Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fluierat motor, ???

$$ilvviu
post 4 Mar 2008, 08:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




De cateva zile motorasul meu a inceput sa fluiere.
Se aude mai ales la accelerari (cand urca in ture), dar nu pare un fluierat al turbinei (se aude si turbina mai ascutit de la 1800-2000).
Am incercat sa localizez zgomotul, dar fara succes.
Pare a se auzi din partea dreapta, prin zona distributiei-accesoriilor.
Kitul de distributie e schimbat recent.
Nu cred sa fie de la distributie, pt ca intensitatea sa nu este direct proportionala cu turatia, are chiar un oarecare "lag".
O sa trec oricum pe la service, dar pana atunci poate va dati si voi cu parerea.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 4 Mar 2008, 08:41
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Cureua de accesorii nu este suficient de intinsa....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 4 Mar 2008, 09:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




O idee buna, m-am gandit si eu la asta, am miscat de ea si pare destul de stransa.
Si asta se strange cu diapazon?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 4 Mar 2008, 09:49
Post #4


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




QUOTE(cj98czh @ 4 Mar 2008, 08:41)
Cureua de accesorii nu este suficient de intinsa....
*


cureaua nu ai cum sa o strangi ..........ea se intinde automat datorita rolei mobile ,are un arc sau.....nu stiu cum sa-i spun...
alternatorul poate sa fluiere,cel mai bine dai cureaua de la accesorii,pornesti motorul si vezi daca mai fluiera,daca nu ,este de acolo,accesorii,daca da ,ceva la motor ... vreun furtun slabit la turbina ,fisura mica aparuta pe circuitul de aer al turbinei......
Bafta ...sper sa fie ceva minor ...Doamne Ajuta !!!

This post has been edited by przamfiri: 4 Mar 2008, 10:31


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 4 Mar 2008, 10:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am fost pe la service.
Chiar i-am rugat pe mecanici sa se uite atent la intercooler (ma gandeam sa nu fie ceva fisurat) dar ei m-au asigurat ca nu e nimic de speriat.
Mi-au zis ca turbina face asa, pe admisie.
Imi vine totusi greu sa cred ca e turbina, deoarece zgomotul a aparut brusc, motorul trage ca pana acum...
Oricum o sa mai intreb si alti "meseriasi", nu ma incred doar in urechea unuia.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 4 Mar 2008, 11:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Cat a fost frig turbina se auzea un pic altfel la mine, mai grav si incepand de la turatii mai joase. Acuma de cand a dat caldura si-a revenit la sunetul obisnuit. Pe de alta parte si eu sunt hotarat sa schimb cureaua de la alternator si rolele dar eu nu am un suierat ci un zgomot destul de ciudat (as spune un tacanit dar nu caracterizeaza prea bine) tot din partea dreapta care apare mai ales pe accelerare brusca in sarcina (in treapta 1 sau 2).

This post has been edited by dan73205: 4 Mar 2008, 11:32


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 5 Mar 2008, 01:40
Post #7


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




[quote=dan73205,4 Mar 2008, 11:30]
Cat a fost frig turbina se auzea un pic altfel la mine, mai grav si incepand de la turatii mai joase. Acuma de cand a dat caldura si-a revenit la sunetul obisnuit.

si la mine se aude altfel de cand a venit caldura


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 5 Mar 2008, 02:26
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




sau pompa de servo


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 5 Mar 2008, 07:58
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




M-am gandit si la pompa, pt ca am nivelul la minim. Trebuie sa completez cu lichid (apropo, ce ulei trebuie pus le servodirectie?).
Am mai observat ca dupa ce motorul ajunge la temperatura normala zgomotul este aproape imperceptibil.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 5 Mar 2008, 08:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Pompa de servodirectie fluiera daca nu mai are ulei in borcan. Trage aer. In cazul asta ar trebui sa auzi suieratul mai ales cand virezi pe loc si destul de tare (se aude clar si distinct din habitaclu si repet, legat de rotirea volanului). In orice caz s-ar simti in volan daca ai avea ulei insuficient care sa determine suieratul pompei. Deci eu nu cred ca e de acolo dar pune ulei la nivel maxim ca sa elimini ipoteza asta. Uleiul trebuie sa fie ulei de transmisie rosu. Eu am pus Total Fluide ATX Dextron II.
http://www.lubadmin.com/result.aspx?Site=5...&Brand=2&Html=1

This post has been edited by dan73205: 5 Mar 2008, 13:23


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milik08
post 7 Mar 2008, 12:34
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 18 March 07




Stai linistit. Dupa ce am schimbat kitul de distributie, am patit acelasi lucru. nu se gaseste o explicatie. mie mi s-a zis ca trebuie sa se toceasca putin cureaua ca e prea noua. vaxxx.... eu merg super sportiv, iar dupa 15000 km de la schimb, inca mai are un suierat usor pe accelerare. si nu e de la altceva.


--------------------
Renault Laguna II VFIBG0 2004 - 55zav
Laguna II, 120 CP 1,9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 7 Mar 2008, 13:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cica sa se toceasca cureaua laugh.gif
Nu trebuie sa credeti tot ce zic mecanicii...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milik08
post 7 Mar 2008, 13:38
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 18 March 07




stai linistit. nu sunt dus cu capul sa cred tot


--------------------
Renault Laguna II VFIBG0 2004 - 55zav
Laguna II, 120 CP 1,9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 10 Apr 2008, 16:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am fost azi la alt mecanic.
Si asta mi-a zis ca de la turbina se aude, ca ar fi uzata.
Totusi cum se manifesta uzura asta? ar trebui sa consume ulei, nu?
La mine nu consuma.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 10 Apr 2008, 17:16
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Fluieratul il auzi distinct sau daca iti incordezi urechea un pic? Iarna asta si mie mi s-a parut ca aud turbina incepand de la turatii mai joase dar in crescendo cu acceleratia. Asta vara nu o auzeam decat foarte greu cu geamul deschis si numai de pe la 2000 de ture. De fapt cum ai caracteriza mai bine sunetul ala....fluierat, fasait, suierat?

This post has been edited by dan73205: 10 Apr 2008, 17:29


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 10 Apr 2008, 17:20
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




E exact un fluierat. Se aude clar. Prima data cand a inceput sa faca (pt ca a inceput brusc) am avut impresia ca se apropie o salvare (ma uitam in oglinda fara sa imi dau seama ca "sirena" era sub capota mea.

Am observat ca se aude mai ales pe accelerari.
Daca incep sa calc usor acceleratie de la 1000 la 2500 se aude, dar mentinand-o la 2500 zgomotul dispare.

This post has been edited by $$ilvviu: 10 Apr 2008, 17:22


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 10 Apr 2008, 18:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Uite am gasit ceva care aduce cu problema ta:
http://www.buhnici.ro/2008/01/30/cum-aduc-...rmania-partea4/
http://www.technorati.ro/node/123716
La primul link uita-te mai la coada textului (unde e si poza cu turbina)


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 10 Apr 2008, 18:15
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




sustin afirmatiile colegilor

turbina e cea pacatoasa in acest caz


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 10 Apr 2008, 18:54
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Deja incep sa ma uit dupa anunturi cu turbine.
Din ce am gasit ar fi gt 1746v pt motoare de 130 cai (>2005) si gt 1549s pt cele de 120 cai (2001-2005). Asa o fi?
Am gasit un anunt pe okazii, cica ar fi noi, la 350 euro.
Mai vazusem undeva ca turbinele cu geometrie variabila se curata.
Oricum o sa incerc sa scot furtunul sa vad jocul turbinei. Azi am tras de el dar in cele din urma m-am lasat pagubas. E vre-o smecherie cu furtunul ala sau pur si simplu nu trag eu suficient de tare?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 10 Apr 2008, 19:16
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Poate e doar un furtun fisurat dintre turbina si intercooler. Ma duce gandul la asta ca prea a intervenit brusc problema.
Andu911 cred ca te poate ajuta cu jocul turbinei:
http://www.reno.ro/probleme-Valva-EGR-page...45576-s120.html

This post has been edited by dan73205: 10 Apr 2008, 19:27


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Apr 2008, 20:01
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am incercat azi sa o "curat" prin accelerari bruste pana la 4000 rot/min dupa cum citisem pe forumul VW.
Dupa cate se pare am curatat-o bine de tot, pt ca in 10 km turbina s-a blocat, am primit injection fail si apoi a intrat pe ulei.
Am oprit motorul imediat si acum caut turbina sad.gif.
Am pierdut 2 liniute pe joja de ulei, deci nu cred sa fi afectat cumva motorul.

This post has been edited by $$ilvviu: 11 Apr 2008, 20:02


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 11 Apr 2008, 20:59
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Imi pare rau. Cati km are masina ta? Au mai fost si alte manifestari precursoare ca sa le spun asa pe care le-ai trecut cu vederea la momentul ala?


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 11 Apr 2008, 21:00
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Nu trebuia sa te iei dupa ce scrie pe forumul ala. Tu aveai deja uzura in lagare. Incearca o reconditionare. Daca n-au fost afectate paletele, se poate repara.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Apr 2008, 21:45
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Masina are 170K.
Imi puteti spune cum pot afla codul turbinei?
Eu am gasit niste serii pe ea gen Air42 (47) (01)M53 pe admisie si 81 M18 pe evacuare.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 12 Apr 2008, 02:06
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




pai zi cati cp are motorul tau

Daca ai 120, turbina ta e GT1749V. Daca ai 101-107, turbina ta e GT1549S.
S=simple, V=Variable.

Alea-s dimensiunile...

Caut-o aici http://www.dieselevante.it/

Din cate vad, asta de pe 120, se foloseste si pe VAG.

This post has been edited by andu911: 12 Apr 2008, 02:43


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Apr 2008, 07:14
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ms andu.
120 cai, 1749V gasisem si eu pt acest motor, dar imi prinde bine o confirmare.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexHD
post 12 Apr 2008, 19:58
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 16 November 07




Astazi am terminat de schimbat egr`ul si am adus turbo de la reconditionat( stiti povestea ulei pe langa turbo si egr etc) chestia e ca acu fluiera de la 900 de rotatii, nu mai are doar suieratul ala finut de pe la 1800 rotatii-intreband mecanicul despre acest aspect mi-a zis ca de abia acu simt si eu ca am turbina ca e presiunea cum trebe etc.Masina merge super cel putin cat am adus-o de la garaj dar am zis ca maine o sa o alerg umpic mai in forta.Oricum cred ca se auzea putin mai tare decat ar trebui acel fluierat din cauza ca nu am pus capacul de la motor si acel burete de dedesupt pt ca maine la prima ora o sa spal motorul(banuiesc ca si capacul si buretele mai amortizeaza din sunet).Va tin la curent maine dupa testele cu noul turbo.


Am terstat azi noul turbo reconditionat: dupa cum spune si byby mai sus ,fluiera de la 1000 de ture dar mananca asfaltu-nu ma deranjeaza acel fluierat din contra lumea intoarce capu sa vada ce monstru apare laugh.gif .Turbina nu a fost curatata ci reconditionata adica au schimbat toata partea pe care am selectat-o in poza atasata(nu dati in mine dar nu ma pricep la denumiri si termeni de specialitate biggrin.gif ) mai putin acea jumatate care si in poza de fata se vede ca e ruginita.

This post has been edited by alexHD: 13 Apr 2008, 18:55

Attached thumbnail(s)
garrett.JPG ( Size: 74.83k ) Number of downloads: 3078


--------------------
Renault Laguna II 2001 Privilege 1.9 dCI 120cp
Seat Cordoba 2001 1.9 TDI 90cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Apr 2008, 20:33
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pune putin urechea langa turbina.
La 900 rot/min n-ar trebui sa se auda.
Stiu si eu in ce fel ti-au curatit-o baietii?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 12 Apr 2008, 20:48
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




$$ilvviu

daca ajungi la faza unei schimbari de turbo, dece nu alegi una mai mare care ti-ar imbuntati performantele motorului?

precizez ca ti-ar trebui si o mica ajustare a softului


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Apr 2008, 23:21
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




smile.gif
Mi-e sa nu-mi pice ambreiajul dupa.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 07:11
Dacia