Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Plimbari cu caiacul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
ipiq
Subtire topicul asta...
Care pe unde ati mai fost sezonul asta?
Doamna in caiac pe lacul Cincish:
[attachmentid=1627916092]
Caiacul la "hodina" pe Mures:
[attachmentid=1627916093]
pe Mures:
[attachmentid=1627916094]
neumann
P'aici. Il astept pe ironic cu lincuri cu stiv fishar tongue.gif

user posted image
ipiq
mai da-l in pl pe steve fisher tongue.gif

ma bate un gand sa-mi iau o impermeabila si sa-mi fac spray deck, la primele sloiuri sa ma pot da pe Mures icon_mrgreen.gif
e fain? merita? congelez de tot? ...sau sunt idiot de tot? biggrin.gif
gibonu
@ipiq

De ce vrei sa transformi caiacul in spargator de gheata?

Nu ma pricep prea bine, insa nu cred ca un caiac pneumatic a fost gandit sa te dai cu el printre sloiuri, mai ales pe o apa curgatoare.

Sudsemnatu
@gibonu: Lucian mai are putin si ajunge smile.gif

https://www.facebook.com/FromGiurgiutoVenice
neumann
n-am vazut pa nimeni sa se dea printre sloiuri, pa motiv ca sunt grele, poti da cu teasta de ele, iar daca ai noroc sa fii prins cu capul in jos intre 2 bucati de gheata nu prea mari, asa la vreo 200 kg fiecare, acolo ramai definitiv. Altfel, eu m-am dat cu succes in apa de 3-4 grade, am si inotat, cu echipament bun insa.
gibonu
@Sudsemnatu

Bravo lui, ca altceva orice as spune ar fi aiurea.
Adaug doar ca ma bucur ca am avut ocazi sa-l cunosc pe Lucian la inceputul calatoriei.

Sper ca acesta calatorie sa se transforme intr-o carte, ca ar fi pacat sa ramana doar la stadiul de retea de socializare.
corbex
Cica ar incepe sezonul pe Yukon.
ipiq
-nu vreau sa transform caiacul in asa ceva: [attachmentid=1627917644]
-o fi el pneumatic da' nu e firav deloc. burta e facuta din material de barca de rafting. vara asta l-am tarat prin bolovani si cioturi ca era apa fff mica pe Mures si n-a avut absolut nimic.
-nu prea am cum sa dau cu teasta de sloiuri ca nu ma pot rasturna cu el nici daca vreau.
In concluzie mai studiem problema biggrin.gif
neumann
sefu, orice pluteste in apa, pe riu, are potential sa te beleasca rau de tot. Crede-ma ca m-am dat in tinerete cu un "hot dog" facut special pentru white water, si am reusit sa il rastorn, la o coliziune cu o barca de rafting. Mai exact, te lipeste riul de obstacol, moment in care, daca nu stii ca trebuie sa te inclini spre obstacol si sa te sprijini pe el, iti prinde marginile din amonte si te rastoarna, impingandu-te sub obstacol. Cam asta. Lucrurile pot merge prost destul de repede, obstacolele pe riu nu sunt intotdeauna evidente daca nu ai experienta.
gibonu
@ipiq

Pe langa ceea ce ti-a spus neumann, daca tu faci comparatie intre "bolovani si cioturi ca era apa fff mica pe Mures" si sloiuri / blocuri de gheata in miscare, atunci eu doar pot sa-ti spun ca iarna nu-i ca vara si Muresul nu e Yukon.

Acum, vorbind serios, care ar fi ideea de a te da cu caicul (pneumatic sau rigid) printre sloiuri de gheata pe o apa curgatoare?
ipiq
nu vreau sa fac slalom printre iceberguri, doar sa ma plimb cand e "o leaca mai alb"

dar am inteles ideea: cand 3 oameni iti spun ca esti beat, te duci si te culci smile.gif
=> ma pastrez pt la primavara biggrin.gif
gibonu
@ipiq

Gaseste un lac (neinghetat) prin zona, nu o apa curgatoare.
Pui niste izmene pe tine, geaca impermabila + fustita (spray deck) si aia e.
Daca ti-e frig iesi de pe apa in 2-3 minute.
Insa, macar ramai cu satisfactia ca ai incercat si cu certitudinea ca (in caz ca ti-e frig) nu se poate.

Personal ma chinui de cativa ani sa ajung iarna cu caiacul pe Snagov.
Cred ca este o priveliste interesanta cand malul e "o leaca mai alb".
Poate reusesc in iarna asta.

gibonu
Sambata, 16.11.2013

Vreme frumoasa.
Caiac cam neglijat anul asta.
Asa ca, o iesire pe lacul Sangov se cerea de mult timp.

Avand in vedere ca acum exista autostrada A3 si ca singura iesere de pe acesta este chiar cea catre Snagov, cam in 40 de minute eram pe malul lacului.
Mai exact, la complexul Astoria.

Prima surpiza a fost ca parcarea de langa lac era deschisa, asa ca, fata de anii trecuti n-a mai fost nevoie sa ma chinui cu caratul caiacului.
A doua surpriza a fost ca pontonul de lemn de langa parcare era deschis, asa ca nu am mai zgariat caiacul de malul betonat al lacului.

Singura problema a fost ca am ajuns la Snagov pe la ora 15.30.

Printre nuferi (sau ceea ce a mai ramas din nuferi).

[attachmentid=1627919079] [attachmentid=1627919080] [attachmentid=1627919081]

Apa surprinzator de limpede.

[attachmentid=1627919082]

Cu botul in stuf.

[attachmentid=1627919083]

Apus de soare, vazut de pe apa lacului Snagov.

[attachmentid=1627919084] [attachmentid=1627919085] [attachmentid=1627919086]

Meltenii tot melteni raman.
Desi pe pontonul de lemn exista montat un cos de gunoi, pachetul de tigari, odata golit nu mai are loc in buzunar, pentru ca sta mai bine pe luciul apei.
Sticla de plastic statea de mai mult timp in lac si avand in vedere gura legata de ea, cred ca a fost folosita ca baliza/geamandura.

[attachmentid=1627919087]
ipiq
Spectaculoasa imaginea varf de caiac + nuferi! up.gif
Peturile de 2l legate cu sfoara sunt folosite de pescari ca sa momeasca de fiecare data in acelasi loc. Cand vine nenea la pescuit si vede ca ii lipseste geamandura o sa te blasteme smile.gif
gibonu
@ipiq

Multumesc.

Referitor la sticla, plutea in deriva atunci cand am luat-o.
Daca era inca legata, nu ma apucam sa trag de ea.

Oricum, pachetul ala de tigari era de la pescarii care erau pe lac.
Nu m-a pasionat niciodata pescuitul, insa cred ca pescarii ar trebui sa fie primii ecologisti care se se preocupe de curatenia lacului.


Episodul cu pachetul de tigari imi aduce aminte de o poveste de la Marile Lacuri.
Nu mai stiu exact daca era in State sau Canada.

Doi baieti mai bine facuti, pe la 115 kile fiecare, vroiau sa se plimbe cu barca pe lac.
Ca sa faca plimbarea mai frumoasa si-au luat si cate 3 beri la doza de fiecare.

Insa, inainte sa plece, a aparut un polistist care le-a spus ceva de genul:
"Voi puteti sa plecati cu barca, insa berile raman pe tarm"

Mirati, oamenii au incercat sa-i spuna politistului ca din 3 beri nu se imbata, insa politistul le-a raspuns ceva de genul:
"Barca nu are toaleta si dupa 3 beri sigur va veti pisa in lac. Iar lacul nu este toaleta publica"
UXE
Cat costa accesul pe lac cu caiacul propriu?
gibonu
@UXE

Cel putin pe lacul Sangov, cu lansare la apa de la complexul Astoria, nu costa nimic.

Am inteles ca lansarea la apa de la Artha Park ar costa 10 lei, insa acolo au un sistem special pentru lasare la apa.
Aici am fost o singura data, pe ploaie si nu era nimeni in tot complexul, asa ca n-am platit nimic.

neumann
ar fi si culmea sa te taxaze pentru ca iti pui caiacul pe apa.. oricum, luciul apei e proprietate publica. Eu unul n-as plati 10 lei sa ma lase sa imi pun kaiacul de pe pontonul lor.

PS: nu cred ca lacul tre' sa fie plin de peturi, eu zic ca daca chiar nu-ti aduci aminte unde ai dat la peste, iti poti lua un gps ieftin, fara harti, si sa marchezi locul.

user posted image
gibonu
@neumann

Cine sa-si ia GPS?
Cei care arunca pachetul de tigari in lac?
Crezi oare ca-i duce capu'?

Nu ma pricep deloc la pescuit.
Insa acea sticla s-ar putea sa fie ceva similar cu cainele care se pisa la pom.

Adica mi-am marcat locul, ala e locul meu si nu are nimeni voie sa pescuiasca de acolo.
Sau daca-l prind pe unu' la sticla mea, i-am rupt capu'.
UXE
Nu peste tot luciul apei este public. Nu cunosc situatia la Snagov, dar e posibil ca cei care au proprietati pe malul lacului , sa aiba si o parte din luciul apei cumparate prin diferite mijloace legale sau nu.

In Delta de ex se practica treaba asta.

gibonu
@UXE

neumann probabil vorbea despre situatia din Finlanda.
Tara campioana la protectia mediului si la incurajarea oamenilor sa faca sport, miscare, sa petreaca timp in natura si nu la mall sau acasa la TV.
Si probabil, tara cu oameni relaxati si pe care ii duce capul.

Concret, un caic nu polueaza, nu face zgomot, nu lasa urme de benzina, motorina sau ulei pe lac.
Asadar, care ar fi deranjul daca pe luciul de apa pe care il am in proprietate / concesiune trece un caiac?

In cazul Snagovului este posibil ca cei care au case pe malul lacului sa detina si o bucata din lac in fata casei.
Insa lacul este destul de mare incat sa fie loc pentru toata lumea.

Mai putin pentru lotul national de canotaj, insa parca problema asta s-a rezolvat.
neumann
QUOTE
Art. 3

(1) Aparțin domeniului public apele de suprafață cu albiile lor minore cu lungimi
mai mari de 5 km și cu bazine hidrografice ce depășesc suprafața de 10 km2
,
malurile și cuvetele lacurilor, precum și apele subterane, apele maritime
interioare, faleza și plaja mării, cu bogățiile lor naturale și potențialul energetic
valorificabil, marea teritorială și fundul apelor maritime.
(2) Albiile minore cu lungimi mai mici de 5 km și cu bazine hidrografice ce nu
depășesc suprafața de 10 km2
, pe care apele nu curg permanent, aparțin
deținătorilor, cu orice titlu, ai terenurilor pe care se formează sau curg.
Proprietarii acestor albii trebuie să folosească aceste ape în concordanță cu
condițiile generale de folosire a apei în bazinul respectiv.
(3) Insulele, care nu sunt în legătură cu terenurile cu mal la nivelul mediu al apei,
aparțin proprietarului albiei apei.
(4) Apa subterană poate fi folosită de proprietarul terenului, numai în măsura în
care este utilizată conform art. 9 alin. (2).
(5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) pepinierele și crescătoriile piscicole
aflate în afara cursurilor de apă.

Secțiunea a 2-a: Regimul de folosire a albiilor
Art. 25

(1) Pe malurile apelor aparținând domeniului public, dacă nu sunt impuse
restricții, orice persoană fizică are dreptul de acces liber, pe propria răspundere,
pentru plimbare sau recreere, fără a produce prejudicii apelor, albiilor, malurilor și
riveranilor.

(2) În zonele special organizate ori amenajate pentru agrement pe malurile
apelor, accesul este permis în condițiile stabilite de deținătorii acestor zone și cu
respectarea prevederilor înscrise în autorizația de gospodărire a apelor, eliberată
acestora.
(3) Circulația pe cursurile de apă, lacuri naturale sau pe mare, cu bărci de
agrement fără motor, se efectuează liber, cu respectarea drepturilor riveranilor și
reglementărilor legale.

(4) Dreptul de folosință a albiilor minore, a plajei și a țărmului mării, în alte
scopuri decât cele prevăzute în alin. (1), se dobândește numai după obținerea
autorizației de gospodărire a apelor.


http://www.mmediu.ro/legislatie/acte_norma...r/legea_107.pdf


Eu din asta inteleg ca poti folosi fara restrictii luciul apei cu o barca de agrement fara motor.

Intr-adevar, nu poti folosi un ponton proprietate privata. Cei care au un astfel de ponton, pot cere bani, insa nu pot restrictiona accesul la luciul apei.
corbex
Sa-i trimiti textul si lu' nea' ala de la Targoviste, care l-a impuscat pe unul care se scalda.
neumann
.
user posted image
ipiq
mda... nici pe mine nu m-a lasat nenea gardianu' sa pun caiacul pe lacul Gura Raului pe motiv ca poluez.... si a zis ca ii mai trimite si pe "aia de la ape" sa-mi dea 200 de milioane amenda! fgm!
gibonu
QUOTE(gibonu @ 28 May 2013, 17:42)
Sambata, 25.05.2013

La un moment dat, in stanga, la vreo 300 de metri de tarm, a aparut un caiac care mergea spre Mangalia.

Este vorba despre Lucian Ionescu care a plecat cu caiacul de la Giurgiu la Venetia.

Altceva, nu mai are rost sa spun.
Doar ca ceea ce face Lucian este foarte tare si ca am toata admiratia pentru astfel de oameni.
Si ca am credinta ca va reusi sa ajunga cu caiacul la Venetia.
*



Inca n-am luat-o razna incat sa ma autocitez.
Sau cel putin asa sper.

Motivul pentru autocitare:

[attachmentid=1627920923]

Sursa: https://www.facebook.com/FromGiurgiutoVenice

Asadar, se poate.
In afara de felicitari n-am ce sa mai spus.
Pentru ca orice as spune ar fi aiurea.

Poate doar ca m-as bucura foarte mult daca voi avea ocazia sa citesc o carte despre aventura Giurgiu - Venetia.

gibonu
"De vorba cu Lucian Ionescu", impreuna cu Ivan Patzaichin si Costin Iatan (Presedintele TID Romania).

Evenimentul va avea loc maine, Marti, 17.12.2013, ora 19.00 la Bibiloteca Nationala a Romanie, sala Simion Mehedinti:

Mai multe detalii:
https://www.facebook.com/events/502377226527424/?ref=22


17 Dec 2013, 11:50:
"... la inceput m-am simtit cal de povara, pentru ca apoi sa ma transform intr-o puternica locomotiva."

"Ce ati vrea sa stie ceilalti despre calatoria dvs?

Asa cum altii m-au inspirat si motivat pe mine, sper ca si eu voi inspira la randul meu pe altii."


Mai multe detalii:
http://www.redbull.com/ro/ro/adventure/sto...rgiu-la-venetia
Merced
[attachmentid=1627923261]

E frumos cu caiacul, de agrement asa, dar sa fie si peisaj potrivit!
gibonu
Lucian Ionescu nu sta degeaba.
Pe 06.07.2014 pleaca cu caiacul 1200 km pe Marea Neagra, pe traseul Mangalia - Zonguldak (Turcia) - Sevastopol (Ucraina) - Mangalia.
Mai multe detalii: http://lucianionescu.com/
gibonu
Sambata, 26.04.2014 – Jupier

Prima iesire cu caiacul pe anul acesta.
Marea era cam agitata, valurile erau cam mari, nu prea era de caiac pe mare.

[attachmentid=1627943976] [attachmentid=1627943977] [attachmentid=1627943978]

Insa alaturi pe lacul Neptun (1 si 2) situatia era mult mai calma.

[attachmentid=1627943979] [attachmentid=1627943980]

Bonus, o lebada.

[attachmentid=1627943981]

Duminca, 27.04.2014 – Partea I-a
Mangalia si lacul Limanu

Vremea nu era prea buna, statea sa ploua si batea vantul cam tare dintre larg spre tarm.
Cu toate astea, ar fi fost pacat sa ma intorc prea repede acasa.

Asa ca pe la ora 13.00 am ajuns la Mangalia (cu caiacul pe masina), in portul turisitic.
Locul de unde m-am lansat la apa (bucata dintre gard si capatul pontonului).

[attachmentid=1627943982]

De aici am continuat alergarea spre sud, directia lacul Limanu,
Portul turistic vazut dinspre mare.

[attachmentid=1627943983] [attachmentid=1627943984]

Spre santietul naval (mai precis Daewoo Mangalia Heavy Industries).

[attachmentid=1627943985]

Podul metalic care face legatura intre oras si o mica insula.
Din ceea ce se vede in poza de mai jos, partea centrala a podului pare a fi mobila, cu posibilitate de culisare.
Daca stie cineva sa explice despre ce e vorba, raman dator.

[attachmentid=1627943986]

Lebada la decolare.

[attachmentid=1627943987]

Vasul Hoegh Jacksonville din Oslo, probabil in reparatii la Mangalia.
Eu am vazut doar ca il vopseau.

[attachmentid=1627943988] [attachmentid=1627943989] [attachmentid=1627943990]
silviu_79
Foarte frumos.
Legat de pod, mai ales cele metalice se contracta si dilate destul de mult si sunt "legate" fix doar la un capat, la mijloc si la capatul opus sunt pe role sa se miste in voie ca altfel s-ar rupe.
gibonu
@silviu_79
Multumesc.

Referitor la podul din poza de mai sus, acele roti nu cred ca sunt doar pentru contractarea / dilatarea podului din metal.
In parte opusa acelor roti, sunt alte roti, pe care era rulat un cablu.
Se vede cat de cat in poza de mai jos, in dreapta pilonului de sustinere.

[attachmentid=1627944396]

Dupa mintea mea de nespecialist, pare ca odata parte metalica a acelui pod putea culisa.
De ce ar fi fost nevoie de culisare, nu stiu.
Poate ne lamureste vreun mangalez.


Duminca, 27.04.2014 – Partea II-a
Mangalia si lacul Limanu

Vas cu panze scufundat.

[attachmentid=1627944397]

Podul care face legatura intre Mangalia si 2 Mai (DN 39).

[attachmentid=1627944398] [attachmentid=1627944399]

Portul militar, care se intide pe ambele parti ale podului care merge spre 2 Mai.
Cele 3 nave purtatoare de rachete (NPR) 188- Zborul, 189 – Pescarusul si 190 – Lastunul.

[attachmentid=1627944400]

De fabricatie sovietica, inca in functiunea, au fost achizitionate de catre Marina Militara in perioada 1990 – 1992.

Baliza vazuta de la nivelul apei.

[attachmentid=1627944401]

Alte nave din portul militar, dupa ce am trecut pe sub pod.

[attachmentid=1627944402] [attachmentid=1627944403]

Nava Eugen Stihi, care se pare ca este “cea mai longeviva nava militara din istoria navala a Romaniei” , construita in anul 1916 la santierul naval de la Lorient (Franta, in nordul golfului Biscaya).
Sursa: http://www.marinarii.ro/nave-de-istorie.ph...nie_Eugen_Stihi

[attachmentid=1627944404] [attachmentid=1627944405]

Daca nu ma insel, ceea ce se vede in pozele de mai jos este un doc plutitor.
Imens.

[attachmentid=1627944406] [attachmentid=1627944407] [attachmentid=1627944408] [attachmentid=1627944409] [attachmentid=1627944410]

Apa limpede pe lacul Limanu.

[attachmentid=1627944411] [attachmentid=1627944412]
neumann
ce m-as mai da pe valurile alea.. sunt chiar lejer de facut surf, au maxim 1m, din poze.
UXE
Iesi acum prin sect 5 . E cam la fel
Iulikk
QUOTE(gibonu @ 28 Apr 2014, 17:36)
Vasul Hoegh Jacksonville din Oslo, probabil in reparatii la Mangalia.
Eu am vazut doar ca il vopseau.


De fapt, ai vazut ca il construiau. Deja a fost in probe de mare, nu cred ca mai este mult de lucru la el. Au de facut inca 4 nave ca aia, daca nu ma insel. E car-carrier. La reparat in momentul asta este o singura nava, MSC Flaminia ("bomba" chimica).

Podul ala cu "role", este fix (ma rog, eu in 23 de ani nu l-am vazut "sa miste"). Rolele probabil sunt pt dilatare cum zicea cineva mai sus smile.gif .

Vezi ca in portu' din Mangalia, in capat, este un fel de rampa / panta care face legatura cu apa, pe acolo isi lanseaza la apa diversii indivizi ski-jeturile si ce mai au ei tongue.gif .
gibonu
@neumann
Pentru mine erau cam mari acele valuri si nici de baie nu avem chef.

@Iulikk
Mutumesc pentru completarile legate de santierul naval.
Asa o fi cum ziceti voi despre acel pod cu role. Desi io nu prea sunt convins ca a fost gandit ca un pod fix.

Stiu rampa de lansare din port, am trecut pe langa ea.
Insa am preferat capul pontonului din prima poza.


Duminca, 27.04.2014 – Partea III-a
Mangalia si lacul Limanu

Portul de agement Limanu.
De la departare.

[attachmentid=1627944909] [attachmentid=1627944910]

Si mai de aproape.

[attachmentid=1627944911] [attachmentid=1627944913] [attachmentid=1627944914] [attachmentid=1627944915]

Mai mult detalii: http://lifeharbour.ro/

Podul de cale ferata, situat chiar langa portul de agrement.
Din cate inteleg din Google Maps, pare a fi calea ferata care legatura intre gara Mangalia si santierul naval.

[attachmentid=1627944916]

Lacul Limanu imediat dupa podul de cale ferata.

[attachmentid=1627944917]

Ar mai fi fost ceva de mers pe lac, insa vremea era cam nasoala, in sensul ca in zona asta era un fel de burnita.
Desi eram echipat de ploaie (fustita, geaca si palarie impermeabile), m-am intors.

In apropierea podului de pe DN 39 situatia a inceput sa se complice, pentru ca acum vantul dinspre mare batea din fata.
Nu prea imi placea, inaintam mai greu, dar nu aveam alta alternativa.
Plus ca ma pisam pe mine.

Santierul naval Daewoo vazut din alt unghi.

[attachmentid=1627944918]

Avand o conditie fizica de invidiat, deja vantul care batea din fata punea probleme mari, in sensul ca trebuia sa fac pauze dese pentru a odihni bratele.
Iar opririle trebuiau sa fie scurte, pentru ca altfel vantul intorcea caiacul in sensul invers directiei de mers.

Pana la urma, in ritm de magarus cu padela, am ajuns in portul turistic Mangalia.
Aici, oricat de cocalar as parea, avand in vedere ca ma pisam pe mine, am tras la docul cel mai departat de mal, am iesit din caiac si am rezolvat problema.
Dupa care, am iesit din apa prin acelasi loc prin care am intrat, am pus caiacul pe masina, m-am mai pisat odata in WC-ul public din parcul de langa portul turistic si am taiat-o spre casa.

Cam asta a fost traseul parcurs.

[attachmentid=1627944919]

Habar n-am cati km sau mile marine are.
Stiu sigur ca conditia mea fizica este varza si daca vantul bate mai tare sau valurile sunt mai mari, atunci sunt probleme.
ipiq
up.gif
la mine inca n-a inceput sezonul. am fost plecat...

daca vrei sa-ti faci o idee de cati km ai pedalat intra aici:
http://www.daftlogic.com/projects-google-m...-calculator.htm

[attachmentid=1627945149]

cheers.gif
gibonu
@ipiq

Ai tot timpul pentru caiac, pentru ca vara e abia la inceput.
Multumesc pentru link.

Ma declar multumit daca am reusit sa fac 10 km cu caiacul.

Bafta.
ipiq
Ieri am bagat si io prima tura pe anu asta.
Cam subtzire... Apa rece, Muresul mare si foarte murdar. M-a batut vantu de m-a rupt, deabea am inaintat, conditie fizica: zero!
Noutati --> mi-am luat water shoes dinastia (pe alb):
http://www.sportsdirect.com/hot-tuna-mens-...olcode=22210038
Is foarte misto, impermeabili, se curata usor si poti sa tragi caiacul la hodina pe plaje cu pietre fara sa te ciompovesti la picioare...
[attachmentid=1627945533]
[attachmentid=1627945534]
[attachmentid=1627945535]
ipiq
Merge treaba...
Am mai bagat o plimbare sapt asta si inca una sapt trecuta. Ambele pe balta.
Astept sa mai scada Muresul si poate imi fac curaj pt o tura de o zi din Vladimirescu pana in Pecica.

Canicula si bere rece!!! cheers.gif

[attachmentid=1627949414]
corbex
Era aseara un documentar cu un nene care cara busteni cu pluta pe un riu prin muntenegru. Nu mai retin numele. Omul facea 60 de km. Peisaj frumos, apa destula pentru un caiac.
AR-18-MOS
QUOTE(ipiq @ 10 Jun 2014, 15:08)
Am mai bagat o plimbare sapt asta si inca una sapt trecuta. Ambele pe balta.
*


Cum e apa? Merge de baie? Sau inca e rece?
ipiq
vecine: apa-i caaaaalda n-ai treaba. plin de lume, muzica, bere rece, party. ==> super fain.
AR-18-MOS
Perfect. biggrin.gif
ipiq
am uitat ce e mai important: plin de gagici de toate felurile, pentru toate gusturile naughty.gif naughty.gif naughty.gif
duminica asta cel putin a fost expozitie wink.gif
ipiq
Ieri si alaltaieri la Dubova:
nasty
QUOTE(gibonu @ 28 Apr 2014, 16:36)
Podul metalic care face legatura intre oras si o mica insula.
Din ceea ce se vede in poza de mai jos, partea centrala a podului pare a fi mobila, cu posibilitate de culisare.
Daca stie cineva sa explice despre ce e vorba, raman dator


Mangalia arată acum altfel decât era când a devenit port militar. Aici era un lac și a fost deschis spre mare.
Niște localnici mi-au explicat că acel pod metalic statea mereu deschis ( adică tras la țărm) pt că în caz de atac, prin scufundarea lui flota noastră militară rămânea blocată în port. De aceea nu exista niciun pod ca să ajungi la 2 Mai, Vamă, ci ocoleai tot golful.
șantierul naval a fost mărit și a fost facută o ieșire directă, iar problema militară a podului a fost rezolvată, putând rămâne fix, dar nu mai duce decât pe insulă. ( ducea la 2 Mai)

istoria e f interesantă:
http://lnr-mangalia.ro/?page_id=250

"Dupa al doilea război mondial, portul Mangalia a fost mult timp deschis doar pentru ambarcațiunile pescarești și, din 1948, pentru cele 17 dragoare sovietice. Abia din 1949 încep lucrările de amenajare a viitorului port militar în lacul Mangalia, lucrari ce se continuă până în anul 1953. Se sapa și se draghează avanportul mic, iar în 1952 se taie canalul ce face legătura dintre lacul Mangalia și mare.
...O dată cu celelalte lucrari de amenajare a portului s-a construit și podul mobil peste lacul Mangalia...

Sub semnatura lui Iosif Chișinevschi, vicepreședintele Consiliului de Miniștri, este emisă Hotarârea nr. 3854, din 13 noiembrie 1953, prin care se interzicea circulația pe porțiunea șoselei naționale care ducea spre comuna 2 Mai. Pe distanța dintre aceasta localitate și Vama Veche, circulația se putea face doar pe drumul paralel cu șoseaua națională.

Zona interzisă era destinată operațiunilor militare.
Persoanelor care nu aveau domiciliul în localitatea Mangalia le este interzis a intra în oraș fără aprobarea Comandamentului Militar al Garnizoanei. Orașul capătă un caracter închis, cu un regim administrativ sever, de tip militar. Turismul estival se va relua abia în anii, 60, odată cu sistematizarea orașului.

Cheul de staționare a submarinelor a fost realizat în fața băii termale, iar amenajarile au fost făcute funcție de nevoile specifice acestei categorii de nave. Izvorul cel mai important, ce asigura necesarul de apă sulfuroasă pentru băile respective, a fost obturat și, în anii 1953-1955, s-a construit cala pentru vedetele torpiloare cu toate utilitățile aferente. Spre surprinderea tuturor izvorul obturat a erupt la nord-vest de gara feroviară, unde s-au creat urgent condiții pentru captarea lui și o nouă direcție de evacuare către actualul sanatoriu balnear."
gibonu
QUOTE(nasty @ 23 Aug 2014, 17:37)
Mangalia arată acum altfel decât era când a devenit port militar. Aici era un lac și a fost deschis spre mare.
Niște localnici mi-au explicat că acel pod metalic statea mereu deschis ( adică tras la țărm) pt că în caz de atac, prin scufundarea lui flota noastră militară rămânea blocată în port. De aceea nu exista niciun pod ca să ajungi la 2 Mai, Vamă, ci ocoleai tot golful.
șantierul naval a fost mărit și a fost facută o ieșire directă, iar problema militară a podului a fost rezolvată, putând rămâne fix, dar nu mai duce decât pe insulă. ( ducea la 2 Mai)
*



Multumesc.
Foarte interesant ceea ce spui.

Sa inteleg ca iesirea spre mare din santierul naval este facuta (sapata) artificial?
Concrert, unde este linia verde pe harta de mai jos odata era uscat (pamant)?

[attachmentid=1627959123]
nasty
Da, unde e linia verde era uscat și canalul pe care ai trecut (linia roșie) a fost primul săpat în 1949-53, astfel încât lacul ( era cu apa dulce) a devenit golf cu apă de mare, atunci s-a facut și podul culisant, pt că navele militare nu puteau trece decât cu el deschis.
Un impact major asupra mediului, nu știu dacă a fost studiat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.