Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Honda Insight Hybrid 2010
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
madhorsefuzzy
O sa vad exact ofertele propuse de cei 2 propusi de colegi si mai studiez problema celor chinezesti. Nu am ce face cu volan SH pentru ca sigur ar arata mai rau ca al meu. Al meu doar incepe sa se degradeze, sunt semnele incipiente.

Frecious Precious se pare ca e pentru femei, de asta nu l-am folosit pana acum. radmasa.gif
Dar doamna pare cam constipata ... wacko.gif

In alta ordine de idei maine la 8 dimineata ma prezint la mecanic cu "pachetul frane". E ceva dubios in componenta? unsure.gif

Se va schimba doar ce este necesar. Minim lichidul de frana si gresat culisele de etrieri spate. Poate si pe fata.
E prima masina care are indicatori de uzura la placute. Si cat de simplu e sistemul. wink.gif
madhorsefuzzy
ODO: 82.500 Km

Am fost la mecanicul meu sa umblam la frane. smile.gif

De cand am condus prima data masina la "test drive" mi s-a parut ca e infranata si ca franele nu prind cum trebuie comparativ cu celelalte Insight-uri conduse.
Apoi la verificarea de la Asko de dinainte de cumparare mi-au zis de acolo ca pe fata e totul ok, dar pe spate trebuie schimbate discurile, placutele si curatate pistonasele.
Cat am mers eu cu ea mi se parea ca pe franare se combinau zgomotul cauciucurilor invechite de iarna cu un huruit de la sistemul de franare chiar inainte de oprire.

In prealabil am dat eu roata jos acasa si am masurat cu sublerul grosimea discului, avand grija sa trec de bavura exterioara a discului: foarte aproape de 9mm, nicidecum 8mm cat e cota minima. Nou trebuie sa aiba 9mm.

Cu gandul ca un disc de fabrica neuzat nu merita schimbat, am cumparat platue spate ATE si lichid de frana ATE TYP200 cu gandul sa-l las 3 ani cum scrie si in manual si cum recomanda si ATE schimbul pentru ATE TYP200. Masina accepta orice DOT 3, 4 sau 5.1.

Avand experienta Legumei, care dupa schimb lichid si placute spate (din care una blocata pe disc) a avut o alta frana si avand in vedere starea discului am zis ca doar lichid placute si curatare trebuie.

Placutele Delphi pentru fata le-am primit in portbagaj odata cu masina: le cumparase degeaba neamtzul. Si daca a luat placute ieftine si frana era cu probleme ... imi dau seama de grija pentru masina a neamtzului ... adica lipsa ei ... sleep.gif

Si am fost la mecanic:
- curatat de rugina etrierii fata/spate si lubrifiat totul cu ATE plastilube;
- schimbat placutele spate cu cele noi ATE - cele vechi nu erau la limita de uzura dar se apropiau si am preferat sa pun ATE;
- pe fata am lasat placutele de pe masina care sunt uzate dar departe de limita de uzura - nu am vrut sa pun placutele Deplhi pentru ca mi-a fost frica de materialul din ele: pareau sa aiba bucatele de metal comparativ cu cele de pe masina ca nu pareau sa aiba;
- placuta drepta spate de pe interior era BLOCATA pe disc. Si pe stanga nu prea se misca cea d epe interior
- pistonasele se miscau greu si de abia dupa cateva apasari si-au revenit. Nu era nimic rupt/curs si nu s-a umblat in interiorul loc pentru ca se miscau usor dupa cele cateva miscari de dezmortire de pe pozitie
- lichidul de frana l-am schimbat prin motoda "pedala" pentru ca mecanicul nu avea prinderea de la borcanul de Honda pentru aparatul lui cu presiune. Initial s-a codit sa-l schimbe asa (cred ca nu o mai facuse de mult asa), dar l-am convins eu, fiind eu insumi convins ca schimbarea lichidului era vitala in tot procesul. Mai murdar a iesit de pe stanga spate, dar si borcanul cu lichid nou arata mai deschis la culoare acum. La fiecare circuit din cele 4 am simtit la primele 2 goliri cum se curata conductele/sistemul.
- etrierii sunt ruginiti toti. Cred ca va trebui sa-i pigulesc cu ceva vopsea neagra speciala. Dar mai incolo. Acum e totul functional.

In cei 10Km facuti deja nu am am huruitul si evident ca masina franeaza mult mai progresiv si mai placut. Astept in 50-100Km sa se aseze totul bine si discurile sa luceasca atat pe fata cat si pe spate. biggrin.gif

Pe scurt: o imbunatatire majora! Stiam de la "test drive" ca franele se rezolva cel mai usor. wink.gif
IRONICK
...

25 Apr 2019, 13:32:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 25 Apr 2019, 13:21)
ATE TYP200
*

Este bun, are o temperatura mai ridicata.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 25 Apr 2019, 13:21)
- lichidul de frana l-am schimbat prin motoda "pedala" pentru ca mecanicul nu avea prinderea de la borcanul de Honda pentru aparatul lui cu presiune. Initial s-a codit sa-l schimbe asa (cred ca nu o mai facuse de mult asa), dar l-am convins eu, fiind eu insumi convins ca schimbarea lichidului era vitala in tot procesul.
*
Cum iti este norocul cu garniturile de la pistonase acum.
Aparatul ala cu presiune care impinge, schimba cel mai bune lichidul. In vasul ala rotund se face un fel de atomizare. Singurul dezavantaj, vasele de plastic vechi pot sa se sparga.
madhorsefuzzy
Atomii ca atomii dar ia uite ce frumoase sunt inelele de centrare. radmasa.gif

Si culoarea nu e cea mai potrivita pentru praf si ploaie ... sad.gif

Initial am crezut ca o sa iau un argintie ...

Partea buna ca discurile sunt aproape perfecte dupa 20 Km de mers. Incepe sa isi intre in minti sistemul de franare. cool.gif

Am observat ca becul de semnalizare de la oglinda dreapta nu se aprinde. Si aparent lucas-ul cu becul e murdar pe dinauntru ... nedumerire.gif
dizzy
Saptamana trecuta am mers si am si condus Insight-ul unui prieten cale de 20+30+30 km prin tara civilizata.
Ce am observat:
Destul de spatioasa pentru 3 adulti si 2 copii plus bagaje, vanad in vedere cat e de mica.
Destul de economicoasa dar are un comportament ciudat din cauza cutiei de viteze CVT.
Bordul era tare frumos acu 10 ani dar si acum e destul de interesant.
vreo 100 cp are masina dar e parca mai lenesa decat un Logan de 1,6.
Imi zicea ca il costa mult uleiul care nu stiu ce ulei de Honda atat la motor cat si la cutie.
Solutia tehnica mi se pare usor gresita, masina nu poate functiona exclusiv electric. De aceea, consider ca solutia Toyota Prius este superioara.
IRONICK
user posted image
madhorsefuzzy
@IRONICK : pare ca si-au dat silinta japonezii. biggrin.gif

QUOTE(dizzy @ 2 May 2019, 10:46)
Destul de spatioasa pentru 3 adulti si 2 copii plus bagaje, vanad in vedere cat e de mica.
Asta a ajutat-o sa facem trecerea de la Logan la ea. Nu am simtit ca am mai putin spatiu in fata decat in Logan, ceea ce era un element vital. E chiar cu 2cm mai ingusta decat Loganul dar forma caroseriei ajuta la pastrarea unui spatiu mare in interior.

QUOTE(dizzy @ 2 May 2019, 10:46)
Destul de economicoasa dar are un comportament ciudat din cauza cutiei de viteze CVT.
Productia a incetat deoarece nu era la fel de economica ca un Prius echivalent, dar mie in Bucuresti imi reduce consumul fata de Loganul 1.4mpi cu 3l/100Km, de la 10-11% la 7-8%, ceea ce e decent. Probabil un Prius echivalent se duce la 5-6% ceea ce a pus pe butuci Insight-ul.

Cu CVT-ul te obisnuiesti repede: mie imi place mult cum tine motorul turat la 1700-2200rpm pe accelerarile normale, la 1200rpm pe crusing pana in 65-70Km/h si la 6000rpm cand ii dai kickdown (de la 60 la 140Km/h o tine acolo turata). biggrin.gif

QUOTE(dizzy @ 2 May 2019, 10:46)
Bordul era tare frumos acu 10 ani dar si acum e destul de interesant.
Mie nu imi plac bordurile cu mult plastic lucios si multe indicatoare luminoase si colorate. Il prefer pe cel al Lagunei: simplu cu ceasuri simple si un ecran de info monocrom micut. Daaaar ... bordul Insight-ului m-a cucerit: informatiile, desi afisate in culori verde albastru sunt minimaliste si culorile nu deranjeaza. Nu stii pana nu incerci. smile.gif

QUOTE(dizzy @ 2 May 2019, 10:46)
Imi zicea ca il costa mult uleiul care nu stiu ce ulei de Honda atat la motor cat si la cutie.
E minim 70 lei/l pe piata libera uleiul Honda 0W20. Si intra 3,6l la un schimb cu filtru. Un filtru de ulei Honda e in jur de 50-60 lei.
Un schimb de ulei + filtru de ulei la Asko e in jur de 550 lei. Si se face la 1 an sau 20.000Km desi celor cu Insight dupa 10.000Km incepe sa le scada nivelul la ulei.

Pentru o diferenta de 160lei/an merge sa iti puna aia o stampila in reprezentanta si sa spui la revanzare ca are istoric in reprezentanta. Sau nu merita? rolleyes.gif
Carte cu stampile de la neamt nu am, doar factura cu Km si rechemarile din sistem pentru capsele de airbag Takata (sofer in 2016 la 54.000Km si pasager in 2018 la 72.000Km).

Comparativ un ulei de Prius e in jur de 40-50 lei/l tot 0W20.

Un schimb de ulei de cutie CVT cu ulei Honda CVT la Asko costa 480 lei. Si se face la 40.000Km. La a mea a fost facut acum la 78.000Km. Ce e frumos e ca are joja de nivel. smile.gif

QUOTE(dizzy @ 2 May 2019, 10:46)
Solutia tehnica mi se pare usor gresita, masina nu poate functiona exclusiv electric. De aceea, consider ca solutia Toyota Prius este superioara.
Solutia de la Toyota Prius e clar superioara din mai multe puncte de vedere, printre care cea mai importanta este functionarea full electric si consumul mic astfel obtinut.
Solutia Honda s-a vrut o solutie mai simpla si mai ieftina, ceea ce a dus la taierea mersului full electric si a consumului mai mare.

Pentru mine consumul nu a reprezentat un criteriu, pentru ca la maxim 10.000Km pe an (7.000 -8.000Km in general) nici consumul de 11% al Loganului nu il simteam. Asa din diferenta de consum platesc uleiul si filtrul de ulei (550lei la Honda, 80 lei la Logan (schimb la 2 ani), 1200 lei economie din benzina pe an).
dizzy
Am mers prea putin ca sa pot macar pretinde ca sunt obiectiv.
Dar stii cum e, calul de dar nu se cauta la masele!
Doamna dizzy nu a fost impresionata, a zis ca-i prea complexa pt dansa desi ii luceau ochii la cutia aftamata!
madhorsefuzzy
Pai de ce sa nu fi obiectiv? Sunt parerile tale. smile.gif

Clar si eu ma dadeam cu orice masina mi s-ar fi oferit. wink.gif

Ma intreb ce a vazut complex doamna la masina. Ca la condus nu trebuie sa-i faci nimic deosebit fata de alta masina cu automata.
dizzy
Pt dna. dizzy, orice masina mai complexa decat Loganul e "prea complexa". Focusul ei e foarte simplut prin interior (model chelios - AC cu robineti, 4 geamuri electrice, radio cam ca Loganul).
Honda are bordul ala verde-albastru... pare SF, desi nu prea mai e. Pt ea, Blackberry e telefonul suprem.

Mi se pare ca e o masina bine insonorizata, nu se aude motorul decat daca o arzi la 6000 rpm - si acolo vrei sa il auzi.
IRONICK
QUOTE(madhorsefuzzy @ 2 May 2019, 12:01)
@IRONICK : pare ca si-au dat silinta japonezii. biggrin.gif
*

Da, dar mai sunt cateva locuri. biggrin.gif
Si ceva de insonosrizat.
madhorsefuzzy
QUOTE(dizzy @ 2 May 2019, 15:16)
Mi se pare ca e o masina bine insonorizata, nu se aude motorul decat daca o arzi la 6000 rpm - si acolo vrei sa il auzi.
Pai la 1200rpm crusing sau 1700-2200rpm in accelerare nu prea ai ce sa auzi. smile.gif

QUOTE(IRONICK @ 2 May 2019, 15:20)
Da, dar mai sunt cateva locuri.  biggrin.gif
Si ceva de insonorizat.
Oh nu ... si la asta am treaba? ohmy.gif ... mai am ceva material ramas de la Leguma ... niste pasla ... probabil o sa o arunc in portbagaj pe sub/peste capacul de acolo. Desi oalele rotilor sunt chele ... trebuie studiata un pic.

Mi-au stricat apele astia de la DRPCIV Pipera: numerele sunt gata in 48h adica ... luni dupa 12/14 (nu am retinut ora ca deja mi-o daduse la temelie ...). Maine dupa amiaza vroiam sa o duc vopsitorului ... sad.gif In 2013 le-am luat in aceeasi zi parca ...
dandobre
Numere preferențiale sau la rând?
vis-a-vis
Ca să fac o paralelă cu electronica... Prius are două motoare legate în paralel și Insight în serie. La Prius motoarele pot acționa independent, șunt legate printr-un soi de diferențial și controlate electronic. La Honda soluția e mult mai simplă, de altfel din ce am desfăcut eu de pe la Honda, ei se axează pe soluții simple și fiabile-n timp. Electricul fiind parte componentă a motorului termic, solidar cu vilbrochenul. E posibil ca termicul să meargă singur, dar invers doar dacă supapele ar rămâne deschise, să nu se facă compresie... rezultând alte complicații. Practic Honda doar a speculat legislația și a făcut un hibrid simplu, care să te scutească de taxe. Însă nu e o soluție proastă sau ineficientă, ci electricul cu bateria aferentă sunt subdimensionate. Soluția există și pe Koenisegg Regera care are un electric destul de puternic legat pe vilbrochen și încă doua pe planetare. Drept pentru care nici nu mai are cutie de viteze ci doar un convertizor ce cuplu. Electricul trage tare în ture joase cu un cuplu maxim de la zero, iar când termicul se turează suficient, puterile se însumează. Practic e o mașină cu priză directă, fără trepte de viteză sau CVT.
Revenind la Insight, electricul ei cred că nici n-ar mișca mașina prea bine dacă ar fi tras doar el, e foarte mic.
madhorsefuzzy
QUOTE(dandobre @ 2 May 2019, 16:11)
Numere preferențiale sau la rând?
Preferentiale de Bo$$. Am 2 masini cu ZKR, doar nu era sa las Honda fara ZKR. De la asta mi se trage? sad.gif

M-a sunat nevasta si imi zice ca si un coleg de-al ei a depus azi dosarul si a deschis gura sa intrebe daca nu se poate sa fie gata maine: "o sa incerc". Eu nu am avut inspiratia sa intreb ...

QUOTE(vis-a-vis @ 2 May 2019, 16:14)
Practic Honda doar a speculat legislația și a făcut un hibrid simplu, care să te scutească de taxe. Însă nu e o soluție proastă sau ineficientă, ci electricul cu bateria aferentă sunt subdimensionate.
Culmea e ca fata de Civic VIII cu acelasi sistem hibrid dar de generatie anterioara, la Insight au micsorat capacitatea bateriei si puterea motorului, ca sa reduca masa totala cu vreo 90Kg.


3 May 2019, 14:15:
QUOTE(no-reply@drpciv.ro)
Vehiculul cu seria de șasiu JHMZE2850ASxxxxxx și numărul de înmatriculare BxxxZKR este înmatriculat. Valabilitate ITP: 13/03/2021.
Uuuuu ... oare sunt gata toate (placute si certificat)? nedumerire.gif

Daca sunt atunci o pot duce la vopsit azi. smile.gif Verific dupa 15.00 ca ma gandesc ca acum de la 14.00 e plin pe acolo pe la ridicari certificate/placute.
madhorsefuzzy
ODO: 82.611 Km

QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Apr 2019, 22:48)
Am fost azi la vopsitor pentru un deviz: reparat si vopsit - prag sofer (refacut sudura si bagat solutie in el), bara spate, aripile spate st/dr cu tot cu praguri si arce pana la parbiz, usa dreapta spate, plafon.
Ce ramane: usile stanga, usa dreapta fata, capota si bara fata cu oglinzile - polish.

Grand total: 2200 lei - o duc pe 03.05 dupa Paste.

Am luat masina dusa pe 03.05 ieri de la vopsitor:
- vopseaua nu e identica cu cea de fabrica (pigment si "sclipici" in ea), dar nu se observa decat noaptea cand bagi lanterna din telefon intre 2 elemente sa le compari. Ziua nu se vede/observa.
- mai are 2 infundaturi pe usi dreapta fata si stanga spate care au fost doar polishate si cu infundaturile nu a avut ce face;
- capota la polish a scos la iveala carpeala neamtului inainte de vanzare: zeci de puncte albe de filler mascate cu negru care la polish s-au curatat. Asta dupa ce a vopsise masina si ii dadea polish final pe elementele nevopsite. De aproape se vede. Mai de departe nu prea. De foarte departe deloc. Poate ii astup eu dinou punctele ...
- repatatiile la praguri si refixarea usii soferului (era reglata prost dupa reparatia din DE) facute excelent. Cel putin de afara. Inauntru vedem peste ani, desi baiatul mi-a zis ca a bagat substante inauntru peste tot.

Per total sunt foarte multumit. As fi vopsit si capota daca stiam de belele, dar altfel masina nu mai are rugina si arata foarte bine. Poze cand o sa fie soare. biggrin.gif

QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Apr 2019, 22:48)
- reparat/schimbat stopul stang - a fost spart la o atingere si intra umezeala in el - am vazut la service

L-a rezolvat vopsitorul si pe asta: i-a pus silicon transparent pe toata buza de jos inspre bara dupa ce in prealabil l-a uscat bine in soare. Acum nu se mai abureste. Cu folie deasupra o sa fie sigur.

QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Apr 2019, 22:48)
- revizie ulei si filtre (mai putin ala de la cutie)
- burduf cap bara dreapta

Am fost azi la Asko Chiajna pentru schimb de ulei si filtru de ulei si burduf cap bara dreapta.

Total 665,45 lei din care:
- manopera ulei+filtru - 117 lei
- ulei Hybrid - Honda Green Oil - banuiesc ca 0W20 - 4l - 406 lei
- garnitura buson - 3 lei
- taxa ulei - 1,5 lei

Restul pana la 665,45 lei a fost inlocuirea burdufului capului de bara.

E cel mai scump ulei/schimb ulei platit de mine. Parca la Leguma am mai dat 348 lei pe ulei, dar pe 8l nu pe 4l.

Uleiul scos parea destul de negru pentru o benzinara aspirata fara injectie directa (din cate stiu). Trebuie sa verific neaparat distantele bujiilor. 8 la numar in motor. Trebuie sa aiba intre 1.0 si 1.1 mm. O sa vad cand vine vremea mai frumoasa.

Pun poze cu bidonul de 4l in care mai am vreo 300-400ml. Cica "Country of Origin: Japan". Venit din Belgia de la "Honda Motor Europe Logistics". Plecat de pe 19.04 cand cred ca am sunat la Asko sa fac programare pentru schimb de ulei cu ulei Honda. Sau e doar o coincidenta?
Pe jos prin service erau doar bidoane de 5W30 Castrol si Honda 5W30.

Ce am aflat in service e ca nu pot merge la nea Gigel sa fac reumplere cu freon pentru ca Hondele Hybrid (nu si Hondele normale) folosesc un ulei special pentru instalatia de AC. Si daca bag ulei normal bulesc instalatia de AC. Taxa e de 200 lei +/- in functie de cat freon e inauntru, comparativ cu 80 lei la Frigoservice.

Tot azi, acasa, am schimbat si filtrul de aer in fata blocului. wink.gif
Patru cleme rapide intr-un minut ca incepea ploaia. tongue.gif

QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Apr 2019, 22:48)
- covorase si tavita portbagaj
Am rezolvat cu ajutorul celor de la Rimi Timisoara.
Am luat:
- tavita de Honda Insight
- covorase de Honda CRV 2013 - Nu exista aftermarket covorase pentru Honda Insight. Astea de CRV trebuie ajustate putin unde intra sub scaunele din fata. O sa ma ocup sau o sa le folosesc asa, pentru ca fiind covorase Rigum din cauciuc calitativ se aseaza pe forma data in timp.

Oricum m-au rezolvat baietii de la Rimi. Le-am trimis o schita cu dimensiunile masurate de mine puse pe o poza cu covorasele originale de Honda Insight si ei au masurat in depozit vreo 3 modele de la diverse Honde care pareau din poze ca se potrivesc. Apoi la telefon am vorbit care si cum sa mi le trimita.

QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Apr 2019, 22:48)
Mai urmeaza:
- faruri - polish sau schimbate cu unele noi
- pus folie pe faruri + stopuri
- cauciucuri - GY Allseason Vector 4

Cu folia si polish o sa merg sa vorbesc la Detail PROTEKT.

Cu cauciucurile vad mai incolo.
madhorsefuzzy
ODO: 82.650 Km

Ieri am pus jantele de Dacie pe Honda.

De la 13,9 Kg cele de iarna acum am 14,4Kg per janta pe astea de vara.

Mi se pare ca inelele de centrare sunt degeaba: parca nu calca deloc pe butuc. De abia il ating in loc sa calce 2-3 mm acolo. Trebuie altele desi par centrate rotile. Pana in 65Km/h nu sunt probleme. Mai sus nu stiu.

Am comandat si piulite de ford cu saiba ca nu imi mai intra capacul cu Dacia ce acopera piulitele si butucul.
einstein1984
aoleu cat de gresit arata......Si nu sunt cu estetica asa rau dar asta...
IRONICK
Domnuuuu, alooo! Pai este frumos, ati parcat pe trotuar! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Ce are mai ainstaine, 90% din jantele vazute zilnic sunt alese foarte prost in raport cu masina.
El a pus ce a avut, si chiar nu-i sta rau. Dar pana la cocalari si kitch mai are extrem de mult.
b06fcn
Acum mai trebuie sa faci rost de alte capace, sau sa le adaptezi pe alea de Dacia sa nu mai scrie asa ceva pe ele...
Vrei sa ramai cu doua randuri de roti, vara/iarna? Ca parca intelesesem ca vrei sa-i pui gume all-season...nu le pui mai bine pe jantele ei? Sau nu a avut aliaje?
madhorsefuzzy
QUOTE(einstein1984 @ 20 May 2019, 10:11)
aoleu cat de gresit arata......Si nu sunt cu estetica asa rau dar asta...
Le pun si capacelele cu Dacia pe ele stai linistit. Sau iti place mai mult cu jantele Rial? Ca jante Honda originale nu am la ea.


QUOTE(IRONICK @ 20 May 2019, 10:21)
Domnuuuu, alooo! Pai este frumos, ati parcat pe trotuar!  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
Acolo e locul de parcare ADP marcat: pe trotuar. happy.gif

QUOTE(IRONICK @ 20 May 2019, 10:21)
El a pus ce a avut, si chiar nu-i sta rau.
Le am pe astea Rial 6.5J ET42 si astea de Logan 6J ET50 de 7Kg.
Am cautat tot internetul de ceva jante 4x100 pe 15" cu ET-ul sa se incadreze in 45-50 si late de maxim 6". Doar chestii de la 7,6Kg in sus.

In plus mie imi plac! radmasa.gif

QUOTE(b06fcn @ 20 May 2019, 10:21)
Acum mai trebuie sa faci rost de alte capace, sau sa le adaptezi pe alea de Dacia sa nu mai scrie asa ceva pe ele...
Vrei sa ramai cu doua randuri de roti, vara/iarna? Ca parca intelesesem ca vrei sa-i pui gume all-season...nu le pui mai bine pe jantele ei? Sau nu a avut aliaje?

Le-as adapta pe astea de Dacie: chit de plastic, slefuit si spray dupa care lasate asa sau cu un sticker cu Honda.

Cu anvelopele nu stiu ce o sa fac: all season, 2 randuri ... Momentan vreau sa vad cum se misca cu astea ... nu e graba.
einstein1984
nu e vorba de capace, rial BBS sau honda, dar astea, fiind asociate cu loganu pe honda aia... nus tsiu e rau.
Nu am nimic anti jante de opel pe chevrolet sau invers.
@Ironik , nu am zis de kitsc sau cocalari (daca erau vopsite verde neon puteam zice asta), inteleg si de ce a facut asta, dar parca mai rau nu putea arata smile.gif jante "robuste" pe masina cu linii fluide.
Acuma daca tie si sotiei va plac, drumuri bune!
wolfin
Inelele de centrare sunt conice...pare ca nu calca dae la interior sunt ok.

Intebare...inelele erau noi?. Cand se uzeaza le schimbi.
madhorsefuzzy
Inelele sunt noi si au o parte cilindrica si una conica. Dar aia conica intra mai mult in janta de Logan si nu ramane la suprafata de contact a jantei cu butucul. De care nu se atinge.

Ca si rezolvare: in loc sa fixez inelul pe janta il fixez pe butuc si apoi pun janta. Dupa strangerea piulitelor janta e centrata. Rezolv maine cand sper sa imi ajunga piulite de Ford cu saiba conica in cap. Nici piulitele actuale nu imi place cum calca pe janta. Dar se rezolva.
einstein1984
stii ca piulitele alea sunt gandite pentru un anumit unghi de asezare pe janta.... care unghi poate e diferit la ford fata de prezonu de dacia?
madhorsefuzzy
O sa masor cu raportorul inainte. wink.gif

Care e probabilitatea sa fie 45 grade in ambele cazuri? radmasa.gif
MuciX
Dom injuner, pe mine ma macina o dilema: pana la urma ala chiar e prezon? Adica asa ii zice lui pe nume?
einstein1984
e surub naibii, dar la vulcanizare si pe forum toti ii zic prezon la ala de logan. Prezonu e tija filetata pe toata lungimea, dar ma dau si eu dupa publicul tinta.
@fuzzy, absolut nule, surubul de logan are guler de 60 de grade, nu cred ca se aseaza pe janta la 45 de grade, vezi ca piulita de ford sa nu aiba raza.....
madhorsefuzzy
E nule nule sansele. sad.gif Si Ford tot 60 de grade are: click

Despre ce raza vorbim ca nu stiu?

Diametrul piulitei de ford e de 28mm, iar al surubului de Dacie ar fi 25mm. Sa imi dea cu virgula pentru 1,5 mm? unsure.gif
einstein1984
iegzista piulite sferice, nu conice, nu cunosc la ford cum e.
Conul la dacie merge de la 15 pana la 22.5, diametru max pe guler e 23 mm, posibil sa nu intre piulita for de 28 mm blush.gif
madhorsefuzzy
Mda ... acel sentiment ca iti iei m$#$ orice ai face ...

Au venit piulitele Ford cu saiba ... si grosimea partii mobile care ar trebui sa intre prin janta Sinaia e de 18,5mm. Sau nu trebuie sa intre?

@einstein1984: daca stii cumva si cat de mare e gaura jantei Sinaia raman dator cu o cheers.gif
bgdrenault
La ford fiesta am janta de aluminiu cu piulite de genul. Intra prin janta, sau ma rog, in locasul special partea mobila nu ramane afara.
einstein1984
QUOTE(einstein1984 @ 21 May 2019, 09:52)
iegzista piulite sferice, nu conice, nu cunosc la ford cum e.
Conul la dacie merge de la 15 pana la 22.5, diametru max pe guler e 23 mm, posibil sa nu intre piulita for de 28 mm  blush.gif
*


gaura cilindrica de deasupra conului are 32 mm, ca sa incapa cheia pe ele.... diametrul din con pe care se aseaza piesa e 22, 38mm
madhorsefuzzy
Iar in capatul conului se termina cu o deschidere cu diametrul de 13mm. Cat sa incapa surubul de 12 mm.

Drept urmare surubul cu diametrul de 18,5 mm nu trece de con, cum e si firesc de altfel pentru ca, capatul conului jantei vine direct pe disc.

Daaaaar ... piulitele de Ford cu saiba vin manusa pe jantele Sinaia. a scapat.gif Ma si vedeam cu anunt pe olx cu piulite de Ford ...

Cand pun piulita pe janta saiba se fixeaza, dar piulita se invarte in saiba fara sa atinga janta. El la 1-1,5mm de janta. Iar la fixare piulita se invarte cam 10-13 ture pe prezon pana sa pun mana pe cheie sa strang. Practic partea care intra in piulita acopera tot filetul interior al piulitei.

Acum mi se pare ca stau mult mai bine piulitele pe janta decat piulitele vechi.

Acum merg puse si capacele cu Dacia. biggrin.gif
einstein1984
Asa, ca regula generala, o fixare corecta e cand ai cel putin o spira de filet pe partea ailalta a piulitei, ca sa fie toate spiele de filet din piulita in priza. Dci din ce vad in poze ai nevoie de prezoane lejer mai lungi.
poate sunt nedormit, dar din ultimul post al tau nu am inteles nimic, noroc cu pozele.
einstein1984
Nu zici rau ca jantele de origine sunt la alt standard decat alea aftermarket, dar chiar aa greu gasesti jante de honda care sa vina pe asta?
madhorsefuzzy
La dealer e 400 EUR o janta pe 15".

Pe oleics am:
- https://www.olx.ro/oferta/jante-15-16-17-18...html#a62492d688 - 600 EUR jante pe 15" si 700 EUR jante pe 16"

- https://www.olx.ro/oferta/set-8021-jante-ho...html#357d7e96f1

- https://www.olx.ro/oferta/jante-originale-h...html#357d7e96f1

- https://www.olx.ro/oferta/jante-honda-cauci...html#357d7e96f1

https://www.olx.ro/oferta/jante-honda-vti-1...html#d2e74d5e30

Pun si poze ca sa ramana peste timp ce aveam de ales.

Si tehnic si estetic (aici bag si pretul) raman la Sinai.
vis-a-vis
Alea de Logan merg foarte bine... nu mai cheltui banii aiurea.
wolfin
numa sa fie stranse cu ce trebe sleep.gif
madhorsefuzzy
QUOTE(vis-a-vis @ 24 May 2019, 14:34)
Alea de Logan merg foarte bine... nu mai cheltui banii aiurea.
Nu dau banii pe nimic. Dar avem o discutie filozofica si plastica despre frumos. tongue.gif

In plus, tehnic jantele de Logan sunt ideale pentru masina. Japonezii si-au dat seama de abia la facelift si au pus pe Insight facelift jante cu specificatiile de Sinaia (sau Bran daca vreti): 4x100 6J ET50.

QUOTE(wolfin @ 24 May 2019, 14:54)
numa sa fie stranse cu ce trebe  sleep.gif
Din 2013 strang piulite si suruburi cu cheia dinamometrica proprie. Daca la asta te referi.

Si mi-am cumparat si un cric crocodil Yato de 2t. link
madhorsefuzzy
ODO: 82.700 Km

Am umblat la bujii azi. Si am scapat un cauciuc de suport capac motor si un clips in scut. sleep.gif


Eram curios de distanta dintre electrozi la 82.700Km avand in vedere ca termenul de schimbare e la 100.000Km. Si ca am avut impresia ca uleiul scos din motor era cam negru.

Loganul o singura data a innegrit uleiul ca la diesel in 7000Km: cand avea puse bujii cu distanta deintre electrozi de 1,1 mm (o greseala la cumparare neverificata la montaj ... ei le dadeau compatibile/bujiile erau cu 1,1mm).

La Honda manualul spune ca pot pune bujii cu distanta de 1.0-1.1 mm. Cele de pe masina de fabrica aveau la 82.700Km 1,05-1,06mm. In grafic pentru 100.000Km.

Le-am reglat la 1mm desi in manual zice ca e interzisa reglarea bujiilor cu iridiu. Masina inca merge.

E chinul naibii sa scoti cele 8 bujii cu cheia de la Logan. Si acolo ma ajutam de un cleste sa prind bujiile. Aici a trebuit sa prind bujiile cu manerul de cauciuc de la cleste. radmasa.gif

Cele 4 bujii dinspre evacuare (spre bord) se pot scoare dupa ce scoti stergatoarele (cheie de 14), declipsezi plasticul de sub ele ce inchide spatiul dintre capota si parbiz si apoi desfaci o tabla de protectie pe care se sprijina plasticul anterior prinsa in 5 suruburi de 10. Apoi te tot lovesti de batul care tine capota. icon_mrgreen.gif

Cele 4 bujii din fata se scot dupa ce scoti plasticul de protectie cu Honda IMA si pierzi un manson de cauciuc in scut.

Toate fisele sunt prinse cu suruburi de 10.

In fine pun niste poze cu bujiile. Nu arata excelent, dar nici foarte rau.

A venit noaptea: ma duca sa reglez farurile. Nu imi trebuie decat un creion de tensiune. biggrin.gif
bgdrenault
Referitor la prezoane si piulite si faptul ca ramane filet neparcurs.
Am ford fiesta cu jante de alij din fabrica. Piulitele nu se infileteaza pana la capatul prezonului, raman 2-3 spire neocupate. Evident si pilitele cu saiba sunt originale.
madhorsefuzzy
ODO: 82.800 Km

Azi a luat sotia masina la serviciu: si-a intrat Honda in rol pentru prima data. rolleyes.gif

"Nu mai pleaca" - vezi ca esti pe N nu in D sau R
"De unde se deschid geamurile?" - vezi pe usa butoanele
"Bag picioarele nu franeaza" - stai linistita ca franeaza mai bine ca Loganul, trebuie doar sa te obisnuiesti
"Nu iese cheia din contact" - rasuceste cheia pana la capat; pune masina in P sa te lase sa scoti cheia

I-am zis in final ca o vand si o las cu Loganul in continuare. biggrin.gif


Apoi seara am fost pe Suzana 9 sa-i fac refill la AC. Nu stiam ce si cum este dupa 9 ani asa ca am fost sa vad.

Dupa ce meseriasul de la reprezentantaa Honda mi-a zis ca-i trebuie ulei de AC de hibrid, adica PAO in loc de PAG46 si eu am aflat de pe insightcentral.net si din manual ca ii trebuie Sanden SP10 (adica PAG46) fiind compresor antrenat mecanic de curea ... azi mi-a pus meseriasul PAO. ohmy.gif

Explicatia: PAO e mai bun si se poate folosi peste tot iar Total-ul asta e importat doar de el de la Total si il mai si distribuie pe la altii. Asa ca a facut inlocuire de ulei: habar nu am daca e asa.

Vrajeala vrajeala dar aveam 250g de freon din 500g in instalatie. Cand am plecat cu freon dublu ... n-am simtit mare chestie. La Logan se simtea diferenta si pentru mai putin. huh.gif

Am aflat ca la japoneze compresorul se opreste si porneste tot timpul sa mentina temperatura. La Logan se oprea cand faceam manevre de parcare ca nu mai avea putere. Fiecare cu stilul sau ...
IRONICK
10min de vacum, putin
a scos 6 si a bagat 20 ulei .. . de obicei cat se scoate + inca putin, cred ca a bagat sa fie
asa-i generatia noua de conpresoare, merge cu intermitente

mie nu prea imi place vara, indiferent cat de tare-i clinatronicul, tot simt umezeala cand il opreste


madhorsefuzzy
Ziua a 2-a: cica sunt probleme cu frana, ca ar hurui. E drept ca face ceva zgomot de la placutele fata care habar nu am ce marca sunt, dar am zis sa mai adunam Km cu masina si apoi sa vad ce si cum le schimb. Nu scartaie ci doar huruie, si asta se aude mai ales la viteze foarte mici inainte sa opresti, dar cum Start/Stop-ul taie motorul de la 6-8Km/h de acolo pana la 0 se aud doar cauciucurile (cam 0 la viteza aia) si evident franele. Placutele nu sunt nici jumatate consumate.

Dar nu ma asteptam sa fie nevasta-mea asa sensibila la chestii d-astea. unsure.gif

Plus ca atunci cand m-am uitat dupa placute spate nu am gasit ceva interesant pentru fata gen ATE Ceramic.

Plus ca am un set de Delphi noi pentru fata, dar mi-a fost frica sa le pun ca sa nu scartaie/huruie. Nu am incredere in Delphi, mai ales la frane. wacko.gif

Si incepe sa ma intrebe nevasta chestii:
- cand ii faci curatarea interioara?
- cand ii pui pielea pe volan? (apropo a venit aia artificiala de 16$ din China - chinezu' chiar a fost rezon si a trecut 6$ valoarea pe pachet.)

Eu am in cap alte chestii cum ar fi cum ii lipesc stopul sa nu mai intre aer in el sa se umezeasca ... mi-a fost sugerat hot glue daca siliconul de la vopsitor aplicat nu face treaba ...
madhorsefuzzy
Am fost ieri sa lipesc stopul: la baiatul de pe facebook din Prelungirea Ghencea 115A.

200 lei ca sa ii dea cu o smacolina speciala (nu am facut poza ceva tub alb scris cu mov/purpuriu pe el), dupa ce l-a uscat cu aer cald in prealabil timp de vreo ora sau si mai bine.

Garantie 6 luni, nu spal masina 3 zile. Ploaia nu afecteaza.

Azi aveam putin condens: baiatul a zis ca trece ca a ramas de aseara.

Mi-a lasat scoase dopurile de condens: ca e mai bine asa. Eu o sa le pun la loc dupa ce se usuca si nu mai vad condens dupa cateva zile bune cu soare. Ca pe dreapta nu face din fabrica deci stopurile sunt ok ca si constructie.
IRONICK
este normal condensul, a fost desfacut
dopurile trebuie sa stea la loc, era bun un pliculet mic de silicat in prima saptamana
sunt niste cartonase mici de la action_cam-uri, sau cei de hdd-uri
madhorsefuzzy
ODO: 82.900 Km

Am schimbat filtrul de polen sambata: Frecious Plus la cererea publicului. biggrin.gif

Pregatit cu spray-uri cu spuma de curatare ... am observat ca nu am cum sa bag ca la Laguna sau Logan: aveam ventilatorul direct sub filtru.

Ramane sa bag pe sub masina cand o ridic pe o rampa.
madhorsefuzzy
Update: am mers aseara cu Honda dupa schimbarea filtrului de polen.

Mama ce vijelie fata de ce era inainte. Pe minim a trebuit sa indrept un aerator de la pasager in alta parte ca ma tot batea cu aer rece si a trebuit sa maresc temperatura de la 20 grade C(nu stiu de ce o pune asa de jos nevasta ca e friguroasa. In Leguma baga 24-25 grade si aici ... ) la 23 grade C sa imi fie bine.

Eu credeam ca in 80.000Km neamtul a mai schimbat filtrul de polen macar o data, dar poate aveti dreptate ca poate era ala din fabrica ...

Cu tot filtrul ala imbacsit si clima pusa pe auto si ploaie si multa recirculare (ca asa merge auto la Honda asta) si motor oprit pe la semafoare ... nu am vazut niciodata abur pe geamuri. blink.gif

Asa miserupist e neamtul meu sau in general nemtii nu fac mentenanta la masini? Eu aveam impresia ca fac ...
dandobre
Poate omul a plătit pentru înlocuirea filtrului la revizie dar nu i s-a făcut operațiunea. Nu or fi numai la noi manevre din astea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.