Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

15 Pages « < 9 10 11 12 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

bucse punte spate megane II, SE POT SCHIMBA ???

djcristi
post 8 Sep 2015, 17:04
Post #281


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




se lasa putin pe fata intradevar cu suspensia stock , dar daca nu franeaza spatele corect se lasa si mai rau. Momentan la mine se lasa pt ca am si amortizoarele uzate, dupa schimbarea lor va fi mult mai ferma.

Legat de discuri, eu si cu alti prieteni care circulam preponderent prin Bucuresti schimbam discurile fata la 50mii, se explica datorita traficului si faptului ca nu mergem econom/defensiv.

Placutele dure vor frana mai bine, si cum viata discului este legata strict de franare e normal sa se duca mai repede, prefer sa schimb discurile mai des dar sa tina foarte bine pedala/frana, decat sa o apas la greu / sa am frane slabe si sa le schimb mai rar.

Etrierii sunt stock, nu necesita schimbare pt a frana in parametri, nu au defecte. Placute + discuri schimbate la timp.

putem discuta in topicul potrivit, inchei discutia offtopic aici.

This post has been edited by djcristi: 8 Sep 2015, 17:04


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 16 Sep 2015, 15:12
Post #282


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




Intrebare, de ce are bucsa profilul ala pe interior? Adica de ce n ar fi fost uniform canalul, plin, si nu cu caneluri? Eu zic ce cred, daca nu e asa poate gresesc
E facut asa sa ii dea voie/loc surubului sa se invarta in momentul in care masina e lasata pe roti dar surubul a fost strans cu punte nesuspendata.

A strans cineva surubul fara punte suspendata si apoi a constatat ca bucsa s a torsionat din cauza asta?

Plus ca masina nu merge intotdeauna cu aceeasi pozitie, ma gandesc ca atunci cand e f incarcata de ex asta se transmite si in articulatia de bucsa nu numai in arcuri si amortizor

This post has been edited by aqua: 16 Sep 2015, 15:23


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 16 Sep 2015, 15:21
Post #283


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




pai odata strans surubul nu se mai poate invarti prinderea bucsei in jurul lui. Se poate vedea clar la una la care au fost stranse cu rotile in aer cat de torsionate stau bucsele cand sta pe roti.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 16 Sep 2015, 15:32
Post #284


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




Nu zic ca nu e asa, totusi profilul ala trebuie sa aiba un rol, nu e facut estetic sa dea bine, cele 4 caneluri sunt f inguste, de asta zic ca surubul ar avea voie sa se invarta cat de cat pe ele, daca ar fi fost plin canalul interior atunci da, surubul cred ca fiind ingropat in canal n ar mai fi avut aceeasi toleranta la torsiune


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 16 Sep 2015, 16:32
Post #285


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




surubul nu tb sa aiba miscare deloc, pt ca astfel se va misca si la torsionarea lor si nu isi mai au rostul.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luca76
post 16 Sep 2015, 17:27
Post #286


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 26 May 14
From: Cel mai sarac judet din tara




canelurile sunt facute pentru a nu permite blocarea surubului pe bucsa,mai bine zis griparea in timp

bucsa nu trebuie sa se roteasca pe surub,altfel care ar mai fi rolul ei?

This post has been edited by luca76: 16 Sep 2015, 17:31


--------------------
renault Kadjar 1,5 blue dci manual - Numar de vaslui 2019
prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 16 Sep 2015, 17:59
Post #287


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




Da, ar putea fi asta o explicatie, cand ma refer sa aiba loc de rotire nu ma gandesc ca ar avea loc sa joace surubul pe acolo, ci doar cat sa se roteasca in interiorul bucsei, tocmai sa nu torsioneze cauciucul bucsei
Exista pe undeva in manual de reparatii descrisa operatiunea? Ca se strange surubul cu puntea la nivel obisnuit?


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luca76
post 16 Sep 2015, 18:16
Post #288


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 26 May 14
From: Cel mai sarac judet din tara





daca ar permite rotirea in timp s-ar uza atat surubul cat si interiorul bucsei si se vor produce zgomote .


--------------------
renault Kadjar 1,5 blue dci manual - Numar de vaslui 2019
prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 16 Sep 2015, 18:27
Post #289


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




QUOTE(aqua @ 16 Sep 2015, 18:59)
ci doar cat sa se roteasca in interiorul bucsei, tocmai sa nu torsioneze cauciucul bucsei
*



TOCMAI , ele trebuie sa se torsioneze cand puntea este in alta pozitie decat cea normala, gen pe curbe sau denivelari. Partea din interior care se prinde de caroserie tb sa fie fixa, deci nu tb sa se roteasca in jurul surubului.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Sep 2015, 19:05
Post #290


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(luca76 @ 16 Sep 2015, 18:27)
canelurile sunt facute pentru a nu permite blocarea surubului pe bucsa,mai bine zis griparea in timp
*




QUOTE(aqua @ 16 Sep 2015, 18:59)
Da, ar putea fi asta o explicatie,
*



Nu ar putea fi, este, si e singura explicatie, de aia e canelat, sa nu se gripeze, spun din experienta, am scos surubul gripat din bucse de fata pline, doar cu flexul, altfel nu ai cum. Nu are legatura cu rotitul si torsionarea bucsei, odata strans, asa ramane, fie ca e bucsa plina sau canelata, si trebuie strans doar cu masina pe sol.

This post has been edited by argon: 16 Sep 2015, 19:06


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 17 Sep 2015, 20:51
Post #291


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 16 Sep 2015, 19:05)
Nu ar putea fi, este, si  e singura explicatie, de aia e canelat, sa nu se gripeze, spun din experienta, am scos surubul gripat din bucse de fata pline, doar cu flexul, altfel nu ai cum.  Nu are legatura cu rotitul si torsionarea bucsei, odata strans, asa ramane, fie ca e bucsa plina sau canelata, si trebuie strans doar cu masina pe sol.
*



asa e, surubul o data strans bucsa ramane fixa pe el, la mine ramasese o bucsa tensionata, nu imi dau seama cum, am desfacut din nou surubul cu masina pe roti si imediat bucsa s-a asezat in pozitie normala.


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luca76
post 18 Sep 2015, 09:08
Post #292


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 26 May 14
From: Cel mai sarac judet din tara




ceva impresii dupa schimbarea bucselor?


--------------------
renault Kadjar 1,5 blue dci manual - Numar de vaslui 2019
prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 18 Sep 2015, 12:16
Post #293


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




nu prea, adevarul e ca dupa ce am avut bucsele vechi in mana nu mi au mai parut asa rupte, era cauciucul fisurat la suprafata dar le puteam lasa in continuare, inca erau ok

sper sa nu fi facut rost de alte probleme acum daca m a mancat sa umblu la ele
am mai facut eu din astea cand puteam sa le mai las bine merci la locul lor, ma dadeau banii afara din casa
ca idee, am luat swag, care sunt de fapt febi, peste tot am gasit ca diam ext e de 70 mm, inclusiv la alte branduri, cand sa o punem ce sa vezi, cam mare, masurat interior brat unde trebuia sa intre bucsa e de 65, diferenta destul de mare, a mai polizat putin la ele, spray din belsug si a intrat pana la urma

This post has been edited by aqua: 18 Sep 2015, 12:34


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 14:30
Post #294


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




Asa cum ziceam, m a mancat in cur sa schimb bucsele si acum am urmatoarea chestie: la drum drept n am nicio problema, cand fac viraje pronuntate simt ca si cum spatele derapeaza, senzatia e fix ca iarna cand iti aluneca spatele, fata merge unde trebuie, spatele parca merge inspre lateral

Nu cred ca e o coincidenta cu bucsele astea noi
Am studiat o pe dedesubt , toate par in regula, bucsele sunt puse bine, si important am fost la geometrie sa verific daca iese ceva, si a iesit ca e ok, n are ce sa i faca, puntea spate e ok
Singura chestie ramasa ar fi ca amortizoarele sunt duse si de aici senzatia la curbe, da cu bucsele vechi de ce nu se simtea la fel?
Ceva pareri?
Nu vorbim de viteze mari la care e normal sa simti spatele nesigur, eu fac comparatie la viteza de oras unde nu se intampla asa ceva pana acum

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 14:31


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budspencer07
post 3 Oct 2015, 14:42
Post #295


Membru autentic


Group: Members
Posts: 589
Joined: 11 December 14
From: Suceava




Arcurile cum sunt?Degeaba schimbi telescoapele daca arcurile sunt moi.


--------------------
Land Rover Range Rover 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 15:32
Post #296


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




Arcuri ok, eibach, schimbate in 2009, am masurat o din toate unghiurile pe ambele parti, ma gandeam sa nu fie puntea asezata prost, da nu vad diferente, plus ca la geometrie iese ok


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 3 Oct 2015, 16:10
Post #297


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




e normal ce se intampla, dar nu ai citit inainte. Din moment ce ai pus arc sport (eibach) , cursa amortizorului s-a scurtat, si e normal fenomenul de derapare, deoarece amortizorul este stock (non-reglabil). Lafel se intampla si cu fata la denivelari, deoarece roata nu revine pe asfalt sa prinda aderenta, cum facea ea din fabrica cu arcuri normale.



--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 16:23
Post #298


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




.......... oameni buni, conduc masina asta de 8 ani, modificarea de arcuri SI amortizoare (in pereche) e de 6 ani, deci eu stiu f bine cum mergea masina inainte si cum merge acum de cateva zile dupa schimbul de bucsi, n are nicio treaba cu amortizor stock sau nu, eu vb de o diferenta de comportament aparuta acum cateva zile
tu ce-mi zici, ca 6 ani de zile nu mi-am dat seama cum merge masina in curbe si de abia acum dupa ce am pus bucsele mi-am dat seama?

cristi, citeste si tu inainte icon_mrgreen.gif
pana una alta astept pareri, daca cineva s-a mai intalnit cu asta dupa schimb bucse, daca a fost nevoie de vreo repozitionarea a puntii spate, etc., ce ma irita e ca la geomtria 3D a iesit in regula, m-as baga la amortizoare da sa bag 4 mil si sa vad ca nu-s alea ... ca pana sa bag bucsile noi isi faceau treaba amortizoarele

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 16:40


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 3 Oct 2015, 16:40
Post #299


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




atunci inseamna ca nu ai torsionat corect bucsele, dar comportamentul de mai sus legat de trecerea la arc sport ramane valabil.

Amortizoarele cati KM au ?

This post has been edited by djcristi: 3 Oct 2015, 16:40


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 16:43
Post #300


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




am editat si mai sus, schimbul a fost facut in 2009 cu tot cu amortizoare, si de atunci pana acum cateva zile nu am simtit niciodata despre ce vb acum
la ce te referi cu torsionarea bucsii? este introdusa bine in locasul ei, pozitie normala, cum a fost si cea veche, iar pozitia de lucru este iar ok, stransa cu rotile jos, cauciucul nu este torsionat, ce altceva?
asa cum ziceam amortizoarele din 2009 si au vreo 60 de mii cel putin, ma gandesc si eu la ele, dar nu cred ca au devenit subit proaste peste noapte, ca mergeam f bine cu ele

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 16:45


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mnorel49
post 3 Oct 2015, 16:44
Post #301


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 29 March 12




Si eu am schimbat bucsile azi la service cu unele febi cumparate de mine si totul e ok,au intrat la fix.La tine ori nu au fost puse bine,ori nu "lucreaza" bine.


--------------------
Renault Symbol 1,5dci, Megane 1,6 2007,2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 16:48
Post #302


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




ca idee, diametrul bucsii nu era cu cativa mm mai mare decat unde trebuia sa intre? la mine bucsa febi era de 70 mm, gaura de vreo 65 parca, era diferenta destul de mare dar a intrat pana la urma

si acum ma gandesc ca daca nu lucreaza bucsa bine s-ar simti in mers la gropi, denivelari, ori problema mea e doar la viraje pe drum plan

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 16:52


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 3 Oct 2015, 16:51
Post #303


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




daca te-ai complicat cu Febi, ti-am explicat ca nu vor fi bune de la inceput, deasta exista cele pe care le recomandam toti.

Iar legat de comportamentul actual, daca "topaie" masina inseamna ca nu le-ai pus chiar pe 0, adica nu sunt torsionate corect. Nu are legatura geometria aici, e vorba de comportamentul pe denivelari, mai exact de forta cu care apasa bucsa pt a impinge puntea sprea sol.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 16:53
Post #304


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




masina nu topaie, doar fundul pare ca fuge la viraje
pai uite, colegul de mai sus, si multi altii tot febi au avut, si nu i-am auzit sa se planga
puntea e apasata pe sol de torsiunea bucsei? eu ma gandesc ca are legatura doar cu arcul si amortizorul pastrarea rotii pe drum

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 16:55


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 3 Oct 2015, 16:57
Post #305


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




la fuga ma refeream si eu, pai daca nu e apasata de bucsa, ce rost mai are strangerea ei cu rotile pe sol (pe pozitia normala)?


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 17:04
Post #306


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




eu stiu ca strangerea se face la sol tocmai ca sa se permita asezarea bucsii in pozitia normala, sa nu se torsioneze cauciucul interior al bucsii si sa se rupa ulterior, sa aiba o pozitie normala de lucru
pe elvator puntea sta lasata mult in jos fata de pozitia normala de mers pe drum, daca le strangi acolo odata lasata jos masina puntea automat torsioneaza cauciucul bucsii pana la pozita normala, nu?
din ce cred eu, bucsile sunt strict cele 2 puncte pentru prinderea puntii de caroseria masinii, nu au nicio legatura cu "impingerea" puntii pe drum

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 17:06


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 3 Oct 2015, 17:13
Post #307


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




buna asta, si daca aveau doar acel rol, ce rost mai aveau sa fie flexibile / torsionate, punteau niste bucse normale care culisau in jurul puntii.

Tocmai ala este rostul lor, sa tina puntea spate pe asfalt, deasta cand se uzeaza / rup rotile nu mai sunt impinse lafel de puternic catre sol si masina topiaie / fuge de spate.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 17:19
Post #308


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




sunt curios sa vad si alte poze cu pozitia bucsilor
de ex asta e poza de la mine, cum e?
cum vor ajunge bucsele astea sa fie vreodata torsionate daca ele se fixeaza dupa ce sunt in pozitie normala/netensionata?

IMG_3639.JPG ( Size: 1.82mb ) Number of downloads: 555


This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 17:27


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcristi
post 3 Oct 2015, 17:34
Post #309


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.944
Joined: 5 October 09
From: Bucuresti / Pitesti




pai ele se torsioneaza doar cand masina nu e pe drept, deci se torsioneaza puntea.


--------------------
Renault Megane 2.2 - DJC 03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 3 Oct 2015, 17:38
Post #310


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




nu mai inteleg nimic, ar insemna ca toti cei care si-au strans bucsile cu puntea in pozitie normala de mers, asa cum am facut si eu, ar trebui sa aiba problema mea?

3 Oct 2015, 17:41:
QUOTE(djcristi @ 3 Oct 2015, 17:13)


Tocmai ala este rostul lor, sa tina puntea spate pe asfalt, deasta cand se uzeaza / rup rotile nu mai sunt impinse lafel de puternic catre sol si masina topiaie / fuge de spate.
*



topaie si se simte ca fuge de spate pentru ca fiind rupte nu mai stau fixate pe caroserie, nu ca nu ar mai fi torsionate

This post has been edited by aqua: 3 Oct 2015, 17:41


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
15 Pages « < 9 10 11 12 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 12:43
Dacia