Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Plimbari cu caiacul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
gibonu
@nasty

Foarte tare.
Multumesc inca odata pentru informatiile oferite de care habar n-aveam.

Asadar, am observat bine ca acel pod culisa / rula spre sau dinspre tarm.
gibonu
Sambata, 30.08.2014

Bulgaria, plaja Shablanska Tuzla, langa campingul Dobrudja (Dobrogea).

[attachmentid=1627959972]

In zare se vad macaralele de la santierul naval Mangalia.

[attachmentid=1627959973]

Marea era putin agitata, fara fustita nu avem nicio sansa.
Valurile mai mari erau in apropierea tarmului, mai in larg nu prea era nimic deosebit.

Asa ca am stat undeva mai aproape de mal, unde erau valurile mai mari si senzatiile pe masura.
Cateva poze.

[attachmentid=1627959974] [attachmentid=1627959975] [attachmentid=1627959976] [attachmentid=1627959977] [attachmentid=1627959978] [attachmentid=1627959979]

O palarie in valuri.

[attachmentid=1627959980]

Si cea mai tare poza.

[attachmentid=1627959981]

Caiacul la odihna.

[attachmentid=1627959982]

Plaja, mai de la nivelul apei.
Spre Sud.

[attachmentid=1627959983]

Spre Nord.

[attachmentid=1627959984]

Niste scoici, la carciuma de pe plaja.
Bune, desi aveau cam multa margarina.

[attachmentid=1627959985]

Pe holul carciumii, in drum spre toaleta o poza de la Nesabar, anii ’70.

[attachmentid=1627959986]

Si o poza IO-LA, pe final.

[attachmentid=1627959987]
ipiq
up.gif
UXE
F tare... nu ti-e frica ca te rastorni? smile.gif
ipiq
si daca te rastorni, ce ? apa-i calda! smile.gif
UXE
Pai cum iesi? ca esti prins in caiac si ramai cu capul la fund, adica nu e exclus.
gibonu
@ipiq
Multumesc.

@UXE

Cel putin la caiacul meu, carlinga (gura caiacului) este foarte mare, n-ai cum sa ramai blocat in caiac.

Referitor la rasturnat.
Caiacul nu se rastoana foarte usor, pentru ca este destul lat, mai exact 76 cm latime.
Este un caiac de agrement si nu de profesionisti.
Se vede cata de cat latimea in poza de mai jos.

[attachmentid=1627960135]

Ca sa faci o comparatie:
Caiacul meu are 2,90 metri lungime si 76 cm latime.
Un caiac pentru mare, luat la intamplare (Sea Cruiser de la Point 65 North) are 5,25 metri lungime si doar 58 cm latime.
Detalii: http://www.point65.com/kategori/5287/facts.html

In alta ordine de idei, pe langa ceea ce ti-a spus ipiq, cel putin caiacul meu (nu stiu cum este la altele) este gandit sa pluteasca chiar daca se umple aproape tot cu apa.

Am avut odata inteligenta sa umplu aproape tot caiacul cu apa (am incercat sa ma urc in caiac direct din apa adanca), mai ramasese doar o parte din bot la suprafata.
Abia l-am adus la tarm, apoi a fost nevoie de 3 insi ca sa intoarcem caiacul pe lateral si sa inceapa sa se scurga apa din el.

Oricium, valurile nu erau foarte mari si in locul in care m-am dat nu erau stanci, plaja ingusta sau alte obstacole.

Chiar nu a fost nicio problema, doar distractie maxima.
Este foarte tare sa stai undeva aproape de tarm si sa te joci cu valurile.

Plus ca nici efortul nu este prea mare, pentru ca nu trebuie sa dai tot timpul la padela.
Doar ca trebuie sa fi tot timpul atent sa nu de apropii prea mult de tarm si de apa mica, pentru ca atunci se poate lovi caiacul de fundul marii.

Ca tot vorbeam despre pericole.
Duminica, 31.08.2014 am fost la Rusalka.

Aici plaja este mica, plus ca sunt si stanci, iar marea era putin agitata.
Se vede mai bine in pozele de mai jos.

[attachmentid=1627960137] [attachmentid=1627960138]

Asa ca aici am facut doar baie iar caiacul a ramas (asigurat cu cablul antifurt de la bicicleta) pe masina.
neumann
Super faine valurile! Ai reusit sa faci surfing? Adica, sa te asezi undeva in fata valului si sa simti acceleratia? Ceva de genul: https://www.youtube.com/watch?v=4bqFjEK3mnE


QUOTE(gibonu @ 2 Sep 2014, 12:41)
Abia l-am adus la tarm, apoi a fost nevoie de 3 insi ca sa intoarcem caiacul pe lateral si sa inceapa sa se scurga apa din el.
*



radmasa.gif
Ai incercat sa il intorci (pe lateral) in timp ce kayakul e IN APA??
gibonu
@neumann

Intr-adevar, a fost foarte frumos pe acele valuri.

Surf am facut doar o singura data, cand veneam catre mal si m-a accelerat un val pana pe uscat.
M-a prins din lateral (caiacul era cam la 45 de grade fata de val), insa datorita latimii caiacului nu m-am rasturnat.

Referitor la ultima intrebare, DA, am incercat sa ma urc in caiac din lateral, iar rezultatul (normal de altfel) a fost ca caiacul s-a umplut cu apa.
Initial am incercat sa ma urc din fata / spate insa n-am reusit.

In plus (scuze ca ma repet) totul a pornit de la o rastunare voita, pe apa calma.
Am vrut sa vad cat balans stanga-dreapta trebuie sa fac pana rastorn caicul (repet, apa calma).
Si a fost nevoie de sa fac balans de vreo 4-5 ori pana sa rastorn caiacul.
neumann
ziceam, daca ai kayakul plin cu apa, il intorci la 90 de grade si il ridici usor. Pe masura ce se scurge apa din el, il ridici si mai mult, dupa care il intorci cu fata in jos, si ridici de prora (fatza).

Ceva de genul: https://www.youtube.com/watch?v=HbFNigfDYOQ

Daca vrei sa te urci in el, dupa ce l-ai golit de apa pe cat posibil, technica arata cam asa:
https://www.youtube.com/watch?v=eCC-oX-OsWg
gibonu
@neumann

In cazul meu, caiacul era tot sub apa, doar botu' mai statea la suprafata.
Asadar, nu aveam cum sa il intorc la 90 de grade si apoi sa-l ridic usor.

Iar pe tarm, a fost nevoie de 3 insi ca sa-l rotim la 90 de grade (sa-l punem pe latera) ca iasa apa din el.

In plus, primul link pus de tine se refera ca caiace rauri de munte.
Adica caiace mai mici ca lungime si care nu au interiorul la fel de mare ca la un caiac de agrement.

Luand in calcul lungimea caiacului meu (aproape 3 metri) si spatiul interior generos, odata umplut cu apa nu cred ca am vreo sansa sa il intorc cu gura carlingii in jos pentru ca apoi sa-l ridic.
neumann
kayakul din film e un wavesport diesel 80 care are 260 lungine si 66 latime, si ia peste 300 l de apa (80 galoane).

Poti sa incerci data viitoare sa il intorci cand e plin cu apa, in apa (cum ai observat, kayakul tau pluteste si daca e plin cu apa, ceea ce inseamna ca e o idee mai usor decat volumul de apa dislocat - Arhimede tongue.gif). Atat timp cat il intorci in apa, e mai mult decat posibil. Daca esti in apa pana la genunchi, de exemplu, ridici de bow, se scurge mare parte din apa, dupa care il intorci. Daca nu poti ridica direct de fatza, atunci il intorci pe lateral la 90 de grade, apasand mai intai, dupa care ridici incet, lasand apa sa se scurga. Am exersat chestiile astea - rescue techniques - din kayak, deci e mai mult decat posibil wink.gif

http://paddleeducation.com/whitewater-kaya...-out-of-a-boat/
nasty
QUOTE(gibonu @ 27 Aug 2014, 17:22)
Multumesc inca odata pentru informatiile oferite...
*



Poate o să vă plimbați pe la Gura Portiței cu caiacul.

http://acum.tv/articol/2322/
"Candva, Gura Portitei era o deschidere larga a lacului Razelm in Marea Neagra. Aici, apa dulce se contopea cu cea sarata. Aici era locul prin care carduri de moruni si nisetri se aventurau in Razelm pentru a-si depune pretioasele icre negre. Aici era locul in care salaul dadea nas-in-nas cu calcanul si crapul cu labanul, fara sa se mire ca inoata in aceeasi apa. Candva, aceasta legatura a lacului cu marea era fireasca si binefacatoare, un adevarat paradis piscicol, de o frumusete unica. Numai ca a intervenit o creatura ciudata, cu doua picioare si doua maini. Odata omul implicat in cursul naturii, totul s-a dus de rapa. Legatura Razelmului cu marea a fost incatusata pentru totdeauna. Aceeasi soarta au avut-o mai multe guri de legatura ale deltei cu marea, cum ar fi si la Perisor, putin mai la nord de Portita. Omul oprise legatura lacului cu marea. Din lagune, apele litorale s-au transformat in lacuri cu apa dulce. Sturionii nu au mai avut cum sa intre pentru a-si depune icrele si incet-incet specia a intrat pe lista celor pe cale de disparitie. Pestele din Razelm s-a imputinat, lantul trofic s-a rupt. Omul intervenise negativ asupra acestui colt din Delta Dunarii. De atunci Gura Portitei nu-si mai regaseste numele. Poarta catre mare a fost incuiata."

Ideea creață era ca lacurile să fie cu apă dulce, ca să fie folosite la irigații. Pe atunci omul era stăpânitorul naturii, nu le păsa de ecologie.
Oare nu s-ar putea reveni la ce a fost?
neumann
QUOTE(gibonu @ 1 Sep 2014, 17:51)
Si cea mai tare poza.
[attachmentid=1627959981]
*



Ceva in genul wink.gif

user posted image
gibonu
@neumann

Cel putin la mine nu se vede poza postata.
gibonu
Tura lui Lucian Ionescu, cu caiacul de la Giurgiu la Venetia exista acum povestita si intr-o carte.
Detalii: http://lucianionescu.com/

Am citit cartea (o am cu dedicatie de la autor) si mi s-a parut bine scrisa, scurt, clar si la obiect, fara vrajeala inutila si plictisitoare.
Prefata cartii este semnata de catre Ivan Patzaichin.
gibonu
Daca tot am fost in Lefkada era pacat sa nu iau si caiacul cu mine, ca doar merita si caiacul sa vada marea Ionica.

Pauza de o zi la Ioanina, cand caiacul a stat foarte bine pe masina, in fata hotelului in care am fost cazat.
Desi grecii s-au uitat cam ciudat la mine si m-au asigurat ca nu se fura, am legat preventiv caiacul cu niste lanturi (doar pe durata stationarii).

[attachmentid=1627976183]

In rest, cei aproape 1200 km pana in Lefkda, cu caiacul pe masina au trecut fara probleme.


Miercuri, 01.10.2014

Un caiac (vazut in Lefkada) venit din Germania, dupa numerele de inmatriculare ale masinii pe care era transportat.

[attachmentid=1627976184]

Plaja Pefkoulia, in nordul insulei, pe coasta de vest.

[attachmentid=1627976185] [attachmentid=1627976186]

Vegetatie abundenta pe coasta.

[attachmentid=1627976187] [attachmentid=1627976188] [attachmentid=1627976189]

Un fel de geamandura.

[attachmentid=1627976190]

Plaja Pefkoulia vazuta de pe apa.

[attachmentid=1627976191]

Urmatoarea plaja pe care ne-am oprit a fost Katsima, tot pe coasta de vest, putin mai la sud de plaja Pefkoulia.

[attachmentid=1627976192] [attachmentid=1627976193] [attachmentid=1627976194]

Si putina coasta stancoasa pe langa plaja.

[attachmentid=1627976195] [attachmentid=1627976196] [attachmentid=1627976197] [attachmentid=1627976198]

Pauza.

[attachmentid=1627976202]

Io si caiacul.

[attachmentid=1627976203]

Apusul si caiacul.

[attachmentid=1627976204]
drrond
Superba poza cu apusul si caiacul!!

Am si o curiozitate: cum iti duci caiacul de la masina la apa; te ajuta cineva? Ma gandesc ca e destul de greu singur...
gibonu
@drrond

Multumesc frumos.

S-a mai intamplat sa fie nevoie sa car caiacul singur, pe distante de 2-300 de metri.
In plus, tot sigur il urc / cobor de acasa (etajul 6) la masina.
Nu este foarte greu, desi caiaicul are 22 de kile.

Pur si simpu il pui pe umar.
Adica pui pe umar marginea laterala a carlingii, izolata in prealabil cu doua bucati de burete de izolat tevi, pentru a nu te taia la umar.
Altfel spus, te bagi cu umarul in caiac.

La urcarea / coborarea de acasa este nevoie sa tin caiacul inclinat aproximativ 50-60 de grade fata de sol, pentru a fi paralel cu scarile.
ydaniel
Foarte frumoasa plimarea,eu te votez ca cel mai bun povestitor&fotograf de calatorii dupa daciaclub. fleur.gif
Desi imi plac de mic barcile,parca tot mai bine este sa mergi cu ajutorul vantului,decat la padela respekt.gif
UXE
Caiacul e din fibra de sticla? Iar portocaliul acela este ca cel de geamandura fluroescent?
drrond
@gibonu

Multumesc ptr. lamuriri! Si plimbari frumoase si linistite in anul ce tocmai a inceput!
gibonu
@ydaniel
Multumesc frumos pentru aprecieri.
Despre povesti, m-as bucara sa ajute la o minima documentate.
Iar despre fotografii, doar apas pe buton dupa ce m-am asigurat ca aparatul foto este setat pe "automat"

Mi-ar place mult sa vad cum este si navigatia cu vele, insa pana acum nu am avut ocazia.
Cat despre a avea o ambarcatiune cu vele (yola sau catamaran), in primul rand pretul stiu ca este destul de mare, apoi se mai pune si problema depozitarii.


@UXE
Caiacul este fabricat dintr-o polietilena mai desteapta (sper sa nu ma insel).
Iar portocaliul caiacului nu este fluorescent.

@drrond
Cu cea mai mare placere.
Plimbari frumoase si tie.


Joi, 02.10.2014

Plaja Gialos (pe coasta de vest).

Un caiac mult mai serios decat al meu (marca Tahe Marine, model Reval Midi).

[attachmentid=1627976708]

Apa cristal la mal.

[attachmentid=1627976709]

Si incredibil de linistita in larg, parca nici macar nu eram pe mare.

[attachmentid=1627976710]

Coasta.

[attachmentid=1627976711] [attachmentid=1627976712]

Langa stanca din larg, cea care se vede in a doua poza.

[attachmentid=1627976713] [attachmentid=1627976714] [attachmentid=1627976715]

Marea foarte putin agitata in larg.

[attachmentid=1627976716]

Coasta in lumina apusului.

[attachmentid=1627976717] [attachmentid=1627976718]

Intre timp a mai aparut un caiac pe plaja.

[attachmentid=1627976719]

Am inteles ca cel care a venit cu caiacul alb s-a dat jos undeva langa mal, unde apa era pana la brau si de acolo a luat caiacul in carca, fara ca caiacul sa atinga nisipul de pe tarm.
Probabil o fi vreo masura de protectie pentru caiacele mai destepte, masura cu care eu nu trebuie sa imi bat capu’.

Inca odata apa limpede a marii Ionice.

[attachmentid=1627976720] [attachmentid=1627976721]

Noapte buna (de fata asta cu ceva nori).

[attachmentid=1627976722]
ipiq
up.gif
pe asa mare linistita sa tot mergi!
gibonu
@ipiq
Multumesc.


Vineri, 03.10.2014

Plaja Porto Katsiki, cea mai spectaculoasa dintre plajele Lefkadei.

[attachmentid=1627977460]

Plaja vazuta de pe apa.

[attachmentid=1627977461] [attachmentid=1627977462] [attachmentid=1627977463]

Stanca din stanga plajei (stand cu fata spre apa).

[attachmentid=1627977464]

Coasta la nordul plajei (dupa stanca din poza de mai sus).

[attachmentid=1627977465]

O pestera mica, chiar langa stanca.

[attachmentid=1627977466]

Aproape de intrare in mica pestera.

[attachmentid=1627977467] [attachmentid=1627977468]

In pestera.

[attachmentid=1627977469]

Apa limpede

[attachmentid=1627977470] [attachmentid=1627977472]

Inapoi la Porto Katsiki.

[attachmentid=1627977473] [attachmentid=1627977475]

Spre vest erau ceva nori, semn ca venea toamna si in Lekkada.

[attachmentid=1627977476]
gibonu
Vineri, 03.10.2014 – Partea a II-a

La sud de plaja Porto Katsiki, spre capul Ducato (extremitatea sudica a Lefkadei).

[attachmentid=1627977583]

Pamantul care se vede in planul foarte indepartat este insula Keflonia.

[attachmentid=1627977584]

Costa numai stanca, fara nicio urma de plaja sau loc pe care se se poata debarca.

[attachmentid=1627977585] [attachmentid=1627977586] [attachmentid=1627977587] [attachmentid=1627977588] [attachmentid=1627977589] [attachmentid=1627977590] [attachmentid=1627977591]

La capul Ducato n-am reusit sa ajung cu caiacul, deoarece pe de o parte era cam tarziu iar pe de alta parte cam statea sa ploua.

De fapt, pana sa ajung inapoi la Porto Katsiki m-a si plouat putin, doar cateva picaturi.

[attachmentid=1627977592] [attachmentid=1627977593]

Ultimele poze.

[attachmentid=1627977594] [attachmentid=1627977595]

Cam asta a fost Lefkda vazuta din caiac.
Doar ar mai trebui sa adaug ca intre reprizele de caiac, am citit aproape toata cartea lui Lucian Ionescu.

Toate pozele de pe apa au fost facute cu un aparat mai mic si mai putin performant.

[attachmentid=1627977596]

Aparat care incape perfect in cutia etansa de la Pelican.

[attachmentid=1627977597] [attachmentid=1627977598]
UXE
Cam cat a durat in general o plimbare cu caiacul? 2-3 ore? si cam ce distanta ai putut parcurge?
gibonu
@UXE

O repriza de plimbare dura de la 20-30 de minute pana la maxin o ora jumate.
Aproape tot timpul au fost mai multe reprize de plimbare.

Referitor la distata, habar n-am.
Probabil cativa km (dau cat o fi echivalentul in mile marine).
neumann
QUOTE(UXE @ 19 Jan 2015, 10:38)
Cam cat a durat  in general o plimbare cu caiacul?  2-3 ore?  si cam ce distanta ai putut parcurge?
*



Daca vrei sa-ti raspund si eu la intrebarea asta, cam 30 de km pe zi e destul de ok, viteza medie la minte e undeva pe la 6 km/h. In cea mai buna zi pe mare am facut 30 de km in 4 ore, dar aveam atat vantul cat mai ales valurile din spate cool.gif

Am tinut la un moment dat 8.5 km/h timp de vreo 45 de minute in continuu, pe mare relativ plata, insa eram cam terminat dupa.

Sau, pot iesi seara vreo 3 ore si ies cam 16 km, in general o data pe saptamana ies cu cei de la club, in plin sezon se strang 25 de oameni lejer.
corbex
Rechini sint?
gibonu
@corbex

Da, rechini imobiliari.
the_tavi
Gibonu, imi cer iertare ca iti "poluez" topicul, dar abia acum am dat de el si nu ma pot abtine.
De anul trecut sunt si eu posesorul unui "atelaj". Iata niste poze de pe Bega, din 21 decembrie 2014 (o zi mai degraba de primavara, dupa soare si temperatura).

Am oprit pentru o poza la piata, unde lumea cumpara si cara pe masini brazii, iar eu veneam de pe "balta" cu caiacul... smile.gif
gibonu
@the_tavi

In primul rand, nu este nevoie sa iti ceri iertare.
Asta nu este topicul meu, ci al tuturor celor care folosesc caiaicul sau vor sa afle informatii despre caiac.
Si in niciun caz nu se pune problema de poluare.

In al doilea rand, bine ai venit printre noi (posesorii de caiac) si felicitari pentru achizitie.
Cel putin din poze, caiacul pare foarte tare.
Daca se poate, spune-ne te rog si nou mai multe despre caiac (pret, marca, dimensiuni, de unde l-ai luat, cum te simti in el, etc).

Am vazut si eu canalul din pozele tale, anul trecut in noiembrie cand am fost o zi la Timisoara (cu treaba).
De asemenea, am vazut ca erau la antrenament niste caiacisti si canoisti de la un club sportiv.

Inca odata felicitari si asteptam detalii despre caiac.

Bafta.
ipiq
gibonu: E mai mare Lanceru decat Loganu de-aia pare kayaku' mare smile.gif
Pare a fi Riot Edge 13.

the_tavi: Zi-ne cum se misca, cum stai cu stabilitatea, cate kile are?
gibonu
@ipiq
Daca caiacul lui the_tavi este Riot Edge 13, asta inseamna ca are 3,96 m lungime.
Adica cu 1 metru mai lung decat caiacul meu.

Oricum, cel mai bine asteptam sa vedem ce spune proprietarul.
the_tavi
Weiiii, ce ochi aveti! smile.gif

Este un caiac Riot Enduro 13, frate-sau lui Edge 13. l-am luat anul trecut in vara de la HibiscusSport, cand avea o oferta de pret buna (undeva la 2500 RON). Eu m-as fi orientat pentru Riot Edge 14, dar diferenta de pret la momentul ala era de vreo mie de lei, asa ca am renuntat. Mai ales ca nevasta se pregatea sa imi rupa doi dinti din fata oricum, pentru achizitii de genul asta. Daca afla de diferenta de pret, era jale, mancam supa cu paiul azi, probabil in garaj si in caiac. smile.gif

Unul dintre criteriile dupa care l-am ales a fost spatiul in cockpit, eu avand pe la 1.90 inaltime si vreo 90 de kilograme. Enduro este foarte prietenos cu picioarele mele. Dupa deliberari de cateva zile si niste discutii foarte constructive cu Dragos, ownerul de la Hibiscus, si luand in considerare nivelul meu de incepator in caiac, dar crescut pe Dunare, am optat pentru "furia rosie". Este un compromis intre un caiac de tura lunga si caiacele de agrement, ma declar pe deplin satisfacut de el. Stabilitate foarte buna, suficient de rapid. Poate mi-ar fi placut sa fie mai lung, insa faptul ca are skeg il ajuta la propulsia in linie dreapta si hidrodinamicitate. cand o fi cazul il schimbam daca ramane "mic".

http://hibiscussport.ro/caiace-tura-Enduro.html

Mai puteam merge pe un caiac de tura lunga la momentul ala, cu pret asemanator, vandut derept SH (practic testat de cei de la Hibiscus), insa era mult mai greu de gestionat de un incepator.

Caracteristici Enduro 13
Lungime : 3.96 m
Latime : 0.66 m
Greutate : 20.5 kg

Vreau anul asta sa merg pe Dunare, eventual cateva zile de TID (http://tidromania.ro/fotografii-tid/), asa ca am incercat sa aleg un caiac si cu spatii de depozitare generoase. Enduro are suficient spatiu.

Cele bune,

Tavi
gibonu
@the_tavi

Inca odata, foarte tare caiacul si felicitari pentru achizitie.
Interesanta ideea cu "skeg-ul".

Daca se poate, spune-ne si noua ce inseamna:
"bara anti-furt" si "scaun caiac reglabil pe inaltime" .

Intr-adevar, Dragos este un tip foarte de treaba, care vrea sa ajute clientul si nu sa ii ia banii cu japca, bagandu-i pe gat marfa pe care el nu o vinde.

Vad din poze ca si tu ai optat pentru prinderea cu doua chingi de portbagajul masinii.
Tin minte ca dupa ce mi-am luat caiacul in 2009, l-am intrebat pe Dragos cat costa un suport de caiac de la Thule.
Iar raspunsul lui Dragos a fost "Daca vrei neaparat suport de la Thule, eu iti iau banii pe el. Insa mai bine iti iau 50 de lei pe doua chingi si te duci tu si iti iei niste burete de izolat tevi care costa cativa lei"

Referitor la nevasta, era o gluma de genul:
Cea mai mare temere a mea este ca in cazul in care mor, nevasta imi va vinde bicicleta/caiacul/moto/etc cu cat i-am spus eu ca le-am cumparat.
neumann
QUOTE(the_tavi @ 5 Mar 2015, 21:39)
Mai puteam merge pe un caiac de tura lunga la momentul ala, cu pret asemanator, vandut derept SH (practic testat de cei de la Hibiscus), insa era mult mai greu de gestionat de un incepator.
*



Ceva de la Tahe?

QUOTE
@the_tavi

Inca odata, foarte tare caiacul si felicitari pentru achizitie.
Interesanta ideea cu "skeg-ul".

Daca se poate, spune-ne si noua ce inseamna:
"bara anti-furt" si "scaun caiac reglabil pe inaltime" .

Intr-adevar, Dragos este un tip foarte de treaba, care vrea sa ajute clientul si nu sa ii ia banii cu japca, bagandu-i pe gat marfa pe care el nu o vinde.

Vad din poze ca si tu ai optat pentru prinderea cu doua chingi de portbagajul masinii.
Tin minte ca dupa ce mi-am luat caiacul in 2009, l-am intrebat pe Dragos cat costa un suport de caiac de la Thule.
Iar raspunsul lui Dragos a fost "Daca vrei neaparat suport de la Thule, eu iti iau banii pe el. Insa mai bine iti iau 50 de lei pe doua chingi si te duci tu si iti iei niste burete de izolat tevi care costa cativa lei"

Referitor la nevasta, era o gluma de genul:
Cea mai mare temere a mea este ca in cazul in care mor, nevasta imi va vinde bicicleta/caiacul/moto/etc cu cat i-am spus eu ca le-am cumparat.


Bara antifurt e o ureche de metal de care poti prinde un cablu, deobicei situata in spatele cockpitului, pe puntea spate tongue.gif

Scaun reglabil pe inaltime - practic e o "banda" care ridica partea din fata a scaunului, avand niste "catarame" pe ambele parti. Ca sa ridici scaunul cu totul, kayakul meu cel putin are o bucata de spuma poliuretanica pe forma respectiva.

La caiace de plastic, nu e asa important buretele ala pe care n-a vrut sa-ti ia banii Dragos. Alea de fibra se pot sparge sub tensiune, asa ca e bine ca tensiunea la transport sa fie preluata de burete.

gibonu
Daca se poate pune o poza cu "o ureche de metal de care poti prinde un cablu, deobicei situata in spatele cockpitului, pe puntea spate" raman dator.

@neumann

Poate nu m-am exprimat eu destul de clar.
Dragos nu a vrut sa imi ia banii de un suport Thule pentru carat caiacul, nu pe buretele pentru izolat tevi.
the_tavi
Multumesc de urari!

Sa fiu drept, dupa ce mi-am aranjat scaunul si sprijinul de picioare la prima iesire, nu am mai umblat la ele, asa ca nu mai tin minte cum se gregleaza scaunul "pe inaltime". Pot doar sa spun ca nu e dintr-o bucata, se "rupe" in doua, sezutul si sprijinul de spate.Scaunul se vade mai bine aici:
http://www.paddling.net/buyersguide/showBo...boattype=Kayaks

Bara antifurt nu am folosit-o inca, dar din ce spune neumann, incliun sa cred ca e treaba de care are omul din poza de mai jos prinsa padela. Macar ca eu nu imi aduc aminte de ea.
http://hibiscussport.ro/caiace-tura-Enduro.html

Parca la vanzare cu pret bun in momentul achizitiei mele era cel de mai jos:
http://hibiscussport.ro/caiac-de-mare-CoastSpirit.html

Am urmat sfatul lui Dragos si mi-am luat Enduro. Cred ca Tahe Marine-le nu imi incapea in garaj, deci pana la urma tot bine a iesit. smile.gif Pentru amatorii de jucarii de-astea, recomand asteptarea "Black Friday". Eu imi achizitionasem deja atelajul si acareturile, dar anul trecut de Black Friday Hibiscus a avut niste preturi fara pereche, reduceri masive la destul de multe produse.
De exemplu un Riot Edge 14.5, care imi facea mie cu ochiul a fost expus de Black Friday la aprox 2.800 RON. Altfel, pretul lui este acum cam asa:
Pret caiac Edge 14.5: 4 160 lei
Oferta presezon: 3 540 lei

Cat despre metoda de prindere pe masina, am optat pentru chingi, insa la drum lung o sa il ancorez si din fata si din spate, de carligele masinii. Nu as vrea sa vad caiacul cum o ia razna la vreo frana mai severa.
Folosesc ceva spuna pentru a proteja caiacul la strangere pe portbagaj, fara protectie am observat ca la o strangere puternica se deformeaza, chiar daca e facut dintr-un plastic serios. Oricum, e mult mai putin sensibil ca cele de fibra sau lemn.
neumann
deasupra siglei "Riot" e o ureche metalica (manerele sunt din material textil la modelul asta).

user posted image

Practic un punct de care sa ancorezi un lant sau un cablu metalic.


Intre capacul de cauciuc pentru compartimentul spate si cockpit, exista o ureche metalica pentru acelasi motiv, prins un cablu si ancorat de ceva.

http://hibiscussport.ro/caiace-tura-Enduro.html
the_tavi
Bag de seama ca am raspuns sincron smile.gif
neumann
Ma cam mananca limba sa pun o povestire de anul trecut, avand in vedere ca se apropie vara si e inceputul sezonului de balaceala in riu, asa ca o sa incep cu inceputul, care inseamna traversarea cu feribotul a Marii Baltice, incarcati cu toate cele de trebuinta. Pentru cine nu stie, traversarea cu feribotul e mereu prilej de o mica petrecere intre prieteni, asa ca seara s-a lungit un pic (eu am plecat pe la 2 din bar, insa ora inchiderii e in jur de 4 am, de care mai ales persoanele cu familie si care nu scapa prea des de acasa incearca sa profite din plun). Pentru prima zi, aveam de condus din Stockholm pana in Koppang (Norvegia) cca 600 km, urmand se ne abatem intr-un sat penumelelui Rot, sa verificam la unu' dintre poduri daca mere suficienta apa la vale pentru a ne da.

Nu-mi amintesc prea mult din drumul Stockholm - Rot, decat ca am reusit sa dorm in cateva reprize, si am oprit la o benzinarie pe undeva intr-un sat, care avea atat magazinul cat si buda inchise (ori ca era duminica, ori ca era weekendul cu Midsommar), noroc ca era langa o padure si am gasit relativ usor un copac unde sa scap de lichidele acumulate in procesul de hidratare post euforica. In fine, suntem deja pe pod, mie nivelul apei nu-mi spune prea mult, decat ca sigur nu ne putem da pe acolo, insa se pare ca interpretarea e alta: daca blovanii sunt acoperiti, inseamna ca riul e practicabil. Ok, nu stiu, n-am mai fost, am incredere in uameni. Asa ca parasim drumul principal si urcam pe niste drumuri forestiere care par sa duca de nicaieri catre nicaieri. In plus, vremea mohorata devine o ploaie marunta de vara, parca si aia vine mereu in ultima zi din uichendul cu Midsommar, parca special pentru a te tine in casa si-ti accentua durerea de cap. Ploaia aia marunta de asemenea face ca tot nisipul rosu, suedez, din care e construit drumul, sa se lipeasca de masini, ma si gandeam ca daca avem ulterior nevoie de saci cu balast sa ancoram diverse prin camping, il putem folosi fara probleme, cu conditia sa se usuce mai intai. Pe masura ce continuam cu dialogul asta interior, ajungem la o bifurcatie unde la dreapta se vedea un pod, iar la stanga drumul urca pieptis peste coasta. Mi se spune ca podul ala e locul unde se termina excursia pe riu, si e bine sa nu-l ratez, insa oamenii nu-si amintesc pe unde trebuie sa continuam, asa ca presupunem ca trebuie sa urcam. Eram cu vreo 5 masini si 17 caiace colorate dupa noi, reuseam cu usurinta sa atragem atentia prin satele uitate de lume din "Sverige Midlands". Dupa vreo 500 m de urcat vad un semn care spunea ca e zona militarizata, insa nu am inteles prea clar daca avem voie cu masina pe acolo sau nu. Cred totusi ca la anumite ore si zile din saptamana accesul era interzis, in special noaptea, ma gandesc ca armata suedeza se antreneaza pe acolo, insa mi se spune sa nu-mi fac probleme biggrin.gif dar ca am gresit drumul, trebuia sa o luam pe pod. Cu singura problema ca nu prea poti intoarce masina nicaieri odata intrat pe acel drum, asa ca am facut cel putin vreo 5 km pana am gasit loc, si inca 5 km la vale, evident toata distractia costand aproape 30 minute. Am trecut podul cu pricina, si am aut ocazia sa vad pentru prima data ca pe ce o sa ne dam (imaginea e chiar de sub pod, luata la plecare)

[attachmentid=1627991366]

Dupa inca vreo 30 minute, ajungem in final la un lac (fara nume - zona militara, remember?), cam exact in momentul in care ne prinde din urma un land rover kaki, masina curatica, bine intretinuta, cu ceva proiectoare pe bot si carosata gen aro 243, cu 2 militari in ea. Ma pregatisem sa imi aduc aminte unde am pasaportul, insa domnii nici macar nu s-au dat jos, au parcat masina cu fata catre noi si urmareau interesati circul, respectiv, dat jos barcile de pe masini, gasit hainele de riu, schimbat hainele, inclusiv "underwearul"), urmand ca evidente 2 masini sa plece jos, din care una sa se intoarca, iar cealalta sa ramana la pod pentru a conduce "soferii" si a recupera tot convoiul. Pe cand ma uitam eu la soldatii suedezi, gandidu-ma ca nu e politicos sa le mai fac si poze, dupa ce ca ne lasau in pace, iar ei la noi, cu interes sa vada daca le aruncam in aer micul baraj/hidrocentrala de la capatul lacului, observ o alta chestie faina (pe care nu am pozat-o insa o vad pe gugal):

[attachmentid=1627991374]

Ma si gandeam la o discutie avuta mai demult cu prietena mea in Franta, unde am vazut restrictii de 80 la ora pe zone care aratau cam ca transfagarasanul, numai ca o singura banda pentru doua sensuri. Adica, ori iti trebuie motor la urcare, ceva in genu 160 de cai pentru o compacta daca vrei sa urci aia cu 80 la ora, ori iti trebuie oo sa mergi cu 80 la coborire, si in ambele cazuri mult bulan sa nu vina nimic din sens opus. Se pare ca suedezii au dus-o catre nivelul urmator, mergi matale coae cu maxim 90, ca noi avem reni p'aici prin padure, "högurrogeln gäller" - daca ai dubii, aplica prioritatea de dreapta!


Terminam si cu pregatirile, si vine momentul mult asteptat. Existau doua variante, ori punerea kayakului in lac si trecerea prin baraj, care avea una din porti deschisa, cu un drop de vreo 3 m inaltime si lung de vreo 10m, sau direct in riu. Evident, nu era sa pierd distractia, ma asteptam sa fie mult mai "lipicios" stoperul de la baza insa am trecut prin el fara probleme. A inceput bine.

Urmeaza apoi cateva "repezisuri" tehnice, de creeking, cu unele drop-uri de aproximativ 1 m, in succesiune. In unele zone sunt cam incet in abordarea traiectoriei corecte, si trebuie sa pun padela in apa si sa pivotez in jurul kayakului, insa totul merge bine, ajutat si de faptul ca riul nu curge foarte repede. Situatia ar fi fost mult mai grea cu un debit mai mare.

Dupa vreo 2 km, ajungem intr-un loc unde se pierde linia orizontului, si toata lumea trage pe dreapta pentru a inspecta urmatorul tobogan.

[attachmentid=1627991484]

Asta se dovedeste a fi principala atractie de pe tot traseul. Imi arunc privirea de sus si de undeva de la mijloc, magandesc ca in partea a doua sunt ceva bolovani care nu sunt acoperiti suficient, insa cu ceva viteza si control, cred ca se poate trece, important e sa nu te infigi in ei. O mica ezitare, in final iau decizia de a cobori pe slide. 4-5 vasle puternice, reusesc sa iau directia propusa si incep sa alunec la vale. La un moment dat incep sa deviez usor spre dreapta, lucru care nu imi place, insa maresc viteza si ma inclin usor pe spate, si astfel trec peste primul bolvan. Sunt deja in ultima treime, si sar din bolovan in bolvan, cu efecte interesante asupra partilor moi ale corpului, acum important e sa trec de stoperul de la baza. Lucru care iarasi se intampla fara probleme, reusec sa zbor de la vreo 2 m si ating cel putin 7-8 metri in lungime, cad fix pe apa aerata care amortizeaza bine saritura si reusesc sa raman in picioare (de frica sa nu aterizez plat, m-am inclinat usor spre dreapta).

Trece toata lumea de slide, unii chiar se dau de 2 ori, atmosfera e relaxata.. si ne hotaram sa continuam in 2 grupuri. Primul, grupul care nu a avut "inotatori" si vrea sa mearga ceva mai repede, unde imi gasesc si eu locul. Mai sunt cateva locuri pe traseu cu apa putin adanca si pietre de ocolit, insa nimic spectaculos, pana la ultima "cascada" de sub pod - cea din prima poza. Acolo imi ies bine primele 2 dropuri insa reman cumva pe o directie gresita inainte de al 3-lea, plantez vasla ca pe un bat de schi si reusest sa pivotez in jurul ei pe directia dorita, insa simt ca ramane blocata. Din reflex, ii dau drumul (situatiile de genul asta se pot termina cu umar dislocat, ceea ce s-a si intamplat unuia din grup intr-una din zilele urmatoare, Inainte sa dau drumul la vasla, aud si un usor zgomot de fibra de carbon sparta... Insa, pana sa am grija de asta, trebuie sa am grija de urmatorul drop, de cca 1m, cu stoper si fara vasla. Asa ca ma inclin in fata cat pot, stau cu buzele lipite de kayak si mainile intinse, si reusesc sa mentin suficienta viteza cat sa trec de "backwash" (curent invers?). Imi aduc aminte ca acolo e momentul sa ies de pe riu si mi s-a spus sa nu trec de pod, asa ca reusesc sa pedalez cu mainile in edy in spatele pilonului, iar de acolo traversez un usor fir de apa care nu curge prea tare pana pe mal. Ies din kayak, moment in care mi se aduce vasla, aparent doar crapata si mi se arunca ceva priviri intrebatoare referitor la decizia de a ii da drumul). Le explic ca da, a fost o decizie buna, si le arat ca de fapt una din padele e crapata in doua, fisurile aproape se unesc. Asta era o vasla noua, cumparata chiar inainte de excursie si a fost destul de scumpa (cam cat un kayak mai ieftin de la hibiscus). Noroc ca imi luasem 2 vasle cu mine, asa ca am avut cu ce pedala in urmatoarele zile. In fapt, bilantul final de fiecare an al excursiei in Norvegia include 3-4 vasle rupte. Ulterior am incercat sa cumpar una similara din Strie Strømmer, insa era cam cu 25% mai scumpa decat am luat-o eu. A ramas sa fie reparata prin inlocuirea padelei/"lopetii" drepte la intoarcere.

Cam asta a fost prima zi, dintr-o excursie ce a adunat 3000 km pe sosea in 7 zile si 6 riuri diferite, si mi-a dat ocazia sa cunosc adevarata Norvegie, nu cea turistica, inca de la prima excursie in tara fiordurilor si a cascadelor.
the_tavi
Ce tare e aia cu limitarea la 90! smile.gif

Superba aventura! La ce povestesti acolo, bag seama ca esti experimentat in WW. De cate vreme te dai?

ipiq
Caiac - Dunare - editia 2015

[attachmentid=1628003175]
[attachmentid=1628003176]
[attachmentid=1628003179]
gibonu
@ipiq

Golful Dubova, daca nu ma insel.

Prin Cazane (mari sau mici) n-ai fost, pentru ca mi-ar place sa mai vad niste poze de acolo.
ipiq
Da. Am stat iarasi in golful Dubova la pensiunea Decebal. Am fost si mai sus putin spre pestera Ponicova, si mai jos putin spre manastirea Mraconia. Poze nu prea mai am...
Gonflabilu' meu (si plamanii mei) nu sunt de cursa lunga...
ipiq
Ultima zi de vara
[attachmentid=1628009835]
[attachmentid=1628009836]
[attachmentid=1628009837]
gibonu
Canalul lacul Mânâstirea – Dunăre (județul Călărași)
26.06.2016

Asta este canalul.

[attachmentid=1628037147]

Nu cred că cee ace am scris mai sus este denumirea corectă a canalului respectiv, însă n-am reușit să aflu dacă acel canal are un nume.
Dacă știe cineva mai multe detalii, îl rog să nu ezite.

Din câte am înțeles acesta este un canal de irigații, lung de 10 km care era gândit să aducă apa din Dunăre pănă la stația de pompare de lânga lacul Mânăstirea.

Capătul canalului dinspre lacul Mânăstirea (se observă ceea ce a mai rămas din stația de pompare).

[attachmentid=1628037148]

Canalul văzut de pe mal (unde am lăsat mașina).

[attachmentid=1628037149]

Lansare la apă s-a făcut fără probleme pentru că nu era deloc noroi. Că niște PET-uri mi-au lăsat un gust amar e altă problemă.

Am început să vâslesc (nu cred că a padela este un termen corect) către Dunăre.

[attachmentid=1628037150]

La scăldat.

[attachmentid=1628037151]

Zonă inundată.

[attachmentid=1628037152]

În apropiere de Dunăre este pădure pe ambele maluri.

[attachmentid=1628037153] [attachmentid=1628037154]

Pe fundal se vede ieșirea în Dunăre.

[attachmentid=1628037155]

Până să ajung aici, un domn își întindea plasele de pescuit, de mai multe ori, pe toată lățimea canalului.
Când m-a văzut, a cam țipat la mine “Ai grijă să nu îmi strici sculele” de parcă era balta lui.
Cum nu aveam niciun chef de scandal, l-am asigurat pe respectivul domn că nu îi stric nicio plasă, pentru că caiacul are un pescaj destul de mic și nici nu are cârmă.
Auzind asta, omu’ s-a liniștit și n-au mai fost probleme.

Apoi, chiar la ieșirea pe Dunăre, pe mal erau niște cocalari la picnic, cu un Passat combi din care duduiau niște manele.
Plus niște fete care faceu baie în Dunăre și se filmau cu ajutorul unul selfi-stic.

Pe Dunăre, privire spre amonte

[attachmentid=1628037156]

și spre aval.

[attachmentid=1628037157]

Spre suprinderea mea, se poate vâsli și spre amonte, pe lângă mal chiar nu sunt probleme.
Sau n-au fost cei 200 de metri pe care i-am parcurs.

Un fel de miniplajă cu nisip, pe care puteam debarca fără probleme, însă era deja ora 18:00 și mai aveam 10 km de vâslit până la mașină.

[attachmentid=1628037158]

Intrarea din Dunăre în canal.

[attachmentid=1628037159]

Domnul cu plasele încă nu terminase treaba așa că l-am întrebat dacă nivelul apei este tot timpul la fel.
Omu’ m-a asigurat că nu și că “într-o lună apa scade, nu mai poți ieși în Dunăre”.

Ajuns acasă, m-am apucat de studiat cotele apelor Dunării (cei mai bătrâni poate își aduc aminte că odată acestea erau anunțate zilnic la Radio România Actualități, îninte de ora 12:00 în mai multe limbi, inclusiv în rusă).
Așadar, la Călărași pe 27.06.2016 nivelul era 323 ca iar azi este doar 308 cm.
Studiul continuă.

Înapoi spre mașina, am parcurs cei 10 km în două ore si 10 minute, cu doar o singură pauză de tigără și căteva pauze scurte de ohihnă a brațelor.

Soarele se pregătea să apună.

[attachmentid=1628037160] [attachmentid=1628037161]

Ca să nu fiu țigan, acum am și scrumieră în caiac (cutia unui film foto).

[attachmentid=1628037162]

Cam asta a fost.
Îmi pare rău că n-am putut sta mai mult pe Dunăre, însă asta rămăne pe data viitoare (dacă cotele apelor Dunării permit acest lucru).
adi_ar
QUOTE(gibonu @ 1 Jul 2016, 18:28)
...
Spre suprinderea mea, se poate vâsli și spre amonte, pe lângă mal chiar nu sunt probleme.
Sau n-au fost cei 200 de metri pe care i-am parcurs.



Intodeauna pe langa mal, in special pe interiorul meandrelor, se formeaza contracurenti care te ajuta sa vaslesti contracurent. Daca este o meandra mai larga, poti chiar vedea uneori cum apa curge "invers" huh.gif .
Alteori, datorita pragurilor si bancurilor de nisip, se formeaza "cocoase" de apa, datorita presiunii cu care curentul impinge apa peste bancuri.
Cine nu ajunge sa vasleasca, macar o data, mai greu poate intelege senzatiile.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.