Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Captur TCe120 EDC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
argon
Tu trebuie sa stii mai bine, ca eu nu mai sunt demult moderator.
corbex
QUOTE(partner @ 8 Jun 2015, 11:37)
Ieri am completat ultimii 500ml de ulei, sper sa renunt la indeletnicirea asta.

Stand cu capota deschisa m-am uitat mai cu atentie la motor si am constatat ca pe la  imbinarea furtunului de aer care intra in intercooler curge ulei... asa ca abia astept sa-mi fie inlocuit motorul.
*


Unde are masinilii joja dă ulei?
partner
Ca sa nu se simta neglijat Pejo-ul, azi l-am bagat la o revizie generala (332000Km) si poate un pic sa-i fac in ciuda Reno-ului.
Ii schimb distributia, cureaua de la accesorii, pompa de apa, uleiul, filtrele, lichidul de racire, bascula pe dreapta (vine cu tot cu pivot), bieletele antiruluiu si garnitura de la capacul culbutorilor.
partner
Daca tot imi schimb motorul, am zis sa testez toate tipurile de benzine. Surprinzator, dintre Petrom 95/99, OMV 100, Rompetrol si LukOil, cea care s-a simtit cel mai bine a fost ECTO SPORT 98 de la Lukoil.
madhorsefuzzy
Cum ai testat?
partner
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Jun 2015, 09:01)
Cum ai testat?
*



La fiecare alimentare rezervorul era aproape gol, iar comparatia am facut-o mai mult intre benzinele de 95 si cele de 98(99,100). Valorile le am de la computerul de bord.
Am verificat la drum in afara orasului: Bucuresti - Rm Valcea - Sibiu - Bran - Rucar - Targoviste - Bucuresti mi-a iesit 5,9% consumul cu utilizarea aerului conditionat jumatate din drum, 5 persoane si viteza medie totala ~60km/h, pe autostrada 130-140Km/h. Din experienta de pana acum cu benzina de 95 imi scotea un cosum de peste 6,5% poate 7.
In Bucuresti, de cand cu benzinele de 98-100, consumul se invarte pe la 8,4-9% (si asta de cand am inceput sa pornesc si aerul) fata de benzina de 95 care la aceeasi viteza medie (21-23Km/h) scotea peste 9%.
Ideea in mare e ca am un consum mai mic (cel putin cu o jumatate de litru la 100km) alimentand cu benzina de 98.

ECTO SPORT 98 de la Lukoil mi-a lasat impresia ca motorul trage mai bine, se tureaza mult mai usor fata Petrom 99/OMV 100, iar ultima la feeling ar fi Rompetrol 98. Nu am testat nimic de la Mol.
corbex
O usoara adiere fata/spate/laterala da peste cap tot calculul.
madhorsefuzzy
Feeling tataie, feeling ... asta vand la pompa: un "mi se pare", un "am senzatia".
Se mai pacaleste si tabloul de bord ca e si el om ...

Si cu toate astea m-a facut curios sa le iau si eu la rand: un plin de ECTO SPORT, un 99+, un 100, un EVO. Numai nume bune. biggrin.gif
b76bgaarh
si la mine feelingu din bord imi zice ca consuma mai putin cu 95 decat cu 98.

poate a fost mai vantoasa.
partner
Luni dimineata la ora 8.30 e programata pentru schimbarea motorului, asa ca pe la sfarsitul saptamanii intineresc masina.

In ultimii 600 de km de Bucuresti mi-a iesit un consum mediu de 9,2% la viteza medie de 21Km/h.
partner
In ideea ca la sfarsitul saptamanii imi preiau masina cu noul motor, la care trebuie sa-i fac un mic rodaj, imi programasem o plimbare pana la Balcic. Din pacate cei de la service s-au trezit ca le mai lipsesc niste garnituri si turbina, asa ca nu pot monta motorul, drept urmare mi-am luat masina inapoi pana sosesc piesele lipsa.

Plimbarea se face fara rodaj smile.gif
argon
Sa ai la Casco clauza cu tractarea inclusa, nu as pleca altfel cu masina aia blush.gif
b06fcn
Din cate deduc motorul inca nu a fost dat jos de pe masina. Deci singura preocupare a colegului este sa aiba suficient ulei la el...
partner
Nu a fost demontat motorul, iar la plecare i-am bagat ultima jumatate de litru de ulei pe care o aveam prin Pejo smile.gif tot 5w40 dar de la Total.
aqua
ce se mai aude cu schimbatul?
madhorsefuzzy
Renault cauta un motor bun la dezmembrari. smile.gif
partner
smile.gif

Au venit piesele, dar am tras de timp pana vineri cand plec in concediu.
In felul acesta au timp destul sa-l testeze, am masina pazita si nu sufar dupa cutia automata.
Black5gram
Sorry pentru ghinionul lui Partner. Al meu Captur n-a inregistrat inca nicio problema (aproape 2 ani si 35.000 km). Consumul mixt s-a echilibrat undeva la 7 litri iarna si 6,5 vara. Nu e putin, dar nu e nici mult. Legat de bateria de la cardul de acces, tocmai am fost anunat si eu de computer ca trebuie s-o schimb.
Si pentru ca-mi place masina si mi se pare un raport pret/calitate care nu-l mai intalnesti la alta, am comandat inca una pentru sotie. Tot 0.9, benzina, varianta de baza, care insa acuma e mult mai dotata decat cea medie luata de mine in 2013. Practic, varianta de baza de acum are tot ce am eu pe mediu, mai putin climatronicul, r-link-ul, jantele de aluminiu si cateva artificii estetice. am adaugat doar farurile de ceata si am iesit la un pret de catalog de 13.300 euro (fata de 15.150 cat am platit in 2013). am obtinut o reducere comerciala de 1.300 euro si 1.450 prima de casare, deci o sa achit cash 10.550 euro. Pret foarte bun, zic eu.
Sper sa functioneze schimbatul motorului, si Partner sa aiba masina noua.

<span class='edit'>15 Jul 2015, 16:10:</span>
P.S.: scuze daca postarea n-am facut-o unde trebuie. am observat prea tarziu ca s-au deschis sectiuni distincte pentru astfel de comentarii. Eram obisnuit cu jurnalul lui Partner... :-) .
partner
Gata si noul motor. L-am dus pentru inceput la o plimbarica pana la Slanic Prahova si apoi la Marea Neagra. Am mers mai usor in perioada asta cu el.

Singura nemultumire vine de la cum au lucrat cei de la service, care au lasat cateva furtune neprinse in cleme, au rupt carcasa care acopera bateria.... Din ce am putut sa-mi dau seama electromotorul e tot cel vechi. Am schimbat pe banii mei filtrul de aer.

Oricum dupa experienta de pana acum si avand in vedere ca folosesc masina foarte mult in oras, m-am decis sa fac schimbul de ulei mai des, adica la 10000 de Km.
f.cristi
QUOTE(partner @ 18 Jul 2015, 23:10)
Gata si noul motor. L-am dus pentru inceput la o plimbarica pana la Slanic Prahova si apoi la Marea Neagra. Am mers mai usor in perioada asta cu el.

Singura nemultumire vine de la cum au lucrat cei de la service, care au lasat cateva furtune neprinse in cleme, au rupt carcasa care acopera bateria.... Din ce am putut sa-mi dau seama electromotorul e tot cel vechi. Am schimbat pe banii mei filtrul de aer.

  Oricum dupa experienta de pana acum si avand in vedere ca folosesc masina foarte mult in oras, m-am decis sa fac schimbul de ulei mai des, adica la 10000 de Km.
*


Tipic romanesc. Oricum, lucrul original reparat nu mai e ca cel nou, cel putin estetic vorbind.Mie cand mi-au schimbat o fata de usa la un Megane (la un service Renault) au strans asa de tare suruburile incat a pleznit plasticul
marksman
Am avut si eu ocazia sa vad durerea-n pix a meseriasului roman de cand am preluat fosta masina pe post de daily drive.
Revizia facuta in reprezentanta: antigel pus peste maxim (sa fie, ca daca e din 2004 sigur curge); lichid servodirectie pus la fel, peste maxim (idem); bara fata montata "la misto"; furtunurile de la spalatorul de parbriz lasate sa atarne, desi prinderile exista.
f.cristi
Astazi, dupa un drum de 175 km facut in mijlocul zilei, am gasit apa sub presul din dreapta fata, prelinsa din consola centrala, cred ca de pe la gura de ventilatie pt. picioare de la pasagerul dreapta fata. Or fi fost 36-37 grade afara dar e normal sa se faca asa condens la gura de iesire (sau pe acolo pe undeva) incat sa sa prelinga pe mocheta ? N-am mai vazut la nicio masina asa ceva.
ursul_bipolar
Pateam si eu la solenza cand se infunda scurgerea de la AC si curgea in dreapta sub pres.
f.cristi
QUOTE(ursul_bipolar @ 22 Jul 2015, 23:35)
Pateam si eu la solenza cand se infunda scurgerea de la AC si curgea in dreapta sub pres.
*


Pai sub masina e balta.
argon
Solenza era facuta pe genunchi, era normal, se pare ca Capturul nu a evoluat prea mult..
ursul_bipolar
QUOTE(f.cristi @ 23 Jul 2015, 01:02)
Pai sub masina e balta.
*



Curgea si sub masina (nu cat ar fi trebuit) dar si in dreapta.De fiecare data mergem la cineva care avea o instalatie de aer cimprimat, suflam pe la aeroterma si se rezolva.
andreig1982
la logan exista o supapa de scurgere oarecum unisens
dc n-ai filtru de polen ai mari sanse sa se infunde si te trezesti cu apa in masina
dar totusi capturul nu cred ca ar trebui sa prezinte aceasta problema asa devreme
am facut un printscreen dintr-un tutorial de-al lui cristi streulea unde se vede cum arata supapa

b76bgaarh
si la megan e la fel cristi.

daca nu ai trecut prin ploaie torentiala, atunci e de la scurgerea AC-ului. te bagi sub masina si rupi capacelul ala tampit.

bafta.
f.cristi
Ploaie ? Pe vremea asta ?
Ampt
QUOTE(argon @ 23 Jul 2015, 08:26)
Solenza era facuta pe genunchi, era normal, se pare ca Capturul nu a evoluat prea mult..
*


Nu evoluția este de vină, ci tăierile de costuri. wink.gif
argon
Daca facea scurgerea fara capacelul ala, iesea mai ieftin, deci proiectantii au prea multa experienta..
psychoo
Poate intrau serpi/soareci/soparle/insecte/etc prin gaura respectiva?
partner
Am facut aproape 2000km cu noul motor. Acum parca incep sa dau dreptate ideei ca dupa 20-30mii de km se lasa un motor. Il simt ca raspunde un pic mai lent la accelerari, e ceva mai zgomotos, bine poate ca si aerul conditionat pornit la maxim sa inluenteze senzatia asta.
Vineri seara ca sa-l trezesc la realitare pe autostrada Bucuresti-Pitesti nu l-am lasat sub 3000de ture, am scos o medie de 138Km/h.
Zilele astea urmeaza sa-i montez carligul de remorcare.
f.cristi
Ce vrei sa remorchezi ? Motorul sau altceva ?
Nu de alta, dar la cate probleme ai avut cu el (ma rog, cu predecesorul) sa-i mai pui inca o sarcina in carca...Plus ca acest 1.2 TCE mi se pare in viata reala destul de departe de specificatiile de pe hartie.
f.cristi
Masina cu apa tongue.gif
b76bgaarh
Capturuare compresor de clima cu turație variabila?
f.cristi
Habar n-am.
Adrian Frigo
QUOTE(b76bgaarh @ 27 Jul 2015, 23:43)
Capturu are ...

N-are. sleep.gif
f.cristi
Dar de esapamentul asta ce parere aveti ? E normal sa fie asa sau e vreo problema cu arderea sau catalizatorul ?
Masina are acum 2 ani si 20000 km, dar esapamentul arata asa de la 1 an (si vreo 10000 km) si miroase foarte urat dupa masina, a sulf (oua clocite sau ape de la Olanesti biggrin.gif ). Cand le-am mai spus la astia din service au zis ca "asa face toate", dar eu n-am vazut nici la un Logan mai vechi asa teava afumata si nu mi-a mirosit dupa nicio masina pe benzina a sulf.
Si parca nici consumul nu e chiar OK si am vazut ca media pe ecran se schimba foarte rapid, dupa drumuri relativ scurte:
- pana pe la 19500 km, cu o naveta zilnica inafara orasului (80 km/zi dus intors) si foarte putin in oras aveam 6,4%
- dupa un drum de 350 km media a scazut la 5,3%
- acum, la revenire, dupa vreo 50 km in oras media a sarit la 7,1%
zaboss
Creșterea consumului în oraș nu mi se pare nelalocul ei. Sunt peste 40 de grade afară, la nivelul asfaltului sunt probabil chiar mai multe. În plus, dacă în anii trecuți se simțea bine în trafic perioada concediilor, anul acesta nu simt nici o modificare.
argon
Daca e injectie directa de benzina, e normal sa fie asa. MA mir ca nu au interzis aceste motoare inca, sper sa o faca curand, ca ne imbolnavim cu totii.
f.cristi
Pai e normal sa creasca consumul in oras, dar ponderea consumului a (max.) 50 km in oras e atat de mare incat sa "strice" consumul celor 19500 de km extraurban de pana acum ? Mi se parea logic ca media sa se strice dupa un nr. mai mare de km prin oras. Mi se pare o variatie mult prea mare a mediei raportata la nr. de km; parca e consumul instant.

Motorul e turbo 1.2 TCE 120 CP ( pe hartie).
R19/16v
Cristinel, e jurnalu' tau aici!?
f.cristi
QUOTE(R19/16v @ 28 Jul 2015, 07:52)
Cristinel, e jurnalu' tau aici!?
*


Nu, sunt problemele cu masinile noastre (intamplator aceleasi modele) si invatam unii de la altii sau stim cam la ce sa ne asteptam de la ele.
partner
QUOTE(f.cristi @ 28 Jul 2015, 08:03)
Nu, sunt problemele cu masinile noastre (intamplator aceleasi modele) si invatam unii de la altii sau stim cam la ce sa ne asteptam de la ele.
*




Te-am mai rugat odata intr-un mesaj privat sa-ti deschizi un jurnal al tau sau sa postezi in aria de Captur ce tine de masina ta. De data asta insist sa discutam aici doar ce tine de masina mea.


Acum, in legatura cu masina mea, am montat si carligul de remorcare.
cdadan
QUOTE(partner @ 28 Jul 2015, 10:30)
Te-am mai rugat odata intr-un mesaj privat sa-ti deschizi un jurnal al tau sau sa postezi in aria de Captur ce tine de masina ta.
*


Daca voi nu ma vreti, eu va vreu. rolleyes.gif
partner

Astazi am facut 40000 de Km din care 4000 cu motorul nou.
psychoo
1666 km/h timp de 24h biggrin.gif
Markos
Mult mai mult, ca 8 ore a durat schimbarea motorului.
partner
QUOTE(psychoo @ 13 Aug 2015, 15:32)
1666 km/h timp de 24h biggrin.gif
*



Zboara smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.