ITP - Inspectia Tehnica Periodica
![]() ![]() ![]() |
ITP - Inspectia Tehnica Periodica
rombul |
![]()
Post
#571
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|||
marian-j |
![]()
Post
#572
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Din pacate nu,coane rombul!
![]() Ar fi fost fain deoarece as fi avut de inspectat o flota destul de consistenta! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
rombul |
![]()
Post
#573
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
pai ei nu au itp-ul la zi , cum circula prin oras
eu la unitate am la toate auto facute, inclusiv la cele de transport persoane din 6 in 6 luni |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#574
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(rombul @ 9 Dec 2008, 21:26) o sa am actiune cu RAR-UL pe strada sa te tii taloane luate chiar si nr de inmatriculare , la cele ce nu corespund Sa nu uiti sa fii intransigent!!!... Numai in seara asta, indreptandu-ma spre locul de munca, am sesizat cateva turisme in neregula: ba nu functiona cate-o lampa (farul din stanga, de exemplu....), ba un numar de inmatriculare cu caractere de Germania, ba o folie atat de neagra incat nici farurile masinilor care veneau din fata nu se vedeau... Sunt paracios, stiu!...Dar, parca m-am cam plictisit sa vad cum ''ciumeci'' d-astia dau cu tifla tuturor..."Ba, tu stii cine is io?"... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
adrian mgn |
![]()
Post
#575
|
![]() megane ... reno megane ! Group: Members Posts: 1.073 Joined: 5 April 08 From: timisoara ![]() |
|
--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp
18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension-
BMC filters-Chrome window trims-Xenon
- Smoked taillights Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line
Vanity, definitely my favorite sin! |
|
hitman1234 |
![]()
Post
#576
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
Cat mai costa un ITP la RAR?
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
octav99 |
![]()
Post
#577
|
![]() membru Group: Members Posts: 209 Joined: 13 November 06 From: Romania ![]() |
100 ron la serus chiajna, foarte serviabil nea ingineru' ,fara spaga, nu s-a uitat dupa pachetul legislativ si rapid( aseara programare azi la 9 efectuat itp)
nu stiu pe unde gasiti preturile astea mari la itp ca dupa ce rasfoisem pe forum ma gandeam ca dau afara acum de sarbatori vreo 140-160 roni This post has been edited by octav99: 10 Dec 2008, 12:51 |
--------------------
-
-
-
- - Megane2.2
|
|
saddie |
![]()
Post
#578
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 4 December 06 ![]() |
QUOTE(marian-j @ 9 Dec 2008, 20:59) Erau obligati s-o faca saddie,gasi-i-ar mama nevoii de habauci!Acesta este unul dintre numeroasele motive pentru care ne chioresc toti bulumacii pe drumuri cu farurile reglate aiurea fiindca noua(inspectorilor) ne este lene sa invartim de niste suruburi! ![]() Deci stiam eu bine ce stiam, in fine ... tre' sa recunosc ca ma asteptam sa fie mai stricti avand in vedere ca n-au primit nimic ... dar acuma n-am stat sa ma rog de ei. Din fericire inca nu mi-a dat nimeni flash-uri noaptea din cauza deci faruri de banui ca stau inca bine. ![]() This post has been edited by saddie: 10 Dec 2008, 17:03 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1,5 dci, 80 CP, Dynamique, 2006
|
|
marian-j |
![]()
Post
#579
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Domnita saddie,masinuta ta este tinerica si sansele ca farurile sa bata aiurea sunt destul de reduse(asta daca nu cumva a fost lovita) si poate exact pe acest considerent lu' nenea inspectoru' i-a fost lene sa "defileze" ,baremi,cu aparatul de verificare prin fatza farurilor masinii tale.Nu era nici o rusine sa-i reamintesti omului acest lucru insa daca vezi bine noaptea si nu ai primit flash-uri inseamna ca presupunerea mea este corecta si nu ai de ce sa-ti faci griji.
Cat despre faza cu strictetzea?Hmm..Pai ce naiba sa "astepte" un inspector de la poprietarul/proprietara unei masini aflate la prima inspectie?Hai sa fim seriosi!Am spus eu mai demult si am explicat destul de amanuntit de ce spaga nu mai reprezinta o alternativa demna de luat in seama in vederea obtinerii vizei itp.Daca te intereseaza subiectul deruleaza cateva pagini mai in urma si te vei lamuri si singura.Daca ai,totusi,vre-o neclaritate iti stau la dispozitie cu cate amanunte sunt in stare sa-ti ofer! ![]() Spunea un coleg,pe topicul dedicat itp-urilor de pe DC,o chestie foarte faina.Decat sa dati spaga inspectorilor mai bine folositi banii aia sa va reparati(cand e cazul binenteles!!)masinile.In acest fel veti circula mai in siguranta si inspectorii nu vor mai avea pe ce motiv sa ceara spaga!Logic,nu? Na hai ca m-am lungit destul! ![]() O seara faina tuturor!Ciao!M. ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#580
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Am fost sa-mi fac ITP-ul si cei de acolo nu au putut sa gaseasca seria de la motor
![]() ![]() Cine stie unde o pot gasii la masina din semnatura? PLEASE HELP!!!! |
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
marian-j |
![]()
Post
#581
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Incerc eu sa te ajut insa am nevoie de mai multe informatii ca sa stiu ce caut!!
Sa-mi spui te rog anul de fabricatie, tipul masinii(in semnatura ai doua;sau e vorba de aceiasi masina?))tipul motorului,cilindreea si combustibilul utilizat.Toate aceste informatii le gasesti in CIV. Deasemenea in unele manuale de utilizare apar referiri la pozitionarea seriilor.Vezi la tine in manual daca nu ai cumva bafta sa-ti dea producatorul indicatii precise asupra locului unde se afla seria.Mai poti incerca un telefon la un dealer reno ce are si departament tehnic nu doar de vanzari. P.S. Eu,in locul tau,nu plecam din statie!!!E treaba celor de acolo ca nu gasesc seria NU a ta! Ai dracu' comozi mai sunt!Eu "lustruiesc cate un ceas la un motor numa' sa nu-mi plece clientu' din statie si lor le e lene sa se aplece si te pun pe tine sa o cauti!Jenant! This post has been edited by marian-j: 16 Dec 2008, 15:12 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#582
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Sal.
Anul de fabricatie este 2003, 1,9 dci. Am incercat si cu telefon la dealer-ul de aici din sb si raspunsul a fost ca seria motorului se afla pe stalpul din stanga al masinii ![]() Oricum o sa ma apuc maine dimineata sa desfac scutul poate se afla pe acolo pe undeva....sper Ms |
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
SwatKat |
![]()
Post
#583
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
QUOTE(marian-j @ 9 Dec 2008, 20:59) "De curiozitate, trebuiau sa-mi verifice si reglajul de la faruri? Daca da, atunci au sarit-o si p-asta." Erau obligati s-o faca saddie,gasi-i-ar mama nevoii de habauci!Acesta este unul dintre numeroasele motive pentru care ne chioresc toti bulumacii pe drumuri cu farurile reglate aiurea fiindca noua(inspectorilor) ne este lene sa invartim de niste suruburi! ![]() P.S.(total oftopic!) Coane Adila,sa nu-mi spui ca stii si limba araba! ![]() Nea mariane, e bine si nu cateodata.. depinde de om.. Eu de ex am facut la IPSO... 150 lei, totul a fost ok. N-a intrebat nimic de pachet legislativ, n-a zis nimic de xenoane insa s-a apucat sa le regleze... ca sunt prea sus.. I-am zis ca facusem 2 reglaje la ele, unu chiar la ei in curte la IPSO si altul la Mach, platite amandoua. El zise ca nu, au aia aparatele proaste si cele de le RAR sunt bune. Zic ok, asta e, numai ca atunci cand s-a intunecat am observat ca parca aveam faruri de Dacie... Bineonteles ca am fost la Mach sa mai platesc o data si erau jos de tot... Dupa mi-am dat seama... ca sa nu mai puna tubul sa nu se afume de la esapament, a lasat masina cu rotile spate pe rampa mica de intrat in hangar... si iete asa botul era sus si farurile "dereglate". In fine, asta e, depinde de fiecare om cum isi organizeaza munca si interesul... |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
marian-j |
![]()
Post
#584
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Colega SwatKat,ai dreptate!
![]() ![]() Draga sb-55-dan,am "sapat" in bazele de date pe care lee detin.Pe Laguna II(2003) am gasit trei variante de motoare 1,9dc.iDin informatiile mele,la toate cele trei variante,seria motor se afla pe un bosaj amplasat vertical pe blocul motor in zona unde motorul se imbina cu cutia de viteze.Deci,stai in fata masinii si cauti pe partea din fata ta a blocului motor undeva in partea dreapta cam prin dreptul carterului ambreiajului.Atentie!Seria este "batuta" in puncte si este destul de greu lizibila.Daca localizezi "punctele" cu un pic de diluant si cu o doza minima de bunavointa seria se poate vedea destul de bine. P.S. Trimite-mi te rog (prin PM)o adresa de mail!Mai am niste informatii(adica o schita tematica) dar nu o pot posta aici din cauza de regulament! Vreau sa te mai intreb ceva.Te-ai uitat in manualul masinii? Iti urez multa bafta!Ciao!M ![]() This post has been edited by marian-j: 16 Dec 2008, 23:54 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Gill_ro |
![]()
Post
#585
|
![]() ..Nici paine fara munca, nici munca fara paine.. Group: Members Posts: 2.349 Joined: 1 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Statii ITP in sectorul 6 in afara de service-urile Reno? multumesc
|
--------------------
Renault
Megane II.1 / Megane IV GT ///
2004 Sedan Privilege 1.5 dci / 2017 GT 1.6 dci
- = B-006-ILL Mi-e grea maturitatea, mi-e greu să fiu docil,
Aș da orice pe lume să redevin copil! |
|
Duyu |
![]()
Post
#586
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Incearca aici!
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
Gill_ro |
![]()
Post
#587
|
![]() ..Nici paine fara munca, nici munca fara paine.. Group: Members Posts: 2.349 Joined: 1 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc
![]() |
--------------------
Renault
Megane II.1 / Megane IV GT ///
2004 Sedan Privilege 1.5 dci / 2017 GT 1.6 dci
- = B-006-ILL Mi-e grea maturitatea, mi-e greu să fiu docil,
Aș da orice pe lume să redevin copil! |
|
danieldfgro2000 |
![]()
Post
#588
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 13 January 09 ![]() |
marian -j
Sper sa imi poti raspunde la o intrebare simpla luand in considerare faptul ca esti inspector ITP, intrebare la care nu am gasit inca raspuns nici in cadru legislativ, nici de la o alta persoana calificata. Ce inseamna JOC ANORMAL, cum il definesti din punct de vedere tehnic? Ca sa dau un sens curiozitatii mele, suplimentez intrebarea de mai sus: -cum decizi ca o bieleta are joc anormal luand in considerare ca orice ansamblu de componente are nevoie de o toleranta (joc) care sa permita miscarea intre componentele ansamblului. -care sunt tolerantele maxim admise? -exista pe plan legislativ date valori dupa care va ghidati? -exista un instrument care masoara aceasta toleranta? Constatarea se face vizual ? ... luand in considerare subiectivitatea factorului uman unde un ochi experimentat poate vedea un joc - o toleranta de 100 um (micrometrii) si o considera anormala, iar un ochi nexperimentat poate trece cu vederea o toleranta de 300-400 um care poate fii intradevar de neglijat. De ce constatarea de joc anormal nu se face tactil, luand in considerare ca un mecanic experimentat poate simti un joc de pana la 50 um? Subliniez faptul ca un inspector ITP este tentat sa spuna ca o bieleta nu are voie sa aiba joc. sa nu aiba joc = toleranta 0 , contact perfect neted la nivel molecular - imposibil la tehnologia actuala disponibila omului, fara sa mai iau in calcul stratul de teflon (care prezinta o anumita elasticitate) dintre partile metalice. Prin acest post nu blamez executivul legislatiei in rigoare ci inconsistentele legislative... daca exista... This post has been edited by danieldfgro2000: 13 Jan 2009, 07:11 |
--------------------
skoda
octavia
2004 tour
|
|
marian-j |
![]()
Post
#589
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Colega danieldfgro2000,intrebarea pusa de matale nu de deloc simpla!
![]() Incerc sa-ti raspund ghidandu-ma dupa modul in care procedez eu. Prima data sa eliminam chestiile care nu exista: -tolerante maxime admise -instrument de masura a jocurilor -valori impuse prin legislatie In consecinta constatarea jocurilor se face atat vizual cat si tactil.Ei bine aici tre' sa discutam putin.Exact cum spui si matale in aprecierea jocurilor(potential) daunatoare/periculoase conteaza foarte-foarte mult experienta inspectorului.Din pacate in aceste aprecieri(in lipsa unei experiente cat de cat satisfacatoare sau pur si simplu din ignoranta sau rea-vointa) pot aparea diferente in aprecieri(retine,aprecieri nu masurari) sau subiectivism in evaluarea jocurilor.Ca sa nu intindem discutia pe kilometri eu zic sa ne referim la jocurile ce apar la sistemele ce fac legatura vehiculului cu solul adica suspensi/directie/rulare. Sa luam cazul banal si anume atunci cand jocurile sunt vizibile.Evidentierea acestor jocuri se poate face fie pe platformele culisante ce testeaza elementele inspectate "in pozitie de lucru" (pe sol adica)fie prin suspendarea puntii/puntilor si testarea fiecarei roti individual.Daca se observa jocuri ce depasesc vizibil tolerantele constructive( enumerate foarte corect de matale in postul de mai sus) sau gradul/gradele de miscare admise de articulatia/articulatiile respective atunci treaba e clara si fara echivoc.Treaba se complica daca articulatiile nu sunt vizibile direct ori ca sunt mascate de elemente ale caroseriei sau de burdufe protectoare.In aceste cazuri o luam "pe pipaite" si suntem atenti daca elementul inspectat tinde sa se "impaneze" sau se abata de la directia principla de miscare pe care trebuie sa o efectueze in mod normal in momentul in care se executa miscari scurte si repezi(st.-dr.) ale ale volanului.Cel mai greu de apreciat sunt articulatiile ce au in componenta(constructiv) elemente elastice(de exemplu bieletele de directie de Audi A4,Skoda Octavia,VW Passat, s.a.m.d.)Aici trebuie foarta multa atentie si trebuie sa prindem bieleta cu ambele maini ca sa ne putem da seama daca jocul este in "nuca" sau in elementul de legatura(elastic) al capatului de bara cu bieleta. Eu nu sunt(chiar deloc)tentat sa pretind ca o bieleta trebuie sa fie absolut rigida.Dar eu cred ca pot face diferenta intre un joc excesiv(hai sa nu-i zic anormal) si o toleranta impusa de materiale sau prelucrarile mecanice.Am facut si eu ceva greseli in atatia ani de cand fac inspectii dar pana acum m-a ferit Dumnezeu sa vina inapoi vre-un client nemultumit ca l-am pus sa-si schimbe vre-o bieleta sau vre-un capat de bara doar ca mi s-a parut mie ca are joc excesiv!Uneori,realizand totusi ca jocurile evidentiate sunt periculoase,clientii schimbau si elemente bune doar ca sa se stie ei linistiti. Despre inconsistentele legislative am discutat si paradiscutat pe acest topic si exact cum bine constati acestea exista din pacate.Sa speram ca pe masura ce legislatia sau procedurile vor evolua acestea sa se diminueze sau chiar sa dispara.Momentan asta avem,asta digeram! ![]() Ca anecdota iti pot spune ca in momentul in care am pus aceiasi intrebare,referitoare la aprecierea jocurilor anormale si a subiectivitatii ce este posibil sa apara in aprecierea acestora,unui profesor ce ne instruia la un centru de perfectionare acesta mi-a raspuns scurt: -Ne bazam pe bunul vostru simt tehnic! In speranta ca am reusit sa-ti raspund,cat de cat, la intrebari iti urez o seara buna.Daca nu am fost destul de explicit pot reveni cu precizari.Ciao!M. ![]() This post has been edited by marian-j: 14 Jan 2009, 00:27 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
SwatKat |
![]()
Post
#590
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.087 Joined: 22 June 04 From: eterna si fascinanta RO ![]() |
QUOTE(marian-j @ 16 Dec 2008, 23:34) Colega SwatKat,ai dreptate! ![]() ![]() Sorry, acum am citit raspunsul tau... Nu m-am suparat f tare atunci, asta a fost. Plus ca IPSO e in afara Bucurestiului si pana ajung la el mai bine ma lipsesc. Pe moment nu mi-am dat seama, plus ca atunci eram si tare grabit...Asta a fost, nu-i problema.... |
--------------------
Skoda
O3 FL 1.4TSI DSG
2017 Ex -M2.2, 1.5/100
|
|
marian-j |
![]()
Post
#591
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Of:
Nici o problema,colega! ![]() Ma bucur ca nu ai ramas suparat din cauza prestatiei colegului meu! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
j.d |
![]()
Post
#592
|
![]() ...internationally known Group: Members Posts: 2.002 Joined: 11 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Fiindca tot eram in Slobozia am trecut pe la International Service (reprezentanta Renault Ialomita) si mi-am facut si eu ITP-ul. Am fost foarte incantat de cum s-au purtat cu masina (si cu mine). Desi dadeam bara fata victima sigura la ITP, cu grija si bunavointa din partea domnului inginer a intrat fara probleme in stand. Asa ca recomand tuturor acel service si pentru ITP dar si pentru revizii sau alte interventii...pretul pentru ITP a fost de 70 de lei.
|
--------------------
powered
by
TFSI Ex-owner 2007 Megane Sedan...un pic mai altfel
|
|
marian-j |
![]()
Post
#593
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Colega j.d,am o intrebare(ma intreseaza subiectul strict din punct de vedere profesional):statia in care ti-ai facut inspectia face itp si la masini mai mari,adica cu masa maxima totala mai mare de 3,5t sau doar la "masini mici"?
of Ma bucur tare mult ca inspectorul ce te-a deservit a fost amabil si atent cu masina ta.Chiar ar fi fost pacat sa-ti strice ceva din graba sau neatentie.Asta pe de-o parte.Pe de alta parte il invidiez deoarece mi-ar fi placut taaare mult sa fiu in locul lui si sa vad si eu,"pe viu" ,toate minunatiile ce le-ai "inghesuit" in "avionul" ala al tau! ![]() ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
j.d |
![]()
Post
#594
|
![]() ...internationally known Group: Members Posts: 2.002 Joined: 11 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Mersi mult Marian! O sa-mi fac un drum de o zi prin Timisoara anul asta candva si in mod sigur o sa te anunt inainte.
![]() Statia ITP este Clasa II, numai pana in 3.5 tone...la sfatul tau, pentru care iti multumesc din nou, numai una din aceasta categorie am cautat. |
--------------------
powered
by
TFSI Ex-owner 2007 Megane Sedan...un pic mai altfel
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#595
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
100 de ron la cobalcescu,dezinteres total,programarile sunt facute de dragul de a fi facute ca oricum nu se respecta,te trimit la plimbare ca nu le merge imprimanta (care se repara in 10 minute,dar ei te roaga sa revii a 2-a zi),de costul pieselor nu mai zic nimic ca asta-i alt capitol..adio si n-am cuvinte baieti
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
marian-j |
![]()
Post
#596
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Multumesc frumos de informatie,j.d!
Coane hitman 1234: ![]() ![]() This post has been edited by marian-j: 16 Jan 2009, 10:22 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
caktuss |
![]()
Post
#597
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
deci pana la urma ce se verifica la ITP ?
noxe, faruri (sa arda sau sa fie si reglate?), frane, altceva ? |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
1.6 16v 05-2005
- numar cu gaura m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
Batrânul |
![]()
Post
#598
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Citeste aici:
http://www.calauzitorul.com/2008/07/cum-sa...ia-tehnica.html Eu nu te sfatuesc sa faci chiar asa, dar ca idee ... This post has been edited by Batrânul: 17 Jan 2009, 11:16 |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
caktuss |
![]()
Post
#599
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
faza cu 50ron o stiam ... am s-o folosesc
![]() deci, lumini, jocuri la directie, franare, trusa obligatorie, aspect exterior. suspensie nimic (amortizoare) ? |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
1.6 16v 05-2005
- numar cu gaura m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
marian-j |
![]()
Post
#600
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Incerc eu sa descriu un flux de inspectie:
1.Identificare -marca -tip -serii caroserie/motor -culoare -dimensiuni anvelope(totodata verificam si imperecherea lor pe punti) Orice neconcordanta(cat de mica) intre acte (ma rog,mai putin anvelopele)si masina prezentata duce la blocarea posibilitatii efectuarii itp pana la remedierea neconcordantei/lor aparute(e.g. motor schimbat,culoare schimbata,schimbat destinatie vehicul,etc) 2.Verficarea emisiilor poluante -etanseitate/ integritate sisteme de evacuare a gazelor si a celor recuperatoare a gazelor de carter -opacitate pt motoarele mac -Cocorr(monoxid de carbon "corectat") pentru motoarele cu mas si Cocorr+lambda pentru motoarele mas-kat -Cocorr GPL 3.Frane -eficacitate -dezechilibre -moderabilitate/liniaritate -efort la pedala(unde e cazul) -ovalitati -abateri de la planeitate discuri frana(unde este posibil) -functionare bec ABS 4.Verificari pe platourile oscilante si daca e cazul pe ridicatorul hidraulic -se verifica sistemele ce face legatura vehiculului cu solul(rulare,suspensie,directie) -flexiblocuri -pivoti -capete de bara -bilete(directie/bare stabilizatoare) -brate -rulmenti -arcuri/bare torsiune -roti(deformari ale jantelor,galme/taieturi pe cauciucuri) La amortizore se vericfica existenta acestora,fixarea si etanseitatea.Testul EUSAMA(adica acel test de eficacitate al amortizoarelor NU face parte din planul de operatii. 5.Neetanseitati -ulei motor(pierderile acestea sunt tratate/tarifate ca factori poluanti) -combustibili(benzina,motorina,GPL) -alte fluide de lucru(ulei transmisie,ulei hidraulic,lichide servo,lichid frana,ATF,etc) -aer(frana/suspensie) 6.Aspect exterior -deformari majore(urme de accident) -coroziuni(aici se urmaresc si cele ce tin de coroziunile ce nu sunt tratate la capitolul aspect) -integritate vehicul -parbrize,geamuri,oglinzi 7.Interior -plafoniere sau ssistemul de iluminare saloane calatori -scaune,banchete -imbracaminti aderente(unde e cazul) pedale frana si ambreiaj -functionare climatizare -centuri siguranta 8.Instalatia electrica -stare,fixare,reglaje,funtionare faruri(daca se constata ca reglajele sunt incorecte si avem posibilitatea sa o facem trecem la reglarea acestora tax-free!!! insa daca ne e lene sa o facem ne prefacem ca uitam!!!! cum ziceam mai sus) -celelalte componente ale instalatiei(stop,avarii,pozitii,etc) -pornirea(adica masina sa fie capabila sa porneasca "la cheie" din punct de vedere electric) -avertizor sonor -spalator/stegator parbriz'luneta(nu ne intereseaza,deocamdata,spalatoarele de faruri) 9.Dotari -triunghi,trusa medicala,stingator -marcaje de contur -placi reflectorizante spate -cale blocare roti(ultimele trei se refera la vehiculele peste 3,5t) 10.Modificari neomologate -anvelope cu dimensiuni neprecizate in CIV -instalatii artizanale(electrice,GPL,de incalzire etc) -modificari dimensionale(pe inaltime,lungime,etc) -altele Despre fiecare capitol in parte se pot scrie foarte multe!Pentru detalii suplimentare puteti consulta RNTR-1 sau daca vreti si pot va voi raspunde eu la intrebari bineinteles daca acestea vor aparea.Ciao!M. ![]() P.S. Faza cu 50 de lei nu mai e valabila in statii!!Acum se blocheaza masinile si sunt reinspectate de RAR.Cum e la RAR cu inspectiile nu stiu si nici nu ma intereseaza ce fac aia acolo!Stau cu nasu' in blidul meu si nu ma fu,pardon,roade grija de zeama altora! This post has been edited by marian-j: 17 Jan 2009, 18:41 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 09:57 |