Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59
aditasse
La mine apare la pornire, iar daca accelerez in prima sau a 2-a secunda cupa pornire se aude ceva mai urat.. cupa care tace, ...pana la urmatoarea pornire. Adica nu chiar la urmatoarea .. ca nu face mereu, dar la 5-6 porniri , cu motorul rece "canta" si fulia o data. radmasa.gif . Sa nu uit, mai face si cand o parchez cu roata dreapta pe bordura .
Adila16
QUOTE(dmc @ 1 Feb 2008, 21:06)
Cred ca pun intrebarea asta a 3 sau a 4 oara in acest topic, poate pana la urma raspunde cineva  sad.gif

Zgomotul apare doar la pronirea motorului sau si la accelerari ulterioare?

Multumesc
*




In mod normal, pinionul decalor nu ar trebui sa ''cante'' la accelerari ulterioare (dupa ce rampa de ungere a axelor cu came s-a umplut)...Dupa pornirea motorului, lacatul hidraulic al boltului se incarca cu ulei ...

dmc
Multumesc pentru raspunsuri, acum m-am lamurit.

La mine face si dupa cateva minute zgomot. Raman la ideea initiala ca zgomotul provine de la curea avand in vedere ca masina pleaca la prima cheie.
Adila16
Daca e un fel de fluierat-scartait, in conditiile expuse de tine, atunci intra foarte tare in calcul cureaua de accesorii, nu neaparat pinionul decalor. wink.gif
dmc
chiar asta este zgomotul pe care il aud smile.gif
Adila16


Fericitule! biggrin.gif

Inlocuirea curelei de accesorii nu cere neaparat service. wink.gif
E una dintre operatiunile care, la ''jucarelele'' moderne, (inca) se pot face in fata blocului... smile.gif Alaturi de schimbatul unui bec, al filtrelor, placutelor de frana, bujiilor si bobinelor ...
Si-ar mai fi cateva, dar nu prea multe ... unsure.gif
In schimb, decalorul cere rabdare si, implicit, atentie, o rampa sau un elevator si ceva scule / dispozitive adecvate (dornurile de blocare a motorului, in special, a caror folosire scuteste mult timp de manopera si diminueaza riscurile si, de ce nu, stresul...smile.gif)
Adrian
Din nefericire trebuie sa schimb si eu fulia,pentru a doua oara doar ca prima data a fost in garantie. Am inteles ca au facut reduceri substantiale la pretul acesteia din cauza cererii foarte mari sad.gif .
Aveti idee cat costa acum o fulie si cat costa manopera pentru inlocuire la service? Merita sa iau fulie de la reprezentanta sau nu?
ncristi
Va amintiti am schimbat defazoarea pentru ca statea aprins in bord martorul de antipoluare.

Ei bine astazi (cu fulia nou nouta - are cred sub 5000km) s-a manifestat din nou. Rspunsul - s-ar puteas ss fie un senzor 022.gif

Cand au schimbat-o le-am atras atentia ca defectul se manifesta surprinzator de mult cu un senzor defect.

Asca ca ... toata stima servisului IPSO showfinger.gif gun3.gif

Stau si ma intreb care sunt mai prosti - servisurile sau masinile lor?
razu
off:
@ncristi: la tine e problema cu captorul axa cu came!

on:
Eu am 58k km si fulia nu da nici un semn de oboseala; o fi defecta blink.gif
ncristi
Ala a fost.
Nu inteleg cum este posibil ca un service asa mare sa nu se prinda de o problema atat de simpla. Inainte sa schimbe fulia le-am zis de cateva ori ca este mai mult ca sigur un senzor. Citisem si pe aici de captorul ala.

Raspunsul ... "nu se poate asa da calculatorul" mellow.gif

PS
Eu am schimbat fulia la 74000 si mergea brici. Deci piesa poate rezista destul de mult. Pacat de prostia celor din service.

Nu stiu ce m-a dezamagit mai mult - masina sau incompetenta celor din service.
Pacat...
Meghitzanul
sa inteleg ca tu ai schimbat fulia si distributia din cauza capturului axului cu came?????
aia de la IPSO sunt chiar asa de idioti????!!!!... nu-mi vine sa cred.. excl.gif excl.gif

uite aici ai citit despre captor: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=543...ndpost&p=678093
am pus link-ul ca sa vada si altii si eventual sa nu mai repete greseala ta...

esti si tu vinovat, clar... , de ce nu ai scris aici despre problema ta inainte de a arunca banii pe fereastra? ..sau ai scris si nu am vazut eu?... ca daca vedeam cred ca ma prindeam destul de repede despre ce e vorba pt ca am avut si eu problema asta si iti raspundeam cu placere colegule... dar asta e de acum..
ncristi
Le-am atras atentia de vro 3 ori (de fiecare data cand am fost in service sa-mi stearga codurile de eroare).

Au fost EXTREM de siguri ca este fulia...ce sa mai zic.

Stiam de captor ca am citit topicul ala de n ori.
Asa este. Ma consolez cu faptul ca oricum s-ar fi stricat .Macar acum nu am schimbat distributia fulia picand f repede dupa schimbul ei.
Adrian
Si-a cumparat cineva fulie din alta parte decat de la reprezentanta?
Daca da cat ati dat pe ea?
Adila16
Fiind o piesa folosita la motoarele cu admisie variabila, posibil sa nu se gaseasca decat in reprezentante....
Am inteles ca a scazut puternic pretul...Citisem in topic ca ar fi undeva la 500 RON.
Saptamana viitoare trec pe la SERUS sa ma interesez (trebe s-o schimb si io ca nu se mai poate....) si postez ce am aflat.
Adila16
Am achizitionat buclucasul pinion decalor: 500 RON. Fix. (Pe factura apare suma de 532 RON. Diferenta este stergatorul de luneta pentru BiCorp...)

Huh, spre rusinea mea, nu m-am uitat (inca) sa vad cine l-a confectionat...Presupun tot Delphi....

Revin cu amanunte, mai pe seara...
mesterila
Salutare,

Mi-am cumparat si eu acuma recent un Megane vechi 1.6RT, cu scopul precis sa ma duca in fiecare zi din punctul A in punctul B fara sa am prea multe pretentii. Ce n-am stiut de la inceput, e ca are o problema la pornirea la rece, eu facand proba inainte de a o cumpara la cald (avusese ala grija sa o incalzeasca bine inainte ...) Ca sa nu mai deschid un topic am postat aici, ca presupun ca asta e cauza.
Am pus o proba audio martora, e o captura facuta dimineata, la prima pornire.
[attachmentid=1627438559]
Ma tine cateva turatii scartaitul si apoi nu mai am nici o treaba. Inainte de a ma duce la atelier si a ma ingrozi probabil de cat trebuie sa platesc sa o repar, imi poate spune si mie cineva daca de vina e fulia defazoare sau altceva?! Si cat de mult pot sa ma prelungesc inainte de a o repara.
merci anticipat!
19vik
Fulia defazoare e specifica distributiei variabile, iar masina ta nu are asa ceva. La tine scartaie cureaua de accesorii, e prea slaba sau uzata!
Adila16
Scuze pentru intarziere...
Fullia e tot Delphi...Sper sa tina macar inca 60 miare de kilometri...
Inca n-am montat-o, dar e, desigur, o prioritate.
mesterila
QUOTE(19vik @ 13 Mar 2008, 00:48)
Fulia defazoare e specifica distributiei variabile, iar masina ta nu are asa ceva. La tine scartaie cureaua de accesorii, e prea slaba sau uzata!
*



bine de aflat si invatat! ma simt mai usurat acuma, numai ca stau si ma intreb, daca e o curea de ce face numai la pornirea la rece?
merci de raspuns, cum ajung pe la mecanic va spun ce a avut ...
numai bine
MrA
Suspectez dupa zgomotul produs(numai cand e rece) ca e ,bineinteles , faimoasa fulie defazoare. Masina are 23.000 km.

[attachmentid=1627444406]

Aveti idee la ce tarife sa ma astept , cat costa piesa in sine si cat manopera ?
Cei de la IPSO spuneau ceva de 1600 RON insa prefer sa cred ca am auzit gresit ! mad.gif
ssilviu
Pai cat de des iti face? Si mie mi-a facut asa de doua ori tot pe la 23.000. Acum am 43.000 si nu mi-a mai facut de atunci.
MrA
Face la fiecare pornire la rece. De doua ori chiar nu a mai vrut sa porneasca la prima apasare a butonului. Incep sa-mi fac alta parere despre Renault.
ssilviu
Te duci si o schimbi in garantie. Piesa in sine nu te costa mult, maxim 5 mil, pret in care intra si manopera. Pretul total se duce la 1500 de lei pentru ca trebuie schimbata si distributia. Dar eu unul nu inteleg nici acum de ce este obligatorie si aceasta schimbare de distributie.
MrA
Are 23.000 de km dar 2 ani si 3 luni. A iesit din garantie. Din pacate nu am extins-o.

. Am sunat la IPSO acum 5 minute. M-au informat ca ma costa in jur de 2000 RON pentru : schimbare fulie defazoare, curea distributie si kit accesorii. Au spus ca la ei in service neaparat iti schimba si distributia !

P.S. Se pare ca mai am de schimbat si bieleta dreapta (800 RON)
dmc
Gasesti bieleta originala sau alta marca de la 100 la 300RON (incearca la Augsburg sau alte magazine de piese).
Iar geometria si manopera nu te costa mai mult de 150-200RON tot in alt service decat Renault.
Ruiz
@MrA : Ti-am trimis un PM. Citeste-l cu mare atentie !

14 Apr 2008, 14:44:
O schimbare de bieleta nu costa mai mult de 350 RON cu totul la orice service Renault din tara. Nu stiu daca 800 RON e pret de IPSO sau de Bucuresti , dar e tzeapa.
sh3rkhan
Salut. Am si eu un MII si a inceput sa se auda un agomot ciudat in galeria de admisie, parca ar vibra ceva, parca ar fi aer fals, parca ar sufla in admisie ca si cum ar ramane o supapa deschisa. Cateodata se opreste la ralanti, insa motorul trage la fel ca inainte de a se auzi zgomotul asta. Am bagat testerul pe ea si mi-a dat ca fiind problema cu: crankshaft sensor, camshaft sensor si phase variator sensor. Asta ar fi chiar culmea, sa se duca toti 3 dintr-o data. Nu cumva tot fulia defazoare este de vina? E uzata, se modifica distributia aiurea si astfel apare neconcordanta intre cei 3 senzori? Cam care ar fi gradul maxim de uzura al fuliei?
Va multumesc anticipat.

invader
Referitor la acest pinion decalor, sa va spun ce am patit pana acum.
Masina are 60000 km si sunt la al 5 lea pinion decalor.
Intrebarea mea este - Stiti cumva de unde as putea sa cumpar aceasta piesa in afara de renault? Intreb asta pt ca a devenit costisitor deja.
ssilviu
Pai vinde-o. Sau incearca sa pui reperul de pe facelift. Acolo apare mai rar. Dar de ce le-ai schimbat asa de des? La fiecare 12k km? Sunt multi oameni care merg de cand a aparut zgomotul 12k si nu au nimic. Ai schimbat si distributia la fiecare fulie schimbata?
invader
Doar cureaua ca nu ai cum altfel - pinionul se afla pe distributie. A trebuit sa schimb pinionul pt ca se auzea in mers.
ssilviu
5 fulii si se mai auzeau si in mers .. Mie unul cel putin mi se pare incredibil. Mai ales in conditiile in care nimeni de pe forum nu a schimbat fulia de mai mult de doua ori iar de facut zgomot in mers nici vorba. De asemenea nici nu prea imi vine a crede ca ai schimbat de 5 ori si nu ai vandut inca masina. Ba din contra, chiar mai vrei sa schimbi iar fulia.
dmc
Chiar ca este greu de crezut. Daca a picat de atatea ori de ce nu ai cerut inlocuirea motorului sau a masinii cat erai cu ea in garantie?

Apropo de pinion decalator. La mine zgomotul la rece era de la rulmentul de ambreiaj. Am tot crezut ca este de la pinion sau de la vreo curea dar iata ca m-am inselat si problema era in alt loc. Acum la pornirea motorului este liniste si pace smile.gif
ncristi
Este imposibil sa schimbi fulia de 5 ori in 60k.
cata70
QUOTE(invader @ 4 May 2008, 16:38)
Referitor la acest pinion decalor, sa va spun ce am patit pana acum.
Masina are 60000 km si sunt la al 5 lea pinion decalor.
Intrebarea mea este - Stiti cumva de unde as putea sa cumpar aceasta piesa in afara de renault? Intreb asta pt ca a devenit costisitor deja.
*


Nu inteleg de ce abia acum,dupa ce ai schimbat patru(cinci) fulii,te intereseaza preturile din afara reprezentantei ? wacko.gif ...Deduc ca nu le-ai schimbat pe garantie .
sh3rkhan
Stimati colegi... de forum. Am vazut ca un anume "semit" mi-a editat postul dar de raspuns vad ca nimeni nu a raspuns. Pentru "cipman", daca vrea sa adauge si masina mea in lista cu interventie la fulia defazoare sau pinionul decalor. Masina are 55.000 km. Am descris in forumul precedent simptomele, cei de la Renault au zis la fel ca este fulia defazoare, si ca sa nu ma apuc s-o schimb eu pentru ca are vreo 24 de bile inauntru si nu mai reusesc sa le pun inapoi. smile.gif Astea-s barbi. Am zis ca n-or fi facut-o niste extraterestri asa ca m-am apucat s-o desfac eu sa vad ce se poate defecta la ea. Supapa electromagnetica functioneaza bine, valori in parametri, asa ca m-am apucat de fulie. Ce credeti: inauntru nici o blia. smile.gif Probabil cei de la Renault n-au vazut niciodata vreuna pe dinauntru; daca au schimbat au schimbat probabil cu tot cu pinion, presupunand ca ar avea niste bile inauntru probabil, gandindu-se la vreun rulment de frictiune, banuiesc. Fulia are pe piston si pe corpul ei 8 flotoare, aripioare nu stiu cum sa le zic, dintr-un material care pare a fi cauciuc. Ce am gasit inauntru: am gasit niste mici santzuletze, ca niste rizuri pe corpul ei si pe piston, iar doua dintre aceste flotoare se ingropasera in aceste rizuri, "memorand" forma lor in care se si blocasera. Am slefuit atat corpul fuliei cat si pistonul cu hartie abraziva de granulatie 600 si ulei. Au iesit de-ti faceai freza in ele. Le-am montat la loc punand in prealabil ulei in fulie, m-am gandit ca altfel o sa bata la prima pornire. Am pus distributia, am montat capacele...am pornit.
Cred ca atunci cand a fost noua a mai mers asa. A pornit imediat, nici un zgomot la motor sau in admisie sau la distributie. "Relantiul" si-a revenit ca la inceput 700 r/min. Pana cum nu statea la relanti la rece sau in cel mai fericit caz ramanea la 600 r/min, trebuia s-o ajut cu acceleratia, doar pana se incalzea putin. Si s-au sters si toate erorile le gate de neconcordanta intre senzorul de pe arborele cu came si volanta. Peste 15.000 ar trebui sa schimb distributia. Am sa vad cum se comporta pana atunci. Oricum fulia mi-am comandat-o la Meteor si m-a ajuns 6,5 mil. Am sa vad daca mai face nazuri in 15.000 km. Daca n-o sa mai faca probleme, nu zic ca toate, dar mai mult de 50% din schimbarile de fulii defazoare in reprezentanta sunt o mare japca. smile.gif
Intrebarea care se pune: daca flotoarele sunt din cauciuc de unde a aparut uzura pe corpul fuliei si pe pinion, care sunt din aluminiu. Raspunsul pe care l-am gasit: impuritati in ulei, praf sau mai stiu eu ce, au ajuns in fulie si au provocat acea uzura care face sa flotoarele sa se blocheze, implicit fulia sa bata su sa faca zgomot.

In ce priveste codurile de eroare: daca apar erori legate si de supapa electromagetica si de senzorul de pe axul cu came si de cel de pe volanta, atunci 90% e vorba de fulia defazoare. Cam slabe sansele sa se buleasca toti 3 deodata. Daca apar erori legate doar de unul din cei 3 senzori atunci trebuie schimbat acel senzor. Pana sa curat fulia si pistonul, nu se stegeau erorile. Apareau 9 erori, cate 3 pe fiecare senzor.
invader
QUOTE(dmc @ 4 May 2008, 18:01)
Chiar ca este greu de crezut. Daca a picat de atatea ori de ce nu ai cerut inlocuirea motorului sau a masinii cat erai cu ea in garantie?

Apropo de pinion decalator. La mine zgomotul la rece era de la rulmentul de ambreiaj. Am tot crezut ca este de la pinion sau de la vreo curea dar iata ca m-am inselat si problema era in alt loc. Acum la pornirea motorului este liniste si pace smile.gif
*




QUOTE(ncristi @ 4 May 2008, 18:12)
Este imposibil sa schimbi fulia de 5 ori in 60k.
*


@dmc - Mi-a picat de 2 ori in garantie. Restul de 3 dupa. Motorul nu are in rest nici o problema. Ba mai mult pe tester nu-mi apare nimic in neregula.
Cat te=a costat rulmentul de alternator? Cred ca am si asta de schimbat.

@ncristi - iti arat facturile ca sa te convingi. si inca ceva - cu riscul de a parea agresiv - cand o sa dai tu banii atunci sa spui ca este imposibil - pana atunci eu zic sa nu te pronunti pe un subiect pe care nu-l stapanesti f bine.

Intrebarea fireasca este urmatoarea - de ce se intampla atat de des? care poate fi cauza care duce la deteriorarea pinionului. Aici e de fapt problema.

Cea mai, sa zicem, putin costisitoare solutie ar fi sa-l elimin definitiv si sa pun un pinion ca la megane 1 care nu are defazor. Reglez motorul pe un anumit nivel de putere si consum si asta e. Daca aveti alta - spuneti-mi pls. Ms.
dmc
Eu am schimbat fulie alternator si a costat in jur de 200RON piesa.

Nici eu nu inteleg de ce iti pica asa repede, inteleg sa nimeresti o piesa proasta o data hai de 2 ori dar de 5 ori este destul de mult. Sa nu fie altceva care duce la defectarea acestei piese (habar nu am ce-ar putea sa fie).

O alta problema ar fi ca fulia nu face zgomot decat la pornire din ce-am citit pe aici si in cel mai rau caz nu pleaca masina de la prima cheie. Daca tie iti face in mers sigur ai si alta problema pe langa fulie.

Eu am trecut de 60K si inca nu am auzit zgomot de fulie si sincer nici nu-mi doresc asa ceva. E foarte ciudat cum la o masina care ar trebui sa fie identica cu a ta, piesa asta a rezistat atat iar la tine a picat de n ori.

Ori esti foarte ghinionist ori masina are alta problema care duce la defectarea fuliei.

Multa bafta.
TRANCA
QUOTE(mesterila @ 13 Mar 2008, 22:40)
bine de aflat si invatat! ma simt mai usurat acuma, numai ca stau si ma intreb, daca e o curea de ce face numai la pornirea la rece?
merci de raspuns, cum ajung pe la mecanic va spun ce a avut ...
numai bine
*



... inlocuieste fulia arborelui cotit ...
invader
Referitor la ce ar putea duce la defectarea pinionului, nici service-ul nu a putut sa-mi spuna ce ar putea fi.

Am inlocuit toate fuliile si cu toate astea - pe langa defazor se mai aude un fluierat la pornire. Nu imi dau seama de unde ar putea fi. Any ideas?
Razor
Poate e de la cureaua de accesorii care ar trebui schimbata la revizia de 60k. Sau poate s-au stricat bucsele de la sistemul de intindere al curelei de accesorii.
Incearca sa pornesti masina cu AC-ul cuplat sa vezi daca face mai puternic si incearca dupa o pornire cu AC-ul decuplat, ar trebui sa se mai reduca din intensitatea fluieratului.

L.E. Despre pinionul decalor, a explicat cipman prin primele pagini ale topicului asta care ar fi posibilele cauze de defectare a piesei.

Pe langa aceasta problema mecanica posibil ca la tine sa fie dusa si electrovalva de control al presiunii, care poate influenta in mare parte defectarea acelui pinion decalor. Si incearca sa folosesti uleiuri 0w in loc de 5w sau 10w pentru a usura curgerea uleiului in fantele din pinion.
dmc
Si eu aveam fluierat la pornirea la rece. A fost de la cilindrul receptor (aka rulment ambreiaj). Acum ca l-am schimbat la pornire nu mai am nici un zgomot smile.gif

Ar fi bine sa lasi masina intr-o seara in service si sa o pornesti dimineata cu mecanicul. Poate acesta isi da seama de unde vine zgomotul (mie mi-a zis din prima de unde face si a avut dreptate).
Hack
sh3rkhan niste fotografii nu ai facut cu toata operatiunea?
invader
Razor multumesc frumos pt sfat - asa am gandit si eu si de aceea am schimbat si curelele.

Daca ar fi de la ambreiaj ar fi f bine pt ca oricum ma pregatesc sa-l schimb ca-mi tremura cand e rece. De data asta chiar m-as bucura.

Referitor la ulei - am pus numai 10W40 de cand e masina.

Chiar nu mai stiu ce sa fac.
rino
subscriu pt schimbarea sincron
sh3rkhan
HACKMICKEY, nu am facut poze. Sa fiu sincer nu ma asteptam sa-si revina. Va dati seama ca a fost prima data cand am facut asa ceva. Si dupa ce citisem pe forum nu prea vedeam sanse de reusita. In 15000 de Km trebuie sa schimb distributia. Fulia defazoare pe care am comandat-o mi-a venit ieri. Chiar daca asta o sa mearga bine oricum am de gand s-o schimb cu cea noua. Atunci am s-o desfac iarasi si si am a repet operatiunea ca sa fac un filmulet.
Pentru cei care aveti conditii si vreti sa va apucati singuri: pinionul de pe arborele cotit nu are pana!!! Calati mai intai motorul cu axele cu came pe semne. Pentru arborele cotit o a gasiti desupra baii de ulei, aproape de carcasa ambreiajului un dop filetat, cu cap in stea asemanator cu suruburile de pe Opel de la AstraG incoace, sau Mercedes. Se desfileteaza acest dop si se infileteaza in locul lui un surub M8, nu mai scurt de 10cm. Cu axele cu came pe semn se infileteaza surubul pana se opreste in arborele cotit blocandu-l. Pentru a bloca axele cu came, pe chiulasa in partea opusa distributiei sunt doua capace asemanatoare simeringurilor doar ca nu au gaura. Se scot cu grija pentru ca va trebui sa le montati inapoi daca vreti sa nu va curga uleiul pe acolo. smile.gif Aveti nevoie de un SDV special pe care nu-l gasiti dar se poate confectiona. Mie mi-a luat 1.30 h sa-l confectionez. Eu am facut si fara el dar e nevoie de 2 oameni pentru ca axul cu came de pe admisie, adica cel pe care e montata celebra fulie defazoare, nu ramane pe semn din cauza arcurilor supapelor si trebuie sa fie tinut de cineva, lucru care de altfel e destul de greu. Am sa arat si SDV-ul pe filmulet pentru cine vrea sa-l confectioneze.
E bine ca inainte de a desface distributia sau fulia de pe arborele cotit, sa dati niste semne pe chiulasa si pinioanele axelor cu came, pentru a va verifica la final.
Dupa ce ati blocat arborele cotit si ati adus axele cu came pe semne, desfaceti fulia de pe arborele cotit si capacele distributiei, mai intai cel inferior apoi cel superior. Sub nici o forma nu desfaceti fulia arborelui cotit inainte de a bloca arborele. V-am spus ca pinionul nu are pana, iar odata desfacut surubul care fixeaza fulia, arborele cotit se va roti independent de pinion. O sa va treziti ca ating pistoanele in supape si nici macar nu ati desfacut distributia. Si va fi si mai greu sa-l puneti la punct dupa aceea. O sa patiti cum a patit MIHAI_C.
Este indicat sa scoateti mai intai bujiile pentru a putea invarti motorul mai usor. Iar motorul trebuie sustinut cu un cric pentru ca va trebui sa desfaceti tamponul de la motor din partea dreapta. Bafta multa.
Razor
Poti sa faci un tutorial cu operatiunea si filmul/pozele aferente.

Good job!

P.S. Cum merge masina acum? Era uzat tare pinionul?
Hack
sh3rkhan neaparat un tutorial pe tema asta!!!
Mersi de informatii.
sh3rkhan
Am sa fac, si cu scheme tehnice si cu poze practice. Uzura se simtea la deget, plus ca avea si niste rizuri, santzuletze care blocau floroarele de cauciuc, sau ce material o fi. Oricum e ceva antiacid pentru ca nu-l "mananca" uleiul de motor.
rino
OFFTOPIC: Inca nu mi-a cazut fulia desi sunt din "lot".

ON

E vreo legatura intre stilul de condus supra-turat / sub-turat si viata fuliei defazoare?
sh3rkhan
Nu are nici o legatura stilul de condus sub-turat sau supra-turat, atata timp cat ai presiune de ulei. La tipul asta de motor cea mai mica presiune admisa in relanti este 1, cea mai mare 4 in turatie.
Pot sa apara probleme daca frecvent folositi plecari bruste de pe loc, un stil de condus exagerat de agresiv poate duce la decalarea distributiei, la fel si daca incercati sa porniti masina in viteza, sau trasa, deoarece pinionul de pe arborele cotit nu are pana, cum am mai spus, si se poate roti independent de arborele cotit la un soc puternic.
Vreti sa faceti figuri cu masina, luati un Mitsubishi Lancer Evo. smile.gif

Am facut tutorialul cum am promis. L-am atasat la acest post.
Cand am sa umblu a doua oara la fulia defazoare am sa fac un tutorial doar cu fulia defazoare. Pana atunci va trebui sa va multumiti cu imaginile de la "cipman".


[attachmentid=1627448546]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.