Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59
einstein1984
Mai da rau mai esti. Nu am zis ca service-urile Renault sunt cele mai bune, crede-ma ca stiu mai bine ca oricine de pe forumul asta ce greseli pot face. Dar e singurul loc unde montajul unei piese aduce cu sine si garantie. Si daca un service renault nu are cu ce sa caleze motorul (adica MOT 1489 si MOT 1430, putin probabil, dar hai sa zicem), unul neautorizat de ce ar avea?
Tot ce am zis e ca garantia pentru piesa se acorda numai cu montaj in service autorizat, e o conditie cu care te declari de acord cand o cumperi. Si Renault acorda garantie pentru manopera (buna sau proasta) efectuta in service-urile sale. Si nu lucrez la service, dar am avut de a face cu mai multe fulii defazoare decat au picat intre userii forumului asta.
yanyu
sistem de calare mot 1489,mot 1430,ce este?se poate explica putin?daca sa mai facut acest lucru..scuze.
TRANCA
... folosesc postul p`rietenului acestui forum @cipman, unde este mai sugetiva o imagine decat "o mie de cuvinte" :

QUOTE(cipman @ 5 Mar 2008, 10:49)
"pige" e in franceza si se traduce (liber) prin tija sau calibru.
Arata asa:
user posted image
- cea din stanga e pt. arborele cu came si poti folosi coada unui burghiu de 8mm
- cea din dreapta e pentru fixarea arborelui cotit la punctul mort (de care spunea SorinV) - partea filetata e M10x1,5 pe lungime de cel putin 9mm, tija e de 8mm diametru si 60 mm lungime, manerul are cca 50mm - trebuie facut dintr-un material mai tare (un inox ar fi bun), nu prea merge dintr-un surub obisnuit (decat daca n-ai incotro).

Motorul il poti sprijini/aseza pe o cală de inaltime convenabila si poti ridica/cobori masina cu un cric (sau cu 2 cricuri si o placa de lemn pt. motor).
*




... tije de blocare arbore cotit si ax came ... asa arata



<span class='edit'>9 Jun 2008, 16:04:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 9 Jun 2008, 14:51)
... Dar e singurul loc unde montajul unei piese aduce cu sine si garantie. ...
*



...esti sigur?... RO_flag.gif
yanyu
multumesc- tranca
sh3rkhan
Din poza mai lipseste scula cu care blochezi arborii cu came. Rascoliti in forum ca o s-o vedeti si pe aia. Iar cea din stanga care ar fi pentru arborele cu came nu e pentru 1,6 16v. Fratilor 16v inseamna 16 supape, care la un motor in patru pistoane inseamna doi arbori cu came, deci eventual doua scule de blocare sau una singura care sa-i blocheze pe amandoi odata.
Iar sculele ar fi cam altele: MOT 1496 (arborii cu came), MOT 1489 (arborele cotit) , MOT 1368 (fulie).
In tutorialul postat de mine le gasiti prezentate si cu instructiuni de folosire.
MOT 1430 este pentru motorul diesel 1,5dci.

Priviti la pozele atasate.

Einstein, eu nu lucrez la service Renault. Atunci de ce am kituri de calat distributia (si nu numai pentru Renault)? Daca vrei sa stai pe piata iti procuri taticule. Tu cand mergi la service intrebi: aveti cu ce cala distributia? Iar daca cei de acolo iti raspund: Nu avem, dar mai chemam doi colegi si blocam arborii cu niste cleshti...; poti sa pleci urgent de acolo. smile.gif - Sorry pentru off topic.
gheorgheboscu
daca nu sa respectat tehnologia de montare a pinionului defazor si a distributiei,se poate remonta corect?
sh3rkhan
E posibil sa ai norocul de a fi decalata numai un dinte si atunci s-ar putea sa nu atinga pistoanele in supape, ci doar sa ramana una sau doua deschise, si atunci ai sa auzi un zgomot in admisie sau in evacuare, si bineinteles motorul n-o sa aiba putere, n-o sa stea la relanti, o sa porneasca nasol. In cazul asta se pune iarasi distributia la punct si nu e nici o problema, decat ceva benzina in ulei de la pistonul la care a ramas supapa deschisa si nu s-a mai facut arderea.
Daca se decaleaza mai mult de 2 dinti deja auzi bataie in motor, oistoanele lovesc in supape si e imposibil sa nu strambe vreo doua. Dupa un asemenea caz nu mai scapi numai cu punerea din nou la punct a distributiei, ci mai trebuie chiuloasa data jos si schimbate supapele strambe.
gheorgheboscu
Multumesc pentru informatie sper sa fie doar undinte . Luni ma duc la servis.

11 Jun 2008, 20:05:
Multumesc pentru informatie sper sa fie doar un dinte . Luni ma duc la servis.
rino
Ce tip de ulei este cel mai bun vis-a-vis de problema fuliei? 5w30 5w40 sau altele?
Razor
0w30 Castrol Edge
rino
argumenteaza
sh3rkhan
Amandoua sunt la fel de bune Rino. 5w30 poti merge 20.000 fara probleme, producatorul spune chiar 30.000 insa... paza buna trece primejdia rea. smile.gif. Iar daca folosesti 5W40 ai sa-l la 15.000 maxim.

0w30 ai pune daca ai sta in Alaska sau Siberia. Mai ales la ce calduri sunt acum la noi de 2-3 ani incoace, un 0w30 se face ca apa in motor.
dodo-es
Eu dupa ce am schimbat uleiul la 2-3 zile mi-a aparut un zgomot ciudat in motor mai exact in partea dreapta a masini mai exact in zona distributiei. Cred ca am ajuns la problema fuliei defazoare cu 55 mii km la un diesel K9K 1,5 Dci.Sunetul i-l face doar la rece si pt cateva minute apoi se schimba si nu mai suna asemanator....
Am inregistrat sunetul si nu este asemanator cu cele care le-am ascultat la sectiuniile din topicul"fulie defazoare" asa ca va cer si voua o parere la acest sunet.Mentionez ca la service ajung cu motorul cald si nu mai suna ca sa-l poata distinge mecanicii.I-am facut un test la motor si nu au gasit nici un defect.Astept saptamana aceasta programarea la service pt schimbul kit-ului distributie si a curelei de accesorii Daca ma puteti ajuta si da un sfat la aceasta situatie neclara.
19vik
Dieselul nu are fulie defazoare. Vezi poate te incadrezi pe aici: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=104583&hl=
Razor
@sh3rkhan - argumenteaza d.p.d.v. chimic afirmatia ta si ai sa vezi ca nu e chiar asa. Stiai ca unele uleiuri care se importa in RO nu se mai fabrica? Stiai ca la unii producatori auto in tari CIVILIZATE se foloseste un anumit tip de ulei? De ce oare, s-o fi mutat continentul Nord American in Europa...?

"0w30 se face ca apa in motor", radmasa.gif stii ce reprezinta al doilea numar in caracteristica unui ulei? 0w30 si 5w30 sunt identice la temperatura de functionare a motorului, iar 0w indica faptul ca acel ulei e mai putin vascos la temperaturi joase, deci in cazul fuliei un ulei mai putin vascos la pornire va ajuta. Acum nu e cazul sa repare un concept gresit doar ca ii prelungeste viata.

Se pot citi specificatiile producatorului de ulei Castrol:
http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027066
si nu e doar marketing ce scriu ei acolo.

Scuze de off topic.
sh3rkhan
Nu-mi amintesc sa fi "zis" eu ceva de a doua cifra. Pune in motorul masinii tale 0w30 mai intai si apoi recomanda la altii. smile.gif

15 Jun 2008, 21:51:
dodo-es, suna a tacheti neamorsati. Ti-au schimbat si filtrul de ulei?
dodo-es
Uleiul l-am schimbat personal...cu f multa atentie si rabdare.Am schimbat si filtrul de ulei la fel si nu am lasat nimic necontrolat.Nu inteleg de ce mi-a aparut acel zgomot si chiar imediat dupa ce am schimbat uleiul.Am folosit deasemenea un ulei bun cunoscut de mine si in care am incredere dar tin si sa precizez ca masina o folosesc in Spania undenu este o temperatura atat de rece pt a folosii Ow30 si la fel masina sta in garaj si nu afara la o temperatura scazuta....oricum suntem in Iunie ...e destul de cald.Masina o foloseste sotia la serviciu pt 13+13 km zilnic ...nimic mai mult.O sa-i scimb saptamana aceasta distributia sa vad daca contiinua acel zgomot apoi o sa vad de tacheti.
Razor
@sh3rkhan: mi-am facut revizia si in Germania si mi-a pus 0w30, iar in Romania i-am facut cand am ajuns la 30.000km, si evident tot 0w30, doar ca aici am spus eu ce sa bage.

Legat de a doua cifra a fost comentariul cu "se face ca apa", pentru ca implicit asta insemna, dar ... las-o asa.
gheorgheboscu
Am rezolvat problema si am avut noroc fulia a fost decalata cu un dinte .multumesc pentru sfaturi.
dodo-es
astazi mi-au schimbat la atelier si distributia(kit-ul complet+cea de alternator) si fiind acolo langa ei cand au terminat de montat si au pornit-o continua cu acelasi zgomot.Mi-au zis ca la motoarele dCI este o chestie generala acel zgomot la motorul rece.Nu stiu ce sa mai cred si va intreb si pe voi daca ati mai intalnit acest zgomot!???
rino
Problema (temporar) rezolvata prin schimb de ulei. Scopul este sa ma tina pana la distrubutie.

Ulei 0w30. Tenkiu sh3rkhan.
Andrei cel suparat
Salut,

Am intrat si eu acum in clubul celor cu probleme la fulia defazoare :au diagnosticat-o doua service-uri, la unul reparatia estimata era2700RON fara manopera si TVA, la al doilea a fost in intregime 1000RON.
Am contactat Renault Vocea Clientului cerand explicatii( masina are 25000 Km. )si m-a sunat cineva de la ei numai ca sa-mi explice ce masina grozava este Megane si ca nu recunoaste problema frecventa a fuliei.
Ce parere aveti ? Cate fulii defecte s-au raportat pana acum ? sleep.gif
yanyu
spune ce service-uri au diferente asa mari? mai citeste pe aici si vezi si tu cate probleme sunt la fulie. la vocea clientului ce credeai ca rezolvi? doar nu era sa spuna, da domnule stim de problema da suntem ambitiosi si nu o rezolvam.
Andrei cel suparat
Am sunat la Vocea Clientului pen'ca mi-ar place sa cred ca putem incerca sa revenim in normalitate ( deh, buna credinta !!! ). Oricum, e ultimul Renault pe care-l mai cumpar !! mad.gif

18 Jun 2008, 11:44:
Firmele serioase, gen LOGAN ( tot de la Renault ! ) au rechemat masini pentru remedierea scaunelor fata !
Dhragosh
Daca ai fi citit si tu pe aici ai fi vazut ca in mare parte benzinarele au probleme cu fulia, deh poate tu ai fost mai ghinionist, dar asta e cat despre partea cu Loganu' stai tu linistit ca si Reno-u a fost rechemat pentru reprogramarea calcuatorului de injectie.
Eu zic sa te multumesti cu ce ai.. smile.gif
Danielu'
Salutare,

Andrei spune-ne te rog la ce service a costat RON 1000 ??
Am aceeasi problema de rezolvat si, evident, as prefera sa
o fac cat mai ieftin!

Merci ptr raspuns+detalii (eventual un deviz detaliat al operatiunilor) excl.gif .
einstein1984
QUOTE(Andrei cel suparat @ 18 Jun 2008, 12:42)
Am sunat la Vocea Clientului pen'ca mi-ar place sa cred ca putem incerca sa revenim in normalitate ( deh, buna credinta !!! ). Oricum, e ultimul Renault pe care-l mai cumpar !! mad.gif

<span class='edit'>18 Jun 2008, 11:44:</span>
Firmele serioase, gen LOGAN ( tot de la Renault ! ) au rechemat masini pentru remedierea scaunelor fata !
*


Logan nu e firma, dacia e firma. Si Stai tu linistit cate rechemari face renaultul.... inclusiv pentru fulie. Insa in romania sunt mai putine.
Oricum, fulia, spre deosebire de scaunul fata nu e element de siguranta si nu creeaza pana imobilizanta. Oricum, masina ta e iesita din garantie inteleg, nu?
Patricu
Si a mea a inceput sa caraie dupa nici 2 ani de la achizitie, rar ce-i drept.
De 2-3 luni imi caraie in fiecare dimineata la pornire.
De fiecare data cand am mers in service nu a carait, evident si lucratorii de service au dat din umeri. Au pus-o pe calculator si cica n-are nimic wacko.gif
Service reno - filaret
Trebuie sa-i fac revizia de 60k si cu ocazia asta o si repar... sper...
rino
Totusi incercati sa schimbati uleiul (eventual cu unul o idee mai putin vascos). E mai ieftin si mai usor.
dodo-es
@patricu Eu i-am schimbat kit-ul distributie+curea alternator care credeam ca poate fii una din posibilele cauze ale zgomotului si nu s-a schimbat nimic.Am dus-o la reprezentanta Renault si la fel nu au reusit sa-mi spuna nimic concret.In cazul in care descoperi ceva te rog sa postezi ca eu unul am mult mai multa incredere in mecanici romani decat in cei spanioli.Multa bafta!!!
ghertzoi
la schimbarea kitului de distributie i-ai schimbat si fulia...?
dodo-es
Din cate am inteles si mi s-a scris si pe forum....dieselurile nu au fulie defazoare.Mi-a schimbat la distributie si intinzatorul de la curea....alta fulie care mai poate fii!???.Am vrut sa stau sa asist si eu sa vad cum stau si cum se comporta acele piese din distributia masinii dar mi-au zis ca lucreaza mai bine mecanicii daca nu le sta clientii pe cap sa vada ce fac.Asa ca am mers pe ideea lor ca totul e Ok si nu mai trebuie nimic inlocuit(pompa de apa sau alte fulii) Totusi zgomotul a continuat imediat ce au pornit-o fiind in atelier si spunandu-mi ca e o chestie generala la dCI-uri!! smile.gif
ghertzoi
scuze, greseala mea, nu m-am uitat la semnatura ta si dat fiind topicul am presupus gresit ca esti pe benzina. Oricum bafta la rezolvare!
lagunez
ca unul patit cu fulia va recomand sa aveti mare grija la calitatea uleiului ce ti se vara pe gat in service....la mine la ultimele trei schimburi deci aproximativ 34 k x km serviceul serus mi-a pus numai 10W40 ELF..cred ca au vrut sa-mi puna pe butuci fulia si ditributia..pt cunoscatori doar costul pieselor fulie + distributie (nu ? asta este politica de kkt renault..never ever...) este de vreo 26 milioane fara a mai socotii si manopera..asta din cauza rahatului de ulei elf pus de ei...am avut un cielo la care pentru 5 ani de zile nu am pus decat 5W50 sau chair 0W50 atunci cand era disponibil...Mobil sau Valvoline..fara nici o problema 168000 km..forjat in romania
ncristi
Eu am mers numai cu 10W40 si fulia la 70000 era in stare perfecta. Mi-au schimbat-o idiotii de la IPSO din cauza unui senzor amarat.... mad.gif

Nu cred ca uleiul este de vina...
Hack
Bagati un ochi aici. Este si un pdf la baza paginii.
tzsombi
uleiul elf este un ulei bun! asa ca nu ai de ce sa te plangi! ......
dodo-es
Am gasit si solutia zgomotului cu motorul rece! .Am scos uleiul Gullf 5w40 sintetic pe care i-l bagasem la schimbul recent facut si i-am pus un ELF 10W40 Turbo Diesel (cel care i-l recomanda fabricantul) si totul a revenit la normal.Am consultat un mecanic roman aici in Spania care mi-a zis ca uleiul pe care i-l bagasem eu avea alte calitati si urca mai greu la tacheti de aceia la prima pornire cu motorul rece se auzea acel sunet.Acum are mersul motorului dinainte "rotund si fara zgomote".
rino
Aii vazuuut .... daca ai schimbat uleiul s-a rezolvat problema fuliei defazoare de la diesel biggrin.gif . Ma bucur ca ai urmat sfaturile acestui topic, tu fidel cititor. Am stat cu sufletul la gura sa vedem ce rezolvare gasesti, ca sa o aplicam si noi.
dodo-es
Sper sa va fie de folos acest experiment al meu.Am pierdut timpul si banii facand un schimb degeaba motorului.Motorul era obisnuit cu acel ulei si nu era cazul sa i-l schimb. Va multumesc pt sfaturile voastre
Avani
Din pacate schimbul de ulei nu ajuta ca fulia sa nu se manifeste. Am facut revizia acum 2 zile (cea de 3 ani/45.000km) si am schimbat si uleiul. Din pacate astazi dupa ce masina a stat cam vreo 3 ore in soare (inainte de stationare nu s-a folosit AC-ul) a inceput din nou cu acel huruit.

Solutia pentru minunatul pinion decalor, este inlocuirea lui, nimic altceva.

@dodo-es: ai fost offtopic pana acum, ti s-a spus clar ca dieselul nu are fulie !... ce se aude la tine, e altceva.
dodo-es
scuze pt offtopic.Am vazut si am inteles ca diesel-ul nu are fulie .La mine era cu totul altceva doar la inceput am crezut ca poate fii fulia pana mi s-a spus pe forum.Scuze inca odata!!!
rino
Avani ... sa'nteleg ca sunt norocos ....
Avani
Nici nu ai stii cat de norocos esti, desi cred ca nici la tine nu s-a rezolvat problema. Timpul imi va da dreptate, desi nu-ti doresc sa mai ai acel huruit la pornire, il vei avea.

Uleiul pus de mine este ELF 10x40W
rino
Puneam 5w40 in mod normal, acum am pus 0w30 (tenkiu sh3rkhan). (care e o idee mai putin vascos) + metabond de ulei (care se pare ca are in componenta niste detergenti - nu sunt in reteaua lor si sincer nu prea recomand - am facut doar un test).

Intre momentul schimbarii uleiului si pana la momentul adaugarii metabondului au trecut vreo 20 minute si 2 km (si mai multe porniri-opriri), timp in care fulia a tacut. La prima pornire dupa adaugarea aditivului fulia A CARAIT, apoi dupa amestecare si pana acum n-am mai auzit-o.

Deci e clar si o problema de vascozitate a uleiului. (mai ales 10w40)

Altfel spus cu cat e fulia mai gripata cu atat uleiul trebuie sa fie mai putin vascos.


rectific: uleiul pus nou este ELF Evolution SRX 5w30. Este recomandat, conform, copertii interioare a manualului de utilizare pentru motoare pe benzina si gpl.
Chiribasa
QUOTE(razvan273 @ 18 Aug 2007, 09:29)
Bine ca am dat peste topicul asta... Am auzit si eu acest zgomot de care zice colegul nostru mihai_c in primul post de 2 ori la prima pornire in decursul a o luna si jumatate. Am presupus ca e o problema cu un ventilator (apropo mi-a murit si compresorul de A/C). Sa inteleg ca este aceasta fulie defazoare ? Ce simptome mai exista in-afara acestui zgomot ?
*


Hmm si eu am aceasi prb prima oara mi-a picat A/C si a 2 zi a venit si zgomotul !!!
Modelul e acelasi Megane Sedan 2.2 1.6 16v AN:2006 LUNA:05 !!
Cum ai rezolvat prb. si cat te-a costat? Ai fost la reprezentanza ?


Imi poate da si mie cineva lista de pretuti la compresor de A/C pt modelul asta si PRET pt fulie !!!! MS ANTICIPAT !!!!
semit
compresor 30 de milioane, fulie scrie mai sus in topic
Benni
Mda... Mi-a carait si mie fulia de trei ori pana acum. Prima oara la 29 000 Km. Dar o face numai o data pe saptamana, la aprox doua ore dupa oprirea motorului si repornirea lui, si numai pe teren orizontal, perfect plan. Dimineata la rece - nu are treaba...
Urmeaza revizia de 30 000. Nu stiu daca am sansa sa-i conving live sa mi-o schimbe, dar oricum vor face o resoftare; sunt curios daca asta va schimba ceva in comportamentul fuliei.
shu
Salut. Ma inscriu si eu in clubul fuliei. Zgomotul a aparut cam de doua sapt, chiar inainte sa plec la munte. Dupa ce m-am intors nu prea am mai circulat cu masina. E vorba de un MII din aprilie 2005, ~55.000km. Stie cineva cat mai costa schimbare Kit Distributie + Kit Accesorii + Pompa apa + Fulie?

Mersi frumos.
Avani
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=418...dpost&p=1383889 -

Doar la AMG si Meridian am verificat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.