Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

53 Pages « < 19 20 21 22 23 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ITP - Inspectia Tehnica Periodica

xcss
post 17 Jan 2009, 18:42
Post #601


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Am si eu 2 mici nelamuriri. La punctul 3 (frane), ce inseamna moderabilitate? Si la punctul 9 (dotari), ce sunt marcajele de contur? Multumesc! smile.gif


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 17 Jan 2009, 18:58
Post #602


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Moderabilitatea se refera la posibilitatea de a actiona progresiv sistemul de franare adica franarea sa decurga lin(fara blocari sau smucituri) pe intregul parcurs al cursei pedalei de frana(adica de la inceperea franarii si pana la atingerea pragului de alunecare) sau sa nu trebuiasca sa calc 3/4 din cursa si la final frana sa "prinda" brusc.Aceste fenomene apar destul de rar la autoturisme si sunt intalnite mai des la vehiculele mai grele.
Marcajele de contur sunt acele benzi reflectorizante ce le vedeti pe vehiculele cu masa totala mai mare de 7,5t.Acestea sunt plasate pe partile laterale si pe spatele acestor vehicule si au culoarea alba,galbena si pe spate pot sa fie si rosii.Sunt foarte utile noaptea si in momementul in care vezi sau vrei sa depasesti un astfel de vehicul iti poti da mult mai bine seama de dimensiunile(mai bine zis de lungimea) acestuia.Tot aici(la vizibilitate) concura si acele placute reflectorizante plasate pe spatele vehiculelor ce depasesc 3,5t si in acelasi timp stim daca respectivele vehicule sunt lente,solo sau sunt remorci sau semiremorci.

This post has been edited by marian-j: 17 Jan 2009, 19:11


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 17 Jan 2009, 19:00
Post #603


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Multumesc!


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 17 Jan 2009, 19:07
Post #604


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Cu cea mai mare placere,colega!Oricand!
Vezi ca si matale ai promis ca vei trage o raita prin Tm si daca doresti iti pot arata "pe viu" toti pasii descrisi mai sus!Inclusiv ala care se refera la aparatul ce face "spagatul" cu masinile! radmasa.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 17 Jan 2009, 19:08
Post #605


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




N-am uitat smile.gif Cand va fi sa fie, sa fii sigur ca te anunt! ph34r.gif smile.gif


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 17 Jan 2009, 21:42
Post #606


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




Cum nici un rau nu vine singur saptamana asta, pe langa faptul ca pisica din dotare a intrat in calduri am mai reusit sa las si actele de la masina pe mana organului, motiv lipsa itp.

in culmea fericirii fiind cum am ajuns acasa am sunat la rar si am reusit sa fac programare penru ziua de luni, 10:30, pana aici situatia este roz dar prezinta pustule ph34r.gif

vre-un sfat pentru ziua de luni?


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 17 Jan 2009, 21:59
Post #607


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Fu...u-i mama ma-siiiiii!Pai nu v-am spus,mai oameni buni,sa va puneti remindere pe telefoane sau pe PC-uri ori laptopuri sa va anunte cu ceva timp inainte de expirarea itp sau RCA??
Ma rog,acu' s-a intamplat,s-a intamplat!Dracu' nu-i asa negru pe cat pare insa procedura se complica si implica un consum sporit de timp! sad.gif Nu uita sa ai la tine toate actele de tot "latru" eu despre ele!Desemenea eu recomand sa ai la tine si "pachetul legislativ".Multa bafta si sus inima ca nu-ti taie nime' capu'! smile.gif
P.S.
Strict de curios:unde ai programarea pe Grivitei sau in Voluntari?


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 17 Jan 2009, 22:04
Post #608


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




grivita sad.gif

cati bani sa am la mine?

This post has been edited by antifizic2: 17 Jan 2009, 22:09


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 17 Jan 2009, 22:50
Post #609


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Imi pare rau colega!
Habar n-am ce tarife practica RAR-ul.
Vezi daca n-au tarifele pe saitul lor.(www rarom.ro)
P.S.
M-am uitat la semnatura ta si vad ca ai motor diesel.Nu uita de recomandarile privitoare la incalzitul zdravan al motorului inainte de testul de opacitate si daca s-ar putea si cateva "talpi" zdravene in trepte inferioare de viteza si la turatii foarte ridicate inainte de a ajunge la RAR ar fi tare bine atat pentru motoras cat si pentru sistemul tau nervos.Inca o data,multa bafta.


This post has been edited by marian-j: 17 Jan 2009, 22:59


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 19 Jan 2009, 15:39
Post #610


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




Dupa cum am promis, am revenit cu amanunte

RAR-ul din grivita este deosebit de usor de gasit, vorbesti doua secunde cu paznicul si aflii ca trebuie sa parchezi masina in curte si sa intrebi la informatii.
Bun,
'la informatii' este defapt un mic acvariu de termopan imediat dupa bariera de la intrare, iar persoana dinnauntru iti va da o hartie pe care ei o numesc 'programare' si un formular. Cu aceste hartii te duci matale in hala principala, unde te asezi linistit in sala de asteptare si complectezi formularul abia primit. La definitivarea procesului este recomandat sa parasesti sala de asteptare si sa abordezi domnisoara ce te priveste galant din interiorul primului ghiseu, inscriptionat parca la deruta cu cifra 3 blink.gif . Domnisoara iti cere actele si formularul complectat dupa care te trimite sa astepti langa masina tinand in mana programarea sus mentionata.
ajuns la automobil nici nu am apucat sa incep a ma plange domnului parcat in stanga de cat dureaza intreaga procedura ca se si infiinta un tanar in salopeta albastra, cerand politicos cheile. Cu durere in suflet si dinti stransi dau omului cheile si plec pe directia caseriei unde trebuie sa achit suma de 90 ron.
Nici la casierie nu am gasit coada de care ma temeam , asa ca platesc repede si ma grabesc sa ajung in hala unde tinerelul imi testeaza mult indragita masinuta.

Pacientul era chiar la intrare si dupa cum pareau lucrurile suferea o interventie de tip clisma deoarece avea un furtun infipt in partea din spate si urla ca toti dracii sad.gif
dupa ce trece de faza asta, tinerelul o infige la modul propriu pe standul de testare a franelor si mai tarziu pe cel de testare a suspensiei.
au fost verificate de asemenea toate placutele de la motor si sasiu si semnalele luminoase.

la final pe sistemul analizele sunt bune, pacientul este mort, am primit actele necesare pentru a ridica talonul de la politie insa am fost avertizat ca ar trebui sa schimb un pivot, sa inlocuiesc becul de frana ars si sa nu mai circul cu cauciucuri de vara pe timp de iarna ph34r.gif

ps, pentru cei cu jenti schimate si cu frica de itp, fiti linistiti
innaintea mea a fost un H2 rosu cu niste jenti IMENSE,( nu am mai vazut asemenea roti pana acum ) si a trecut fara nici un fel de problema, ba l-au si admirat blink.gif

This post has been edited by antifizic2: 19 Jan 2009, 16:01


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 19 Jan 2009, 21:43
Post #611


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Muahahahaahaaa!!!! radmasa.gif radmasa.gif
M-ai spart!!!"Interventie tip clisma"!! radmasa.gif De cand fac inspectii n-am mai intalnit o astfel de descriere a testului de opacitate!! rofl1.gif
Bun,gata,m-am calmat si cu rasu' si cu emoticoanele!
Tocmai din cauza "clismei"(iara ma umfla rasu'!) iti recomandam incalzirea zdravana a motorului si "talpile" premergatoare testului.
Despre "circuitul" informatii/casierie/ghiseul 3 n-am ce comenta.E fluxul lor,adica bucataria lor interna si au dreptul sa si-l organizeze cum vor.Completarea formularului respectiv este obligatorie indiferent ce prestatie soliciti RAR-ului.
Pot sa-ti mai spun ca si eu as m-as fi facut ca nu observ becu' ala ars,ti-as fi facut aceiasi recomandare referitoare la anvelope(atentie,recomandare/sfat nu ca ar fi obligatoriu!) daca aveai becu' la tine si nu era prea complicat incercam sa-l schimbam impreuna dar cu pivotuuuu...Canci!Te "tranteam" coane'!No offence!
Zi bodaproste ca baietii au fost amabili si las-o asa!Schimba-ti urgent becul la stop frana si pivotul ar trebui schimbat si ala.Ma rog,nu stiu cat de mare e jocul dar recomand inlocuirea lui pana nu incepe sa faca si alte uraciuni(uzuri de anvelope,instabilitate directie,batai,modificari ale geometriei directiei,etc)
Totu-i bine cand se termina cu bine!
Esti matale sigur ca H2-ul ala nu avea anvelopele alea trecute in lista de anvelope optionale?Io zic sa nu ne hazardam si sa oferim colegilor niste sfaturi care s-ar putea sa le dauneze mai tarziu.Am tot spus,in repetate randuri,ca anvelopele "neconforme",adica neprecizate in CIV,sunt tratate ca neconformitati!Daca eu nu observ ca anvelopele sunt neconforme dar inspectorul ce vine in caz de reinspectie le observa am cam rupt-o in fericire! blush.gif
Bafta si la recuperarea talonului de la Politie.Se pare ca ai "mana buna"! wink.gif
Ti-as fi profund recunoscator daca (functie de timp si chef,evident!)ne-ai putea descrie cum au decurs "ostilatile" la Politie.Cred ca ne-ar fi tare utile sfaturile daca ,Doamne-feri,patim si noi la fel ca matale! ph34r.gif
Ciao!M. smile.gif

This post has been edited by marian-j: 19 Jan 2009, 22:09


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 19 Jan 2009, 23:15
Post #612


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




Pei la politie am rezolvat in aceeasi zi, imediat dupa ce am trecut ITP-ul, am oprit la reprezentanta reno sa imi comand pivot-ul buclucas si porma ata la politie. Organu' avea insa alte preocupari astazi, respectiv statea la tratative cu o imensa coada de potentiali soferi care incercau sa isi recupereze permisele confiscate, lasand primul ghiseu, de aceasta data fara numerotare liber.
Cuminte si educat cum sunt tongue.gif m-am prezentat, am aratat actele si nici 2 minute ma aflam in posesia talonului. Nici n-a durut nici sange nu mi-a luat rolleyes.gif

cateva precizari la politie trebuie lasata copie dupa buletin si cartonasul obtinut la rar , daca aveti asta la voi intreaga preocedura va fi si mai rapida

cat despre H2, nu pot sa spun cu exactitate ce s-a petrecut, insa la plecare nenea era cu toate actele inregula si chiar l-am auzit spunand ca a trecut de inspectie ph34r.gif , repet nici in state nu am vazut roti in halu ala de mari

This post has been edited by antifizic2: 19 Jan 2009, 23:17


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 19 Jan 2009, 23:50
Post #613


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




amenda pt itp expirat cat a fost...


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 19 Jan 2009, 23:54
Post #614


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




undeva intre 2 si 2.5 mil

nu am platit-o inca ph34r.gif


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 20 Jan 2009, 00:49
Post #615


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




si cat te-a costat inspectia ?


eu maine (de fapt azi) la 8 am programare... 120 cred itp-ul + "costuri suplimentare" ajung la 3 mil... ma f...

macar sa-mi spuna ce dracu bate in fata dupa ce am schimbat flanse+bielete+capete de bara...

daca-i da pe stand in limitare, cred ca-l bat pe ala cu sonda in gura... si spaga si omorat masina...
mai povestesc eu maine cum a fost


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 20 Jan 2009, 08:16
Post #616


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




QUOTE
daca-i da pe stand in limitare
Daca ai masina din semnatura, nu trebuie sa-ti faci probleme. Testul de opacitate se face numai la MAC, nu si la MAS. La acestea din urma se face testul Cocorr(monoxid de carbon "corectat") +lambda.

This post has been edited by Batrânul: 20 Jan 2009, 08:20


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 20 Jan 2009, 10:19
Post #617


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Foarte corecta observatia de mai sus a colegului Batrânul!
Coane caktuss,daca mergi cu o "benzinara" catalizata la itp i se va face un test de noxe emise la turatia de mers in gol incet(sau mai uzual "in relantiu") si inca unul la o turatie de mers in gol accelerat (undeva intre 2000-3000rpm) nicidecum la turatia maxima de mers in gol!Ori la 2-3000 de ture masinuta ta va "toarce" ca o pisicuta!In consecinta n-ai de ce sa-ti faci griji sau sa te superi pe crestinu' ce se va ocupa de masina ta si cu atat mai putin sa-i spargi botu' sau sa incerci sa-i introduci sonda aia de prelevare in te miri ce orificii! rolleyes.gif
Ce nu inteleg eu!De ce trebuie sa dai,neaparat,spaga aproape 200 ron la o masina de trei ani jumate cu nici 50k la bord?Ca ce chestie? unsure.gif

This post has been edited by marian-j: 20 Jan 2009, 10:25


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 20 Jan 2009, 10:27
Post #618


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




marian-j> la diesel pana la ce turatie este normal sa se ajunga la testul ala? 4800 rpm cumva? 04.gif Cel putin asa am vazut la 5 masini care erau inaintea mea pe stand..Oricum..mai mult de 2 sec nu sta la turatia asta...


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 20 Jan 2009, 10:54
Post #619


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Colega MHY,turatia la care se face testul de opacite este asa numita turatie de regulator adica turatia pe care o atinge motorul pana cand regulatorul pompei de injectie sau mai nou blocurile electronice ce supravegheaza funtionarea motorului o limiteaza .Insa datorita multitudinii de tipuri de motoare existente turatiile maxim atinse difera( de multe ori semnificativ!) de la caz la caz.Ca punct de orientare se poate lua turatia de cuplu maxim precizata in CIV si trebuie sa se tina cont de faptul ca turatia atinsa in momentul testarii sa fie cel putin egala daca nu mai mare(uneori cu mult mai mare)decat aceasta.Ca element ajutator avem o baza de date(furnizata de RAR) ce ne precizeaza la foarte multe motoare limitele de turatii pe care acestea trebuie sa le atinga.Daca motorul pe care dorim sa-l testam nu apare in aceasta baza de de date ne orientam ca turatia atinsa sa fie cel putin cea din CIV si cu asta basta,nu mai "omoram" motorul in zadar.
Intradevar turatia maxima atinsa este mentinuta pentru un timp foarte scurt(2 secunde sunt arhisuficiente daca nu si prea mult!) ca doar nimeni nu-i nebun sau sadic sa tina motoarele "la blana" pana le sar pistoanele prin chiuloase doar asa de amorul artei!Sau cel putin asa imi place mie sa cred!
P.S.
De exemplu am facut ieri dupa masa testul de opacitate la un VW si turatia maxima atinsa a fost putin peste 4400rpm pe cand la masina mea motorul depaseste 5400 pana se hotaraste coana pompa sa-i "taie macaroana"!Mai pot sa-ti spun ca turatiile atinse de motoarele ce echipeaza masinile mari sunt mai scazute in medie cu cel putin 2000rpm fate de motoarele de pe autoturisme.De aceea spuneam ca sunt cazuri si cazuri si nu pot sa fac generalizari.Fiecare tip de motor cu "dichisu" lui! smile.gif

This post has been edited by marian-j: 20 Jan 2009, 11:14


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 20 Jan 2009, 13:06
Post #620


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




stiam cum se face testul, dar cum berbeci sunt peste tot... (am vazut la un logan 1.4 la testul de opacitate i-a dat in gura de la zapacit; dupa vreo 2 luni serviceul ala nu mai facea itp... )
am profitat ca aveam "cotizatie" icon_mrgreen.gif , i-am dat lu ala actele si cartela si m-am dus la o cafea.
masina a iesit foarte bine la inspectie, nici revenire nu i-a dat.
l-am rugat pe nea inspectorul sa-mi spuna ce draccu bate in fata... n-a gasit nimic pe stand. maine ma duc sa-mi sudez crapatura din parbriz si sa-mi schimb o placuta si gata...

cu spaga... cred ca de bou ce sunt wacko.gif . o sa-ti trimit pe mail o poza cu crapatura din parbriz, sa-mi zici daca e motiv de respins la itp (daca esti asa amabil sa-mi dai adresa ta in PM).
masina nu e chiar perfecta de itp... are xenon after market si farurile nu-s reglate chiar bine (le-am aranjat eu ochiometric), filtru sport, o placuta de numar sfaramata si cu o gaura in ea si o mica crapatura in parbriz, in zona stergatoarelor... si cam atat. in rest, articulatii, directie, frane e ok.

This post has been edited by caktuss: 20 Jan 2009, 13:07


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 20 Jan 2009, 19:36
Post #621


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




antifizic2 sa inteleg ca te-au trecut chiar cu pivotul ala "obosit"...sau trebuie sa te mai duci odata???? oricum colega...felicitari....

caktuse...si tu trebuie sa te mai duci odata??sau de ce te streseaza geamul crapat?


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 20 Jan 2009, 20:04
Post #622


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




am trecut din prima...

am luat o piatra in mijlocul parbrizului exact in locul in care parcheaza stergatorul din stanga. punctul de impact e un partea neagra a parbrizului dar a facut 3 raze de vreo 3-4 cm. m-am chinuit azi juma de ora sa le fac poze da nu mi-au iesit... nu ieseau nici la itp...


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 20 Jan 2009, 20:17
Post #623


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Iertare ca ma bag in vorba neintrebat. blush.gif
Colegul antifizic2 a a precizat mai sus ca si-a redobandit deja certificatul de inmatriculare si nu putea sa faca acest lucru(sub nici o forma!) fara sa aiba anexa la talon completata/parafata/infoliata de cei de la RAR. rolleyes.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 20 Jan 2009, 20:23
Post #624


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




eu am o stampila pe certificat... mai trebuia ceva ? blink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan II 1.6 16v 05-2005 - numar cu gaura
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 20 Jan 2009, 20:48
Post #625


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Pe langa parafa si semnatura inspectorului ce ti-a facut inspectia in prima casuta din partea stg a anexei ai data in care-ti expira inspectia,in casuta din mijloc ai un cod compus din 10 caractere si in a treia casuta ai semnatura si parafa de care am vorbit.Toate acestea trebuie sa fie acoperite de o folie ce poarta pe ea o holograma cu sigla RAR-ului si o serie compusa din doua litere si 6 cifre.
Presupun ca literele sunt A si N. cool.gif
Aaaa si inca ceva!Mai tre' sa ai si o bulina portocalie pe nr.din fata al masinii!


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 20 Jan 2009, 20:52
Post #626


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Ce rol au bulinele? Si de ce se mai pun pe numere cand oricum pot fi dezlipite de oricine?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 20 Jan 2009, 22:45
Post #627


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Pai bulinele indica anul si luna in care expira itp-ul.Anul se afla inscris in centrul bulinei sub forma 09 sa zicem (adica 2009) iar cifra aflata pe verticala indica luna expirarii.E o chestie orientativa destinata usurarii controlului in trafic.In plus culoarea bulinei semnifica si anul expirarii dar data fiind paleta destul de redusa de culori ce pot fi folosite culorile se reiau ciclic.
Colega Bliss imi permit sa te contrazic un pic.Daca bulina este aplicata corect adica pe un numar curat si uscat te asigur ca se va dezlipi foarte-foarte greu si este destul de dificil s-o dezlipesti in totalitate deoarece este tiparita pe o folie foarte subtire care tinde sa se fragmenteze cand incerci sa o dezlipesti.Oricum,daca bulina va dispare de pe nr sau din varii motive devine ilizibila va recomand calduros sa va prezentati la statia la care ati facut ultimul itp pentreu reaplicarea unei alte buline.Nu costa nimic deoarece RAR-ul are grija sa avem un mic surplus de buline pentru cazuri de forta majora.Daca doriti sa calatoriti in afara tarii va recomand sa fiti si mai atenti la data cand va expira itp-ul precum si la starea bulinei.Vorbesc foarte serios!Mai bine faceti un drum in plus la statie decat sa aveti necazuri cu politistii altor state.
P.S.
Am uitat sa precizez ca bulinele de pe numar trebuie sa se vada,neaparat, si in pozele ce se arhiveaza in baza de autovehicule admise la itp in respectiva statie si monitorii sunt atenti si la acest aspect!

This post has been edited by marian-j: 20 Jan 2009, 22:52


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 21 Jan 2009, 00:05
Post #628


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




aparent facui toata europa in toamna anului trecut cu itp-ul expirat si nu a zis nimeni nimic, in plus nici bulinuta nu am montat vreodata pe numar, huh.gif

sanatate colegul marian ce mi-a mai deschis nitel ochii in legatura la aceste probleme, la care nu am stat niciodata sa ma gandesc


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 21 Jan 2009, 00:15
Post #629


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Nedumerirea mea vine din faptul ca data expirarii e oricum trecuta si "sigilata" de inspector in talonul masinii. Cine vrea sa vada ultima verificare tehnica se uita oricum in talon si nu la numar, ma gandesc. In acest caz nu mai vreau bulina aia colorata pe numar, personal mi se pare urata - o "pleasca" de culoare pe un fond alb cu scris negru. smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 21 Jan 2009, 22:52
Post #630


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Dupa cum am mai spus,bulinele de pe numarul fata sunt un indiciu pentru cei ce fac controale in trafic.Colega Bliss,indemnat de cele discutate mai deunazi azi mi-am lustruit bine numarul din fata al masinii si am lipit pe el o bulina iar apoi am dat-o jos.A fost destul de usor sa o dezlipesc insa daca trece ceva vreme ea se va da jos mult mai greu.
Daca pe matale te deranjeaza cum arata bulina pe nr n-am eu ce comenta!Poti s-o dezlipesti imediat ce pleci din statie si sanatate buna!Dar,repet,nu recomand acest lucru!
Daca ai timp citeste te rog postul #456 de pe acest topic si iti vei da seama de ce insist sa aveti numerele din fata imbulinate. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
53 Pages « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 02:54
Dacia