Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CONSUM 1.6 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77
aLecsunder
5 zile pe saptamana Cora Pantelimon-Phillip Morris, de regula pe centura , plus alte drumuri (90%) prin Bucuresti cu un stil de mers putin mai agresiv , consum mediu undeva intre 13-16% . De precizat , ca masina e dotata cu scarba de cutie automata in 4 trepte.
vially01
segcm - multumesc pt. informatii, o sa ma obisnuiesc cu ideea ca asta e consumul normal pentru un 1.6 16V la ore de varf in Bucuresti...sad.gif
Chirita
Am aprox 800 km cu masina , si mi arata consum mediu 10.7-11 l /100 km , la temperaturi de -7 grade... numai urban..
mi se pare ok...
cyupyno_no1
buna ziua am si io o intrebare,va rog sa-mi spineti daca si-a pus cineva gpl sau metan la masina io am un renault megane 1.6 ,16 valve si consuma multisor avand in vedere pretul benzinei..nah m-am gandit sa pun gaz sau metan asa ca ce ma sfatuiti?
ar putea aparea probleme la motor..? masina e din 2005
UltraDrive
e grele gramatica asta....
crezi ca faci mare branza cu gazul ?
mai bine o vinzi si iti cumperi diesel biggrin.gif
sorin_f39
In aceasta dupa amiaza, Focsani --> B, mers cu 100 km/h in afara, 60 km/h in sate, exclusiv pe pilot automat, 2 persoane adulte + 1 bebe, masina burdusita de bagaje (doar la mine la picioare nu aveam bagaje biggrin.gif ) : 6.1%.

segcm
QUOTE(UltraDrive @ 6 Mar 2011, 18:59)
crezi ca faci mare branza cu gazul ?
mai bine o vinzi si iti cumperi diesel biggrin.gif
*



Mai bine o "bicla", nu bagi nimic in ea si mai faci si miscare. blush.gif
calinnov
Ieri Alba - Sibiu si retur, 144.6km, 6,2l/100km.
Azi Alba - Cluj si retur, 202,8km, 6,2l/100km.
Mentionez ca am fost 2 adulti si bagaje, fiind 2 reprize/traseu in depasire tr a III-a 6000 rot/min, in rest maxim 110km/ora in afara si 60km/ora in localitati.
segcm
La 110, mie pe instant imi sare aproape de 7%.
La 90 am 6,2%.

M i h a i
QUOTE(cyupyno_no1 @ 6 Mar 2011, 18:55)
va rog sa-mi spineti daca si-a pus cineva gpl
*


citeste si mai in urma, o sa vezi ca sunt cativa care au gpl.
QUOTE(UltraDrive @ 6 Mar 2011, 18:59)
crezi ca faci mare branza cu gazul ?
mai bine o vinzi si iti cumperi diesel biggrin.gif
*


Pretul la gaz nu este la fel cu pretul motorinei wink.gif asa ca , faci treaba cu gpl-ul.
UltraDrive
de acord cu pretul, nu si cu consumul.... happy.gif
L.E. - la Pitesti exista un individ ce si-a pus gaz pe Porsche Cayenne.....
Catalinmodena
Stai linistit.Am vazut si pe S-Klass ,Hummer....!
vially01

QUOTE(segcm @ 6 Mar 2011, 21:15)
La 110, mie pe instant imi sare aproape de 7%.
La 90 am 6,2%.
*



parca tu ai trecut deja pe gaz din cate stiu eu...
segcm
Da, dar o mai "ard" si pe benzina biggrin.gif.
Am mai mers cate un drum la saptamana pe benzina. Aici centura orasului e autostrada si am facut niste teste si imi da aceleasi valori pe instant mai mereu.
vially01
am inteles smile.gif
oanavas
Bacau-Cluj cu cateva zile in urma, mers normal ca la ce drumuri avem consum mediu 6,7%
sorin_f39
In aceasta dupa amiaza, GL --> B, mers cu 100 km/h in afara, 60 km/h in sate, exclusiv pe pilot automat, 2 persoane adulte + 1 bebe, masina burdusita de bagaje (doar la mine la picioare nu aveam bagaje) :
Average : 5,9 l/100km
Range : 923 km
Distance : 232 km
Average : 77 km/h
Fuel used : 13,9 l
shyck
Craiova-Timisoara-Craiova, 2 pasageri + ~300kg
Average : 7,0 l/100km
Distance : 889 km
Average : ~60 km/h


craiova timisoara, a fost 6,7, AC-ul a intrat f putin

in timisoara am facut peste 100 km, bara la bara, am ramas surprins de traficul aproape la fel ca in bucuresti, ma rog, lumea era mai linistita, cosumul a sarit la 7,1

la intoarcere a scazut la 7, AC pornit tot drumul

nu am tinut cont de consum, nu am mers foarte tare, maxim 130, dar am schimbat 40% din drum in 3500-4000

mie mi se pare ok consumul, voi ce ziceti?

ok, pt ca ma plangeam pana acum de 12-13 in oras in iarna care doar ce a trecut
vially01
aici vorbim in principal de consumul in oras si mai putin cel pe afara pt ca nu iesim din oras majoritatea din noi decat odata la 2 saptamani. Si mie imi consuma afara la un mers constant de 90 km/h - 5,9%, iar in oras din 12,5% nu ies...
01zack
Din cate am vazut pana acum topicul acesta, in proportie de 80% reflecta si consumul meu 10,5% in oras,11 mers agresiv, ~6,5-7% extraurban (consum multumitor as spune eu, cel extra).
Problema majora sunt acei ~2 litrii in plus la consumul urban, care se simt la buzunar mai ales la cei care locuiesc in Bucale sau orase aglomerate.

Bujiile (si implicit bobinele pacatoase din fabrica) influenteaza consumul.
Ca sa fiu On-topic: Buc-Bv (DN1a) Viteza medie undeva pe la 75k/h Consum :8,2 (turata din Ploieti in Bv 4500rpm), fara AC
Dupa ce am schimbat toate bobinele (Beru) bujiile (Beru ultraX titan) ulei, filtru de aer si braduletu de la oglinda. Consum 7,7 mers la fel (semnificativ).
In oras la fel inainte puteam sa ajung si la 12,2, acum mers "sportiv" am mediu pe ultima luna 11.
Nu vreau sa spun ca piesele schimbate de mine sunt cele mai bune, fiecare cu preferintele lui, DAR consumul se va ameliora simtitor
radumircea
Cati kilometri aveai cu bobinele/bujiile vechi?

On topic: ultimii 1000 km in Brasov, consum mediu 8.7%.
01zack
27000 prima bobina (si toate bujiile), la a doua arsa le-am schimbat pe toate (35000) si toate bujiile.
Cred ca m-am exprimat gresit ! Nu era dusa decat o bujie, cea de pe bobina cu pricina dar am preferat sa le schimb pe toate ca nu imi placeau cele din fabrica, iar la a doua tura tot asa doar una dar am preferat sa le schimb si sa raman cu 3 bujii de rezerva in masina
spy_oh_joy1389
Azi am mai luat si eu Megane-ul la drum lung. Bucuresti-Alexandria-Bucuresti, 10.6L consumati cu un consum mediu de 6.1L/100km la un condus combinat intre relaxat si sportiv in depasiri. In rezervor aveam un cocktail de LukOil Ecto98 si Petrom 99+.

pavel.bogdan
Cu al meu am reusit un consum mediu foarte scazut, dar in el se include iesire intrare in bucuresti fara ore de varf...
Ruta a fost: Bucuresti-Bran-Poiana Brasov-Brasov-Balea Lac-Sibiu- Bucuresti: 750km
Motor 1.6 16V
Condus nu mai mult de 90km/h in afara localitatilor, Cateva depasiri sportive pe la 130Km/h, in localitati exact cat restrictia fiecareia.
Comsum mediu pe calculator de bord: 5,8L la 100 Km
Consum total Real: 42 Litri - 750 km (am facut plinul, apoi la terminarea rutei am facut plinul din nou, si au intrat 42 litri)
Ruta a fost parcursa in trei zile cu escale turistice si noaptea -> nani...


PS: Condusul ne-regulamentar dauneaza grav somnolentei !!!
Am scos eu consum nemaiauzit, dar era sa adorm de vreo 3-4 ori !
segcm
Il citez pe un coleg de forum:

QUOTE
(shyck @ 9 Jul 2010, 00:27)
ma voi sigur nu le impingeti?


Eu chestii de genul sub 6% si mers sportiv cu depasiri, cu varfuri de 130 etc nu cred. E o masina de 1,3T goala !!! Sa fim seriosi! In depasire daca te uiti pe instant cat haleste te sperii. Eu am avut odata 5,8% mers doar extern, doar 70-80 in exterior si max 55 in localitati, frana de motor la greu, acceleratii calme, fara depasiri, fara clima, IASI-Buc, cum am intrat in Buc, dupa 10 min era 6,3%.
Din punctul meu de vedere la exterior cu mers sportiv iti ia un minim de 7,5-8%.
Dhragosh
QUOTE(segcm @ 29 Mar 2011, 21:45)
Din punctul meu de vedere la exterior cu mers sportiv iti ia un minim de 7,5-8%.

up.gif

Facut traseu in week Bucuresti-Cheia-Brasov-Rasnov-C-lung-Pitesti-Bucuresti ~500km consum de 7.4L, in cond in care am plecat din Buc cu un consum de 10L;
Mers sportiv pe Cheia si pe Bran-Clung + pe autostrada 140-150 iar in rest in cond regulamentare. 2 persoane+ portbagajul cam jumatate..

ma declar multumit smile.gif
Christiansen
900 km in Bucuresti ... 9,7% consum pe bord smile.gif

50% mers sambata si duminica ... 50% luni-vineri
L!nuX
bucuresti - buzau - ploiesti - bucuresti consum mediu de 5,6 , mers lejer , regulamentar
UTU2005
Din pacate eu m-am despartit zilele astea de masinuta mea 1.6 16V cauza...? consumul! in rest nu m-am plans de nimik! vreau din nou diesel si numai diesel!
eu aveam in orasul meu care e foarte mic fata de altele, un consum de 8.5-9.5 doar noaptea cand ma plimbam scoteam si 6-7% iar etern era cat de cat ok, deva-arad 5.7 si max 6.5 ! dar in depasiri vorba colegului de mai sus, te sperii daca te uiti la instantaneu! cine are nevoie de masina peste 50% in oras, diesel-ul e solutia, chiar daca ambele au ajuns la acelasi pret sau chiar mai sus diesel-ul dar consumul in oras se simte!
Avani
QUOTE(UTU2005 @ 13 Apr 2011, 12:00)
[...]consumul in oras se simte!
*


Se simte si revizia la diesel fata de cea de la benzina. Am condus ceva vreme un focus tot de 1.6 , 16 valve si ma dispera cat manca masina aia. De atunci, imi apreciez mai tare benzinarul meu si am invatat ca se poate si mai rau. biggrin.gif
UTU2005
QUOTE(Avani @ 13 Apr 2011, 11:05)
Se simte si revizia la diesel fata de cea de la benzina.

Asta asa e smile.gif fiecare are plusuri si minusuri ! asa e, se poate si mai rau...
spy_oh_joy1389
E cam cu 250 lei mai scumpa la diesel la o revizie normala si ii scoti la o diferenta de 2L/100km intre diesel si benzina in mai putin de 10.000 km. Cu cat creste pretul carburantului mai mult cu atat ii scoti in mai putini km.
Cristi A
Se simte, dar prefer sa simt usturimea o data pe an decat in fiecare saptamana la pompa tongue.gif
solidconvert
OFF: am si eu o nedumerire: ce anume este mai scump la un diesel fata de o benzinara la o revizie normala?... preturile pentru: ulei, filtru de ulei, filtru de aer si filtru habitaclu sunt identice... singura diferenta pe care o vad eu este la filtrul de combustibil... si ala nu se schimba la fiecare revizie... si daca faci revizia in orice alt service decat reprezentanta (lucru valabil pentru ambele tipuri de motorizari) eu cred diferenta de pret este aproape insesizabila... wink.gif
spy_oh_joy1389
Filtrul ala de motorina ti-l schimba la fiecare revizie si e vreo 200-250 de lei. In rest iesi exact la fel la pret. Si la Megane si la Clio a fost cam 550 fara filtrul de motorina.
Christiansen
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 13 Apr 2011, 12:41)
E cam cu 250 lei mai scumpa la diesel la o revizie normala si ii scoti la o diferenta de 2L/100km intre diesel si benzina in mai putin de 10.000 km. Cu cat creste pretul carburantului mai mult cu atat ii scoti in mai putini km.
*



Calculul e un pic gresit smile.gif Motorina e mai scumpa decat benzina ... Si apropos, si motoarele pe motorina trebuie turate daca vrei sa nu ai problema cu turbina ... deci, consumul va creste si el.

Daca mergi mult in oras cu dieselul, risti sa schimbi turbina foarte des. Alti bani, alta distractie smile.gif
spy_oh_joy1389
Eu am facut un calcul ipotetic pentru extra urban ca doar nu stau sa iau toate variabilele aleatoare sa fac medii si variante, nu stau sa calculez probabilitatea ca o turbina sa se strice. La fel de bine ti se poate strica si fulia defazoare la 1.6 si te costa si aia.
clio-> 5l/100km ~5.3lei/L in 10.000km => 500L =>2650lei
Megane 7l/100km ~5.3lei/L in 10.000km =>700L =>3710lei => 1060Lei

clio-> 5l/100km ~6lei/L in 10.000km => 500L =>3000lei
Megane 7l/100km ~6lei/L in 10.000km =>700L =>4200lei => 1200Lei

Stai linistit, ca dieselul meu e turat bine, dar la schimbari de viteze, ca doar turezi cand schimbi viteza nu si cand mergi la viteza constanta. Diferenta intre cele 2 masini din familie este undeva la 2l/100km in extra urban, iar in oras e cam de 4L/100km.
solidconvert
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 13 Apr 2011, 14:02)
Filtrul ala de motorina ti-l schimba la fiecare revizie
*


Nu se schimba la fiecare revizie... pentru cei ce schimba uleiul la 10k filtrul se schimba la fiecare 20k iar pentru cei ce schimba uleiul la 15k filtrul se schimba la 30k... deci defapt o data da, o data nu... si nu vorbesc din carti... asta este programa de mentenanta la diesel de la Serus... eu acolo imi fac reviziile...
spy_oh_joy1389
nedumerire.gif Nu te contrazic. Eu am facut prima revizie la clio la 27000km la o luna dupa ce l-am cumparat si l-a schimbat. Eu asa intelesesem de pe aici ca se schimba de fiecare data.
L!nuX
benzinarul are si alte avantaje decat diesel , nu doar filtrul respectiva , dispar problemele cu turbina , bagi benzina proasta merge prost , trage aiurea , dupa ce trece prin sistem si bagi benzina buna merge ca noua , la diesel ori pica injectoarele , ori schimbi filtrul , etc plus ca este si mai silentioasa
ssilviu
Și unde e consumul in ultimele posturi? Moderatorul viguros iar face treabă discreționar biggrin.gif

Dar ca să nu fiu off-topic, legat de consum, cine e nemulțumit de cât ia 1,6 in oraș, nu trebuie să schimbe mașină. Ci să încerce niște GPL. icon_mrgreen.gif
pheephee_11
chiar e o alternativa buna ssilviu? sau esti ironic...
eu de exemplu ma gandesc sa schimb masina, ca si alti colegi, din cauza consumului... o medie de 10.4 mi se pare putin cam mult.
UTU2005
pheephee_11: Si eu m-am gandit foarte bine la varianta gpl inainte sa vand benzinarul dar am renuntat din mai multe motive:
pretul a urcat si la gpl destul si e in crestere
consumul tot mare e
butelia grea, vroiam sa pun unul toroidal dar roata de rezerva....
performante sub diesel
multe probleme tehnice daca nu e facut ca la carte!
si nu in ultimul rand, mi se pare o improvizatie cel putin facute la noi in tara! poate gresesc...in fine,acum cativa ani chiar merita! (ma refer la pretul gpl-ului)
Oricum cine nu vrea diesel, asta e singura solutie pentru buzunar, cat de cat...smile.gif
pheephee_11
nu-mi place deloc ideea sincer, sa zicem ca n-am nevoie de portbagaj; in schimb au picat pana acum destule piese, nu am curaj sa ma complic si cu improvizatie de genul.

solutia tot un diesel ramane din punctul meu de vedere.

tot nu pot sa inteleg motorizarea asta smile.gif)
spy_oh_joy1389
De cand s-a scumpit atata carburantul folosim Megane-ul numai pentru drumuri in afara unde consumul e mai multumitor. Eu il mai iau si pentru drumurile scurte din oras sau cand e frig. Am spus mai sus ca Bucuresti-Alexandria-Bucuresti am scos 6.1l/100km si nu am mers tocmai incet.
ssilviu
QUOTE(UTU2005 @ 15 Apr 2011, 01:46)
pretul a urcat si la gpl destul si e in crestere

Depinde. Benzina a tot crescut de multe luni. GPL-ul e 2,7 lei cred că de jumătate de an.

QUOTE(UTU2005 @ 15 Apr 2011, 01:46)
consumul tot mare e

Adevărat, dar la bani pe kilometru eu zic că ieși mai ieftin ca un diesel.

QUOTE(UTU2005 @ 15 Apr 2011, 01:46)
butelia grea, vroiam sa pun unul toroidal dar roata de rezerva....

Eu in 100.000 de km am avut o singură dată nevoie de roata de rezervă. Pui rezervor torodial și ții roata de rezervă în portbagaj intr-o husă. Ai spațiu destul.

QUOTE(UTU2005 @ 15 Apr 2011, 01:46)
performante sub diesel

Care diesel? Poate 1.9. Strict dpdv al performanțelor, personal eu cred că nu o să observi vreo diferență în mers între benzină și gpl. Cu atât mai mult cu cât se poate seta instalția să treacă pe benzină la peste 5000 rpm, așa că în depășiri ai benzină pefelie. Trecerea e insesizabilă.

QUOTE(UTU2005 @ 15 Apr 2011, 01:46)
multe probleme tehnice daca nu e facut ca la carte!

Instalația în sine este una simplă. Nu e cine știe ce complicăciune. Și dacă o pui și la un service specializat, care face asta zilnic, nu văd de ce ți-ai face grija problemelor tehnice. Eu zic că mai nasol e la diesel. Ai turbina, ai injectoarele, trebuie să ai grijă la calitatea motorinei ...

QUOTE(UTU2005 @ 15 Apr 2011, 01:46)
Oricum cine nu vrea diesel, asta e singura solutie pentru buzunar, cat de cat...smile.gif
*


Consum pe gaz de 7,5 pe afară la 2,7 lei litrul, inseamnă vreo 20 de lei pe 100 de km. Cu dieselul ar trebui să scoți sub 4 consumul. Cam greu.
Prin oraș, unde scoți 12 pe gaz, tot ai nevoie de un 6 cu diesel, care iar e greu de obținut.

E adevărat, dacă stai prin provincie unde gazul a ajuns și pe la peste 3 lei, e mai nasol. Dar pentru bucurești, e foarte rentabil. Taicămiu de exemplu are pe Logan GPL de 200.000 de km. Și a schimbat doar injectoarele la 130.000 de km, care au fost doar câteva milioane.
clr
QUOTE(solidconvert @ 13 Apr 2011, 14:56)
OFF: am si eu o nedumerire: ce anume este mai scump la un diesel fata de o benzinara la o revizie normala?... ...
*



Pai daca te uiti in cartea de service la un Megane II e simplu: benzina are interval de revizii 15.000, diesel-ul 10.000 .
Astea inseamna ca la 2 revizii de benzina fac 3 la diesel.
dodox
Clr e relativ corect ce spui: 15000 sau 1an.
solidconvert
QUOTE(clr @ 15 Apr 2011, 10:02)
Pai daca te uiti in cartea de service la un Megane II e simplu: benzina are interval de revizii 15.000, diesel-ul 10.000 .
Astea inseamna ca la 2 revizii de benzina fac 3 la diesel.
*


OFF: vorbesti din carti!... asta era pe vremuri... acum la toate motorizarile este 15000 intervalul de service... si asta de vreo cativa ani... chiar si la megane 2... wink.gif
Christiansen
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 13 Apr 2011, 15:20)
Eu am facut un calcul ipotetic pentru extra urban ca doar nu stau sa iau toate variabilele aleatoare sa fac medii si variante, nu stau sa calculez probabilitatea ca o turbina sa se strice. La fel de bine ti se poate strica si fulia defazoare la 1.6 si te costa si aia.
clio-> 5l/100km ~5.3lei/L in 10.000km => 500L =>2650lei
Megane 7l/100km ~5.3lei/L in 10.000km =>700L  =>3710lei => 1060Lei

clio-> 5l/100km ~6lei/L in 10.000km => 500L =>3000lei
Megane 7l/100km ~6lei/L in 10.000km =>700L  =>4200lei => 1200Lei

Stai linistit, ca dieselul meu e turat bine, dar la schimbari de viteze, ca doar turezi cand schimbi viteza nu si cand mergi la viteza constanta. Diferenta intre cele 2 masini din familie este undeva la 2l/100km in extra urban, iar in oras e cam de 4L/100km.
*



Explici si tu calculul asta? smile.gif

Fulia defazoare nu prea se strica ... Hai sa facem un sondaj ... fulie defazoare versus Turbina smile.gif

Nu vorbim de turatie la schimbarea vitezelor, vorbim de regim de mers ... iar regimul de mers trebuie sa fie si la diesel undeva pe la 3000 ture smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.