Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

21 Pages « < 13 14 15 16 17 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme aer conditionat, nu mai porneste compresorul

RazvanF
post 9 Mar 2016, 10:33
Post #421


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Stii cum e la reparat....intodeauna sa incepi cu ce este mai simplu/banal.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 28 Mar 2016, 16:22
Post #422


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




In curand vine vara si trebuie sa umblu la instalatia de AC. De data asta problema e de scurgere de freon. Am identificat locul cu pricina si vreau sa inlocuiesc garniturile de la imbinarile instalatiei.
Inca n-am dat comanda de ce-mi trebuie si vreau sa fac un pic de documentare pe tema asta.
A mai facut careva revizia garniturilor instalatiei AC acasa ?
Pentru ca s-a scurs cea mai mare parte din freon, nu ma astept sa am presiune ( prea mare ) in instalatie asa ca nu vad sa fie nici o problema in a o desface acasa.
Cred ca asta va fi treaba de vreo 2-3 ore ( maxim ) pentru ca trebuie sa desfac si grila din fata. Dupa asta trebuie sa dau fuga cu ea la incarcarea cu freon.

Ceva sfaturi de la cei care au mai facut asta ?
In service oare cat costa operatiunea asta ?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 28 Mar 2016, 18:23
Post #423


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Stii sigur ca doar acolo e o problema?...daca sunt mai multe locuri pe unde pierde presiune? Eu as merge la service sa fac mai intai un test sa vad pe unde pierde si apoi as interveni. Dar nu merita sa te intorci acasa si sa o repari, dupa care sa revii la service. Mai bine platesti la service toata reparatia cu tot cu verificare si umplere instalatie dar ai si garantie pe lucrare. La service poti sa asisti si tu la lucrare daca asta ar fi problema... smile.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 29 Mar 2016, 07:16
Post #424


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Nu am văzut substanță fluorescenta în altă parte. Singurul loc prin care se scurge este în zona ciupercii ăleia (nu-mi vine în minte exact denumirea ei). Vara trecută am făcut reîncărcarea si in 2 sapt max era gata... Am găsit toate garniturile de care am nevoie (costa vreo 180 Ron). Ar fi o treabă să o duc la service dar ar fi bine să știu cât mă costa, măcar estimativ. Mai mult, ai idee prin București de unul bun ?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 29 Mar 2016, 08:36
Post #425


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Daca desfaci instalatia de ac sa schimbi garniturile musai trebuie schimbat si filtrul instalatiei, cel din fata rotii stanga, cel putin acolo este localizat la mine.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 29 Mar 2016, 11:19
Post #426


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Eu inteleg ca tu imi recomanzi sa inlocuiesc filtrul din poza de mai jos ( poza e postata de tine cu cateva pagini in urma): http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627996734

Eu pierd freonul pe la componenta din imaginea de mai jos:
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1628001581

Vreau sa iau garniturile instalatiei, care sunt de fapt o-ring-uri. Cel putin asa am vazut pe net.
Astea sunt: Garnituri - O-ring-uri

Scuzati-ma ca utilizez pozele voastre da eu n-am facut la mine ( inca ). Cu ocazia desfacerii grilei, as vrea sa verific daca radiatorul sta bine pentru ca ( tot in urma cu cateva pagini) am vazut ca se poate fisura...

This post has been edited by myhay1208: 29 Mar 2016, 11:21


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kretzu77
post 29 Mar 2016, 12:30
Post #427


n00b


Group: Members
Posts: 310
Joined: 14 August 06




Eu cred ca se referea la uscator: http://www.epiesa.ro/uscator-renault-symbo...2/subcat-10457/
Care are un filtru in el si care e plin de ulei dupa ani.
Eu l-am schimbat in al 9-lea an ca nu mai baga aer cum trebuie.

This post has been edited by kretzu77: 29 Mar 2016, 14:40


--------------------
Toyota Corolla E15/Prius 3 2008 1.4D-4D/2012 Hybrid
Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 29 Mar 2016, 12:43
Post #428


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Pai mi-ar prinde bine sa stiu exact care e piesa la care se refera. Instalatia mea a fost in serice in 2009. De-atunci... Dumnezeu stie daca a mai mers si cat a mai mers. Anul trecut eu n-am abuzat prea mult de ea ca n-a fost cazul. Cand mergeam eu cu masina era placut afara...

Ce-i drept, cand am facut umplerea cu freon, baiatul de acolo mi-a spus ca am prea mult ulei in instalatie...

Am cautat prin documentele pe care le am si nu gasesc schema instalatiei de climatizare pe piese ca sa pot identifica filtru respectiv. Are careva ceva mai detaliat ?

This post has been edited by myhay1208: 29 Mar 2016, 13:00


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 29 Mar 2016, 12:44
Post #429


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Da, este vorba de filtru uscator cel care retine umezeala din instalatie.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 29 Mar 2016, 14:08
Post #430


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Unde se afla localizat filtrul respectiv ?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kretzu77
post 29 Mar 2016, 14:43
Post #431


n00b


Group: Members
Posts: 310
Joined: 14 August 06




Cred ca undeva pe sub bara din fata.
Mie mi-a si scos si radiatorul si mi l-a bagat intr-o baie cu nu stiu ce cand mi-a schimbat uscatorul.
Ma refer la radiatorul de AC, Ca sunt mai multe.


--------------------
Toyota Corolla E15/Prius 3 2008 1.4D-4D/2012 Hybrid
Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 29 Mar 2016, 18:54
Post #432


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




vezi ca garniturile alea trebuiesc unse cu ulei de compresor inainte de a le pune.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 29 Mar 2016, 20:03
Post #433


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Asta cu uleiul nu o stiam. Oare pot recupera ceva din instalație ? Dacă pot,ar fi ok,dacă nu cumpăr ulei. Oricum cantitatea de care as avea nevoie cred că e destul de mica. Până una alta, o să încerc să întreb și pe la service sa vad cat m-ar duce toată treaba asta. Până acum contorizez așa : garnituri vreo 180 Ron; reîncărcare instalație vreo 150 Ron; filtru uscător vreo 150 Ron. Cam gata 500 Ron. Sincer as vrea sa fac treaba acasă pt ca nu am prea mult de cheltuiala. Mai mult, de service mă cam feresc ca nu găsesc persoane pricepute. După ce că n-avem prea multi bani unii mai rău îți strica si te baga la cheltuieli suplimentare...


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 29 Mar 2016, 20:52
Post #434


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Ai aici manualul de service
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=556...dpost&p=4456359

Vezi cum le strangi, nu stiu cat de rezistente sun tevile astea...normal se strang la cuplu.In locul tau as inlocuii doar unde curge nu toate garniturile...nu are rost.Nu iti trebuie ulei cat sa lubrifiezi putin.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaiciurescu
post 1 Apr 2016, 09:26
Post #435


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 7 May 13




Buna ziua.
Am urmatoarea problema la AC manual.

Ventilatia nu pleaca mereu;
Buton aprin AC si AC-ul nu pleaca imediat (poate pleca in 5, 10 min) - sau se stinge.
Ventilatia functioneaza si buton AC la apasare nu se aprinde si nu functioneaza.

Atunci cand functioneaza totul este normal (verificat sigurante, Freon, totul normal)- raceste bine.

Cred ca este ceva electric sau din blocul de comenzi ventilatie si AC.

A mai patit cineva?

Multumesc


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rams
post 23 Apr 2016, 20:46
Post #436


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 13




Salut. Sa va povestesc ce am patit.
Aerul conditionat nu mergea. Butonul de aer se aprindea dar nu facea click la compresor. Ma duc la un ''nenea mecanic'' care imi leaga compresorul pe direct la un buton in habitaclu. Fericire mare. Aerul merge. Ventilatorul nu mergea. La momentul ala nici nu stiam daca trebuie sa mearga sau nu, iar mesterul manole nu mi-a zis nimic.
Am plecat cu masina de la el am ajuns acasa, totul k, aerul a mers bine.
Dupa doua ore plec cu masina si ii dau drumul la aer fericit stand pe loc. Dupa un minut s-a auzit buff si am vazut cum iese pe langa capota o gramada de freon. Motorul s-a oprit. M-am speriat un pic. Ma duc nervos la manole. Vine cu freon, baga in instalatie si imi spune ca e posibil sa curga pe la compresor (n-a putut sa isi dea seama exact).
Mie mi se pare logic ca, compresorul s-a dus. O sa cumpar altul second.
Intrebarea este ce nu functioneaza?
Ventilatorul trebuie sa porneasca cand cuplezi aerul ?
De ce nu porneste ventilatorul ?
Multumesc.



--------------------
RENAULT CLIO 2005 SYMBOL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 24 Apr 2016, 07:17
Post #437


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Intrebarea ar fi de ce nu cupla de la bun inceput? Ai bagat freon in instalatie inainte de a monta butonul magic? Poate aveai presiune prea mare si de asta nu te lasa sa cuplezi.
Si da, ventilatorul trebuie sa porneasca cand pornesi ac ul.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rams
post 24 Apr 2016, 08:30
Post #438


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 13




Cu siguranta aveam freon in instalatie. La cat fum alb a iesit cand a bubuit compresorul sunt sigur de asta. Cu presiunea nu stiu ce sa zic daca era in limite sau nu.
Sa inteleg de aici ca, cauza distrugeriii compresorului ar fi nepornirea ventilatorului ? Ce as putea face in acest caz ? (exceptand varianta de a merge in service)


--------------------
RENAULT CLIO 2005 SYMBOL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 24 Apr 2016, 11:31
Post #439


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Cauza distrugerii compresorului ar fi fost ori lipsa ulei ori presiune prea mare.Ventilatorul doar aeriseste radiatorul unde se face schimbul de caldura.Daca nu merge ventilatorul, scade randamentul.
De unde stii ca s-a dus compresorul? A facut buf, dar unde? poate s-a fisurat o conducta.
Dupa parerea mea "nea mecanicu" e principalul vinovat pentru asta.Spune-i sa se lase de facut ciubucuri ca e depasit.

Normal ca nu porneste ventilatorul, cine sa il comande? Butonul ala nu se leaga direct la compresor el trece prin ECU. Domnul ECU citeste si el niste senzori iar daca nu e in parametrii nu da drumul la compresor, daca e totul ok cupleaza compresorul si da comanda la ventilator treapta 1.

Sa iti plateasca paguba "meseriasul".


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rams
post 24 Apr 2016, 12:45
Post #440


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 13




Multumesc pentru raspunsuri. Poate cineva de pe forum sa ma ajute cu aceasta problema?


--------------------
RENAULT CLIO 2005 SYMBOL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 24 Apr 2016, 19:59
Post #441


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Fumul alb nu este de la aerul conditionat. Freonul are o culoare verzuie. Cred ca alta este problema. Poate un furtun de la radiatorul de apa. Sau poate a cedat vreo curea...sper sa nu fie la distributie. Motorul a mai pornit?

This post has been edited by CipTal: 24 Apr 2016, 20:02


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 24 Apr 2016, 22:22
Post #442


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Freonul nu are culoare, daca ar avea nu s-ar mai pune substanta de contrast pentru a vedea eventualele pierderi, si da fum alb inseamna pierdere de freon e totusi un gaz cu temperatura foarte scazuta iar in contact cu temperatura mediului se transforma in ... fum alb


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 25 Apr 2016, 07:05
Post #443


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Da, corect! Ai dreptate. Sa nu luati in considerare postarea mea anterioara.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 25 Apr 2016, 12:22
Post #444


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




QUOTE(rams @ 24 Apr 2016, 13:45)
Multumesc pentru raspunsuri. Poate cineva de pe forum sa ma ajute cu aceasta problema?
*


1.Scoti improvizatia
2.Te duci la service si incarci cu freon + substanta de contras, daca zici ca a facut buf nici nu trebuie sa te chinui sa dai drumul la aer o sa se vada cu lampa ultraviolet pe unde scapa.
3.Inlocuiesti
4.Incarci din nou cu freon
5.Pornesti AC, daca merge e ok daca nu > diagnoza , verifici sa nu fie dus senzorul presiune AC, mai poate fi problema din panoul de comanda sau compresor, dar asta eu zic sa il lasi la urma cu verificatul daca tot si tot nu merge.
Cel mai nasol la AC este ca de fiecare daca daca umblii la radiator/conducte/compresor trebuie sa incarci din nou cu freon...

Parerea mea... rolleyes.gif

This post has been edited by andutu: 25 Apr 2016, 12:23


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rams
post 26 Apr 2016, 17:06
Post #445


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 13




off...trebuie sa ma pregatesc sufleteste (financiar) pentru service. Dar decat sa fac tot felul de experimente nereusite, mai bine la reprezentanta si asta e.


--------------------
RENAULT CLIO 2005 SYMBOL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 27 Apr 2016, 15:31
Post #446


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




poti cauta si un service normal, nu neaparat reprezentanta.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florinmakk
post 24 May 2016, 14:35
Post #447


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 24 May 16




Salut,
Aveti idee daca tine o lipitura pe conducta (AL) de ac la masina?
Am o mica fisura pe conducta ,din socuri (presupun) a frecat de urechea radiatorului. Avea presupun un inel de cauciuc pe ea...dar a disparut.
Mersi.


--------------------
Renault clio Symbol 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 24 May 2016, 14:48
Post #448


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Incearca cu poxilina pana una - alta.

Daca tine - ok, daca nu - macar n-ai stricat nimic.



--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 5 Jun 2016, 06:02
Post #449


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




QUOTE(andutu @ 13 Dec 2015, 00:24)
Stie cineva cam cat ar trebuii sa fie presiunea pe instalatie?

In manualul de service de la Logan am gasit doar informatiile astea

Senzorul de presiune instalat la ieșirea
condensorului asigură protecția circuitului de
refrigerent:
- întrerupere joasă presiune: 2 bari,
- întrerupere înaltă presiune: 27 bari.

Am facut o diagnoza cu DDT si imi zicea ca e de 4 bar iar cand am pornit AC-ul a urcat la 5 dupa care a scazut treptat iar la 4.Pe colegii nostrii ( dacia ) i-am auzit ca au undeva la 10-18 cu AC cuplat.
Are legatura cu temperatura de afara? Erau 3 grade , adica la temperaturi exterioare mai mari creste presiunea?.
Umplerea cu freon am facut-o acum 2 ani care nu stiu sincer cat de ok a fost facuta nu am citit presiunea atunci, prima vara a bagat rece calumea dupa un an adica vara asta a bagat rece dar parca nu asa cum trebuie.
Am mai citit ca e recomandat sa mai pornesti AC-ul chiar daca nu ai nevoie de el lucru pe care eu nu l-am facut de cand incep temperaturile scazute cam uit de butonul AC si imi aduc aminte de el vara, cum e adevarat?
*



Am testat presiunea din nou cu DDT-ul pentru cine este interesat raspunsul la intrebarea mea este DA!, presiunea freonului poate sa difere in functie de temperatura exterioara.
La 27 grade cu AC Oprit imi indica 6 bar iar cand am pornit AC-ul presiunea a ajuns la 11.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 5 Jun 2016, 06:59
Post #450


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Pai compresorul ala ce credeti ca face?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
21 Pages « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 20:28
Dacia