Instalatie GPL clio - topic general, are cineva montat asa ceva pe masina?
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL clio - topic general, are cineva montat asa ceva pe masina?
PhilipMorris |
![]()
Post
#61
|
||
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
|
||
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|||
Laurentziu83 |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
E mai complicat la diesel sa montezi GPL, instalatiile sunt foarte scumpe, de fapt nu s-a ajuns la fabricatia de serie, mai asteptam.
|
--------------------
.
.
.
|
|
andurs |
![]()
Post
#63
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Dupa cum am promis in decembrie imi montez gpl.
Am reusit sa fac rost de bani si vineri (08.02.08) sunt programat sa-mi monteze instalatia. Daca aveti ceva sfaturi (de ex. la ce tre sa fiu atent cand lucreaza nenea mecanicu roman la masina) va rog sa mi le comunicati. Multam. ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
SorinV |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
estetica in primul rand, apoi sa nu iti macelareasca furtunurile de apa, si sa ai grija cand pune duzele in galeria de admisie s anu cada mizerie acolo. atat tot.
|
--------------------
a
a
a
|
|
MVD |
![]()
Post
#65
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
ieri am condus un logan 1,6 16V pe gpl nici nu iti dai seama cand trece pe gaz, si la consum tot atit ia cit benzina daca nu ii dai in gura, asa ca toti care nu sant de acord pe acest forum nu au decat sa isi pastreze parerile proaste pentru ei, ca eu nu ma mai iau dupa nimeni, ma si testez daca imi place fac daca nu nu ,ce rost are forumul asta sa ne tot contrazicem uni pe altii?.Nici nu sint documentati vorbesc asa de a fi destept, cand ingineri de la reno imi pune bec in bord de GPL la Clio 1,4 16V, orcum imi pun si eu in data de 27.02 cu 2150ron, cu rezervor toroidal inst. costa 2000 ron cu tot cu montat si rezervorul 150 ron.Si sa mai stie si astia de pe forum ca motoarele noi care merg cu benzina fara plumb merg si pe gpl fiindca e arderea uscata la amindoua. PA frumosilor care nu credeti mai luati carti si studiati ca eu asta am facut in scoala 4 ani.
This post has been edited by MVD: 9 Feb 2008, 06:13 |
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
SorinV |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@ MVD fiecare are dreptul la o opinie atat timp cat nu bate campii rau de tot, cum se intampla de mult ori.
acum revenind la subiect 1. pe gpl consuma mai mult ca pe benzina e logic si normal sa fie asa iti spun pt ca am si eu pe masina mea. 2.e adevarat ca nu se simte trecerea pe gpl dar nu intotdeauna. ai sa vezi pe pielea ta. 3. gasesti instalatii si mai ieftin . eu am dat 2050 de lei pe ea cu montat si cu rezervor toroidal. 4. arderea e uscata la gpl si umeda la benzina de orice fel. plumbul din aia veche avea alt rol. umezeala e cea care face rau pt ca ajunge in ulei. daca nu te convingi cauta o carte de motoare termice si uitate dupa stratul limita. o sa intelegi de ce e asa. 5. nu a zis nimeni ca trebuie sa faci ce iti spunem noi. totul e cu caracter informativ. oricum tot ce faci faci pe proprie raspundere. |
--------------------
a
a
a
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#67
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
@MDV reno iti pune bec pentru instalatia LUI, testata de EL, nu pentru ciudateniile de pe la noi!
Mai bine ia aminte la ce a zis Sorin! P.S. Drum bun, cale batuta, calatorie sprancenata! Don' call us, we'll call you! |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
andurs |
![]()
Post
#68
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Vineri mi-am montat instalatia si sambata am calibrat-o.
La prima impresie sunt cam nemultumit. Are momente cand mi se opreste motorul la ralanti cand revine din turatie, plus ca masina trage bine pe gpl pana pe la vreo 3000 ture, dupa aia merge mai infundat (nu mai are zvac) si clipeste in bord un beculet de la senzorul de gaze pe esapament (sau ceva de genul asta). Astazi tre sa trec din nou pe la service sa vada cum poate s-o mai regleze. Am sa va tin la curent cu evolutia faptelor. P.S. Pe benzina functioneaza impecabil, nicio problema. |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
SorinV |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
sa iti scada presiune de comutare pe benzina pt ca am senzatia ca e prea sus. si la mine mai face uneori faza cu trecutul pe benzina cand revine din turatie dar foarte rar mi- s-a oprit motorul. Pe de alta parte in ultima vreme face as si pe benzina asa ca nu vad o legatura directa. becul nu stiu care e faza cu el la mine totul e ok.
cat despre tras e normal sa nu traga la fel de bine da nu pot sa ma vait eu am duso pana in 6000 pe gpl si e ok. |
--------------------
a
a
a
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Andurs: ai montat Tomasetto cu electronica STAG 200?
Daca da, atunci inseamna ca ai plecat direct pe gaz de la service si nu s-a "invatat" ecu gpl. Dute la service, cere sa-ti faca o autocalibrare, apoi la sfarsit iti va aparea pe tester mesajul "adjust the multiplier map on the road", las-o pe benzina si umbla vreo cativa km prin oras, daca se poate intr-a 4, sau chiar a 5-a apasand acceleratia eventual pana la podea (dar nu brusc), mai eliberezi acceleratia, mai apesi mai puternic, etc, etc. Cauta sa mergi atat subturat, cat si normal sau supraturat. Apoi, cupleaza pe gaz si repeta manevra, avand grija insa sa accelerezi progresiv, nu sa lipesti pedala la podea brusc, la fel, mergi cativa km pe gaz in acelasi stil. Mersul asta are rolul de a forta sonda lambda sa "lucreze", in prima faza sa se creeze mapa pe benzina si apoi mapa pe gaz, si trebuie avut grija ca mapele sa se potriveasca, cam ca in poza. Apoi te intorci la service si ceri sa verifici asta. This post has been edited by Laurentziu83: 12 Feb 2008, 16:05 Attached thumbnail(s) mape.JPG ( Size: 164.3k ) Number of downloads: 509 |
--------------------
.
.
.
|
|
andurs |
![]()
Post
#71
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
@Laurentiu
Da, mi-am montat Tomasetto stag 200. Problema nu-i din calibrare sau map-are. Am mers cu un nene cu laptopu conectat la calc in masina vreo 30km atat in oras cat si in exterior pana s-au trasat diagramele atat pe benzina cat si pe gaz. Si nenea ala era chiar priceput, a reusit sa jongleze cu multiplicatorul ala pana mi-a suprapus perfect curbele pe benzina si pe gaz. Singura problema care a zis ca poate sa o aiba este legata de dimensiunea duzelor de la injectoare, ca pana la 3000 turatii merge bine si dupa aia se aprinde check-ul si nu mai trage. O sa merg sa ii puna niste duze mai mari si apoi mai facem o plimbare cu laptopu in masina. Apropo, tu ce dimensiune ai la duzele de la injectoarele pe gaz? P.S. pe forumul gplclub era cineva cu un opel 1.4 16v care avusese aceeasi problema (erau duzele prea mici si i-o limitau la vreo 4000 ture). A pus pus niste duze mai mari , apoi ceva mai mici pana a gasit combinatia ideala. <span class='edit'>13 Feb 2008, 08:01:</span> @Laurentziu - continuare Si la mine se suprapun aproape perfect curbele, mult mai bine decat in poza pe care am vazut-o in post-ul tau ![]() This post has been edited by andurs: 13 Feb 2008, 08:14 |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Sincer habar nu am ce dimensiune au duzele de la masina mea, dar inclin sa cred ca oricum sunt cele mai mici. La tine s-ar putea sa fie nevoie de duze ceva mai mari, intrucat acestea se aleg in functie de puterea motorului in kw per cilindru, dupa graficul de mai jos.
Primul tip de diuze, de 1.8-2 mm se preteaza la motoarele in 4 cilindri de la 60 cp in sus pana la motoarele de 84 cp. Al doilea tip de diuze se preteaza la motoarele in 4 cilindri de la 85 cp la 120CP, samd. La tine probabil au facut comanda montatorii de diuze mai mici, obisnuiti cu loganele 1.4. Asadar, o schimbare de diuze ar trebui sa rezolve problema. De asemenea, presiunea la gaz trebuie sa ramana la 1 bar, cu mici variatii la accelerarea pe gaz. Dupa schimbarea diuzelor, cere o noua recalibrare si stergerea mapelor si creearea altora noi, intrucat se vor modifica complet parametrii. De asemenea, iti dau si manualul de la STAG 200, pentru a te edifica daca mai ai intrebari. Pentru mine a fost biblia in multe chestii la instalatie. Eu am lasat mapa by default, cum mi-a creeat-o stag-ul, am zis ca n-are rost sa o ajustez prea fin, intrucat sunt multumit de cum merge masina, voi vedea si la consum, momentan nu m-am edificat cum e cu suprapunerea perfecta a mapelor. Am sa ma mai documentez, eu oricum mi-am facut singur interfata de diagnoza si pot sa o testez cand vreau. Attached thumbnail(s) Clipboard01.jpg ( Size: 20.02k ) Number of downloads: 520 Attached File(s) ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
andurs |
![]()
Post
#73
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Oricum mi-a zis cel de la service ca dupa montarea noilor duze tre sa mai faca o calibrare si o map-are. Manualul ala il am si eu, ca l-am descarcat odata cu programul, interfata imi lipseste. Dar tipul de la service e de gasca si a zis ca oricand pot sa trec pe la el sa mai ajustam cate ceva, si nici nu mi-a cerut nimic in plus. Asa ca o sa ia laptopul in brate si o sa mai facem o plimbare cu masina. Duzele actuale sunt cele care le monteaza el pe motoarele standard de 1.4 si nu a avut probleme (1.75 - scrie pe ele, uita-te la rampa de injectoare pe gaz). O sa incercam cu duze de 2 sa vedem ce iese (chiar daca dupa calculul din manual mi-ar trebui macar 2.1). Daca motoarele 1.4 8v merg cu 1.75 a zis ca deocamdata nu vrea sa puna mai mari de 2. Om vedea ce iese...
Te tin la curent. ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Duzele se monteaza in functie de puterea motorului, nu de cilindree. Motoare la cilindreea 1.4 sunt de la 62 CP pana la 120 CP, difera insa mult duzele.
Eram sigur ca au montat duze de 1.4 8V de 75 cp (cum am eu) si sunt mici pentru motorul tau. Pe injectoarele mele am vazut doar ca scria 3 ohm, bine, nici nu m-am uitat mai atent, ca sunt ascunse sub filtrul de aer. Daca poti, spune-i sa-ti seteze temperatura de trecere pe gaz la 35-40 de grade celsius (sau mai putin daca dupa trecere motorul merge bine), timpul de trecere la 5 secunde (cat sta pe benzina cand pornesti cu motorul cald), turatia de trecere la 600 sau 700 rpm. Recomand asta deoarece, din service, masinile cam pleaca cu temperaturi de trecere mai mici (rezultatul e ca vor merge mai prost pe gaz in primele minute dupa trecere, pana ajung la 40 de grade) si ca trebuie accelerate peste 1600 de ture ca sa treaca pe gaz, ceea ce mie mi se pare inutil. Eu am setat sa treaca pe gaz la relanti si, in afara de o mica vibratie a schimbatorului nu simt nimic. Asa, nu mai trebuie sa stai la semafor si sa o turezi din cand in cand ca sa vezi daca poate sau nu sa treaca pe gaz. Daca ai un mecanic la care poti sa te duci des, e bine, eu am reprezentanta in Galati la bosch service unde trebuie sa stau vreo 2-3 ore (basca nici n-am unde sa parchez, ca nu au parcare proprie), ca e plin, sau sa ma duc la Braila, mai precis la iesirea spre Slobozia, la 27 de km de unde stau eu. Asa ca la mine renteaza mai mult sa-mi fac singur interfata si sa mi-o depanez eu, la service sa ma duc doar la interventii in garantie sau sa comand vreo piesa. Poate am sa mai ajung in curand in Iasi (am fost student acolo si mai am destui prieteni) si iti arat cum merge instalatia mea. This post has been edited by Laurentziu83: 13 Feb 2008, 13:10 |
--------------------
.
.
.
|
|
MVD |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
am montat si eu o instalatie Bigas pe 1,4 16v merge super, la turatii de 3000 pe gaz nu mai face motorul galagie ca pe benzina dar cred ca consuma prea mult mentionez ce e primul plin de gpl si cred ca trebuie sa ma duc la ei ptr, reglaje
2 Mar 2008, 07:26: andurs duzele mele sant de 2 si merg ok This post has been edited by MVD: 2 Mar 2008, 07:26 |
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Sa o stapanesti fara probleme si sa te bucuri de un consum mic. Despre bigas nu pot sa-ti zic nimic, nu ma pricep, trebuie sa caut documentatia la ea.
|
--------------------
.
.
.
|
|
MVD |
![]()
Post
#77
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
Merci Laurentziu83. Am fost azi la RAR ptr. trecerea ei in cartea de identitate m a costat la RAR 116,00 RON. Am fost la service la gpl si mi a remapat instalatia acum am facut plinul si vreau sa fac 100 de km in oras si dupa aia sa alimentez sa vad cat consuma. Am sa va spun si voua
4 Mar 2008, 11:43: azi am facut 50 de km in oras si am facut plinul din nou am bagat 5,56 litri de gpl This post has been edited by MVD: 4 Mar 2008, 11:43 |
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
andurs |
![]()
Post
#78
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
@MVD
Curozitate: in ce zona ti-au dat tie gaurile in galeria de admisie? Ca si eu mi-am pus duze de 2 si tot nu merge cum trebuie. Pentru oras e ok, dar in trepte superioare (4, 5) la turatii peste 3000 nu mai face fata. Au zis cei care au montat-o ca s-ar putea sa fie cam departe gaurile de la injectoarele de gaz din admisie de injectoarele pe benzina. Oricum check-ul dela motor se aprinde in continuare cum trec de 2500-3000 de ture. |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
SorinV |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
la mine gaurile sunt date in galeria de admisie de plastic, cat mai apropae de partea metalica, cum dsechizi capota spre tine.
|
--------------------
a
a
a
|
|
MVD |
![]()
Post
#80
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
o sa fac niste poze sa iti arat
|
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
andurs |
![]()
Post
#81
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
La mine sunt putin mai sus decat la SorinV, la vreo 3 cm de partea metalica, chiar deasupra unui senzor (sau ce-o fi ala montat pe admisia de la unul dintre injectoare). Au zis cei care mi-au montat instalatia ca vor sa le mute mai jos, sa dea gauri in partea metalica de la admisie, chiar deasupra injectoarelor pe benzina si ca o sa mearga bine dupa aia.
Eu sincer nu cred ca de la asta e problema, dar o sa incerc si varianta asta. La mine efectiv merge subalimentat motorul de la o anumita turatie incolo; tremura toata masina. O sa pun si niste poze ca sa va edificati mai bine. This post has been edited by andurs: 6 Mar 2008, 15:24 |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
MVD |
![]()
Post
#82
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
pozele
This post has been edited by MVD: 6 Mar 2008, 17:26 Attached thumbnail(s) DSCF0648.JPG ( Size: 961.46k ) Number of downloads: 553 DSCF0651.JPG ( Size: 951.9k ) Number of downloads: 547 DSCF0650.JPG ( Size: 934.21k ) Number of downloads: 534 DSCF0655.JPG ( Size: 960.31k ) Number of downloads: 234 DSCF0656.JPG ( Size: 1017.91k ) Number of downloads: 250 DSCF0657.JPG ( Size: 905.85k ) Number of downloads: 199 DSCF0646.JPG ( Size: 971.14k ) Number of downloads: 181 DSCF0649.JPG ( Size: 965.36k ) Number of downloads: 209 |
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
SorinV |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
exact asa sunt puse la mine si merge excelent masina.
|
--------------------
a
a
a
|
|
MVD |
![]()
Post
#84
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
Azi am facut plinul de gpl consum in aras 10,50 litri la 100 de km. motorul se tureaza ca si pe benzina pana in 6000 de ture si merge excelent
This post has been edited by MVD: 7 Mar 2008, 09:47 |
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
MVD |
![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
cine stie ce ulei de motor trebuie sa pui daca mergi pe gpl.Mentionez ca am pus pana acum full syntetic de cand am masina( de noua) 5w 40 Mobil1 la 15000, 30000,si elf 5w 40
|
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
SorinV |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
mergi tot pe acelasi ulei si de acum inainte. Poti daca vrei sa micsorezi intervalul de schimb la 10000 de km. Asta nu pentru ca ai gpl ci ptca traiesti in Romania.
|
--------------------
a
a
a
|
|
MVD |
![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 13 September 07 ![]() |
multumesc Sorinv
|
--------------------
Renault
clio2
- MM71 DDL
2005 fidji
|
|
andurs |
![]()
Post
#88
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Am mutat mai jos (mai aproape de injectoarele pe benzina) duzele din admisie. Masina merge perfect acum.
![]() Cat despre ulei, eu tot 5w40 intentionez sa-i pun. Deja am 14 mii km si se apropie prima revizie. La urmatoarele revizii am sa merg si eu din 10 in 10 mii, n-am s-o mai las asa de mult (la cat praf inghite pe drumurile din Romania... ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
x_men_clio |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 11 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Laurentziu83 dane si noua saitul ala cu fabricarea interfetei sau scemele
![]() 6 Apr 2008, 11:11: Laurentziu83.>si eu miam pus Gpl pe masina si sunt multumit de el pana acum tre sa ma duc la 1000 de Km sa ii faca recalibrarea,insa nu stiu ce tre sa tin cont sa mearga bine masina,asa ca va rog pt cei care stiu sa imi dea niste sfaturi ce sa tin cont cand umbla nenea pe acolo ![]() This post has been edited by x_men_clio: 6 Apr 2008, 10:11 |
--------------------
Renault
Clio
2005--1,4-8v x_men_stefan
|
|
Serbu |
![]()
Post
#90
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 8 May 08 ![]() |
motoru 1,4 16v e bun. am si eu, trage tare, e fiabil, blah blah blah. da, iti spun eu, nu-ti pune gaz. se duce dreacu toata acceleratia, tot feelingu. daca vroiai gaz, de ce nu ti-ai luat 8v? era ca si cum iti puneai gaz pe dacie. insa nu esti atat de rau, am vazut un moldovean cu un chevy trial blazer, 4,3i. nu era mare motoru da tot era muscle. ce avea in portbagaj? o foarte cilindrica butelie de gaz...deci in conseciinta...motoarele multivalva sunt facute ca sa traga, iar ca sa traga le trebuie benzina, multa benzina. e total lipsit de logica sa iti iei 1,4 16v si sa te gandesti la consum:| dar de, asta e romanu'
|
--------------------
Renault
clio 1.4 16v
2001 I was born in the wrong country :(
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 09:42 |