Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul
![]() ![]() ![]() |
Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul
salonlatineacasa |
![]()
Post
#391
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
|
||
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|||
verde |
![]()
Post
#392
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Nu e o componenta electrica , e o notatie la manunchiurile de cabluri nu stiu nici eu exact acum . Componenta nu e sigur-sigur.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
CipTal |
![]()
Post
#393
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Scoate mufa de la ECU si curata contactele poate a patruns apa si sunt oxidate. Verifica si firele sa nu fie intrerupte.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#394
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Din schemele pe care le am eu prin pc nu scrie nicaieri care sunt tensiunile in punctele de interes.
Cel mai probabil, senzorul respectiv este o rezistenta care variaza in functie de presiune. Incearca sa o masori daca ai cum. Eu n-am vazut niciodata pana acum senzorul asta asa ca n-as sti sa iti dau indicatii mai departe. Ar trebui, totusi sa urmezi sfaturile de mai sus in care ti se indica verificarea conexiunilor. Eu am patit-o cu oxidarea lor destul de rau, ca nu mai pornea masina si nu stiam de ce. Apropo, la diagnoza, ce-ti raporteaza pe partea de AC ? Poate ai o legatura proasta chiar la compresor si de fapt acolo e problema. Ai verificat conexiunile electrice de acolo ? Cu freonul cum stai ? E destul ulei in instalatie ? Poate ca nu am pus intrebarile potrivite dar ne ajuta cumva.... This post has been edited by myhay1208: 3 Mar 2016, 01:17 |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#395
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
myhay 1208 -R134, presiunile , cuplajul compresorului sunt verificate-OK.Diagnoza este in regula la AC , atunci cind cupleaza . Ramine problema comenzii in functie de tensiunea de semnal de pe senzor .Voi incerca sa curat contactele de la calculator si va anunt.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
verde |
![]()
Post
#396
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Senzorii de presiune sunt de 2 feluri. Un model rezistiv (potentiometric) - nu stiu pe ce motorizare sau model se foloseste si senzorul de pe DCI (cel putin pe al meu )care are componenta piezoelectrica cu electronica incorporata. Acesta necesita 5V DC , are 3 conexiuni + si -5v si iesire semnal care da tensiune proportional cu presiunea.
3 Mar 2016, 10:29: Practic si ala potentiometric are tot 3 conexiuni si la fel trebue alimentat dar nu stiu cu ce tensiune. Stiu ca unu are carapacea aia metalica mai scurta , celalalt mai lunga. This post has been edited by verde: 3 Mar 2016, 09:29 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#397
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
La mine este cu carapacea mai scurta dar important este ca are trei fire si pe unul primeste 5v.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
verde |
![]()
Post
#398
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Diferenta intre ele e fiabilitatea==ala potentiometric se uzeaza fizic in timp si se intrerupe. In rest fac acelasi lucru=dau o tensiune proportionala cu presiunea.
This post has been edited by verde: 3 Mar 2016, 11:41 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#399
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Verde,am gasit ceva interesant . IAT sensor - senzor temperatura aer plasat dupa filtrul de aer si conectat pe firul de masa de la senzorul de presiune.Voi incerca si pista asta.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
CipTal |
![]()
Post
#400
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Nu cred ca ai asa ceva pe masina.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#401
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Posibil sa nu fie conexiunea respectiva (schema este generica), dar senzorul de temperatura este si poate este decalibrat.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
CipTal |
![]()
Post
#402
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Iti afiseaza temperatura exterioara pe display?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#403
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Imi afiseaza temperatura senzorului din oglinda.Dar senzorul asta ar fi pe galeria de aer dupa filtru.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
CipTal |
![]()
Post
#404
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Cred ca in acea schita generica pe care ai atasat-o, acel senzor ar fi ECHIVALENT cu senzorul de temperatura din oglinda iar valorile citite de acel senzor sunt folosite de A/C AUTOMAT. In cazul tau, temperatura citita de senzorul de temperatura din oglinda este folosita doar pentru afisajul din bord. Alta utilitate nu are. Problema nu este acolo.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
verde |
![]()
Post
#405
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
E pe undeva prin galeria ventilatiei. Unul ca un creion e in blocul aerotermei jos in habitaclu . Nu stiu daca e asta sau mai e unul in blocul de comanda motoventilator aeroterma-inclin sa cred ca nu. Eu vad problema asa Ai 3 elemente
-primul , senzorul (captorul de presiune) care da informatia de presiune la calculator injectie -al doilea , elementul decizional , calculatorul de injectie care decide cand trebue sa lucreze compresorul -al treilea , element de comanda si executie- releul cuplare ambreiaj compresor. Mi se pare absolut ilogic sa tai alimentarea senzorului ca sa opresti compresorul. Deci e anormal sa lipseasca tensiunea de pe senzor atata timp cat cat am data comanda de cuplare AC de la bord. Inteleg sa lipseasca de pe releu atunci cand decide calculatorul , dar nu de pe senzor. Asa gandesc eu acuma , accept orice contraargumente numai s-o intelegem si s-o rezolvam cumva. This post has been edited by verde: 3 Mar 2016, 17:37 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#406
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Verde - Cu aparatul de masura pe intrarea de 5v a senzorului , masor 5v fata de sasiu doar daca apas pe buton.Pe iesirea de semnal masor 1-1,1v daca AC functioneaza normal si nu este restrictionat de ceva(acel ceva pe care il cautam).Presiunea in instalatie este proportionala cu tensiunea-10-11psi.Restrictia apare asa cum am mai spus chiar si cu motorul rece dupa 14-15C la pornirea masinii pentru prima data intr-o zi sau dupa ce merg o perioada(30min ) la temperaturi chiar mai mici ,7-8 C , opresc masina si o pornesc apoi dupa un timp 10-15min . Banuiesc un transfer termic(incalzire) pe undeva - si deci o restrictie in logica calculatorului de injectie sau poate un contact imperfect care conduc toate la cea masa a senzorului diferita de a sasiului . In acel moment tensiunea de alimentare 5v fata de masa senzorului nu mai exista pe senzor deci implicit nici semnalul trimis catre ECU.
Simptomele descrise mai sus consider ca au o componenta termica foarte probabila si poate o componenta de contact probabila.Nefunctionarea AC a ajuns sa fie previzibila in anumite conditii de temperatura de aceea spun ca este foarte probabila componenta termica . Am identificat IATsenzor la iesirea din filtrul de aer .Il voi deconecta la temperatiri 14-15C sa vad daca restrictia in functionare apare de acolo .Senzor deconectat inseamna o temperatura a aerului scazuta pentru ECU si poate porneste. |
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
CipTal |
![]()
Post
#407
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Filtrul de aer al sistemului A/C sau al motorului? La symbol, nu cred ca exista un alt senzor de temperatura la sistemul de aer conditionat in afara celui din oglinda.
This post has been edited by CipTal: 4 Mar 2016, 09:33 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
verde |
![]()
Post
#408
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Doamne-ajuta! Eu am folosit intens vara trecuta Matizu din dotare la care AC-ul merge ireprosabil.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#409
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
CipTal- filtrul de aer al motorului
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
CipTal |
![]()
Post
#410
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Esti pe o pista gresita; nu are nicio legatura cu aerul conditionat. Senzorul acela este de temperatura dar masoara temperatura aerului care intra in motor.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#411
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Haideti sa ramanem la circuitul de AC ca sa ajungem sa suspectam cine stie ce cand poate problema e un fir rupt sau un lipitura rece... Poti verifica tensiunea de comanda la releul pt AC ?
Tu ai ajuns pana in punctul in care ai tensiune la senzorul de presiune. Eu as incerca, in ultima instanta sa fac un strap sa pornesc extern compresorul dar sa vad ca acesta porneste. Problema e ca trebuie sa stii exact cum sa il faci fara sa arzi ceva in instalatie. Ideea e ca si computerul de injectie face acelasi lucru dar intr-un mod controlat. Tu l-ai face controlat doar in ideea ca il pui on sau off... Oare aplicarea unei tensiuni pe releul de AC e suficient sa puna toata instalatia de racire la treaba ? Ai AC manual sau automat ? This post has been edited by myhay1208: 4 Mar 2016, 16:26 |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#412
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Am aer manual.Din păcate nu am o schema a amplasării releelor și nu îmi dau seama care ar cupla compresorul fără comandă de la ECU.Aș putea apasă pe contact să văd că pornește fără comandă.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Ti-am atasat 2 pagini care fac referire la releele din compartimentul motor. In functie de motor, identifica releul care te intereseaza. Vezi ca ai sigurantele acolo.
Apropo, siguranta e buna ? Ai contactele bune la sigurante si relee? Poate sunt oxidate si de-aia iti fac figuri... Attached thumbnail(s) sig1.png ( Size: 73.95k ) Number of downloads: 379 sig2.png ( Size: 65.38k ) Number of downloads: 379 |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#414
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
myhay 1208 multumesc.Nu reusesc sa le vad.Am instalat un fileviewew dar nu la deschide.Mai caut.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
verde |
![]()
Post
#415
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Alea sunt de Clio bicorp nu se potriveste la Symbol.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#416
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Le-am deschis si am identificat releul si sigurantele .Voi face testele.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
verde |
![]()
Post
#417
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Umblii degeaba la releu.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#418
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Am asteptat sa se mai incalzeasca si am facut unele teste cu senzorul de temperatura de pe admisie , relee , sigurante si contacte imperfecte . Dintre toate supozitiile , in final a ramas contactul imperfect . Am miscat de cupla ECU dinspre motor observind ca in anumite pozitii se intrerupe ventilatorul si compresorul AC. .Am deconectat-o si am vazut ca pinii sunt neoxidati dar in schimb sunt unsi cu un fel de vaselina sau silicon spre baza . Pe moment nu am fost pregatit sa-i curat de acea vaselina sau ce-o fi . Voi incerca sa desfac cupla cind va mai creste temperatura pina ajung la pini si sa fac masuratori de continuitate spre senzor . Am intepenit pentru moment manunchiul de fire care intra in cupla ,cu o bucata de cauciuc si acel contact imperfect a devenit perfect . Sper sa rezolv problema cit mai curind . Multumesc tuturor celor care prin sfaturile lor m-au determinat sa ma apropii din ce in ce mai mult de cauza defectului.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
CipTal |
![]()
Post
#419
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Daca ma ascultai de la inceput...postarea 377#, 382#...
This post has been edited by CipTal: 9 Mar 2016, 09:04 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
salonlatineacasa |
![]()
Post
#420
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 3 December 15 ![]() |
Adevarat.Totusi este Renault si din cauza asta nu m-am asteptat.
|
--------------------
Clio
Symbol
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:27 |