probleme relanti laguna 1
![]() ![]() ![]() |
probleme relanti laguna 1
cri8sti |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|||
bundy220 |
![]()
Post
#362
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
daca dai jos corpul clapeta,si cu clapeta inchisa,se vede lumina cand te uiti prin el?sau daca scoti doar racordul si e pornit motorul,trage aer pe a la priza mare,la relanti ? daca pui palma... .
Poate totusi e si o problema legata de pozitia(uzura)clapetei.Daca tu revii din acceleratie la idle,si ecu nu vede chestia asta la timp din cauza senzorului clapeta sau pozitie incorecta,atunci nu da comanda mpp sa corecteze relantiul.Cand deja scade turatia sub pragul 750rpm,ecu ia decizia de la sine putere sa o corecteze. Asta in gol,in sarcina poate fi prea tarziu,si moare motorul. In alta ordine de idei,cum e cu tachetii reglati,schimbati,etc? Ce s-a schimbat in mersul motorului? Si inca ceva,pe cei vechi nu-i arunca,se pot spala,dar nu stiu inca cum se desfac,daca imi incape unul pe mana am sa fac un filmulet.In mod normal,chestia aia mica care se apasa si revine,se scoate inertial,se decompune in trei piese:arc,supapa-piston si camasa piston,se spara bine toate cu alcool de ex,se probeaza supapa cu gura(aspirat-suflat) si se monteaza la loc. Revin cu niste specificatii,daca gresesc sau omit ceva,corectati-ma. Pt relanti,ecu tine cont de niste informatii venite de la senzori. 1.pozitie clapeta-trebuie sa o vada inchisa 2.senzor MAP-presiune mica aprox 3mb.Clapeta inchisa si presiune mare,inseamna frana de motor,respectiv pt ECU cut-off injectie. Valoarea relantiului este data de alti senzori,temperatura aer,apa,presiune lichid servo,ac cuplat sau nu,incarcare baterie,etc. Cu alte cuvinte,focuseaza-te pe cei doi senzori,sau ansamblul in care lucreza. Eu cred ca problema e la iesirea din cut-off. Cu mufa scoasa de la map face tot asa? This post has been edited by bundy220: 4 May 2013, 10:24 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Clapeta am schimbat-o cu alta. La cea veche povestea e mai lunga, oricum, era irecuperabila (uzura prea mare - ajunsesem cu surubul la maxim) Asta care o am acum pe masina am curatat-o in prealabil (fff bine), se vede lumina intr-adevar, dar numai f putin (inca nu am vazut una la care sa nu se vada deloc), ca idee daca pun spray in ea, tine lichidul de nu curge pe partea ailalta. Am mai schimbat senzorul de pozitie clapeta (sunt la al 3-lea - dar degeaba), mpp (sunt la al 3-lea) - primul a fost cel original al ei dar a murit (RIP) al doilea am pus magnetti marelli, acum am vdo. Si cu clapeta veche si cu toti senzorii vechi problema era aceeasi (clapeta veche am schimbat-o ca ramanea turata - agata si mpp vechi din cauza ca iesit cuiul - am incercat eu sa-l pun la loc dar facuse joc mare si lovea in marginea de la corp)
Culbutorii vechi nu-i mai pot salva (cei 8 care nu i-am mai pus), i-am spalat pe toti (i-am desfacut bucatele mici) dar scapa presiune - i-am uns cu putin ulei si am apasat pe ei, se aude cum lucreaza supapa, apoi se aude cum se dezamorseaza (trage aer pe langa supapa - cei noi i-am dezamorsat si i-am probat si pe ei la fel si nu scapa deloc - la fel si cei 8 vechi care au ajuns pe masina) Daca pun palma pe admisie inaintea filtrului de aer si obturez admisia se opreste motorul (nu trage aer fals pe nicaieri, am obturat pe rand si furtunul de la canistra de carbon, si cel de la servofrana si vacuum-ul de la injectoare - acolo e pus si vacuumul de la gpl de care ziceai tu sa-l verific) Senzorul map are presiunea normala la relanti - 384 mb - asa scrie in manualul de reparatii ptr motorul meu 350 +/- 30 mb - oricum am incercat si cu altul si nicio schimbare. Cu mufa scoasa de la map tot asa moare, doar ca am si intarzieri la accelerare, cu mufa de la mpp scoasa (dupa ce revine relantiul la normal - 752 rpm) la fel moare, cu mufa scoasa la tpu la fel moare, senzorul de temperatura apa l-am verificat pe tester pe tot intervalul (motor rece - pana intra ventilatorul) e ok. Senzorul de pozitie arbore cotit schimbat, sonda lamda amonte schimbata - aici am mers si cu mufa scoasa si la fel moare |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#364
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Tachetii i-ai pus amorsati?sper ca nu.Eu zic totusi ca e un os de râmă undeva.Dak ai drum prin bacau,da+mi un semn,poate ne mai uitam impreuna
This post has been edited by bundy220: 4 May 2013, 13:35 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#365
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Bineinteles ca nu i-am pus amorsati, pai nu trebuie sa-si ia ei ulei cat au nevoie? A facut ca masina de cusut vreo 2 minute
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#366
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Asa este,se amorseaza dupa cerinte.Eu zic sa mai incercii cu diagnoza,zici ca ai gasit un meserias cat de cat mai bun,provoaca-l la un test in mers.
|
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Are cineva idee ce zice neamtu'? (schimbati extensia in: " .3gp")
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#368
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Zice ca bine ai venit la bord,si mai zice ca toate sistemele sunt activate,adica verificate ,ok
|
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
E cu capu', mi-a dat in mers mesajul asta, dupa ce facusem vreo 50 km....in fine, eu credeam ca e vreo problema si ma gandeam ce zice asta ca pe tester nu aparea nimic memorat. Multumesc!
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#370
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
intamplator am avut o clienta cu un neamt,si l-am intrebat ce inseamna,deci e de la sursa traducerea,nu stiu eu de astea.
|
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#371
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Am schimbat ecu si face la fel. Nu mai stiu ce sa-i fac. Nu vroiam sa umblu si la clapeta asta, dar vad ca nu am de ales, cum se facea reglajul aerului la relanti? Se scoate un vacuum, astept sa se stabilizeze turatia (in timpul asta mpp inchide traseul de aer de bypass), scot mufa de la mpp, o tin accelerata (ca sa nu moara cand bag vacuum-ul), ii bag furtunul de vacuum la loc si reglez din surub turatia la 752 (nu sunt sigur ca o sa fac asta cu testerul conectat, aprox 750 pe turometru) apoi bag mufa mpp la loc si cam asta e? Gresesc pe undeva?
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
espacern |
![]()
Post
#372
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Nu am auzit pe nimeni sa regleze turatia la relantiu la motor cu 16V din surub....chiar si de la clapeta.
Reglezi tu ceva de acolo si apoi calculatorul le face pe ale lui reglaje...intelegi? Ca sunt mai multe date care intra in calcul la stabilirea turatiei de relantiu si toate ajung la calculatorul de injectie. @+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#373
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Espacern are dreptate.La al doilea paragraf te incadrezi tu.Adica relantiul se regleaza de catre ecu,dar poate fi influentat de pozitia clapetei.Daca e sigilat cu vopsea la surub,eu zic sa nu umbli.Dar daca te hotaresti,atunci reglajul trebuie facut cam asa:
Cu toate mufele puse,e desface surubul asfel incat sa se inchida clapeta maxim posibil,fara insa a depasi valoarea inscrisa in parametrii de diagnoza.Cam asta este.Cu alte cuvinte,pe acolo nu trebuie sa intre aer ,doar pe la mpp,dar asta trebuie sa stie si ECU,si el stie doar daca vede o anumita valoare de la senzor clapeta. Nu stiu daca la senzorul tau ai posibilitatea sa reglezi separat pozitia senzorului.Daca da,atunci e alta poveste,un pic diferita in sensul ca se inchide clapeta maxim,apoi se regleza senzorul sa fie in valoarea acceptata. |
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#374
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Bineinteles ca-si face singur reglajele, contez pe asta, ideea era sa-i fac reglajul de aer minim la relanti (mpp scos, asa cum am spus si nu mai regleaza el nimic pana nu-l bag la loc) Treaba asta am facut-o la Cielo si banuiesc ca principiul de functionare al corpului clapeta-mpp este acelasi? Ma gandeam ca oricum sa-i dau cu un dorn 2 puncte pe surub si 2 pe clapeta ca in caz ca nu merge cum ma asteptam sa revin la setarile initiale. Acuma, asa ceva nu am mai facut la renault, deci nu sunt sigur ca procedez bine, dar nu prea mai am ce sa mai incerc....
Un link cu procedura: http://www.s-series.org/htm/how2/tpsadjust.htm P.S. raspunsul era ptr espacern, acum am vazut ca ai raspuns si tu. La tps nu pot sa umblu decat f putin (are o abatere la gaurile de la suruburi dar nu e cine stie ce, totusi am masurat cu un ohmetru rezistenta lui si se modifica in functie de "reglaj") Crede-ma ca ma gandesc la asta ca la o ultima solutie, numai pentru ca nu stiu ce sa-i mai fac (tare nu as umbla la surubul ala, mai ales ca se vede ca nu a fost umblat la el niciodata) This post has been edited by cri8sti: 8 May 2013, 07:38 |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#375
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
mama ei!
eu zic sa te incordezi o data si sa faci un drum spre bacau,poate mai ai si alt drum prin zona.eu zic ca e un defect simplu dar ascuns.Inclin sa merg pe MAP nu neaparat defect,er fals pe undeva pe langa el,poate,poate partial defect,poate cablaj-mufa cu oxid sau alte bube,daca e ca la logan am de schimb de pe unul.Tel meu daca vii pe neanuntate:0723996325. Nu sunt guru,dar pana acum nu m-am lasat pana nu am rezolvat vreo problema,la masina sau de alta natura.Eu zic ca daca o conduci in asa fel incat sa faca figura,si eu stau in dreapta cu laptopul trebuie sa vad ce anume nu merge. This post has been edited by bundy220: 8 May 2013, 08:46 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Nici nu ai idee cat de tentanta e oferta ta. (momentan nu am cand sa vin din cauza lipsei de timp....dar te asigur ca daca imi ajunge "cutitul la os" o sa-ti onorez invitatia) La partea cu MAP-ul sa stii ca m-am gandit si eu, dar nu e de acolo pentru ca l-am inlocuit cu altul si nu e nicio schimbare. Aer fals nu trage sigur (acopar cu palma admisia de aer fix inainte de filtru si mi se opreste motorul) si da si pe tester 384 mb la relanti (adik vacuum spre limita maxima - e 350 mb +/- 30 mb trecut in manual)
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#377
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
ideia e ca in sarcina,acceleratie,valoarea map creste pana pe la 900,si cand scade trebuie sa atinga valoarea 300aprox,si simultan clapeta inchisa.Pana la valoarea de relanti384 cat zici tu,ecu e in cut off.Daca ajunge mapul mai greu la valoarea asta,din diverse motive,si turatia scade totusi,atunci ecu nu stie ca trebuie sa iasa din cut off si nu da injectie.Cred ca daca pui alt senzor map,ar trebui facuta procedura de invatare mpp,ca sunt legate ambele una de alta.
|
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
O sa pun din nou testerul pe ea sa vad ce valoare arata map-ul la turatie mare (de ex 5000 rpm constant) Data trecuta m-am uitat doar la relanti si in timp ce acceleram (nu am asteptat sa se stabilizeze la o anumita turatie, doar i-am dat o pedala si m-am uitat pe tester...imi arata 0.2xx mb si a crescut pana la 0.384 mb cand a ajuns la relanti) Nu ma duc acum la tester iar ca o sa zica ca nu-s normal baiatu' ala.....nici eu nu mai stiu de cate ori am fost.
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#379
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
daca tot mergi,fa si un test in sarcine,in mers .map trebuie sa urce pana la 900 cand apesi pedala ca lumea.
|
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#380
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Map arata fix 251 mb la aprox 4600 rpm (turata in gol). Mecanicul a zis ca nu are cum sa ajunga la 900 mb pentru ca vacuum-ul cel mai mare il are la relanti cu clapeta inchisa, adik 384 mb. Senzorul e bun sigur, cu contactul pus imi arata 1033 mb (presiunea atmosferica). Nu am facut test in mers ca nu am timp acum (a durat max 5 min toata treaba). Mi-a ajuns si la 406 mb la relanti (pornise compresorul si pentru cateva momente a urcat la 406 apoi a revenit la 384 mb)
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#381
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Din ce spui tu, ca a crescut valoarea aratata de MAP la relanti cand a cuplat compresorul, senzorul e bun. Totusi, mecanicul tau nu stie despre ce vorbeste cand e vorba de MAP, cea mai mare valore (in mb) se obtine in sarcina cu pedala la fund. Trebuie interpretate bine valorile cu DDT2000, altfel diagnoza e frectie.
In pozele de jos e masina mea- in ultima poza cu pedala la fund pe acelerare in treapta a V-a se observa valoarea maxima a MAP (care odata cu turatia va scadea putin, dar oricum se mentine peste 900). In a doua poza la relanti si in prima poza la relanti cu compresorul de AC cuplat: This post has been edited by andri1940: 10 May 2013, 17:47 Attached thumbnail(s) MAP02.JPG ( Size: 260.68k ) Number of downloads: 391 MAP01.JPG ( Size: 250.89k ) Number of downloads: 408 MAP_compresor.JPG ( Size: 250.03k ) Number of downloads: 385 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#382
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Doar ca mapul s-a urnit nu inseamna ca e si bun.Totodata nu inseamna ca e rau,poate fi si alta cauza pe acest traseu.Daca nu da eroare poate fi stricat totusi,in sensul ca nu functioneaza bine pe un anumit sector,dar nu e defect total.Poate fi dupa cum am zis mai sus si o problema de cablaj sau aer fals pe langa senzor.E destul de greu sa-ti dai seama de la distanta.
Daca ar fi sa traga aer fals,e suficient foarte putin,cat sa-ti dea peste cap valoarea si in acelasi timp, prea putin ca sa nu iti moara motorul la testul cu palma la admisie. Andri,recordul l-ai facut cu DDT 2000? ce versiune si ce baza de date ai? |
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#383
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
pe unde ar mai putea sa traga aer fals? sau ce alte cauze ar mai putea fi de nu face vid destul?
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
bundy220, da, inregistrarea am facut-o cu DDT2000 v 2.3.0.1. Am o baza de date mai veche, dar are logan si laguna, restul nu ma intereseaza. Pot sa urmaresc orice parametru al motorului in mers, ceea ce mi se pare foarte util.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#385
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
ar putea trage aer pe langa senzor,pe la garnitura, de ex.
Andri,eu am alta versiune,nu stiu care ca e pe laptop,dar arata altfel.Daca m-ar interesa poti sa-mi dai si mie varianta ta? eu am o baza de date mai mare,pot sa-ti trimit si eu daca vrei. Adresa de email este : foto_chrom@yahoo.com multumesc anticipat This post has been edited by bundy220: 11 May 2013, 12:16 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
pe langa garnitura de la map nu trage aer fals iar garniturile de la admisie sunt schimbate. daca merg cu el scos cum ar trebui sa se comporte la turatie mare? acum imi da in nas, de fapt la accelerari mai puternice da in nas. se comporta exact ca si cum nu ar avea aer suficient si mananca multa benzina.
|
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#387
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
pai cam asa face de la map
smunceste ,trepideaza,nu are putere... zici ca merge in trei Andri,da-mi o adresa de email si tot pe asa facem a mea are 171mb This post has been edited by bundy220: 11 May 2013, 21:12 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
espacern |
![]()
Post
#388
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
@cri8sti=Sunt 2 garnituri O-ring la MPP...una chiar pe el si alta e corpul unde intra in galerie.
@+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#389
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
cri8sti, are dreptate espacern. Trebuie sa fii atent si la a doua garnitura de la corpul clapeta- pune silicon si etanseaza acolo, de la aia oscileaza relantiul de obicei.
Pt bundy220: andri1940@yahoo.com. Multumesc! This post has been edited by andri1940: 11 May 2013, 21:22 Attached thumbnail(s) 1_005.jpeg ( Size: 509.71k ) Number of downloads: 320 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
QUOTE(espacern @ 11 May 2013, 21:09) pai am schimbat si garnitura aia odata cu corpul de la mpp de la tine. E schimbata si garnitura de la mpp si cele 2 de la clapeta si cea de la corp fluture si cele 4 de la admisie.... |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 13:12 |