Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzori presiune roti Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
yetibh
Am o problema cu senzorii de presiune de la rotile din spate.
Bag aer in roti 2.1 atm, si e ok. Dupa cateva ore incepe sa-mi palpaie roata pe LCDul de bord, si o tine asa cateva ore bune. Verific presiunea: e aceeasi, sau scade maxim pana la 2 atm. Am lasato asa, si am scos bornele de la baterie. Dupa ce am reconectat bateria, mi-au aparut toate 4 rotile pe LCD, nici un martor pe bord. A fost superOK. Dar iar a durat doar cateva ore, si din nou s-a repetat problema.
Am pus-o si pe tester CLIP, si un sezor de la otile din spate, imi aparea ca defect permanent(cu rosu). Daca e asa de ce cand am reconectat bateria mi-a functionat? Eu stiu ca la deconectarea bornelor de la baterie se sterg doar erorile care nu sunt permanente.
Sunt defecti? sau ce naiba au, ca ma cam enerveaza sa tot vad martorul de roti pe bord.
Stie cineva cat costa o valva cu senzor si unde se gaseste?
cristinic
parca in jur de 4mil e un senzor.
unde ai ps-o pe clip? ai incercat si o excitare a senzorilor(exista un dispozitiv special la reprezentante)
andu911
vezi sa n-aiba ceva roata. du-te pana la vulcanizare sa dea cauciucu jos, sa-l verifice, sa mai dea cu pasta de-aia...nu te costa mai mult de 100-200 mii

Si daca e senzoru...pune rezerva biggrin.gif

Chiar daca ai si 2.7 ATM, iar roata pierde aer incet, tot apare ala in bord... Asa am patit eu...m-am dus la vulcanizare. Aia imi ziceau ca n-are nimic roata. Au bagat 2 si ceva in ea...dupa care eu le zic...ia uite ce zice computeru, ca e roata defecta si s-au apucat de treaba...au dat cauciuc jos...si l-au pus la loc. Pierdea incet de tot aer pe la janta. Nu etansa complet.
amp
Si eu am avut probleme cu ei din cauza ca la unii 2.0 inseamna 2.5 sau tot felul de combinatii. Cand aveam intre 1.9 si 2.1 ma bazaia mereu cate unul asa ca m-am enervat si am bagat 2.5 parca in toate si de atunci totul e ok. Peste cateva zile o sa bag azot si sper sa se termine definitiv cu variatiile de presiune.
motanul
Cam aceeasi pb am avut si eu pina cind am hotarit sa-mi dau jos roata care avea un mic cui .
Aaaa... am facut presiunea la o vulcanizare si apoi de curiozitate la alta si era o diferenta de 0.1-0.2 atm la un interval de 5 min,asa ca...


"Eu am 2.5 atm pe fata si 2.2 atm pe spate.vezi sa n-aiba ceva roata. du-te pana la vulcanizare sa dea cauciucu jos, sa-l verifice, sa mai dea cu pasta de-aia...nu te costa mai mult de 100-200 mii"
???
In ce lume traiti ,cu preturile astea?
Schimbat cauciucurile pe fata cu altele noi +presiunea =80.000 lei.
Reetanseizarea costa 40.000.



alex0875
Inca nu am avut nici un avertisment in bord dar dupa ce am luat o groappa cu 160/h am reusit sa rup cordul la un cauciuc si am fost nevoit sa ajug la vulcanizare sal schimb cu rezerva. Dupa schimb iam cerut sami aduca presiunea la 2,3 in toate rotile(afara erau peste 30 grade.) Dupa ce am plecat de la vulcanizare in bord toate rotile apareau cu 2.3 dar dupa cateva zile in care a mai scazut temperatura indicau 2,0 trei roti si stanga fata 1,9. Mam dus din nou la aceeasi vulcanizare si iam cerut sami refaca presiunea la 2,3 dar surpriza la el toate aveau 2,3.
amp
A schimbat cineva vre-un senzor de presiune pana acum?
andrei1302
Am schimbat eu dar nu la Laguna. E foarte simplu. E ca si cum ai schimba o valva normala. Senzorul este o chestie capsulata in parafina si face corp comun cu valva. Atentie doar la cuplul de strangere ca se poate rupe (treb sa nu strangi ca nesimtitul). Si, daca cel vechi e foarte vechi, s-ar putea sa ai ceva probleme la demontare (se gripeaza piulita pe valva). Ai grija si la faza cu, culorile. Treb sa cumperi un senzor cu garnitura de aceeasi culoare cu cea veche daca vreai sa il pui la aceeasi roata.
amp
Nu am vazut nici o diferenta de culoare la garnitura. Daca pun alt senzor, ce trebuie sa fac sa mearga? Daca pun unul de aceeasi culoare, merge direct fara sa mai umble in calculator?
andrei1302
Da. Trebuie reprogramat UCH. El are in memorie doar 2 seturi de senzori (roti de iarna-vara).
Citeste chestia asta.
Ultima pagina este ce te intereseaza pe tine acum.
andu911
QUOTE(motanul @ 23 Aug 2006, 09:07)
"Eu am 2.5 atm pe fata si 2.2 atm pe spate.vezi sa n-aiba ceva roata. du-te pana la vulcanizare sa dea cauciucu jos, sa-l verifice, sa mai dea cu pasta de-aia...nu te costa mai mult de 100-200 mii"
???
In ce lume traiti ,cu preturile astea?
Schimbat cauciucurile pe fata cu altele noi +presiunea =80.000 lei.
Reetanseizarea costa 40.000.
*



Ce probleme ai si tu radmasa.gif
lagunez
Pentru cei interesati..deoarece anul trecut mi-am montat si activat sistemul de monitorizare al presiunii (var .Prvilege pe care am achizitionat-o nu avea decat ca optiune sistemul ..l-am achizitionat in Italia si montat in Romania = prtul final a fost un pic mai mare decat la inceput dar MUUUUUUUUlt mai ieftin decat la noi) .
Am vrut sa-mi activez si al doilea set de senzori pentru iarna dar ...de abia dupa ce am ac hizitionat al doile set de valve am aflat ca jeant pentru cele de iarna este de otel este nevoie de un set de valve cu un alt cod...
In concluzie am 3 + 1 valve disponibile (achizitionate cu factura ) pentru cei interesati...oricum ca o concluzie contrar parerii a 99% din mecanicii din Romania ..daca conduci cu grija nu ai nici o problema cu sistemul ...doar la impactul cu sine de cale ferata poate .. oricum sistemul poate detecta .neetanseitati si evita mersul pe janta..
Valvele sunt pentru jentile de aluminiu de 16" ..(pretul de 4 bulioane este super exagerat ..inteleg ca rabatul in Romania este de 250 % !!!.)
Importante sunt si piulitele adaptoare .. o sa revin cu coduri si poze...
bh07xyk
Constatarile tale in legatura cu preturile Reno in Ro sunt adevarate. Oficial sa-i ia dracu.

On topic, senzorii mei functioneaza perfect chiar pe jenti de 17, indiferent de gropi. Am schimbat o janta deformata ingrozitor si senzorul era perfect pe ea.
byl11
daca dai si la bucata sunt si eu interesat de unul, bineinteles sa-mi zici si pretul!
lagunez
Pot "scapa" de setul asta exact la pretul la care l-am achizitionat ..... ohmy.gif ceea ce la rabatul practicat de dealerii RENO din Ro inseamna ca propunerea mea este de un set compus din 4 buc la pret de unul de aici.. cool.gif
In urmatoarele zile voi fi plecat din tara pana luni ..eventual unmsj la mesenger ID Victor2770...
lagunez
Pt. jeanta aluminiu codul senzorului este (pt.16") 8200086582
Pt.jeanta tabla (tot 16") codul este diferit :8200169160...(difera dpdv mecanic ) funtia este identica .
Montajul pe jeanta se face cu ajutorul unor adaptori pt tabla ce au cod 7701206667 din pacate pentru aluminiu nu cunosc decat codul ansamblului complet 7701476635 ...( compus din senzori si adaptori ).
COSMA77
SALUTARE
IMI LIPSESC SENZORII PENTRU PRESIUNEA IN ROTI. STIE CINEVA CAT COSTA ?AM LAGUNA 2, 1,8i16V
cipman
Vezi ca scrie mai sus.
Te rog citeste Regulamentul intern, ce ti-am sugerat in alt topic cu majusculele si cauta pe forum inainte sa intrebi (mai ales inainte de a deschide un topic nou).
ionut2000
citind topicul m-am uitat pe bord si am observat afisajul cu masina si cele patru roti. este obligatoriu daca am acel afisaj sa am si senzori la roti pentru presiune???
masina este laguna II varianta expression din 2001. ca detaliu in plus, pe acel afisaj rotile apar inegrite. 10x for all
bh07xyk
In mod normal asta inseamna ca ai senzori si functioneaza bine, presiune ok.
Dealtfel , senzorii sunt standard pe Lag 2, toata lumea ar trebui sa ii aiba.
byl11
..... sau ca sunt dezactivati. Daca vrei sa verifici desumfla o roata sub 2 atm si trebuie sa inceapa sa pilpiie roata respectiva dupa citiva metri de mers.
bh07xyk
Dezactivati din computer?

Cand am facut o pana si am pus rezerva fara senzor, roata respectiva nu aparea pe display. A palpait cam un minut dupa care a disparut pana am pus iar janta cu senzor.
byl11
Daca sistemul este dezactivat complet, atunci vor fi afisate toate 4 rotile ca si cind ar fi activ...problema este ca nu va mai indica nimic altceva. deci poti sa pui ce roti vrei cu citi senzori...sau fara nici unul!
ionut2000
am dat o roata jos, nu am departat-o de masina (din carte stiu comunicatia este prin radio), cele 4 roti de pe display au ramas la locul lor. in cazul in care optiunea este dezactivata cum se activeaza??? excl.gif

...nu am desumflat nico roata pentru ca am azot in ele (100% azot, aerul are 78%)si nu am la indemana decat aer si e pacat de azot.
bh07xyk
Ha, ha, ionut trebuie sa mergi cateva sute de metri ca sa-si dea seama compu ca nu are roata cu senzor. cel mai simplu pune rezerva si da o tura scurta prin cartier. daca iti dispare roata aia de pe display, esti in regula.

Daca nu, e dezactivat sistemul si se reactiveaza la service reno prin computer. sau alt service ce ofera serviciul asta, ma gandesc ca in zona Parisului tre samai fie o gramada.
talkdiurpaneus
lamuriti-ma si pe mine varog cu o chestie: esta a doua oara cand vad pe forumul asta roti umplute cu azot. Care-i treaba cu ele? Si daca exista vreun avantaj major, unde as putea a le umflu si eu cu azot?
bh07xyk
Azotul iese mai greu din anvelopa prin peretii exteriori decat aerul normal (care contine si el azot, evident 78%). Se pastreaza presiunea corecta mai mult timp. in Oradea nu stiu sa aiba cineva instalatie, poate o fi. Eventual intreaba pe Moscovei...
cipman
talkdiurpaneus, in afara de sectiunea asta, cauta sa mai urmaresti si sectiunea Diverse, acolo fiind locul topicurilor cumune tuturor tipurilor de masini Renault (si nu numai). deasemenea si topicurile pe teme de motoare din sectiunea Megane (ca doar sunt aceleasi motoare).
La Diverse gasesti topicul: Azot in anvelope
cri123
Intrebare: pe masina mea L 2.2, nu mai sunt senzori de presiune (nici nu stiu daca sunt pe ceva model phase 2, sau numai pe 2.0T au scos - asa cum ma aburea dealer-ul).

Am vazut insa ca la testul CLIP, unitatea centrala stie de senzori, insa sunt "NOT PRESENT". Cred ca sunt numai scosi la noi pentru "reducere de pret", desi afara se gasesc pe masina. Si ma indoiesc ca au alt soft pentru Romania biggrin.gif

Oare daca montez senzori pe roti, pot activa functia? Stie cineva? La Renault cred ca nu are sens sa intreb....
bh07xyk
Eu cred ca da, ii poti activa. Asta suna a magarie reno romania... Renault in vest se mandreste cu faptul ca senzorii sunt standard pe orice laguna, vorba ta, sigur nu e soft.ro .

Edit: curios voi muri. Tocmai am verificat pe renault.fr , Système de Surveillance de la Pression des Pneus - este acesoriu standard de securitate pe cea mai naspa versiune de echipare.

Eu unu' sunt revoltat si dezgustat (daa mai era cazul) de reno romania.
cristinic
off topic:nu stiu daca e "magarie" sau efectiv face parte din reducerea de costuri. incercati sa va configurati o masina pe renault.ro si o masina identica pe renault.fr, veti vedea ca cea din franta e mult mai scumpa:de ce?...

@cri123 si eu cred ca ii poti monta. acum trebuie vazut daca exista receptorul senzorilor montat pe masina, ca e posibil sa nu fie nici acesta
bh07xyk
Tot curios, m-am uitat pe renault.ro si la nici o Laguna senzorii nu sunt disponibili nici macar optional! Si daca pe gropile noastre nu ai nevoie de ei, atunci unde?
cri123
Pai exact, sa fi zis ca la Pack nu sunt, dar la echiparea Luxe ....

Eu nici nu m-am mai uitat pe lista de optionale dupa senzori de presiune, era cvasi-standard. Cand a sosit masina, surpriza, valvele erau negre, fara acele inele colorate.... Si pe bord nici urma de sistem de monitorizare sad.gif

Din pacate, asa obtine Renault in Ro reduceri de 3000 de EUR .... Cine stie ce a mai disparut de pe masina.

O sa verific daca am receptor, daca da, sunt client sigur pentru setul ala de senzori care e de vanzare pe aici. Maine merg la revizie si sper sa aflu cumva si asta biggrin.gif

bh07xyk
Ma gandeam ca la o masina la care oferi Carminat optional cu 3000 de euro nu prea mai conteaza mizilicuri de-astea. Personal, cred ca reno plateste la achizitie ('jde mii de bucati odata) sub 50 de euro pe un set de 4 senzori...

Eu cred ca motivul e altul, dar imi scapa..

PS. exact cum spui "era cvasi-standard" adica omit sa iti spuna cu buna stiinta ca tu nu vei avea ce are tot vesticu pe masina
cri123
Vesti proaste sad.gif Bineinteles ca nu am nici receptorul pentru senzorii de presiune, deci pot sa uit ca ii montez acuma ...

Asta e, mai usoara masina radmasa.gif

Renault Ro = IMBECILI .... Le-am zis azi cateva vorbe de duh cu ocazia vizitei pentru revizie biggrin.gif
bh78doi
Sunt nou pe aici asa ca intai am citit ce ati scris referitor la senzorii de roti.
Mie mi s-a intamplat altceva. De cand mi-am luat masina (mai 2006) nu am avut treaba cu presiunea la roti - sincer nici macar nu am trecut pe la vreo vulcanizare - dar dupa un drum mai lung (cca 3000 de km) m-am hotarat sa vad cum stau. Asa ca am luat calea unei vulcanizari. Aici am completat la fiecare roata ca sa ajung la 2,2. Aveam in medie 1.8.
Stupoare!
Din acel moment imi palpaie fiecarea roata pana rulez cam 1 km apoi senzorii indica ca totul e OK.
E cineva care ma poate sfatui ce sa fac?
Multumesc mult.
ionut2000
incearca sa iti refaci presiunea in roti la alta vulcanizare. este posibil ca cea la care ti-ai facut presiunea sa fi avut manometrul decalibrat, sa fi indicat mai putin decat aveai tu, in consecinta acum ai presiunea peste limita maxima....este o parere.
cricu
A schimbat cineva antena pentru TPMS (tire pressure monitoring sistem)?
Stiti cat costa?
Se poate gasi la magazinul "piese de import"?

Mersi
lagunez
Pretul adevarat afara pentru receptorul SSPP (este montat undeva sub masina in partea dreapta inainte de puntea spate ) este de sub 120 de Euro la orice dealer
Reno in vest .......in Romania inmulteste cu 3 si afli pretul...
Daca ai urmarit postul eu mi-am achizitionat si montat ulerior tot sistemul anul trecut..super multumit de el..in ciuda parerii a 100% dealeri de Reno in Romania.
cum e permis ca un senzor ce costa sub 35 Euro afara cu tot cu TVA sa ajunga in
Romania triplu sau chiar mai mult....dar asta e asta poveste...
Revenind la intrebarea ta nu cred (sau sunt aproape 99,9999% sigur ) ca Reno comercializeaza antena separat ( de fapt receptorul este capsulat fiind montat unde este montat )...in catalogul lor se identifica doar cu un singur cod...fiind produs de prietenii Reno de la VALEO...
saa
salutari , am si eu la laguna mea aceiasi problema...cu senzorii de roti cat este presiunea medie 2.3 ?2.5 atm ? si eu merg cat merg si numai imi indica apoi dupa ce o pornesc iar imi indica... (laguna 2 privilege 1.9 dci , roti de 17 tzoli' de 206)
b_gabi
Salutare stimabililor! De o saptamana ma numar si eu printre posesorii unei Lagune asa ca ....bine v-am gasit:
1. Am o intrebare pt. andrei1320 - de unde ai luat pdf-ul cu pressure wheel?
2. Referitor la diferenta dintre presiunea existenta in preuri si cea indicata de senzori, am fost saptamana aceasta la o verificare la un service Renault din Pitesti ca sa stiu starea masinii si dintr-o vorba in alta cu mecanicul la care am fost repartizat am deschis discutia despre senzori (ma avertiza unul ca am presiunea prea mica 1,7 atm dar asta numai dimineata pe racoare apoi era ok)! La verificarea presiunii din pneu ... 2 atm. Diferenta ar fi provenit din decalibrarea senzorului si ca se pot calibra senzorii - de fapt recorela indicatia senzorului cu presiunea corecta prin programarea UCH dar unde ... nu stia! Stie cineva ceva in acest sens?
andrei1302
Banuiesc ca la mine te referi.
.pdf-ul este o bucata din manualele de reparatie care se gasesc pe aici pe forum.
Nu stiu daca se pot recalibra senzorii. Ar putea fi posibil dar mie situatia ta mi se pare normala. Daca la rece eu 1,7 este normal ca atunci cand se incalzesc sa aiba 2.0 bar.
Banuiesc ca mersesei cu masina inainte sa iti masoare 2.0. Presiunile alea din pdf banuiesc ca se refera la temp atmosferica, adica 20 grade. Ori, cand opresti tu la vulcanizare ca sa faci presiunea aerul din roti are mult mai mult (ca. 50). De aia treb sa ii zici sa iti bage mai mult.
saa
imi poate raspunde si mie cineva la intrebare?
andrei1302
QUOTE(saa @ 28 Oct 2006, 20:32)
salutari , am si eu la laguna mea aceiasi problema...cu senzorii de roti cat este presiunea medie 2.3 ?2.5 atm ? si eu merg cat merg si numai imi indica apoi dupa ce o pornesc iar imi indica... (laguna 2 privilege 1.9 dci , roti de 17 tzoli' de 206)



QUOTE(saa @ 29 Oct 2006, 03:51)
imi poate raspunde si mie cineva la intrebare?


Ce naiba inseamna roti de 206? Eu nu am mai auzit de asa ceva. Doar daca sunt de Peugeot.
Presiunea in roti treb sa fie 2,5 pe fata si 2,2 pe spate. Am scris si mai sus ca, de obicei, in momentul cand ajungi la vulcanizare aerul din pneuri este cald, deci presiune mai mare. Asa ca bagi si tu putin mai mult (cu 0,1 bar, zic eu). Daca iti clipoceste o roata pe display inseamna ca ai iesit din intervalul de siguranta pentru presiune (care la mine este 2,0 ... 3,0 bar). Daca dispare de tot inseamna ca computerul nu o mai vede, deci senzor defect. Treb sa te duci la service sa vada ce defect a dat si ce e de facut. Se poate sa fie doar din soft dar se poate la fel de bine sa fie senzorul stricat si o sa coste ceva (vezi preturi pe aici). Faptul ca ti-o arata din nou dupa ce pornesti este pentru ca se restarteaza si calc care are grija de roti, iar apoi se pierde iarasi contactul.
b_gabi
@saa: vezi ca sunt trecute presiunile recomandate din pneuri precum si culorile senzorilor de presiune pe usa stanga fata;
@andrei1320: chiar o sa verific eu presiunea dimineata pana sa plec (am compresor mare acasa) si sa-l vad ce mai spune atunci. Iar despre .pdf corect: le-am rasfoit superficial.Tks!
saa
205/55r/16/91v am gresit eu cu 206 , ms
gabi : pe usa?am sa ma uit nu am observat...
fitze
salutare! am Laguna II din iunie06,tipul care mi-a vanduto a inlocuit rotile orig./16 cu unele/17 .senzorii din bord sunt tot timpul negri!!!cum ar trebui sa fie?
am inlocuit anvelopele:am indreptat jentile cu dem.mont. anvelope si nu sa schimbat nimic.
bh07xyk
Poi tipu' nu ti-a dat si manualul? Pe display-ul din bord, rotile 'negre' inseamna ca totul e ok.
fitze
multumesc! din pacate nu mi-a dat manualul.credeam ca trebuie sa ma duc sa setez noii senzori
b_gabi
Are cineva vre-un senzor defect si poate sa-l doneze pentru a-l sacrifica pe altarul cunoașterii? Vreau sa-l desfac (cum? vad la fața locului), sa vad daca se poate inlocui bateria (cele mai multe defecțiuni provin de la epuizarea acesteia) si cel mai important daca va mai funcționa ulterior!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.