Cruise control pe megane, Cunoscut si ca TEMPOMAT
![]() ![]() ![]() |
Cruise control pe megane, Cunoscut si ca TEMPOMAT
19vik |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|||
mykys |
![]()
Post
#302
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 19 December 07 ![]() |
Inca un Megane care poseda si utilizeaza Tempomat...
Multumiri lui Liviu si Romeo! ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2005
|
|
visiadi |
![]()
Post
#303
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 1 November 07 ![]() |
Inca un Megane care poseda si utilizeaza Tempomat...
Multumiri lui Romeo si Liviu. ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005 Expresion 1.5 dci 82 cp
|
|
romeo3108ro |
![]()
Post
#304
|
![]() Conducator de Twingo Group: Members Posts: 1.218 Joined: 4 March 06 From: Dirty Bucharest ![]() |
pe frigul asta cred ca ma las pagubas pana se mai incalzeste putin
![]() |
--------------------
i help
if
i can Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH Twingo 1.2 16 ventricole ex angajat renou :)) Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana |
|
Mihai_E |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
butoanele astea sunt luminate noaptea?
romeo, te mai las pina la primavara ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#306
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pentru cei care vor butoanele pe volan ca in poza de mai sus. Eu ma ofer sa vi le montez .. DAR .. foarte important. Nu imi pot asuma responsabilitatea in cazul unui defect de proces. Materialul volanului este extrem de moale .. e suficienta o miscare gresita cand dai gaurile cu bormasina si gata .. s-a terminat cu gaurile perfect rotunde si cu incastrarea perfecta. Numai eu stiu cat am transpirat cand dadeam gaurile alea. Doar masca de volan nu cred ca se gaseasca pe undeva fara airbag .. deci vorbim de um risc de sute de euro .... e evident ca nu mi-l pot asuma ...
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
In primul rand va felicit pentru rabdare si perseverenta pe toti cei care v-ati implicat in acest proiect !
Ei si daca tot m-ati provocat, am s-o comit si eu desi n-am nici "mufa alba" si nici cablajul ! Pana atunci spuneti-mi, va rog, din experienta voastra, cum ramane cu "click"-ul de la pedala de acceleratie, in ce masura absenta lui si faptul ca nu poti "forja" din pedala, afecteaza ? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Liviu |
![]()
Post
#308
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Ce click la accelerati e? nu e nici un click. "Citirea" pedalei de acceleratie se face printr-un potentiometru special (cu multiple piste, parca doua la renault). Ideea e ca (,) computerul decide cand ai ajuns cu pedala la capat .. nu e nici un "click" implicat.
Ca sa trecem direct la subiect, o masina fara cablaj la care se adauga cablajul ulterior se va comporta exact ca una care are cablajul din fabrica. Pacat ca esti in Arad ca altfel se rezolva mai repede. Iti pot spune pas cu pas cum sa cablezi computerul daca vrei .. totul e sa ai dexteritaea necasara ca sa montezi firele in mufa computerului (si curaj ![]() Promit ca la urmatoarea actiune de montaj a unui cruise control care sa implice si cablaj am sa fac poze ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Multumesc, mi-am imaginat ca pedala (destul de scumpa) are "ceva" iar absenta lui va duce la necesitatea de a frana sau alta manevra pentru a iesi din regimul de croaziera.
Sa vedem cum voi sta cu timpul si am sa "verific" schemele postate pe aici, dupa ce voi cauta comutatoarele necesare. Curaj trebuie sa-mi fac pentru gauritul volanului, daca nu gasesc alta solutie. Am sa ma interesez daca se poate schimba pe CASCO un airbag "explodat" in bucatarie ![]() Inca nu stiu cum voi activa functia dar mai vad eu la momentul respectiv, eventual fac o plimbare pana la voi ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
nassus |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 24 June 05 From: Bistrita ![]() |
De ce sa va gauriti volanul oameni buni? Ce se intampla cand e nevoie sa sara airbag-ul? Cochilia sub care se ascunde aibag-ul se rabateaza in spre parbriz (depinde de pozitia volanului) iar daca bagi fire si butoane pe acolo risti sa modifici parametrii airbagului in sensul ca o sa creasca timpii de deschidere si chiar daca nu se modifica timpii astia, e posibil ca butoanele sa devina gloante de plastic si sa va faca inca o bucurie la un accident.
Eu mi-am pus butoanele in satelitul pt RCD fara sa il gauresc si fara sa adaug butoane in exterior si sunt super multumit. Parerea mea e ca trebuie sa va ganditi mai bine inainte de a da gauri prin volan. |
--------------------
Opel
Insignia Sport Tourer 163cp
2014
|
|
19vik |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Butoanele (de caucuic) sunt in afara cochiliei airbagului. Capacul airbagului nu se rabateaza ca cel din dreapta, ci se despica pe o linie pre-debitata, care nu e in dreptul butoanelor. Daca s-ar rabata. ce efect ar avea airbagul daca in momentul impactului ai volanul rotit cu 18o de grade, sau chiar cu 90 de grade?
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
nassus |
![]()
Post
#312
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 24 June 05 From: Bistrita ![]() |
Hmmm eu tot nu am incredere in chestia asta. Dar fiecare face ce vrea cu masina lui.
|
--------------------
Opel
Insignia Sport Tourer 163cp
2014
|
|
19vik |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
PICT0100.jpg ( Size: 653.5k )
Number of downloads: 2270
Linia rosie reprezinta conturul aproximativ al carcasei airbag-ului, iar cu albastru linia de despicare a capacului. This post has been edited by 19vik: 18 Jan 2008, 10:14 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Ruiz |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 11 October 05 ![]() |
@ Liviu : chiar te rog. Am de gind sa-mi fac si eu si n-ar strica niste poze
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Megane II Sedan 1,6 115CP 2005
Confort Expression - Beige Angora |
|
nassus |
![]()
Post
#315
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 24 June 05 From: Bistrita ![]() |
Am inteles acum ca nu iti sar in cap butoanele daca sare airbagul, dar tot trebuie sa mai dai odata gaurile in cazul in care totusi sare airbagul.
Plus ca e total inestetic (parerea mea). |
--------------------
Opel
Insignia Sport Tourer 163cp
2014
|
|
Razor |
![]()
Post
#316
|
![]() Doc Group: Members Posts: 530 Joined: 25 January 07 From: Timisoara ![]() |
Cu un rezistor de 1k pentru R e OK?
|
--------------------
VW / Honda
Passat 2.0 TDi / CBR 600RR
2010 Highline / 2008 Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back! |
|
claus |
![]()
Post
#317
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
nassus |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 24 June 05 From: Bistrita ![]() |
Pai normal ca nu au un model special de airbag dar nici nu cred ca butoanele sunt prinse de cochilie ci de partea din spatele acesteia.
|
--------------------
Opel
Insignia Sport Tourer 163cp
2014
|
|
Liviu |
![]()
Post
#319
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pai si ce legatura este intre cele doua situatii descrise de tine. Cat timp nu iti sar butoanele in cap si cat timp nu e influentat airbagul .. care e problema ?
A .. ca e inestetic .. asta e parerea ta .. si ti-o respect .. dar nu trebuie sa fiu de acord cu ea. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
nassus |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 299 Joined: 24 June 05 From: Bistrita ![]() |
Pai eu sunt de parere ca atunci cand faci o modificare in masina, trebuie sa fie cat mai putin evidenta si cat mai fiabia posibil.
Dar oricum fiecare face ce vrea cu masina lui, doar ca eu propovaduiesc alta metoda.. In fine, a-ti facut o treaba buna pana acum, keep it up.. |
--------------------
Opel
Insignia Sport Tourer 163cp
2014
|
|
dracula |
![]()
Post
#321
|
![]() vampir Group: Members Posts: 43 Joined: 4 December 07 From: Timisoara ![]() |
si daca pun after-market cruise, nu pierd garantia? la reprezentanta preturi stiti?
|
--------------------
Renault
Megane 2
- TM 22 MCO
2007 O jucarie care nu se sparge, poate fi folosita la spartul altor jucarii...
|
|
19vik |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca pui aceste intrebari, inseamna ca nu ai citit tot topicul (11 pagini). Nici nu aveai timp in 7 minute.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
miki21 |
![]()
Post
#323
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 February 08 ![]() |
sper ca pot oferi cateva sfaturi, din pacate cu mare intarziere, in completarea informatiilor deja postate, probleme simple de care eu m-am lovit acum mult timp.
1 pt. cei care nu au cablajul pt. tempomat (2 mufe originale) conectarea la ECU trebuie facuta de o persoana care stie ce face, cu schema electrica pt. codul de motor respectiv, si cu legaturi (papuci) si cablaj izolat, de calitate. 2 mare atentie la mufa de la volan, sa nu va jucati cumva cu mufa airbag. 3 daca face cineva lipituri pe fire existente, sa le faca cu o statie (nu pistol sau letcon etc) si cu bornele de la baterie scoase. 4 asa cum spunea cineva mai devreme, nu gauriti nu va jucati cu butoane si fire la sistemul airbag, chiar daca arata bine. Sistemul cu butoanele pe volan arata bine insa e la fel de eficient si cu butoanele langa.... 5. daca ai cel mai mic dubiu opreste-te: gandeste-te ca butoanele costa 10lei dar un ECU costa o gramada + scrierea +.......probabil zeci de milioane. succes PS; era cineva cu un Logan, nu am studiat problema dar stiu clar ca are alt cod de motor si alt ECU. poate pe versiunea noua de 85CP e posibil sa aiba un ECU similar cu Megane, dar nu stiu daca softul e la fel. Daca e aceeasi generatie si are harware complet se poate rescrie....deci e o sansa. |
--------------------
renault
megane
2004
|
|
Liviu |
![]()
Post
#324
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
miki, nu baga spaima in oameni
![]() Ideea e ca daca faci cablajul de la 0, chiar daca nu ai sa realizezi perfect contactul in pinii de la ecu nu e nici o tragedie. Nu se strica nimic si nu este afectata deloc siguranta. In cazul unui contact imperfect in circuitul de cruise control acesta pur si simplu nu o sa mai functioneze .. dar nu o sa afecteze in nici un fel alte sisteme ale masinii. Iti spun asta dupa ce am studiat cu foarte multa atentie cicuitul cruise-ului si integrarea lui in ecu. Ca sa dau niste detalii : 1. comenzile +/-+0/R se preiau prin citirea unei tensiuni pe un terminal. Ca sa se faca treaba asta, pe terminalul respectiv se pune o sursa de tensiune de 5V care este limitata in curent de un generator de curent constant. Indiferent ce faci cu terminalul respectiv (il pui la masa prin rezistente sau direct) el va functiona normal. Deci daca exista contact imperfect pe acesti doi pini (D2/D3 in mufa ECU) sistemul de cruise nu o sa mai poata prelua comenzi le de set/reset deci se renunta la utilizarea lui pana la remedierea problemei. 2. activarea selectiei cruise/limitator se face punand pinii A2/C3 ai ECU la +12V. Deci pentru ca sistemul de cruise sa functioneze trebuie musai sa ai +12V pe unul din cei doi pini. IN cazul unui contact imperfect nu o sa se mai activeze una din functiile cruise sau limitator .. sau nici una .. deci nu e nici un pericol. Daca printr-o intamplare pui +12V pe amandoi pinii simultan o sa iti apara pe computerul de bord "Cruise Control Fault" si se aprinde indicatorul de service. Cand defectul dispare sau se remediaza se stinge si indicatorul serrvice (dar se memoreaza un defect in calculator). 3.Ce poti sa faci aiurea este doar la instalare .. sa bagi cumva +12V pe pinii de control in loc sa bagi pe pinii de activare ... de abia in cazul asta risti sa distrugi ecu. Aici trebuie multa atentie .. intotdeauna verificati ca ati conectat firele care trebuie unde trebuie inainte de a pune tensiune in sistem. Cam atat. Iti dau dreptate cu butoanele de pe volan .. arata bine dar dpdv functional sunt 100% egale cu cele de langa volan. Punctul 5 trebuie repetat cu bold si majuscule: QUOTE(miki21 @ 12 Feb 2008, 00:23) |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
shteffanivlad |
![]()
Post
#325
|
![]() Membru cu ESP/ASR Group: Members Posts: 691 Joined: 2 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca fiecare este constient ca nu poate fi nimeni raspunzator pentru faptul ca acel cineva vrea sa isi puna cruise. Chiar daca cere ajutorul altcuiva, raspunderea este tot a utilizatorului.
In alta dezordine de idei, Liviu se oferea (in conditiile de mai sus) sa ajute doritorii de butoane in volan. Eu as avea neobrazarea sa apelez la Liviu pentru acest ajutor. Asta in conditiile timpului liber si amabilitatii. In cazul in care este ok, Astept un PM de la Liviu cu detalii picante. Multumesc mult anticipat |
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi
- B-81-LXV
Ianuarie 2008 / LMSE iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon |
|
vasi26 |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 14 February 06 From: Beius ![]() |
As vrea sa-mi activez si eu fuctionarea tempomatului. Problema mea este ca am butoanele originale, pe volan, la punerea contactului se activeaza ledul care indica prezenta tempomatului, am si butonul de activare, langa panoul de sigurante dar nu am gasit cablaj sau vreo mufa care sa o conectez la butonul de activare...
MA poate ajuta cineva? Vasile |
--------------------
Renault
Megane
2003 hatcback
|
|
miki21 |
![]()
Post
#327
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 February 08 ![]() |
vasi26 >>>
Masina e cumparata noua sau SH ? Daca masina e cumparata noua si indicatorul de pe bord (verde) ramane aprins inseamna ca tempomatul este deja setat ON. Daca se stinge dupa ce pornesti motorul trebuie setat ON din butonul din stanga jos langa volan.Daca butonul nu are cablajul si mufa conectate inseamna ca sunt scoase, trebuie sa le gasesti pe acolo. In cazul in care masina e SH e posibil sa ai o plansa de bord schimbata de pe alta masina. Ar fi bine sa mergi la un service sa verifici cateva lucruri mai importante - sistemul airbag si centuri siguranta, calculator Autoliv airbag - pe un sistem de diagnoza. Dupa aia poti sa te ocupi de tempomat. E complicat de explicat sfatul meu "ciudat" insa m-am lovit de multe ori de probleme similare. Aparent tempomatul si airbagul n-au nici o legatura. liviu >>> Nu am vrut sa bag spaima in oameni, am vrut doar sa atentionez....sorry. Tu ai pus multe CC deci sti bine ce ai de facut; dar sint si cititori care nu au experienta si pot sa apara greseli: o operatie simpla se poate transforma intr-un mic dezastru. Ex: Am un coleg - electronist f. bun si cu multa experienta auto - care a prajit un calc. de Fiat parca dintr-o greseala copilareasca: a lipit un fir care ajungea la calc. cu un ciocan electric (de lene sa nu aduca statia de la banc) - ciocanul era paradit, a ajuns in varf 230v, masina era pe elevator..... PS; pe viitor o sa incerc sa nu sperii cititorii pentru posesorul de Logan (daca mai e pe fir) am vesti proaste.... This post has been edited by miki21: 17 Feb 2008, 23:00 |
--------------------
renault
megane
2004
|
|
vasi26 |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 14 February 06 From: Beius ![]() |
salut Miki,
Multumesc pentru explicatii. Masina e SH. Am fost la Renault in Oradea, airbag-urile sunt ok, am becul de service aprins tot timpul, au pus computerul pe masina, da nu gaseste nici o eroare, (e drept ca au fost dati km inapoi, si ei spun ca s-ar putea sa fie din cauza ca s-a umblat la computer). In ceea ce priveste tempomatul, e drept ca n-am desfacut toata masina, doar ce am reusit sa ma uit prin gaura ce ramne dupa ce scot butoanele afara si n-am 'zarit' nici o mufa libera. Cand porneste motorul, se aprinde becul portocaliu vreo 5 sec (dupa care se stinge) de la buton, nimic, ca doar asa am observat ca nu are mufa in spate. Nu stiu cum as putea sa-mi dau seama ca e ceva schimbat pe la partea de bord... |
--------------------
Renault
Megane
2003 hatcback
|
|
miki21 |
![]()
Post
#329
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 February 08 ![]() |
vasi26>>>
Desi e cumva offtopic o sa raspund aici Becul de service poate sa stea aprins si din alte cauze: ex: nivel lichid din circuitul de frana sau circuit stricat. Ar mai fi problema de comunicare intre calc.instrumente bord si calculator injectie: sigur aici ai o diferenta de km>> calc. de injectie memoreaza nr. km Problema asta se poate remedia cu un tester de uzina (nu cel de service renault) Poate de aici apare si erorea de service. Daca nu ai cablajul pt tempomat, trebuie facut de la zero, tot ce s-a discutat pana acum e suficient sa-l faci sa functioneze: Atentie insa, tu ai butoanele originale pe volan si probabil nu ai mufa si circuitul intre volan si calculator. Aici ar fi bine sa umble cineva cu experienta Succes |
--------------------
renault
megane
2004
|
|
panavision |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Ei bine, Romeo si Liviu au mai facut un posesor de Megane fericit. Le multumesc pe aceasta cale si abia astept primul drum pe autostrada.
|
--------------------
Volkswagen
E-Golf
- B-30-SXT
2018 / 136CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 11:37 |