ODO: 84.447 KmHonda merge si consumul pe 2000Km + condusa de sotie prin Bucuresti a scazut de la 7.5 % la 7.2%. Nimic notabil.
Daaaar ... am scos Honda la plimbare pana la Valcea.
De nevoie: Laguna asteapta o fulie de arbore cotit (impreuna cu restul kit-ului).
Revenind la plimbarea pana la Valcea cu Honda: o ocazie perfecta sa masor un consum extraurban, sa vad cum se prezinta pe autostrada, pe serpentine, la drum intins.
Traseul a fost:
- Buc. - Pitesti - Curtea de Arges - Valcea - 2 persoane si un mic bagaj -
5,6% - v med.
68Km/h - 213Km - plecat la 30 de grade C si ajuns la 20 grade C.
Pe autostrada am mers in general cu 140-145 Km/h (132 - 137 Km/h pe GPS) si nu am depasit 150Km/h. Eco OFF.
- Buc. - Pitesti - Curtea de Arges - Valcea -
si retur pe acelasi traseu - la intoarcere 3 persoane si portbagaj plin -
5,8% - v med.
51Km/h - 460Km - plecat la 23 de grade C si ajuns la 21 grade C.
Pe autostrada am mers cu cat s-a putut in general cu 145-150 Km/h (137 - 142 Km/h pe GPS) si nu am depasit 161Km/h. Aglomeratie mare pe drum, stat in coloana vreo 15 min, de unde si scaderea de medie (au fost si 34 de Km pe la Valcea contorizati). Eco OFF.
Impresii:
- 5,6%? si 5,8% total la intoarcere? Pe bune? O singura data am mai scos un consum de 5,6% cu Loganul la un drum lung si atunci efectiv am mers foarte foarte incet si lejer. Pe drumurile de Valcea niciodata nu am scazut cu Loganul 1.4 sub 7% si cu Leguma 2.0 diesel sub 7,2%. Aici nu contorizez drumul cu leguma de Turnu Severin unde am mers la consum, vorbesc doar de drumuri normale unde merg normal fara sa imi pese de consum.
Si masina asta nici macar nu a fost luata pentru consum ...
- e fooooarte ciudat sa mergi cu o masina fara "greierashi". S-a auzit suspensia lucrand pe Curtea de Arges - Valcea si retur, dar fara "greierashi". Nici macar unul, ceva acolo de prasila. Si a avut toate geamurile laterale date jos impreuna cu fetele de usi. A fost un sentiment ciudat rau: dupa ce esti obisnuit sa scartaie, zdrangane ceva tot timpul ... sa nu se intample asta.
- tinuta de drum este geniala - suspensia destul de ferma cat sa permita un condus mai alert (nu agresiv sau sportiv) fara tangaj si placut pentru pasagerii spate, dar destul de moale cat absoarba foarte bine toate denivelarile de pe Curtea de Arges - Valcea.
@einstein1984: Aici cred ca au ajutat si Sinaile de 15" de pe Logan si balonul cauciucurilor 195/60 R15.
- automata CVT - si asta misto - 6000rpm in depasiri, 1200rpm la mers in coloana cu 60-70Km/h. Pe serpentine in functie de cat de tare vroiam sa urc se tura intre 2200rpm si 4000 rpm. E foarte comoda cutia asta fara schimbari de trepte ci doar de turatie. Sportiva nu stiu dar daca o pregatesti si bagi piciorul in acceleratie cu 2 sec. inainte de depasire tasneste cu 5000-6000 rpm si accelereaza binisor cu cei 98 cai ai ei.
Aporpo de CVT si hibrid - la 140-145 Km/h rotatia varia intre 2900rpm si 3400rpm in general stabilizandu-se pe la 3200rpm
- la 160 Km/h aveam cam 4000rpm
- zgomotul in masina la 140Km/h si la 160Km/h este foarte ok, se poate face o conversatie normala fara sa ridici vocea. La 160Km/h zgomotul de motor e mai mare decat la Leguma (4000rpm vs 2700rpm), dar restul (de rulaj si vant) mai mici (cand iei piciorul de pe acceleratie si scade turatia iti dai seama).
Singurul minus al masinii e ca e un pic, dar doar un pic zgomotos motorul intre 4500 si 6000 rpm. Dar si zgomotul are o tonalitate frumoasa.
Tragand linie:
- mai economica decat Leguma
- mai confortabila pe drumuri proaste decat Leguma (Curtea de Arges - Valcea) - drumuri frecvente de altfel
- lipsa greieri comparativ cu Leguma
- fara probleme din cauza lipsei cailor comparativ cu Leguma (98cp vs 203cp)
- mai misto automata CVT vs M6 de pe Leguma in traficul de pe drum Valcea - Buc.
Ma duc sa vad de ce mai tin Leguma ... si sa mai analizez pentru ce vreau 300-400 cp la urmatoarea masina ...