Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Honda Insight Hybrid 2010
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
eviltuning
Pentru camber mai bine iti iei suruburi direct de reglaj de la eibach decat sa macelaresti amortizoarele, insa eu zic ca nu are nimic, la fel face si la mine, lasa urme si este normal mai ales la viteze mai mari.
madhorsefuzzy
Chiar daca "asa face toate" as putea incerca la a mea sa faca mai putin, ideal deloc.

Unde vin suruburile alea de reglaj, daca cele originale sunt fixe sus si fixe jos, batute pe canale in portfuzeta?
eviltuning
Eu si la megane cu camber negativ de -1°30' tot am urmele alea si e facuta directia.
Legat de suruburi le bagi la amortizor in gaura de sus smile.gif Am pus si o poza
madhorsefuzzy
Eu acum bat suruburile sa intre in portfuzeta la montaj pe niste caneluri.

Suruburile astea vad ca stau libere in portfuzeta si sunt excentrice in miez.

Nu sunt periculoase?
IRONICK
Eu am largit cu dremelu'. Iti trebuie mai multe, ca se tocesc pietrele mai repede.
A fost suficient 2mm pentru ce mi-am dorit eu.
Nu are rost sa dai banii pe alea aiurea.
radugns
La laguna am facut 0.4 grade negativ asa cum e din flanse. Daca vrei mai departe doar cu suruburi sus. Poti folosi surub m12 sus daca nu vrei sa dai bani le camber bolts.
madhorsefuzzy
Ai strans cele 3 suruburi ce tin flansa de caroserie astfel incat ansamblul sa fie cat mai spre interior?
madhorsefuzzy
ODO: 249.000 Km - Laguna

1. Bateria de 12V

Probleme la bateria Sorgeti ce a facut 2 ani (din cei 3 de garantie). Bateria simpla, ca pe vremuri fara AGM, EFB, etc. I s-a facut ochiul negru si m-am uitat dupa ce la o pornire de dimineata, dupa ce a pornit motorul s-a resetat UCH-ul ... hmmm

In mers dupa 4 drumuri de cel putin 2 ore fiecare si o incarcare peste noapte cu un redresor de LIDL ... ochiul nu s-a facut verde. Mers la garantie, povestit, lasat bateria acolo pebtru incarcare, luat alta identica pentru deplasare cu masina ...
Bateria s-a incarcat cu incarcator profi, ochi verde, testata cu instrument ... pusa pe masina.

Plec de acolo si in nici 100m in mers imi apare mesaj rosu in bord: "Battery charge fault! Stop vehicle!". Ma intorc cu mesajul la nenea, ii arat mesajul in bord, facem masuratori dinou pe baterie, repornesc masina si mesajul dispare. Plec de acolo cu vorba ca daca mai sunt probleme ma reintorc.

Si recomandarea sa pun CLIP-ul pe ea sa vad de ce a aparut eroarea aia.

Acum incarcarea cu bateria descarcata se facea la 14.60V, dupa drum de 2 ore la 14.35V. Dupa ce s-a incarcat bateria de catre nenea se facea la 13.85V. Prima intrebare: voltajul variaza in functie de incarcarea bateriei? Eu tind sa cred ca da, dar as vrea o confirmare.

2. Senzori parcare de fabrica si lumini marcharriere nefunctionale

Apoi a doua problema. A doua zi dupa punerea bateriei incarcate: plec de dimineata cu masina, parchez, merg senzorii de parcare pe spate (doar din astia am).
Plec la pranz cu masina: nu mai merg senzorii de parcare de era sa dau peste masina din spate tot asteptand bip-urile. Seara verific si vad ca nu se mai aprind nici luminile de marcharriere. Zic clar sunt legate.

Caut siguranta in manualele mele ... nu o gasesc, Ma uit la eticheta din bord ... nu ma prind. Apelez la frate-meu cu o idee zice ca ar putea fi sigurantele de accesorii incercuite cu rosu.
Aia din dreapta e intepenita in soclu (nu am putut sa o scot cu clestele de plastic al masinii), dar nu pare intrerupta.

Idei de debug?

Acum e noapte si ploua ... asa ca nu mai merg la masina, dar maine o sa fie mai frumos afara.
Gil26
Sigurantele pe care le-ai incercuit NU au nici cea mai mica legatura cu senzorii de parcare, vezi si atasat descrierea lor din cutia de sigurante habitaclu, acestea sunt pentru prizele accesorii.
Iti atasez totusi cateva capturi cu schema electrica, cutia de sigurante si conectori din UPC in care ti-am marcat si siguranta F=15A pentru modulul de parcare si F1=10A pentru intrerupator, dar daca acestea ar fi arse atunci nici celelalte deservite de ele nu ar functiona, plus mufa modulului de parcare si locatiile unor componente. Am facut si unele sublinieri \adnotari si cred ca pot sa te ajute mai mult decat ceea ce ai atasat (si sigurantele acelea gresite pe care doresti sa le verifici maine).
Sugestia mea este sa verifici mufe, conectori, circuite electrice si desigur sa folosesti cu incredere testerul CLiP valabil si pentru cealalta problema.

LE: mai atasez si schema electrica pentru luminile mers inapoi si locatia\mufa senzorului PMS de pe cutie si lumini mers inapoi (il poti verifica s pe acesta dar si restul din schema)
YRX
1. Tensiunea de incarcare variaza in functie de starea bateriei. Imediat dupa pornire trebuie sa ai peste 14, ulterior se mai micsoreaza spre un 13,8.
14,6 e cam mult, s-ar putea sa ai voltmetrul cam optimist, mai incearca si cu altul.

2. Daca nu se aprind becurile de marsarier, nu se activeaza nici senzorii, deci problema ar fi acolo. Daca nu se activeaza senzorii, sau cu intermitente, sa nu fie sonda de pe cutie sau mufa ei.
Daca ar fi vreo problema de masa la stopuri informatia de la sonda ar fi preluata de senzori si ar merge, chiar daca nu se aprind becurile.
Gil26
1. Tensiunea de incarcare variaza nu doar functie de starea bateriei ci si de alte variabile, iar aceasta se poate masura si cu voltmetrul insa este mai greu de “urmarit” variatia acesteia, mult mai usor se poate monitoriza via diagnoza folosind testerul CLiP, plus ceilalti parametri legati de incarcare si mai ales poate analiza cauza (cauzele) mesajului rosu in bord: "Battery charge fault! Stop vehicle!".

2. Referitor la luminile marsarier colegul are schema electrica plus mufa sondei de pe cutie data ca ex, dar nefunctionarea senzorilor parcare spate poate avea mai multe potentiale cauze, tocmai de aceea i-am oferit si cateva informatii referitoare la acestia. Mai atasez si cateva valori de referinta (doar pentru un senzor, restul fiind asemanatoare) si un extras din procedura de diagnosticare chiar pentru masina sa.
Si in acest (ne)caz testerul CLiP poate sa fie de un real ajutor.

Informatii are\sunt, iar pentru ambele puncte \probleme verificarile depind si de coleg, dar vorba aia: work smart not hard.
madhorsefuzzy
In primul rand multumesc pentru indrumari.

Am coborat la masina si am pus CLIP-ul pe ea.

Initial o groaza de erori de la conectare/deconectare baterie si chestii pe acolo.
Printre ele si una de parking senzor dar fara informatii de context.

Le-am sters pe toate si am vrut sa vad ce reapare.

Nu a mai reaparut decat "DTC920F16 - Voltage control" cu contextul ca in poza. Din ce observ problema e de voltaj al bateriei, prea mare 15V. Eroarea de daytime running lights e de la led-uri puse in loc de becuri.

Dupa ce am stat la ralanti cu masina vreo 15-20 min cred. eroarea nu a mai reaparut si in panoul general voltajul calculatorului a scazut pe la 14.8V de la 15V initial.

Ceva nu e bine cu bateria asta. O fi in garantie cu ochi verde dar daca imi beleste masina nu e de tinut si trebuie sa o inlocuiesc.

Apoi senzorii de parcare tot morti impreuna cu luminile de marchariere dupa resetarea.

Ce vad acum e ca nu mai intra in comunicatie tot mai multe calculatoare: aveam o mana, acum am un pumn intreg. Se vad in poze ...

Maine ma asteapta la service sa o duc sa-i repare usa si aripa busite. E service Kia si nu au competente Reno.

Cred ca o duc asa, o iau apoi acasa si mai vad.
Probabil ca o sa trebuiasca sa-i schimb bateria, sau modulul ala de incarcare (am unul pe balcon de la ultima problema cu bateria, dar nu mai stiu daca e cel original al masinii sau cel schimbat).

In momentul asta, fara prea mult timp disponibil, cu frig afara, cu erori prin calculatoare si chestii nefunctionale ma gandesc sa-i fac vant.

Bomboana pe coliva: imi spune ieri nevasta ca Honda e imposibil de condus pe ploaie si noapte. Nu vede nimic. Si ma intreba daca la masinile mai scumpe e la fel ... #$#%^&$^

Aseara am mers cu Bolt-ul ...
Gil26
Bun, e putintel mai clar acum chiar daca nici cu erorile nu ai procedat pana la capat, dar cu CLiP-ul nu ai mai facut nimic altceva, si nici celelalte verificari necesare sad.gif

LE: iti mai atasez totusi doar ca info si cateva valori de referinta pentru alternator si modul deconectare baterie plus procedura de diagnosticare a erorii DTC920F16 =Alternator pentru masina ta si schema electrica in care am facut si sublinierile \adnotarile necesare.
Trebuie facute cateva masuratori atat cu testerul CLiP cat si cu multimetrul sau chiar clampmetrul in diferite conditii si apoi cateva verificari, iti sugerez sa faci asta pentru ca altfel pot urma si cateva “probleme in cascada” (generate de tensiunea prea mica sau prea mare in cazul tau), daca NU doresti (informatii si ajutor poti sa primesti dar problemele se rezolva doar fizic pe masina) atunci spune si eu NU mai pierd timpul cu asta.
madhorsefuzzy
Multumesc pentru informatii. O sa fac tot posibilul sa urmaresc procedurile si sa diagnostichez corect problema.

Azi o sa o duc in service la tinichigerie: au venit pisele si vor sa scape de comanda mea.

Apoi cand o iau inapoi o rezolv cu pasii pe care mi i-ai dat. Multumesc!
Gil26
Nu neaparat trebuie sa urmezi procedurile cu toti pasii, acestea trateaza diagnosticarea, etapele, ce\cum trebuie verificat, etc. in toate cazurile acestora. Si pot sa dau ex chiar cu senzorii de parcare spate, am ajutat un coleg care a rezolvat rapid si usor doar cu WD40 la doi senzori ce apareau si pe diagnoza ca “bube”, dar au fost si alti doi colegi care au trebuit sa faca mult mai multe verificari si sa aloce mai mult timp (la unul a fost modulul, la celalalt mataraia de la un senzor) dar pentru ambii procedurile plus schemele electrice mufe si celelalte detalii pentru masinile lor au fost de un real ajutor.

Revenind, la tine cred ca mai important este sa verifici \rezolvi cu bateria, incarcarea si circuitul de incarcare, alternator, etc. pentru ca repet acestea pot genera si alte probleme. Iar pe langa celelalte informatii testerul CLiP si procedurile, schemele si tot ce am atasat te pot ajuta in identificarea cauzelor, dar verificarile trebuie facute fizic pe masina, functie de rezultatele acestora se mai pot face sau nu si restul\altele.
madhorsefuzzy
ODO: 252.600 Km - Laguna

Prin noiembrie aveam 2 probleme:

QUOTE(madhorsefuzzy @ 18 Nov 2023, 19:35)

1. Bateria de 12V

Probleme la bateria Sorgeti ce a facut 2 ani (din cei 3 de garantie). Bateria simpla, ca pe vremuri fara AGM, EFB, etc. I s-a facut ochiul negru si m-am uitat dupa ce la o pornire de dimineata, dupa ce a pornit motorul s-a resetat UCH-ul ... hmmm ...

2. Senzori parcare de fabrica si lumini marcharriere nefunctionale


La 1. am schimbat bateria cu un Exide nou si de atunci nu a mai avut nici pe naiba.

QUOTE(YRX @ 19 Nov 2023, 07:52)
2. Daca nu se aprind becurile de marsarier, nu se activeaza nici senzorii, deci problema ar fi acolo. Daca nu se activeaza senzorii, sau cu intermitente, sa nu fie sonda de pe cutie sau mufa ei.
Bingo!

Am schimbat sonda si "s-a rezolvat".

Acum am o singura problema cu masina: CLIP-ul nu mai vede nici un calculator: ma conectez citeste VIN-ul corect, dar apoi nu mai vede nici un calculator. sad.gif

Masina merge bine, dar daca se strica ceva, orice ... oha diagnostic. Threbuie sa o duc la un dacotec sa o purice sa vad dinou calculatoarele.


ODO: 130.200 Km - Honda

Ii trebuie ulei de motor si filtru noi (le am din decembrie prin casa) si curatat EGR-ul.

Si poate, poate schimbate amortizoarele si flansele cu unele OE Honda de undeva de prin Thailanda, Singapore, etc.

Si poate niste all season-uri noi ...
YRX
Pentru diagnoza - incearca intai alta. Se mai ard si interfetele.
madhorsefuzzy
Ultima data cand am fost cu ea la dacotec si pe interfata lui nu ii apareau toate calculatoarele cum imi lipseau si mie pe interfata. Dar nu am insistat atunci pentru ca era doar calculatorul de multimedia, care functioneaza, deci ...
YRX
https://youtu.be/fZMNzKpCGfc?si=pU4OzShV1DguhPpd

Test la mufa OBD 12V, masa, CAN high, low

Victorine
ODO: 130.200 Km - Honda

Ii trebuie ulei de motor si filtru noi (le am din decembrie prin casa) si curatat EGR-ul.

Tot Yacco HY 0W20? Eu cred că sunt la al 3-lea sau al 4-lea schimb cu ăsta de când mi-ai zis de el. Specificațiile sunt bune (SP-RC, SN PLUS, GF 6A), o idee mai bune ca la Toyota AFE 0W20 (SN plus, GF 5). Motorul e curat, nu scade nivelul, uneori se aude la prima pornire dimineața un zornăit/ clănțănit pentru foarte scurt timp, dar nu mereu și nu știu dacă făcea și cu uleiul de la Toyota. Oricum merg pe principiul că cel mai bun ulei e ăla schimbat des, la modul că în aprox. 15.000 km/an îl schimb de 2x, iar ăla de iarnă îl țin cel mai puțin fiind cel mai contaminat, din cauza drumurilor scurte. Pe site-ul reseller-ului sunt doar vreo 3 recenzii, una probabil a ta, alta a mea și încă una care nu zice prea multe din câte țin minte. Și la mine așteaptă în cutie de vreo 1 lună.
IRONICK
Ai bec de presiune ulei?
Se aprinde mai tarziu?
Victorine
Nu am turometru sau indicator de temperatură apă și tu întrebi de presiune ulei...
Face să zic la 1 din 10 porniri, nu contează temperatura sau cât timp a stat nepornită. Durează f puțin, 1 sec.
IRONICK
Filtrele de ulei in cazul altor masini sunt si cu supapa de presine care se deschide la presiune mai mica. Ai putea sa incerci si asa, nu stiu daca se aplica si in cazul tau.
Victorine
La mine e cu cartuș filtrant.
madhorsefuzzy
QUOTE(YRX @ 8 Apr 2024, 19:38)
https://youtu.be/fZMNzKpCGfc?si=pU4OzShV1DguhPpd

Test la mufa OBD 12V, masa, CAN high, low

Deci ma apuc de joaca ...

QUOTE(Victorine @ 9 Apr 2024, 09:11)
Tot Yacco HY 0W20?
Tot din ala: dupa ce am gasit formula castigatoare nu o mai schimb, chiar daca au marit pretul destul de mult la ulei. Nu mai am rabdarea sa caut ... sunt altele de rezolvat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.