Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Talisman 1.6 TCe 200 EDC7
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Cristilica
Legat de cutia de viteze, verifica in reteaua renault cu masina direct in baza lor de date, daca ai update de soft la cutie. E altceva!!!! Am mea e fabricata in august 2017. Update-ul era legat de faptul ca atunci cand motorul e rece, apar niste trepidatii la plecarile de pe loc. Dupa update, cuplarea ambreiajelor 1-2 se face la turatii smai sus, spre 2000. In schimb, fara sa zica, s-a modificat si acceleratia. Ziceam eu mai de mult, e Avion!!!
Trepidatiile au ramas si acum, dar la cald si destul de aleatoriu, am schimbat si bieleta antirului si nimic. E ceva moala, bieleta, tampoana, habar n-am. Credeam ca e de la cutie dar a fost schimbata, deci e altceva.
BCL
Cutia de viteze a fost schimbata pe garantie de fostul proprietar. Si chiar si cu aceasta cutie noua, dimineata, la rece, in modul ECO si modul Confort, smuceste putin daca vreau sa plec mai sportiv de pe loc. In modul Neutral nu am nici o problema. Pe masura ce motorul se incalzeste, nu mai smuceste. Nu e deranjant, ca oricum nu conduc sportiv, cel putin nu la plecarea de pe loc.
Am tot citit pe aici ca ar fi probleme, ca s-ar rezolva cu un update de soft, ca altii au facut si update-ul de soft si nimic...tind sa cred ca asta e specificul cutiei automate de la Renault.
Corectati-ma daca gresesc.

19 Apr 2022, 11:00:
QUOTE(BCL @ 26 Mar 2022, 19:54)
Dupa aproapre un an de zile cu Renault Talisman 1.6 TCE 200 cp, si 13.000 km facuti (masina are acum aproape 50.000 km), va prezint mai jos impresiile mele:
Plusuri:
- Design - este peste concurenta Passat, Mondeo, etc. atat la exterior cat si la interior; mi se pare o masina foarte eleganta
- Dotari - la aceeasi bani primesti mai multe dotari decat concurenta; un Passat cu aceleasi dotari costa cu 5000 de euro mai mult, la mana a doua; am scaune ventilate, cu masaj, plafon panoramic, 4 Control, etc.
- Motorul - silentions si puternic; cei 200 de cai se simt
- Portbagajul imens, peste ce ofera concurenta, desi nu are o forma prea prietenoasa
- Sistemul audio Bose
- Scaunele foarte bune - merg cu masina mai mult in afara orasului, la drum lung si mi se par foarte odihnitoare, peste concurenta
- 4 Control: foarte misto combinat cu 200 cp; masina e sprintena si manevrabila

Minusuri:
- Cutia de viteze, cel mai mare minus; am avut inainte un Golf VII cu DSG; cutia DSG mi se pare mult peste
- Consumul - putin peste asteptari; in oras, nu am reusit sa scot sub 11% sub nici o forma, in weekend, cu trafic lejer, condus ponderat (ce-i drept la 200 cp benzina, nici la 7 in oras nu ma astept)
- Calitatea materialelor la interior - sub concurenta; interiorul meu e salvat de culori, piele maro cu negru - combinatia mi se pare foarte reusita, insa plasticele...
- Tableta centrala - din nou sub concurenta; rezolutie slaba, se misca mai greu
- Suspensia - foarte zgomotoasa la gropi/denivelari
- Modul ECO mi se pare degeaba, nu am vazut diferenta la consum fata de modul Confort
Recunoc ca nu sunt cunoscator de masini; am avut masina de la firma mai toata viata cu service si combustibil asigurat.
Per total, consider ca Renault Talisman are un pret corect pentru cat face. WV Passat mi s-a parut o masina mai buna, per total, insa si mai scumpa. La aceleasi dotari, motorizare echivalenta si cam aceasi km, era cum cu 5000 de euro mai scump.
Nu imi pare rau de alegere insa ma gandesc daca in viitorul apropiat ma intorc la germane sau ma reorientez la un Volvo.
*



Si inca doua minusuri, mea culpa:

- cred ca datorita portbagajului imens, au facut un compromis la capacitatea rezervorului de combustibil, doar 45 de litri; asta nu e extrem de deranjant, insa la cum plec eu noaptea spre Grecia (unde nu toate benzinariile sunt non-stop ci doar cate una pe regiune) sunt un pic cam stresat; anul trecut a trebuit sa alimentez de 3 ori fiu sigur ca ajung pana in Corfu
- senzorii de parcare au un mic delay de 1-2 secunde (am mai citit asta la cineva pe aici); trebuie sa fii mai atent decat de obicei, ca pana porneste senzorul poti sa atingi bara fata sau spate
Cristilica
Pare a fi clar, nu ai update-ul facut, acesta e simtomul pt care Renault a scos un update. Chiar daca s-a schimbat cutie pe garantie, e foarte posibil sa nu fi fost scos inca update-ul sau a omis fara sa vrea. Daca te duci oriunde in reteaua Renault se poate verifica daca ai acest update, e de motor si cutie. Recomand, e f bun, se schimba total masina, adica rezolva si alte probleme. una era ca in modul confort, nu am verificat si in alte moduri de condus, cand trebuia sa depasesti si erai cu piciorul in blana, nu schimba la 6000 de ture, ci cand vroia el pe la 4000-4500, era o tampenie. In modul Sport era ok cutia.
Banuiesc ca update-ul gratuit. Cred ca acest update a aparut undeva in toamna lui 2019. Acum, ce face acest update pt eliminarea de tremurat!!! Cat motorul e rece, plecarea de pe loc se face in turatii mai mari, adica patineaza mai mult ambreiajele, in treapta 1 si 2. Ce cred eu ca mai trebuia facut legat doar de acest tremurat, trebuiesc schimbate toate tampoanele motor care par foarte slabe, cu unele de calitate mai buna (e teoria mea impreuna cu un sef mecanica Renault), daca ma chinui putin imi dau si "doctoratul" in Talisman. Daca te ajuta cu ceva si iti e la indemana, te poti duce in Bucuresti la Serus de pe Timisoara.
BCL
Saptamana viitoare am programare in service pentru revizie si o sa intreb de acel update de soft.
Puterea mi se pare ok, fuge de rupe, nu am ce sa zic. Mi se pare ca se simt toti cei 200 de cai.
Singura problema e un smucit cand plec sportiv de pe loc in modul Comfort sau Eco, atunci cand e motorul rece.
Cat despre service, revizia trecuta am facut-o la Serus pe Timisoara si mi s-a parut groaznic: abia am gasit loc de parcare (foarte stramt spatiul in curte) si am stat 50 de minute la o coada (de parca eram la paine). La telefon mi-au spus un pret, cand am ajung acolo mi-au spus un pret mai mare si cand m-am intors sa iau masina mi-au trantit factura cu un pret si mai mare. La Cobalcescu imi spusesera la telefon din prima cat am platit la Serus.
Am programare la Cobalcescu de data asta, vedem ce-o fi.
Cristilica
Mi-e frica rau de Cobalcescu, nu stiu daca ai citit de ce am patit cand am fost cu problema la cutie. Si acum un coleg a patit-o rau tot la ei. Asta pt ca o sa apelezi la aceiasi persona ca si mine, alta nu e.
Sa fii sigur ca pune calculatorul pe masina. Asa cum ti-am zis, verifica cand a fost schimbata cutia.
Si da, daca e de facut update-ul de tremurat dat de renault, e alta masina, nu am zis doar eu.
Gil26
QUOTE(Cristilica @ 4 May 2022, 13:04)
...Acum, ce face acest update pt eliminarea de tremurat!!! Cat motorul e rece, plecarea de pe loc se face in turatii mai mari, adica patineaza mai mult ambreiajele, in treapta 1 si 2. Ce cred eu ca mai trebuia facut legat doar de acest tremurat, trebuiesc schimbate toate tampoanele motor care par foarte slabe, cu unele de calitate mai buna (e teoria mea impreuna cu un sef mecanica Renault)...
*


Foarte bine scris si punctat up.gif, subscriu, turatia mai ridicata la plecarea de pe loc cu motorul rece plus patinarea mai mult a ambreiajelor (sau ambreiajului) si acel touch\kiss point ajuta la prevenirea trepidatiilor in cazul "robotizatelor" Renault\Dacia inclusiv DW6 de pe Talisman, plus tampoanele motor cam "slabute", folosirea modului Comfort sau ECO, etc...
speedman
Eu am avut 1.6 dci de 160 cp și m am tot văitat de acel tremurat, am schimbat degeaba planetarele...revenind, am condus și 1.6 tce, am sesizat și aici acel tremurat. In schimb n am simțit că trage, poate eu înțeleg altceva prin tras. Anterior am avut Megane 4 GT, practic același motor dar setat diferit, probabil atât cutia cât și motorul...de aia pot spune că trăgea Intr un mare fel sau cel puțin se simțea că fuge, indiferent de treapta in care te aflai.
Cristilica
De ceva timp, cred ca de vreun an, am observat ca acest motor consuma din ce in ce mai mult. Daca initial, cu un plin de benzina facem vreo 400km in oras, acum nu depasesc 250Km. La fiecare plin resetez pe zero tot. Mai mult, de cand e a inceput pandemia, circul cu masina in orele in care nu exita trafic mare in Bucuresti. La mers afara consumul a crescut cu 2.5-3 litri. iar stilul meu de condus e acelas. Tot de ceva timp, observ ca uneori la relantiu, are momnte cand tinde sa scada turatia. Ultima revizie a fost facuta in noiembrie, cea in care se schimba mai tot, buji, curele, toate lichidele.
De la ce o fi? Banuiesc ca sunt mai multe de verificat.

tatimeu
Ce consum ai acum?
Bănui că în București și în jur de 10-11.
Dar afara? Creștere de 3 l?
ALPINAs
Începi clasic cu verificarea erorilor pe tester. Dacă e ok, eu aș face un test de compresie. Dacă și aici e ok (îți trebuie și documentație oficială pentru valorile admisibile ale presiunilor la testul de compresie) urmează o parte mai grea în care trebuie verificate individual anumite componente (clapeta de accelerație, senzor de presiune aer admis MAP, sonde lambda etc), în ideea în care funcționarea lor nu e optimă, dar nu suficient de rea încât să declanșeze coduri de erori.

Simți și lipsă de putere sau ai și alte simptome legate de mersul motorului ?
Cristilica
Consumul în Bucuresti este de 16/17 l, dar cum am zis, plec dimineața la 6:30 și ma întorc la 16:30, și nu prind aglomerație. Consum de 10-11 aveam înainte când plecam la serviciu după ora 8. Ceva s-a întâmplat.
Mașină trage bine, singura problema remarcata de mine e ca uneori, chiar foarte rar, imi scade turația la ralanti, tinde către 500 de rotații, o data maxim de doua ori pe luna.
E bine ca am aflat de la voi ce trebuie sa facă cei din service, încă sunt în garanție. La prima vedere pare destul de complicat Stiu ce-am pățit cu schimbatul cutiei de viteze, adică se făceau ca nu știu nimic, și vreau sa ma feresc de incompetenti. Beleaua e ca persona respectiva de la Serus care era pe injecție, a ieșit la pensie. Momentan nu ma pot lipsi de mașină, sper luna viitoare sa ajung la service.
speedman
Eu zic sa verifici clapeta de accelerație. La mine a fost schimbată in garanție (la GT)
Cristilica
si ce se verifica la clapeta, adica cum iti dai seama de problema? Am in cap doar cum arata una de logan 1.6 mpi.
ALPINAs
Nu știu cum e cu programul de diagnoză de la Renault, dar în mod normal se poate verifica semnalul de poziție al acesteia în timpul deschiderii raportat la semnalul de apăsare a pedalei de accelerație. Și desigur demontând-o vezi dacă are joc și dacă are depuneri.
Gil26
QUOTE(Cristilica @ 2 Jun 2022, 09:08)
si ce se verifica la clapeta, adica cum iti dai seama de problema? Am in cap doar cum arata una de logan 1.6 mpi.
*


Atasat o captura cu un extras din procedura de diagnosticare \verificare a clapetei de acceleratie pentru Talisman XFD motoare M5M, M5R, M4R si cele de demontare \montare \curatare, poate este de folos.
BCL
Am fost la Serus in legatura cu smucitul. Lor ni li s-a parut ca smuceste cutia de viteze. Nu li s-a parut nimic in regula cu masina, au spus ca functioneaza cum trebuie.
In schimb de ceva vreme, se aude un zgomot ca de rulment, ca si cand se roteste ceva. Nu au stiu sa spuna de la ce e, ai verificat rotile, etc. nimic. Am schimbat si uleiul la cutie, sa nu fie vestitul span, insa tot se aude. Au spus sa mai merge asta, ca poate se va auzi mai tare si sa mearga tintit.
Urmatorul pas ar fi sa schimbe ambreiajul si mai apoi sa umble la cutie daca tot nu se rezolzva.
eboda2021
Daca zgomotul iti apare cand accelerezi usor, ai cutia pe duca.
Serus de pe bd. Timisoara sunt niste jegosi, am fost si eu la ei in 2020.
BCL
Nici cu cei de la Cobalcescu nu imi e rusine. Am facut test drive si cu seful de service de acolo si la fina i-a lasat vorba tipei de la facturare sa imi spuna ca ar trebui schimbat uleiul la cutie. Halal comunicare...
eboda2021
Din pacate service-urile Renault (si nu numai) sunt depasite de spetele ce vin cu aceste modele.
Nivelul este de Logan 1.5dci, Megane 1.6 16v.
In alta ordine de idei, o smucitura la fix 2000 rpm este prezenta pe aceasta cutie. In functie de cat de grozava a fost cutia, de cat de frig e afara, de cat de bine a fost facuta umplerea cu ulei a cutiei, sau de ce versiune de soft injectie / transmisie ruleaza pe masina, smuciturile pot fi mai fine sau mai dure.
Incearca sa schimbi sub aceasta valoare (1900 rpm) sau peste.
Daca e sa crape ceva in max 1 an va crapa.
De verificat si tampoanele motor si mai ales cutie.
BCL
Cutia nu smuceste la 2000 rpm. Doar ca atunci ca accelerez pe la 30 km/h, incepe sa se auda un zgomot ca si cand s-ar invarti ceva si cu cat merge mai repede cu atat parca se invarte mai repede. Dar nu se aude intotdeauna.
Izuall
Am si eu o "problemuta" la EDC (care din ce observ sa mai intalnit si la megane GT) nu schimba la fel de fin la trecerea din 3 in 4 si are si un zgomot cand e incarcata tare la anumite turatii (stiu cum sa evit chestia asta cat de cat dar as prefera sa nu... ca deaia e automata sa nu-mi bat eu capu ca ar trebui acum so trec in manual si sa trec de 3200rpm de ex sa nu smuceasca cand acelerez mai tare) ... ce informatii puteti sa-mi dati, care ar fi cauza la cine a mai reparato si nu a schimbat-o in garantie(pt. ca ghinionul meu... tocmai ce au trecut 3 luni de cand mia exirat...)
ValentinWuW
Salut,
Cum pot vedea la o cutie Edc 6DCT450, punctul de atingere ambreiaj?
In clip la parametrul pr221 si pr222, am valoarea -4.1 mbari si -4.5 mbari.
Singurele valori care sunt in mm sunt notate ca senzori de pozitie furca pr361, pr362, pr363, pr364. Am auzit ca se poate verifica uzura ambreiajelor...
Stie cineva mai bine cum e cu acesti parametrii?
Atasez doua capturi de ecran pentru a vedea despre ce este vorba.
Gil26
Testerul CLiP mai trebuie si folosit in mod corespunzator, importante sunt si bazele de date (in unele mai sunt si inadvertente sau elemente “formulate” gresit, etc.), apoi conteaza si cand \cum \conditiile in care se citesc parametri respectivi ....
LE: am editat postul pentru ca in documentatia oficiala sunt cateva greseli.
ValentinWuW
Salut Gil26,
Sunt foarte multe informatii oferite gratis de tine pe forum care nu le gasesti alta parte si multumesc pentru asta.
Cunostiintele mele despre clip sunt capatate tot citind de pe forum, fac asta din pasiune doar ca neavand pregatire specifica lucrurile se invata putin mai greu.
In baza atasamentelor furnizate mai sus voi incerca sa citesc corect acei parametrii.
Multumesc inca o data!
Gil26
Si mie imi place sa invat tot timpul lucruri noi (si din pasiune), iar referitor la “neavand pregatire specifica” chiar si cei care au “pregatire” (ex din unele reprezentante) au probleme cu intelegerea transmisiei DW6, e adevarat ca si documentatia pe care o au prezinta unele lacune, inadvertente, greseli, etc. asa cum am scris anterior (tocmai de aceea am editat postul) si se pare ca este putina “varza” prin fisierele xml chiar si in bazele de date mai noi pentru DW6 (am verificat si in ultima CanClip V227 pe care o am, tot asa este) iar valorile de referinta se pare ca fac “trimitere” mai degraba la DC4 Getrag 6DCT250, plus ca nu exista AC039, singura comanda pentru DW6 referitoare la ambreiaj este VP024 dar care face cu totul altceva, atasez si o lista cu comenzile din CLiP, parametri si stari din calculatorul 11471 plus cateva valori citite de un alt coleg cu un program derivat pe Talisman DW6 (am subliniat si PR221, PR222) si cateva din DDT.

PS: extrase si informatii despre cutia DW6003 de pe Talisman XFD motor R9M452 am oferit si in postul acesta: https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=327...dpost&p=4967585
Mai adaug aici vederile explodate ale cutiei si ambreiajului plus un extras din documentatia mai veche Getrag despre 6DCT450 prezenta si pe Ford \Volvo pentru a avea o idee cum functioneaza aceasta, insa nu stiu cum a fost ea implementata la Renault (pe Talisman).
MadalinT
Salut baietii,

Am si eu un comportament similar cu ceva ce povestea colegul dantes acum ceva ani ( intr-o postare ). Uneori la rece daca vreau sa plec un pic mai tare ( nu exagerat ) are o smucitura, in rest cutia schimba absolut impecabil ( rece/cald ). Cand se incalzeste e ok, nu mai are niciun fel de smucitura.

Din cate am vazut, se rezolvase ( cel putin la dantes ) cu un update de software la cutie + injectie. Stiti cumva daca exista un OTS pentru asta? As vrea sa fac si eu acest update sa vad daca scap de aceasta buba.

Ceva probleme/inconveniente dupa acest update?
1.6tce 200cp, 173k km ( schimb ulei la 121k ) .

Mersi
Cristilica
QUOTE(MadalinT @ 2 Aug 2023, 17:35)
Salut baietii,

Am si eu un comportament similar cu ceva ce povestea colegul dantes acum ceva ani ( intr-o postare ). Uneori la rece daca vreau sa plec un pic mai tare ( nu exagerat ) are o smucitura, in rest cutia schimba absolut impecabil ( rece/cald ). Cand se incalzeste e ok, nu mai are niciun fel de smucitura.

Din cate am vazut, se rezolvase ( cel putin la dantes ) cu un update de software la cutie + injectie. Stiti cumva daca exista un OTS pentru asta? As vrea sa fac si eu acest update sa vad daca scap de aceasta buba.

Ceva probleme/inconveniente dupa acest update?
1.6tce 200cp, 173k km ( schimb ulei la 121k ) .

Mersi
*



De fapt eu am fost primul care a făcut acest update care e un Ots, cred ca în dec 2019 și normal se face gratis. La mine s-a făcut înainte de a le arata ce problema aveam cu cutia , este obligatoriu sa o facă în orice service Renault gratis
Cum am și zis Autocbalcescu mi-a dat cu flit. La Serus nu. Acolo l-am trimis și pe Dantes. De tremurat nu o sa scapi de tot, doar la rece, deoarece pana se încălzește motorul cutia schimba mai sus și mult patinat Asa a rezolvat elegan inginerii Renaul problema. O șmecherie asemănătoare au făcut și cu oglinda dreapta, care mergea alandala când dadem cu spatele. Au scos din soft semnale proste date de apa care întra în oglinda si facea ceva acurturi. Chestii pe genunchi!!! Dantes avea aceiași problema cu oglinda dar nu a mai făcut o.
Încă am un tremurat la plecarea de pe loc, dar e foarte aleatoriu. E ciudat.
Partea buna la acest update de cutie este ca la accelerație cu pedala la maxim, cutia schimba la 6000 de rotații, cum este si normal, fata de 3500-4500 cum făcea înainte. Asta îmi crea probleme mari în depășiri. De aceea am zis atunci ca Talisman e "Avion". Recomand sa faci acest update care vine legat cu update soft motor.
MadalinT
Multumesc @Cristilica,

Stii cumva ce numar de OTS era? Ca sa stiu ce intreb cand sun.

Mersi!
einstein1984
le dai seria VIN si il gasesc ei. Daca nu il gasesc nu-l fac, degeaba le zici numarul.
Alexandru46
Salutare,
Am doua întrebări:
Consuma ulei motorizarea asta? Dacă da ce cantitate este considerata normala?
A-ți curatat și ajustat valvele vreodată?

Am achiziționat recent masina și vreau sa merg în reprezinta pt o verificare mai detaliata cu ce trebuie făcut și sa cunosc mai bine această motorizare. Masina are 108k km
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.