Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

16 Pages « < 9 10 11 12 13 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Desfundare scurgere dreapta fata, - rezolvare intrare apa prin spatele torpedoului -

skorpio_bog
post 3 Dec 2010, 21:52
Post #301


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




O fi daca zici tu smile.gif

In Bucuresti atat costa daca nu mai esti in garantie.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi86
post 4 Dec 2010, 14:08
Post #302


Membru autentic


Group: Members
Posts: 322
Joined: 28 July 08
From: Lausanne, Switzerland




Da, la scurgerea din dreapta ma refeream (cea de ploaie). Sicer nu m-am uitat niciodata sa vad unde se scurge, dar daca ziceti ca e ok atunci incercam asa. Ma duc la garaj sa "operez".


--------------------
Renault Megane Sedan 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ric26ct
post 4 Dec 2010, 20:13
Post #303


ric26ct


Group: Members
Posts: 461
Joined: 19 February 10
From: Constanta




QUOTE(skorpio_bog @ 3 Dec 2010, 21:52)
O fi daca zici tu smile.gif

In Bucuresti atat costa daca nu mai esti in garantie.
*


Unele reprezentante vad ca fac bani exclusiv din greselile de proiectare ale Renault-ului. Si eu care credeam ca doar la noi in Constanta te fura pe fata. biggrin.gif


--------------------
renault megane 2 2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression
Skoda Octavia 1,9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 12 Jan 2011, 12:47
Post #304


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Azi m-am trezit cu un mic lac în comportimentul din podea de la șofer. AC-ul nu l-am folosit, baltă sus la furtune nu e. Furtunul din dreapta oricum l-am curățat și i-am tăiat și supapa aia de jos. De unde să fie? Oare a ajuns mai demult apa acolo, și a apucat între timp să se scurgă și de sus?

Apă foarte multă nu era, maxim jumătate de cm, și covorașul era și el umed pe partea dinspre tunelul median. Poate să fie de la zapadă topită adusă cu încălțămintea?

This post has been edited by ssilviu: 12 Jan 2011, 12:48


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexh
post 17 Jan 2011, 15:58
Post #305


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 26 August 05
From: Bucuresti




Am citit acest topic cap coada si am purces si eu ieri la desfundari.

Pentru cea din dreapta am facut, initial, ceea ce a sugerat un coleg pe la pagina 4 sau 5 si anume: am mers cu mana pe furtun pe langa motor si am tras de el. Era gol, n-avea niciun pic de mizerie.

Mai incolo, am vrut sa ma apuc de scurgerea din stanga dar, cum se apropia intunericul, am ales varianta mai scurta: am desfacut stergatoarele (se scot f usor, daca ai rabdare: se dau jos piulitele si se misca usor sus jos, ca si cum ai sterge geamul, si vor iesi), am scos plasticul ala mare si am ajuns la furtun.

Am bagat pe gaura un sarpe d-ala din metale de desfundat tevi si cu ajutorul lui am scos toata mizeria. Daca aveti la indemana unul, va recomand sa-l folositi. Eu am facut testul pe urma si desfundasem tot.

Multumesc inca o data celor ce au scris pe aici biggrin.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 2004 - 1,5 dCi - 82 CP stock - 101 CP OBDtuning
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 18 Jan 2011, 14:50
Post #306


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Ideea e sa il faci sa nu se mai infunde, altfel te apuci de operatiunea asta in fiecare toamna...


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 18 Jan 2011, 14:55
Post #307


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




un mecanic mi-a facut operatiunea taiat cu cuterul biggrin.gif - rezolvare definitiva


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 18 Jan 2011, 15:48
Post #308


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




QUOTE(SorinCT @ 18 Jan 2011, 14:50)
Ideea e sa il faci sa nu se mai infunde, altfel te apuci de operatiunea asta in fiecare toamna...
*


Nu si daca:
- vorbind despre scurgerea AC, va montati sita la priza de aer;
- vorbind despre scurgerile "pluviale", va montati un "guler" sau tub din sita la intrare (voi posta foto la proxima ocazie), astfel incat mizeriile mari (frunze, bete, pene etc) sa nu mai ajunga in tubul de scurgere. Cel din stanga (in S) se va infunda oricum, chiar daca este taiat, deoarece penele sau betele nu pot trece de acel S.

This post has been edited by adi_ar: 18 Jan 2011, 15:49


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexh
post 20 Jan 2011, 09:29
Post #309


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 26 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(SorinCT @ 18 Jan 2011, 14:50)
Ideea e sa il faci sa nu se mai infunde, altfel te apuci de operatiunea asta in fiecare toamna...
*



Pana la urma, dupa ce am dat jos chestia de plastic, am scos si furtunul din dreapta. Era taiat la capat, cine stie, poate il taiase vreunu' mai destept de prin vreun service biggrin.gif

In stanga, intr-adevar e mai complicat.

Am uitat sa scriu ca da, mi-am facut si eu sita. Problema e ca nu stiu cat de rezistenta e jumatatea aia de guler de plastic, parca e lasat acolo in ciuda noastra 022.gif

Azi urmeaza sa ridic masina si sa vedem cum desfundam (preventiv) scurgerea de AC. tocilar.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 2004 - 1,5 dCi - 82 CP stock - 101 CP OBDtuning
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian00
post 7 Feb 2011, 11:38
Post #310


....................


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 2 April 08
From: Alba




Azi m-am uitat si eu din intamplare in locul acela de sub presul de la sofer.Este umed,dar numai acolo inauntru.M-am uitat si in dreapta,acolo e ok.Este infundata scurgerea de la AC sau cea prin care se scurge apa cand ploua?Peste o saptamana am programare la service sa-mi scgimb placutele si lichidul de frana si sa stiu ce sa le zic la aia.


Am turnat mai devreme o sticla de apa de 2l pe parbriz si apoi m-am uitat dedesupt si apa se scurgea normal sub masina,Cred ca e cea de la AC atunci,nu?

This post has been edited by Adrian00: 7 Feb 2011, 12:19


--------------------
Audi A4 B6 2001 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian00
post 13 Feb 2011, 14:55
Post #311


....................


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 2 April 08
From: Alba




Acum mi-am facut timp sa citesc tot topicul.In partea stanga am inteles ca nu e de la AC,doar in dreapta.Inseamna ca am scurgerea aia din stanga un pic infundata,ca am turnat apa si se sucrge jos,dar probabil nu toata.Maine am drum pana la service si le zic la aia sa arunce o privire!

PS:Cum vine primavara o sa-mi montez si eu o plasa la gaura aia de sub parbriz! wink.gif

This post has been edited by Adrian00: 13 Feb 2011, 14:55


--------------------
Audi A4 B6 2001 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusscout
post 23 Feb 2011, 20:55
Post #312


Membru autentic


Group: Members
Posts: 413
Joined: 15 December 10




Adrian si mie mi-a curs apa in stanga , dar numai cand a fost zapada mare, am impresia ca nu reusea sa curga toata apa pe furtun, pt ca la spalatorie nu a intrat nici un strop


--------------------
Renault Koleos 2013 2.0 dci
Dac-ai fost prost când erai mic, acuma numa` te joci.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 18 Mar 2011, 10:59
Post #313


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




Cu desfacutul gaurii conductei care pleaca la torpedou m-am lamurit.
Dar prtea de sus cum se desface ?


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 23 Mar 2011, 11:58
Post #314


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




QUOTE(dan22y @ 7 Aug 2010, 15:04)
Astazi am decis si eu sa montez sita la gura de admisie a aerului in habitaclu. Am purces la a procura o plasa metalica cu dimensiunea 25 x 15 cm. Se gaseste la toate magazinele de profil. Recomandat o plasa care nu este prea groasa, fiindca va veni "modelata".

Am trecut la demontarea plasticelor si a mastii de la baza parbrizului in care se gasesc si axele celor 2 stergatoare.

Asa cum se vede in pozele de mai jos, se scoate buretele nr.1, sub acest burete regasim ascuns un clips, pe urma se trece la scoaterea celor doua clipsuri de plastic nr.2.

[attachmentid=1627646744] [attachmentid=1627646745]

Atentie: clipsurile se scot cu ajutorul unei surubelnite drepte, se roteste usor (fara a se apasa tare) in stanga sau drepata, capul clipsului, pana se observa ca se inalta putin inafara, pe urma cu aceeasi surubelnita se introduce sub capul clipsului si se ridica in sus, pe urma se prinde clipsul cu totul si e extrage afara.

Idem pentru partea dreapta.

[attachmentid=1627646758] [attachmentid=1627646759]

Mai departe se trece la extragerea plasticelor (nr.3) figurate in pozele de mai sus. Aceste plastice se scot prin ridicarea cu o surubelnita dreapta, la baza lor, unde se intersecteaza cu plasticul mare de la stergatoare. Se ridica usor in sus, pe urma de pe laterala dinspre parbriz, nu dinspre aripa se trage in sus, atentie ca in partea de sus are un pinten bagat in aripa, sa nu-l rupeti. De aceea se trage in partea de jos tot plasticul (nr.3) dupa ce a iesit din cleme.

Se trece la desfacerea stergatoarelor. Se scot plasticele ce acopera piulitele. Se defac piulitele cu o cheie fixa de 16. Ca sa reusiti scoaterea bratelor, desfiletati piulita doar 80% de pe ax. Pe urma cu stergatorul ridicat (ca si iarna cand curatati de gheata parbrizul), apasati si ridicati bratul cu piulita, pana simtiti ca iese usor.

Idem la celalalt stergator.

Dupa scoaterea celor doua stergatoare, se soate plasticul de la baza parbrizului. Dupa indepartarea lui, se poate observa, in partea stanga la baza parbrizului, gura de admisie aer in habitaclu. Se poate observa multimea de frunze adunate, care sunt gata sa fie aspirate in habitaclu si sa infunde filtrul de habitaclu si de acolo alte probleme, ex. cea cu balta de apa la picioarele pasagerului tongue.gif

[attachmentid=1627646746]

Cu aceasta ocazie puteti verifica cele doua scurgeri:una din stanga si una din dreapta situata sub motorasul ce actioneaza stergatoarele. Am verificat si scurgerile (desi le-am curatat cu putin timp in urma) turanand cate un pet de 2 litri de apa in fiecare parte, sa vad cu ochii mei ca e totul in regula si ca apa se scurge repede de la locul ei.

[attachmentid=1627646747] [attachmentid=1627646748]

Am aspirat toate frunzele prezente acolo cu un aspirator si am sters cu o carpa mizeria si praful ramas.

[attachmentid=1627646749] [attachmentid=1627646750] [attachmentid=1627646751]

Mai departe se trece la manufacturarea sitei, dupa profilul ramei existente pe gura de admisie. Eu am taiat zonele de pe sita unde intra clemele ramei si am incercat sa o modelez astfel incat sa intre usor pe gura de admisie. Este de lucru intradevar, dar merita si te scuteste de alte probleme mai tarziu. Se poate folosi si plasa de tantari sau alte materiale insa cu riscul de a putrezi, oricum am de gand sa curat sita de fiecare data cand schimb filtrul de habitaclu.

[attachmentid=1627646752] [attachmentid=1627646753]

Pe urma se trece la montarea propriu zisa a sitei pe gura de admisie. Eu am taiat excesul de sita de pe marginea ramei cu ajutorul unei foarfece de tabla.
Cam asa arata montata sita la locul ei.

[attachmentid=1627646754]

Ca sa fiu eu sigur ca nu sare sita de la locul ei sau alte probleme am asigurat-o cu un scotch tip banda aluminiu ce adera foarte bine la mai toate suprafetele.

[attachmentid=1627646755] [attachmentid=1627646756]

Mai departe se trece la montarea inversa a celor de mai sus, incepand cu plasticul de la baza parbrizului, cele doua plastice nr. 3, clipsurile nr. 2, buretii de pe laterala, stergatoarele, etc.

Nu am lucrat singur, am mai avut un ajutor, se poate vedea in poza de mai jos tongue.gif

[attachmentid=1627646757]

Multumesc colegilor de mai sus pentru sugestii si indicatii. Va doresc spor la lucru.
*


Mai spune-mi si mie detaliet cum tragi de plasticurile care vin la imbinarile dinspre prbriz cu aripa.
Le-ai notat in poze cu 3.

23 Mar 2011, 12:06:
Si inca o intrebare.
Dupa ce scot grila de plastic de la parbriz, nu se poate lucra si fara sa scot chederul de cauciuc, care vine cu pasla, nu de alta dar ala la mine este o problema fiind scamosat pe margine si nu va mai intra bine in cheder la montare ?

This post has been edited by cosmin_69: 23 Mar 2011, 12:06


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 23 Mar 2011, 20:27
Post #315


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.516
Joined: 7 June 06
From: B




QUOTE(cosmin_69 @ 23 Mar 2011, 11:58)
Mai spune-mi si mie detaliet cum tragi de plasticurile care vin la imbinarile dinspre prbriz cu aripa.
Le-ai notat in poze cu 3.
*



Salut.

Pai mai mult decat am scris acolo, nu cred ca mai e ceva de explicat:

QUOTE
Mai departe se trece la extragerea plasticelor (nr.3) figurate in pozele de mai sus. Aceste plastice se scot prin ridicarea cu o surubelnita dreapta, la baza lor, unde se intersecteaza cu plasticul mare de la stergatoare. Se ridica usor in sus, pe urma de pe laterala dinspre parbriz, nu dinspre aripa se trage in sus, atentie ca in partea de sus are un pinten bagat in aripa, sa nu-l rupeti. De aceea se trage in partea de jos tot plasticul (nr.3) dupa ce a iesit din cleme.


Deci: Bagi o surubelnita dreapta mai lata, la baza plasticului (in poza e figurat locul cu A). Pe urma se ridica usor in sus, tot cu o surubelnita dreapta, de pe laterala cu parbrizul (figurat in poza cu cool.gif. De remarcat ca in partea de sus este o clema (pinten) care il observi daca ridici usor cum e prins acolo. Cand a iesit, tot reperul (plasticul) iese in partea din jos, pe sub capota ridicata, inspre motor.

IMG_9639.JPG ( Size: 293.55k ) Number of downloads: 2519


Sper sa ma fi inteles.

PROMIT CA URMATOARELE TUTORIALE, LE FILMEZ, CU EXPLICATII LA FATA LOCULUI. wink.gif

Bafta la montajul plasei.

This post has been edited by dan22y: 23 Mar 2011, 20:31


--------------------
R M - B 8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 23 Mar 2011, 21:11
Post #316


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




QUOTE(dan22y @ 23 Mar 2011, 20:27)
Salut.

Pai mai mult decat am scris acolo, nu cred ca mai e ceva de explicat:
Deci: Bagi o surubelnita dreapta mai lata, la baza plasticului (in poza e figurat locul cu A). Pe urma se ridica usor in sus, tot cu o surubelnita dreapta, de pe laterala cu parbrizul (figurat in poza cu cool.gif. De remarcat ca in partea de sus este o clema (pinten) care il observi daca ridici usor cum e prins acolo. Cand a iesit, tot reperul (plasticul) iese in partea din jos, pe sub capota ridicata, inspre motor.

IMG_9639.JPG ( Size: 293.55k ) Number of downloads: 2519


Sper sa ma fi inteles.

PROMIT CA URMATOARELE TUTORIALE, LE FILMEZ, CU EXPLICATII LA FATA LOCULUI. wink.gif

Bafta la montajul plasei.
*





Dupa ce scot grila de plastic de la parbriz, nu se poate lucra si fara sa scot chederul de cauciuc, care vine cu pasla, nu de alta dar ala la mine este o problema fiind scamosat pe margine si nu va mai intra bine in cheder la montare ?


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 23 Mar 2011, 21:18
Post #317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.516
Joined: 7 June 06
From: B




Eu am dat grila jos, bratele stergatoarelor jos si chederul de cauciuc deasemenea. Asa am avut acces mai usor in a monta grila.

Doar colegii care au lucrat pe sub grila, fara sa o dea jos pot sa-ti dea indicatii mai pretioase. Eu nu ma pot pronunta. Asta daca alegi sa nu dai grila jos.

Insa cand scoti grila, are o margine care e sub chederul de cauciuc. Deci nu prea vad cum poti sa o scoti fara sa "deranjezi" chederul.

This post has been edited by dan22y: 23 Mar 2011, 21:20


--------------------
R M - B 8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
froniecristian
post 23 Mar 2011, 21:53
Post #318


Cristi F


Group: Members
Posts: 152
Joined: 10 February 10
From: Rimnicu Vilcea




Aceeasi problema am avut-o si la Dacie, iar in service mi-au recomandat sa renunt la furtunele dar la Megan nu as recomanda.
Eu ma gandesc sa bag pe furtunele de cauciuc furtun (copex)din acela de care folosesc electricienii pentru cablurile electrice, in special pentru cel din stanga caci in dreapta cred ca se poate introduce si un pexal.


--------------------
Renault Fluence - Vl-02-AMC 2013 Privilege 1,6 dci R9M - 130CP
I LOVE MY RENAULT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boni
post 30 Mar 2011, 08:47
Post #319


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 24 August 10




va salut am si eu un clio symbol 1.5 dci din 2005 si de ceva vreme am observat ca am mocheta umeda sub pedalier de la ce ar putea sa fie ? in dreapta la pasager e uscat ? mai exact in dreptul aceleratiei acolo se umezeste mereu si sub mocheta e un material antifonic care si ala e umed , aveti ceva idei ?>


--------------------
Renault Clio Symbol - B-00-gcd Fidjy 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danmih1979
post 31 Mar 2011, 16:11
Post #320


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 8 February 09




La mine problema a fost rezolvata astfel: mecanicul de la Cobalcescu mi-a scos definitiv cele 2 furtune de scurgere(stanga / dreapta).


--------------------
Renault Megane sedan 1.5 dci 101 cp 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teffanita
post 1 Jun 2011, 21:08
Post #321


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 11 April 08
From: Bucuresti; Pitesti




Subscriu si eu la problema din acest topic. A aparut si la mine in partea dreapta umezeala. Multumita forumului am diagnosticat problema ca fiid scurgerea de la condensatorul de AC. Toate bune si frumoase, am trecut la desfacutul torpedoului pentru a avea mai mult spatiu si la toate reperele pentru a ridica si mocheta(cat mi-a fost permis din cauza scaunului). In momentul in care am apasat pe gura de la palnia de la scurgerea pt AC...a curs destul de multa apa. Problema am incercat sa o rezolv cum a spus ctincristi in Post #53 prin scoaterea prin interiorul masinii a palniei. Dificultatea pe care am intampinat-o a reprezentat-o buretele de sub palnie pentru ca nu am reusit deloc sa o scot de acolo. Urmatorul pas a fost sa iau un cutter si am taiat frumos buretele pe o portiune care sa imi faciliteze accesul la scurgere. Zis si facut, dupa care am incercat sa scot palnia scurgerii cu mana dar nu am reusit. Pentru asta, am avut prin porbagaj un fir electric de cupru de curent pe care l-am trecut pe dupa gatul palniei pentru a putea trage mai bine. Mi-a fost un pic frica sa nu o rup, dar am reusit sa o scot intreaga. Era destul de murdara si infundata cu praf care se transformase in timp in namol si plus alte frunze si diverse mizerii. Problema pe care o remarcasera si colegii prin posturile anterioare este legata de acea "valva" de cauciuc de la capatul scurgerii care la cele mai mici mizerii se infunda si restul...stie toata lumea ce se intampla. Eu am renuntat la ea. Pentru ca am dat si torpedoul jos am curatat si filtru de polen pe care il montasem tot eu cand am schimbat uleiul si consumabilele. Am curatat palnia scurgerii dupa care am trecut la remontat, care mi-a facut cativa nervi mad.gif Am reusit intr-un final sa o asez in pozitia corecta dupa care am pus in pozitia initiala bucata de burete pe care o taiasem mai devreme. S-a asezat foarte bine la locul ei. Am facut un test dand drumul la aerul conditionat si apa se scurgea sub masina, fara a patrunde deloc inauntru. Este o operatie destul de aiurea din cauza spatiului foarte ingust si sper sa nu fiu nevoit sa o reped foarte curand. In week-end sper sa imi fac un pic de timp pentru a desface si scurgerile de la stergatoare sa vad ce gasesc si pe acolo. De asemenea, eu am mai desfacut si scurgerea de apa de la trapa de benzina pentru ca nu se mai scurgea apa de acolo. Sa nu fiti mirati de ce o sa gasiti si pe acolo daca o veti desface. Mi-a fost enorm de folositor acest topic si sper ca cele mentionate de mine sa ajute si pe altcineva cand va intampina problema asta. Va doresc o seara buna rolleyes.gif rolleyes.gif

This post has been edited by teffanita: 1 Jun 2011, 21:08


--------------------
dacia 1310 1995/ renault megane sedan manager 1.4 16v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rino
post 1 Jun 2011, 22:45
Post #322


Membru autentic


Group: Members
Posts: 838
Joined: 9 December 07




de ce nu va puneti plasa la gura de admisie aer ... nu inteleg!


--------------------
Renault Megane 2005, 2009
DIY / open source fan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 1 Jun 2011, 23:44
Post #323


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




QUOTE(danmih1979 @ 31 Mar 2011, 16:11)
La mine problema a fost rezolvata astfel: mecanicul de la Cobalcescu mi-a scos definitiv cele 2 furtune de scurgere(stanga / dreapta).
*


Mare prostie!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crazybogdan
post 2 Jun 2011, 09:55
Post #324


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 15 April 09
From: Bucuresti




adi_ar are dreptate: rolul palniilor este acela de a impiedica imprastierea apei in tot compartimentul motor. De altfel, palniile trec pe langa niste cabluri electrice a caror izolatie nu garantez ca rezista la apa/caldura/frig/inghet . Gandeste-te la faptul ca in compartimentul motor sunt cateva zeci de grade si pe acele cabluri cade apa de ploaie rece, socul termic le crapa izolatia.
pe bune, foarte proasta decizie!

revin: mai bine le-ai pune la loc. imagineaza-ti astfel:
cand te speli, folosesti dusul. totul e ok, apa se scurge in cada, peretii sunt uscati, pe jos e uscat etc
acum gandeste-te ca apa ar curge din tavan. Pai ar uda toata baia...

This post has been edited by crazybogdan: 2 Jun 2011, 10:00


--------------------
am avut Megane2 1.9dci - 2005
pe viitor BMW Z8...sper
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 11 Jun 2011, 11:10
Post #325


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




De vreo saptamana observ ca imi apare putina apa pe presul de cauciuc din dreapta in urma folosirii aerului conditionat. Bun, am zis ca imi e clar ca s-a infundat palnia de la AC. Mocheta nu era uda, doar cativa stropi de apa sub pres in zona respectiva. Imi era clar ca palnia e infundata si plina cu apa si la accelerari, franari si viraje curge apa pe pres...
Intr-un tarziu, aseara am avut curiozitatea sa ridic presurile si sa deschid cele doua trape de depozitare si am constatat ca treaba e serioasa si ca in AMBELE compartimente mocheta musteste de apa in egala masura...acum apare nedumerirea mea: se poate de la palnia AC sa se prelinga pe undeva apa si in partea stanga/sofer?

Mentionez ca am citit toate 11 pagini de topic, dar treaba asta nu imi e clara.

This post has been edited by papa_mulo: 11 Jun 2011, 11:15


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 11 Jun 2011, 15:30
Post #326


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Posibil!
DIn ce am constatat eu, daca palnia nu este bine asezata pe agregat, posibil sa se prelinga si spre stanga, la sofer!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 14 Jun 2011, 12:41
Post #327


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Doua vorbe se pot spune despre modul(principiul) de functionare al instalatiei de AC? Ma intereseaza ca sa inteleg, cum aduna apa, unde, cand o elibereaza...
Pana acum eu credeam ca picura constant apa...totusi observ ca dupa ce opresti masina deverseaza cantitate mare. De asta sunt nedumerit care e ciclul pe acolo... intelegand ce se intampla exact putem remedia/preveni mai usor.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 25 Jun 2011, 18:43
Post #328


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




@papa_mulo, compresorul de AC al masinii este actionat de cureaua de accesorii impreuna cu alternatorul. El are un "ambreiaj" care il cupleaza in momentul in care soferul apasa pe butonul de AC din bord sau pe AUTO in cazul celor cu clima. El functioneaza ca un agregat de frigider, astfel circula freonul prin instalatie, racind vaporizatorul, care e un fel de radiator aflat in asa zisa Cutie Repartitor. Este vorba de cutia neagra din partea de jos a bordului, de la consola centrala, in interiorul careia se afla filtrul de polen, vaporizatorul si dupa caz, in functie de echipare, blocul cu rezistentele suplimentare pt incalzire iarna, la diesel precum si clapetele de dirijare a aerului. Astfel, vaporizatorul este recit de compresor prin tevile care se pot vedea la motor si care sunt reci daca pui mana pe ele. Aeroterma din habitaclu (GMV-ul sau ventilatorul de habitaclu, cum vrei sa ii spui) trage aer din exterior prin gura de admisie de sub parbriz unde se monteaza celebra plasa si il impinge in Cutia Repartitor, aer care este trecut prin filtrul de polen, apoi trece prin vaporizator (aici se realizeaza racirea aerului) dupa care este impins pe tubulatura spre aeratoarele din bord. Sub vaporizator este un mic spatiu in Cutia repartitor, iar in partea de jos este o gaura prin care se scurge apa in palnia celebra care se infunda, iar din palnie se scurge sub masina. Apa nu curge constant, ci in functie de cat de cald e aerul tras de afara. Aerul cald trece prin vaporizator si realizeaza transfer termic cu acesta (adica aerul se raceste si vaporizatorul preia caldura din aer, astfel rezulta apa care se scurge spre exterior. O sa observi ca in zilele foarte calde, daca dai aerul mai rece (pe clima in jur de 15-19) va curge constant sub masina apa.

Dupa ce opresti masina, e normal sa curga apa, pentru ca, compresorul fiind oprit, nu mai asigura racire vaporizatorului, astfel trebuie sa se scurga undeva apa rezultata prin incalzirea acestuia. In momentul asta se formeaza si acele bacterii, microbi pe vaporizator, pentru ca umezeala persista acolo. De aceea se recomanda sa opresti AC-ul cu cel putin 10 minute inainte sa opresti masina si sa lasi doar ventilatorul sa mearga, pentru a realiza uscarea mai rapida a vaporizatorului.

LE: 25 Jun 2011, 20:20
Revenind oarecum ontopic, azi ca tot am fost pe la tara, am profitat de pauzele de ploaie si am facut curat in masina si in portbagaj, aspirat, sters praful, reglat frana de mana (am studiat bine mecanismul si cred ca am o idee cum sa rezolv problema cu dintele manerului care prinde sau nu pe acel suport). Dupa toate astea zic bun, ia sa desfac eu grilajul de la parbriz, de la stergatoare sa verific si sa curat frunzulitele alea tip avion care intra acolo in draci gratie copacilor de prin oras, iar cu ocazia asta sa verific si sita de la gura de admisie montata acum 2 ani. Imi zic, nu mai dau jos stergatoarele, desfac doar grilajul si ma descurc asa. Zis si facut. Desfac grila in partea dreapta si o ridic. Relativ curat la prima vedere, scurgerea nu era infundata, doar praf si putine frunze. Curat frunzele de pe acolo, scot si chederul de pe pasla de sub parbriz si adun si frunzele de sub el. Bag capul si ma uit la plasa de pe gura de admisie. Era plina de puf, pene de pasari laugh.gif (nu stiu cum au ajuns acolo, dar asta e), frunzulite si insecte moarte. Deci plasa si-a facut datoria cu brio. Daca nu exista acolo, toate mizeriile alea ajungeau in interior in filtrul de polen, vaporizator, se infunda iar scurgerea, inundatie etc. O mare distractie. Dau plasa jos sa o curat, insa constat ca era putin ruginita si am decis sa o schimb. Am pus o plasa noua pe suport si am montat-o la loc peste gura de admisie. Totul ok. 2011_06_25_16.55.33.jpg ( Size: 129.82k ) Number of downloads: 1827


Zic: acum sa trec la sofer sa curat si acolo frunzele. Cand ridic grila ce sa vad? Ditai lacul, apa baltea acolo si mecanismul stergatoarelor era in apa. Scurgerea o rezolvasem acum 2 ani si credeam ca nu se mai poate infunda insa se pare ca m-am inselat. Desfac putin carenajul rotii si il aplec, bag mana si scot capul scurgerii. Clean. Verific si furtunul pe traseu, era gol, nici urma de dop, frunze etc. Ma scarpin in cap si zic: Ce mama ma-sii are frate? Rezulta ca s-a infundat scurgerea sus. Am incercat sa ajung la ea, insa nu am reusit sa bag mana intre grila si pasla. Deci de ce mi-era frica (mai mult lene decat frica) de aia nu scap. Trebuie sa dau grila si stergatoarele jos. Scot capacelele de la stergatoare, bag cheia de 17 pe ele si le desfac. Scot si grila, ocazie de care am profitat si am bagat-o in butoi sa o spal calumea de pamant, clei si tot felul de mizerii acumulate in 2 ani. Bag mana sub mecanismult stergatoarelor unde e scurgerea si apas putin cu degetul. Imediat se scurge toata apa sub masina. Deci mizeria de scurgere de la sofer se poate infunda oricand, pentru ca nu e ca la pasager unde e ok, e larga, nu are cum sa se infunde. La sofer este mai ingusta iar prin acelasi orificiu iese si manunchiul de cabluri care intra in mufa motorasului de la stergatoare. Inca o chestie prost proiectata la megane pe langa multe altele. In fine, am curatat totul acolo, am adunat toate frunzulitele si mizeriile, am spalat apoi cu apa tot jgheabul ala de sub parbriz de pamant si namol. Toata apa s-a scurs frumos prin cele 2 scurgeri sub masina. Am montat grila si stergatoarele la loc si gata. Bineinteles nu am uitat sa montez la loc si cei 2 braduti care tin carenajul rotii.
Recomand aceasta operatie odata la 2 ani macar, pentru cei care au plasa pusa, iar pentru cei care nu au deloc, sa isi puna biggrin.gif Dupa operatiune am observat ca se imbunatateste si tirajul aerului, aeroterma trage aer mai usor si il sufla prin aeratoare mai puternic. Zilele ce urmeaza voi schimba si filtrul de polen, cred ca ii mai aplic vaporizatorului inca o curatare cu spuma si saptamana viitoare o sa ma duc si la verificarea/reincarcarea freonului din instalatie chiar daca imi baga rece si functioneaza bine, insa masina are aproape 4 ani si am inteles ca e recomandat la 3 ani sa se faca aceasta verificare.

Am atasat si ceva poze din timpul interventiei.

This post has been edited by skorpio_bog: 25 Jun 2011, 19:21

Attached thumbnail(s)
2011_06_25_15.34.20.jpg ( Size: 166.13k ) Number of downloads: 1994
2011_06_25_15.34.34.jpg ( Size: 133.68k ) Number of downloads: 1893
2011_06_25_15.35.19.jpg ( Size: 165.89k ) Number of downloads: 769
2011_06_25_15.35.34.jpg ( Size: 164.85k ) Number of downloads: 741
2011_06_25_15.35.49.jpg ( Size: 140.37k ) Number of downloads: 704
2011_06_25_15.42.04.jpg ( Size: 166.09k ) Number of downloads: 735
2011_06_25_15.46.14.jpg ( Size: 155.89k ) Number of downloads: 755
2011_06_25_16.04.09.jpg ( Size: 145.95k ) Number of downloads: 797
2011_06_25_16.30.51.jpg ( Size: 187.74k ) Number of downloads: 772
2011_06_25_16.31.15.jpg ( Size: 176.54k ) Number of downloads: 729
2011_06_25_16.31.42.jpg ( Size: 143.17k ) Number of downloads: 712


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 25 Jun 2011, 20:48
Post #329


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Nu am fotografii insa am sa descriu: recomand ca in gaurile de sus, stanga-dreapta, sa confectionati dintr-o sita ceva mai rigida (plastic ori sarma) un "tub" pe care il introduceti in acele gauri si lasati 2-3 cm peste gaura. In acest fel, mizeria grosiera se va aduna acolo, in jurul tubului-sita si nu va infunda tuburile de scurgere, plus ca veti curati mult mai usor totul dupa aceasta.
Intradevar, pentru liniste voastra, cred ca o data pe an ar fi indicat sa verificati/curatiti aceste scurgeri.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor84buc
post 13 Jul 2011, 09:51
Post #330


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 11 July 11




Liviu, Adi, Skorpio, Rino, va multumesc. Fara posturile voastre m-as fi dus la un service si m-ar fi chelit aia de bani.
In weekendul ce a trecut am desfundat si eu cele 2 furtune(stanga dreapta), mi-am pus plasa de tantari la aerisirea aia nenorocita(nu am avut timp sa ma duc dupa plasa metalica), mi-am scos buretii din podea, dreapta, fara sa scot scaunul(balteau) si i-am pus la uscat(noroc ca au fost 40 de grade), am scos torpedoul si mi-am schimbat filtrul.
Sunteti cei mai tari.

Ps: palnia nu era asa infundata, am urcat masina pe rampa si am dat jos scutul acela si am bagat un "degetel". putina mizerie si atat, apa curge pe acolo fara probleme. acum cu plasa respectiva nu cred ca o sa mai fie probleme.

Cat despre curatatul incaperii unde intra filtrul de habitaclu, pentru ca un cap de aspirator nu intra, am dat ventilatoarele la maxim, fara a avea filtrul bagat si mi-a suflat toate frunzele afara.

This post has been edited by Tudor84buc: 13 Jul 2011, 09:54


--------------------
Renault Megane Estate 2 2005, 1.5diesel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
16 Pages « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 14:55
Dacia