Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
![]() ![]() ![]() |
Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
kopu |
![]()
Post
#31
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 25 April 04 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Renault Megane 2.2 Sedan, 1.6 16V , 2007
Nissan Qashqai 2014, Acenta + Connect Pack, 1.2 DGI-T, Culoare : Nightshade |
|
Solon |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 30 Aug 2007, 13:13) Cutiile Renault au prostul obicei, daca sunt fortate de un camionagiu, sa intre in treapta inferioara la o turatie la care ar pune in pericol functionarea normala a motorului. Exemplu trait de mine. Un preten cu Megane din 1999[ ce va scriu eu s-a intamplat in 2000] s-a luat la intrecere cu unu. Din treapta a doua pe la vreo 6000 rpm a vrut sa bage a treia numai ca s-a precipitat si a apucat zdravan de schimbator si l-a impins ca animalul inainte, nimerind treapta 1.Motorul s-a oprit aproape instantaneu, iar masina am impins-o pana acasa. ![]() Verdict la service- doua pistoane indoite, 3 camasi sparte plus nu stiu ce alte rahaturi, reparatie 100 milioane. Faza cu schimbatul treptei de viteza in jos la turatie foarte mare nu am mai intalnit--o in afara de Renault. |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#33
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Asta cu a 1-a...A avut mana de tractorist de a bagat-o fara sincron...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Solon |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca a indoit si levierul.
![]() Inainte sa o comita a si zis - Ce m....i cenzurat ai de nu intri. Iti dai seama ce forta a pus in mana cu care schimba. |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Super tare...
<din lipsa de cuvinte> Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Din pacate in cazul meu a intrat "cu un deget"!Adica fara nici cel mai mic efort!
Ramin cu nelamurirea:cureaua nu trebuia sa preia din soc?Pe ea nu se vede ABSOLUT numic! In cazul 'camionagiului" cureaua cum era? This post has been edited by verzuiul: 30 Aug 2007, 15:41 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
Solon |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ciudat e ca eu nu am auzit la service absolut nimic despre curea.
Dar si eu si pritenul meu eram socati cand vedeam ce deviz faceau aia! Nu am retinut, nu are rost sa te induc in eroare! |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
amsterdam |
![]()
Post
#38
|
![]() no member Group: Members Posts: 181 Joined: 25 July 07 From: sb ![]() |
solon sigur nu erai tu ala care facea liniute?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() acuma nu trebuie sa iti fie rusine... ![]() |
--------------------
renault
megane
- 58-TRZ
2007 expression It is better to beg for forgiveness than to ask for permission
|
|
Solon |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Stai linistit, amsterdam!
![]() Nu e genul meu! ![]() Chestia pe care v-am povestit-o chiar e reala. |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
caktuss |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
ce "soc" vroiai sa preia cureaua ?
ca a sarit cativa dinti sau ca se rupea, rezultatul era acelasi cred ca la tine s-a intamplat asta a din cauza ca motorul nu s-a turat suficient de rpede de la 750 rpm la peste 5000 cat impune viteza in momentul respectiv si a sarit cureaua de pe role "ai scos din viteza, ai mai lasat si sa ajunga la relanti si ai bagat in a doua si ai ridicat piciorul de pe ambreiaj" asa ai facut ? |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
verzuiul |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Nu am asteptat ralanti.Pur si simplu am apasat ambreiajul,am dat II-a si atit.In loc de a IV-a,Din greseala(oboseala),poftim.Clar?
|
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
augustinel64 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 5 February 07 From: la mal de mare ![]() |
Indiferent ce greseala facea nu trebuia sa se intample asa ceva
|
--------------------
renault
laguna 3
- ct 64 ela
2013 facelift gris platine 1,5 dci 110cp renault clio symbol phase 4 1,4 8v 2007
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu cred ca einstein a pus cel mai bine problema.
Cu alte cuvinte da-o dracu de treaba.... la 4500 e super suficient pt o treapta superioara, nici nu poate fi vorba de retrogradare. O curiozitate personala... de obicei o tii in 4-5000 ture? Inteleg sa nu mergi subturat dar nici chiar asa. Poate si problemele astea se acumuleaza in timp, nu apar brusc. |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
verzuiul |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Nu,de regula 3000.Nu stiu ce sa spun dar in ordine nu e,dupa mine.Pur si simplu am gresit a II-a in loc de a IV-a.
Nu aveam 5000,6000 sau 6500.Aveam 4500.Cureaua repet nu are ABSOLUT nici un semn.Daca surubul nu e strins bine ce se intimpla?Sunt destui specialisti pe aici sa raspunda banuiesc. |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#45
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu conteaza turatia la care erai. Importanta e diferenta intre turatia de la care a cuplat ambreiajul la aia la care trebuie sa ajunga corespunzator vitezei de deplasare. Si socul la care a fost supus motorul.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#46
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nici macar diferenta ai nu conteaza ssilviu. Conteaza ca la viteza aia de deplasare, in a -2a , motorul ar fi trebuit sa atinga 7000 rpm, Cureaua de distributie a sarit (curelele asta fac cand trev\buie sa transmita un soc, sar, nu se rup), si cand ECU a vazut defazaj crunt intre senzir hall si senzor PMI, a zis stop si nu a mai autorizat aprinderea si injectia.
Ca a fost greseala, oboseala, sau rea intentie, gestul ala te-a costat grantia motorului, si poate si a masinii. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
rac |
![]()
Post
#47
|
![]() teo Group: Members Posts: 276 Joined: 23 July 06 From: Rosiori de Vede ![]() |
Daca totul era ok la distributie nu trebuia sa se intample nimic. Era frana de motor si gata. Am vorbit cu cineva care se pricepe. Mi-a spus ca asa ceva se intampla daca ai 5-6 k in tr.III-IV si dai tr.I, care de obicei nu intra insa uneori se poate intampla din cauza timoneriei invechite.
Acest lucru se poate intampla si altora sau s-a intamplat. Ar fi scris in cartea masinii ca e interzis, o atentionare ceva. Eu zic ca a fost o uzura in zona distributiei. @einstein la 90 la ora intr-a doua nu cred ca ai peste 6000 de ture. Poti incerca! ![]() This post has been edited by rac: 30 Aug 2007, 21:56 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
- TR 78 VIV
2006 Bicorp Confort Dynamique, 1.6, 16V, VVT, 2006. 118.000km;1.1.2020.
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
subiect tare de polemica da totusi nu ii raspunde nimeni la om??? daca surubul nu era strans bine nu putea fi asta cauza principala ??
![]() ![]() This post has been edited by ghertzoi: 30 Aug 2007, 21:55 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
adip |
![]()
Post
#49
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Pai la solicitarile suferite in momentul in care a bagat-o intr-a doua cred ca putea sa aiba si surub sudat in capul vilbrochenului, tot ii sarea de pe pozitie cureaua. Hai nu cu sapte, dar si cu doi dinti cred ca era suficient sa-i indoaie supape pe acolo. Gandeste-te numai ca sunt si 2 axe cu came pe curea, cu cat is mai multe repere cu atat sansa de a sari de la pozitie e mare. Mai ales la turatia aia!!!
Eu ma gandesc daca nu s-au rupt si tampoanele in momentul ala |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
verzuiul |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Repet inca o data:cureua nu are nici un semn.Surubul s-a desfacut cu pistolul de aer comprimat DIN PRIMA.Cei 7 dinti dau valoarea aproximativa a decalajului-cureaua nu a sarit!Nici tampoane nu s-au schimbat(acum masina merge ca noua,oricum)
Exista 3 posibilitati: 1)e din vina surubului nestrins(baietii l-au strins dara fara cheie dinamometrica.Dar daca in loc de 4 daN l-au strins la 3,5 de ex.?.Daca foloseau,asa cum scrie la carte,nu aveam nici o treaba cu surubul sau cu ei!) 2)comportament normal al motorului =>e din vina mea(caz in care in manual trebuia adaugata o avertizare cu privire la turatia maxima de retrogradare in treapta inferioara) 3)combinata din 1) si 2)(caz in care probabil s-ar fi intimplat alta data,pe o panta cu gheata,brrr...) In oricare din ipoteze Renault trebuia sa contribuie cu ceva la reparatie,in opinia mea! This post has been edited by verzuiul: 31 Aug 2007, 07:43 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#51
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cuplul de starngere de 40 Nm nu e un cuplu mare, era usor sa-l depaseasca, dar substrangere nu cred sa fi fost.
Daca surubul a fost desfacut cu cheie pneumatica, putea sa aiba si 100 Nm si se desfacea din prima. Daca il desfaceau la mana sau cu o dinamometrica setata pe 35 Nm, atunci puteai imputa strangere defectuoasa. Auzi, in cartea tehnica a masinii te avertizeaza sa nu intri cu ea in pomi? Sau explica cum sa bagi in viteza? Nu cred, si asta pentru ca se presupune ca utilizatorul masinii are permis de conducere si bunsimt, a facut o scola de soferi si stie ca turatia unui motor nu trebuie sa treaca de zona rosie, fie ca motorul e antrenat fie ca antreneaza. Cureaua aia nu e element de siguranta, nu are puncte slabe in ea sa se rupa in caz de supraturare. E curea si nu e lant din motive de acustica. Daca era lant, probabil se rupea, impreuna cu cativa dinti dintr-un pinion. Motorul nu e motor de tanc, sa supravietuiasca oricarei prostii a soferului (daca era, costa mai mult decat costa masina cu totul acum). E asa de greu sa accepti ca ai facut o prostie/greseala si trebuie sa platesti pentru ea? Sau ca renault nu poate sa gandeasca o masina pentru orice abuz la care ar putea fi supusa (de fapt pot, ca exista si renaulturi automate unde nu puteai face asa ceva)? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(verzuiul @ 31 Aug 2007, 08:37) Repet inca o data:cureua nu are nici un semn.Surubul s-a desfacut cu pistolul de aer comprimat DIN PRIMA.Cei 7 dinti dau valoarea aproximativa a decalajului-cureaua nu a sarit!Nici tampoane nu s-au schimbat(acum masina merge ca noua,oricum) Exista 3 posibilitati: 1)e din vina surubului nestrins(baietii l-au strins dara fara cheie dinamometrica.Dar daca in loc de 4 daN l-au strins la 3,5 de ex.?.Daca foloseau,asa cum scrie la carte,nu aveam nici o treaba cu surubul sau cu ei!) 2)comportament normal al motorului =>e din vina mea(caz in care in manual trebuia adaugata o avertizare cu privire la turatia maxima de retrogradare in treapta inferioara) 3)combinata din 1) si 2)(caz in care probabil s-ar fi intimplat alta data,pe o panta cu gheata,brrr...) In oricare din ipoteze Renault trebuia sa contribuie cu ceva la reparatie,in opinia mea! Posibilitatea 4 - vina exclusiva a soferului, sau mai bine zis a "talentului" de conducator auto....asta zic eu ca a fost....asa ca nu mai cauta vinovati...esti singurul vinovat.....tr.3 la 4500 sa dai 2......este exclusiv vina ta....nu stiu ce motoare rezista la asa socuri fara sa nu cedeze ceva... P.S. - in manual nu am vazut sa scrie ca este ca ar trebui sa eviti stalpii si copacii de pe marginea drumului si totusi o faci.....cum nu am vazut sa scrie cata benzina sau motorina trebuie bagata in rezervor la fiecare alimentare si totusi alimentezi nu??? This post has been edited by cj98czh: 31 Aug 2007, 08:39 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Pai 4 al tau e 2) al meu. 4500 RPM nu e o turatie extraordinara si nu cred ca e normal ce s-a intimplat.E dreptul meu sa cred asta,asa cum al vostru e sa credeti contrariul.
O simpla greseala nu inseamna numaidecit prostie dar si aici puteti crede(scrie) ce doriti.Imi iubesc masina,am grije de ea,nu mi-am propus s-a vind in urmatorii 3 ani,nu e de firma,A FOST O GRESEALA! Imi asum O PARTE din vina.Pina la urma nu uitati ca scopul acestui topic este ca nu cumva cineva sa repete greseala mea,si utilizatorii sa se comporte "mai blind" cu masinile lor,sa aiba grija sa nu comita astfel de erori(aprecierile voastre la adresa mea -sau a soferului care nu eram eu in acel moment,sunt "binevenite" dar asta e,s-a intimplat si n-am cum sa dau timpul inapoi.A fost o eroare,nu atit de mare cit consecintele-iarasi,opinia mea! PS La Autobara am rugat sa vada daca totul e in ordine,dar DUPA ce au desfacut surubul au spus ca era complicat sa vada cit de strins e,ca nu au dispozitiv de blocare motor pe inainte(parca).Ramine doar parerea mecanicului...Nu am nici un interes sa dau vina pe Mavexim,dar repet,DACA procedau ca la carte ,folosind cheie dinamometrica nu era nici o problema cu surubul.Fara a face nici un apropo,nu trebuie sa uitam ca ambele service-uri fac parte din aceeasi retea. Va voi tine la curent si cu opinia "franceza"! This post has been edited by verzuiul: 31 Aug 2007, 09:18 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
@verzuiul
De gresit, s-a gresit... 4500 rtm in tr 3 nu e o turatie foarte mare, dar retrogradand in tr 2 turometru explodeaza. Nu stiu sa calculez la cat ar fi ajuns turatia daca era un un super motor, dar spre ex daca esti in tr 4 cu 3000 rtm si retrogradezi in tr 3 ai aprx 4300-4600 rtm, dar deja la 4500 ai cuplu maxim de 151Nm iar la 6000 rtm ai toti calutii pe strada. Cum sa reziste un surub ce poate e strans, in fabrica, cu 40Nm pentru a realiza perfomatele de mei sus, cand tu analizand, teoretic, efectul retorgradarii ii dai cu 151Nm peste gura si explodezi turometru. Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#55
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Mai nu stiu. Incep sa-i dau dreptate si lui verzuiul. Parca turatia aia nu prea e chiar asa de mare. E peste limitare e adevarat. Dar nu cu mult....Se poate sa fie valabil cazul 3.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Ovis |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
QUOTE tr.3 la 4500 sa dai 2......este exclusiv vina ta....nu stiu ce motoare rezista la asa socuri fara sa nu cedeze ceva... Am mers eu cu o Alfa Romeo (parca 156 era, nu mai stiu) la care soferul retrograda la 4000 de ture. Normal o tinea la 5-6000 si nu stiu sa fi avut probleme cu ea. Nu stiu cat permitea masina aia, dar eu chiar nu vad care e problema sa ai 6500 de ture (atat cat se presupune ca ar fi avut verzuiul) chiar si la megane, ca doar turometrul are zona rosie incepand de la 6000 si tine pana la 7000, iar din asta nu inteleg ca ar fi interzis, ci ca e bine sa nu te afli acolo. Faptul ca ai ajuns o singura data in zona rosie dintr-o neatentie, ar trebui sa nu aibe urmari...evident daca nu cumva ti-au facut unii revizia de mantuiala. QUOTE Va voi tine la curent si cu opinia "franceza"! Din pacate, fara o expertiza imediat dupa accident, in care sa ai un raport scris cu aia nu a fost stransa bine, aia a fost asa, aia pe dincolo, e greu sa ceri despagubiri din partea Renault (presupun ca a fost un service Renault cel pe care il incriminezi tu). Incearca sa te pui si tu in locul lor. In plus, cred ca greseala cea mai grava ai facut-o atunci cand ai acceptat sa ti se faca lucrarea cu un termen de garantie de doar doua luni. |
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Nu stiam in acel moment politica Renault de a nu da garantie la garantie.Chiar daca stiam,nu aveam ce sa fac.
|
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
spyball74 |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 24 February 05 ![]() |
QUOTE(verzuiul @ 31 Aug 2007, 13:34) Nu stiam in acel moment politica Renault de a nu da garantie la garantie.Chiar daca stiam,nu aveam ce sa fac. Cum adica Renault a dat garantie de 2 luni. La schimbarea distributiei ai garantia legala a manoperei si a pieselor. Nu poate da Renault garantie la manopera de service. In functie de perioada service-ul care a schimbat distributia poate fi facut raspunzator. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5 DCI 85CP
2007 Dynamique Renault 25 V6 Turbo 205CP - 1990
Skoda Fabia Combi 1,4 TDI - 2008 |
|
ro_megane |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Am facut niste calcule, pe baza unor informatii data de @ssilviu, intr-un post anterior
-------------rtm1000------------4500------------5500------------6000------------6500 1tr--------------7,7--------------34,65----------42,35-------------46,2------------50,05 2tr-------------13,9-------------62,55-----------76,45------------83,4------------90,35 3tr-------------20,5-------------92,25-----------112,75-----------123-------------133,25 4tr--------------26---------------117--------------143-------------156---------------169 5tr--------------32---------------144--------------176-------------192---------------208 in tabel se regaseste viteza pe ora corespunzator treptei si turatiei. Acum daca tr3 are 92,25 si retrogradeaza in tr2 si se mentine viteza, turometrul urca la 6637. Alte ipoteze ale turatiei in tr2 se pot da in functie de rampa, in sensul cu cat diminueaza inclinatia rampei viteza de deplasare: - la 90km are 6475rtm - la 88km are 6331rtm - la 86 ... 6187 - la 84 ... 6043 La soc si Nm ma mai gandesc... Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Aici sunt "liniare" toate calculele,ceea ce nu stiu daca se intimpla in realitate.
|
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 15:45 |