andri1940
3 Oct 2014, 16:21
mubongo, cv02gen, va spuneam eu cum se face, dar am cam uitat pasii.
Cu prima ocazie cand mai cobor cu laptopul la masina voi face capturi de ecran sa vedti ce si cum. La a mea i-am dezactivat singur si nu mai am simbolul de pana in bord, iar rotile au aprut toate pe iconita cu masina de la afisajul central.
cv02gen
3 Oct 2014, 16:28
ar fi super daca ne dai niste capturi
acum am dat si eu DDT=ul jos si incep sa il studiez
przamfiri
7 Oct 2014, 09:35
daca o sa cauti inapoi in topic o sa gasesti o poza pusa de un coleg din care o sa-ti dai seama cum se dezactiveaza sisiemul...
hai ca am cautat eu pentru tine sa nu zici ca sunt rau....
vezi postarea lui ssilviu...
spor la treaba
http://www.reno.ro/Senzori-presiune-roti-p...52494-s300.html
LuryLaguna
6 Dec 2014, 03:10
Eu am o Laguna Teknos Grantour serie 2 fuloptional de cateva zile mi-au disparut doua roti de pe display,am deconectat bateria si au reaparut,dar dupa cativa km au disparut iar ce poate fio defectiune la senzori,o defectiune la sistemul de afisaj?Va multumesc anticipat si astept sugestii
Ai pierdut receptorul de la senzorii de presiune. Cateva pagini in urma gasesti o poza cu dedesubtul masinii si pozitia receptorului.
AndyBAndrei
10 Dec 2014, 00:11
Am si eu o problema legata de senzori. Poate reuseste cineva sa ma ajute sa solutionez.
Pe rotile de vara am avut senzori dar nu i-am scris in memoria masinii asa ca imi arata ca nu am roti pe masina. Rotile de iarna sunt cu senzorii care erau scrisi in uch si masina a functionat cu ei anul trecut perfect. Anul acesta cand am montat rotile nu am mai stiut care sunt din fata si care din spate (cauciucuri identice pe toate 4 si uzura la fel). Asa ca am mers la noroc . Dupa montare am umflat rotile pe fata pe la 2.6 - 2.7 si pe spate 2.2-2.3 bari. Toate bune si frumoase, dupa aproximativ 20-30 km facuti in 2 zile aveam toate rotile depistate imi arata presiunea corecta fata si spate dar in continuare toate rotile sunt cu rosu si zice ca as avea probleme cu ele. Crezand ca le-am montat gresit am inversat spate cu fata pe fiecare parte . Stanga cu dreapta nu se poate ca ar fi invers sensul de rotatie. Am lasat presiunea in roti tot asa cum era .. Astfel incat acum am rotile cu presiune mai mare pe spate si cu presiune mica in fata. Masina imi arata tot presiunea mare ca ar fi in rotile din fata si mica in spate .. Asta dupa cam 500 km rulati cu masina si tot cu eroare si roti rosii in bord. Daca imi poate cineva da un sfat e bine venit. Detin si programul ddt2000 si cablu pt diagnoza. Nu prea stiu sa il folosesc la parametrii doriti de mine dar sunt pe cale de a invata.
angel-boy
10 Dec 2014, 00:28
Salut , posibil sa fi sters din greseala valorile de presiune minima si maxima , eu am patito,
verifica in ddt daca iti apar cele 4 coduri ale senzorilor, si verifica daca apare "ok" parca la stare senzor.
AndyBAndrei
10 Dec 2014, 12:58
Multumesc .. Am setat limita munima si maxima si e ok din acest punct de vedere. Doar ca inca rotile cu presiunea mare sunt pe spate si uch-ul zice ca ar fi pe fata. Sa inteleg ca ar trebui sa mut iar rotule de pe spate pe fata si spate pe fata ca asa ar fi corect ?
lentzy
10 Dec 2014, 16:53
sistemul nu vede unde sunt montate rotile pe masina. el vede daca presiunea setata este conforma cu realitatea, adica senzorul de pe stanga fata daca are setat intre 2.5 si 2.8 bari si tu umfli roata cu 2.7 nu conteaza unde o montezi sistemul o va vedea ok dar va fi afisata la locul ei pe display. sistemul ar trebui sa iti arate probleme numai daca inversezi presiunile nu rotile intre ele. cel putin la mine asa e...
dupa cum expui tu problema tie iti indica presiunile corect la locul lor, asa ca rotile ar trebui logic sa fie pe prima pozitie. daca iti dai seama de unde este eroarea sa ne spui si noua!
Lampard
10 Dec 2014, 17:50
schimba-le inapoi fiecare senzor are un cod care este memorat pe o anumita pozitie stanga fata ,dreapta fata...
AndyBAndrei
10 Dec 2014, 19:04
Le-am inversat spate cu fata din nou. Totul e perfect. Va multumesc pentru ajutor
meltean
10 Dec 2014, 23:00
Si cum se seteaza limita maxima si minima de presiune ? Eu am dezactivat senzorii deoarece imi afisau rotile cu galben,gen presiunea incorecta
joni joni
18 Dec 2014, 22:40
buna sunt nou am o laguna de 2003 recent adusa din ger si imi apre in bord senzor defect imi poate spune si mie cineva despre ce senzor e vb specific e 2000 benzinar
espacern
18 Dec 2014, 22:42
Senzor de mas...din ger!
bigigi
20 Dec 2014, 17:00
Mi-au disparut rotile de pe masina de pe afisaj , la service Renault mi-au spus ca nu am semnal de la receptor.Am verificat receptorul si era bun ,cablul pana la conectorul de sub carenaj stg.spate era bun dar am gasit un fir rupt la mufa cablului care intra in caroserie.
Receptorul are 4 pini , cod Renault 8200 027 883 si cablul la mufa [295] are 3 pini.
Doresc un ajutor privind modul cum pot lipi firul rupt de pinul din conector.
Nu vad o posibilitate de a desface mufa !
Gasesc undeva un conector cu 3 sau 4 pini , demontabila si pentru exterior , rezistenta la apa,ghiata si pietre ?
Cablul care intra in caroserie intra direct in cablajul general sau este numai intermediar pana la cablajul general ?
Daca este intermediar sub ce denumire sa-l caut la colegii de pe forum ?
Va multumesc.
Lorenzo Lury
24 Jan 2015, 08:34
Salut lagunisi !! Problema cu acesti senzori am si eu si nu mai stiu ce sa-i mai fac.Poate ca sunt dusi senzorii poate ca are probleme receptorul nici nu mai stiu ce sa mai cred.Problema mea e la rotile din spate,adica ami dispar mereu ca si cum nu as avea roti.Daca scot una din bornele de le baterie totul e ok.Dupa ceva timp de rulare dispar iara.Roata din dreapta mai apare cateodata dupa ceva timp dispare reapare etc.Daca ami poate da cineva un sfat sau daca a mai patit cineva ca mine si ami poate spune cum a remediat probleva v-as fi foarte recunoscator.Va multumesc anticipat si va doresc la toti DRUMURI BUNE SI CAT MAI PUTINE REPARATII !!
boeru_laurentiu
24 Jan 2015, 09:36
Eu am rezolvat simplu ... i-am dezactivat !
Lorenzo Lury
24 Jan 2015, 09:40
Dar cum i-ai dezactivat Laurentiu ( avem acelas prenume )?
boeru_laurentiu
24 Jan 2015, 09:55
Cu un tester , baiatul la care am fost avea CANCLIP , insa poate merge si din DDT2000 !
aditzuBA
6 Feb 2015, 17:27
Salutare. Pot fi mutati senzorii de pe jantele de aliaj pe cele de tabla??
espacern
6 Feb 2015, 17:30
Trebuie janta de tabla cu degajare pentru senzorul de pe aliaj.....sau senzor pentru janta tabla.
Oricum demontarea/remontarea senzor implica riscuri....sunt destul de fragili.
Lampard
6 Feb 2015, 19:30
eu i-am mutat pur si simplu nu am avut nici o problema,cand se strange piulita trebuie stransa cu simt,garnitura de cauciuc trebuie sa fie in stare buna ca sa nu scape aer pe langa valva
aditzuBA
6 Feb 2015, 20:11
Multumesc pt raspunsuri. Ma bate gandul sa renunt la jantele pe 17 (din motive de confort ) si sa trec la jante pe 16 (de tabla) si ramane de vazut cum fac cu functia de monitorizare a presiunii din roti.
boeru_laurentiu
6 Feb 2015, 21:45
Off topic ! Jantele de tabla ( cele de iarna ) despre care ,
eu , credeam ca sunt din otel , sunt defapt tot din aliaj de aluminiu ! Vazui dupa ce am strambat una intr-o groapa !!!
espacern
6 Feb 2015, 21:49
Doar exteriorul jantei este de tabla si centrul din aliaj......dar nu la toate modelele.
emilian69
14 Feb 2015, 15:08
System (TPMS)
NOTE: The UCH (Universal Car Harness) is an electronic control module that is fitted to many late model Renaults (early 2000's onwards.) It is responsible for controlling many of the non-engine related functions of the car.
Each tyre on a TPMS enabled Renault has a valve with a built in pressure sensor. Each sensor has a unique code and is matched to a particular wheel. The valve transmits it's program code, status and pressure to the UCH via RF (radio frequency).
When the car is moving (15mph+), the valves transmit this signal every 15 minutes if no leak is present and every 10 seconds if a leak is present.
With the car stationary, the valves issue this information every hour if no air leak is present and every 15 minutes if an air leak is present.
To force a valve to transmit it's code either use a valve exciter or deflate the tyre. The tyre pressure has to be dropped by at least 1 bar. This will raise the wheel to status 2 on the parameter menu. With the car stationary it will take 15 minutes for the valve to transmit. With the vehicle moving at 15mph+ it will take 10 seconds for the valve to transmit.
NOTE: This can only be done one wheel at a time, reinflating the wheel after collecting it's code then repeat the process for each wheel in turn.
Each valve has a coloured identifier ring attached to the valve nut:
Front Left – Green
Front Right – Yellow
Rear Left – Red
Rear Right – Black
Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope enault ( TPMS )
NOTĂ: UCH (Universal Car cablaj ) este un modul de control electronic care este montat la mai multe modele de târziu Renaults Acesta este responsabil pentru controlul multe dintre funcțiile de bază non- motor conexe ale masinii ( de începutul anului 2000 începând . ) .
Fiecare pneu pe o TPMS -ului Renault are o supapă cu o construit în senzor de presiune . Fiecare senzor are un cod unic și este potrivit pentru un anumit roată . Supapa transmite că e cod de program , starea și presiunea laUCH prin RF ( frecvență radio ) .
Când mașina este în mișcare ( 15 mph + ) , supapele transmit acest semnal la fiecare 15 minute, dacă nu scurgeri este prezent și la fiecare 10 secunde dacă o scurgere este prezent .
Cu staționare auto, supapele emite această informație fiecare oră dacă nu scurgere de aer este prezent și la fiecare 15 minute dacă o scurgere de aer este prezent .
Pentru a forța o supapă pentru a transmite cod este fie utilizați un excitator supapă sau dezumfla anvelopei . Presiunea anvelopei trebuie să fie a scăzut cu cel puțin 1 bar . Acest lucru va ridica roata la statutul de 2 pe meniul parametri . Cu masina staționare va dura 15 minute pentru valva de a transmite . Cu vehiculul în mișcare la 15 mph + va dura 10 secunde pentru valva de a transmite .
NOTĂ : Acest lucru se poate face doar o roată la un moment dat , reumflarea roata după colectare este codul apoi repetați procesul pentru fiecare roată , la rândul său .
Fiecare supapă are un inel colorat identificator atașat la piulița supapă :
Fata stanga - Verde
Dreptul de Front - galben
Stânga spate - Red
Dreapta spate - negru
Alexandar
16 Feb 2015, 10:58
QUOTE(boeru_laurentiu @ 6 Feb 2015, 21:45)
Off topic ! Jantele de tabla ( cele de iarna ) despre care ,
eu , credeam ca sunt din otel , sunt defapt tot din aliaj de aluminiu ! Vazui dupa ce am strambat una intr-o groapa !!!
Asta mi-a spus si "vulcanizatoru' " cand mi-a montat cauciucurile de iarna, dar neavand chef de discutii contradictorii cu gandul ca vorbeste tampenii, l-am lasat in pace.Aparent, cu ocazia asta, s-a elucidat misterul
)
the_dodita
28 Feb 2015, 05:04
Am intrat si eu in clubul lagunistilor cu probleme la receptor, din pacate... Mi-au dispărut rotile de pe afisaj, scos bona de la baterie, OK ptr o zi...a doua zi, din nou "anomalia sensore", din nou borna... azi la fel, lipsa roti... Asa ca ma paste schimbarea receptorului.
bigigi
28 Feb 2015, 07:55
Verifica mufa de sub pasajul rotii stanga spate, am avut aceleasi simptome,firul rupt l-am cositorit si imbracat in rasina ,acum este perfect.
the_dodita
28 Feb 2015, 09:54
Multumesc pentru recomandare, dar cum naiba sa fie mufa daca scot borna de la baterie functioneaza câtva timp si apoi iar lipsa roti... Daca ar fi întrerupt firul, ma gandesc ca nu ar mai fi trebuit sa functioneze deloc. Oricum, o sa verific acolo, multumesc din nou.
Revin din nou, ai avut dreptate, un fir era rupt, la mufa care vine in receptor...
o sa-l lipesc si sper ca problema sa dispara... dar cum naiba, daca scoteam borna la baterie, mai mergea ceva timp, chiar daca firul era intrerupt total? Straniu...
[attachmentid=1627983980] [attachmentid=1627983981]
eugenius85
5 Mar 2015, 07:46
Ma poate ajuta cineva sa imi activez senzorii de presiune in Timisoara. Am fost la cativa asa zisi meseriasi si nu prea stiau ce sa faca. Va multumesc anticipat.
Lampard
5 Mar 2015, 09:22
Daca nu ai codurile de la senzori mergi la reprezentanta nu costa mult cam 80 lei
@eugenius85 te pot ajuta eu in weekend (duminica de preferinta). Chiar daca nu ai codurile senzorilor ii putem rezolva daca mai sunt in stare functionala.
Iti trimit PM cu nr meu de telefon si ne auzim.
PS. Nu te costa nimic
eugenius85
5 Mar 2015, 21:53
Multumesc frumos. Am sa te contactez
ardelut
5 Mar 2015, 22:05
QUOTE(the_dodita @ 28 Feb 2015, 09:54)
Multumesc pentru recomandare, dar cum naiba sa fie mufa daca scot borna de la baterie functioneaza câtva timp si apoi iar lipsa roti... Daca ar fi întrerupt firul, ma gandesc ca nu ar mai fi trebuit sa functioneze deloc. Oricum, o sa verific acolo, multumesc din nou.
Revin din nou, ai avut dreptate, un fir era rupt, la mufa care vine in receptor...
o sa-l lipesc si sper ca problema sa dispara... dar cum naiba, daca scoteam borna la baterie, mai mergea ceva timp, chiar daca firul era intrerupt total? Straniu...
[attachmentid=1627983980] [attachmentid=1627983981]
Nu funcționa , are nevoie de un interval de timp în care analizează conexiunea . În timpul ăsta roțile sunt afișate , după aceea afișează starea de fapt .
the_dodita
6 Mar 2015, 08:46
Da, dar rotile erau afisate si cu presiunea de la fiecare... poate era presiunea memorată, cine stie.. Oricum, dupa cositorirea firului, totul este OK, functioneaza perfect.
Lampard
29 Mar 2015, 12:01
Salut, am fost la vulcanizare si la montajul cauciucului pe janta sa rupt senzorul pe langa valva,daca prind senzorul de noua valva ca sa nu se miste prin roata senzorul ar functiona?
QUOTE(Lampard @ 29 Mar 2015, 12:01)
Salut, am fost la vulcanizare si la montajul cauciucului pe janta sa rupt senzorul pe langa valva,daca prind senzorul de noua valva ca sa nu se miste prin roata senzorul ar functiona?
Un senzor rupt nu se poate repara, decat cu prea mult efort. Mai simplu ar fi sa cumperi un senzor second. E cam 50 ron. Am patit si eu asa...
Lampard
29 Mar 2015, 19:21
Asa arata senzorul nu se vede afectat ma gandeam ca nu poate sa emita daca il las in interiorul cauciucului ca am alt senzor dar nu am timp sa il bag in memorie, lucrez 12 ore pe zi.
djcristi
29 Mar 2015, 23:16
si cum il prinzi pe interior ca sa reziste la centrifuga?
s-ervin
30 Mar 2015, 09:47
asa am patit si eu, am prins pe interiorul jenti cu o banda elastica, de doi ani e asa si functioneaza perfect.
Am si eu o problema la un senzor de presiune, dreapta spate. La porinire imi apare ca nu este prezent si dupa ce merg putin imi apare Stop si ca am pana, dar presiunea 2,2.
Pot sa-l resetez cumva? Sau alta idee?
QUOTE(srg93 @ 30 Mar 2015, 12:14)
Am si eu o problema la un senzor de presiune, dreapta spate. La porinire imi apare ca nu este prezent si dupa ce merg putin imi apare Stop si ca am pana, dar presiunea 2,2.
Pot sa-l resetez cumva? Sau alta idee?
Probabil o fi moarta bateria, daca inainte a functionat senzorul. Iti recomand alt senzor, e cam 50 ron.
djcristi
30 Mar 2015, 13:24
QUOTE(s-ervin @ 30 Mar 2015, 09:47)
asa am patit si eu, am prins pe interiorul jenti cu o banda elastica, de doi ani e asa si functioneaza perfect.
defapt cred ca se plimba liber prin interior, banda nu are rezistenta necesara pentru a-l tine acolo.
s-ervin
30 Mar 2015, 13:58
nu e vorba de banda de lipit ci o banda din textil cauciucat si e infasurat in jurul jenti, si senzorul e pus sub banda. Am mers si cu 140 km/ora si a ramas acolo.
30 Mar 2015, 14:03:
vezi poza, pus astfel nu exista riscul sa fie rupt inca.o data
[attachmentid=1627988422]
djcristi
30 Mar 2015, 15:20
asa da, e normal sa reziste, credeam ca l-ai lipit cu banda (scotch) doar intr-o zona pe janta
boeru_laurentiu
30 Mar 2015, 18:45
Si mai indica corect acel senzor daca nu e montat pe valva ?
s-ervin
30 Mar 2015, 20:11
da , nu are legatura cu valva
Lampard
30 Mar 2015, 20:38
Unde ai gasit banda elastica?
s-ervin
31 Mar 2015, 07:50
in magazin de mercerie,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.