Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul
![]() ![]() ![]() |
Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul
RazvanF |
![]()
Post
#421
|
||
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|||
myhay1208 |
![]()
Post
#422
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
In curand vine vara si trebuie sa umblu la instalatia de AC. De data asta problema e de scurgere de freon. Am identificat locul cu pricina si vreau sa inlocuiesc garniturile de la imbinarile instalatiei.
Inca n-am dat comanda de ce-mi trebuie si vreau sa fac un pic de documentare pe tema asta. A mai facut careva revizia garniturilor instalatiei AC acasa ? Pentru ca s-a scurs cea mai mare parte din freon, nu ma astept sa am presiune ( prea mare ) in instalatie asa ca nu vad sa fie nici o problema in a o desface acasa. Cred ca asta va fi treaba de vreo 2-3 ore ( maxim ) pentru ca trebuie sa desfac si grila din fata. Dupa asta trebuie sa dau fuga cu ea la incarcarea cu freon. Ceva sfaturi de la cei care au mai facut asta ? In service oare cat costa operatiunea asta ? |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
CipTal |
![]()
Post
#423
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Stii sigur ca doar acolo e o problema?...daca sunt mai multe locuri pe unde pierde presiune? Eu as merge la service sa fac mai intai un test sa vad pe unde pierde si apoi as interveni. Dar nu merita sa te intorci acasa si sa o repari, dupa care sa revii la service. Mai bine platesti la service toata reparatia cu tot cu verificare si umplere instalatie dar ai si garantie pe lucrare. La service poti sa asisti si tu la lucrare daca asta ar fi problema...
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Nu am văzut substanță fluorescenta în altă parte. Singurul loc prin care se scurge este în zona ciupercii ăleia (nu-mi vine în minte exact denumirea ei). Vara trecută am făcut reîncărcarea si in 2 sapt max era gata... Am găsit toate garniturile de care am nevoie (costa vreo 180 Ron). Ar fi o treabă să o duc la service dar ar fi bine să știu cât mă costa, măcar estimativ. Mai mult, ai idee prin București de unul bun ?
|
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#425
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Daca desfaci instalatia de ac sa schimbi garniturile musai trebuie schimbat si filtrul instalatiei, cel din fata rotii stanga, cel putin acolo este localizat la mine.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
myhay1208 |
![]()
Post
#426
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Eu inteleg ca tu imi recomanzi sa inlocuiesc filtrul din poza de mai jos ( poza e postata de tine cu cateva pagini in urma): http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627996734
Eu pierd freonul pe la componenta din imaginea de mai jos: http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1628001581 Vreau sa iau garniturile instalatiei, care sunt de fapt o-ring-uri. Cel putin asa am vazut pe net. Astea sunt: Garnituri - O-ring-uri Scuzati-ma ca utilizez pozele voastre da eu n-am facut la mine ( inca ). Cu ocazia desfacerii grilei, as vrea sa verific daca radiatorul sta bine pentru ca ( tot in urma cu cateva pagini) am vazut ca se poate fisura... This post has been edited by myhay1208: 29 Mar 2016, 11:21 |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
kretzu77 |
![]()
Post
#427
|
![]() n00b Group: Members Posts: 310 Joined: 14 August 06 ![]() |
Eu cred ca se referea la uscator: http://www.epiesa.ro/uscator-renault-symbo...2/subcat-10457/
Care are un filtru in el si care e plin de ulei dupa ani. Eu l-am schimbat in al 9-lea an ca nu mai baga aer cum trebuie. This post has been edited by kretzu77: 29 Mar 2016, 14:40 |
--------------------
Toyota
Corolla E15/Prius 3
2008 1.4D-4D/2012 Hybrid Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#428
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Pai mi-ar prinde bine sa stiu exact care e piesa la care se refera. Instalatia mea a fost in serice in 2009. De-atunci... Dumnezeu stie daca a mai mers si cat a mai mers. Anul trecut eu n-am abuzat prea mult de ea ca n-a fost cazul. Cand mergeam eu cu masina era placut afara...
Ce-i drept, cand am facut umplerea cu freon, baiatul de acolo mi-a spus ca am prea mult ulei in instalatie... Am cautat prin documentele pe care le am si nu gasesc schema instalatiei de climatizare pe piese ca sa pot identifica filtru respectiv. Are careva ceva mai detaliat ? This post has been edited by myhay1208: 29 Mar 2016, 13:00 |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#429
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Da, este vorba de filtru uscator cel care retine umezeala din instalatie.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
myhay1208 |
![]()
Post
#430
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Unde se afla localizat filtrul respectiv ?
|
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
kretzu77 |
![]()
Post
#431
|
![]() n00b Group: Members Posts: 310 Joined: 14 August 06 ![]() |
Cred ca undeva pe sub bara din fata.
Mie mi-a si scos si radiatorul si mi l-a bagat intr-o baie cu nu stiu ce cand mi-a schimbat uscatorul. Ma refer la radiatorul de AC, Ca sunt mai multe. |
--------------------
Toyota
Corolla E15/Prius 3
2008 1.4D-4D/2012 Hybrid Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
|
|
andutu |
![]()
Post
#432
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca garniturile alea trebuiesc unse cu ulei de compresor inainte de a le pune.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#433
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Asta cu uleiul nu o stiam. Oare pot recupera ceva din instalație ? Dacă pot,ar fi ok,dacă nu cumpăr ulei. Oricum cantitatea de care as avea nevoie cred că e destul de mica. Până una alta, o să încerc să întreb și pe la service sa vad cat m-ar duce toată treaba asta. Până acum contorizez așa : garnituri vreo 180 Ron; reîncărcare instalație vreo 150 Ron; filtru uscător vreo 150 Ron. Cam gata 500 Ron. Sincer as vrea sa fac treaba acasă pt ca nu am prea mult de cheltuiala. Mai mult, de service mă cam feresc ca nu găsesc persoane pricepute. După ce că n-avem prea multi bani unii mai rău îți strica si te baga la cheltuieli suplimentare...
|
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
andutu |
![]()
Post
#434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
Ai aici manualul de service
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=556...dpost&p=4456359 Vezi cum le strangi, nu stiu cat de rezistente sun tevile astea...normal se strang la cuplu.In locul tau as inlocuii doar unde curge nu toate garniturile...nu are rost.Nu iti trebuie ulei cat sa lubrifiezi putin. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
mihaiciurescu |
![]()
Post
#435
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 7 May 13 ![]() |
Buna ziua.
Am urmatoarea problema la AC manual. Ventilatia nu pleaca mereu; Buton aprin AC si AC-ul nu pleaca imediat (poate pleca in 5, 10 min) - sau se stinge. Ventilatia functioneaza si buton AC la apasare nu se aprinde si nu functioneaza. Atunci cand functioneaza totul este normal (verificat sigurante, Freon, totul normal)- raceste bine. Cred ca este ceva electric sau din blocul de comenzi ventilatie si AC. A mai patit cineva? Multumesc |
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2009
|
|
rams |
![]()
Post
#436
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 April 13 ![]() |
Salut. Sa va povestesc ce am patit.
Aerul conditionat nu mergea. Butonul de aer se aprindea dar nu facea click la compresor. Ma duc la un ''nenea mecanic'' care imi leaga compresorul pe direct la un buton in habitaclu. Fericire mare. Aerul merge. Ventilatorul nu mergea. La momentul ala nici nu stiam daca trebuie sa mearga sau nu, iar mesterul manole nu mi-a zis nimic. Am plecat cu masina de la el am ajuns acasa, totul k, aerul a mers bine. Dupa doua ore plec cu masina si ii dau drumul la aer fericit stand pe loc. Dupa un minut s-a auzit buff si am vazut cum iese pe langa capota o gramada de freon. Motorul s-a oprit. M-am speriat un pic. Ma duc nervos la manole. Vine cu freon, baga in instalatie si imi spune ca e posibil sa curga pe la compresor (n-a putut sa isi dea seama exact). Mie mi se pare logic ca, compresorul s-a dus. O sa cumpar altul second. Intrebarea este ce nu functioneaza? Ventilatorul trebuie sa porneasca cand cuplezi aerul ? De ce nu porneste ventilatorul ? Multumesc. |
--------------------
RENAULT
CLIO
2005 SYMBOL
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#437
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Intrebarea ar fi de ce nu cupla de la bun inceput? Ai bagat freon in instalatie inainte de a monta butonul magic? Poate aveai presiune prea mare si de asta nu te lasa sa cuplezi.
Si da, ventilatorul trebuie sa porneasca cand pornesi ac ul. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
rams |
![]()
Post
#438
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 April 13 ![]() |
Cu siguranta aveam freon in instalatie. La cat fum alb a iesit cand a bubuit compresorul sunt sigur de asta. Cu presiunea nu stiu ce sa zic daca era in limite sau nu.
Sa inteleg de aici ca, cauza distrugeriii compresorului ar fi nepornirea ventilatorului ? Ce as putea face in acest caz ? (exceptand varianta de a merge in service) |
--------------------
RENAULT
CLIO
2005 SYMBOL
|
|
andutu |
![]()
Post
#439
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
Cauza distrugerii compresorului ar fi fost ori lipsa ulei ori presiune prea mare.Ventilatorul doar aeriseste radiatorul unde se face schimbul de caldura.Daca nu merge ventilatorul, scade randamentul.
De unde stii ca s-a dus compresorul? A facut buf, dar unde? poate s-a fisurat o conducta. Dupa parerea mea "nea mecanicu" e principalul vinovat pentru asta.Spune-i sa se lase de facut ciubucuri ca e depasit. Normal ca nu porneste ventilatorul, cine sa il comande? Butonul ala nu se leaga direct la compresor el trece prin ECU. Domnul ECU citeste si el niste senzori iar daca nu e in parametrii nu da drumul la compresor, daca e totul ok cupleaza compresorul si da comanda la ventilator treapta 1. Sa iti plateasca paguba "meseriasul". |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
rams |
![]()
Post
#440
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 April 13 ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri. Poate cineva de pe forum sa ma ajute cu aceasta problema?
|
--------------------
RENAULT
CLIO
2005 SYMBOL
|
|
CipTal |
![]()
Post
#441
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Fumul alb nu este de la aerul conditionat. Freonul are o culoare verzuie. Cred ca alta este problema. Poate un furtun de la radiatorul de apa. Sau poate a cedat vreo curea...sper sa nu fie la distributie. Motorul a mai pornit?
This post has been edited by CipTal: 24 Apr 2016, 20:02 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#442
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Freonul nu are culoare, daca ar avea nu s-ar mai pune substanta de contrast pentru a vedea eventualele pierderi, si da fum alb inseamna pierdere de freon e totusi un gaz cu temperatura foarte scazuta iar in contact cu temperatura mediului se transforma in ... fum alb
|
--------------------
.
.
.
|
|
CipTal |
![]()
Post
#443
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Da, corect! Ai dreptate. Sa nu luati in considerare postarea mea anterioara.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
andutu |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rams @ 24 Apr 2016, 13:45) 1.Scoti improvizatia 2.Te duci la service si incarci cu freon + substanta de contras, daca zici ca a facut buf nici nu trebuie sa te chinui sa dai drumul la aer o sa se vada cu lampa ultraviolet pe unde scapa. 3.Inlocuiesti 4.Incarci din nou cu freon 5.Pornesti AC, daca merge e ok daca nu > diagnoza , verifici sa nu fie dus senzorul presiune AC, mai poate fi problema din panoul de comanda sau compresor, dar asta eu zic sa il lasi la urma cu verificatul daca tot si tot nu merge. Cel mai nasol la AC este ca de fiecare daca daca umblii la radiator/conducte/compresor trebuie sa incarci din nou cu freon... Parerea mea... ![]() This post has been edited by andutu: 25 Apr 2016, 12:23 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
rams |
![]()
Post
#445
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 April 13 ![]() |
off...trebuie sa ma pregatesc sufleteste (financiar) pentru service. Dar decat sa fac tot felul de experimente nereusite, mai bine la reprezentanta si asta e.
|
--------------------
RENAULT
CLIO
2005 SYMBOL
|
|
andutu |
![]()
Post
#446
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
poti cauta si un service normal, nu neaparat reprezentanta.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
Florinmakk |
![]()
Post
#447
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 24 May 16 ![]() |
Salut,
Aveti idee daca tine o lipitura pe conducta (AL) de ac la masina? Am o mica fisura pe conducta ,din socuri (presupun) a frecat de urechea radiatorului. Avea presupun un inel de cauciuc pe ea...dar a disparut. Mersi. |
--------------------
Renault clio
Symbol
2008
|
|
vallixx |
![]()
Post
#448
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Incearca cu poxilina pana una - alta.
Daca tine - ok, daca nu - macar n-ai stricat nimic. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
andutu |
![]()
Post
#449
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andutu @ 13 Dec 2015, 00:24) Stie cineva cam cat ar trebuii sa fie presiunea pe instalatie? In manualul de service de la Logan am gasit doar informatiile astea Senzorul de presiune instalat la ieșirea condensorului asigură protecția circuitului de refrigerent: - întrerupere joasă presiune: 2 bari, - întrerupere înaltă presiune: 27 bari. Am facut o diagnoza cu DDT si imi zicea ca e de 4 bar iar cand am pornit AC-ul a urcat la 5 dupa care a scazut treptat iar la 4.Pe colegii nostrii ( dacia ) i-am auzit ca au undeva la 10-18 cu AC cuplat. Are legatura cu temperatura de afara? Erau 3 grade , adica la temperaturi exterioare mai mari creste presiunea?. Umplerea cu freon am facut-o acum 2 ani care nu stiu sincer cat de ok a fost facuta nu am citit presiunea atunci, prima vara a bagat rece calumea dupa un an adica vara asta a bagat rece dar parca nu asa cum trebuie. Am mai citit ca e recomandat sa mai pornesti AC-ul chiar daca nu ai nevoie de el lucru pe care eu nu l-am facut de cand incep temperaturile scazute cam uit de butonul AC si imi aduc aminte de el vara, cum e adevarat? Am testat presiunea din nou cu DDT-ul pentru cine este interesat raspunsul la intrebarea mea este DA!, presiunea freonului poate sa difere in functie de temperatura exterioara. La 27 grade cu AC Oprit imi indica 6 bar iar cand am pornit AC-ul presiunea a ajuns la 11. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#450
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Pai compresorul ala ce credeti ca face?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:28 |