Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

29 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi

andu911
post 12 Mar 2008, 00:34
Post #121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




E simplu de demontat. L-am curatat si avea ceva mizerie in el.
Curiozitatea mea era sa vad de fapt daca are vreo supapa, dar nu am descoperit ca ar avea. E capsulat, deci nu se poate desface.

Eu zic sa nu va faceti griji, exista un forum renault englezesc pe unde mai citesc... acolo am gasit foarte multi care se plangeau de uleiul ala... unii s-au dus cu ele la service sa le verfice turbina si n-aveau nimic. Pana si masini cu 60.000 km au problema asta.

Eu de cand am luat masina pana acum vreo 8 luni, nu prea aveam ulei acolo. Din cauza ca mergeam numai la drum lung cu ea. De cand merg prin Bucuresti a inceput sa apara mai mult. Singura explicatie e ca in oras, datorita schimbarilor de trepte prea dese, se acumleaza presiune in exces.

Edit:
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=26524
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=30300


12 Mar 2008, 21:07:
Am verificat jocul de la turbina. Se scoate furtunul de la racordul dinspre filtrul de aer, si se verifica jocul axului. La mine nu este.
Si am strans mai bine colierele alea...

This post has been edited by andu911: 12 Mar 2008, 21:07


Attached thumbnail(s)
12_03_08_1915.jpg ( Size: 146.87k ) Number of downloads: 5231


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 21 Mar 2008, 21:19
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(andu911 @ 9 Mar 2008, 21:43)
Referitor la garnitura de la damper, exista o rezolvare mai simpla. Se scoate garnitura, dupa care se baga un elastic de bani(are acelasi diametru biggrin.gif ) si se pune garnitura la loc, peste elastic.
*



M-am uitat si eu acolo azi. Ulei stiam ca da pe la damper-ul asta...apropo care e denumirea lui exacta?....dar azi am rugat un prieten sa o tureze pe la 3000 de ture si ce sa mai zic...se vede si se vede destul de bine cum fasaie pe acolo si da cu ulei. Am sters cu carpa ...acceleratie si iar s-a luat pe deget putintel ulei proaspat. Sper sa pierd numai pe acolo ca am facut 8000 de la ultimul schimb si am pus vreo 600-700 de grame. Nu e mult dar.....
Andule, te-as ruga...da mai multe amanunte daca poti ca pentru un om care nu a desfacut niciodata nici un dumper. E vreo dificultate la desfacutul damperului, vreo chichita?

This post has been edited by dan73205: 21 Mar 2008, 21:22


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Mar 2008, 21:35
Post #123


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Niciuna... Chei torx să ai... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 21 Mar 2008, 22:40
Post #124


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Merci. Am ceva chei torx...maine la prima ora...hotarat pe treaba. La fata locului o sa hotarasc daca aplic solutia lui Andu cu elasticul de bani sau incerc cu silicon rosu.

This post has been edited by dan73205: 21 Mar 2008, 22:44


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Mar 2008, 02:43
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu stiam ca e un colier cu cap de 7 si 3 suruburi cu cap de 10.

This post has been edited by andu911: 22 Mar 2008, 02:48


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Mar 2008, 09:09
Post #126


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cu torx îndepărtezi chestiile auxiliare de pe acolo, pentru un acces mai bun... Că șurubelniță cu cap drept nu e așa greu de găsit.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Mar 2008, 09:20
Post #127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Eu stiu ca se da jos capacul de la motor si dupa aia se umbla la damper. Nu-mi aduc aminte de niciun torx.

Sa ma scuze cibernuts ca ii folosesc poza. smile.gif

Attached thumbnail(s)
egr.JPG ( Size: 31.67k ) Number of downloads: 6256


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 Mar 2008, 22:26
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Deci cele trei suruburi sunt cu cap normal de 10 insa nu e exclus sa existe si alte modele pe alte lagune (de ex la carcasa filtrului de aer aveam suruburi ce se desfaceau cu surubelnita cruce iar carcasa noua are suruburi cu cap imbus in stea). E un pic mai greu accesul la surubul de jos dinspre EGR. Nu am gasit nici o garnitura, era in schimb un strat subtire de silicon negru ramas doar pe alocuri. Am pus spre exteriorul galeriei silicon rosu care cica rezista la 300 si nu stiu cate grade, iar pe damper in jurul gaurii cu clapeta aia. Iata rezultatul:
(camera a focalizat putin mai departe dar...se vede)
Am mers azi peste 150 de km din care o suta si cati sunt pe A1 la viteza destul de mare (150-160) si dupa ce am oprit m-am uitat si nu am mai vazut nici pic de ulei pe acolo.
Imi dau seama ca e cam off topic discutia despre damper asa ca propun, cu acordul lui Andu care a deschis discutia despre el infiintarea unui topic nou si mutarea postarilor acolo.

This post has been edited by dan73205: 22 Mar 2008, 22:37

Attached thumbnail(s)
damper.jpg ( Size: 367.2k ) Number of downloads: 6510


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VF1BG0
post 23 Mar 2008, 05:37
Post #129


Gone 4 a while


Group: Members
Posts: 1.608
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




Greseala. Sorry.

This post has been edited by VF1BG0: 23 Mar 2008, 05:38


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi 2002 / Expression; 2002 / Privilege - B-XX-Z4T
kituri de reparatie macarale electrice!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 23 Mar 2008, 11:50
Post #130


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




In legatura cu scurgerile de ulei pe la garnitura intrare galerie admisie: in urma cu cca 1 an am scos garnitura si am infasurat in interiorul canalului, 5...6 straturi de banda teflon (folosita de instalatori) fortand in felul asta garnitura sa preseze mai bine pe galeria de admisie. De atunci nu am mai vazut nici macar o pata de ulei pe acolo.
O solutie buna este si cu mastic rosu (sau negru) dar aci este un mic secret si anume ca nu trebuie strans definitiv imediat dupa imbinarea pieselor ci lasate cca 1h imbinate fara stangere


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 23 Mar 2008, 21:47
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.526
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




postez aici pt. ca nu am gasit la megane un topic asa de concis pe tema EGR, eu am motorul F9Q 732 1,9dCi, pe schema electrica a motorului i-mi apare o vana EGR cu 5 contacte, 3 pt. potentiometrul integrat pt. feedback si 2 pt. electrovalva propriuzisa dar la o constatare ochiometrica eu am doar 2 fire in plus fata de ce am vazut pe aici, EGR-ul e dispus perpendicular pe admisie chiar sub capacul de plastic al motorului nu trebuie sa desfac nimic sa ajung la ea. Care ar fii explicatia lipsei celor 3 fire ?
In mod clar aceast tip de valva nu are control proportional ci doar inchis/deschis (cel putin UCH-ul nu stie niciodata pozitia exacta a valvei, e posibil sa o controleze si analizand gazele de esapament) cum am citit ca ar fii la motoare mai vechi.
Pozitia 398 este vana EGR pe schema electrica.conexiune_EGR_F9Q_732.jpg ( Size: 384.21k ) Number of downloads: 5920


pozitionare_EGR_F9Q_732.jpg ( Size: 38.2k ) Number of downloads: 5598


--------------------
MB E250 2011 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 23 Mar 2008, 22:14
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Al tau e motor de generatie un pic mai veche, la care egr doar se deschide si se inchide. La cele cu 5, este controlata valva si se deschide doar cat e nevoie, cu informatia despre pozitia acesteia.

This post has been edited by andu911: 23 Mar 2008, 22:22


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutdin_iasi
post 24 Mar 2008, 10:20
Post #133


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 18 February 08
From: Iasi




Citind pe acest forum de curiozitate am zis sa dau si eu capacu de plastic de deasupra motorului jos si surpriza !! blink.gif am vazut ulei in zona EGR si pe componentele din jur .Acu intreb in prima faza ar trebui sa scot colierul ala si sa sterg pe akolo apoi s-al strang la loc ?sa vad dupa daca mai picura ulei pe akolo sau ce ma sfatuiti sa fac ? Sunt incepator si nu sunt mecanic 090.gif big_wheel.gif


--------------------
Renault Laguna 2004 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 24 Mar 2008, 11:10
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.526
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




@andu911 - totusi pe schema electrica e cu 5 fire si nu inteleg de unde aceasta diferenta atita timp cit codul motorului e acelasi 1.9dCI F9Q-732 blink.gif
Tind sa cred ca varianta pe care o detin e "face lift" sau megane 1.2, am vazut megane I care arata semnificativ diferit si sunt de prin '99.
Foarte ciudat...


--------------------
MB E250 2011 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gruita2005
post 3 Apr 2008, 20:42
Post #135


Membru de la Baia Mare


Group: Members
Posts: 1.220
Joined: 22 February 08
From: Baia Mare




Tocmai am schimbat garnitura de la dumper si m-a costat 22.60+TVA .
Codul este 7701059142 si denumirea de pe factura este "Garnitura Cutie".Poate folosesc la cineva aceste informatii.


--------------------
Ford Mondeo II 1997, 1.6 16V, 90CP - MM 05 PMD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 3 Apr 2008, 23:32
Post #136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Daca garnitura arata ca in poza de mai jos (preluata dintr-o postare a lui andu de mai sus) atunci eu nu imi dau seama cum poate fi pusa in locul indicat in urmatoarea fotografie (sursa idem). Eu am desfacut dumperul si nu m-am prins.

This post has been edited by dan73205: 3 Apr 2008, 23:33

Attached thumbnail(s)
garnitura.gif ( Size: 98.11k ) Number of downloads: 2134
egr2.gif ( Size: 123.46k ) Number of downloads: 1641


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Apr 2008, 00:26
Post #137


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




E bagata in damper, nici nu iti dai seama ca e garnitura. O scoti cu ceva ascutit.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 4 Apr 2008, 19:59
Post #138


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Merci...nu am bagat de seama...am maclavasuit peste ea cu silicon d'ala rosu. Oricum inca da cu ulei pe unde arata sagata din imaginea atasata. Ma gandesc sa il schimb cu totul.

Attached thumbnail(s)
damper2.jpg ( Size: 592.71k ) Number of downloads: 2199


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leonardg
post 6 Apr 2008, 15:17
Post #139


Member


Group: Members
Posts: 111
Joined: 20 April 07
From: Sibiu




Eu am rezolvat montand in acel sant sub garnitura originala o alta garitura rotunda cu grosime de cca 2mm si diametrul exterior asemanator. Garnitura originala am pus-o mai apoi peste.In felul acesta am fortat garnitura sa iese mai in afara si sa etanseze mai bine. La mine a functionat si nu se mai scurge pic de ulei.


--------------------
Renault Laguna II 2003 / Expression / 1,9 DCI 88KW - SB
I'm not driving fast... I'm just flying low !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doru07
post 7 Apr 2008, 00:12
Post #140


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 15 November 06




Astazi am patit-o si eu. Nu mai vrea sa treaca de 60 km/h. De aseara mi s-a parut ca nu mai merge bine, insa nu i-am acordat mare importanta. Astazi, dupa ce am mers cam 2 km (in care am prins si 100km/h), mi-a aparut pe bord celebra rezistenta portocalie insotita de mesajul defaillance injection. Am oprit masina si am pornit-o, mesajul fiind acelasi. Dupa o ora am pornit-o din nou. Nu mai apare mesajul, insa accelereaza foarte greu (in sarcina) si nu mai aud nici sunetul de turbo. Maine o sa incerc sa elimin EGR si sa vad cum merge. Sper ca problema sa fie de la EGR sau debitmetru... ca astea sunt mai accesibile la pret...

7 Apr 2008, 17:35:
Am rezolvat problema. biggrin.gif
Imi sarise de pe pozitie unul din furtunasele care intra in vacuum. Cel din partea de jos, care cred ca ducea la turbo(nu sunt sigur daca este asa).
Cu ocazia asta mi-am dat jos aparatoarea de plastic, cea care este peste motor si am vazut ca in jurul EGR totul este imbibat in ulei.... asa ca zilele urmatoare o sa vad ce fac in legatura cu asta. Deocamdata ma bucur ca am scapat usor...
Toate cele bune.

This post has been edited by doru07: 7 Apr 2008, 16:35


--------------------
renault laguna II 2003 privilege, 1,9DCI, 120CP - MH 04 GZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 7 Apr 2008, 16:51
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Cel mai bun lucru era daca faceai o poza in care sa arati exact ce si cum pentru ca daca a sarit la tine se poate intampla si la altii.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doru07
post 8 Apr 2008, 09:25
Post #142


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 15 November 06




Voi reveni si cu o poza. Vacuum-ul din care mi-a iesit furtunul este in partea stanga, in coltul dinspre parbriz (cum stai in fata masinii si te uiti la ea, evident cu capota ridicata). Din vacuum ies doua furtune groase cam cat o tigara. Mie unul nu mi-a atras atentia la inceput, insa daca va uitati atent se vede daca este iesit.


--------------------
renault laguna II 2003 privilege, 1,9DCI, 120CP - MH 04 GZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myky
post 9 Apr 2008, 20:29
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 October 07
From: Arad




Probabil lui doru07 unul dintre cele doua furtunase i-au cazut care leam marcat cu sagti pe poza atasata.

This post has been edited by myky: 9 Apr 2008, 20:32

Attached thumbnail(s)
untitled.jpg ( Size: 51.99k ) Number of downloads: 2734


--------------------
Renault laguna II expression 2003 1.9 dci 107CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
doru07
post 11 Apr 2008, 23:16
Post #144


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 15 November 06




Imi sarise chiar unul din furtunasele indicate pe poza de catre myky, mai precis cel de jos.


--------------------
renault laguna II 2003 privilege, 1,9DCI, 120CP - MH 04 GZA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanny69
post 12 Apr 2008, 10:50
Post #145


Membru autentic


Group: Members
Posts: 499
Joined: 6 April 08




Salut, am citit si eu discutiiile voastre in legatura cu scurgerea de ulei pe langa valva EGR si deasupra valvei si am dat jos capacul de la motor vazand ca si mie se prelinge un pic de ulei. Asa ca am desfacut, am curatat, am pus o bucata de cauciuc sub garnitura acea lata si am puso la loc. Dar ce am observat ca in furtunul acela gros care iese din intercooler e cam uns pe dinauntru am curatat cat am putut dar ma gandesc ca si intercooleru ar fi bine sa-l dau jos si sa-l curat.
Voi ce propuneti, a mai dat jos cineva intercooleru?
Mersi

12 Apr 2008, 10:53:
Aaa, si inca ceva, care-i faza cu scoaterea fisei de pe valva EGR, merge mai bine masina? Am auzit si eu, am si scos dar nu observ nici o diferenta, ma gandesc ca poate ca am CIP?

12 Apr 2008, 10:54:
Ma corectez: CIP am si poate ca de aceea nu mai simt diferenta cand fisa de la EGR de scoasa?
Mersi

This post has been edited by Kanny69: 12 Apr 2008, 10:54


--------------------
Ex Renault Laguna II 2002 1,9 dci 140 Cp
Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myky
post 15 Apr 2008, 17:20
Post #146


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 October 07
From: Arad




Nu stiu daca a mai patit cineva ca EGR sa se desfaca in doua adica partea electrica sa se desprinda de partea care intra in galerie la mine a III-a oara sa intimplat.De trei ori lam montat la loc si dupa scurt timp imi cadea partea electrica si imi atirna in firele electrice.Azi mam decis sa modific prinderea prin stifturi in prinderea cu suruburi.
Partea electrica este prinsa de partea din galerie cu 4 stifturi,acele stifturi leam inlocuit cu 4 suruburi M2,trebuie doar filetate cu un tarod cele 4 gauri,atasez niste poze cu rezultatul.


This post has been edited by myky: 15 Apr 2008, 17:52

Attached thumbnail(s)
F_nyk_pek_0013.jpg ( Size: 60.32k ) Number of downloads: 2243
F_nyk_pek_0017.jpg ( Size: 44.29k ) Number of downloads: 2145
F_nyk_pek_0014.jpg ( Size: 53.24k ) Number of downloads: 2604


--------------------
Renault laguna II expression 2003 1.9 dci 107CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Apr 2008, 10:43
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Apropo si in manual scrie ca e normal sa fie putin ulei pe admisie.

This post has been edited by andu911: 22 Apr 2008, 10:44

Attached thumbnail(s)
turbo.JPG ( Size: 155.71k ) Number of downloads: 1801


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 22 Apr 2008, 11:37
Post #148


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




Astazi am fost la Mach 1 unde am scos electrovalva EGR si am curatat-o. Din fericire a iesit destul de usor dar ce-am gasit in orificiile ei nu va mai spun.
Am schimbat garnitura metalica de la EGR precum si cea de cauciuc de la dumper pe unde arunca vapori de ulei in draci.
Total costuri 240 Lei (200 manopera si 40 garniturile - am venit cu ele de acasa).
Ca si simptome aveam o scurta pierdere de cuplu undeva pe la 2000 turatii (aleatoriu). Nu s-a aprins niciodata martorul de injectie in bord si nici nu aveam vreo eroare stocata in calculatorul masinii (am facut si un test clip ulterior).
Recomand aceasta operatie sa fie facuta cam la fiecare 10000 km.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myky
post 22 Apr 2008, 11:46
Post #149


Membru autentic


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 October 07
From: Arad






Eu degeaba am curatat electrovalva EGR problema cu scaderea turatiei la franare nu mia disparut.Nu stiu care poate sa fie cauza,daca cineva are ceva idee,parere sad.gif


--------------------
Renault laguna II expression 2003 1.9 dci 107CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 23 Apr 2008, 08:46
Post #150


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




am si eu o problema care ma seaca. sa ma scuze moderatorii daca am postat aiurea, dar alt loc nu am gasit mai aproape de problema. am mai citit pe forum despre acest lucru si anume: in anumite momente, cxand franez, imi cade turatia pana la 600 rpm. daca am luat piciorul de pe frana sau calc ambreiajul, isi revine imediat. daca o las asa si continui sa franez, turatia ramane la 600 si nu creste la normal pana cand masina nu s-a oprit din mers. asta sa zicem ca nu ma deranjeaza foarte mult, pt ca se intampla rar. ok....cand pornesc AC, acest fenomen se amplifica. adica la 95 % din franari, turatia cade la 600, in restul cazurilor, creste la peste 1000 rpm. iarasi, nu revine la normal daca tin frana apasata. isi revine cand masina se opreste pe loc. de la ce sa fie? e cumva de la egr? am schimbat si valva aia de vacuum de la servofrana, tot asa face. ma gandeam ca scapa pe undeva. ma enerveaza groaznic cum se comporta masina cu AC pornit.


--------------------
VW Passat 3C 2006 - OT-03-VTG
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


29 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th October 2020 - 07:53
Dacia Server hosting