Un bun inceput la americani: distrugerea barajelor si restaurarea habitatului natural al mai multor specii de somon si pastrav. La noi, avem exact fenomenul invers, distrugerea raurilor din Fagaras prin ingroparea albiei superioare in conducte si constructia de microcentrale, cu randament si utilitate mai mult decat indoielnica, dar utile baietilor destepti din domeniul hidroenergiei. Oricum, jos palaria pentru americanii care au pus la cale asta:
Despre acele proiecte hidro din Fagaras s-a discutat in sectiunea asta, pe topicul Transfagarasan. Sugestia mea ar fi sa lasam discutia acolo. Nu cred ca are rost sa o mutam aici.
@ ipiq Sa-l stapanaesti sanatos si sa te bucuri de el. Poti sa ne zici de ce ai optat pentru varianta pneumatica?
ipiq
22 Feb 2012, 19:50
gibonu: multzam! inca nu l-am vazut decat in poze... cum ziceam pe 5 martie tre' sa vina... detalii mai multe, atunci...
de ce pneumatic? -nu am loc in casa -nu vreau sa ma chinui cu pus/dat jos de pe masina -eu am 60 kg. un caiac rigid are aprox. 20 kg. ma cara el pe mine pana la apa pe asta (are 12 kg) il mai tarasc cat de cat... -nu in ultimul rand asta a fost 1700 RON (full kit). alea ridige incep de pe la 2500
neumann
25 Feb 2012, 19:52
ce trebuie sa stii totusi e ca in kayakul pneumatic vei fi in permanenta ud. Nu ii poti pune sprayskirt (aparatoare) in jurul cockpitului.
La nivel recreational e ok, insa rigiditatea nu se compara cu celelate tipuri de kayace. De asemenea, fundul plat iti ofera stabilitate initiala, insa "trackingul" (cum sta kayacul pe directie, practic nu poi merge drept cu el, o parte din energia din vaslit o sa se duca in miscari stanga-dreapta) e aproape nul. De asemenea, nu il poti folosi pe riu, din motive evidente.
Practic e o jucarie ok pentru lac, sau chiar pentru Dunare. Totusi ce are gibonu mi se pare mult mai ok.
Astea fiind zise, sa te bucuri de el!
4x4
25 Feb 2012, 20:34
Eu cand eram mai mic am fost in o expeditie de 2 luni cu niste caiace mari pe raul Nistru. Nu stiu daca tehnic se numesc caiace sau canoe, dar aveau un schelet pliabil de aluminiu peste care era intinsa o panza cauziucata. Erau de 2, 3 sau 4 locuri, unele aveau si o carma la spate.
Unde as putea gasi asa ceva, dar la mana intai?
neumann
25 Feb 2012, 23:22
4x4, 4 posturi mai sus de exemplu
gibonu
28 Feb 2012, 12:55
@ ipiq
In completare la ceea ce ti-a spus neumann. Intereseaza-te daca cumva exista vreo forma de sprayskirt (aparatoare) in jurul cockpitului. Se mai numeste fustita si este neaparat nevoie de ea.
Pot sa-ti spun in cazul meu. Am iesit pe un lac din interiorul orasului (Herastrau daca iti spune ceva) si pe un lac de campie, de langa Bucuresti (Snagov). Cand sufla vantul, chiar si usor, pe suprafata apei se fac valuri. Valurile sunt sparte de catre botul caiacului iar cel din caiac este stropit si udat. Plus ca incepe sa se adune apa in caiac. Asta inseamna (daca n-ai o cutie etansa) ca se pot uda diversele acareturi pe care le mai ai cu tine (cheile de la masina, tigarile, telefonul, aparat foto, etc). Cand nu aveam fustita, singura solutie anti-stropeala era sa desplasez caiacul foarte - foarte incet pe luciul apei.
In cazul tau, (caiacul nefiind la fel de rigid ca al meu) este posibil sa ma atenueze efectul de stropeala. Asta ramane de vazut cand iesi cu el pe apa.
Intr-adevar, ai avantajul ca nu iti ocupa locul in casa (desi pe al meu il tin in sufragerie si s-a integrat foarte bine in peisaj).
In rest, gandeste-te ca de fiecare data cand iesi cu el, vei efectua operatiunea umflat - dezumfalt. Pe cand la caiacul rigid, l-ai pus pe masina, l-ai ancorat in chingi si asta e. Daca iti era frica ca nu-l poti cara in carca pe distante lungi, exista niste carucioare cu doua roti, special facute pentru caiac.
Oricum, sa te bucuri de el si asteptam impresii de la luciul apei.
@ 4x4
Cu ce te-ai dat tu cred ca se numeste canoe. Poate te ajuta: http://www.canoe.ro/
Markos
3 Mar 2012, 14:00
De la SNIB 2012:
ipiq
4 Mar 2012, 23:11
QUOTE(neumann @ 25 Feb 2012, 19:52)
ce trebuie sa stii totusi e ca in kayakul pneumatic vei fi in permanenta ud. Nu ii poti pune sprayskirt (aparatoare) in jurul cockpitului.
La nivel recreational e ok, insa rigiditatea nu se compara cu celelate tipuri de kayace. De asemenea, fundul plat iti ofera stabilitate initiala, insa "trackingul" (cum sta kayacul pe directie, practic nu poi merge drept cu el, o parte din energia din vaslit o sa se duca in miscari stanga-dreapta) e aproape nul. De asemenea, nu il poti folosi pe riu, din motive evidente.
Practic e o jucarie ok pentru lac, sau chiar pentru Dunare. Totusi ce are gibonu mi se pare mult mai ok.
Astea fiind zise, sa te bucuri de el!
- pot pune sprayskirt - multumesc de info, stiam chestiile astea si l-am luat in cunostiinta de cauza. am studiat o gramada de siteuri timp de vreo 3 luni si in final am ajuns la concluzia ca pneumaticul e ce am eu nevoie. -o sa il folosesc doar vara in ture scurte (cateva ore) pt plimbari pe lacuri, rauri linistite (nu WW) sau pe mare -mersi
QUOTE(gibonu @ 28 Feb 2012, 12:55)
@ ipiq
...Asta inseamna (daca n-ai o cutie etansa) ca se pot uda diversele acareturi pe care le mai ai cu tine (cheile de la masina, tigarile, telefonul, aparat foto, etc).
Intr-adevar, ai avantajul ca nu iti ocupa locul in casa (desi pe al meu il tin in sufragerie si s-a integrat foarte bine in peisaj).
In rest, gandeste-te ca de fiecare data cand iesi cu el, vei efectua operatiunea umflat - dezumfalt. Pe cand la caiacul rigid, l-ai pus pe masina, l-ai ancorat in chingi si asta e. Daca iti era frica ca nu-l poti cara in carca pe distante lungi, exista niste carucioare cu doua roti, special facute pentru caiac.
Oricum, sa te bucuri de el si asteptam impresii de la luciul apei.
- la aparatul foto o sa folosesc husa subacvatica de la scufundari; telefonul si tigarile le pun in punga dinaia cu sigiliu - umflatul si dezumflatul dureaza impreuna fix 10 minute - io am 60 de kile imbracat, dupa ce beau cateva beri deci e exclus sa car un kayak de 20 de kg pana la etajul 3 sau sa il ridic pe masina - m-am uitat si la carucioare dar nu prea ajuta la urcat scari, coborat teren accidentat etc - mersi
Marti sau miercuri vine =>revin cu poze/pareri
gibonu
6 Mar 2012, 12:24
@ ipiq
Atunci, bafta cu caiacul pneumatic si asteptam primele impresii de pe apa. Oricum, pana nu iesi ce el pe apa ca sa vezi ce poate, vorbim degeaba.
ipiq
8 Mar 2012, 13:36
gibonu
9 Mar 2012, 11:16
@ ipiq
Sa-ti traiasca si sa te bucuri de el.
In alta ordine de idei, zi-ne si noua cum pui fustita (sprayskirt) pe caiacul pneumatic. Eventual da-ne un link, daca se poate.
gibonu
23 Apr 2012, 12:24
Am inceput un nou sezon de caiac. Jupiter, 21 - 22.04.2012. Soare, vreo 20 de grade, marea destul de rece si nimeni pe plaja. Plus o apa foarte limpede, asa cum nu se vede vara. Fara valuri, doar putin vant.
O intrebare. Caiacul pneumatic are scaun? Ca in poza nr. 3 nu prea se vede bine.
ipiq
30 Apr 2012, 18:45
da, are scaun. nu se vede in poze pt ca nu era montat
poze de azi (iesirea nr. 2) : [attachmentid=1627806774] [attachmentid=1627806775] cu burta-n sus: [attachmentid=1627806777] si super premiera: 2 intr-o barca [attachmentid=1627806778] [attachmentid=1627806779]
+: -se monteaza rapid, in 3 minute e gata umflat -sta in portbagaj pana la toamna nu il hamalesc toata ziua sus-jos -stabilitate foarte buna, ca sa te rastorni trebuie sa te chinui serios -cockpit mare, la gabaritul meu incap cu gagica-mea lejer. -are varf si coada intarite (metal?) pt directie mai buna -material bun, pare de calitate, rezistent la tras pe nisip, se usca repede...
-: -daca nu il umflii destul, varful si coada se ridica ->partile ranforsate raman in aer => directie zero -cockpit lat ->nu prea poti trage langa tine (aproape de corp) -dupa 2-3 umflari/dezumflari trebuie aliniata iar podeaua & ranforsarile ca sa stea perfect pe centru. -pompa e cam mare si cred ca made in china ca e cam penala (facuta din plastic de galeata)
I'll be back!
neumann
1 May 2012, 16:09
S-a dat startul si la mine, in minivacanta de 1 mai. Sambata o incalzire usoara si vizitat ceva minilagune cu viraje scurte intre stanci dupa care un pic de surf - valuri de cca 1m, mi s-a spart unul fix in brate, cand eram pe coama si mergeam in contra. 12 km in total. Duminica, vizitat o alta insula, vreme faina, la intoarcere un pic de vant. 28 km in total. Luni, alta directie, la vanat de foci (evident, cu privirea) - succes total, vazut vreo 15 bucati stand la soare pe o piatra, cand ne-am apropiat au sarit toate in apa si ne priveau cu interes. Am plecat mai departe, si vreo 4 s-au luat dupa noi, curioase. Total luni: 23 km.
ipiq
1 May 2012, 21:54
-pe unde te-ai plimbat? -nu esti terminat spart rupt extenuat dupa 23 de km? -cum iti dai seama de distanta parcursa, ai kilometraj in padela?
neumann
1 May 2012, 22:18
3. Dupa trackul gps, da merge si cu kilometraj la padela. 2. In pricipiu, nu. 23 km inseamna ceva mai mult de 4 ore, cu o pauza de pranz la jumate, de o ora, mi se pare rezonabil. 1. P'aici
La întoarcere, fata și doi membrii au grupului au preferat să coboare cu mocănița. Pasionați de rafting, grefierul și programatorul au ales să se îmbarce în două caiace gonflabile pentru o aventură pe apa râului. Din nefericire, la kilometrul 21, loc unde se află o cascadă, ei s-au răsturnat și, cel mai probabil, s-au lovit de pietre și trunchiuri de copac. Au fost găsiți fără suflare în jurul orei 16.30 de un alt grup de 15 persoane care cobora cu mocănița.
Zi ploioasa, de stat in casa. Sau de plimbat cu caiacul.
Anul trecut am primit cadou o geaca de ploaie, pe care scrie ca rezista la 10.000 mm coloana de apa. Mai aveam pe acasa o palarie impermeabila, pe care mi-a adus-o cineva din State, acu' vreo 4 ani. Plus fustita de la caiac prin care am vazut ca nu trece apa. Asa ca, pe la ora 16.00, pe ploaie, am ajuns la complexul Artha din Snagov. Pentru mai multe informatii despre locatie: http://www.artha.ro/
Cand am ajuns, ploua destul de tare, asa ca nu m-a mirat prea mult faptul ca nu era absolut nimeni prin curte. Curtea este imensa, se merge vreo 200 m cu masina, dupa care inca vreo 2-300 m cu caiacul in carca pana la ponton.
M-am lansat la apa si am inceput plimbarea. Prima ora jumate a plouat fara intrerupere. Cand mai era cate un tunet, vibratia lacului era putin ciudata. Palaria, geaca si fustita si-au facut treba impecabil, nuciun strop de apa nu a trecut. Pe scurt: mi-a placut la nebunie plimbare pe ploaie.
La un moment dat cred ca am ajuns si pe pista de antrenament a loturilor nationale de caiac-canoe si canotaj. Erau km intregi de lac, balizati si cred ca erau vreo 3-4 culoare.
Cand am ajuns inapoi la Artha, desi nu mai ploaua, nu era absolut nimeni. Doar un maidanez plouat, caruia n-am avut nimic sa-i dau de mancare.
Cam asa arata pontonul de la Artha Park. Inclusiv cu rampa speciala de lansa caiacul la apa. Eu am folosit metoda clasica, fara rampa.
Cam asta a fost plimbarea pe ploaie. De acum inainte, cel putin cat nu e prea frig, deja ploaia nu mai este o problema.
mermanos
22 May 2012, 23:29
QUOTE(4x4 @ 25 Feb 2012, 20:34)
Unde as putea gasi asa ceva, dar la mana intai?
la 2-3 luni dupa intrebare vine si un raspuns (asta daca nu e prea tarziu):magazin on line-wwwbarci in bagaje.ro-de care raspunde un tip Catalin. Ai acolo toata gama de barci demontabile canoe si kayace cu schelet de aluminiu eloxat sau schelet din lemn de frasin; cu ''pielea'' din pvc, hypalon,etc , etc Dupa ce vei vizita magazinul vei avea o groaza de intrebari si nelamuriri mai ai un singur pas-www.barcaholic.ro. dupa care raspunsurile la toate intrebarile tale vor veni...! succes!
<span class='edit'>22 May 2012, 23:42:</span>
QUOTE(neumann @ 25 Feb 2012, 19:52)
ce trebuie sa stii totusi e ca in kayakul pneumatic vei fi in permanenta ud. Nu ii poti pune sprayskirt (aparatoare) in jurul cockpitului.
....exista un model pe care-l comercializeaza tot Dragos de la Hibicusport, caruia ii poti atasa''fustita''; am fost si eu interesat de el si eram pe pe punctul de al achizitiona..www.hibicusport.ro. si ar mai fi un modelwww.hibicus.ro avantajele astora ca sunt tandem(pentru familie)! am gasit si un link cu ''fustitele'' compatibile-www.advencedelements.com
neumann
4 Jun 2012, 13:09
Un pic de kayaking mai relaxat, asa de duminica
ydaniel
4 Jun 2012, 16:56
Rampa mi se pare mai mult de jet ski decat de kayac de plastic.
neumann
4 Jun 2012, 19:41
"kayac de plastic" e o notiune destul de larga fiecare barca cu scopu' ei. Kayacele de riu trebuie sa poata surfa foarte bine.
vis-a-vis
20 Jul 2012, 17:28
ipiq
20 Jul 2012, 18:52
ce misto!!!
gibonu
30 Jul 2012, 15:29
Duminica, 29.07.2012
Caiacul se strica daca sta prea mult in casa. Lacul Paltinul, (putin inainte de localitatea Valea Doftanei) suna bine. Si relativ aproape de casa, mai ales ca acum exista A3 Bucuresti - Ploiesti.
Am trecut de barajul Paltinul, apoi de podul de pe bratul lacului. Mai exact, este singurul pod peste lacul Paltinul. Cateva sute de metri dupa pod, pe partea stanga este o parcare, destul de mare. Din parcare, pana la apa, mai sunt cateva sute de metri de coborare.
Toate informatiile referitoare la lansarea la apa le-am primit de la VladG, caruia ii mai multumesc inca odata pentru amabilitate.
Am gasit un loc aproape fata noroi, asa ca lansarea la apa nu a fost o problema. Insa plimbarea a fost scurta, deoarece in 10 min a inceput sa ploua. Bineinteles ca echipamentul de ploaie nu il aveam la mine, ca doar era canicula cand am plecat din Bucuresti.
Asa ca am iesit repede de pe apa si am stat, vreo ora, la adapost sub un pom. Caiacul in ploaie, pe malul lacului.
[attachmentid=1627826782]
Ploaia a stat, cerul a redevenit senin, asa ca am lansat din nou caiacul la apa.
Schelet metalic, ramas pe o bucata de pod. Rol de sustinere sau a ramas de la constructie?
[attachmentid=1627826786]
Lacul dupa pod.
[attachmentid=1627826787]
Caiacul la odihna, inainte de plecare.
[attachmentid=1627826788]
Lacul Paltinul si barajul vazute din parcarea de unde am lasat masina.
[attachmentid=1627826789]
VladG
31 Jul 2012, 16:50
Cu placere, gibonu. Si noua ne-a stricat ploaia (de fapt fulgerele) plimbarea cu bicicletele.
Si eu m-am intrebat ce e cu scheletul ala. E posibil sa fi sustinut ceva conducte, cabluri, care ar fi traversat lacul pe acolo.
ipiq
22 Aug 2012, 10:51
-un lac de langa Sibiu (cam mic, dar daca tot aveam caiacul in portbagaj era pacat sa nu dau o tura...) [attachmentid=1627831613] [attachmentid=1627831614] -colegii [attachmentid=1627831615] -jucaria [attachmentid=1627831618] [attachmentid=1627831620] -je [attachmentid=1627831622] [attachmentid=1627831623] -super premiera mondiala [attachmentid=1627831624]
neumann
25 Aug 2012, 14:24
Daca ajungeti prin sudul Frantei, nu ocoliti pedalatul prin canion...
UXE
27 Aug 2012, 10:11
@ipiq frumos
gibonu
3 Sep 2012, 16:08
01.09.2012
Rusalka, Bulgaria. Putin mai la nord de capul Kaliakra.
Prima plimbare cu caiacul in afara apelor teritoriale. Ca sa nu se intelega gresit, pana la Rusalka am fost cu caiacul pe masina. Practic, Rusalka este doar o statiune. Din satul Sveti Nikola se vireaza spre mare, se mai merge vreo 2-3 km pana se ajunge la o bariera. Aici la bariera este un bulgar care iti cere 6 leva, taxa de parcare. Odata parcarea platita, exista doua optiuni. Inca 3 leva/om (daca am inteles bine de la un alt bulgar) si ai acces la plaja din partea drepta (cum se sta cu fata spre mare) cu sezlong si umbrela. Sau plaja din stanga, care este moca. Doar ca a trebuit sa caram caiacul cateva sute de metri, accesul auto fiind blocat.
Cam asa arata plaja moca.
[attachmentid=1627834336]
Coasta, total diferita fata de cea pe care o stiam din RO.
Manevra pentru scos apa din caiac, prin dopul din bot (era prea cald pentru fustita).
[attachmentid=1627834342]
In rest, soarele nu mai ardea iar apa era calda. Altfel spus, vremea perfecta, atat pentru baie cat si pentru plimbare cu caiacul. Apa foarte limpede m-am facut sa regret si mai mult ca am uitat acasa ochelarii si tubul pentru respirat. Plaja foarte curata, nici macar un chistoc n-am vazut pe acolo. Barul de pe plaja avea doar cateva masute in jur, fara muzica. Ca doar atunci cand mergem la mare preferam sa ascutam marea, nu muzica haus.
Concluzia zilei de la Rusalka: 1-0 pentru bulgari.
Caiacul la odihna, legat cu lantul antifurt de la bicicleta.
[attachmentid=1627834343]
Inainte de a pleca spre casa.
[attachmentid=1627834344]
neumann
4 Sep 2012, 13:27
In spate la scaun ai perete etans? In caz ca da, cred ca poti decupa linistit gura de acces din spate, poti cumpara un capac de cauciuc si poti depozita ceva chestii de trebuinta pe acolo.
gibonu
4 Sep 2012, 14:05
@ neumann
Nu are perete etans in spatele scaunului. Varianta cu perete etans si capac de cauciuc se numea Balboa Explorer. Insa eram cu vreo 25% mai scump decat varinta fara compartiment etans.
Iar sacul sta in interiorul caiacului, in spatele scaunului. Sacul isi face bine treaba. A stat si o zi intreaga in ploaie si nu a intrat o picatura de apa in el.
Oricum, la plimbarile de agremet pe care le fac, imi ajunge sacul.
neumann
5 Sep 2012, 14:14
exista saci pentru haine cu valve, in care se poate sufla aer, si care pot acitona si ca flotoare. Ce se intampla cu kayakul tau daca se umple cu apa? In general, compartimentele etanse au dublu rol: depozitare, dar mai important, tin kayakul la suprafata in caz ca se umple cu apa.
corbex
5 Sep 2012, 14:43
Daca vrea sa se bage in apa, ce nevoie mai are de caiac?
gibonu
5 Sep 2012, 16:30
@ neumann
Stiu si sacii cu valve, dar n-am asa ceva. Pe langa faptul ca ii poti folosi ca flotor, au marele avantaj ca poti comprima hainele in ele. Asa ocupa ceva mai putin loc. Sau intra mai multe haine.
Despre umplutul caiacului cu apa. Acum doi ani, la Jupiter, am vrut sa vad cat de repede ma pot rasturna cu caiacul (apa era calda si se putea face baie). Nu m-am rasturnat prea repede, pentru ca a trebuit sa fac balans stranga-dreapta de vreo 5-6 ori.
Dupa asta, in inteligenta mea, am incercat sa ma urc din nou in caiac. Bineinteles ca nu am reusit. Tot ceea ce am reusit a fost sa umplu caiacul cu apa. Mai ramase doar foarte putin din el peste nivelul apei. Si toata treaba asta se intampla la vreo 200 de metri de tarm. Moment in care am fost convins ca am ramas doar cu padela (asta pluteste). Insa caiacul nu s-a scufundat.
M-am chinuit vreo juma de ora sa aduc caiacul la mal. Iar la mal, a fost nevoie de 3 insi ca sa dam caiacul pe o parte, sa mai iasa apa din el.
Concluzii: 1. Am fost eu prost ca m-am apucat sa fac experimente la 200 de metri de tarm. 2. Se pare ca nemtii au gandit caiacul si pentru fraeri ca mine. In sensul ca oricat de multa apa ar intra in el, tot mai ramane niste aer pe undeva ca sa-l tina la suprafata.
Si tot despre umplut caiacul cu apa. Atunci cand te dai pe ploaie sau pe valuri, folosesti fustita. In felul asta, nu mai intra apa in caiac. Am probat fustita si pe ploaie si pe valuri si isi face treaba bine.
@ corbex Buna remarca.
neumann
6 Sep 2012, 15:15
Cand te apuci de experimente, nu conteaza atat de mult cat de departe esti de tarm, 200 m nu ar trebui sa fie o problema. Insa conteaza mult sa fie cineva prin jur care te poate ajuta si care e atent la ce faci. Apropos, sper ca porti vesta, ca regula generala nu ai voie sa practici sporturi nautice fara vesta, din 1000 de motive.
Recomand sa iti cumperi un flotor si sa il instalezi in spatele scaunului (sau in fatsa, daca ai loc de asa ceva). Ideal ar fi sa ai 2 floatoare.. Kayakul trebuie sa te tina si pe tine in caz ca se umple cu apa, deoarece majoritatea tehnicilor de "salvare" presupun urcarea inapoi in kayak si apoi scoaterea apei. Aici ai o problema, chiar daca pluteste, un kayak plin cu apa e foarte greu de echilibrat, mai ales in conditii care te-au rasturnat atunci cand el era gol.. Poti goli, cel putin partial, kayakul inainte sa te urci in el. Si asta trebuie exersat, ca de altfel si urcarea inapoi in kayak si scoaterea apei, dupa o rasturnare.
gibonu
10 Sep 2012, 12:08
@ neumann
Ai dreptate in ceea ce spui. Insa, fata de mine, tu esti la un alt nivel superior de plimbari cu caiacul. Eu il folosesc doar la plimbari de agrement, de cateva ore. Pe lacuri si mai rar pe mare. Cea mai extrema iesire (daca ma pot exprima asa) a fost anul asta, in luna mai, pe ploaie pe Snagov.
La fel, ai dreptate despre vesta. Insa pana acum n-am folosti vesta. Pur si simplu nu mi-am batut capul cu ea.
Nu te incomodeaza la stat in caic sau la miscari? Nu te incingi in ea atunci cand este cald afara?
Ai cumva niste recomandari de vesta?
neumann
11 Sep 2012, 12:29
Am vazut la tv ca a murit unu care participa la strongest man. Se dadea cu scuterul fara vesta de salvare, si dintr-un motiv sau altul a ajuns in apa. Din cauza loviturii sau a socului, poti fi inconstient cateva secunde pana la cateva minute. In timpul ala, daca plutesti, te poate observa cineva si salva. Daca te duci la fund, te cauta cu scafandrii... Am asistat la o operatiune de salvare in care au gasit un copil pe fundul lacului cam la 45 de minute de la accident. Cu scafandrii! Iti dai seama ce timpi de reactie au avut serviciile de urgenta? L-au resuscitat, apoi transportat cu elicopterul la spital, insa din pacate a decedat in spital. Vesta e obligatorie, macar plutesti si respiri - in general sun construite in asa fel incat plutesti cu fata in sus (mai mult burete in fata), insa nici ast nu e garantat 100%. Insa macar plutesti!
Am vazut ca hibiscus are hiko. Desi personal nu imi place hiko (folosesc ceva in genul asta: http://www.palmequipmenteurope.com/gear/symbiant-tour.html), am avut probleme cu calitatea si durabilitatea la ce fac ei, vestele par a fi ok. Mergi in magazin si probeaza, sunt foarte multe facute special pentru sea kayaking si nu te incomodeaza prea tare - spre deloc. In plus, ai buzunare in care mai pui una, alta - eu am fluier, cutit, energy bar, telefon waterproof, chemical light. Vesta tine cald, insa te poti uda din cand in cand.
ipiq
27 Sep 2012, 18:58
Ieri mi-am bagat p....icioarele in toata treaba si m-am gandit sa profit de ultimele zile de vara. O sapca-n cap, o mirinda la 0.5, aparatu foto, o punga sigilabila in care am indesat telefonu', cheile si tigarile si am iesit sa plimb caiacul. A fost prima oara cand m-am dat pe apa curgatoare A fost cea mai lunga tura de pana acum
Traseul: [attachmentid=1627839719] Total: 2h15min de pedalat (cu tot cu o pauza de 20 min) si 6,5 km (zise harta...). E putin dar mie mi s-a parut mult
stiu si eo sa dau zumu singur pe youtube. Poate ai ceva mai pamantesc din calatoriile proprii..
IRONICK
15 Oct 2012, 13:26
QUOTE(neumann @ 11 Oct 2012, 18:35)
stiu si eo sa dau zumu singur pe youtube. Poate ai ceva mai pamantesc din calatoriile proprii..
Nu stau niciodata pe ioutub sa le caut, imi vin ca abonament la un grup. Din alea proprii nu o sa pun nicodata. Cel putin nu pe dc.
neumann
15 Oct 2012, 13:32
pai pune pe youtube de exemplu. Chiar sunt curios, si as schimba cu bucurie impresii de ww cu cineva, poate ar fi mai multe de invatat dintr-un film "pamantean", adica de la cineva care e cu cativa pasi in fata, nu cu 100 de ani, si care parcurge 2-3 nu 5.
neumann
7 Dec 2012, 15:27
clipul asta e spectaculos si extrem de informativ in acelasi timp:
gibonu
28 May 2013, 15:42
Sambata, 25.05.2013
Am apucat sa ies prima data cu caiacul anul asta, pe mare la Jupiter.
Pe la ora 17.00 statem in cur pe plaja si ma uitam la mare. La un moment dat, in stanga, la vreo 300 de metri de tarm, a aparut un caiac care mergea spre Mangalia. Am sarit in caiacul meu si m-am dus sa salut caiacul din larg si sa stau putin de vorba cu cel care dadea la padela.
Omu’ din celalalt caiac era foarte comunicativ, si dupa ce am schimbat 2-3 vorbe, si-a adus aminte ca este obosit si ca ii este foame, asa ca intalnirea noastra a fost o ocazie buna de a trage la tarm.
Pe plaja, am aflat povestea omului si a caiacului. Este vorba despre Lucian Ionescu care a plecat cu caiacul de la Giurgiu la Venetia. Nu se va duce direct la Venetia, ci va parcurge mai intai coasta vestica a Turciei pana la Marmaris, apoi Rodos – Karapatos – Creta – coasta vestica a Peloponezului si marea Ionica si Adriatica.
Iar caiacul este facut de Lucian, cu ajutorul unui program de proiectat caiace si dupa un proiect gasit pe Internet.
Panoul solar, care asigura curent pentru telefonul mobil, tableta, incarcatorul de acumulatori, becul de la busola si pompa electrica care scoate apa din caiac atunci cand este nevoie.
[attachmentid=1627889481]
Panoul este montat pe o placa de fibra de sticla pentru a sta cat mai drept. Din ce spunea Lucian, “nu se poate indoi mai mult de 3 cm la metru”. Oricum, nu era prea multumit de panou “calitate chinezeasca si da curent doar daca bate soarele direct in el”.
Altceva, nu mai are rost sa spun. Doar ca ceea ce face Lucian este foarte tare si ca am toata admiratia pentru astfel de oameni. Si ca am credinta ca va reusi sa ajunga cu caiacul la Venetia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.