Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzori presiune roti Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
andri1940
mubongo, cv02gen, va spuneam eu cum se face, dar am cam uitat pasii.

Cu prima ocazie cand mai cobor cu laptopul la masina voi face capturi de ecran sa vedti ce si cum. La a mea i-am dezactivat singur si nu mai am simbolul de pana in bord, iar rotile au aprut toate pe iconita cu masina de la afisajul central.
cv02gen
ar fi super daca ne dai niste capturi smile.gif acum am dat si eu DDT=ul jos si incep sa il studiez biggrin.gif
przamfiri
daca o sa cauti inapoi in topic o sa gasesti o poza pusa de un coleg din care o sa-ti dai seama cum se dezactiveaza sisiemul...
hai ca am cautat eu pentru tine sa nu zici ca sunt rau....
vezi postarea lui ssilviu...
spor la treaba

http://www.reno.ro/Senzori-presiune-roti-p...52494-s300.html
LuryLaguna
Eu am o Laguna Teknos Grantour serie 2 fuloptional de cateva zile mi-au disparut doua roti de pe display,am deconectat bateria si au reaparut,dar dupa cativa km au disparut iar ce poate fio defectiune la senzori,o defectiune la sistemul de afisaj?Va multumesc anticipat si astept sugestii
AdR!@N
Ai pierdut receptorul de la senzorii de presiune. Cateva pagini in urma gasesti o poza cu dedesubtul masinii si pozitia receptorului.
AndyBAndrei
Am si eu o problema legata de senzori. Poate reuseste cineva sa ma ajute sa solutionez.
Pe rotile de vara am avut senzori dar nu i-am scris in memoria masinii asa ca imi arata ca nu am roti pe masina. Rotile de iarna sunt cu senzorii care erau scrisi in uch si masina a functionat cu ei anul trecut perfect. Anul acesta cand am montat rotile nu am mai stiut care sunt din fata si care din spate (cauciucuri identice pe toate 4 si uzura la fel). Asa ca am mers la noroc . Dupa montare am umflat rotile pe fata pe la 2.6 - 2.7 si pe spate 2.2-2.3 bari. Toate bune si frumoase, dupa aproximativ 20-30 km facuti in 2 zile aveam toate rotile depistate imi arata presiunea corecta fata si spate dar in continuare toate rotile sunt cu rosu si zice ca as avea probleme cu ele. Crezand ca le-am montat gresit am inversat spate cu fata pe fiecare parte . Stanga cu dreapta nu se poate ca ar fi invers sensul de rotatie. Am lasat presiunea in roti tot asa cum era .. Astfel incat acum am rotile cu presiune mai mare pe spate si cu presiune mica in fata. Masina imi arata tot presiunea mare ca ar fi in rotile din fata si mica in spate .. Asta dupa cam 500 km rulati cu masina si tot cu eroare si roti rosii in bord. Daca imi poate cineva da un sfat e bine venit. Detin si programul ddt2000 si cablu pt diagnoza. Nu prea stiu sa il folosesc la parametrii doriti de mine dar sunt pe cale de a invata.
angel-boy
Salut , posibil sa fi sters din greseala valorile de presiune minima si maxima , eu am patito,

verifica in ddt daca iti apar cele 4 coduri ale senzorilor, si verifica daca apare "ok" parca la stare senzor.

AndyBAndrei
Multumesc .. Am setat limita munima si maxima si e ok din acest punct de vedere. Doar ca inca rotile cu presiunea mare sunt pe spate si uch-ul zice ca ar fi pe fata. Sa inteleg ca ar trebui sa mut iar rotule de pe spate pe fata si spate pe fata ca asa ar fi corect ?
lentzy
sistemul nu vede unde sunt montate rotile pe masina. el vede daca presiunea setata este conforma cu realitatea, adica senzorul de pe stanga fata daca are setat intre 2.5 si 2.8 bari si tu umfli roata cu 2.7 nu conteaza unde o montezi sistemul o va vedea ok dar va fi afisata la locul ei pe display. sistemul ar trebui sa iti arate probleme numai daca inversezi presiunile nu rotile intre ele. cel putin la mine asa e...
dupa cum expui tu problema tie iti indica presiunile corect la locul lor, asa ca rotile ar trebui logic sa fie pe prima pozitie. daca iti dai seama de unde este eroarea sa ne spui si noua!
Lampard
schimba-le inapoi fiecare senzor are un cod care este memorat pe o anumita pozitie stanga fata ,dreapta fata...
AndyBAndrei
Le-am inversat spate cu fata din nou. Totul e perfect. Va multumesc pentru ajutor wink.gif
meltean
Si cum se seteaza limita maxima si minima de presiune ? Eu am dezactivat senzorii deoarece imi afisau rotile cu galben,gen presiunea incorecta
joni joni
buna sunt nou am o laguna de 2003 recent adusa din ger si imi apre in bord senzor defect imi poate spune si mie cineva despre ce senzor e vb specific e 2000 benzinar
espacern
Senzor de mas...din ger!
bigigi
Mi-au disparut rotile de pe masina de pe afisaj , la service Renault mi-au spus ca nu am semnal de la receptor.Am verificat receptorul si era bun ,cablul pana la conectorul de sub carenaj stg.spate era bun dar am gasit un fir rupt la mufa cablului care intra in caroserie.
Receptorul are 4 pini , cod Renault 8200 027 883 si cablul la mufa [295] are 3 pini.
Doresc un ajutor privind modul cum pot lipi firul rupt de pinul din conector.
Nu vad o posibilitate de a desface mufa !
Gasesc undeva un conector cu 3 sau 4 pini , demontabila si pentru exterior , rezistenta la apa,ghiata si pietre ?
Cablul care intra in caroserie intra direct in cablajul general sau este numai intermediar pana la cablajul general ?
Daca este intermediar sub ce denumire sa-l caut la colegii de pe forum ?
Va multumesc.
Lorenzo Lury
Salut lagunisi !! Problema cu acesti senzori am si eu si nu mai stiu ce sa-i mai fac.Poate ca sunt dusi senzorii poate ca are probleme receptorul nici nu mai stiu ce sa mai cred.Problema mea e la rotile din spate,adica ami dispar mereu ca si cum nu as avea roti.Daca scot una din bornele de le baterie totul e ok.Dupa ceva timp de rulare dispar iara.Roata din dreapta mai apare cateodata dupa ceva timp dispare reapare etc.Daca ami poate da cineva un sfat sau daca a mai patit cineva ca mine si ami poate spune cum a remediat probleva v-as fi foarte recunoscator.Va multumesc anticipat si va doresc la toti DRUMURI BUNE SI CAT MAI PUTINE REPARATII !!
boeru_laurentiu
Eu am rezolvat simplu ... i-am dezactivat ! icon_mrgreen.gif
Lorenzo Lury
Dar cum i-ai dezactivat Laurentiu ( avem acelas prenume )?
boeru_laurentiu
Cu un tester , baiatul la care am fost avea CANCLIP , insa poate merge si din DDT2000 !
aditzuBA
Salutare. Pot fi mutati senzorii de pe jantele de aliaj pe cele de tabla??
espacern
Trebuie janta de tabla cu degajare pentru senzorul de pe aliaj.....sau senzor pentru janta tabla.
Oricum demontarea/remontarea senzor implica riscuri....sunt destul de fragili.
Lampard
eu i-am mutat pur si simplu nu am avut nici o problema,cand se strange piulita trebuie stransa cu simt,garnitura de cauciuc trebuie sa fie in stare buna ca sa nu scape aer pe langa valva
aditzuBA
Multumesc pt raspunsuri. Ma bate gandul sa renunt la jantele pe 17 (din motive de confort ) si sa trec la jante pe 16 (de tabla) si ramane de vazut cum fac cu functia de monitorizare a presiunii din roti.
boeru_laurentiu
Off topic ! Jantele de tabla ( cele de iarna ) despre care , eu blink.gif , credeam ca sunt din otel , sunt defapt tot din aliaj de aluminiu ! Vazui dupa ce am strambat una intr-o groapa !!!
espacern
Doar exteriorul jantei este de tabla si centrul din aliaj......dar nu la toate modelele.
emilian69
System (TPMS)

NOTE: The UCH (Universal Car Harness) is an electronic control module that is fitted to many late model Renaults (early 2000's onwards.) It is responsible for controlling many of the non-engine related functions of the car.

Each tyre on a TPMS enabled Renault has a valve with a built in pressure sensor. Each sensor has a unique code and is matched to a particular wheel. The valve transmits it's program code, status and pressure to the UCH via RF (radio frequency).
When the car is moving (15mph+), the valves transmit this signal every 15 minutes if no leak is present and every 10 seconds if a leak is present.
With the car stationary, the valves issue this information every hour if no air leak is present and every 15 minutes if an air leak is present.

To force a valve to transmit it's code either use a valve exciter or deflate the tyre. The tyre pressure has to be dropped by at least 1 bar. This will raise the wheel to status 2 on the parameter menu. With the car stationary it will take 15 minutes for the valve to transmit. With the vehicle moving at 15mph+ it will take 10 seconds for the valve to transmit.

NOTE: This can only be done one wheel at a time, reinflating the wheel after collecting it's code then repeat the process for each wheel in turn.


Each valve has a coloured identifier ring attached to the valve nut:

Front Left – Green
Front Right – Yellow
Rear Left – Red
Rear Right – Black

Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope enault ( TPMS )

NOTĂ: UCH (Universal Car cablaj ) este un modul de control electronic care este montat la mai multe modele de târziu Renaults Acesta este responsabil pentru controlul multe dintre funcțiile de bază non- motor conexe ale masinii ( de începutul anului 2000 începând . ) .

Fiecare pneu pe o TPMS -ului Renault are o supapă cu o construit în senzor de presiune . Fiecare senzor are un cod unic și este potrivit pentru un anumit roată . Supapa transmite că e cod de program , starea și presiunea laUCH prin RF ( frecvență radio ) .
Când mașina este în mișcare ( 15 mph + ) , supapele transmit acest semnal la fiecare 15 minute, dacă nu scurgeri este prezent și la fiecare 10 secunde dacă o scurgere este prezent .
Cu staționare auto, supapele emite această informație fiecare oră dacă nu scurgere de aer este prezent și la fiecare 15 minute dacă o scurgere de aer este prezent .

Pentru a forța o supapă pentru a transmite cod este fie utilizați un excitator supapă sau dezumfla anvelopei . Presiunea anvelopei trebuie să fie a scăzut cu cel puțin 1 bar . Acest lucru va ridica roata la statutul de 2 pe meniul parametri . Cu masina staționare va dura 15 minute pentru valva de a transmite . Cu vehiculul în mișcare la 15 mph + va dura 10 secunde pentru valva de a transmite .

NOTĂ : Acest lucru se poate face doar o roată la un moment dat , reumflarea roata după colectare este codul apoi repetați procesul pentru fiecare roată , la rândul său .


Fiecare supapă are un inel colorat identificator atașat la piulița supapă :

Fata stanga - Verde
Dreptul de Front - galben
Stânga spate - Red
Dreapta spate - negru
Alexandar
QUOTE(boeru_laurentiu @ 6 Feb 2015, 21:45)
Off topic ! Jantele de tabla ( cele de iarna ) despre care , eu blink.gif , credeam ca sunt din otel , sunt defapt tot din aliaj de aluminiu ! Vazui dupa ce am strambat una intr-o groapa !!!
*



Asta mi-a spus si "vulcanizatoru' " cand mi-a montat cauciucurile de iarna, dar neavand chef de discutii contradictorii cu gandul ca vorbeste tampenii, l-am lasat in pace.Aparent, cu ocazia asta, s-a elucidat misterul smile.gif)
the_dodita
Am intrat si eu in clubul lagunistilor cu probleme la receptor, din pacate... Mi-au dispărut rotile de pe afisaj, scos bona de la baterie, OK ptr o zi...a doua zi, din nou "anomalia sensore", din nou borna... azi la fel, lipsa roti... Asa ca ma paste schimbarea receptorului.
bigigi
Verifica mufa de sub pasajul rotii stanga spate, am avut aceleasi simptome,firul rupt l-am cositorit si imbracat in rasina ,acum este perfect.
the_dodita
Multumesc pentru recomandare, dar cum naiba sa fie mufa daca scot borna de la baterie functioneaza câtva timp si apoi iar lipsa roti... Daca ar fi întrerupt firul, ma gandesc ca nu ar mai fi trebuit sa functioneze deloc. Oricum, o sa verific acolo, multumesc din nou.

Revin din nou, ai avut dreptate, un fir era rupt, la mufa care vine in receptor...
o sa-l lipesc si sper ca problema sa dispara... dar cum naiba, daca scoteam borna la baterie, mai mergea ceva timp, chiar daca firul era intrerupt total? Straniu...

[attachmentid=1627983980] [attachmentid=1627983981]
eugenius85
Ma poate ajuta cineva sa imi activez senzorii de presiune in Timisoara. Am fost la cativa asa zisi meseriasi si nu prea stiau ce sa faca. Va multumesc anticipat.
Lampard
Daca nu ai codurile de la senzori mergi la reprezentanta nu costa mult cam 80 lei
AdR!@N
@eugenius85 te pot ajuta eu in weekend (duminica de preferinta). Chiar daca nu ai codurile senzorilor ii putem rezolva daca mai sunt in stare functionala.
Iti trimit PM cu nr meu de telefon si ne auzim.

PS. Nu te costa nimic smile.gif
eugenius85
Multumesc frumos. Am sa te contactez smile.gif
ardelut
QUOTE(the_dodita @ 28 Feb 2015, 09:54)
Multumesc pentru recomandare, dar cum naiba sa fie mufa daca scot borna de la baterie functioneaza câtva timp si apoi iar lipsa roti... Daca ar fi întrerupt firul, ma gandesc ca nu ar mai fi trebuit sa functioneze deloc. Oricum, o sa verific acolo, multumesc din nou.

Revin din nou, ai avut dreptate, un fir era rupt, la mufa care vine in receptor...
o sa-l lipesc si sper ca problema sa dispara... dar cum naiba, daca scoteam borna la baterie, mai mergea ceva timp, chiar daca firul era intrerupt total? Straniu...

[attachmentid=1627983980] [attachmentid=1627983981]
*



Nu funcționa , are nevoie de un interval de timp în care analizează conexiunea . În timpul ăsta roțile sunt afișate , după aceea afișează starea de fapt .
the_dodita
Da, dar rotile erau afisate si cu presiunea de la fiecare... poate era presiunea memorată, cine stie.. Oricum, dupa cositorirea firului, totul este OK, functioneaza perfect.
Lampard
Salut, am fost la vulcanizare si la montajul cauciucului pe janta sa rupt senzorul pe langa valva,daca prind senzorul de noua valva ca sa nu se miste prin roata senzorul ar functiona?
rusli
QUOTE(Lampard @ 29 Mar 2015, 12:01)
Salut, am fost la vulcanizare si la montajul cauciucului pe janta sa rupt senzorul pe langa valva,daca prind senzorul  de noua valva ca sa nu se miste prin roata senzorul ar functiona?
*



Un senzor rupt nu se poate repara, decat cu prea mult efort. Mai simplu ar fi sa cumperi un senzor second. E cam 50 ron. Am patit si eu asa...
Lampard
Asa arata senzorul nu se vede afectat ma gandeam ca nu poate sa emita daca il las in interiorul cauciucului ca am alt senzor dar nu am timp sa il bag in memorie, lucrez 12 ore pe zi.
djcristi
si cum il prinzi pe interior ca sa reziste la centrifuga?

s-ervin
asa am patit si eu, am prins pe interiorul jenti cu o banda elastica, de doi ani e asa si functioneaza perfect.
srg93
Am si eu o problema la un senzor de presiune, dreapta spate. La porinire imi apare ca nu este prezent si dupa ce merg putin imi apare Stop si ca am pana, dar presiunea 2,2.

Pot sa-l resetez cumva? Sau alta idee?
rusli
QUOTE(srg93 @ 30 Mar 2015, 12:14)
Am si eu o problema la un senzor de presiune, dreapta spate. La porinire imi apare ca nu este prezent si dupa ce merg putin imi apare Stop si ca am pana, dar presiunea  2,2.

Pot sa-l resetez cumva? Sau alta idee?
*


Probabil o fi moarta bateria, daca inainte a functionat senzorul. Iti recomand alt senzor, e cam 50 ron.
djcristi
QUOTE(s-ervin @ 30 Mar 2015, 09:47)
asa am patit si eu, am prins pe interiorul jenti cu o banda elastica, de doi ani e asa si functioneaza perfect.
*



defapt cred ca se plimba liber prin interior, banda nu are rezistenta necesara pentru a-l tine acolo.
s-ervin
nu e vorba de banda de lipit ci o banda din textil cauciucat si e infasurat in jurul jenti, si senzorul e pus sub banda. Am mers si cu 140 km/ora si a ramas acolo.

30 Mar 2015, 14:03:

vezi poza, pus astfel nu exista riscul sa fie rupt inca.o data

[attachmentid=1627988422]
djcristi
asa da, e normal sa reziste, credeam ca l-ai lipit cu banda (scotch) doar intr-o zona pe janta
boeru_laurentiu
Si mai indica corect acel senzor daca nu e montat pe valva ?
s-ervin
da , nu are legatura cu valva
Lampard
Unde ai gasit banda elastica?
s-ervin
in magazin de mercerie,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.