Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Talisman 1.6 TCe 200 EDC7
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
ncristi
Ma rog poate spun o prostie pentru ca nu sunt expert in asa ceva...dar cum poate un ulei sa-si pastreze proprietatile "pe viata"?....asta doar daca "pe viata" se inteleg 2-300000km si max 5 ani si si asa mi se pare foarte foarte mult
r_vlad
Cine se asteapta de la o cutie de viteze automata sa fie la fel de fiabila ca una manuala nu poate decat sa fie dezamagit. Este firesc sa fie asa fara sa fie nevoie sa discutam despre teoria fiabilitatii si probabilitati.
Lifetime, pentru OEM, inseamna de cele mai multe ori un interval de timp de 10-20 de ani caruia ii corespunde un anumit numar de ore de functionare si un interval de kilometri de 200000-300000. In interiorul acestor intervale se jongleaza in functie de importanta piesei sau sistemului si de politica interna a OEM-ului. Sunt putine repere cu rol functional important pentru care producatorul automobilului sa nu aiba asemenea cerinte.

7DCT300 este o cutie de viteze cu un sistem de control daca nu inovator macar inedit. Foloseste 5 motoare BLDC pentru 3 activitati diferite: 2x controlul direct al furcilor pentru schimbarea treptelor de viteza, 2x pentru controlul indirect (hidraulic) al ambreiajelor si 1x pentru asigurarea debitului si presiuni de ulei necesare racirii cutiei. Getrag a dezvoltat arhitectura asta pentru a fi mai ieftina, mai usoara, mai putin pretentioasa la fabricare, la fel de fiabila si cu performate apropiate solutilor conventionale de DCT cu actionare hidraulica. Unele i-au iesit iar altele nu. De ce ? Sunt multe motive. Astea sunt doar unele si poate nici nu cele mai importante: Sistem de control dezvoltat de la zero, client recunoscut in industrie ca vrea mult pentru putin (mai mult decat altii pentru mai putin decat altii), client cu experienta putina in dezvoltare SW aplicativ si calibrare pentru CV automate.

Afirmatiile generale de genul CV automate asiatice mai bune decat cele europene sau Getrag nu stie sa faca cutii de viteze DCT sau Step AT mai bune decat DCT nu au nicio valoare pentru simplul fapt ca problemele de genul celor avute de Renault cu 7DCT300 sunt mult prea complexe pentru a fi reduse la doar atat.
ncristi
1.Nu am spus ca getrag nu stie sa faca cutii

2. Am spus ca aisin (nu asiaticele si aici ma refera hyundai-kia) sunt mai fiabile (poate nu atat de performate dar fiabile) ca o simpla observatie propie tot analizand diverse marci in ani de zile. De fapt ca linie ele respecta o filozofie simpla japoneza - simplu, eficient si sa tina...chiar daca nici aici nu te poti pronunta 100%.

3. O cutie gen 7DCT300 nu este gandita sa fie pusa pe o singura masina. Nici o firma normala la cap nu investeste ore de cercetare, linii de productie sa faca o cutie pentru o masina care se vinde in cateva mii de exemplare cum este talisamnul

Ca idee daca mi-as lua acum o masina cu cutie automata , sincer, cel putin in timp, asa avea ceva emotii ....asta ca sa sintetizez.... iar mitul ca sunt total lipsite de probleme este departe de a fii adevarat.

Iar cel mai negru cosmar in cazul acestor cutii il reprezinta costurile de reparatie postgarantie.
b76bgaarh
mitul japonez loveste din nou.

ps aisin face cutie pt FWD transversal, a trecut si biemve la ea si se vede ca e mai lenta decat aia pt rwd.
Cristilica
Revin cu noutati, se schimba cutia de viteze pe garantie. Dar nu cu ajutorul celor de la AutoCobalcescu unde am fost initial ci cu ajutorul celor de la Serus, super profesionisti. Sa va zic de ce.
La Auto Cobalcescu cand m-am dus sa verifice din nou cutia, pur si simplu m-au evitat o zi intreaga, nu I-am inteles de ce? Eram pe 23 oct cand schimbam motorasele de la masaj si vorbisem cu ei daca mai trebuie sa fac alta programare si au zis ok pe 23. Atunci, dupa ce am stat 6 ore de pomana am plecat frumusesel si am dat tel la Serus.
M-am programat pe 11 dec si am fost placut surprins ca deja ma incadrau intr-un Actis din cele doua existente pt problema mea. M-a intrebat ce am facut la Autocobalcescu, vazuse ca a am fost. L-am zis ca mi-a facut un update le cutie dar tot la fel face. Omul zice ca din ce se vede cu clip-ul, nu a facut nimic, mi-a aratat ca este un update de cutie si injectie pt vin-ul meu, asta pentru o problema de tremurat la plecarea de pe loc, daca facea ceva nu-I mai aparea lui de facut nimic. Deci, nu v-a facut nimic, asa a zis omul. Si era Cotech!!! Chiar nu inteleg.
Mi-a pus sa ascult un fisier audio cu problema zis de mine si le-am zis ca asa pare sa faca si a mea. Din acel moment mi s-a deschis DOSAR. Am mers cu masina, I-a arata cum face si conform procedurii de Actis au inceput inregistrarile cu CLIP-ul sau cum s-o numi laptopul lor. Dupa fiecare inregistrare, grafice, etc, se trimitea un email la Renault sa spuna ce mai facem conform ACTIS. Ultima cerinta a fost inregistrarea audio si video, care fiind facuta de mine, pare ca omul de la Renault nu a auzit bine, si a propus sa facem alta inregistrare. Il inteleg, deoarece in traficul din oras nu se aude clar. Cum nu puteam sa mai vin pana la sfarsitul anului, am revenit ieri. La fel, aceleasi proceduri si dupa o inregistrare mult mai buna audio video, azi am primit mesajul ca se inlocuieste cutia pe garantie.
In afara de zgomotul facut de cutie intre 1700 si 2300 de rotatii s-a mai detectat zgomote si la schimbare, care nu trebuie sa existe. In ultimele zile se aude din ce in ce mai bine.
Ne-am uitat si in uleiul din cutie, parea ok. Ce sa zic, Serus stie sa-si vanda Marfa. Din grafice, am vazut ca presiunea din pompele de schimbare a ambreiajelor, pare sa fluctueze destul de mult cand sunt cuplate. Cred ca aici e problema, parerea mea.

https://vimeo.com/385255766


Si inca ceva tare, tare rau de tot. Dupa ce mi-au facut pe 11 dec update-ul de injectie si cutie, am alta masina. Daca inainte era un Talisman de 200Cp, acum e un BMW de 3 litri si 316 Cp. Inca nu m-am obisnuit cu plecarea de pe loc, scartie rau. Sper sa ramana asa si dupa schimbarea cutiei. In modul confort, daca dau talpa, se duce pana in 6000 de ture. Inainte schimba pe la 4000-4500, chiar si cu talpa. Fac altfel acum depasirile in modul confort. Sau inainte aveam o masina de 100Cp. As zice ca trece pe modul sport la talpa.
ncristi
M-am uitat pe forumurile de hyundai-kia care folosesc tot cutii cu ambreiaj uscat - dezastru si nu spun asta ca sa arat ca si capra altuia este moarta ci din mirare ca o asemenea tehnologie deficitara este lasata fara nici un fel de jena la vanzare.

Dupa garantie costrurile de reparatii sunt enorme.
mircea_aq
La Talismanul in cauza amberiajele-s cufundate in baie de ulei.
Renault nu foloseste momentan niciun DCT cu ambreiaj uscat.
einstein1984
renault are 20 de ani de folist amreiaje usacte la cutii robotizate. Nu erau straluite dar faceau treaba ieftin.
Cristilica
Am vazut ca imi vine cutia din Korea, m-am uitat pe transportul din reteaua Renault, si ajunge luni in service. Cica asteapta facturarea, nu stiu la ce se refera. Din ce am vazut eu in service, cutiile vin de la Magna PT S.p.a, care e prin Italia, asa cred. In atasamente sunt cutiile de talisman (e cea care se vede mai prost) si de megane GT vazute de mine in service. Au fost vreo 3.
Asta vara, am intrebat pe cineva de la Renault Romania care se ocupa de rapoarte cu defecte, daca stie despre astfel de probleme la cutiile de talisman si mi-a zis ca nu are OTS, adica el vede doar daca s-a depasit un anumit prag de defecte. Intrebat acum, zice ca e OTS pt cutiile de Talisman. Cica e OTS si pe Rlink, asta stiam
speedman
Ok si ots ul este valabil doar pt talisman 1.6 tce? Sau si pt megane gt? Ai idee? Mersi
Cristilica
Uitasem sa zic de cum s-a rezolvat problema cu masajul in scaune, care trosnea usor cand era activat masajul. S-au schimbat pe garantie chiar si la pasager, e 2400 lei bucata, made in Maroc. Se rupe bucata de plastic care sta pe laterala scaunului, e un plastic negru si altul e alb de foarte proasta calitate. Aveti atasat pozele. Problema e ca deja a aparut iar un mic trosnet care face in acelasi loc. Belea. Cine face o matrita!!!!

6 Feb 2020, 16:54:
stai sa intreb, sper sa nu se supere.
speedman
Nu se supara...ai reusit sa intrebi?
Cristilica
Nu, era intr-un meeting. Vad maine.
Cristilica
A sosit cutia, maine se monteaza, iar poimane update-ul de cutie si injectie plus testare in trafic. Magna PT s.p.a e de fapt fosta divizie de la Getrag!!!
Legat de aceasta cutie, am gasit in ultimele luni, multe problemute care sunt notate de mine. Vedem cum functioneaza aceasta noua cutie si voi reveni cu un tutorial scris despre defecte mici care nu trebuie sa existe la aceasta cutie. Asta pt ca acel sunet detectat de mine (vezi mai sus) nu apare tot timpul, trebuiesc indeplinite anumite conditii, e greu detectabil.
Francais
Felicitari pentru perseverenta, cred ca in curand o sa fie ca noua masina. La ce Serus sunt cei specializati pe EDC7?
A mea imi lasa uneori impresia ca tremura la plecarea de pe loc daca nu accelerez deloc. As vrea sa fiu sigur ca e totul ok, nu sa mi se spuna ca "asa face toate"
Mersi!
Cristilica
Legat de tremura la plecarea de pe loc există un update de cutie si injecție pt anumite talismane. Eu nu am simtit nimic. Cum am zis, când am ajuns la Serus de pe Timișoara, acest lucru a fost făcut automat, după care am iesit la plimbare cu ei sa le arat zgomotul făcut de cutie, care era deja si la ei intr-un fisier audio de pe laptopul lor, deci este o problema oarecum cunoscută. Interesant e cum mi sa schimbat masina, am avion!!!! Du-te si vezi ce zice.
Vedem peste 2-3 zile cum va fi cu noua cutie.
RenaultR27
Cand ridici masina, ai putea te rog frumos sa intrebi, legat de tremuratul la plecarea de pe loc, daca exista si pentru GT ceva update-uri? Daca nu accelerez, la plecare de pe loc, tremura si se simte cum ambreiajul patineaza excesiv. Nu se intampla de fiecare data.

Multumesc.
Cristilica
Ok, intreb, poate maine, dar cel mai bine te duci direct la service sa vezi live. Au zis ca nu cheama mașinile, adica talismanele, dar daca ajumgi in service iti face automat updeturile daca e cazul.
Azi au terminat tot, demontat si momtat cutia dar am plecat când se pregăteau de rescris softul.
M-am intalnit in acelaș service si cu Dantes, venise pt o geometri, i-a făcut si lui updateul de injecție si cutie, el chiar știa că are astfel de probleme cu tremuratul. Sunt curios ce zice acum după acest update, e avion talibanu lui, sau era si inainte.

O mica rectificare, ziceam acum o lună că văzusem in service o cutie de megane GT. Cutia defectă provenea de la un GT neinmatriculat folosit pentru pilotaj defensiv, iar Renault a făcut-o cadou, pt reclama.
Ps. Inca o persoană a schimbat service-ul AC, deci nu-s "nebun".

dantes
Am scris pe jurnal...dar...in urma update-ului nu s-a schimbat "nervul" masinii sau ca ar fi concorde acum. Nu...daaaaar.... comportamentul cutie / motor s-a schimbat in bine.
Adica inainte aveam plecarea de pe loc cam zmucita, oricat de incet apasam pedala, acum e super lina, indiferent cat de incet sau tare o apas. Pur si simplu fuge fara nici o zmucitura.
A 2a chestie, acum schimba si mai lin...ca la faiton smile.gif
A 3a, aveam un tremurat ciudat cand acceleram de la 20-30 la 150 si motorul nu era chiar cald. Acum...perfect.
Se simte mai naturala...

Si da...astia au stiut sa imi faca geometria! Nu mai calc ever la autocobalcescu!
S-au kkt pe mine, ma kk pe ei!
speedman
Nu vreau sa fiu carnat, insa pana acum spuneai ca e perfecta...schimba, fuge, rupe...acu aflam ca facea figuri, tremura...etc. pai se poate domnu? tongue.gif
P.s. imi poti spune, te rog, intre un phaeton second 2014 si un talisman 2016, ce ai recomanda? Mersi smile.gif
dantes
Deci sa fiu mai explicit.
UNEORI la plecarea de pe loc, DOAR cand e rece, plecam cam in forta de pe loc. NU tremura, dar nu puteam sa plec lin. Dupa ce se incalzea, toate astea dispareau.
Schimbarea treptelor, in confort, DOAR la rece, se simteau uneori. In sport, indiferent ca era rece sau calda, mergea blana. La cald, totul stas.
La tremuriciul in accelerare, pot fi asa de multi factori ca nu stiu...oricum, oricine ar fi condus-o sa replice nu ar fi reusit ptr ca e destul de fin si doar eu il simteam....DOAR cand era rece!
TOATE asa zisele probleme erau la RECE. Dupa, stas.
Orice masina la rece se comporta aiurea. De ce sa zic ca e naspa masina daca la cald intotdeauna merge perfect?
Cu noul upgrade, si la rece e ok. Asta am vrut sa evidentiez mai mult.

Referitor la recomandare, depinde ce vrei si daca esti genul care se uita sau nu la consum/impozite. Putem discuta...
Mie imi plac ambele.
RobyBoy
QUOTE(Cristilica @ 6 Feb 2020, 15:53)
Uitasem sa zic de cum s-a rezolvat problema cu masajul in scaune, care trosnea usor cand era activat masajul. S-au schimbat pe garantie chiar si la pasager, e 2400 lei bucata, made in Maroc.  Se rupe bucata de plastic care sta pe laterala scaunului, e un plastic negru si altul e alb de foarte proasta calitate. Aveti atasat pozele. Problema e ca deja a aparut iar un mic trosnet care face in acelasi loc. Belea. Cine face o matrita!!!!

<span class='edit'>6 Feb 2020, 16:54:</span>
stai sa intreb, sper sa nu se supere.
*



In Maroc este facut cablajul, Yazaki este o firma japoneza care face cablaje auto pentru aproape toti producatorii de automobile.
Cristilica
Deja s-a dat comanda pt un alt system de masaj, tot pe garantie. Iar facture e 4000 lei, nu cat vazusem pe autokarma.
Am luat azi masina cu noua cutie. M-am plimbat putin asa ca astept o ieseala pe autostrada sa vad cum se descurca!!!!.
Prima constatare e ca nu mai smuceste. Plecare e lina, si la blana pe modul confort fuge in 6000 ture pana schimba, de accea am zis ca-i avion. De aici vine senzatia ca fuge mai tare.
Legat de acest motor la talisman, cand masina ajunge in service, se face automat acest update de cutie si injectie.

dantes
..in service adevarat...
Cristilica
Dupa aproximativ 1000km cutia merge brici, sa vedem cum sta treaba dupa 20-25.000km!!! Softul de injectie si cutie este cel bun, adica ca cel facut de mine si la cutia veche pe 11 decembrie si care facut sa-mi schimb parerea despre acest motor.
Avion, nu Concord!!!
Ce inca ma deranjeaza si credeam ca este de la cutie, se simte cum retrogradeaza cutia de la 4-3-2-1.
La Dantes nu am observant acest fenomen.
Mai face si cand esti pe loc si schimbi din R-N-D si invers. Am observat ca face pe loc sau in mers sub 15 km/h cand treci din D in M. In plus, se observa un tremurat mai sesizabil la relantiu si ceva accentuat cand se opreste motorul
Eu banuiesc ca am ceva probleme cu tampoanele la motor. Vedem joi, cand ma duc sa schimb din nou masajul de la sofer.

Tot joi, sper sa fac si update-ul de Rlink, de la vers 3. la ver. 7., asta deoarece saptamana trecuta vocea clientului mi-a raspuns, dupa doua luni, ca pot sa ma duc la service sa fac acest update (nu a spus la ce versiune, sper 7), dupa care o sa primesc automat pe Rlink Toolbox si update-ul de harti.
Cristilica
Uitandu-ma pe pozele facute cand am schimbat cutia am vazut ceva foarte interesant. Calculatorul cutiei de viteze defecte este produsa in anul 2009 iar cea noua in noiembrie 2019. Masina e produsa in august 2017, de unde au mai gasit astia o cutie asa veche!!! La cum functiona cutia defecata banuiesc probleme electronice datorate unor componete pasive, vreun condesator umflat, sau mai multe. Acelas lucru am patit si cu calculatorul de injectie de la megane care o lua razna din cauza unor condesatoare umflate, avea 12 ani.
Nu avea ce cauta un calcutaor asa vechi pe o masina noua.
Atasat sunt poze cu cele doua calculatoare.
4000km cu noua cutie si e ok.
Intre timp am schimbat ambele bielete antirului pe garantie.
emilgreus
Stai linistit - nu era din 2009. Cea veche este din 09 iunie 2017.

Cea noua este din 19 noiembrie 2019.
Flatron
E an-lună-zi, nu zi-lună-an.
Myorlawr
Salutare. Am citit topicul si inca nu am inteleg cum sta treaba. Am inteles de la un cunoscut ca de pe la jumatatea anului 2017 s-a rezolvat problema cutiilor automate de pe motoarele 1.6 TCe. Pana la urma asa este sau problema persista chiar si la cele fabricate in 2018? Ma intereseaza un Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCe dar nu vreau sa devin client fidel la service pentru o masina cu o vechime de doar 3 ani...
mircea_aq
Pretul de vanzare reflecta si riscul unor inevitabile reparatii, care variaza intre 2000-4000 de euro pentru DCT, in functie de ce se inlocuieste. Ti se pare mult, ia cutie manuala, gasesti 1.6 dci 130 cai, acolo ai volanta plus ambreiaj, iesi la juma de pret la o inlocuire.
Myorlawr
Din pacate pentru mine, asta nu prea e o optiune. Fac relativ putini KM pe an si nu renteaza diesel. Cutie manuala am si acum, si as prefera sa trec pe una automata, caci e cam incomoda in Bucuresti.
BCL
Salutare,

Am un Renault Talisman, 1.6 TCE 200 CP, fabricatie 2017, cu 42000 km. La accelerare, a inceput sa se auda un suierat ascutit. Nu pierde din putere si nici nu suna cum ca ar fi turbina. Are cineva vreo idee ce ar putea fi?
RobyBoy
Salut! Aceeasi masina cu aceeasi motorizare, 55 000 km, uneori mai ales pe drumuri cu parapet despartitor de sensuri imi pare si mie ca fluiera (suera) altfel turbina.
cj98czh
royboy ... este normal ce auzi tu ... sunetul se propaga altfel atunci ..
Oldredlady
Dupa multe pagini citite pe forumuri marci diferite, cutiile astea DCT (EDC) cu 6 sau 7 viteze au probleme mari, nu prea ajung la 50.000 km in toate mintile, masini noi si saptamani intregi pierdute prin service/reprez. de 2 lei. Daca tine partea mecanica, pica partea electrica/electronica, sau bug de soft. Concluzie cele cu convertizor hidraulis sau cele mecanice raman in frunte.
einstein1984
pe naiba, am condus una cu 120 000km si mergea perfect, masina nu vazuse altceva decat revizii. Ajung in service ca multi nu stiu sa le foloseasca.
Oldredlady
corect, una ! si restul?!
einstein1984
nu intra nimeni pe forum sa scrie ca ii merge masina bine (in afara de ursu bipolar, pe forumul gresit despre toyota si mstsubishi).
Asa ca daca judeci dupa ce vezi aici, da, le vezi doar pe alea cu probleme. Ma rog, fiecare intelege ce poate.
Oldredlady
corect din nou !
speedman
QUOTE(einstein1984 @ 28 Jan 2022, 11:52)
pe naiba, am condus una cu 120 000km si mergea perfect, masina nu vazuse altceva decat revizii. Ajung in service ca multi nu stiu sa le foloseasca.
*


Eu am condus 4 din care 1 pe benzina, eram curios dc exista acea pb cu tremuratul și chiar vroiam sa o achiziționez pt că era de aici de pe forum, posesorul super de treabă, o avea de noua, km puțini...când colo surpriză, și acea mașină se manifesta ca suratele pe motorină...concluzia o trage fiecare, înțelege cat vrea și cât poate..cred că e o Pb a lor care se manifestă mai devreme sau mai târziu, indiferent de km sau cum o conduci...părerea mea. Și la GT uri pun pariu că sunt mașini care fac acel zgomot de care spuneam eu, dar nu realizează...de, n am avut toți n spe mii de mașini și nu toți sesizăm toate zgomotele și comportamentele mașinii.
ALPINAs
La ce tremurat te referi, speedman?
speedman
Cand schimba din treapta a doua in treapta a 3 a la turatii joase
MyKe89
Nu știți voi să le folosiți 🤣

/irony off
ALPINAs
La 6dct450 schimbarea din 2 în 3 la turație mică, când mergi fin pe accelerație și mai trebuie sa iei ușor piciorul din gaz e enervantă pentru că după aia retrogradează iar în 2 și iar schimba superior când accelerezi. Dar situația asta e destul de rar întâlnită totuși, de obicei în spații mai aglomerate. Eu nu îl simt tremurat, însă simt decelerația. Problema e că turația în 3 după schimb e aprox 1250 rpm, și s-ar putea încă să patineze fin, iar după iei piciorul din accelerație observ că scade brusc turația vreo 100 rpm. De asta la mers in coloană e bine sa o tii pe sport.
speedman
Indiferent cum acceleram se simțea tremuratul...alt exemplu, intrat în giratoriu pe centura Ploiești ului la ieșire când acceleram se simțea aiurea...cand am luat o, am zis că e de la jante...m am dus la autosoft și le am echilibrat /îndreptat, degeaba. M am dus sa i arat mașină tatălui meu și mă întreabă, dar de ce tremură? De la ambreiaje? Am vrut să o dau înapoi, n a mai vrut Omu, deși ne știam de câțiva ani, el era mecanicul pt unele din mașinile mele. In schimb a zis că, schimba pe cheltuiala lui, pt că eu i am zis că e de la planetara de pe dreapta, că m am dus și în reprezentanța și așa au spus și aia. A comandat piesa de origine și la fel făcea. Am zis hai sa schimb și cealaltă pe banii mei, fara rezultat. Înainte să o vand am mers cu 2 care erau la vânzare pe olx...la fel făceau și alea. Apoi am vrut pe benzina, asta diesel mi s a părut puturos pt gusturile mele, GT ul avea 205 cp se simțea altfel, m am dus sa vad mașina unui coleg de forum...la fel că celelalte , dar o idee mai puțin sesizabil...dieselul balansa botul mașinii mai bine...am vb cu diverși, las o așa n ai ce sa i faci, pe mine nu mă deranjează, ești tu prea pretențios...poate sunt, dar mașinile nu mergeau ok. Am vândut o in ziua in care am postat anunțul, omul multumit de ea, n a sesizat...deși i am zis ce nu îmi place...că tremura...întreba de ce am schimbat planetarele, i s a părut ciudat...
3 luni am rezistat psihic cu ea smile.gif
ALPINAs
Într-adevăr asta e nasol...La mine singurul "tremur" fin se simte la plecarea de pe loc dacă o las să cupleze complet fără să apăs accelerația, însă e ceva minor, se simte fix înainte de a se opri din patinat.
Ezeekiel
Conteaza și în ce țară e fabricat Reno-ul pe care îl ai
Oldredlady
Au probleme nu sunt pentru condus in oras, turatii mici, nu prea sar de 50000 km.

https://testeauto.wordpress.com/2020/11/08/...cutie-talisman/
ALPINAs
QUOTE(Ezeekiel @ 29 Jan 2022, 13:49)
Conteaza și în ce țară e fabricat Reno-ul pe care îl ai
*


Toate Talismanurile sunt fabricate în Franța la Douai. Fratele Samsung SM6 e făcut în Coreea de Sud. Dar nu văd ce relevanță ar avea asta, cutiile vin de la Magna Powertrain (fost Getrag). Se știe că dct-urile nu sunt așa de strălucite pentru oraș, fie ele DSG sau S-Tronic.
BCL
Dupa aproapre un an de zile cu Renault Talisman 1.6 TCE 200 cp, si 13.000 km facuti (masina are acum aproape 50.000 km), va prezint mai jos impresiile mele:
Plusuri:
- Design - este peste concurenta Passat, Mondeo, etc. atat la exterior cat si la interior; mi se pare o masina foarte eleganta
- Dotari - la aceeasi bani primesti mai multe dotari decat concurenta; un Passat cu aceleasi dotari costa cu 5000 de euro mai mult, la mana a doua; am scaune ventilate, cu masaj, plafon panoramic, 4 Control, etc.
- Motorul - silentions si puternic; cei 200 de cai se simt
- Portbagajul imens, peste ce ofera concurenta, desi nu are o forma prea prietenoasa
- Sistemul audio Bose
- Scaunele foarte bune - merg cu masina mai mult in afara orasului, la drum lung si mi se par foarte odihnitoare, peste concurenta
- 4 Control: foarte misto combinat cu 200 cp; masina e sprintena si manevrabila

Minusuri:
- Cutia de viteze, cel mai mare minus; am avut inainte un Golf VII cu DSG; cutia DSG mi se pare mult peste
- Consumul - putin peste asteptari; in oras, nu am reusit sa scot sub 11% sub nici o forma, in weekend, cu trafic lejer, condus ponderat (ce-i drept la 200 cp benzina, nici la 7 in oras nu ma astept)
- Calitatea materialelor la interior - sub concurenta; interiorul meu e salvat de culori, piele maro cu negru - combinatia mi se pare foarte reusita, insa plasticele...
- Tableta centrala - din nou sub concurenta; rezolutie slaba, se misca mai greu
- Suspensia - foarte zgomotoasa la gropi/denivelari
- Modul ECO mi se pare degeaba, nu am vazut diferenta la consum fata de modul Confort
Recunoc ca nu sunt cunoscator de masini; am avut masina de la firma mai toata viata cu service si combustibil asigurat.
Per total, consider ca Renault Talisman are un pret corect pentru cat face. WV Passat mi s-a parut o masina mai buna, per total, insa si mai scumpa. La aceleasi dotari, motorizare echivalenta si cam aceasi km, era cum cu 5000 de euro mai scump.
Nu imi pare rau de alegere insa ma gandesc daca in viitorul apropiat ma intorc la germane sau ma reorientez la un Volvo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.