Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Logan 1.5 dCi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
sorin1983
o fi logan ? biggrin.gif
yomarius
decat pemfeu.
4x4

320d?
1310CL
@4x4: Tu ai fost cel mai aproape.

Masina este un 318i din 2001,1995cmc 105kw valvetronic...a avut un singur proprietar in Germania,nu a fost omorata sau coxarita,arata bine,are rugina,dar superficiala si foarte putina,imi place ca e foarte silentioasa fata de megane,desi e mai veche,probabil si motorul pe benzina,dar se simte legata..ceva mai rigida la suspensii totusi.

Tin sa va anunt ca masina n-am luat-o pt.liniute/fite sau fiindca-i beamveu domle' , pur si simplu mi-a cazut cu tronc,mi-a placut foarte mult.

Deocamdata este in stadiul de w.i.p ,masina o s-o folosesc zi de zi pentru deplasarea la servici si nu numai,nu o sa fie masina de garaj,dar o sa am grija de ea cat pot si cum pot. smile.gif O sa ma axez momentan pe partea mecanica mai mult,ca aici e de lucru,aspectul fiind ultimul pe lista...


Asa,am inceput cu cele de rigoare,adica ulei+filtre,am mai schimbat o bobina arsa,mergea doar in 3 pistoane,vasul de expansiune care era fisurat,izolat niste fire pe la portbagaj(nu functiona lumina cand il deschideam),am mai gast pe tester senzorul de temperatura apa motor,nu citea corect,l-am schimbat si pe ala,am scapat de jantele ce le avea(pe 17 inch)fiindca aratau execrabil si una pe spate era si fisurata,am de tabla acum.

Am bagat ceva banuti in ea,dar mi-e draga si vreau s-o readuc pe sosele,jurnalul o sa ramana al daciei dar o s-o mai vedeti si p-asta gri din cand in cand. biggrin.gif
4x4
n46b20 doh.gif

Sigur nu ai sa faci liniute, burnuri si altele ca ti-o iei de la un 320d, care are o plaja mai larga de cuplu, consum mai bun dar suna ca o duba laugh.gif

Banuiesc ca e manual. In cazul in care vrei sa controlezi cat de cat schimbatul vitezelor ai doua modificari de facut:

1. Scoti CDV-ul *clutch delay valve, e o restrictie pusa pe circuitul hidraulic de la ambreiaj. Are functia de a nu permite cuplarea/decuplarea brusca a ambreiajului, il patineaza.

Asa arata dracia data jos:

[attachmentid=1627952421] [attachmentid=1627952422]

Aici o gasesti pe masina:

user posted image

Pur si simplu o desfiletezi, si apoi unesti direct liniile.

[attachmentid=1627952433]

Sa iei cu tine niste lichid de frana ca ai sa pierzi o parte, aeriseste instalatia.

Dezavantaje:

Avantaje: sofer1.gif Poti controla plecarea de pe loc. Cand schimbi viteza te duci nu arzi degeaba garnitura de frictiune, nu te mai te faci de ras in fata prietenilor tai care stiu sa conduca manuala, parand un incepator.
Poate primesti o bere de la pasageri dupa ce le inceteaza capurile sa se balanseze inainte si inapoi.

2. Scoti senzorul de cursa de la pedala de ambreiaj. Previne pornitul masinii in viteza, dezactiveaza cruise controlul iar in timpul liber iti posedeaza pedala de acceleratie si te face sa te simti ca un sofer mizerabil.


Bagi capu sub bord si dai jos plasticu de deasupra pedalelor.

[attachmentid=1627952432]

E tinut in cateva suruburi si clame. Vezi unde se termina piciorul pedalei de ambreiaj, acolo ai un fir care duce la senzor. Il deconectezi.

[attachmentid=1627952434]

Eu am luat senzoru cu mine in casa sa il afisez langa CDV.

Dezavantaje: Nu iti mai merge cruise controlul.

Avantaje: valuri.gif Poti conduce masina! Raspunde la apasarea pedalei de acceleratie consistent si fara intarziere. Poti potrivi perfect turatiile cu doar o atingere a pedalei in retrogradari, rezultand in niste schimbari de viteza dulci ca mierea si un zambet pe fata.

Paradoxal, dar cu cat dai mai multe piese jos cu atat devine mai buna masina.

Sunt totusi cateva chestii care merita adaugate:

[attachmentid=1627952435]

Astea doua discuri vin deasupra flanselor de la amortizoarele din fata si au rolul de a rigidiza capul oalelor. Iei catea gropi bune pe drumurile patriei si ai sa ti le faci ciuperca fara.

Multi kmp!
1310CL
Masina nu am luat-o pentru asa ceva,merg ca un mos cu ea,o accelerez lin si nu o turez pana-n blana...am luat-o sa-mi fac treaba cu ea,repet,nu este pentru liniute,burnuri si alte magarii ale tineretului din ziua de azi care poseda un beamveu cu motor mare. blink.gif

Eu merg pe bani mei aici...deci n-o sa-mi bat joc de ea,mersi de sfaturi colegu 4x4(banuiesc ca ai tot seria 3),deocamdata sunt altele prioritare...mie-mi place cum merge si acum,probabil conteaza si soferul.. sleep.gif ....nu stiu,eu si cu megane-ul mergeam la fel,nu incurc pe nimeni,dar nici nu sunt schumy prin trafic....si btw eu stiu ca motorul de pe masina asta este n42b20.

Revenind la masina,lucrari la sistemul de evacuare,teava de la intrarea in intermediara putin fisurata si sufla urat pe acolo,toba in sine este buna asa ca am decis s-o sudez acolo si apoi acoperit tot cu ciment de toba,nu credeam ca niste pori atat de mici pot modifica glasul motorului atat de mult..

Ornamentul acela va fi dat jos,doar ca n-am avut timp de el..oricum pe spate am una Remus pregatita de montare. happy.gif
4x4
Corect n46 a fost pus din 2004.

Daca tu esti multumit, cine sunt eu sa te contrazic laugh.gif

[attachmentid=1627952498]

Eu o vand pe a mea, pentru mine motorizarea asta e prea anemica insa pentru croaziera a fost ok, destul de confortabila si placuta la condus.

Daca mai cumperi piese cauta pe google mister auto. Eu de acolo m-am aprovizionat.
1310CL
Ei bine,eu abia am cumparat-o,si mi se pare mult mai legata ca un megane fie acesta si mai nou...e ceva mai rigid,dar mi-a lasat o impresie buna.

Cum masina a stat,am incercat s-o verific amanuntit si sa ma apuc de ce-i mai important,i-am schimbat bateria cu una noua Bosch,curatat bornele cu spray de contact,urmeaza sa-i schimb uleiul in grup si cutie,dar sunt in dubii,pentru ca are o culoare foarte deschisa si curata,atat in grup cat si-n cutie insa nu sunt la nivel,mai trebuie completat.

La directie am schimbat bucsele de la brat stanga si dreapta si un pivot care era varza,i-am dat un jet de apa si a trecut cu brioul de rar,am terminat si cu inscrisul...nu scoate gram de fum.

Sambata asta dupa ce ajung la tara o bag iarasi pe canal,verificari si iar verificari...asa se duce salarul meu,dar chiar imi e draga si vreau sa am grija de ea,c-a sa aibe si ea la randul ei grija de mine. wub.gif

La dacie s-a dus iar cuplajul de la volan,si cica astea de Topoloveni is bune...de data asta iau origine...sambata urmeaza sa spal si breku' saracu si sa-l bag pe canal pentru o verificare.
andri1940
Sa o stapanesti sanatos. Dar, sincer, interiorul ala nu te deranjeaza? Parca esti in biserica cu lumina stinsa...

Vad ca ai umblat pe la evacuare. Foarte bine ca incerci sa iti rezolvi singur micile probleme la masina, de multe ori iese mai bine decat in service. Eram de curand intr-un asa-zis mare loc unde se monteaza sisteme de evacuare in Pitesti (Pilot Power Tuning) si am ramasa masca cand au umblat in fata mea la doua BMW-uri ca al tau (unul berlina si unul break). La berlina ii pusese in locul intermediarei o teava de inox, facuta practic din ciocan, la menghina, naiba stie cat o sa stea pe masina. La break lucrau pentru ca venise omul inapoi dupa ce ii instalasera asa-zisii mecanici toba si ii atingea in caroserie, au reglat cu niste saibe niste bari de rigidizare pe dedesubt, dar tot atingea... Cand mi-a venit mie randul sa-mi montez tobele nou-noute pe Renault, din fericire nu cumparate de la ei, eram goga pe aia ca vazusem ce "meseriasi" sunt. Au reusit totusi sa rupa un tampon la finala pana le-am explicat cum se pune... Mai bine ma murdaream singur pe maini si faceam treaba mai buna ca ei, dar n-am acces la canal ca tine.
4x4
E important sa folosesti uleiul corespunzator la motoarele astea, altfel vanosul si valvetronicul au de suferit.

Deci Longlife04 0w40 sau 5w30. Cauta pe google ulei de ulei.

Daca stii de unde sa iau o cheie pentru desfacut filtrul de ulei zi si mie.


.. edit
Pana acuma vad ca masina mea nu are nimic special laugh.gif Am inlocuit si eu un vas de expansiune iar evacuare custom de inox necesita mentenanta.
1310CL
@andri1940:Mersii !!! sincer,alea au fost puse de maicamea,si chiar n-am timp de ele,deocamdata nu ma deranjeaza,desi nu-s cu briz-briz-uri pe la oglinzi...intradevar,am umblat la evacuare,nu suport sa fie sparta sau sa sufle...am rezolvat-o impreuna cu un amic ,si in cele mai multe cazuri nu merg cu ea la mecanic(am patit-o cu renoul cu cei supranumiti MECANICI sau MESERIASI)incerc sa o rezolv eu daca am scule si e ceva la care ma pricep,daca nu,abia atunci recurg la service-uri. smile.gif

@4x4: Longlife 0w40 i-am bagat,m-am interesat inainte sa-i schimb uleiul,si da cheia aia de filtre e greu de gasit...noroc ca am un amic ce are una in dotare,si la el am facut schimbul. biggrin.gif Vasul era grav crapat si noroc ca am vazut din timp,era sa raman fara apa-n motor...

La masina mai e de lucru,dar imi pun nadejdea-n ea,si sper sa ma care ani buni pe drumurile patriei fiindca n-am de gand s-o dau prea curand. smile.gif
4x4
huh.gif Ai reusit tu sa schimbi filtru cu cheia aia?

Am luat si eu una din lidl dar banda aluneca pe plastic.

Asa arata capacul:

user posted image
Raduchu
Sa o stapanesti sanatos!

Frumoase rau e46-urile astea, dar cam micute la interior, adica mie asa mi se par, la 1.90 ai mei laugh.gif .
cdadan
Cam asa-s toate 3-urile, in interior au spatiu de compacta. Cam la fel e si la haudi, de ex.generatia precedenta de A4 are spatiu interior absolut comparabil cu A3/Golf.
dr_mKe
Spatiul in spate. In fata eu stau absolut confortabil.
4x4
Toate cheile care le-ai pus sunt gresite. sleep.gif

86mm 16 laturi e cheia de care am nevoie si nu am de gand sa dau 50 de lei pe una.
La banii astia ma duc direct la unu sa schimbe el uleiu.
1310CL
Multumesc !!!

Da intradevar spatiul in fata este ok..zic eu,am 1.80 dar in spate parca e mai inghesuit fata de megane de exemplu...dar nu ma deranjeaza,imi place ca e foarte tacuta la drum lung(nu-s vitezoman merg cu 90-100 pe unde-i drumul bun) trage bine in depasiri si am un consum foarte bun(nu-s genul sa plafonez acceleratia,sau sa trag de schimbator ca narodu) .

Weekandul asta am reusit sa-i schimb uleiul in grup,am bagat CASTROL 75w140 SAE X-J si a intrat fix o litra,ce am observat,uleiul vechi avea o culoare foarte inchisa...gen coca-cola.

Urmeaza uleiul din cutie sa-l schimb,dar deocamdata mai aman operatia. biggrin.gif de masina intentionez sa am grija de aceea o scutesc de forjaleala si de mers sportiv,incetul cu incetul sper s-o pun la punct. biggrin.gif
TitiMotanu'
[quote=1310CL,3 Jul 2014, 23:07]
urmeaza sa-i schimb uleiul in grup si cutie,dar sunt in dubii,pentru ca are o culoare foarte deschisa si curata,atat in grup cat si-n cutie insa nu sunt la nivel,mai trebuie completat.

[quote=1310CL,7 Jul 2014, 17:45]

Weekandul asta am reusit sa-i schimb uleiul in grup,am bagat CASTROL 75w140 SAE X-J si a intrat fix o litra,ce am observat,uleiul vechi avea o culoare foarte inchisa...gen coca-cola.

Cum era pana la urma? biggrin.gif

Sa te plimbe multi km. Sau urarea clasica parca era: multi kmp! smile.gif



MuciX
QUOTE(cdadan @ 6 Jul 2014, 15:09)
Cam asa-s toate 3-urile, in interior au spatiu de compacta.
*



In urs tu nici nu cred ca poti intra in spate. De fapt, oricine trecut de 1.50m nu are loc in spate. :|
cosmin_2300
Din poza cu interiorul văd că ai GPL, ce consum ai?
1310CL
Da,ce era mai important aia am si omis,masina are instalatie de gpl,Prins vsi montata in 2011 in Germania,sta foarte bine cu consumul,in afar i-am scos 7% si in oras 10-11% depinde de trafic,nu tot timpul e la fel,mie-mi convine,e 2.95 litra de gaz la mine la servici,cu 30 de lei am deja facuti 120 de km si inca nu e goala butelia . biggrin.gif asta fara accelerari bruste si coxareala bineinteles.

Da,faza cu uleiul,cand am urcat-o pe elevator si am bagat degetul,pe deget parea foarte curat,chiar ma mirasem,insa dupa ce l-am vazut golit pe tot intr-o sticla transparenta....s-a cam schimbat culoarea la el radmasa.gif e negru..

Multumesc pentru urari !!!
1310CL
Am revenit din concediu,acolo unde am avut putin timp sa ma ocup de ea.

Recent i-am schimbat intinzatorul de la lant cu unul upgradat,alta viata acum,nu mai bate la pornire si parca si motorul are alt mers...

Am apucat s-o mai ridic pe cric,sa ma bag pe sub ea,am avut etrieri fata infranati,dupa un drum de 50 de km se cam incingeau rotile,acum vad ca a disparut dupa ce i-am curatat,dar pe spate se simte cam acelasi lucru,trebuie sa iau masuri si acolo.

La caroserie am demontat pragurile false si am introdus ulei de cutie in ambele,am avut cateva pete de rugina superficiale pe pragul din stanga la care am curatat si aplicat grund apoi vaselina(e doar o solutie temporara pana o sa le demontez iar, atunci le boschetez complet ) ...la aspect mi-am facut de cap cu capacele putin,dar imi place mai mult cum arata pe negru.

Am mai observat ca masina a fost pocnita in spate,nu tare,dar bara a fost revopsita,iar din cauza reparatiei am putina rugina la aripa dreapta spate dupa busonul de alimentare...urmeaza sa iau masuri si acolo..in rest masina merge bine,mai e de lucru la ea,dar incetul cu incetul o readuc pe linia de plutire. smile.gif

Am ridicat si break-u pe cric sa-i facem o revizie la directie(masina cara saptamanal marfa la Arad) si mare surpriza,pe partea dreapta a trecut cricul cu tot cu suport prin prag....e coapta-n zona aia...la motor a fost facut schimbul de ulei si acum se aude un tacanit ciudat la cald,si tare mi frica ca e bataie de bolt de piston...nu stiu inca exact care va fi soarta breakului dupa ce va termina campania cu caratul marfei la piata...

1310CL
Ceva ce odata parea un vis,saptamana asta a devenit realitate...am achizitionat-o,este din 1987 dusa din Ungaria(Szeged) in '91,singur proprietar un mos de 62 de ani,masina a stat in garaj dar a facut aproape toata Europa in vremurile ei bune,de cativa ani insa sta afara..aproape parasita,mosul si-a luat alta masina..straina.

N-am apucat sa-i fac poze ziua,ca astazi am dus-o acasa,si am fost la servici cu ea,am reusit doar una sa-i fac acuma seara.

Masina merge relativ bine,porneste la sfert,frane are insa tanjeste dupa niste tinichigerie serioasa.

In luna februarie,anul viitor,masina va fi dusa la mine la tara si atunci va incepe marea provocare ! Pana atunci circul cu ea,urmeaza un schimb de ulei si filtre.

Ma bucur ca am intrat in sfarsit in clubul daciotilor retro,cat despre break..va ramane si el in familie pana anul viitor cel mai probabil...cand va lua drumul rematului..
DACIOTUL_97
In primul rand tin sa te felicit pentru achizitie.In al doilea rand,multa bafta si spor la bibilit.Nu de alta dar la masina asta faci reparatii numai de placere 04.gif

P.S:Asteptam mai multe poze cu automobilul ! cool.gif
95bogdi
sa ai noroc de ea , multi km fara incidente , acelasi an ca UWW-u....sa scapi de carligu ala biggrin.gif
asteptam mai multe poze smile.gif
STORMTROOPER
Sa o stapinesti sanatos si sa te bucuri de ea.
iustin_uap
Felicitari pt. achizitie! De curiozitate, ai incercat vreodata sa reintri in posesia Daciei galbene?
1310CL
Va multumesc tuturor ! La masina e de lucru mai ales la tinichigerie,dar nu mi frica de nimic,abia astept s-o desfac toata..momentan circul cu ea asa.

Dacia galbena e inca in viata ,proprietarul nu o vinde,arata foarte bine pt.varsta ei....spre deosebire de asta.

De asta bleu am prins un drag enorm,imi place la nebunie sa o conduc,bmw-ul saracu deja sta de 2 zile in parcare radmasa.gif .

Urmeaza niste poze mai clare,sper sa ma sustineti cu sfaturi si pareri fiindca-s sigur ca vor veni momente cand o sa vreau sa-i dau foc. radmasa.gif

iulica89
Finally!
Fi sigur ca o sa fie momente cand ideea de a'i da foc iti va parea cea mai buna solutie de moment-asta la capitolul tinichigerie-eu la cea verde nu ma asteptam sa fie atat de munca, dar datorita reparatiilor proaste am pierdut o saptamana pe re-reparat(inlocuit)...
Sa te bucuri de ea!
PS:taie din arcuri neaparat! sleep.gif
1310CL
Da,finally !!!

Ok,cum masina o folosesc zilnic,vreau macar sa o duc pe linia de plutire cat sa circul pana da iarna,dupa care va zbura-n garaj la tara.

Problemele ar fi urmatoarele,nu indica nivelul la benzina deloc,e mort ceasu,am schimbat butoiasu ala plutitor,degeaba nimic,am cumparat tot ansamblu...cuplat mufa,tot nimic,e mort..in weekandu asta urmeaza sa vad ce si cum.

Problema a 2-a,suruburile de la cremaliera pe stalpul din stanga(usa de la sofer mai exact)vin bagate in piulitele alea ce se afla in interioru stalpului,e...piulitele alea 2 sunt uzate si nu stiu cum sa le scot sa le inlocuiesc sau ce sa le fac...

Intrebarea mea este,cum narav schimb eu alea din stalp? e enervant ca nu se inchide usa bine...tocmai cea de la sofer. mellow.gif

Urmeaza schimb de ulei+filtre si pozele mult promise ! tin sa va anunt ca masina dpdv mecanic este ok,are frane ,pornire la sfert,caroseria insa este cam in stadiul in care necesita neaparat o interventie de urgenta. smile.gif totusi nu are gauri ca cea a lui Flinstone !
iulica89
Nici asta verde n'avea gauri, dar cand am luat'o la ciocan...
Cat despre nivelul benzinei vezi daca iti vine curent in mufa de bord, daca da posibil sa fie ceasul ars...Cand e la nivelul minim ti se aprinde becul portocaliu?

La surubul din stalp e nasoala treaba-de fapt este o placa de fier dreptunghiulara gaurita si cu filet - prinsa cu o tablita sudata de interiorul stalpului. Singura treaba pe care o poti incerca este sa dai tapiteria jos de pe stalp si sa vezi daca o poti scoate cu minimul de macelarit.Saau poti lua un tarod pentru surub 11(in cheie-6.5mm parca filetul) si procedezi la largirea filetului pana cand vei ajunge la tinichigerie sa vezi ce si cum...
1310CL
Da,sunt constient ca va fi de lucru la caroserie(cea mai spurcata parte) dar nu ma tem de nimic ,oricum o desfac toata si o refac incetul cu incetul.

La bord nu se aprinde nici becul galben cand am benzina putina,ceasul continua sa stea cazut...weekandu asta ramane sa verific daca vine curent la ceas.

La surub recurg pana la urma la metoda cu tarodu cred...cumpar suruburi de cremaliera noi prima data(ce am eu montat nu par a fi suruburile originale de cremaliera...) si incerc sa vad daca sta asa si o pot regla pana ajunge la "dezbracat" ,daca nu,atunci tarod direct.

Deocamdata motorul merge bine,ceva probleme la c.v in sensul ca are un joc de toata frumusetea schimbatorul si cu greu nimeresc treptele mai ales in retrogradari,dar ma descurc...am tamponul de la toba din spate cel ce vine prins in caroserie rupt..si trancane daca o subturez,urmeaza sa iau masuri si acolo.

In fine,mai sunt multe,deocamdata o fac cat sa mai merg 1 luna 2 cu ea,apoi o bag la hibernat si va veni si vremea ei biggrin.gif
nelu_1985
Felicitari pentru masina;
La indicatorul de benzina ii poti verifica functionalitatea in felul urmator: scoti firele din mufa din portbagaj si le dai la masa pe rand, daca indicatorul sare pe plin, e ok, el functioneaza, atunci => sonda e cu probleme; cu firul de bec la fel procedezi, dai la masa si se aprinde becul, daca nu => sonda defecta.
Problema cremalierei o rezolvi astfel:
- dezlipesti tapiteria de pe stalp sa ai acces in interiorul acestuia
- cu o dalta subtire, sau chiar cu o surubelnita mecanica desprinzi tablita din interiorul stalpului care tine placa filetata pe pozitie, n-ai ce macelari, sunt 1-2 puncte de sudura
- scoti placuta
- cauti o bucata de platband de 3 mm (din amintiri) pe care trasezi conturul celei originale
- tai noua piesa dupa contur si-i polizezi usor muchiile
- suprapui piesa vece cu cea noua si punctezi centrul gaurilor filetate
- dai gaura cu un burghiu de 5,25 - 5,3 (maxim)
- dai filet cu un tarod de 6, (pas normal)
- daca vrei poti cali piesa prin incalzire la rosu si racire in ulei, apoi vopsesti, o mazgalesti cu vaselina, faci ce vrei
- o bagi la loc in stalp si apropii tabla cat de mult poti, nu o mai sudezi ca n-are rost, nu se intampla nimic
- lipesti tapiteria la loc
Lla montarea cremalierei folosesti obligatoriu suruburi noi si reglezi corect usa (sa n-ai joc in balamale) a.i. sa nu loveasca aiurea in cremaliera la inchidere si ungi usor (sa nu o iei pe pantaloni) cu vaselina. Din ziua aia usa se va inchide aproape ca la Mercedes.
Spor la treaba!
1310CL
Va multumesc pentru sfaturi !

Deocamdata se inchide ca inainte si se poate incuia,dar ramane luftul ala oribil,maine ma ocup de ea sa vad ce si cum..asta daca nu ploua,de asemenea vreau sa o spal si s-o curat catusi de putin de rugina(s-o dau cu deruginol sau ce-o sa gasesc prin zona) chituit,finisat si vopsit....nu va ramane asa dar parca nu dorm linistit daca nu stiu ca am luat masuri din timp,si asa e coapta daca o las se duce mai tare,asa ca nu strica..parerea mea.

Ca o mica lista facuta...nu chiar pe graba,la tablarie am urmatoarele de realizat in viitorul apropiat,asta avand in vedere ca masina are tabla originala,nu a fost inlocuit nici macar un reper. Masina a fost initial rosie,culoarea schimbata in bleu s-a efectuat in 1991 (este trecuta in acte vopsirea) .
Si a mai fost vopsita integral odata in 2007 ( foarte,foarte,prost) deci :

-De reparat lonjeroane stanga+dreapta(au fost intarite in trecut si inca tin dar au urme de rugina superficiala)

-Inlocuit praguri stanga+dreapta
-Reparat contra-praguri stanga+dreapta
-Reparat contra-aripi fata stanga+dreapta
-Inlocuit aripi stanga+dreapta fata si segmenti spate.
-Peticit pod pedalier pe unde e nevoie(se pot observa urme de mici reparatii,care inca tin)

Asta asa ca de inceput..o sa urmeze si partea mecanica,stiu ca e de lucru dar nu mi-e frica,chiar imi place ca in sfarsit imi fac damblaua si eu insa nu pot preconiza o data cand masina va fi gata,fiindca mai am si bmw-ul pe cap care deocamdata sta cuminte,dar tot va trebui sa mai investesc si in el din cand in cand,in orice caz este un proiect ce vreau sa-l duc la bun sfarsit...este prima mea...nu pot s-o numesc reconditionare,ci reparatia unei dacii batrane de la A la Z .

Pun inca o poza mai misterioasa facuta acuma seara(ziua ori uit ori n-am timp )dar maine promit sa revin si cu poze pe timp de zi. biggrin.gif
Daciotul_98
cat a costat?
1310CL

Astazi mai toata ziua am petrecut-o alaturi de dragostea din TEY radmasa.gif am incercat sa-i fac faza scurta pe dreapta dar fara sansa,nu functioneaza decat pe lunga toate 4...pe scurta am doar pe stanga.

Am reusit sa montez cum se cuvine sonda litrometrica(nu mai miroase a benzina in masina...cel putin asa s-a observat dupa ce am montat-o corect) dar tot nu-mi indica,ramane sa verific cablurile ce vin in bord..

La cremaliera de pe stalp am reusit sa scot placuta aia mica cu filete,le-am inlocuit cu piulite deocamdata,usa se inchide (tot ramane luft..nu ca la inceput dar macar se incuie bine).

Am mai facut ceva km prin oras fara nici o problema,asta pana am ajuns acasa si pe cand s-o parchez,s-a oprit si ba sa mai porneasca(invartea dar nu pornea .nu tusea nimic..)

Ca tot daciotul le iau pe rand,scanteie vine,benzina vine...verific bornele la baterie,degeaba,invarte dar nu porneste...am scos bujiile le-am curatat,desfacut capac delcou,verificat platina....totul parea in ordine..pana cand ma urc sa ii mai dau o cheie si vad ca pe la capacul pompei de sprit imi sarea benzina in sus cand dadeam sprituri...nici nu am tavita la carburator,daca era motorul incins si picura benzina...faceam un foc misto.

Am desfacut sa vad ce-i acolo,banuiam garnitura dar defapt a fost doar un surub slabit...am desfacut-o oricum sa vad in ce stare e garnitura,totul a fost ok ,remontat tot si a pornit la sfert de cheie. biggrin.gif smile.gif

Ceva poze facute in graba...mai detaliate o sa pun cand o desfac. biggrin.gif abia atunci o sa inceapa distractia.
DACIOTUL_97
Din cate spui,problemele la tabla nu sunt nici multe nici putine.Ai grija cui o dai pentru tinichigerie,ca exista destui incurca-lume.
1310CL
Da asa e,au fost altele si mai si din care au iesit masini adevarate biggrin.gif

Masina asta nu o sa fie masina istorica...sau de garaj...ci va fi o dacie intretinuta biggrin.gif

Duminica s-a hotarat sa ma supuna catorva teste biggrin.gif si anume incepuse sa mearga ba in 3 ba in 4 pistoane si cand o acceleram dadea in nas si se oprea..desigur ca le iau pe toate la rand,si dupa vreo 2 ore si jumatate de banuieli,surubareala si reglaje,vine si taicamio intre timp si dam verdictul...pompa de benzina....trag de ea asa pana acasa(parca aveam mitraliera in loc de esapament)...cand baga cand nu,aveam alta in portbagaj de schimb, asa ca astazi am schimbat doar corpul de jos cel cu cama,pus membrana noua,remontat tot si pe cand sa dau cheie surpriza invarte dar nici o tusa ceva ,nimic...doar invartea.

Scot bujiile le curat bine si le ard,le pun la loc,surpriza porneste la sfert daciana...niste mici reglaje la avans si la carburator(executate de taicamio...ii place mult sa surubareasca la ele..pe el seaman) si e gata de drum din nou...si dupa o baie fierbinte inca tot miros a benzina dar macar merge dashia. biggrin.gif . radmasa.gif

O poza cu depanarea de pe traseu blink.gif sleep.gif
RaduWra
Baga si o poza cu motorul.
1310CL
O sa urmeze poze mai in detaliu weekandul acesta cand o sa merg cu ea la tara...acolo unde inca nu stiu daca o las sau ma intorc cu ea in Arad sa mai circul. biggrin.gif Stau cam prost cu locurile de parcare aici la bloc..asta-i nasol.

Din pozele postate de mine nu arata rau,dar realitatea este alta....oricum nu vreau sa renunt la ea...si vreau s-o refac..asta desigur in functie de bugetul care-l am si de posibilitati. biggrin.gif ...nu stiu ce ma fac cu sudura la caroserie...inca nu stiu pe ce sa merg...chestia-i ca daca o desfac la tara...nu prea am unde sa-i fac tinichigeria...decat acolo,asa ca va trebui sa duc un tinichigiu la locul faptei...ma rog,astea-s de viitor desigur.


INCA nu m-am obisnuit cu ideea ca e a mea... huh.gif biggrin.gif oricum ma simt mandru cand o conduc...prin trafic chiar ca a ajuns o raritate....putine dacii mai sunt si prin Arad... radmasa.gif

O sa revin cu mai multe zilele astea !( abtibildul de pe bord nu l-am lipit eu,nu e crapat acolo,dar mi-a spus mosul ca asa a luat-o cu el pus,scrie ceva in ungureste...habar n-am ce scrie...tre sa ma mai uit odata si o sa scriu) . mellow.gif
Tommi.
Scrie aici ce scrie pe abtibildul acela ca iti spun eu smile.gif
1310CL
O sa scriu pe ceva si o sa postez numa s-am timp !

Ziua trece si dacia face km,azi dimineata au fost 8 grade in Arad si a pornit la prima cheie dupa 2 pedale (fara soc) .

Am un tampon rupt la teava de legatura in spate si troncane in caroserie la denivelari,gropi...trebuie sa iau masuri,oricum weekandul asta o duc la hibernare...caroseria este chiar in stadiul in care are nevoie de o odihna si de o constatare amanuntita. biggrin.gif apoi va urma demontatul...am de gand s-o dezbrac toata,si apoi incetul cu incetul sa o readuc la viata...abia atunci va incepe vanatoarea de piese...sper sa fie ceva frumos si-n final sa realizez ceea ce mi-am propus..chiar daca n-o fi ca si restaurarile moderne...in ateliere specializate. biggrin.gif

1310CL
Astazi plec la drum cu daciana,merg la tara,sper sa nu intampin probleme pe drum.

Am spalat-o,curatat interiorul cat de cat, schimbat furtunul de la servofrana,niste fise,verificat electrica sa mearga tot (faruri,stopuri frana,etc.) teoretic totul este in parametrii,sa speram ca ajung cu bine. biggrin.gif Oricum nu-i mare distanta pe care o parcurg. ( mi-am pus toate sculele necesare cu mine in caz de ceva,sper sa nu fie nevoie oricum )

Sa vad daca am cu ce veni inapoi,daca nu gasesc cu ce sa ma intorc atunci vin tot cu ea...si o duc altadata,inca nu stiu sigur.(btw,portbagajul de pe capota spate l-am primit moca asa ca l-am pus sus ) biggrin.gif

O sa revin cu mai multe la intoarcere ! sper sa fac poze mai in detaliu acolo. smile.gif
Daciotul_98
am eu praguri + contrapraguri uzinale
iulica89
Stii...Dar din dar se face rai-nu dai portbagajul ala?
Daca da spune un pret pe PM
1310CL
Am revenit !

Masina s-a comportat excelent si dus si intors...ador sa merg cu ea chiar daca n-am trecut de 80 la ora(e varza drumul)n-am avut nici macar o problema,trebuie sa-i iau neaparat un bloc lumini ca asta e pe duca.

La tara i-am facut o mica revizie ca nu prea am avut timp de ea :

-Strans fulie arbore cotit(era slabita si uruia la relanti)
-Reglat pozitie alternator (avea cureaua slabita)
-Curatenie in portbagaj,am gasit o lada veche(model pentru grenazi luata din armata)in care tinea tata diferite piese in fosta dacie galbena,am spalat-o bine si am umplut-o cu cele necesare si hopa sus in portbagaj cu ea).
-Schimbat volanul tot cu unul de 1310 modelul vechi,insa intr-o stare mult mai buna...cel vechi era uzat.
-Inlocuit nuca schimbator la fel,cu una-n stare mai buna.

Nu-i dau de cap inca la faru din dreapta...nu merge faza scurta insa pe lunga merg toate 4.

Momentan mai tin masina la oras...aman depozitarea ei(n-am avut cu ce ma intoarce de la tara) urmeaza neaparat sa fac ceva cu rugina....sa o mai stopez cat de cat...sa mai tina pana mai bobinez cu ea ca dupa o dezbrac si o iau la ciocan toata. biggrin.gif

Cateva poze mai clare cu masina si cu problemele caroseriei:
nelu_1985
O sa cam ai de lucru la caroserie...
DACIOTUL_97
La problema cu farul,verifica foarte bine sigurantele ca asa am patit si eu.Succes !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.