Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CONSUM 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77
HHF
QUOTE
Ziceti-mi si mie daca am estimat corect. In calculele mele ptr.  a opta intre un 1.5 DCi si 1.6 pe benzina am zis ca in medie la suta de Km ar fi cam 2 litri de combustibil in plus.  E corect sau nu ?




citisem acum cateva numere in auto motor si sport un test intre citroen c3 benz (cred ca 1.6) si c3 diese(cilindree mica)l intre care era o dif de pret de cam 1000 euroi ca in cazul dieselului astia 1000 se amortizeaza in aprox 60k de km,iar daca faci 15 20 de k pe an si o vinzi dupa 3 4 ani nu prea castigi nimic.poate doar psihologic ca bagi mai putin bani la un plin.

o sa ma uit pe revista pt datele exacte.
cornel_t
Eu cand am luat decizia de a comanda Megane 1,6 pe benzina am avut in in calcul maxim 20.000 km pe an, si, urmatoarele: costul unui km (exista o marja de eroare dar mica) pe benzina 2900 lei, pe motorina 1900 lei, deci economia este de 1000 lei pe km in favoarea motorinei, dar 1,5 dci 80 CP este cu 600 Euro=24.000.000 lei mai scump decit benzina, rezultand ca investitia initiala se recupereaza dupa 24.000 km. Varianta asta a iesit din calcul din cauza celor 80 CP, pt mine sunt prea putini. Calcul pt 1,5 dci 100 CP mai scump cu 1600 Euro = 64.000.000 lei ce s-ar amortiza in 64.000 km. Si acum cireasa de pe tort, 1,9 dci diferenta 3000 Euro = 120.000.000 lei amortizabili in 120.000 km adica pt mine in 6 ani. Asa ca prefer sa dau mai mult la pompa la fiecare plin decat o suma imensa la inceput. Plus ca la revanzare ecartul dintre preturi se micsoreaza semnificativ, intretinerea la diesel din cate am auzit costa mai mult. Per total eu zic ca varianta de motorizare 1,6 16v e cea mai potrivita (ce putin pt mine).
Norad
Eu am vrut benzina pentru ca am un stil mai sportiv de mers, iar la motorina la motorul de 100 de CP pentru care as fi optat nu am reusit sa gasesc nicaieri scris ca clar ca ar fi diferit de cel de 80, ceea ce insemna 1000 de euro in plus, pe care nu am vrut sa ii dau daca nu stiu sigur pe ce. Oricum nu cred ca voi depasi 20 -25.000 de KM pe an.
coocky
se pare ca nu merge quote, sau nu il folosesc cum trebuie, asa ca:

Subscriu rationamentului si calculelor facute de tine (cornel) eu a trebuit sa aleg intre 1.6 si 1.9 iar din calculele mele reiesea ca cel mai devreme de la 100k incepeam sa merg pe plus, si cam la 20-25k pe an chiar nu se merita
meganescu
Ceea ce spuneti voi este adevarat pt. cei la care conteaza puterea motorului.

Eu cu un plin (1.4 mil) merg 8-900 Km in Bucuresti. Un coleg care are Megane pe benzina face plinul cu 2 mil si merge 4-500 Km cel mult. Deci combustibilull costa dublu pe luna. Intr-adevar la revizie pt. motorina platesti 2 mil. in plus pe care ii recuperezi intr-o luna...

Concluzia mea ar fi ca pentru cine vrea economie ia 1.5 dCi de 80 CP pt. cine vrea putere ia benzina.

Plus ca pretul second-hand pt. diesel e mai mare cu 4-500 EUR cel putin... Deci diferenta de 600 EUR se amortizeaza mai mult decat rezonabil.
cornel_t
Pana pe 15 Decembrie cand imi va sosi noul Megane, pot sa va spun cam cum e cu consumul de pe Megane I 1,6 16v. Consum mediu in Bucuresti 8,5 l / 100 km, nu am depasit 9 l decat rar, si am avut si 8l/100km. Un plin de 50 l (nu merg pina se consuma tot) 1.500.000 echivalentul a 600km. Nu cred ca noul Megane va avea un consum mai mare, motorul in esenta e acelasi diferenta majora fiind admisia variabila si 8 CP in plus. Am prieteni cu Megane I si II 1,9 DCI si sub 8l /100 km nu scapa in Bucuresti. In cazul motorului de 1,5 dci 80 CP situatia e in favoarea dieselului, dar cum am mai zis pt mine 80 CP mi se par putini pt o asemeanea masina. Plus ca ma uit la preturile la Megane I pe autovit si constat ca nu mai conteaza ca e benzina sau motorina, pretul initial fiind cu 2000 Euro mai mare pt diesel la vremea respectiva fata de benzina. Asa ca fiecare isi face singur socotelile si vede cum iese mai bine. Pt unii intradevar e efectul psihologic ca baga mai putin la pompa la fiecare plin, dar nu aproximeaza care va fi situatia per total in ani de zile.
godaro
pai cornele, cu cat numarul de ani e mai mare cu atat dizelul e mai rentabil biggrin.gif
cornel_t
Nu mi-am propus sa tin masina o vesnicie ca sa pot proba asta, asa ca peste min 3 max 5 ani nu cred ca va conta chestia cu anii, plus ca (nu ca as avea ceva cu dieselistii) dar un diesel dupa 100.000 km suna ca un tractoras obosit. Am mers cu un 1,9 dci cand era nou si dupa 60.000 Km, diferenta de zgomot se simte. La Megane II poate s-a schimbat situatia am vazut ca este mult mai bine insonorizat, dar numai trecerea timpului ne-o va demonstra.
rombu
tocma am vorbit cu un prieten care a fost pana acu 2 luni director de service la auto marcus, si mi-a spus clar: ca 1.6 16v e motoru la care au avut cel mai putzine probleme....culmea cel mai "bubos" se pare a fi 1.9 dci-ul



consumul de 9-10 in oras mi-a zs ca e semi normal si inca o keste misto ca de fapt cei 115 cp declaratzi sunt numa declaratz.

adika 115cp de pe renault nu se compara cu 115cp de pe un vw sau bmw

adica renault cika calculeaza caii fara nici un agragat pe morot(adik in gol..fara ac, curele, consum alternator ceva..) pe cand nemtzii iau toate in calcul)
...Roadrunner...
Motorul de 1.6 16v are fix 113. Iar aia cu calculul frantuzesc/nemtesc al puterii e legenda de spus prin tirgul Autovit duminica ...
VladSoare
Sint doua standarde de masurat puterea, DIN si EEC, insa nu stiu exact in ce consta fiecare.

Stiu doar ca puterea masurata dupa standardul DIN este mai mare decit cealalta. La mine, de exemplu, in specificatia tehnica oficiala din TIS scrie ca dupa DIN am 154,5 kW iar dupa EEC doar 151,4 kW. In talon nu e nici una, nici alta; in talon scrie 152 kW. smile.gif



Iar numarul de cai, tot din TIS, este de 210 CP! :shock:

Nu stiu cum naiba au calculat, ca nu se potriveste cu nici una din variante:



151,4 * 1,35 = 204,39 CP

154,5 * 1,35 = 208,57 CP



Si asta nu e tot: in reclame si in pliantele de prezentare, precum si in articolele din reviste, motorul era creditat cu 207 cai! biggrin.gif



Deci, drept sa spun, nu prea inteleg cum calculeaza astia puterile; mie mi se pare ca arunca la intimplare niste rotunjiri care sa dea bine si sa ramina usor intiparite in mintea cumparatorilor. smile.gif



(eu zic tot timpul 205 cind ma intreaba cineva ce putere am, pentru ca pornesc de la cei 152 kW din talon, care inmultiti cu 1,35 dau 205,2)
flic
timisoara - sibiu 280 km, viteza medie 69 km/h, consum mediu 6,3 % .

asta ieri, 18.11.2004, cu pneuri de iarna
cornel_t
La chestuia cu caii putere poate din motive comerciale se aplica niste rotunjiri ca sa sune mai frumos, la vechiul Megane creditat cu 110 CP sunt de fapt doar 107 CP.
kebbius
si eu am megane sedan 1,6 si calculatorul arata 10,5.
flotl
Legat de consum, stilul de condus, numarul de semafoare, ora cand se circula isi pun amprenta pe consum. Daca se vrea sa se faca o comparatie intre consumul de benzina si cel de motorina, cred ca cel mai bine este sa luam specificatiile producatorului care sunt obtinute in aceleasi conditii.



Legat de disputa benzina vs. motorina, nimeni nu a luat in calcul si achizitionarea in rate a masinii. Diferenta intre pretul masinii pe benzina si cel pe motorina are impact mic asupra ratei lunare la achizitia cu credit pe 4-5 ani si nesemnificativ la achizitia cu credit pe 10 ani (cum am eu). Dar castigul din diferenta de consum la 15000 km acopera diferenta de cost al reviziei si diferenta de rata si mai si ramai cu bani.
godaro
flo, stii ceea ce spui tu (in traducere libera)? ce conteaza ca dau X.000 EUR in plus? daca platesc in rate nu se vede !



cred ca decizia priveste cei X.000 de EUR si nicidecum faptul ca te minti singur ca platesti putin si la sfarsit "afli" ca ai platit 2X.000EUR

e ca si cand te tragi singur de urechi in sus in speranta ca vei levita biggrin.gif
coocky
In final tot vei plati acei bani ca ii platesti acum ca in 4 ani tot ii platesti, si de recuperat tot in acelasi mod ii recuperezi.



Efectul psihologic sa zicem ca exista, dar vorba lui godaro cand tragi linie si aduni... tot i-ai platit si daca in 4 ani cand termini de platit masina nu ai trecut de un anumit numar de km, dupa care se ramburseaza investitia in Diesel....:(



Plus ca in mod normal durata normala de viata a unui autoturism (pt un user) intr-o tara normala este intre 4 si 5 ani(maxim)
flotl
@godaro

Daca ar fi sa iau masina cu banii jos, imi pun problema: dau 2000 EUR in plus pentru varianta pe motorina sau, de exemplu, fac un concediu intr-un loc exotic.
Daca iau cu credit fac urmatorul calcul: cresterea ratei lunare la imprumut in varianta pe motorina este mult mai mica decat castigul obtinut din consum.
Eu zic totusi ca nu gresesc in gandire.
Sau pun problema altfel: dintre doua persoane, una achizitioneaza varianta pe benzina si cealalta achizitioneaza varianta pe motorina cu credit. Pe unitatea de timp, cel cu varianta pe motorina ramane cu mai multi bani in buzunar.
godaro
mda, inseamna ca este o diferenta ireconciliabila de gandire intre noi



in PRIMUL rand ma gandesc la utilitatea banului dat in plus si abia dupa aia ma gandesc cum ma finantez. eu personal am ales tot diesel, insa in urma unor calcule de "utilitate"
Napoca
QUOTE
Sint doua standarde de masurat puterea, DIN si EEC, insa nu stiu exact in ce consta fiecare.  
Stiu doar ca puterea masurata dupa standardul DIN este mai mare decit cealalta. La mine, de exemplu, in specificatia tehnica oficiala din TIS scrie ca dupa DIN am 154,5 kW iar dupa EEC doar 151,4 kW. In talon nu e nici una, nici alta; in talon scrie 152 kW. smile.gif



Iar numarul de cai, tot din TIS, este de 210 CP!  :shock:  
Nu stiu cum naiba au calculat, ca nu se potriveste cu nici una din variante:



151,4 * 1,35 = 204,39 CP

154,5 * 1,35 = 208,57 CP



.........



(eu zic tot timpul 205 cind ma intreaba cineva ce putere am, pentru ca pornesc de la cei 152 kW din talon, care inmultiti cu 1,35 dau 205,2)


Nu sunt nici pe departe un expert in chestiile astea tehnice, dar am observat usor amuzat ca daca IMPARTI 154.5 la 1.35 iti da exact 114,44... :roll:



Poate o fi doar o coincidenta...
coocky
flo...



sa zicem o masina benzina 13000 CIP -> 16000 DDP

una pe mototrina 14500-> 17900 DDP (calcule aproximative)



tu ai in jur de 5000



CREDIT



asta este: ~ 31% din Benzinar si 28% din Diesel



mai raman de plata:

11000 pt Benzinar si 12900 pt Diesel



lasand la o parte dobanzile care vor fi mai mari in fiecare luna pt Diesel, suma imprumutata fiind mai mare, cu 48 de rate vom avea:

230 pt Benzinar

270 pt Diesel

deci diferenta este de 40 de Euro pe Luna + diferenta de dobanda care ar fi calculata la prima rata:96.5 - 82.5=14 Euro.

Deci diferenta o putem lua undeva la 50 de Euro/Luna deci undeva la 2.000.000. Si de aici ajungi la aceeasi eterna intrebare cati km faci pe luna...

daca faci pana in 2500/luna(la consum mediu de 5)

->125Lmotorina->28000 Lei/L->3500000

adauga cei 2000000 si imparte la 30000/L->180L benzinacu un consum mediu de 7 obtii 2500 km

deci in 4 ani vei iesi la aceeasi suma platita in fiecare luna si cu 120k km.



deci daca nu ma insel eu, si cred ca nu, motivatia cu efectul psihologic cam cade, pentru ca ramne doar efectul la pompa caci la plata ratei se cam pierde...



Spune-mi tu daca gresesc.
flotl
coocky > ai dreptate

bun, calculul se mai schimba putin daca calculezi cu 60 de rate si nu 48, dar nu foarte mult. Sau se schimba mult mai mult in cazul meu care am 120 de rate. Chiar daca masina nu o sa o tin 10 ani, creditul este pentru nevoi diverse si oricand pot vinde masina si rambursez anticipat. Avantajul este rata mica lunara.

In calculul tau nu este luat in calcul diferenta, care nu cred ca nu exista, la pretul de vanzare a masinii dupa 4 ani, intre cea pe benzina si cea pe motorina.

Si nu stiu cat de adevarat este, dar se spune ca motorul diesel este mai fiabil si atunci mai multa incredere ai ca iti va mai rezista fare reparatii capitale inca 4 ani un motor diesel vechi de 4 ani si cu 120 000 km decat unul pe benzina.
coocky
sunt de acord in privinta pretului de revanzare dar consider ca o masina care o tii mai mult de 5 ani, deja nu mai intra sub incidenta nici unui calcul, daca sta mai mult de 5 ani este clar ca iti vei lua Diesel. De asemenea daca faci nu 120k ci 100k in 4 ani si eu mi-as fi luat Diesel fara sa stau pe ganduri.Dar nu pe faza ca platesc mai putin lunar! Ori la asta se referea tot calculul, la faptul ca lunar platesti mai putin. Si am spus: daca faci mai mult de 2500 lunar(adica 30000 anual) clar se merita indiferent de modul in care o achizitionezi...



Eu spuneam ca nu alegi intre diesel si benzina in functie de numarul de rate sau pentru ca oricum o iei in rate....

Iei diesel pt ca circuli mult si investitia in plus isi are rostul...



Nu stiu daca se schimba cu mult situatia la 60 de rate, eu cred ca diferenta este si mai mare si are legatura cu dobanda. la 10 ani parerea mea ca nu se merita saiti iei masina. Doar asa cum ai spus un credit de nevoi personale, ca sa poti face ce vrei cu masina.
cornel_t
Calcul mult mai simplu:

Diferenta dintre Megane II 1,6 16v si 1,5 dci 100 CP este de 1600 Euro!!!

Trebuie avut in vedere in cat timp se amortizeaza acesti bani!!!! din fiferenta de pret pe litru si comsum, plus diferenta de dobanda la banii din credit, plus diferenta din costurile de service. Doar pt consum eu mi-am facut calculul: calcul pt 1,5 dci 100 CP mai scump cu 1600 Euro = 64.000.000 lei ce s-ar amortiza in 64.000 km.



Plus ca la revanzare ecartul dintre preturi se micsoreaza semnificativ, intretinerea la diesel din cate am auzit costa mai mult. Per total eu zic ca varianta de motorizare 1,6 16v e cea mai potrivita (ce putin pt mine).
flotl
Sincer, prefer sa nu mai discutam care varianta este mai buna, dar am cateva intrebari.

De ce in alte tari din vest, cele pe motorina au cautare foarte mare, asa cum si cineva de pe forum spunea?

Eu ma gandesc ca ar fi vorba si de niste taxe anuale care sunt mai mici la cele pe motorina ca urmare a consumului mai redus poate si a poluarii.

Credeti ca exista riscul de a avea acest gen de taxe si la noi ca urmare a alinierii la legislatia UE?
coocky
parerea mea este ca are legatura cu faptul ca cineva din vest face lejer 30-35k pe an si deci dieselul este o alegere evidenta chiar si pe termen de 3-4 ani.
cornel_t
In Germania din cate stiu eu impozitul anual pt masinile diesel este mai mare (undeva spre dublu) fata de benzina, iar diesel isi ia cine face km cat mai multi, macar 30.000 km pe an.
enageM
asa e... diesel-ul este (considerat) mai poluant decat un benzinar drept urmare este taxa anuala este, nu dublu, dar semnificativ mai mare.
RCS
Adevar graiesti !!! Astept sa se aplice si la noi asa ceva. 8)
meganescu
Ce rai sunteti!

Hmm, io cre'ca 90% din benzinarele din RO sunt mai poluante ca un diesel MII.
enageM
QUOTE
Ce rai sunteti!  
Hmm, io cre'ca 90% din benzinarele din RO sunt mai poluante ca un diesel MII.

da, dar un megan II diesel este mai poluant ca un megan II benzina si atunci de ce sa platim taxe la fel? :wink:
flotl
eu tot stau si ma intreb unde am citit ca totusi noxele emise de un diesel sunt mai reduse decat la benzina

poate gresesc
flotl
am gasit

ma uit pe www.opelgtt.ro

la modelul Astra scrie:



emise CO2 (g/km):

- 1,6 16V: 171

- 1,7 DTI: 130 / 119 (la EURO 4)



Deci inclin sa cred ca in Germania, de care se vorbea, sau in alte tari, taxele sunt mai mici la diesel-uri pentru ca polueaza mai putin.
flotl
La Golf IV m-am uitat pe www.midocar.ro.

Diesel-ul are emisie de CO2 mai mica.
flotl
GOLF V, scuze
Doc
Aceleasi lucruri stiam si eu ca un diesel are emisii de CO mai mici decat benzinar.
flotl
QUOTE
In Germania din cate stiu eu impozitul anual pt masinile diesel este mai mare (undeva spre dublu) fata de benzina, iar diesel isi ia cine face km cat mai multi, macar 30.000 km pe an.


Daca intr-adevar in vest masinile diesel sunt intr-un procent insemnat din total, atunci eu nu cred ca neamtul isi ia diesel ca sa economiseasca 300 EUR pe an din diferenta de pret la combustibil, chiar si daca face 30.000 - 40.000 km intr-un an, kilometri pe care o familie obisnuita nu prea are unde sa-i faca pentru ca ei isi permit sa mearga pe distante gen Bucuresti - Cluj cu avionul sau sa mearga in vacanta intr-o tara straina tot cu avionul nu cu masina cum fac unii Romania - Italia (si eu tot asta planuiesc, sincer sa fiu).
Canadianu
cine v-a bagat in cap ca nemtii dintr-o familie obisnuita nu circula 40k km pe an???



Dragii mei , intr-o familie in germania, cumulat, 80 k km pe an sunt bagatela
flotl
nu mi-a bagat nimeni in cap asta
eu gandeam ca un neamt nu merge neaparat cu masina pe distante gen Buc-Cluj, ci foloseste avionul
kilometrii de care spui tu e posibil sa ii faca cineva care sta la periferie si trebuie sa ajunga in centrul unui mare oras
cata
O mica precizare vis a vis de cat polueaza un diesel si o benzina.

Intr-adevar valoarea co2 este mai mica la diesel dar acesta este un artificiu care vrea sa ascunda faptul ca, un motor diesel are emisii mult mai mari de particule si de alte substante cu efecte mult mai nocive.

D-aia s-a facut atata valva cu introducerea filtrului de particule, care mai rezolva ceva, scazand mult dimensiunea particulelor evacuate.
godaro
are dreptate cata. si eu sunt fan diesel, insa recunosc ca motoarele diesel sunt MAI poluante decat cele pe benzina. Motivul: particulele (gudronul) si monoxidul de azot. insa mi-as dori ca toate daciile vechi, trabanturile si harburile in general sa fie inlocuite cu dci-uri, hdi-uri si tdi-uri "poluante". despre Roman Diesel ce sa mai zic .... ! :x
VladSoare
Nu e vorba de calatorii de genul Bucuresti-Cluj pe care neamtul sa le faca cu avionul. E vorba de faptul ca acolo este ceva obisnuit sa lucrezi la distanta mare de casa. Foarte multi nemti merg la serviciu pe autostrada la 200 de km distanta. Daca unul din Muenchen nu-si gaseste de lucru acolo si gaseste in Augsburg, nu face nazuri, ci face naveta.

Asta ca sa nu mai vorbim de milioanele de oameni care locuiesc nu in oras, ci in sateliti, si vin pina in oras de la 20-30 de km. Nu pare mult, dar doua drumuri pe zi se aduna in timp.
flotl
S-ar putea sa fi gresit.

Am vorbit cu un director de la noi care este neamt si mi-a spus ca in general taxele la diesel sunt mai mari, motivul fiind bineinteles alte emisii decat cele de CO2 care sunt mai mari. Dar aceste taxe la diesel scad daca ai filtru pentru asemenea emisii si parca ale noastre au. Producatorii nemti nu au vrut sa monteze asemenea filtre pentru ca ar scadea puterea masinii sau alte inconveniente, dar se pare ca vor fi obligati.

Oricum nu am inteles daca pana la urma un diesel cu filtre fata de un benzinar are taxe mai mari sau mai mici.
pablo
Fratilor!!!

Ori am un computer de bord sucit ori am o masina super.

Daca pun comp.sa-mi arate consumul curent,cind cobor o panta el imi arata consum zero cu toate ca pe turometru am 2.000 de ture.

Pot avea incredere in comp. in general ?
flotl
Computer-ul de pe Megane arata consum curent zero daca ai ridicat piciorul de pe acceleratie.

Daca calculeaza consumul mediu considerand ca atunci cand nu avem piciorul pe accelaratie acesta este zero, s-ar putea sa obtinem rezultate eronate pentru ca eu cred ca este un consum de motorina chiar daca cobori o panta si nu accelerezi absolut deloc.
sorin
@VladSoare

200 de km dus-intors mai merge dar 400 in total nu prea cred ca sunt multi in Europa nici macar in Germania.Aici kilometrii de obicei iti sunt platiti de firma unde lucrezi dar sunt limite,eu fac 75 pe zi dus intors si la noi limita este de 80 km.Am colegi care fac 120 dar nu le sunt platiti decat 80,nerentabil,nu?
Aici taxa la diesel este cu 1/3 mai mare decat la benzina dar asta nu poate opri tendinta.Parcul de autoturisme este in proportie de 92%!!! diesel.Pretul combustibilului 1L diesel=0,83centi si 1L benz95=1,15centi

___________________________________________
Megane II Estate 1.9dci Aut.Conf. Albastru Otoman
chipson78
0,83 ce? ca centi sigur nu. daca e asa zi-ne si noua de unde o iei(motorina) nu fi egoist. :wink:
sorin
EUROCENTI scuze!!Pai de la FINA,JET etc.Dar ai 1650 km pana aici.

___________________________________________
Megane II Estate 1.9dci Aut.Conf. Albastru Otoman
SorinV
QUOTE
Fratilor!!!

Ori am un computer de bord sucit ori am o masina super.

Daca pun comp.sa-mi arate consumul curent,cind cobor o panta el imi arata consum zero cu toate ca pe turometru am 2.000 de ture.

Pot avea incredere in comp. in general ?


computeru iti arata foarte bine ! chiar e consum zero atunci ! de ce ?

pt ca injectoarele se opresc dat fiind ca nu ai piciorul pe acceleratie, iar motorul isi mentine turatia fara a arde combustibil ! e normal ! si asa se fae media pt ca altfel ai obtine consumuri astronomice
adv_dani
Am approx 1800km la bord si consuma peste in jur de 10.5 %; este si normal pentru inceput, in timp consumul va scadea ... se lasa motorul.



QUOTE
[b]de bine ce ieri laudam consumul de 10.5 (mers sportiv) de cam 4 zile imi consuma imens (credeam pana ieri ca e ceva trecator, dar...), se apropie de 14....  nu am nici o idee de ce. Nu mi-am schimbat stilul de mers..... pareri????  
p.s. am 10.000 km cu masina... inca nu am facut prima revizie




cred ca in primul rand ar trebui sa-i schimbi uleiul.



Stiu ca reno spune sa facem prima revizie la 15.000km, dar eu cred ca maxim la 5000km, trebuie sa facem primul schimb de ulei si filtru, e mai sanatos pentru motor .... si cum bine spunea un clasic in viata ... "parerea mea" :wink:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.