Probleme tehnice FLUENCE, loc de plans
![]() ![]() ![]() |
Probleme tehnice FLUENCE, loc de plans
espacern |
![]()
Post
#1111
|
||
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
|
||
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|||
Piper101 |
![]()
Post
#1112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 30 March 14 ![]() |
E ok cat te-a tinut, 130.000km. Ce marca ti-ai luat de a incaput de 75? Cam mult, n-are nevoie masina de atat, mai ales benzina.
This post has been edited by Piper101: 11 Jan 2015, 21:04 |
--------------------
Renault
Fluence
Privilege 1.5 dci 105cp
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1113
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Nu e mult..daca s-a incadrat bateria in locul ei, e totul ok. Poti sa-i pui si una de 1 milion Ah (dar ar exista asa ceva). Acea valoare reprezinta sarcina electrica inmagazinata in baterie (capacitatea acesteia)...nu face nici un rau masinii faptul ca este mai mare..din contra, esti mai castigat pe timp de iarna..cand bateria are de suferit din cauza temperaturilor foarte scazute.
This post has been edited by ali3n_cop: 11 Jan 2015, 22:11 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
75AIM |
![]()
Post
#1114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
Ce nu stii tu este ca o baterie este incarcata de alternator iar daca are capacitate mai mare decat cea pusa de constructor risti sa o descarci repejor
Ex: Baterie de 75Ah pe motor benzina cu alternator de 90AH. Daca un bec far consuma undeva pe la 7A, daca rezistenta de la luneta ia 12A, daca ventilatorul de la aerul conditionat cand porneste consuma 7-9 amperi, daca muzica data tare poate consuma la bas 6-10A , geamurile electrice la coborat consuma 2-3 amperi, la urcare 4-5 amperi... un surplus de 50 de amperi al servodirectiei iti ingenunchiaza alternatorul masinii cu siguranta.Un cumul nefericit de multi amperi poate sa iti lase bateria neincarcata si alternatorul prajit. |
--------------------
Renault
Fluence
- ex 99AIM
2013 Privilege,Clio 3 2007
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1115
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Nu am auzit de alternator care sa lucreze in "AH"...trecem peste. E vorba de capacitatea bateriei, atata tot. Nu fortezi absolut nimic pentru ca ai un releu care regleaza tensiunea.
Doua masini identice in paralel, una cu o baterie de 60Ah si cealalta masina cu una de 90Ah si ambele baterii noi. Ceea ce consumi, tre sa pui la loc, logic? Timpul de incarcare va fi acelasi iar bateria de capacitate mai mare..va avea intotdeauna resurse in plus fata de cealalta mai mica. Ma refer strict la doua masini in paralel si cu acelasi consum de curent, ambele plecand din full, ca sa nu se interpreteze. This post has been edited by ali3n_cop: 12 Jan 2015, 10:57 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
smardale |
![]()
Post
#1116
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 10 April 09 ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 Expression 1.6 16V 110CP
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1117
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Se taseaza si nu mai preia vibratiile. Am folosit termenul "distrus" pentru ca.. odata tasat..nu se mai poate remedia.
Sunt cativa pe forum care au lucrat sau lucreaza in service Reno, ei iti pot explica exact cum coboara unii mecanici motorul in tampon. Eu am doua variante: tamponul slab dpdv al calitatii sau mecanicul lasa motorul in tampon mai violent si il compromite. Si mie mi s-a tasat dupa un schimb al distributiei. Am incercuit cu rosu..zona unde trebuia sa exista un mic spatiu, la mine..acel spatiu nu mai exista. This post has been edited by ali3n_cop: 12 Jan 2015, 16:11 Attached thumbnail(s) DSCN1045.JPG ( Size: 428.03k ) Number of downloads: 336 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
Piper101 |
![]()
Post
#1118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 30 March 14 ![]() |
Nu e adevarat, daca, capacitatea bateriei este prea mare, alternatorul nu o poate incarca complet, deci nu vei avea baterie 100% incarcata niciodata daca faci drumuri scurte si folosesti consumatorii in stationare, pt ca timpul de incarcare se mareste.
|
--------------------
Renault
Fluence
Privilege 1.5 dci 105cp
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(Piper101 @ 12 Jan 2015, 16:56) Pe bune? De ce să nu poată? În al doilea rînd, ce diferență este între o baterie de 75 Ah încărcată la 80% și una de 60 Ah încărcată complet? QUOTE(Piper101 @ 12 Jan 2015, 16:56) deci nu vei avea baterie 100% incarcata niciodata daca faci drumuri scurte si folosesti consumatorii in stationare, Păi asta nu-i valabil oricînd, indiferent de mărimea bateriei? Dintre o baterie mică folosită prost (numai drumuri scurte, respectiv stat pe loc cu motorul oprit și farurile aprinse) și una mare folosită normal (drumuri medii/lungi și fără consumatori mari în parcare), îți garantez că aia mare se descurcă mult mai bine. This post has been edited by VladSoare: 12 Jan 2015, 17:18 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cuki46 |
![]()
Post
#1120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 3 February 13 ![]() |
QUOTE(Piper101 @ 12 Jan 2015, 16:56) Nu e adevarat, daca, capacitatea bateriei este prea mare, alternatorul nu o poate incarca complet, deci nu vei avea baterie 100% incarcata niciodata daca faci drumuri scurte si folosesti consumatorii in stationare, pt ca timpul de incarcare se mareste. Daca compari acumulatorul masinii cu acumulator de telefon... Chiar si asa...ar fi ca si cum ai avea in loc de rezervor de 60l, unu de 90l. Consumul este tot la fel, la pompa insa stai mai mult pana se umple ala de 90 si platesi mai mult. |
--------------------
2017 MB C220 /
2012 Fluence
2012
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1121
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Hai sa ramanem la exemplul tau. Avem aceeasi masina...eu cu rezervor de 90 iar tu..cu rezervor de 60. Consumul este acelasi doar ca eu raman cu 30 litri atunci cand tu ramai cu rezervorul gol. Daca alimentam amandoi in acelasi timp..timpul de alimentare este acelasi. Intotdeauna voi avea o rezerva de combustibil in plus fata d tine.. pe care o pot folosi la nevoie.
This post has been edited by ali3n_cop: 12 Jan 2015, 17:36 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
Piper101 |
![]()
Post
#1122
|
Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 30 March 14 ![]() |
Eu stiu ca voua vi se pare logic asa, dar nu e chiar asa. Raspunsul l-am dat dupa ce am citit vreo 2 siteuri pe tema asta. Sunt mai multe chestii tehnice, dar ideea cam aia e. Fiecare face cum vrea, dar e risipa de bani sa pui baterie de 75 daca merge si cu 55. Diferenta de 10-15-20Ah e mare la baterii.
This post has been edited by Piper101: 12 Jan 2015, 17:38 |
--------------------
Renault
Fluence
Privilege 1.5 dci 105cp
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1123
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Nu e vorba de logica. Daca ai studiat automatizari industriale..electronica..electrica sau ceva in domeniu...ai intelege mai bine cum sta treaba..eventual..ai folosi cateva formule simple si raspunsul va veni imediat. Treaba e ca..poti folosi linistit o baterie mai mare..atata timp cat se potriveste in locul respectiv, nu se intampla absolut nimic rau si vei avea avantajul valorii mai mari EN la pornirea pe ger + capacitate mai mare de stocare Ah.
This post has been edited by ali3n_cop: 12 Jan 2015, 17:43 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(Piper101 @ 12 Jan 2015, 17:37) Ba e chiar așa. Poți să pui cea mai mare baterie care încape fizic în lăcașul respectiv. De încărcat, se va încărca bine-mersi. Dacă ar fi goală, atunci i-ar trebui mai mult timp să se umple, dar tot s-ar umple pînă la urmă. Iar odată umplută, n-ar avea nici un motiv să se golească mai repede decît una mai mică. În condiții normale de utilizare a mașinii (drumuri medii/lungi, fără consumatori mari cu motorul oprit, fără perioade lungi de hibernare, etc.), bateria va fi mereu plină. Și ai avea întotdeauna o rezervă suplimentară de putere în condiții grele. This post has been edited by VladSoare: 12 Jan 2015, 18:25 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
75AIM |
![]()
Post
#1125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
QUOTE(ali3n_cop @ 12 Jan 2015, 10:56) Nu am auzit de alternator care sa lucreze in "AH"...trecem peste. E vorba de capacitatea bateriei, atata tot. Nu fortezi absolut nimic pentru ca ai un releu care regleaza tensiunea. Doua masini identice in paralel, una cu o baterie de 60Ah si cealalta masina cu una de 90Ah si ambele baterii noi. Ceea ce consumi, tre sa pui la loc, logic? Timpul de incarcare va fi acelasi iar bateria de capacitate mai mare..va avea intotdeauna resurse in plus fata de cealalta mai mica. Ma refer strict la doua masini in paralel si cu acelasi consum de curent, ambele plecand din full, ca sa nu se interpreteze. Mah tu nu stii ce vb.... O baterie mare cat si una mica pierde curent la rece procentual,adica una mica pierde mai putin ca una mare de unde si faptul ca cea mare necesita mai mult timp de incarcare apoi vezi ca ti-am scris mai sus cu aproximatie consumul la diferiti consumatori,alternatorul la diesel e de 120A pe cand la benzina de 90A, in catalogul Varta la M 2.2 benzina nu te lasa sa pui mai mult de 60AH parca,de ce?spune tu ca tot aberezi de unul singur pe aici... http://www.principalauto.ro/Document_Files...e_RO%5B1%5D.pdf citeste catalogul si vezi de ce nu poti pune mai mult de 62Ah pe benzinar...intreaba la Varta sa te convinga ei. |
--------------------
Renault
Fluence
- ex 99AIM
2013 Privilege,Clio 3 2007
|
|
IDF |
![]()
Post
#1126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Poti sa pui ce baterie vrei, mergand in sus. Ea se descarca ceva la pornire, dupa care alternatoru o incarca, dupa care consumul de curent e tras din alternator. Presupui ca ai consumat curent din baterie cu motorul oprit dupa care l-ai pornit, singura diferenta va fi faptul ca alternatorul va avea de incarcat putin mai mult pe aia mai mare. Altfel, no big fuss. Rau faci ansamblului baterie alternator cand tragi din ele cantitati mari de curent/ Eu am 2 amplificatoare care trag in total, destul de des: cel de la subwoofer pana la 70 de amperi, cu maxime de 80, iar cel de pe boxe pana la 40. Eh, daca anu trecut in vara bateria se prezenta impecabil, niciun dimming pe niciun bec, acum in spikeuri de curent efectiv se sting becurile din interior, iar dimmingul a devenit evident si pe faruri, iar stabilizarea tensiunii pentru iluminarea din bord a inceput sa faca fata cu greu. Anu asta cel mai probabil ca voi schimba bateria, dar voi merge pe una deep cycle de la Ground Zero. Dupa care vor veni si cablurile de la alternator la baterie. Cu alternatorul poate mai prind un an, doi, cine stie. In concluzie, nu-i nicio problema in supradimensionarea bateriei, in utilizare normala, in limita bunului simt. Nu se strica nimic. Si o baterie mai mare nu va tine mai mult timp decat una normala. Sub nicio forma.
This post has been edited by IDF: 12 Jan 2015, 21:15 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
75AIM |
![]()
Post
#1127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
Decat draciile alea de amplificatoare nu e mai simplu sa-ti iei niste casti Mr. Beats si sa asculti acolo muzica?sau t e duci intr-un club si stai cu urechea lipita de boxe...stiu impresionezi pe pitzi de langa tine cu ce masina ai...ce barosan esti....te imbraci frumos,ai camasa roz,la gat crucea gigant...mare ciocanar, manelele la maxim,viata de magnaaaat.
This post has been edited by 75AIM: 12 Jan 2015, 21:17 |
--------------------
Renault
Fluence
- ex 99AIM
2013 Privilege,Clio 3 2007
|
|
IDF |
![]()
Post
#1128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Am dat o explicatie cat de cat relevanta in ceea ce priveste bateriile de masina. Nu are niciun sens supradimensionarea lor decat in caz de consumuri mai mari, dar acolo oboseste alternatorul cel mai tare.
(Nu dau bani pe Beats, sunt overrated, folosesc Sennheiser la auditii cu casti, o pereche de Bowers&Wilkins alimentate dintr-un Adcom + un sub facut in regim diy, amplificare proiectata de mine aproape de la 0 pentru un output de aproape 1 kw, respectiv audiophile quality pentru auditii de camera. Si sistemul din masina de care ma bucur in fiecare zi in drum spre servici. No flame, sorry de off. Chiar iubesc muzica, boxe, amplificatoare, asta lucrez, personal nu sunt chestiuni de impresionat, desi am deja un oarecare portofoliu de incinte si montaje demne de impresionat.) This post has been edited by IDF: 12 Jan 2015, 21:25 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1129
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
QUOTE(75AIM @ 12 Jan 2015, 22:04) Mah tu nu stii ce vb.... O baterie mare cat si una mica pierde curent la rece procentual,adica una mica pierde mai putin ca una mare de unde si faptul ca cea mare necesita mai mult timp de incarcare apoi vezi ca ti-am scris mai sus cu aproximatie consumul la diferiti consumatori,alternatorul la diesel e de 120A pe cand la benzina de 90A, in catalogul Varta la M 2.2 benzina nu te lasa sa pui mai mult de 60AH parca,de ce?spune tu ca tot aberezi de unul singur pe aici... http://www.principalauto.ro/Document_Files...e_RO%5B1%5D.pdf citeste catalogul si vezi de ce nu poti pune mai mult de 62Ah pe benzinar...intreaba la Varta sa te convinga ei. Mah, cand ai doua zile libere, ia-ti consoarta si vino la Bucuresti, esti invitatul meu de onoare. Te iau la mine la sediu si facem niste probe la cateva baterii de dimensiuni diferite, ne jucam cu ele, le descarcam, le incarcam, punem aparatura pe ele si masuram/calculam totul ca la carte, ok? Vorbesc serios ![]() IDF, o baterie mai mare..normal ca nu va avea viata mai lunga, e vorba doar de capacitatea de stocare si EN-ul..care te pot ajuta in unele conditii meteorologice. This post has been edited by ali3n_cop: 12 Jan 2015, 21:33 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
75AIM |
![]()
Post
#1130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
Ai sediu de injurat Renault...esti un barosan,mare ciocanar,cutitu-n buzunar...maaaaare boss,sa cante tarabana de Dolce Gabbana....
This post has been edited by 75AIM: 12 Jan 2015, 21:38 |
--------------------
Renault
Fluence
- ex 99AIM
2013 Privilege,Clio 3 2007
|
|
csucska |
![]()
Post
#1131
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 February 14 ![]() |
eu inainte sa fac trecerea de la 60Ah la 75 Ah m-am consultat si cu cei de la reprezentanta Renault, iar ei de la service mi-au recomandat acest lucru, banuiesc ca avand o anumita experienta nu vorbesc ei degeaba
|
--------------------
renault
fluence
20011
|
|
75AIM |
![]()
Post
#1132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 23 March 14 From: Constanta ![]() |
normal tb sa vanda intai ce e mai scump pe stoc.
|
--------------------
Renault
Fluence
- ex 99AIM
2013 Privilege,Clio 3 2007
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1133
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
75AIM, invitatia ramane valabila. Intre timp..nu mai induce lumea in eroare.
This post has been edited by ali3n_cop: 12 Jan 2015, 21:44 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
cuki46 |
![]()
Post
#1134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 3 February 13 ![]() |
bine mah...sa puna fiecare ce vrea...ideea sa nu pui mai putin decat scrie in carte, sau mai mare decat incape in locu respectiv...
asta ii ca si dezbaterea: faca bine sa incalzesti motorul la relatiu 5-10 min iarna inainte sa pleci? Pana acuma eu stiam ca ii mai bine daca faci asa, dar acuma recent aflu ca din cauza DPF-ului ii faci mai rau pe termen lung daca stai cu motorul rece la relatiu. Cel putin la Mercedes si la BMW in carte scrie ca nu ii bine sa incalzesti motoru stand pe loc. La Renault nu am citit. Asa ca toate "parerile" pot sa fie veridice intr-o circumstanta, dar in multe altele sunt chiar pe dos. |
--------------------
2017 MB C220 /
2012 Fluence
2012
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1135
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Asta cu incalzitul masinii pe loc..e o discutie interesanta. Sa faci ceea ce recomanda constructorul sau sa faci ceea ce crezi tu ca e mai bine?
|
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
cuki46 |
![]()
Post
#1136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 3 February 13 ![]() |
QUOTE(ali3n_cop @ 13 Jan 2015, 10:56) Asta cu incalzitul masinii pe loc..e o discutie interesanta. Sa faci ceea ce recomanda constructorul sau sa faci ceea ce crezi tu ca e mai bine? Eu zic ca nu poti tine cu dintii de orice "sfat din popor". Evoluam, apar componente noi pe masina, inginerii gasesc solutii la diverse probleme etc. etc... Dacia putea fi incalzita pe loc, dar masinile noi diesel din cauza catalizatorului si a DPF-ului nu...pentru ca fix mersu ala in gol la rece produce cele mai multe reziduuri care incarca sistemele catalitice. Uite asa "sfatul batranesc" poate sa iti dauneze mai mult decat sa faca bine. |
--------------------
2017 MB C220 /
2012 Fluence
2012
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1137
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Cred ca sfatul constructorului tine mai mult de poluare. Sunt si zile cand masina e bocna si nu ai cum sa pleci imediat. Depinde de situatie. Problemele reale pe care le poti intampina indiferent de metoda aleasa..sunt mai mult teoretice. Masinile echipate cu DPF..sunt oricum o pacoste dar tinand cont ca particulele acelea sunt cancerigene...faci un compromis.
This post has been edited by ali3n_cop: 13 Jan 2015, 12:24 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
gangara |
![]()
Post
#1138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
Sunt sigur ca fiecare constructor calculeaza f bine sistemul baterie demaror alternator.
Reno nu face exceptie. In calculul acestui sistem se ia in calcul si totodata se simuleaza o imbatrinire de 3 ani a bateriei. Deci dc pe masina voastra aveti o baterie de 45A cu XXX curent de pornire, aia e valoare ce s-a obtinut pt o baterie deja veche de 3 ani. Inainte de alegerea unei baterii, unui alternator, unui demaror se fac o serie de teste, inclusiv pornirea la -30oC in spatii special amenajate. Asa se face la reno si probabil la majoritatea constructorilor. Nu mai vb de teste de agrement si alte alea. Deci dc pe masina aveti o baterie de...XXAh XXXEN, puteti pune linistiti una ca aia. Problema apare atunci cand baterie after market nu e chiar de cea mai buna calitate. Eu de ex mie mi a crapat intr o dimineata destul de friguroasa bateria originala (fix dupa 5 ani de existenta). S-a bulit un element, iar elementii cum sunt in serie, n-am mai avut ce sa redresez. Am cumparat o Varta cu aceleasi valori. Surpriza, masina nu mai porneste la fel. Cu originala pornea perfect in orice conditii. Cand e frig, se observa evident ca bateria noua nu poate furniza acelasi curent de pornire, respectiv nu poate tine aceeasi tensiune la pornire ca cea originala. Era bineinteles cea mai ieftina Varta ce am gasit o. |
--------------------
Renault
Megane
- rosii
2011/E2
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#1139
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Scria pe ea cand a fost fabricata?
|
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#1140
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gangara @ 13 Jan 2015, 12:32) Era bineinteles cea mai ieftina Varta ce am gasit o. Decat cea mai ieftina de la un producator premium/scump mai bine cea mai scumpa de la un producator imediat sub un producator premium. Producatorul premium in cel mai ieftin produs face rabat la calitate si scoate produsul cat sa mearga. Cel non premium in produsul cel mai scump pune ce are mai de calitate prin firma. Decat cea mai ieftina Varta prefer la acelasi pret bateria de la producatorul X mai slab cotat pe piata decat Varta dar la care ala e varful de gama. Acumulatorii auto nu sunt nave spatiale si tehnologiile sunt in general cunoscute. Parerea mea. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 19:25 |