Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59
and18old
Maine ma hotarasc exact ce prelucrari ii aplic, ma mai gandesc pana atunci.
Din pacate tehnologiile astea de aplicare de diverse straturi pe suprafete cred ca lipsesc din orasul meu, anume Onesti (jud Bacau) biggrin.gif . Referitor la suruburi, am pus burghiul pe ele ca sa le "tund" de stiftul acela, dar ma simplu era daca le faceam pe toate cum am procedat cu ultimul desfacut, adica cel din poza.
jenka.e
biggrin.gif cam așa am făcut și eu, mai greuț că n-am avut freză ci a trebuit să tai cu bonfaier și cu dăltuță..... Metode made in RO blush.gif
Da, vezi că garniturile acelea negre flotante totuși era preferabil să le rotunjești cum scria la un moment dat Rino și dacă pot fi fabricate din Teflon....
Uitîndu-mă în poza ce ai trimis-o îți dau un indiciu privind prelutcrarea peretelui statorului: vezi că are u adîncitură la "baza" peretelui cu care ia contact rotorul ceea ce înseamnă că probabil au prevăzut posibile sedimentări și un loc "de refugiu" pt acestea. deci prelucrarea s-ar putea face pînă aproape de cota acelei adîncituri...
and18old
Nici eu nu am avut freza, am dat cu flexul si panza subtire pusa pe el.
La montarea fuliei o sa am probleme sigur pentru ca nu am slabit cureaua de distributie, nu am vrut sa umblu la intinzator, e destul de ingust spatiul acolo si nici nu am inteles exact cum se intinde la loc. Dar in fine...astea sunt griji pentru ziua de maine, pe azi mi-am atuns scopurile.
jenka.e
citește completarea mea la postul de mai sui. Cu întinzătorul n-ar trebui să-ți faci pb dacă bagi totul la aceiați dinți. Mai tragi de curea cu "simț de răspundere" și multă grijă. Oricum te descurci. Să ai grijă să strîngi bine șoroful de la axul cu came că altfel e bai la "subape"!!! Vezi valorile de pe dinanometru și cu ce scrie prin manualul de service!
and18old
M-am lasat pagubas si am comandat o fulie noua. Suprafetele alea uzat par destul de greu de prelucrat perfect, iar la mine uzura e destul de serioasa, nu sunt doar rizuri formate, ci e mancat de material aproximativ 0.5 mm.

Am luat electrovalva la testat, rezistenta e de 8 ohmi. Problema e ca am pus-o si la 12 v, dar pistonul interior nu se misca decat putin. Daca nu e pusa la tensiune si suflu in oricare din orificii, aerul iese ( se vede in poza 1 air flow-ul), daca pun tensiunea, canalele se obtureaza, toate. Este normal?
jenka.e
cred că EV a ta e puțin blocată de reziduuri sau de șpanul care ți-a zgîriat FD! Dă cu WD 40 și curăță EV. Verifici alimentînd prin schimbarea alternativă a polarității al pinii EV Eu ziceam să faci mai întîi să funcționeze EV și apoi FD! N-ai sunat. Mîine după 12 sînt relativ liber și putem să ne vedem dacă-mi spui unde să ajung!
Mirko
din cauza uzurii fuliei scapa presiunea de ulei si nu reuseste sa mai functioneze corect si eu am lustruit-o dar tot degeaba, duraluminiul din care este facuta fulia este de proasta calitate permitand o uzura prematura si bineinteles ca si buzunarele noastre se golesc datorita nenorocitilor de la DELPHI in cardasie cu Renalut ,rusine sa le fie gun3.gif
and18old
QUOTE(jenka.e @ 3 Aug 2011, 19:15)
cred că EV a ta e puțin blocată de reziduuri sau de șpanul care ți-a zgîriat FD! Dă cu WD 40 și curăță EV. Verifici alimentînd prin schimbarea alternativă a polarității al pinii EV Eu ziceam să faci mai întîi să funcționeze EV și apoi FD! N-ai sunat. Mîine după 12 sînt relativ liber și putem să ne vedem dacă-mi spui unde să ajung!
*




Am inteles cum sa procedez cu EV, sper sa o scot la capat. Unde sa sun?Si cum sa ne vedem? Maine esti in Onesti???? huh.gif
jenka.e
Era vb dar numai mîine aflu cu precizie dacă se poate să ajung la Onești. Comunic dacă se poate să ne vedem. Era vb să merg în delegație la Odorheiul Secuiesc, să ajung mai devreme de ora 12, și de acolo-i o "aruncătură de băț", dar nu garantez. A intervenit o pb "de comunicare" cu beneficiarii la care ar trebui să ajung și în loc să plec cu noaptea-n cap ca să ajung înainte de prînz aștept un telefon la primele ore ale dimineții și de aceea am scris. Oricum văd că mintea-ți funcționează corespunzător wink.gif și te orientezi...
and18old
Pfff... ar fi ideal sa schimbam niste pareri fata in fata. Astept sa ma anunti in cazul in care ajungi pe aici.
19vik
Electrovana are o intrare si doua iesiri, este o bobina (un electromagnet) care alimentata la 12V atrage sertarul (pistonasul) si uleiul iese pe avans. Nealimentata, un arc de revenire aduce sertarul in pozitia initiala si uleiul iese pe retard. Nu ai de ce sa inversezi polaritatea. Pistonasul se deplaseaza circa 5 mm. Pe la coada se intoarce uleiul in baie.

[attachmentid=1627740979]
and18old
Din pacate, la mine pistonasul se deplaseaza doar 2-3 mm si nu se deschide traseul de advance. Stii cumva daca se poate umbla cumva in aceasta electrovalva? se poate decapsula fara stricaciuni?
jenka.e
"Excursia " s-a amînat după data de 15.08.2011. Deci ...
EV are sita de la intrarea pt ulei?
Deblocheaz-o cu WD40 și bate ușurel cu un ciocan de cauciuc (numai să nu fie pe la mufă.. biggrin.gif ) sau agit-o ca pe o sticlă cu lapte bătut, vezi dacă "se pornește". Unii au reușit să și decapsuleze "jucăria". Mai greuț cu recapsularea, dar am înțeles că se poate (vezi în topic, pe undeva era o descriere...). În caz extrem... caută pe la șrot....
and18old
Am incheiat operatiunea de schimbare a fuliei. Pe langa am mai curatat si electrovalva, senzorul captor ax cu came si senzorul de la volanta, clapeta de acceleratie. Sincer nu simt nici o diferenta in mers cum au mai spus altii ca au sesizat dupa ce au inlocuit fulia.
Piesa am comandat-o pe okazii la pretul de 500 ron, era sigilata si cu codul ***505, deci ultima varianta a piesei. Ca sa fiu sigur ca punga fuliei nu a fost sigilata de cel care mi-a trimis-o si ca piesa e absolut noua, am fost si la un service sa imi desfaca fulia cu o surubeltita stea cu 5 colturi.
Mare grija la fulia noua, sa va asigurati ca este in pozitia de repaus, adica cu boltul fixat la locul lui, inainte de montaj. Se poate face verificarea asta fixand un surub si o piulita in centrul fuliei si apoi trageti de pinion (stator) intr-o parte si in alta, trebuie sa stea fix. Eu nu am verificat si la prima rotatie a vibrochenului toata distributia s-a decalat. Apoi m-am apucat si am listat toti pasii din manualul de service, abia apoi am revenit la masina si am reluat toata alinierea pas cu pas.
Recunosc ca toata operatiunea mi-a consumat cateva zile si cateva unitati de materie cenusie, dar macar am scutit o cheltuiala de minim 300-400 ron ( si mai mult daca luam piesa din magazin).
Pentru cine mai vrea sa faca asta si nu a reusit sa inteleaga ceva de prin topicul asta referitor la montaj, il ajut cu cea mai mare placere.
clr
Ai scris ca ai curatat senzorul captor ax came. Sincer, nu prea inteleg ce poti curata la el. La cel de la volanta da, se depune pilitura, dar la asta chiar nu vad ce.
and18old
Era mufa plina de ulei. Din ce cauza nu stiu.
tessan
nu a incercat nimeni sa blocheze pinionul de la fulia defazoare?
and18old
Cred ca am sa inebunesc din cauza fuliei asteia. Nici 500 km nu am facut cu noua fulie ca deja a inceput harmalaia!!! Ieri mi-a facut figura la 2 din cele 5 porniri.

La un drum de peste 100km de mers in afara orasul mi se aprinde martorul "check engine" si "SERVICE". Dupa ce revin si merg aproximativ 30-40 km in oras mi se stinge. Asta am patit-o mereu. Cu noua fulie, prima caraiala a aparut dupa un drum extraurban de vreo 60 de km (dus), dar fara ca martorii sa se fi aprins. Acestia s-au aprins dupa inca 60 de km extraurban( intors). Ar putea fi vreo legatura? nu am mers inca la un tester.
moreinffo
QUOTE(and18old @ 18 Aug 2011, 00:48)
Cred ca am sa inebunesc din cauza fuliei asteia. Nici 500 km nu am facut cu noua fulie ca deja a inceput harmalaia!!! Ieri mi-a facut figura la 2 din cele 5 porniri.

La un drum de peste 100km de mers in afara orasul mi se aprinde martorul "check engine" si "SERVICE". Dupa ce revin si merg aproximativ 30-40 km in oras mi se stinge. Asta am patit-o mereu.  Cu noua fulie, prima caraiala a aparut dupa un drum extraurban de vreo 60 de km (dus), dar fara ca martorii sa se fi aprins. Acestia s-au aprins dupa inca 60 de km extraurban( intors). Ar putea fi vreo legatura? nu am mers inca la un tester.
*




si n-ai garantie la lucrare?
Hack
A scris mai sus ca si-a facut-o singur rolleyes.gif ...
and18old
N-am garantie, am schimbat-o eu. Si sunt 100% convins ca nu tine de montaj, totul a fost facut ca la carte, pas cu pas. Singura posibilitate e ca electrovalva aia sa nu fie comandata corect de calculator sau sa nu lucreze corect,desi am verificat-o. Am inteles ca ar tine si de senzorul de rotatie al axului cu came.
Mirko
shimba-ti senzorul ax came si apoi vezi daca iti mai face,deasemenea este foarte importanta si presiunea de ulei si ce ulei folosesti,numai bine!
and18old
Ms de sfat. Maine cred ca fac o vizita la RENAULT pentru test clip. Uleiul e bun, am pus recent castrol magnatec 5w40 si presiunea zic eu ca e ok, se stinge pe loc martorul aferent din bord.
horhel
eu zic ca un ulei 10w40 ar fi mai indicat, la mine dupa ca am bagat 5w40 a inceput sa faca mai urat...acu tre sa il schimb si uleiu si fulia, o sa bag tot 10w40 ca nu e geru bobotezii la noi
268cca
salut. care e codul pt o fulie de generatie recenta si cum as putea verifica piesa ce urmeaza a-mi fi montata pe masina? marti urmeaza "operatia".
moreinffo
QUOTE(268cca @ 21 Aug 2011, 23:34)
salut. care e codul pt o fulie de generatie recenta si cum as putea verifica piesa ce urmeaza a-mi fi montata pe masina? marti urmeaza "operatia".
*




afli in timp, daca iti mai caraie:)
268cca
ma refeream la verificarea codului. din ce am citit pe aici, se banuieste ca s-ar fi adus niste modificari piesei respective, ceea ce ar implica in mod normal si schimbarea codului. acel cod nou ma intereseaza si unde il pot vedea pe noua piesa astfel incat sa am confirmarea ca e de generatie mai noua sau invers.
intr-un post gasisem : 77 01 474 362 cod vechi si cod nou
77 01 4 78 079
sunt inca valabilea aceste date?
merci
and18old
Codul piesei noi e cu 505 in coada, scria pe aici.
268cca
ok, merci pt aceasta informatie. dar ramane partea a IIa a intrebarii, si anume: cum verific acest cod? ce coduri am vazut pe aici au 10 cifre, pe fulie (in poze pe forum) am vazut ca-s din 13 cifre. ca nu as vrea sa dau o caruta de bani ca sa mi se puna o piesa din vechea generatie.
Mirko
noul cod:
268cca
multumesc mirko pt ajutor. revin maine cu detalii

23 Aug 2011, 14:23:
reparatie incheiata. pret: 2500 lei (care include si alte operatiuni).
dupa reparatie: motorul nu mai face ca un diesel (si nu ma refer la pornire), are un sunet mai placut si e mai "tacut". la plecare nu mai da in nas, iar la relanti nu se mai scutura, nu mai exista fluctuatii ale turatiei motorului. pare putin mai sprintena si nu mai da senzatia ca pierde din putere ca mai apoi sa plece brusc.
fulia are cod cu 505 in coada. cei de acolo au zis ca nu s-a modificat piesa si ca inca nu stiu ce o face sa se strice.
sper sa nu mai am probleme.
reparatia am facut-o la autocobal***** de pe splai. totul a decurs normal, la 8.45 a inceput, pe la 11 s-a incheiat.
clr
Iti dadea in nas din cauza fuliei?
268cca
se pare ca asta era cauza. acum nu mai face. printre simptomele descrise de mecanic se numara si asta.
Mirko
QUOTE(and18old @ 18 Aug 2011, 00:48)
Cred ca am sa inebunesc din cauza fuliei asteia. Nici 500 km nu am facut cu noua fulie ca deja a inceput harmalaia!!! Ieri mi-a facut figura la 2 din cele 5 porniri.

La un drum de peste 100km de mers in afara orasul mi se aprinde martorul "check engine" si "SERVICE". Dupa ce revin si merg aproximativ 30-40 km in oras mi se stinge. Asta am patit-o mereu.  Cu noua fulie, prima caraiala a aparut dupa un drum extraurban de vreo 60 de km (dus), dar fara ca martorii sa se fi aprins. Acestia s-au aprins dupa inca 60 de km extraurban( intors). Ar putea fi vreo legatura? nu am mers inca la un tester.
*


Salut,ce ai mai rezolvat ? mai ai probleme,sper sa fi scapat de ele,numai bine!
and18old
Am fost la tester: senzor captor ax cu came. A resetat eroarea, a mai lasat motorul pornit si nu a mai aparut. Fulia totusi imi face in continuare zgomote la pornire in 50 % din cazuri. Nu ma mai duce mintea ce sa-i fac sincer... as vrea sa iau de la un alt megane perechea electrovalva + captor ax cu came si sa mi le montez pentru niste teste, asta pentru ca deocamdata chiar nu am bani sa imi cumpar piesele si nici nu as cheltui dupa care fulia sa se manifeste in continuare.

Nici nu cunosc caracteristicile semnalului de comanda al electrovalvei... cand am adus-o in casa la teste spuneam ca la o tensiune de 12v si maxim 500mA electrovalva nu deschidea traseul de ulei, insa cu un transformator de 15v si vreo 2A se deschidea suficient. Teoretic tensiunea prin circuitele masinii e undeva la 14V, dar ns cum sa testez daca insasi semnalul primit de la ECU actioneaza cum trebuie electrovalva asta.

Daca as fi avut bani de dat o duceam si eu la service ca toata lumea si aveam de cine sa ma iau in caz ca problema caraitului nu se rezolva... dar asta e...
NO MONEY, NO FUNNY
19vik
Din cate scrie in manual, electrovana e comandata in impulsuri dreptunghiulare cu frecventa de 250 HZ.
La proba, nu tensiunea conteaza, 12V, 14V, 15V, cat curentul. 500mA e prea putin pentru ca electromagnetul sa invinga forta arcului.
Un captor de pozitie ax came e pana in 100 de lei si il poti schimba si singur destul de usor. Daca ti-a dat eroare o data si nu e de la mufa, in mod sigur va mai face figuri si trebuie schimbat.
and18old
ok, ms de informatii. O sa mai postez pe aici despre ce o sa mai schimb si de rezultate.


Azi, la sfaturile unui priceput mester de la RENAULT, am descafut iar aproape tot sa verific daca nu e sarita de la punct distributia ca cica daca e sarita putin cam asa s-ar manifesta, ar carai fulia pentru inceput. Am desfacut degeaba ca totul era perfect,exact asa cum a fost lasat. Acum o sa incerc sa imi iau si un senzor captor ax cu came, sa vad daca se schimba ceva.
and18old
Stau si la ora asta cu piesa in fata si incerc sa caut solutii, dar mai sunt cateva intrebari la care as avea nevoie de niste raspunsuri sigure:

1.Problema ar fi de fapt ca boltul nu intra la locul lui atunci cand oprim motorul? Si deci daca nu intra boltul, rotorul nu este fix iar la pornire bate in peretii statorului pana cand se umple piesa cu ulei?
2.De ce nu ar intra boltul in locas? Din cauza uzurii peretilor statorului, presiunea de ulei pentru "RETARD" scapa si nu mai este suficienta sa impinga rotorul in pozitia in care boltul intra la locul lui? Asta e logica?

Astept raspunsul cititorilor care sunt in cunostinta de cauza. Multumesc!
jenka.e
mda, se pare că experimentele tale nu mă fac decît să-mi confirmi teoria și practica enunțate anterioare!
Eu am pățit mai demult problema cu semnale de avarie pe tabloul de bord datorită senzorului care făcea contact interior (în carcasa proprie...) cînd vroia el. E doar un senzor Hall frumos împachetat și pus într-o capsulă mai rezistentă la temperaturi înalte. Costă atît cît ți s-a spus mai înainte. Fulia trebuie să o demontezi. (Re)citește posturile mele cu mizeria depusă pe fețele în contact (între stator și rotor). Uzura n-ar fi o pb ci faptul că dacă statorul și rotorul sînt în contact intim s-ar putea ca bolțul să nu mai poată intra la locul său Și atunci ar mai fi o idee: încearcă ori să "razi" cam 1/2 mm din rotor pe fața în contact cu peretele statorului (și să tai un canal în diagonală pe acea față , în stator - cu lățime de 1,5 mm și o adăncime de 1 mm - pt îndepărtarea posibilelor acumulabilelor mizerii din acel spațiu). Dacă vei face aceea operațiune, cele două fețe nu vor mai face contact și vor permite o mică mișcare pt ca bolțul să intre unde și cît trebuie.
Dacă ai demontat complet FD și ai îndepărtat statorul de parea pe care e montată , încearcă să afci o "ghidușie" prin deplasarea față de găurile de centrare dar așa ca să păstrezi ideea spațiului mărit între stator și rotor!
Dacă există o uzură importantă a fețelor interioare asta se poate rectifica cu multă și folosicioasă trudă!
Aștept un răspuns cu rezultate!
mck_07
Salutare,

am si eu o intrebare pentru cine e amabil sa raspunda, legat de fulie bineinteles: am vorbit cu un mecanic si a zis ca imi schimba fulia dar e necesar sa schimb si distributia odata cu ea, vroiam sa intreb daca chiar asa e? Distributia ar mai merge vreo 10.000 km si vroiam sa o schimb in primavara dar mi-a zis mecanicul ca risc sa nu mai porneasca masina in iarna fara fulia asta (singura problema sesizabila pe care o am acum este ca porneste de la a 2-a cheie).
Si inca o intrebare: cum vi se pare ca pret 1700 lei pentru: distributie (cu tot ce inseamna ea) + filtre (ulei, apa, polen, benzina) + ulei + fulie +manopera?

Multumesc!
and18old
eu pana acum am scos de doua ori fulia defazoare fara sa schimb nici macar un surub. am mers si turat, am schimbat si la 5000, sincer nu am nici o teama.
R19/16v
Cureaua odata detensionata nu se monteaza inapoi.
moreinffo
QUOTE(mck_07 @ 6 Sep 2011, 20:39)
Salutare,

am si eu o intrebare pentru cine e amabil sa raspunda, legat de fulie bineinteles: am vorbit cu un mecanic si a zis ca imi schimba fulia dar e necesar sa schimb si distributia odata cu ea, vroiam sa intreb daca chiar asa e? Distributia ar mai merge vreo 10.000 km si vroiam sa o schimb in primavara dar mi-a zis mecanicul ca risc sa nu mai porneasca masina in iarna fara fulia asta (singura problema sesizabila pe care o am acum este ca porneste de la a 2-a cheie).
Si inca o intrebare: cum vi se pare ca pret 1700 lei pentru: distributie (cu tot ce inseamna ea) + filtre (ulei, apa, polen, benzina) + ulei + fulie +manopera?

Multumesc!
*




este un pret ok; numai fulia este vreo 750RON, cat mai este si distributia, filtre, ulei si probabil ca toata manopera te duce pe la vreo 3-4 milioane. Dar daca tot umbli acum la distributie, ar fi bine s-o schimbi, peste 10000KM mai platesti o data manopera pt distributie
lau_swat
Salutare, revin cu inca 2 filmari: primul reprezinta pornirea, iar al doilea este functionarea dupa pornire, inca la "rece", a unui motor 1.6 16V(110CP) de pe un Megane 3 hatch din 2009, 32K km. Masina a stat oprita 6 zile, afara erau cam 25 de grade.
Sambata o sa merg la revizia de 2 ani, o sa duc toate filmarile pe un CD ca sa isi faca cei de la service o idee si sa se pregateasca pt la iarna cand va face asa cam in fiecare dimineata.
Ce parere aveti?

1

2
ssilviu
QUOTE(R19/16v @ 6 Sep 2011, 22:55)
Cureaua odata detensionata nu se monteaza inapoi.
*



Și totuși nimeni pe forumul ăsta nu a putut da o explicație tehnică plauzibilă pentru această regulă.
jenka.e
Simplu:
oficial RENAULT poate considera că prin modificarea, eventuală, a poziției inițiale (distanța) dintre "dințișori" poate aduce tensiuni suplimetare în cureaua de distribuție și/sau uzură diferită. E cert că ceva adevăr poate exista în această speculație la uzură de multe ore de funcționare (respectiv km parcurși)... dar, cred că a pune condiție obligatorie pt garanție la lucrări indiferent de rulajul ansamblului distribuției e cel puțin o tîmpenie. Tîmpenie, dar dacă numai așa se dă garanția, nu avem ce face, e o "lege" internă care se aplică celor care se servesc de produs, cam la fel ca cei care "ne fac" legile.... Asta e!
clr
Din cate stiu eu asta nu e regula exclusiva Renault. Iar cureaua in sine nu e o problema, e in jur de 50 lei dupa cunostintele mele, problema e daca te pune sa schimbi tot kitul, adica si rolele. Acolo incepem sa vorbim de sute de lei.
R19/16v
Reno zice doar de curea.
ssilviu
QUOTE(jenka.e @ 19 Sep 2011, 12:27)
Simplu:
oficial RENAULT poate considera că prin modificarea, eventuală, a poziției inițiale (distanța) dintre "dințișori" poate aduce tensiuni suplimetare  în cureaua de distribuție și/sau uzură diferită.


Eu nu prea înțeleg ce vrei să spui. Poți detalia mai bine?
moreinffo
QUOTE(lau_swat @ 19 Sep 2011, 10:29)
Salutare, revin cu inca 2 filmari: primul reprezinta pornirea, iar al doilea este functionarea dupa pornire, inca la "rece", a unui motor 1.6 16V(110CP) de pe un Megane 3 hatch din 2009, 32K km. Masina a stat oprita 6 zile, afara erau cam 25 de grade.
Sambata o sa merg la revizia de 2 ani, o sa duc toate filmarile pe un CD ca sa isi faca cei de la service o idee si sa se pregateasca pt la iarna cand va face asa cam in fiecare dimineata.
Ce parere aveti?

1

2
*





a mea la 80000KM mi se pare mai silentioasa decat cea din filmulet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.