Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

43 Pages « < 9 10 11 12 13 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cruise control pe megane, Cunoscut si ca TEMPOMAT

19vik
post 20 Dec 2007, 12:31
Post #301


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Mai degraba le marchezi cu vopsea cu o scula fina decat sa le pui abtipilduri care nu vor rezista nici pana la vara, cand temperatura din masina poate depasi si 60 de grade si iti dai seama ce se intampla. Eu le-am pozitionat ca in varianta originala, cred ca si Liviu le-a pus la fel. Am retinut pozitia lor inca inainte de a le monta, nici nu e nevoie sa te chinui sa le inscriptionezi.
Insa vei avea probleme cu garantia (vad ca ai masina noua), ca trebuie sa intervii la partea electrica, mai ales la calculatorul de injectie si la blocul de lumini...


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mykys
post 14 Jan 2008, 17:27
Post #302


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 19 December 07




Inca un Megane care poseda si utilizeaza Tempomat...
Multumiri lui Liviu si Romeo! biggrin.gif


--------------------
Renault Megane II 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
visiadi
post 14 Jan 2008, 17:53
Post #303


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 November 07




Inca un Megane care poseda si utilizeaza Tempomat...
Multumiri lui Romeo si Liviu. smile.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 2005 Expresion 1.5 dci 82 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo3108ro
post 14 Jan 2008, 18:07
Post #304


Conducator de Twingo


Group: Members
Posts: 1.218
Joined: 4 March 06
From: Dirty Bucharest




pe frigul asta cred ca ma las pagubas pana se mai incalzeste putin radmasa.gif


--------------------
i help if i can
Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH
Twingo 1.2 16 ventricole
ex angajat renou :))
Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 15 Jan 2008, 09:30
Post #305


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




butoanele astea sunt luminate noaptea?
romeo, te mai las pina la primavara biggrin.gif dupa aia nu mai scapi de mine


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 15 Jan 2008, 19:53
Post #306


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Pentru cei care vor butoanele pe volan ca in poza de mai sus. Eu ma ofer sa vi le montez .. DAR .. foarte important. Nu imi pot asuma responsabilitatea in cazul unui defect de proces. Materialul volanului este extrem de moale .. e suficienta o miscare gresita cand dai gaurile cu bormasina si gata .. s-a terminat cu gaurile perfect rotunde si cu incastrarea perfecta. Numai eu stiu cat am transpirat cand dadeam gaurile alea. Doar masca de volan nu cred ca se gaseasca pe undeva fara airbag .. deci vorbim de um risc de sute de euro .... e evident ca nu mi-l pot asuma ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 16 Jan 2008, 08:45
Post #307


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




In primul rand va felicit pentru rabdare si perseverenta pe toti cei care v-ati implicat in acest proiect !

Ei si daca tot m-ati provocat, am s-o comit si eu desi n-am nici "mufa alba" si nici cablajul !
Pana atunci spuneti-mi, va rog, din experienta voastra, cum ramane cu "click"-ul de la pedala de acceleratie, in ce masura absenta lui si faptul ca nu poti "forja" din pedala, afecteaza ?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 18 Jan 2008, 00:44
Post #308


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ce click la accelerati e? nu e nici un click. "Citirea" pedalei de acceleratie se face printr-un potentiometru special (cu multiple piste, parca doua la renault). Ideea e ca (,) computerul decide cand ai ajuns cu pedala la capat .. nu e nici un "click" implicat.

Ca sa trecem direct la subiect, o masina fara cablaj la care se adauga cablajul ulterior se va comporta exact ca una care are cablajul din fabrica. Pacat ca esti in Arad ca altfel se rezolva mai repede. Iti pot spune pas cu pas cum sa cablezi computerul daca vrei .. totul e sa ai dexteritaea necasara ca sa montezi firele in mufa computerului (si curaj smile.gif ).

Promit ca la urmatoarea actiune de montaj a unui cruise control care sa implice si cablaj am sa fac poze smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 18 Jan 2008, 06:54
Post #309


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Multumesc, mi-am imaginat ca pedala (destul de scumpa) are "ceva" iar absenta lui va duce la necesitatea de a frana sau alta manevra pentru a iesi din regimul de croaziera.
Sa vedem cum voi sta cu timpul si am sa "verific" schemele postate pe aici, dupa ce voi cauta comutatoarele necesare.
Curaj trebuie sa-mi fac pentru gauritul volanului, daca nu gasesc alta solutie. Am sa ma interesez daca se poate schimba pe CASCO un airbag "explodat" in bucatarie biggrin.gif .
Inca nu stiu cum voi activa functia dar mai vad eu la momentul respectiv, eventual fac o plimbare pana la voi smile.gif.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nassus
post 18 Jan 2008, 08:57
Post #310


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 24 June 05
From: Bistrita




De ce sa va gauriti volanul oameni buni? Ce se intampla cand e nevoie sa sara airbag-ul? Cochilia sub care se ascunde aibag-ul se rabateaza in spre parbriz (depinde de pozitia volanului) iar daca bagi fire si butoane pe acolo risti sa modifici parametrii airbagului in sensul ca o sa creasca timpii de deschidere si chiar daca nu se modifica timpii astia, e posibil ca butoanele sa devina gloante de plastic si sa va faca inca o bucurie la un accident.

Eu mi-am pus butoanele in satelitul pt RCD fara sa il gauresc si fara sa adaug butoane in exterior si sunt super multumit.

Parerea mea e ca trebuie sa va ganditi mai bine inainte de a da gauri prin volan.


--------------------
Opel Insignia Sport Tourer 163cp 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 18 Jan 2008, 09:54
Post #311


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Butoanele (de caucuic) sunt in afara cochiliei airbagului. Capacul airbagului nu se rabateaza ca cel din dreapta, ci se despica pe o linie pre-debitata, care nu e in dreptul butoanelor. Daca s-ar rabata. ce efect ar avea airbagul daca in momentul impactului ai volanul rotit cu 18o de grade, sau chiar cu 90 de grade?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nassus
post 18 Jan 2008, 09:58
Post #312


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 24 June 05
From: Bistrita




Hmmm eu tot nu am incredere in chestia asta. Dar fiecare face ce vrea cu masina lui.


--------------------
Opel Insignia Sport Tourer 163cp 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 18 Jan 2008, 10:12
Post #313


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




PICT0100.jpg ( Size: 653.5k ) Number of downloads: 2270

Linia rosie reprezinta conturul aproximativ al carcasei airbag-ului, iar cu albastru linia de despicare a capacului.

This post has been edited by 19vik: 18 Jan 2008, 10:14


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ruiz
post 18 Jan 2008, 11:29
Post #314


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 11 October 05




@ Liviu : chiar te rog. Am de gind sa-mi fac si eu si n-ar strica niste poze



--------------------
Renault Megane Sedan 2005
Megane II Sedan 1,6 115CP 2005
Confort Expression - Beige Angora
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nassus
post 18 Jan 2008, 14:09
Post #315


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 24 June 05
From: Bistrita




Am inteles acum ca nu iti sar in cap butoanele daca sare airbagul, dar tot trebuie sa mai dai odata gaurile in cazul in care totusi sare airbagul.
Plus ca e total inestetic (parerea mea).


--------------------
Opel Insignia Sport Tourer 163cp 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 18 Jan 2008, 22:28
Post #316


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Cu un rezistor de 1k pentru R e OK?


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 19 Jan 2008, 00:35
Post #317


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(nassus @ 18 Jan 2008, 09:58)
Hmmm eu tot nu am incredere in chestia asta. Dar fiecare face ce vrea cu masina lui.
*



si totusi.. meganeurile care au de fabrica cruise.. au butoanele aproape in acelasi loc cu ale lui liviu.. si ma indoiesc ca ar fi un airbag special pt ele..


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nassus
post 19 Jan 2008, 00:43
Post #318


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 24 June 05
From: Bistrita




Pai normal ca nu au un model special de airbag dar nici nu cred ca butoanele sunt prinse de cochilie ci de partea din spatele acesteia.


--------------------
Opel Insignia Sport Tourer 163cp 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 Jan 2008, 23:22
Post #319


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Pai si ce legatura este intre cele doua situatii descrise de tine. Cat timp nu iti sar butoanele in cap si cat timp nu e influentat airbagul .. care e problema ?

A .. ca e inestetic .. asta e parerea ta .. si ti-o respect .. dar nu trebuie sa fiu de acord cu ea.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nassus
post 22 Jan 2008, 10:28
Post #320


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 24 June 05
From: Bistrita




Pai eu sunt de parere ca atunci cand faci o modificare in masina, trebuie sa fie cat mai putin evidenta si cat mai fiabia posibil.

Dar oricum fiecare face ce vrea cu masina lui, doar ca eu propovaduiesc alta metoda..

In fine, a-ti facut o treaba buna pana acum, keep it up..


--------------------
Opel Insignia Sport Tourer 163cp 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dracula
post 27 Jan 2008, 19:59
Post #321


vampir


Group: Members
Posts: 43
Joined: 4 December 07
From: Timisoara




si daca pun after-market cruise, nu pierd garantia? la reprezentanta preturi stiti?


--------------------
Renault Megane 2 - TM 22 MCO 2007
O jucarie care nu se sparge, poate fi folosita la spartul altor jucarii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 27 Jan 2008, 20:54
Post #322


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Daca pui aceste intrebari, inseamna ca nu ai citit tot topicul (11 pagini). Nici nu aveai timp in 7 minute.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki21
post 12 Feb 2008, 00:23
Post #323


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 11 February 08




sper ca pot oferi cateva sfaturi, din pacate cu mare intarziere, in completarea informatiilor deja postate, probleme simple de care eu m-am lovit acum mult timp.

1 pt. cei care nu au cablajul pt. tempomat (2 mufe originale) conectarea la ECU trebuie facuta de o persoana care stie ce face, cu schema electrica pt. codul de motor respectiv, si cu legaturi (papuci) si cablaj izolat, de calitate.
2 mare atentie la mufa de la volan, sa nu va jucati cumva cu mufa airbag.
3 daca face cineva lipituri pe fire existente, sa le faca cu o statie (nu pistol sau letcon etc) si cu bornele de la baterie scoase.
4 asa cum spunea cineva mai devreme, nu gauriti nu va jucati cu butoane si fire la sistemul airbag, chiar daca arata bine. Sistemul cu butoanele pe volan arata bine insa e la fel de eficient si cu butoanele langa....
5. daca ai cel mai mic dubiu opreste-te: gandeste-te ca butoanele costa 10lei dar un ECU costa o gramada + scrierea +.......probabil zeci de milioane.

succes

PS; era cineva cu un Logan, nu am studiat problema dar stiu clar ca are alt cod de motor si alt ECU. poate pe versiunea noua de 85CP e posibil sa aiba un ECU similar cu Megane, dar nu stiu daca softul e la fel. Daca e aceeasi generatie si are harware complet se poate rescrie....deci e o sansa.


--------------------
renault megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 13 Feb 2008, 03:40
Post #324


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




miki, nu baga spaima in oameni smile.gif. Nu e chiar asa de negru dracul asta. DIn cate cruise-uri am pus pana acum nu am auzit sa existe probleme la nici unul.

Ideea e ca daca faci cablajul de la 0, chiar daca nu ai sa realizezi perfect contactul in pinii de la ecu nu e nici o tragedie. Nu se strica nimic si nu este afectata deloc siguranta. In cazul unui contact imperfect in circuitul de cruise control acesta pur si simplu nu o sa mai functioneze .. dar nu o sa afecteze in nici un fel alte sisteme ale masinii. Iti spun asta dupa ce am studiat cu foarte multa atentie cicuitul cruise-ului si integrarea lui in ecu.

Ca sa dau niste detalii :

1. comenzile +/-+0/R se preiau prin citirea unei tensiuni pe un terminal. Ca sa se faca treaba asta, pe terminalul respectiv se pune o sursa de tensiune de 5V care este limitata in curent de un generator de curent constant. Indiferent ce faci cu terminalul respectiv (il pui la masa prin rezistente sau direct) el va functiona normal. Deci daca exista contact imperfect pe acesti doi pini (D2/D3 in mufa ECU) sistemul de cruise nu o sa mai poata prelua comenzi le de set/reset deci se renunta la utilizarea lui pana la remedierea problemei.

2. activarea selectiei cruise/limitator se face punand pinii A2/C3 ai ECU la +12V. Deci pentru ca sistemul de cruise sa functioneze trebuie musai sa ai +12V pe unul din cei doi pini. IN cazul unui contact imperfect nu o sa se mai activeze una din functiile cruise sau limitator .. sau nici una .. deci nu e nici un pericol. Daca printr-o intamplare pui +12V pe amandoi pinii simultan o sa iti apara pe computerul de bord "Cruise Control Fault" si se aprinde indicatorul de service. Cand defectul dispare sau se remediaza se stinge si indicatorul serrvice (dar se memoreaza un defect in calculator).

3.Ce poti sa faci aiurea este doar la instalare .. sa bagi cumva +12V pe pinii de control in loc sa bagi pe pinii de activare ... de abia in cazul asta risti sa distrugi ecu. Aici trebuie multa atentie .. intotdeauna verificati ca ati conectat firele care trebuie unde trebuie inainte de a pune tensiune in sistem.

Cam atat.

Iti dau dreptate cu butoanele de pe volan .. arata bine dar dpdv functional sunt 100% egale cu cele de langa volan.

Punctul 5 trebuie repetat cu bold si majuscule:
QUOTE(miki21 @ 12 Feb 2008, 00:23)
5. daca ai cel mai mic dubiu opreste-te: gandeste-te ca butoanele costa 10lei dar un ECU costa o gramada + scrierea +.......probabil zeci de milioane.
*



--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 13 Feb 2008, 08:12
Post #325


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Cred ca fiecare este constient ca nu poate fi nimeni raspunzator pentru faptul ca acel cineva vrea sa isi puna cruise. Chiar daca cere ajutorul altcuiva, raspunderea este tot a utilizatorului.

In alta dezordine de idei, Liviu se oferea (in conditiile de mai sus) sa ajute doritorii de butoane in volan. Eu as avea neobrazarea sa apelez la Liviu pentru acest ajutor. Asta in conditiile timpului liber si amabilitatii. In cazul in care este ok, Astept un PM de la Liviu cu detalii picante.

Multumesc mult anticipat


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi - B-81-LXV Ianuarie 2008 / LMSE
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasi26
post 17 Feb 2008, 13:01
Post #326


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 14 February 06
From: Beius




As vrea sa-mi activez si eu fuctionarea tempomatului. Problema mea este ca am butoanele originale, pe volan, la punerea contactului se activeaza ledul care indica prezenta tempomatului, am si butonul de activare, langa panoul de sigurante dar nu am gasit cablaj sau vreo mufa care sa o conectez la butonul de activare...
MA poate ajuta cineva?
Vasile


--------------------
Renault Megane 2003 hatcback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki21
post 17 Feb 2008, 22:36
Post #327


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 11 February 08




vasi26 >>>
Masina e cumparata noua sau SH ?

Daca masina e cumparata noua si indicatorul de pe bord (verde) ramane aprins inseamna ca tempomatul este deja setat ON. Daca se stinge dupa ce pornesti motorul trebuie setat ON din butonul din stanga jos langa volan.Daca butonul nu are cablajul si mufa conectate inseamna ca sunt scoase, trebuie sa le gasesti pe acolo.

In cazul in care masina e SH e posibil sa ai o plansa de bord schimbata de pe alta masina.
Ar fi bine sa mergi la un service sa verifici cateva lucruri mai importante - sistemul airbag si centuri siguranta, calculator Autoliv airbag - pe un sistem de diagnoza. Dupa aia poti sa te ocupi de tempomat.

E complicat de explicat sfatul meu "ciudat" insa m-am lovit de multe ori de probleme similare. Aparent tempomatul si airbagul n-au nici o legatura.

liviu >>>
Nu am vrut sa bag spaima in oameni, am vrut doar sa atentionez....sorry.
Tu ai pus multe CC deci sti bine ce ai de facut; dar sint si cititori care nu au experienta si pot sa apara greseli: o operatie simpla se poate transforma intr-un mic dezastru. Ex:
Am un coleg - electronist f. bun si cu multa experienta auto - care a prajit un calc. de Fiat parca dintr-o greseala copilareasca: a lipit un fir care ajungea la calc. cu un ciocan electric (de lene sa nu aduca statia de la banc) - ciocanul era paradit, a ajuns in varf 230v, masina era pe elevator.....
PS; pe viitor o sa incerc sa nu sperii cititorii
pentru posesorul de Logan (daca mai e pe fir) am vesti proaste....

This post has been edited by miki21: 17 Feb 2008, 23:00


--------------------
renault megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasi26
post 18 Feb 2008, 18:47
Post #328


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 14 February 06
From: Beius




salut Miki,
Multumesc pentru explicatii.
Masina e SH. Am fost la Renault in Oradea, airbag-urile sunt ok, am becul de service aprins tot timpul, au pus computerul pe masina, da nu gaseste nici o eroare, (e drept ca au fost dati km inapoi, si ei spun ca s-ar putea sa fie din cauza ca s-a umblat la computer). In ceea ce priveste tempomatul, e drept ca n-am desfacut toata masina, doar ce am reusit sa ma uit prin gaura ce ramne dupa ce scot butoanele afara si n-am 'zarit' nici o mufa libera. Cand porneste motorul, se aprinde becul portocaliu vreo 5 sec (dupa care se stinge) de la buton, nimic, ca doar asa am observat ca nu are mufa in spate. Nu stiu cum as putea sa-mi dau seama ca e ceva schimbat pe la partea de bord...


--------------------
Renault Megane 2003 hatcback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki21
post 18 Feb 2008, 22:34
Post #329


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 11 February 08




vasi26>>>
Desi e cumva offtopic o sa raspund aici
Becul de service poate sa stea aprins si din alte cauze: ex: nivel lichid din circuitul de frana sau circuit stricat.
Ar mai fi problema de comunicare intre calc.instrumente bord si calculator injectie:
sigur aici ai o diferenta de km>> calc. de injectie memoreaza nr. km
Problema asta se poate remedia cu un tester de uzina (nu cel de service renault)
Poate de aici apare si erorea de service.

Daca nu ai cablajul pt tempomat, trebuie facut de la zero, tot ce s-a discutat pana acum e suficient sa-l faci sa functioneze:
Atentie insa, tu ai butoanele originale pe volan si probabil nu ai mufa si circuitul intre volan si calculator. Aici ar fi bine sa umble cineva cu experienta

Succes


--------------------
renault megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panavision
post 19 Feb 2008, 23:21
Post #330


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 18 May 04
From: Bucuresti




Ei bine, Romeo si Liviu au mai facut un posesor de Megane fericit. Le multumesc pe aceasta cale si abia astept primul drum pe autostrada.


--------------------
Volkswagen E-Golf - B-30-SXT 2018 / 136CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
43 Pages « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 11:37
Dacia