Twingo - nu sta la relanti, martor bord aprins
![]() ![]() ![]() |
Twingo - nu sta la relanti, martor bord aprins
bubu782001 |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|||
adimoshu |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 10 July 08 From: hunedoara ![]() |
oricum pana dupa pasti nu am timp sa fac nimic asa ca e ok. tinem legatura. multumesc
|
--------------------
renault
symbol
1,2
|
|
K-tlyn |
![]()
Post
#123
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Buna tuturor!
Am si eu o problema cu care m-am confruntat ieri dimineata si vad ca s-a repetat si in dimineata asta. Problema este ca masina porneste din prima insa imediat dupa pornire, intr-o secunda se opreste si se aprind toti martorii din bord. Dupa ce pun din nou contactul si ii dau cheie,merge perfect,nu se mai opreste,nu tremura,etc. Mentionez ca pana ieri nu mi-a mai facut chestia asta. Am pus asta pe seama temperaturii de -14grade celsius de peste noapte insa nu vad ce legatura ar avea...Totusi am observat cel putin ieri cand am iesit de la serviciu,am pornit masina,a luat-o la prima cheie si nu s-a mai oprit motorul.Intre timp se incalzise afara. Deasemenea, iarasi am fost la supermarket,am oprit-o, la intoarcere a pornit la prima cheie si la fel, nu s-a mai oprit...asta inseamna ca face asa dimineata cand e frig afara? A mai patit cineva,stiti de la ce ar putea fi? Merci! This post has been edited by K-tlyn: 4 Mar 2011, 11:13 |
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
Cipav |
![]()
Post
#124
|
![]() fan twingo Group: Members Posts: 103 Joined: 15 March 08 From: Avrig, Sibiu ![]() |
Si eu am mai patit exact acelasi lucru dar numai dimineata la prima pornire, mie imi ramaneau martorii de baterie si abs aprinsi dupa ce se oprea. Asta doar la temperaturi f scazute, dupa ce a stat o noapte. Nu cred sa aiba vreo legatura dar i-am schimbat filtrul de aer si cureaua la alternator si de atunci n-a mai facut.
|
--------------------
Renault
Twingo
Authentique 2001 8V
- SB 88 CYP
|
|
K-tlyn |
![]()
Post
#125
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Culmea e ca la mine se stingeau toti martorii mai putin cel cu motorul,ulei,abs,servo directie (volanul ala portocaliu) iar dupa ce porneam se stingeau toti. Imediat ce era pornita, se oprea motorul si se aprindea iarasi pomul de craciun din bord. Dupa ce porneam a 2-a oara, mergea fara probleme.
|
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#126
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
1. Nu are treaba temperatura de afara. Este benzina TREBUIE sa porneasca la orice temperatura la PRIMA cheie. E motor mic usor - deci nu are treaba (si cand am avut bateria moarta a plecat din prima).
2. Sa nu ai probeleme cu un contact ceva (vezi si verifica mufa de la senzorul de turatie) - motorul asta habar nu are, cand trebuie sa dea scanteie daca nu este senzorul ala (aia e referinta lui). Testat de mine acum cateva minute: Pui contactul si avem pom de craciun: - se stinge PRIMUL martorul ABS, - se stinge martorul de antidemaraj (LED-ul ala rosu) - aproape imediat cu martorul de antidemaraj (nu simultan) se stinge martorul airbag - se stinge martorul de injectie (dreptunghiul cu zig-zag) - aproape simultan cu martorul de injectie se stinge martorul de temperatura apa. Raman aprinsi (pana pornesti motorul): - martorul eobd (semnul ala de motor) - martor directie asistata - martor presiune ulei - martor baterie Martorii astia 4 trebuie sa se stinga dupa ce ai pornit motorul Daca ceva ramane aprins 100% ceva nu este in regula. This post has been edited by bubu782001: 4 Mar 2011, 12:14 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
K-tlyn |
![]()
Post
#127
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Exact asa se intampla la mine...se sting toti si raman cei pe care i-ai enumerat aprinsi. Dupa ce pornesc masina, se sting toti si timp de 1 sec. ramane martorul ala portocaliu ce reprezinta un motor si pe urma se stinge si acesta.
Ma gandeam ca poate fi ceva de la vreun senzor sau clapeta aia de care spuneti... Merci! |
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Deci nu-ti ramane martorul ABS aprins? cum spuneai mai sus...
QUOTE ...mai putin cel cu motorul,ulei,abs,servo directie... Ala cu motorul se stinge in momentul cand sonda lambda sa incalzit (pe D4F sunt sonde lambda cu preincalzire). Adica intradevar cam la 1 sec maxim 2 de la pornirea motorului. Se mai cheama si martor eobd - martor antipoluare. El raspunde de tot ce misca pe la sistemul de antipoluare (canistra de carbon, sondele labda, etc). Martorul ala cu un zig-zag intr-un dreptunghi este martorul injectie. Pe acest martor sa stai cu ochii sa nu ai probleme ca acolo chiar poate sa fie ceva nasol in rest nu ai treaba. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
K-tlyn |
![]()
Post
#129
|
![]() FAN DACIA 1300 Group: Members Posts: 281 Joined: 27 July 07 From: IASI ![]() |
Scuze, am gresit referitor la martorul ABS...
![]() ![]() In ceea ce priveste martorul ala cu zig-zag,se stinge odata cu ceilalti martori enumerati mai sus. Sunt cu ochii pe dansul inca de cand am schimbat acumulatorul. E acel martor care imi statea aprins tot timpul cand aveam bateria descarcata insa imediat ce am luat una noua, nu se mai aprinde decat cand pun contactul. ![]() This post has been edited by K-tlyn: 4 Mar 2011, 13:20 |
--------------------
RENAULT
twingo cinetic 1.2 16V
2001
- IS-08-JOT
|
|
Cipav |
![]()
Post
#130
|
![]() fan twingo Group: Members Posts: 103 Joined: 15 March 08 From: Avrig, Sibiu ![]() |
Interesant, mie imi ramanea si martorul de abs aprins, dar se stingea cand pornea motorul, si se reaprindea imediat ce se oprea iar motorul(dupa acea secunda).
|
--------------------
Renault
Twingo
Authentique 2001 8V
- SB 88 CYP
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Ceva defect, ceva scurt, ceva legat aiurea. Sau ABS defect. Sau masina manarita...
![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Cipav |
![]()
Post
#132
|
![]() fan twingo Group: Members Posts: 103 Joined: 15 March 08 From: Avrig, Sibiu ![]() |
Chestia asta se intampla doar pe la -10 grade sau mai jos, in rest e totul normal. Stiu ca mi-a aparut la o diagnoza un senzor de abs defect, asta tot pe iarna, dar s-a incalzit si a disparut eroarea, abs-ul merge perfect.
|
--------------------
Renault
Twingo
Authentique 2001 8V
- SB 88 CYP
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pai nu prea vad ce poate sa fie decat mufa sa o desfaci si sa o cureti bine - de la senzorul ABS. Probabil iarna ingheta si contactul nu mai era bine facut.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#134
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Erorile de ABS pot aparea si din cauza zapezii/ghetii depuse pe coroana perforata care este citita de senzor , caz patit de mine la o alta masina ....
|
--------------------
Twingo
C064
1995
- DE BUCURESTI Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
Cipav |
![]()
Post
#135
|
![]() fan twingo Group: Members Posts: 103 Joined: 15 March 08 From: Avrig, Sibiu ![]() |
Partea cu desfacutul si curatatul am exclus-o de la prima diagnoza, e mai mult o curiozitate decat o problema din moment ce se opreste instantaneu cu pornirea motorului si apare doar pe frig.
|
--------------------
Renault
Twingo
Authentique 2001 8V
- SB 88 CYP
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#136
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Erorile de ABS pot aparea si din cauza zapezii/ghetii depuse pe coroana perforata care este citita de senzor .. Nu vad ce erori de ABS pot aparea. Vorbesc aici ca sistemul, principiu pe care se bazeaza nu poate fi influentat nici macar de apa (nu mai spun de gheata). Citirea se face prin camp electromagnetic (efect HALL) ce legatura are apa cu campul electromagnetic ? Sistemul functioneza simplu: cand e dinte se inchide campul, cand nu e dinte este deschis campul... ![]() This post has been edited by bubu782001: 5 Mar 2011, 00:11 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#137
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Bubule , testata faza la mine la BMW , aveam gheata pe cititor dupa 2 ore de mers pe drum forestier plin de zapada , si pana nu am curatat coroana nu s-a stins martorul de ABS
![]() |
--------------------
Twingo
C064
1995
- DE BUCURESTI Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
mi-am bagat nasul la colegii de la megane 2 si am gasit ceva care m-a surprins: http://www.reno.ro/Martor-luminos-al-siste...re-t210174.html colegii zic ca se rezolva prin curatarea captorului pozitie volanta, adaug si o poza sa vedeti cum arata.
Attached thumbnail(s) senzor_captor_volanta.JPG ( Size: 145.17k ) Number of downloads: 923 |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
alexmitzu |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
nimeni? nicio parere?
![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#140
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pai ce parere..este discutata si ras-discutata pb. Lumea stie despre ce este vb.
Problema e ca nu prea arata asa la Twingo - cum este cea din poza postata de tine. La Twingo mufa senzorului este orientata in partea opusa. Ca prima problema ar fi ca nu prea ajunge mufa pana acolo - ma rog se pot taia firele si prelungi insa deja este alta poveste. This post has been edited by bubu782001: 17 Jun 2011, 12:55 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
puijob |
![]()
Post
#141
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 10 July 11 ![]() |
Va multumesc la toti pentru subiect si in special lui bubu782001 pt how-to. Explicatiile sunt foarte clare si complete. Am totusi o mica nelamurire.
QUOTE(bubu782001 @ 16 Mar 2009, 22:42) − mentineti contactul pus aproximativ 3 secunde apoi porniti motorul, − opriti motorul apoi luati contactul, − asteptati sfarsitul fazei de auto-alimentare a calculatorului (power-latch), aproximativ 5 secunde, apoi reporniți motorul. Nu-mi este foarte clar cum trebuie sa decurga etapele 2 si 3. La etapa 2, dupa ce opresc motorul, scot cheia din contact? Eu unul nu asta inteleg prin "luati contactul". Apoi, la etapa 3, cele 5 secunde de asteptare trebuie sa fie cu cheia scosa, cu cheia in contact dar fara sa fie pus contactul, sau cu contactul pus? Poate suna stupid ce am intrebat, insa vreau sa fiu 100% ca fac lucrurile corect. |
--------------------
Renault
Twingo
2003 1.2 16V
|
|
puijob |
![]()
Post
#142
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 10 July 11 ![]() |
Multumesc lui bubu782001 pt PM. Nu am putut sa-i raspund la PM pt ca sunt membru nou.
Stie cineva codul pt garnitura supapei de pe capacul culbutorilor? Vreau s-o schimb dar nu am gasit nicaieri vreo referinta pt ea. In imagine este colorata cu rosu. Supapa.gif ( Size: 50.58k ) Number of downloads: 852 This post has been edited by puijob: 18 Jul 2011, 13:19 |
--------------------
Renault
Twingo
2003 1.2 16V
|
|
DarkTempTatiOnN |
![]()
Post
#143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 15 October 11 From: Bacau ![]() |
In legatura cu calibrarea corpului clapeta... bubu782001 ai explicat ce urmasi trebuie urmati pentru calibrarea corpului clapeta la un motor D4F. Am o intrebare... la motorul C3G cum se face calibrarea corpului clapeta? Se poate face macar, are rost? Ma bate gandul sa imi calibrez si eu corpul clapeta (asta daca se poate calibra)...
|
--------------------
Renault
Twingo
1996 C3G
- BC
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#144
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu ai ce calibra la tipul tau de motor. De fapt ce reprezinta calibrarea asta?
La motorul D4F este obligatoriu sa fie facuta dintr-un simplu motiv : sistemul de acceleratie este drive by wire - adica pedala de acceleratie cand este apasata, NU deschide in mod direct corpul clapeta (cum o fac majoritatea motoarelor - prin fir otelit si camasa) ci roteste un potentiometru, iar potentiometrul asta este conectat la ECU. La randul sau, corpul clapeta are si el (pe laterala lui) un alt potentiometru. Calculatorul de injectie trebuie sa invete valorile absoute ale acestor 2 potentiometre si sa le sincronizeze altfel, pur si simplu el nu stie cat de tare ai apasat pedala. Corpul clapeta tot de ECU este comandat (deschiderea si inchiderea acestuia) prin intermediul unui motoras electric (motoras clasic - in curent continuu). De altfel acel motoras (in cazul motorul D4F) este folit si la mentinerea relanti-ului (un sistem de soc automat mentinut doar din clapeta). Pe scurt ECU trebuie sa invete cand se apasa pedala la maxim sa comande motorasul corpului clapeta sa deschida clapeta la maxim. This post has been edited by bubu782001: 9 Jan 2012, 21:13 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
enache_sorin |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 17 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Am un clio 2 1.2 16v cu un motor D4F exact ca in imaginea din dreapta, din postul lui Bubu (nr. 94). Am desfacut admisia pentru a schimba garniturile ca aveam pierderi de ulei, ocazie cu care am curatat si clapeta. Toate bune si frumoase, motorul merge mai bine, dar dupa ce o scot pe liber din viteza, nu coboara turatia la 700-800 rpm dintr-o data, cum facea inainte, ci coboara pe la 1200-1300 si dupa cateva secunde, usor la 700-800. Acum nu stiu ce sa cred. Sa fie de la faptul ca nu am reinitializat clapeta? Sau oi fi manevrat eu brutal obiectul la curatat si am stricat ceva? Voi ce spuneti? La megane, am curata clapeta de 3 ori, nu am facut nici o reinitializare si totul a fost ok...sunt confuz.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 benzina 1.6
august 2006 luxe privilege
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Motorul de pe megane nu e la fel cu motorul asta. Cine ti-a spus ca procedurile sunt aceleasi? Alta Marie cu alta palarie asta e situatia.
Poti incerca recalibrarea CU TOATE ca la injectia aia (SIM32) este cam alta procedura (nu este ca la 5NR). As zice ca mai degraba cand ai curatat pe acolo ai murdarit/gripat corpul clapeta... |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
enache_sorin |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 17 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Sincer asa banuiesc si eu, dar totusi cum pot verifica clapeta (rezistente, ceva) sau care e procedura de reinitializare? Ai cumva ceva documentatie?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 benzina 1.6
august 2006 luxe privilege
|
|
alexs11 |
![]()
Post
#148
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 22 May 12 ![]() |
Salutari, am un twingo 1.2 c3g si de curand am decis sa schimb garnitura de chiuloasa pentru ca se umezea motoru de ulei, am schimbat garnitura am montat totul la loc perfect cum era inainte,fara a incurca ceva ( ca mufe nu ai ce sa incurci sunt numa 5 care trebuie date jos) benzina primeste,scanteie primeste.. care poate fi problema? mentionez ca pornea statea 5 secunde daca calcam acceleratia murea(a pornit de 2 ori) acuma nu mai porneste deloc care poate fii problema? Multumesc mult
|
--------------------
reno
twingo
c3g
|
|
espacern |
![]()
Post
#149
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Daca s-a demontat chiuloasa la montare verifica:
Strangere suruburi chiuloasa la cuplu+ordine Calaj distributie @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
elencush |
![]()
Post
#150
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 9 February 12 ![]() |
salutare, am si eu aceeasi problema cu martorul acela de bord in zig-zag care mi se tot aprinde cand imi este lumea mai draga.
Singura mentiune pe care doresc sa o fac este faptul ca acel senzor mi se aprinde doar atunci cand ploua sau imi spal masina... Sa inteleg ca intra apa pe undeva dar nu pot gasi locul acela nici cum. Vreo idee ? Multumesc. |
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 00:40 |