Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Test drive
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
bonzai
Am avut Zoe pentru o zi, plimari prin Buc, imprejurimi si A3. Banuiesc ca era modelul de 41kwh baterie si 110 CP
Pe scurt, pentru ce este gandita este foarte ok. In Bucuresti si imprejurimi isi scoate banii. In aceste conditii nu are probleme grave de autonomie. Ramane problema pretului de achizitie, cu tot cu reducerea de 10k, nu am cerut oferta sa vad cat mai scade si Renault ca oferta.

Interiorul foarte slab, se vad economiile. Daca ii spuneau Dacia Sandero Stepway EV era mult mai precisa comparatia. Plastice similare, usile parca luate direct de acolo.
Pozitia de condus (si exteriorul) cred ca sunt apreciate mai mule de partea feminina. Datorita bateriilor din podea stai inaltat, desi masina este joasa. Fara prea multe reglaje la scaun.
Suspensia foarte ok, as zice peste media clasei (mici), mi-a adus aminte oarecum de M2. Trece ok peste gropi la viteze mici. Insa nu ii plac curbele; devina barca in sensuri giratorii. Un Fiesta are clar un comportament mai bun pe drum, cred totusi ca este peste altele din segment.
Spatiul interior ok, portbagaj suficient (clasa mica din nou).
Sunet bun (evident nu e premium), era varianta Arkamys, de la 75% incepeau distorsiuni puternice.
Climatizarea ok, Android Auto nu mergea desi teoretic il avea acel RLink. Nu stiu din ce motiv nu se putea seta ora.
Camera de mers inapoi, desi pevazuta cu linii predictive, display-ul avea o rezolutie jenanta. Nu stiu cum au putut pune asa ceva pe o masina.

Dinamic motorul este ok pentru oras, dar cam atat. Puterea mica si greutatea mare se simt la viteze ridicate. In regim de oras insa e vasneata, cuplul instant da o senzatie placuta la viteze 10-60 kmh.

Incarcare nu am facut. Am luat masina cu 100% baterie si am parcurs 130 km, ramasese apx 50%. Teoretic se incarca pe AC cu maxim 22 kw.
Ma asteptam la frana automata sa fie mai puternica (recuperare). La viteze de oras nu se simtea, peste 60 km/h se simtea ca o frana de motor mai puternica.
Masina recupera (pe instant) cu 7-12 kw la viteze mici, 12-20 kw la viteze medii cu maxime de 22-20 kw de mica durata.

Consumul. Am lasat AC pe 23 grade Auto. Am mers absolut normal, in coloana, doar cei cu mers agresiv ma depaseau.
In oras pe temperaturi si trafic normale - 14-15 kwh/100 la vit medie 20 km/h. Oras temperaturi 30+, distante mai mici - 17-19kwh/100 la vit medie apx 17 km/h. Rezulta o autonomie reala undeva 220 - 270 km in oras. Suficient pentru o saptamana de naveta la munca.
Pe DN1/DJ-uri consumul scade pe la 12-14 kwh/100 la vit medie de 55km/h.
Pe Autostrada e clar ca nu este in elementul ei, consum instant la viteze (pe bord):
-100: 16kw
-110: 20kw
-120: 25kw
-130: 28 kw
-140(viteza maxima): +36 kw

In 20 km de A3 am avut consum mediu 21kw/100 km cu vit medie 105 km/h; nu foarte relevant pentru ca am facut testele de mai sus.

Mie nu mi se potriveste, clar trebuie ceva dintr-o clasa superioara dpdv motorizare si calitate generala a interiorului; pentru sotii, copii de luat in calcul.





Bwwlan
La banii aia, poti lua linistit un Up! sau o Skoda ShittyGo pe benzina si in 100.000 km. tragi linie si vezi ca iesi fix p-acolo, cu diferenta ca la benzinare n-ai zgarda.
bonzai
Nu se compara clasa, e peste Up!. Comparatie vine cu Fabia, Polo, Fiesta, Clio, etc
einstein1984
in zoe nu vezi tabla ca in UP, ai geauri spate care coboara....
Bwwlan
Nu contest, insa diferentele sunt absolut neglijabile, ca totusi nu vorbim despre 20-30 cm.
Or, la caruta de bani pe care Renault (si restul, for that matter) o cer pe electrice, argumentul meu e ca penteu o citadina, exista variante mult mai bune care nu te leaga de gard.
Cine vrea electrica mort-copt, o sa le ignore. Asa-i si cu Aifoanele.
einstein1984
acuma daca tu zici ca un clio e tot aia cu un matiz.... E drept, nici clio nu e mercedes, dar nici chiar asa
VladSoare
Mai adaug ceva la recenzia V-ului.

În primul rînd, ziceam așa:
QUOTE(VladSoare @ 20 Jul 2019, 19:57)
- Nu există nimic, absolut nimic, care să țină bagajele pe loc. La primul deal urcat, ele vin spre hayon și rămîn sprijinite de el, după care la deschiderea hayonului cad toate pe jos. Mi-am cules rucsacul de pe jos de trei ori pînă acum. Problema asta n-ar fi existat dacă în spate, în loc de hayon, ar fi avut uși batante duble. Sau măcar o buză în partea de jos, sau un hayon din două bucăți, sau ceva de genul ăsta.
Ei bine, trebuie să mărturisesc că nu e vina lui, săracul, ci eu am fost prost. Abia acum, la spartul tîrgului, am aflat că luneta se poate deschide și singură, independent de restul hayonului. blush.gif
Iar în cazul ăsta toate problemele se evaporă. Nici nu mai ești obligat să parchezi la doi metri de gard/perete sau de orice mașină ca să poți umbla la bagaje, nici nu mai cade nimic pe jos. Totul e perfect.
Mea culpa. I-am bănuit pe cei de la Mercedes de prostie, dar prostul eram eu.

Un lucru care-mi place foarte mult este că deși suferă de boala tuturor mașinilor contemporane, recte start/stopul care se activează automat la fiecare pornire, aici martorii funcționează invers. Adică cu S&S activ ai un martor portocaliu, mare, chiar în mijlocul tabloului de bord, imposibil de ratat. Iar LED-ul de pe buton este aprins. Cu el dezactivat, ambii martori se sting și totul arată normal.
Asta înseamnă că nu poți niciodată să uiți să dezactivezi mizeria. La Kuga mai uit cîteodată, iar la primul semafor înjur de toți sfinții și dumnezeii. Aici nu pot să uit. Cum pornesc motorul, cum îmi zice tare și clar: "nu uita să oprești rahatul ăla". Frumos. Dacă nu s-au putut eschiva de la normele mUE, măcar le-au implementat într-un mod în care deranjul să fie minim.

Frîna de mînă electrică e ciudată rău. În mod normal, cînd totul merge bine, n-ai nevoie să-ți bați capul cu ea, pentru că se dezactivează automat cînd schimbi din P în D sau R, respectiv se activează automat cînd schimbi în P și scoți cheia din contact. Și atunci de ce zic că e ciudată? Pentru că nu funcționează întotdeauna. Aparent softul are niște buguri. Iar cînd îl apucă un astfel de bug, trebuie să cauți butonul (care-i plasat de-a-nsulea) și să te rogi să funcționeze (pentru că uneori nu reacționează nici la apăsare, nici la tragere, cel puțin nu din prima).

Un alt lucru care mă enervează la culme și cu care nici după două săptămîni nu m-am putut obișnui, este că ceasurile sînt puse pe dos. Vitezometrul e în stînga. De cîte ori vreau să știu ce viteză am, aflu turația motorului. Într-un final l-am dat naibii și am început să mă uit numai la GPS.
psychoo
Stii ca la kuga e extrem de simplu sa dezactivezi start stop, nu?
Cu un elm si focccus. Interfata e in jur de 100 lei pe olx sau 10 dolari aliexpres. Tocmai astept una cu bluetooth sa o tin in permanenta legata
mars
QUOTE(VladSoare @ 2 Aug 2019, 20:53)
Un alt lucru care mă enervează la culme și cu care nici după două săptămîni nu m-am putut obișnui, este că ceasurile sînt puse pe dos. Vitezometrul e în stînga.
*


Deci nici BMW nu o sa-ti placa wink.gif.
miki
QUOTE(VladSoare @ 2 Aug 2019, 21:53)

Un alt lucru care mă enervează la culme și cu care nici după două săptămîni nu m-am putut obișnui, este că ceasurile sînt puse pe dos. Vitezometrul e în stînga. De cîte ori vreau să știu ce viteză am, aflu turația motorului. Într-un final l-am dat naibii și am început să mă uit numai la GPS.
*



Daca ai fi avut megane II erai obisnuit deja... biggrin.gif
mars
Dar numai la Megane II Phase 1, la facelift au “corectat”.
MuciX
Da, nici eu nu înțeleg pe asta. Și dacă nu te-ai obișnuit în 2 săptămâni sau cat ai plimbat-o nu știu ce să zic.
Oricum tu zici că nu te interesează viteza, mergi in funcție de cum ți se pare ție ok.
wolfin
Eu zic ca trebuia sa apese pe botoane...sigur aparea viteza si numeric/dihital pe display ul central. biggrin.gif
b06fcn
La S-ul de saptamana trecuta tot asa era, vitezometrul pe stanga si turometrul pe dreapta. Ala avea si un head-up display care proiecta pe parbriz viteza, limita de viteza si eventualele restrictii pe care le citea masina, plus directia sau locul unde te aflai...mai nasol era ca nu se vedea fiarte bine cu ochelari de soare polarizati...
VladSoare
QUOTE(psychoo @ 2 Aug 2019, 21:21)
Stii ca la kuga e extrem de simplu sa dezactivezi start stop, nu?
Cu un elm si focccus. Interfata e in jur de 100 lei pe olx sau 10 dolari aliexpres. Tocmai astept una cu bluetooth sa o tin in permanenta legata
*

Nu știu. Am auzit păreri contrarii. Unii zic că se poate, alții că nu, alții că depinde. Unii zic că au făcut-o cu succes, alții că n-au reușit, alții că au avut impresia că au reușit, dar în practică SS-ul intră în continuare. Deci nu știu, pare să fie cu cîntec.
Să-mi zici dacă reușești s-o faci la tine. Poate încercăm dup-aia și la a mea. happy.gif cheers.gif

QUOTE(mars @ 2 Aug 2019, 21:31)
Deci nici BMW nu o sa-ti placa wink.gif.
*
QUOTE(MuciX @ 3 Aug 2019, 07:43)
Da, nici eu nu înțeleg pe asta. Și dacă nu te-ai obișnuit în 2 săptămâni sau cat ai plimbat-o nu știu ce să zic.
*

Acum am văzut că și la BMW e la fel. În fine, pînă la urmă ar trebui să fie o chestiune de obișnuință. Am stat să mă gîndesc de ce oare nu m-am obișnuit nici după două săptămîni, și cred că am găsit explicația. Poziția la volan este foarte incomodă și a trebuit să fac un compromis. Singura poziție a scaunului și volanului în care puteam sta cît de cît confortabil îmi dădea o vizibilitate proastă asupra tabloului de bord.
Am încercat să fac o poză care să indice oarecum ceea ce vedeam eu:

[attachmentid=1628107735]

Turometrul este mare și clar sub ochii mei, pe cînd vitezometrul este înghesuit în volan și parțial acoperit.
Dacă ar fi fost în dreapta, l-aș fi văzut bine.

QUOTE(MuciX @ 3 Aug 2019, 07:43)
Oricum tu zici că nu te interesează viteza, mergi in funcție de cum ți se pare ție ok.
*

Ba în Austria voiam să știu exact cu cît merg, ca să pot povesti pe topicul celălalt despre "sfinții" pe care nu i-am găsit acolo. tongue.gif

QUOTE(wolfin @ 3 Aug 2019, 07:54)
Eu zic ca trebuia sa apese pe botoane...sigur aparea viteza si numeric/dihital pe display ul central. biggrin.gif
*

Apare, dar numai în mile pe oră. Nu e făcută ca să înlocuiască vitezometrul, ci doar ca să-i ajute pe ăia care încă mai măsoară ca-n Evul Mediu. biggrin.gif
psychoo
Am facut.o la fratemio, tot mk3, ca eu nu am avut din start. A mea e masina serioasa icon_mrgreen.gif
"Dezavantajul" e ca nu mai functioneaza butonul decat daca recodezi masina. Deci daca e off e off de tot.
Fara erori sau alte efecte secundare.
Am facut de mai bine de 2 ani si e totul ok
VladSoare
Foarte ciudat, un lucru cu care m-am obișnuit foarte bine, deși n-aș fi crezut niciodată, este schimbătorul de sub volan. Foarte mult mi-a plăcut. Acum îmi lipsește. La început îmi părea o ciudățenie fără nici o noimă, dar în practică s-a dovedit atît de comod, încît folosirea lui mi-a intrat rapid în reflex.
Mai mult decît atît, mi se pare că are sens în combinație cu padelele de sub volan. Dacă la urcare, de exemplu, simt că se chinuie și vreau să dau din padela din stînga ca să cobor o treaptă sau două, ulterior ea rămîne așa. Nu mai revine singură la D. După ce nevoia de putere a trecut, trebuie să revin manual în D. Iar acel levier îmi permite s-o fac rapid, doar cu vîrful degetelor, fără să iau mîna de pe volan. Parfum. wub.gif
mars
Deci ce MB iti iei? Au si hibride rolleyes.gif.
VladSoare
Păi cel mai rațional ar fi să-mi iau chiar V-ul ăsta. E mașina de familie perfectă. wub.gif
Dar e scump. Și nu-mi încape-n curte. sad.gif

Rezumatul vacanței:
[attachmentid=1628107771]

O medie de 6,6 mi se pare excepțională pentru un frigider pe roți, care și gol are peste două tone, darămite încărcat cu cinci oameni și ticsit de bagaje.
aLecsunder
In concediu, timp de 7 zile, am avut pe mana un opel mokka x 1.4T. Foarte bine echipata, printre altele cu navigatie, jante pe 19, partial piele, asistent faza lunga, misto. Cam 35mii km in bord.

Ce mi-a placut :

-garda inalta + tractiunea integrala s-au simtit bine pe sleaurile pietruite din mallorca.
- asistentul de faza lunga percuteaza excelent, am fost surprins
- rezolutia camerei + ecran sunt foarte bune chiar si pe timp de noapte
- motorul destul de fasnet daca e turat cat trebuie
- consumul pe aproximativ 1000km a fost 7.2 , in conditiile in care sub jumatate din distanta a fost pe autostrada/expres sau ce o fi ala
- spatiul nu e rau pentru dimensiunile masinii

Ce nu mi-a placut :

- chiar daca este excelent echipata, se simte ieftin. Totul!
- pozitia la volan e ciudata. Iar eu nu sunt masiv
- la peste 100km/h se simte ciudat chiar si pe curbe largi
- la km pe care ii avea deja un rulment facea ca toti dracii dar masinile astea inchiriate nu sunt tocmai cele mai menajate
- faza scurta, cu bec halogen, e degeaba
- scartaia si vibra cam tot pe la interior (geamul de plastic de la ceasurile de bord m-a dus la disperare)

Cam asta imi amintesc acum. N-as da banii pe asa ceva.
clamba
Skoda Fabia, 1.0 TSI. 10K km. De la Praga până spre Brno, autostrăzi în lucru, f multe limitări de viteză.
N-am mai condus motor pe benzina de ceva timp, dar parca nu-mi place sunetul, parcă sună prea gutural la cat de mic e.
La o frana mai bruscă mi s-a părut că trage dreapta, poate și din cauză carosabilului denivelat.
Ca posesor de Reno, m-am liniștit când am văzut că și alții au probleme cu greierașii, unul în ușa stânga față, unul în stâlpul A stânga, unul în ușa din dreapta față. În rest destul de silențioasă, mai ales până în 120km/h.
Și spațiul pasagerilor din spate mi s-a părut cam mic.[
attachmentid=1628110394]
[attachmentid=1628110395]
mars
Noul Audi A4 35 TFSI (2.0) S tronic (7 trepte), testata acum cateva zile. Interesanta, foarte silentioasa, trage mai bine decat m-as fi asteptat la cei (doar) 150 CP.

Ca dotari nu m-a impresionat, dar nu era S line, ci o versiune inferioara, cred ca Advanced, plus cateva optionale. Suspensia e rigida, asa cum ma asteptam, dar masina sta lipita de asfalt. Scaunele sunt confortabile, bordul electronic e si el interesant. Ergonomie buna, materiale de calitate si multe gadget-uri, cum ar fi incarcarea wireless pentru telefon etc.

Tableta din bord e cam mare si parca sta nefiresc acolo, dar asta e moda. Avea si cateva butoane chioare fix pe mijloc, sub comenzile sistemului de climatizare. Si nu prea mi-a placut grila dintr-o parte in alta a bordului, care incorporeaza aeratoarele, tare am impresia ca acolo se va aduna praful in timp.

Am sumtit din nou ce inseamna 4Control si cursa scurta a volanului, cand am virat la dreapta intr-o parcare si am realizat ca trebuie tras de volan mai mult decat sunt eu obisnuit.

Una peste alta, e o masina mai mult decat decenta, mi-a placut chiar mai mult decat Seria 3 (G20), dar parca mai putin decat Clasa C, chiar daca e doar un facelift al generatiei actuale (W205). Sunt subiectiv, evident smile.gif.
vallixx
Pe mine m-ai pierdut la faza cu 2.0 TFSI , doar 150 CP.
Pai scoti 150 CP si dintr-un 2.0 aspirat, cum sa nu scoți minim 200 dintr-un 2.0 turbo??
r_vlad
1. E varianta entry level
2. Le-a luat mult pana au inteles ca un motor de cilindree mai mare si supraalimentat poate scoate consum foarte bun si performante dinamice mai mult decat decente daca faci o calibrare orientata spre putere si cuplu accesibile la turatii normale. Oricum au fost primii care au inteles asta, de cativa ani chiar, odata cu dezvoltarea 2.0 TFSI 190 CP.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.