Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

21 Pages « < 12 13 14 15 16 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul

salonlatineacasa
post 2 Mar 2016, 20:30
Post #391


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Multumesc verde.In schema trimisa am vazut , o componenta in serie cu senzorul de presiune(1202) pe pinul 3 si care intra in calculatorul de injectie prin intermediul cuplei moteur /allumaje.Ce-o fi si unde e localizata?Ceva este.
Cit despre contactul imperfect de la bord , la apasarea butonului apare tensiunea de 5V pe senzor deci trimite comanda la ECU si acesta reactioneaza cu 5V.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 2 Mar 2016, 20:44
Post #392


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Nu e o componenta electrica , e o notatie la manunchiurile de cabluri nu stiu nici eu exact acum . Componenta nu e sigur-sigur.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 2 Mar 2016, 22:16
Post #393


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Scoate mufa de la ECU si curata contactele poate a patruns apa si sunt oxidate. Verifica si firele sa nu fie intrerupte.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 3 Mar 2016, 01:16
Post #394


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Din schemele pe care le am eu prin pc nu scrie nicaieri care sunt tensiunile in punctele de interes.
Cel mai probabil, senzorul respectiv este o rezistenta care variaza in functie de presiune.
Incearca sa o masori daca ai cum. Eu n-am vazut niciodata pana acum senzorul asta asa ca n-as sti sa iti dau indicatii mai departe.

Ar trebui, totusi sa urmezi sfaturile de mai sus in care ti se indica verificarea conexiunilor. Eu am patit-o cu oxidarea lor destul de rau, ca nu mai pornea masina si nu stiam de ce.

Apropo, la diagnoza, ce-ti raporteaza pe partea de AC ?

Poate ai o legatura proasta chiar la compresor si de fapt acolo e problema. Ai verificat conexiunile electrice de acolo ?
Cu freonul cum stai ? E destul ulei in instalatie ?
Poate ca nu am pus intrebarile potrivite dar ne ajuta cumva....

This post has been edited by myhay1208: 3 Mar 2016, 01:17


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 3 Mar 2016, 08:19
Post #395


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




myhay 1208 -R134, presiunile , cuplajul compresorului sunt verificate-OK.Diagnoza este in regula la AC , atunci cind cupleaza . Ramine problema comenzii in functie de tensiunea de semnal de pe senzor .Voi incerca sa curat contactele de la calculator si va anunt.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 3 Mar 2016, 09:12
Post #396


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Senzorii de presiune sunt de 2 feluri. Un model rezistiv (potentiometric) - nu stiu pe ce motorizare sau model se foloseste si senzorul de pe DCI (cel putin pe al meu )care are componenta piezoelectrica cu electronica incorporata. Acesta necesita 5V DC , are 3 conexiuni + si -5v si iesire semnal care da tensiune proportional cu presiunea.

3 Mar 2016, 10:29:
Practic si ala potentiometric are tot 3 conexiuni si la fel trebue alimentat dar nu stiu cu ce tensiune.
Stiu ca unu are carapacea aia metalica mai scurta , celalalt mai lunga.

This post has been edited by verde: 3 Mar 2016, 09:29


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 3 Mar 2016, 09:40
Post #397


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




La mine este cu carapacea mai scurta dar important este ca are trei fire si pe unul primeste 5v.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 3 Mar 2016, 11:40
Post #398


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Diferenta intre ele e fiabilitatea==ala potentiometric se uzeaza fizic in timp si se intrerupe. In rest fac acelasi lucru=dau o tensiune proportionala cu presiunea.

This post has been edited by verde: 3 Mar 2016, 11:41


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 3 Mar 2016, 13:31
Post #399


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Verde,am gasit ceva interesant . IAT sensor - senzor temperatura aer plasat dupa filtrul de aer si conectat pe firul de masa de la senzorul de presiune.Voi incerca si pista asta.

Attached File(s)
Attached File  18_ac_comp_controls.pdf ( 113.99k ) Number of downloads: 127


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 3 Mar 2016, 13:46
Post #400


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Nu cred ca ai asa ceva pe masina.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 3 Mar 2016, 13:54
Post #401


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Posibil sa nu fie conexiunea respectiva (schema este generica), dar senzorul de temperatura este si poate este decalibrat.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 3 Mar 2016, 14:08
Post #402


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Iti afiseaza temperatura exterioara pe display?


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 3 Mar 2016, 14:20
Post #403


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Imi afiseaza temperatura senzorului din oglinda.Dar senzorul asta ar fi pe galeria de aer dupa filtru.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 3 Mar 2016, 15:03
Post #404


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Cred ca in acea schita generica pe care ai atasat-o, acel senzor ar fi ECHIVALENT cu senzorul de temperatura din oglinda iar valorile citite de acel senzor sunt folosite de A/C AUTOMAT. In cazul tau, temperatura citita de senzorul de temperatura din oglinda este folosita doar pentru afisajul din bord. Alta utilitate nu are. Problema nu este acolo.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 3 Mar 2016, 17:35
Post #405


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




E pe undeva prin galeria ventilatiei. Unul ca un creion e in blocul aerotermei jos in habitaclu . Nu stiu daca e asta sau mai e unul in blocul de comanda motoventilator aeroterma-inclin sa cred ca nu. Eu vad problema asa Ai 3 elemente
-primul , senzorul (captorul de presiune) care da informatia de presiune la calculator injectie
-al doilea , elementul decizional , calculatorul de injectie care decide cand trebue sa lucreze compresorul
-al treilea , element de comanda si executie- releul cuplare ambreiaj compresor.
Mi se pare absolut ilogic sa tai alimentarea senzorului ca sa opresti compresorul. Deci e anormal sa lipseasca tensiunea de pe senzor atata timp cat cat am data comanda de cuplare AC de la bord. Inteleg sa lipseasca de pe releu atunci cand decide calculatorul , dar nu de pe senzor.
Asa gandesc eu acuma , accept orice contraargumente numai s-o intelegem si s-o rezolvam cumva.

This post has been edited by verde: 3 Mar 2016, 17:37


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 4 Mar 2016, 09:01
Post #406


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Verde - Cu aparatul de masura pe intrarea de 5v a senzorului , masor 5v fata de sasiu doar daca apas pe buton.Pe iesirea de semnal masor 1-1,1v daca AC functioneaza normal si nu este restrictionat de ceva(acel ceva pe care il cautam).Presiunea in instalatie este proportionala cu tensiunea-10-11psi.Restrictia apare asa cum am mai spus chiar si cu motorul rece dupa 14-15C la pornirea masinii pentru prima data intr-o zi sau dupa ce merg o perioada(30min ) la temperaturi chiar mai mici ,7-8 C , opresc masina si o pornesc apoi dupa un timp 10-15min . Banuiesc un transfer termic(incalzire) pe undeva - si deci o restrictie in logica calculatorului de injectie sau poate un contact imperfect care conduc toate la cea masa a senzorului diferita de a sasiului . In acel moment tensiunea de alimentare 5v fata de masa senzorului nu mai exista pe senzor deci implicit nici semnalul trimis catre ECU.
Simptomele descrise mai sus consider ca au o componenta termica foarte probabila si poate o componenta de contact probabila.Nefunctionarea AC a ajuns sa fie previzibila in anumite conditii de temperatura de aceea spun ca este foarte probabila componenta termica .
Am identificat IATsenzor la iesirea din filtrul de aer .Il voi deconecta la temperatiri 14-15C sa vad daca restrictia in functionare apare de acolo .Senzor deconectat inseamna o temperatura a aerului scazuta pentru ECU si poate porneste.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 4 Mar 2016, 09:16
Post #407


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Filtrul de aer al sistemului A/C sau al motorului? La symbol, nu cred ca exista un alt senzor de temperatura la sistemul de aer conditionat in afara celui din oglinda.

This post has been edited by CipTal: 4 Mar 2016, 09:33


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 4 Mar 2016, 09:33
Post #408


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Doamne-ajuta! Eu am folosit intens vara trecuta Matizu din dotare la care AC-ul merge ireprosabil.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 4 Mar 2016, 10:00
Post #409


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




CipTal- filtrul de aer al motorului


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 4 Mar 2016, 12:30
Post #410


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Esti pe o pista gresita; nu are nicio legatura cu aerul conditionat. Senzorul acela este de temperatura dar masoara temperatura aerului care intra in motor.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 4 Mar 2016, 16:25
Post #411


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Haideti sa ramanem la circuitul de AC ca sa ajungem sa suspectam cine stie ce cand poate problema e un fir rupt sau un lipitura rece... Poti verifica tensiunea de comanda la releul pt AC ?

Tu ai ajuns pana in punctul in care ai tensiune la senzorul de presiune.

Eu as incerca, in ultima instanta sa fac un strap sa pornesc extern compresorul dar sa vad ca acesta porneste. Problema e ca trebuie sa stii exact cum sa il faci fara sa arzi ceva in instalatie. Ideea e ca si computerul de injectie face acelasi lucru dar intr-un mod controlat. Tu l-ai face controlat doar in ideea ca il pui on sau off...

Oare aplicarea unei tensiuni pe releul de AC e suficient sa puna toata instalatia de racire la treaba ?

Ai AC manual sau automat ?

This post has been edited by myhay1208: 4 Mar 2016, 16:26


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 4 Mar 2016, 18:16
Post #412


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Am aer manual.Din păcate nu am o schema a amplasării releelor și nu îmi dau seama care ar cupla compresorul fără comandă de la ECU.Aș putea apasă pe contact să văd că pornește fără comandă.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 7 Mar 2016, 08:44
Post #413


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Ti-am atasat 2 pagini care fac referire la releele din compartimentul motor. In functie de motor, identifica releul care te intereseaza. Vezi ca ai sigurantele acolo.
Apropo, siguranta e buna ? Ai contactele bune la sigurante si relee? Poate sunt oxidate si de-aia iti fac figuri...

Attached thumbnail(s)
sig1.png ( Size: 73.95k ) Number of downloads: 379
sig2.png ( Size: 65.38k ) Number of downloads: 379


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 7 Mar 2016, 09:37
Post #414


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




myhay 1208 multumesc.Nu reusesc sa le vad.Am instalat un fileviewew dar nu la deschide.Mai caut.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 7 Mar 2016, 09:51
Post #415


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Alea sunt de Clio bicorp nu se potriveste la Symbol.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 7 Mar 2016, 09:56
Post #416


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Le-am deschis si am identificat releul si sigurantele .Voi face testele.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 7 Mar 2016, 10:09
Post #417


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Umblii degeaba la releu.

Attached File(s)
Attached File  sigurante_uch_relee.PDF ( 581.14k ) Number of downloads: 114


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 9 Mar 2016, 08:52
Post #418


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Am asteptat sa se mai incalzeasca si am facut unele teste cu senzorul de temperatura de pe admisie , relee , sigurante si contacte imperfecte . Dintre toate supozitiile , in final a ramas contactul imperfect . Am miscat de cupla ECU dinspre motor observind ca in anumite pozitii se intrerupe ventilatorul si compresorul AC. .Am deconectat-o si am vazut ca pinii sunt neoxidati dar in schimb sunt unsi cu un fel de vaselina sau silicon spre baza . Pe moment nu am fost pregatit sa-i curat de acea vaselina sau ce-o fi . Voi incerca sa desfac cupla cind va mai creste temperatura pina ajung la pini si sa fac masuratori de continuitate spre senzor . Am intepenit pentru moment manunchiul de fire care intra in cupla ,cu o bucata de cauciuc si acel contact imperfect a devenit perfect . Sper sa rezolv problema cit mai curind . Multumesc tuturor celor care prin sfaturile lor m-au determinat sa ma apropii din ce in ce mai mult de cauza defectului.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 9 Mar 2016, 09:01
Post #419


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Daca ma ascultai de la inceput...postarea 377#, 382#...

This post has been edited by CipTal: 9 Mar 2016, 09:04


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
salonlatineacasa
post 9 Mar 2016, 10:26
Post #420


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 3 December 15




Adevarat.Totusi este Renault si din cauza asta nu m-am asteptat.


--------------------
Clio Symbol 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
21 Pages « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 20:27
Dacia