Am avut Zoe pentru o zi, plimari prin Buc, imprejurimi si A3. Banuiesc ca era modelul de 41kwh baterie si 110 CP
Pe scurt, pentru ce este gandita este foarte ok. In Bucuresti si imprejurimi isi scoate banii. In aceste conditii nu are probleme grave de autonomie. Ramane problema pretului de achizitie, cu tot cu reducerea de 10k, nu am cerut oferta sa vad cat mai scade si Renault ca oferta.
Interiorul foarte slab, se vad economiile. Daca ii spuneau Dacia Sandero Stepway EV era mult mai precisa comparatia. Plastice similare, usile parca luate direct de acolo.
Pozitia de condus (si exteriorul) cred ca sunt apreciate mai mule de partea feminina. Datorita bateriilor din podea stai inaltat, desi masina este joasa. Fara prea multe reglaje la scaun.
Suspensia foarte ok, as zice peste media clasei (mici), mi-a adus aminte oarecum de M2. Trece ok peste gropi la viteze mici. Insa nu ii plac curbele; devina barca in sensuri giratorii. Un Fiesta are clar un comportament mai bun pe drum, cred totusi ca este peste altele din segment.
Spatiul interior ok, portbagaj suficient (clasa mica din nou).
Sunet bun (evident nu e premium), era varianta Arkamys, de la 75% incepeau distorsiuni puternice.
Climatizarea ok, Android Auto nu mergea desi teoretic il avea acel RLink. Nu stiu din ce motiv nu se putea seta ora.
Camera de mers inapoi, desi pevazuta cu linii predictive, display-ul avea o rezolutie jenanta. Nu stiu cum au putut pune asa ceva pe o masina.
Dinamic motorul este ok pentru oras, dar cam atat. Puterea mica si greutatea mare se simt la viteze ridicate. In regim de oras insa e vasneata, cuplul instant da o senzatie placuta la viteze 10-60 kmh.
Incarcare nu am facut. Am luat masina cu 100% baterie si am parcurs 130 km, ramasese apx 50%. Teoretic se incarca pe AC cu maxim 22 kw.
Ma asteptam la frana automata sa fie mai puternica (recuperare). La viteze de oras nu se simtea, peste 60 km/h se simtea ca o frana de motor mai puternica.
Masina recupera (pe instant) cu 7-12 kw la viteze mici, 12-20 kw la viteze medii cu maxime de 22-20 kw de mica durata.
Consumul. Am lasat AC pe 23 grade Auto. Am mers absolut normal, in coloana, doar cei cu mers agresiv ma depaseau.
In oras pe temperaturi si trafic normale - 14-15 kwh/100 la vit medie 20 km/h. Oras temperaturi 30+, distante mai mici - 17-19kwh/100 la vit medie apx 17 km/h. Rezulta o autonomie reala undeva 220 - 270 km in oras. Suficient pentru o saptamana de naveta la munca.
Pe DN1/DJ-uri consumul scade pe la 12-14 kwh/100 la vit medie de 55km/h.
Pe Autostrada e clar ca nu este in elementul ei, consum instant la viteze (pe bord):
-100: 16kw
-110: 20kw
-120: 25kw
-130: 28 kw
-140(viteza maxima): +36 kw
In 20 km de A3 am avut consum mediu 21kw/100 km cu vit medie 105 km/h; nu foarte relevant pentru ca am facut testele de mai sus.
Mie nu mi se potriveste, clar trebuie ceva dintr-o clasa superioara dpdv motorizare si calitate generala a interiorului; pentru sotii, copii de luat in calcul.