Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Crossland X (Polizorul Turbo)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69
einstein1984
Eu aduc si argumente, altele decat propriile mele convingeri. Daca nu e cazul la matale, mult succes pe viitor.
MuciX
QUOTE(axabrt @ 30 Aug 2022, 07:55)
Mai am un coleg cu Mazda 6 și discuri care vibrează. Era un garanție și a pus altele tot Mazda, dar în reprezentanta au recunoscut cu juma de gura că alea de prim montaj au avut probleme și că astea înlocuite , deși tot Mazda au alt furnizor și n ar fi cu probleme.
*


Sunt cam cunoscute problemele cu discurile la Mazda6. De recall nici vorba, dar in principiu sunt sub dimensionate si de aici necazul; se plang inclusiv pe forumurile nemtesti de ele. Remediul pare sa fie discuri Zimmermann in loc de OE/OEM. Sau big brakes kit. smile.gif
bgdrenault
Argumentele din caietul de sarcini sunt interesante, ca in rest, pe net citim si noi, iar supozitia ca am incins eu discurile pe spate si au si ruginit in doi ani de zile..........
Ma gandeam ca spui ceva de frana electrica, ar fi fost mai plauzibil...

Fie cum spui tu.

<span class='edit'>30 Aug 2022, 09:34:</span>
QUOTE(MuciX @ 30 Aug 2022, 09:28)
Remediul pare sa fie discuri Zimmermann in loc de OE/OEM.
*


Pai alea nu au aceeasi dimensiune? Au alta calitate?
Ca pare ca nu prea conteaza calitatea.

Evident ca , conteaza. Evident ca de ceva vreme multi se plang de exemplu de calitatea ATE, care candva era un guru al discurilor. Oare de ce nu se plangeau si acum 10 ani?

La urma urmei, sunt consumabile si nu sunt un capat de tara.
Mai nasol la renault, ca inginerii priceputi le au proiectat cu tot cu rulment, pe cele de pe spate
Da, stiu, cine vrea poate sa l scoata pe cel vechi, dar nimeni nu vrea.
MuciX
QUOTE(bgdrenault @ 30 Aug 2022, 09:30)
Pai alea nu au aceeasi dimensiune? Au alta calitate?
Ca pare ca nu prea conteaza calitatea.
*


Aceeasi dimensiune, evident. Uite un topic gasit la graba, OP e si el in Germania, deci e aceeasi problema si la masinile de aici, nu doar din Romania. Mai sunt destul de multe rezultate cu aceeasi problema la "discutii generale" pe forumul ala.
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 30 Aug 2022, 10:12)
Eu aduc si argumente, altele decat propriile mele convingeri.
*



Unde?? ca inafara de faptul ca le-ai incalzit ... nu am vazut altul ...
einstein1984
#3091
cj98czh
sa ma ierti, ala l-am vazut ... dar nu tine ... producatorul trebuie sa se gandeasca ca incalzirea discului este normala si sa faca discul din materiale ca atare ... am vazut discuri rosii la propriu care nu s-au deformat ... deci daca materialul este de 2 lei .. se poate ..

in rest ai dat si tu o explicatie stintifica ... ce sa zic .. copy/paste
axabrt
Discuri roșii a avut doftoru de curând.
Poate ne lămurește daca s au ovalizat.

Totuși nu pricep cum de le a înroșit în halul ăla. Trebuie câteva frânări violente de la viteza maxima la zero că să ajungă în halul ăla...
IRONICK
Incalzirea nu trebuie sa produca deformari.

30 Aug 2022, 11:42:
QUOTE(cj98czh @ 30 Aug 2022, 11:32)
in rest ai dat si tu o explicatie stintifica ... ce sa zic .. copy/paste
*

Lucrari stiintifice scrise de ajinstain nu am vazut pana acum. sleep.gif
marksman
Hai, că v-ați făcut destul de cap!
marksman
Între două bug-uri m-am uitat la discurile de la Opel. E clar că e o problemă: pe stânga față zici că am un disc de pick-up, și se simt la mână bine de tot uzura și șanțurile. Pe dreapta față gradul de uzură e mai mic, tot așa, "la mână".
O să caut să dau roțile jos și să bag șublerul ca să văd cât de uzate sunt discurile față, comparativ. Cel mai probabil că se lasă cu înlocuit cât de curând.
IRONICK
Vezi sa nu masori si buza lor.
bion
Il si vad pe marks cu sublerul in mana pe burta sub popel in ploaie.
Cate zeci de mii de km are vehiculul?
bgdrenault
Cred ca se mai plangeau de discuri pe la Opel pe forum, chiar la crossland
Dar cred ca nu i un criteriu de firma auto, piesa proasta din lot dubios si atat

Bine, sa nu uitam de caietul de sarcini biggrin.gif
Ai deschis cutia pandorei?
marksman
QUOTE(bion @ 1 Sep 2022, 11:39)
Il si vad pe marks cu sublerul in mana pe burta sub popel in ploaie.
Cate zeci de mii de km are vehiculul?
*


Deja s-a oprit ploaia, iar șubler și micrometru știu folosi, am făcut școală tehnică.
MuciX
Deci nu esti pasionat. sleep.gif
marksman
De nimic.
marksman
Ok, acu' s-a terminat sejurul, serile de bere și apăsatul aiurea pe ecran în buzunar. Am șters toate postările, că nu mai avea logică firul discuției fără postarea mea inițială.

Mdeci, am volănit pentru 621 km un Captur E-TEC, 1.6 benzină, hibrid. Cutie bănuiesc că EDC, cu mod "one pedal", pe care l-am testat vreo câteva zeci de km și nu pot zice că m-a impresionat cu ceva. L-am luat cu consum mediu de 5.5, l-am returnat cu consum mediu de 5.4.
Ce mi-a plăcut:
- motorul în 4 cilindri. Nu am simțit vreo vibrație nelalocul ei.
- modul EV. Chiar merge electric la aproape orice viteză, cel puțin între 0 și 100 cât am mers eu. M-Hybrid de la Mazda e pishwasser în comparație. Din ce rețin eu, merge exclusiv electric la pornirea din i-stop și un pic după ce motorul termic se oprește. Downside la electricul de pe Captur: mai mult de 1 km nu l-am convins să meargă. Bateria se epuizează rapid.
- garda la sol. Nu știu cât are, dar e suficientă pentru a nu avea emoții peste hârtoape unde cu un sedan sau o compactă strângi din koor.
- 4 porturi USB: 2 în față, 2 în spate. AA și ACP și navigație proprie, aparent cu hărțile lui Gogu (built with Google - așa se lăuda)
- destul de fâșneț pentru ce-am avut nevoie, cred că am depășit de vreo 5-6 ori
- navigația mare
Ce nu mi-a plăcut:
- greierul din portiera șoferului pe care l-am anihilat cu o lovitură de cot aplicată feței de ușă
- alți greieri pe la hayon
- consumul motorului termic pare mare (am văzut instant de 8-10 la 90-100 pe cruise control, și nu era la deal)
- foarte mult plastic aparent fragil la interior. Bordul ăla zici că e "Logan gen. 1 reloaded"
- climatizarea: indiferent de poziția aeratoarelor ori luam curentul de aer în freză, ori peste picioare
- zgomot aerodinamic mare de la 80 la oră
- handsfree jalnic (probabil din cauza zgomotului de mai sus): eu vorbeam cu vocea ridicată, interlocutorul se plângea că nu înțelege ce spun, că e zgomot sau se aude parcă aș fi la distanță de microfon.

Una peste alta, simpatică troaca, ar fi un "daily" bun dacă ar fi primită ca mașină de serviciu, altfel aș decide greu sau deloc să dau banii pe una.
Victorine
5.5 mi se pare chiar ok pentru mașina aia, e înăltuță. N-am înțeles prea bine cum ai volănit 621 km capturul câteva zeci de km, poate revezi partea asta, dar dacă e doar câteva zeci, e puțin ca să-ți dai seama de ce poate o mașină, zic eu.
Consumul instant la 80-100 mi se pare și mie mare. A mea la viteza aia se simte foarte bine si arată în jur de 5 pe cruise control și motorul e 1.8. Bine, ciclu Atkinson.
Referitor la modul EV de la hibride, sincer eu nu prea-i înțeleg sensul, nu l-am folosit niciodată și nu știu în ce situații s-ar preta. Dar observ că multă lume din cei care mă întreabă pe mine cum e mașina mea nu prea înțelege ideea de hibrid. Adică toți vor să știe ce autonomie are în modul electric EV. Ori nu așa se pune problema, nu e o mașină electrică cu baterie mare. Mai corect ar fi să-ți pui problema cât timp poți să mergi cu motorul termic oprit și când anume. Le explic că bateria de tracțiune fiind mică, nu poți merge prea mult în EV pentru că se descarcă rapid, e normal și nu asta e ideea. Mai contează și condițiile. De pildă la mine dacă dau o tură de parcare aglomerată la Kaufland să ies, cu viteză mică și mai multe opriri + demaraje, se descarcă bateria complet dacă e la 1/2. În schimb pot traversa o localitate de 5-6 km lungime lejer la o viteză de 60 km/h doar în electric.
A mea teoretic merge în EV până la 70 km/h. Dar dacă cobori o pantă ușoară sau serpentine, etc. și nu calci accelerația, nici la 100 nu pornește termicul, rămâi într-o ușoară frânare regenerativă. Am experimentat asta prin Bulgaria și Grecia. E suficient să nu calci accelerația și termicul doarme, bineînțeles, dacă sunt întrunite toate condițiile (starea de încărcare a bateriei, temperatura motorului, etc.).
marksman

QUOTE
Cutie bănuiesc că EDC, cu mod "one pedal", pe care l-am testat vreo câteva zeci de km și nu pot zice că m-a impresionat cu ceva.


17 Sep 2022, 09:21:
QUOTE(Victorine @ 17 Sep 2022, 06:21)
De pildă la mine dacă dau o tură de parcare aglomerată la Kaufland să ies, cu viteză mică și mai multe opriri + demaraje, se descarcă bateria complet dacă e la 1/2. În schimb pot traversa o localitate de 5-6 km lungime lejer la o viteză de 60 km/h doar în electric.

*


L-am pus în mod EV și cu 50-55 am trecut și eu câțiva km.
marksman
Strike 3!
[attachmentid=1628142260]
Victorine
Nasol, înseamnă că e sărit de 250.000km și i-au dat kilometrii înapoi.
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 17 Sep 2022, 07:21)
N-am înțeles prea bine cum ai volănit 621 km capturul câteva zeci de km, poate revezi partea asta, dar dacă e doar câteva zeci, e puțin ca să-ți dai seama de ce poate o mașină, zic eu.
*

Pai a volanit din dreapta.
tomageorgian
QUOTE(marksman @ 19 Sep 2022, 12:35)
Strike 3!
[attachmentid=1628142260]
*




Era bun loganul acum biggrin.gif tongue.gif
IRONICK
A intrat pe circulatia interzisa in ambele sensuri, ce voiai sa arate?
bucatzel
N-are-a face, daca era aia, zicea
"Defect la volan!
Change the driver"
Sau ceva similar, sa nu-i dea Reno in judecata ca le-au furat propozitia.
marksman
Mazda: făcut update la hărți. Cred c-a luat vreo trei ore. Înnebunitor de încet.
cj98czh
la Ford cand i-am facut update la Sync + harti, vreo 22 GB pe stick ... a rontait vreo 30-40 min. .. sub o ora oricum ... ca l-am lasat in curte cu motorul pornit ... nu am avut rabdare sa stau sa ma uit ce face ..
IRONICK
QUOTE(marksman @ 20 Sep 2022, 09:42)
Mazda: făcut update la hărți. Cred c-a luat vreo trei ore. Înnebunitor de încet.
*


Ca sursa internet sau local?
marksman
De pe net. Trebuie să instalezi o aplicație dedicată, scoți cardul din navigație, bagi în card reader, aplicația citește cardul și funcție de VIN îți dă sau nu acces la update. Face backup, download, apoi instalează.
IRONICK
Deci tot de pe card, nu multimedia conectata direct la internet. Ma gandeam initial ca transfera greu ...
marksman
Scos Mazda la plimbare pe weekend. Oraș, DN, autostradă. La dus 6.9 l/100 km, la întors am mers mai încet, 6.1 l/100 km.
Plouă, deci canci pregătire pentru iarnă. Apropo, iarna asta o mai duc cu Michelinurile Alpin pe 16", după care voi trece probabil la allseason pe 16" în iarna viitoare, când se vor toci și Bridgestone-urile de vară de pe jantele din fabrică, pe 18".
marksman
Azi (adică luni) și-a luat Opelul "omor" prin traficul timișorean. Cred c-am făcut vreo 50 de kilometri doar urban, sau mă rog, și periurban. Am reușit contraperformanța de a avea un consum de 9 l/100 km cu Opelul.
Mi s-a părut azi că miroase a benzină după pornire. Mira-m-aș să nu fi pus distribuția ușor decalată maeștrii de la reprezentanță, mai ales că eroarea aia din poză apare și dispare. Îs plin de draci din motiv de multe chestii de rezolvat într-un timp scurt și nu mai am chef și de o programare la reprezentanța din Arad, mai ales că mai am "decât" 4 zile de concediu din anul ăsta.
einstein1984
pai 9la suta e rau?
bgdrenault
urban si periurban
marksman
QUOTE(marksman @ 3 Oct 2022, 23:13)
[...] mai am "decât" 4 zile de concediu din anul ăsta.
*


3 jumate 022.gif

Suspectez tot mai mult că distribuția a fost pusă la fwtu-i mă-sa:
- eroarea aia care apare și dispare (apropo, n-a mai apărut de mult)
- miroase a benzină, de obicei la prima pornire din zi
- vibrații care nu au fost până nu și-au băgat ei mâna la distribuție.

Din ce știu, 1.2T Puretech are arbore de balansare, fiind în 3 cilindri, deci după mintea mea simplă, o decalare de distribuție cu un dinte, care ar avea efecte nu foarte pregnante la un motor în 4 cilindri (dincolo de un consum mărit), aici s-ar lăsa cu vibrații, pe care le observ bine de tot.

11 Oct 2022, 13:42:
QUOTE(tomageorgian @ 19 Sep 2022, 15:35)
Era bun loganul acum biggrin.gif  tongue.gif
*


Nu știu dacă am mai zis, a ajuns daună totală. Din fericire părinții mei au scăpat doar cu vânătăi.
sobolan
QUOTE(marksman @ 11 Oct 2022, 14:39)
care ar avea efecte nu foarte pregnante
*


bineinteles ca nu....doar supapele un pic.....
marksman
La un singur dinte nu cred. Povestea o cunoștință că a avut distribuția decalată un dinte la 1.2TSI. Simptomul a fost că începuse să consume ca la balamuc, apoi a primit ceva eroare de la sonda lambda amonte. Așa au început investigațiile care au găsit distribuția decalată. S-a schimbat distribuția, montată corect de data asta și sonda lambda amonte și aia a fost.
sobolan
patit,vazut,remediat....1.4FSI ,lant,un dinte decalat,indoit toate supapele,dar indoite light,unele din ele nici nu se vedeau bine din prima ca ar fi strambe....mergea bine masina,doar ca mai sughita usor la cald....deci se poate,poate nu o fi asta la tine.
marksman
Am trecut atât Opelul cât și Mazda la bocanci. La Opel, cauciucul care a luat o lamă de cutter și a fost peticit avea 1.6 bari față de 2.1-2.3 cât aveau celelalte.
La Mazda, deși 2 din 4 cauciucuri au avut pană, presiunea era de 2.3 în toate.
einstein1984
daca pana a fost facuta cu ciuperca tine mai bine ca snurul. Dar depinde si de cat de bine e reasezat pe janta , daca e valva obosita etc, nu doar de pana.
marksman
Ăla de-a luat lama de cutter cu ciupercă l-au făcut. La Mazda unul e cu ciupercă iar altul cu șnur, ambele au ținut presiunea. O să-l țin sub supraveghere pe ăla de pe Opel.
marksman
[attachmentid=1628145241] [attachmentid=1628145242]

La început de ianuarie e programat. Începe dansul.
einstein1984
A iesit popelu din garantie de face din astea?
marksman
Mai are până în martie, și oricum garanția are aceeași valoare ca un sul de hârtie igienică.
YRX
Da' care-i defectul, mai exact?
cj98czh
tu ai motorul ala pacatos, daca bine imi aduc aminte, la care gasesti cureua de distributie in sorbul pompei de ulei.

Stiu ca ai schimbat cureau dar mai stiu de la baietii unde merg eu ca pe la 50K cureaua de origine inceoe sa se dezintegreze .. cica nu apuca 60K .. acum la tine sunt km putini din cate stiu eu ..
einstein1984
fix 50345 zice ca are.
marksman
QUOTE(YRX @ 22 Dec 2022, 15:53)
Da' care-i defectul, mai exact?
*


Bănuiesc că e același pentru care am mai fost de două ori în service cu simptome identice: clapeta de accelerație. De două ori au refăcut recalibrarea, au zis că a treia oară va fi schimbată. Se aude un zgomot sub capotă ca de roți dințate din plastic care nu angrenează.

QUOTE(cj98czh @ 22 Dec 2022, 15:58)
tu ai motorul ala pacatos, daca bine imi aduc aminte, la care gasesti cureua de distributie in sorbul pompei de ulei.

Stiu ca ai schimbat cureau dar mai stiu de la baietii unde merg eu ca pe la 50K cureaua de origine inceoe sa se dezintegreze .. cica nu apuca 60K .. acum la tine sunt km putini din cate stiu eu ..
*


Da, 1.2 Puretech Turbo. Într-adevăr, am schimbat cureaua pentru că a apărut un TSB, dar am impresia că au lucrat de mântuială și nu au blocat arborele de echilibrare pentru că după intervenție se simte tremurat puternic la relanti vreo 60-90 de secunde. Din ce am citit pe net, la înlocuirea distribuției la motorul ăsta se utilizează două dispozitive de blocare: unul pentru axele cu came și altul pentru arborele de balansare. Am găsit însă zero documentație pentru 1.2-ul ăsta, doar ce se povestește pe forumuri pejo, așa că nu știu cât e de adevărată informația.
marksman
Ca la dentist: când e să mergi, nu te mai doare. Am trecut de 51.000 km, și eroarea nu a mai apărut. Sper doar că e memorată și va fi vizibilă la diagnoză. Au început mesajele cu "Revizie în 3 luni sau [xxxx] km" la pornire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.