Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
hugo5969 |
![]()
Post
#301
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 29 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II Expression
2001 1.9 dci, 107 CP
|
|||
amadi |
![]()
Post
#302
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 971 Joined: 17 January 08 From: Mehedinti ![]() |
Boozywoozy!!!!
![]() ![]() ![]() nu stiu la altii cum, e dar la mine de cand schimbai egr-ul se vede ca am puterea trecuta in semnatura. l-am facut pe un prieten cu un 320! |
--------------------
renault
laguna 2
2002 privilege :( 1.9 dci 120hp
|
|
luclapin |
![]()
Post
#303
|
![]() Membru din Ardeal Group: Members Posts: 609 Joined: 28 September 08 From: SIGHISOARA ![]() |
![]() Intradevar,este foarte bine sa cureti egr,dar toti sarim o etapa si anume resetarea parametrilor egr.Pentru argumentare,cititi pdf-ul de mai sus.Resetarea nu se poate face decit cu Clip-ul(ma refer la Laguna cu protocol CAN). |
--------------------
Renault
Laguna/Modus
- MS-//-///
2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#304
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Aparatul ala nu face decat sa o puna la treaba, lucru util pentru usurinta curatarii si verificarea bunei functionari.
Nu se reseteaza nici un parametru. EGR-ul nu are electronica, e doar o bobina. |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
luclapin |
![]()
Post
#305
|
![]() Membru din Ardeal Group: Members Posts: 609 Joined: 28 September 08 From: SIGHISOARA ![]() |
Cred ca nu m-am facut bine inteles!Nu se reseteaza egr,se reseteaza parametrii din calculatorul de injectie(se procedeaza exact ca la inlocuire EGR.Procedura se gaseste in manualul de reparatii Renault-Dialogys,si daca citeai tot pdf de mai sus observai si asta.In plus,am si testat treaba asta pe citeva masini.Starea de buna functionare dupa curatarea egr fara resetare,dispare mult mai repede decit daca se reseteaza PARAMETRII EGR DIN CALCULATORUL DE INJECTIE.In paranteza,stimate coleg $$ilvviu,ar trebui sa stii ca aceeasi procedura se aplica si la Logan,Clio,Megane DCI.Respect!
This post has been edited by luclapin: 9 Jun 2009, 19:52 |
--------------------
Renault
Laguna/Modus
- MS-//-///
2003/2007 Grandtour Privilege 1,9dci/1,5dci
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#306
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Adica nu avem de ales decat sa cumparam cu vreo 8-9 milioane EGR de la reprezentanta.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
amadi |
![]()
Post
#307
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 971 Joined: 17 January 08 From: Mehedinti ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() care parametrii? This post has been edited by amadi: 9 Jun 2009, 22:28 |
--------------------
renault
laguna 2
2002 privilege :( 1.9 dci 120hp
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Uite ca eu am mers fara el si imi dadea eroare la injectie din cand in cand. Cum l-am pus la loc, cum nu a mai dat eroarea.
Luclapin a spus foarte clar ca e vorba de resetat parametrii din calculatorul de injectie nu de resetat egr-ul dintr-un presupus buton. This post has been edited by Dan73: 9 Jun 2009, 23:26 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
amadi |
![]()
Post
#309
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 971 Joined: 17 January 08 From: Mehedinti ![]() |
ok, merge fara egr cand debitul de aer aspirat este f mic. calculatorul are o memorie ROM nu RAM care odata programata isi respecta parametrii de functionare. voi chiar credeti ca la uzinele renault sta cate un mic negru cu un laptop in mana sa programeze fiecare masina iesita de pe banda ca nu are nustiu ce cote la nustiu ce piesa pe care unii le cred chiar inutile. deci ce sa fac daca am schimbat egr-ul acum? sa caut nod in papura? nu ai ce cauta in softul masinii! am mai dat explicatii in alt topic azi despre asta, inclusiv detalii.
keep in touch! numai bine tuturor. |
--------------------
renault
laguna 2
2002 privilege :( 1.9 dci 120hp
|
|
andu911 |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
ÎNLOCUIRE VANĂ DE RECIRCULARE GAZE DE EȘAPAMENT
(vană EGR) După o înlocuire a vanei EGR, calculatorul trebuie să memoreze compensarea vanei noi (la 0 km), precum și pe cea măsurată în momentul ultimei întreruperi a contactului (în fază de alimentare menținută*), ceea ce corespunde unei închideri a vanei. Cu aceste date, calculatorul este capabil să detecteze o înfundare sau o blocare a vanei. În caz de înlocuire a vanei, trebuie deci să efectuați o ștergere a compensărilor din memorie (RZ002) pentru ca strategia să funcționeze cu valoarea de compensare a vanei noi. Datele legate de această strategie sunt regrupate în subfuncția "Antipoluare/OBD". – ET272: PROGRAMARE PRIMA COMPENSARE EGR = Efectuată sau neefectuată. – PR128: PRIMA COMPENSARE VANĂ EGR = 0,75 V < x < 1,5 V (dispersie la fabricație). – PR129: ULTIMA COMPENSARE VANĂ EGR > sau = PR128. – PR051: RECOPIERE POZIȚIE VANĂ EGR (foarte aproape de PR129, atunci când vana este închisă). Programările PR128 și PR129 trebuie să fie șterse la fiecare schimbare a vanei de recirculare a gazelor de eșapament. Procedură de urmat după înlocuirea vanei de recirculare a gazelor de eșapament: Selectați meniul "ȘTERGERE". Utilizați comanda RZ002 "Indice de adaptare EGR" Când comanda este terminată, întrerupeți contactul. Așteptați finalul fazei de alimentare menținută*. Reinițializarea compensării se efectuează automat din momentul următoarei puneri a contactului. Final operație. Notă: Atunci când comanda este terminată, subfuncția "Antipoluare/OBD" afișează: ET272: neefectuată PR128 și PR129 = 0,00 V PR051 = 0,75 V < x < 1,5 V Notă: Atunci când reinițializarea este efectuată, subfuncția "Antipoluare/OBD" afișează atunci: ET272: efectuată 0,75 V < PR128 = PR129 = PR051 < 1,5 V Si acum vine gabriel/rr si ma cearta ![]() QUOTE(luclapin @ 9 Jun 2009, 19:48) Cred ca nu m-am facut bine inteles!Nu se reseteaza egr,se reseteaza parametrii din calculatorul de injectie(se procedeaza exact ca la inlocuire EGR.Procedura se gaseste in manualul de reparatii Renault-Dialogys,si daca citeai tot pdf de mai sus observai si asta.In plus,am si testat treaba asta pe citeva masini.Starea de buna functionare dupa curatarea egr fara resetare,dispare mult mai repede decit daca se reseteaza PARAMETRII EGR DIN CALCULATORUL DE INJECTIE.In paranteza,stimate coleg $$ilvviu,ar trebui sa stii ca aceeasi procedura se aplica si la Logan,Clio,Megane DCI.Respect! Foarte corect ce-ai spus, pana la un anumit punct. Nu toate au EGR cu sistem de monitorizare a supapei. Sunt alea care au doar 2 pini la mufa. Alea stiu doar inchis si deschis. Am vazut si pe motor de 1.9dci vana egr cu 2 pini. Nu stiu care este criteriul pe baza caruia s-au montat. Probabil in functie de ECU. This post has been edited by andu911: 10 Jun 2009, 01:55 |
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
hai ca am descoperit o chestie
Dupa ce am etansat perfect damperul si EGR'ul... am vazut putina mizerie pe sub ele... M-am uitat mai bine si mizeria vine de la racordul dintre galerie si egr. Racordul ala metalic, care vine dedesubt si se strange cu un colier. De-acolo e problema. |
--------------------
-
-
-
|
|
mihnis |
![]()
Post
#312
|
![]() MeMbRu normal Group: Members Posts: 502 Joined: 2 September 07 From: Tirgu Mures ![]() |
deci,intrebare urgenta
maine am timp sa curat galeria cu ce substanta ati curatat? si cat ati lasat pana ati pus galeria inapoi? Mersi anticipat. ![]() Cu stima, Mihai 4 Jul 2009, 16:38: Operatiune reusita Dupa cam 6 ore Valva a iesit usor, dar am avut probleme cu un prezon, cel de langa senzorul de apa.piulita de pe el avea capul busit rau si alta problema a fost cu un colier metalic de la valva catre evacuare.nu va povestesc ce era inauntru..dar acu e curat O alta intrebare, acu am conectat mufa de la EGR....dar el functioneaza corect?sau are nevoie de o re setare.... ![]() This post has been edited by bologa21: 4 Jul 2009, 16:38 |
--------------------
Renault
Laguna II Dinamique
- MS xx yyy
2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav
|
|
jon_nxt |
![]()
Post
#313
|
![]() Membru declarat anti-bizoni Group: Members Posts: 216 Joined: 15 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Subscriu si eu la una din problemele expuse pe acest topic (mai la inceput) cu pierderea de putere (un fel de "dã in nas") pe la 2000 si 2200 rpm - dar numai daca o calc pe coada si vreau sa ii dau un sprint scurt. Se manifesta mai ales in treptele a doua si a treia. Daca accelerez treptat si nu prea tare trece peste cele doua praguri fara inecarea respectiva. Desfacut capac motor, gasit ulei pe langa flansa de la galerie, exact ca in descrierile facute de altii inainte. Am scos mufa de alimentare de la EGR si de vreo saptamana merg fara ea. Nu mai am problema cu inecatul in turatie la cele doua praguri insa se simte o lipsa de "vînã". Inainte la aceste praguri parca se declansa un plus de putere, care acum nu mai intra. In rest nu am mai sesizat vreo schimbare.
O a doua problema dezbatuta aici era cu pierderea de turatie la relanti sau pe liber in franare. O am si eu din cand in cand, aleator, fara sa tina cont de motor ca e cald sau de vremea de afara. Chestia asta nu a disparut nici dupa scoaterea EGR-ului din circuit. Parerea mea e ca asta nu are de-a face cu valva EGR. Inca nu am descoperit exact ce cauzeaza asta. O idee mi-a dat-o un amic care zicea cum ca posibil nu stiu ce diafragma de la pompa de servo sa fie fisurata si sa piarda compresie... eu unul sunt cam pe langa chestia asta. Astept sugestii. Ar fi fost interesant ca cei care nu au facut singuri chestia cu curatarea EGR sa ne spuna si noua pe unde au apelat - la ce meseriasi si cam cu cat i-au multumit pe oamenii respectivi (m-ar interesa si pe mine in Bucuresti). Pentru moment nu vreau sa iau alta noua. As vrea sa incerc sa o curat pe asta mai intai insa nu ma incumet sa ma bag eu la ea ca sigur o rup. Bafta! This post has been edited by jon_nxt: 8 Jul 2009, 14:07 |
--------------------
Renault
Laguna 2, phase 1
1.9 dCi Dynamique, 2001 "Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
|
|
kamikaze69 |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 5 October 08 From: Targu Mures ![]() |
aceeasi problema o am si eu jon_nxt si nu iam dat de capat am schimbat de toate dar tot asa face am curatat egr tot asa face!!
![]() This post has been edited by kamikaze69: 9 Jul 2009, 22:47 |
--------------------
Laguna 2
DINAMYQUE
- MS10GLI
2001 Megane 2 - 1.5 dci 80cp
|
|
nr1_gogon_1979 |
![]()
Post
#315
|
![]() MEMBRUL Group: Members Posts: 729 Joined: 22 August 08 From: Bucuresti: Floreasca & Muncii ![]() |
a eliminat cineva egr-ul definitiv?ma refer la piesa in sine.sunt curios ce se poate intampla cu,calculatorul masinii daca anulam egr-ul.astept pareri dar nu de pe wikipedia sau softpedia sau youtube etc etc.pareri concrete de la cei care au efectuat aceasta oparatiune sau au intampinat anumite probleme in efectuarea ei.eu ma gandesc sa-l elimin fizic prin punerea unei placute de fier sau aluminiu sau inox cu garnitura bineinteles dar caut inca sa vad ce se intampla cu calculatorul masinii si alte componente implicate in aceasta modificare.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2007 Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994 Chrysler 300c /2010 Mercedes E280 CDI 4Matic /2009 Mercedes C200 diesel /1994 |
|
cpcro |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 March 08 ![]() |
salut. azi am demontat egr-ul, l-am curatat, montat la loc dar masina refuza sa mai porneasca are careva idee ce naiba poate fi? stie careva daca exista o siguranta electrica pentru egr si daca da care este?
|
--------------------
renault
laguna 2 break 1.9 dci 120 cp
- ct xx afc
2002 privillege carminat
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Poate a ramas pe deschis.
|
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
cpcro |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 March 08 ![]() |
toate cablurile de la egr au izolatia terminata. cand puneam contactul, facea scurt si ardea siguranta respectiva, una de 30 A dispusa langa baterie. am izolat cablurile, inlocuit siguranta si acum merge. e o improvatie, maine ash vrea sa schimb tot calajul. ce dracu` o fi fost in capul lor cand au lipit cablurile astea de motor?
|
--------------------
renault
laguna 2 break 1.9 dci 120 cp
- ct xx afc
2002 privillege carminat
|
|
Hadrianvs |
![]()
Post
#319
|
![]() Fericit FOST proprietar de reno Group: Members Posts: 234 Joined: 8 February 08 ![]() |
Link
La fel am gasit si eu. Controleaza toate cablele din zona aia, s-ar putea sa ai surprize neplacute. Bafta |
--------------------
EX Renault
Laguna II
- BY 228 CS
GrandTour Privilége 1,9dCi / 120HP/2002 Hyundai i20 Classic Pack2
|
|
cpcro |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 March 08 ![]() |
la mine e ceva asemanator. la cat timp dupa aceea ti-a murit turbo? sau nu a murit. parca am citit ceva postat de tine in legatura cu turbo. maine vreau sa inlocuiesc cablurile si sa verific si turbina. grijania ei de masina...
|
--------------------
renault
laguna 2 break 1.9 dci 120 cp
- ct xx afc
2002 privillege carminat
|
|
Hadrianvs |
![]()
Post
#321
|
![]() Fericit FOST proprietar de reno Group: Members Posts: 234 Joined: 8 February 08 ![]() |
La 3 luni mi-a murit si turbina, abia am inlocuit-o.
Ai grija sa notezi cablele cablele, sunt mai multe de aceeasi culoare, altfel patesti ca mine. A, si vreau sa spun ca, odata cu schimbarea turbinei a disparut si eroarea de injectie. This post has been edited by Hadrianvs: 21 Jul 2009, 19:52 |
--------------------
EX Renault
Laguna II
- BY 228 CS
GrandTour Privilége 1,9dCi / 120HP/2002 Hyundai i20 Classic Pack2
|
|
cpcro |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 March 08 ![]() |
problema mea cea mai mare nu este cea cu cablurile coapte, ci uleiul care le-a ajutat sa se duca. am bagat niste teflon pe garnitura de la dumper, insa cred ca principala cauza este jocul din lagarele turbinei.
|
--------------------
renault
laguna 2 break 1.9 dci 120 cp
- ct xx afc
2002 privillege carminat
|
|
Hadrianvs |
![]()
Post
#323
|
![]() Fericit FOST proprietar de reno Group: Members Posts: 234 Joined: 8 February 08 ![]() |
Pai si eu, odata ce-am schimbat firele, am inlocuit si garnitura de la damper. Un timp a ramas curat ca lacrima, apoi, cu defectarea turbinei, mi-a aruncat din nou ulei, si pe la damper si pe la senzorul de presiune turbo, se vede ca presiunea era prea mare.
Daca tot umbli pe-acolo, controleaza si tuburile de cauciuc (din circuitul de apa) de sub damper, ale mele le-am gasit praf de atata ulei si caldura.. This post has been edited by Hadrianvs: 21 Jul 2009, 20:18 |
--------------------
EX Renault
Laguna II
- BY 228 CS
GrandTour Privilége 1,9dCi / 120HP/2002 Hyundai i20 Classic Pack2
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Nu era presiunea prea mare....uleiul era din abundenta.....zic eu.
![]() This post has been edited by Dan73: 21 Jul 2009, 21:51 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Hadrianvs |
![]()
Post
#325
|
![]() Fericit FOST proprietar de reno Group: Members Posts: 234 Joined: 8 February 08 ![]() |
Pai din intercooler si tubaraie adunat am scos cam 200 ml de ulei, pe la damper inteleg sa curga, dar pe la senzorul de presiune(unde gaura e in sus)??
|
--------------------
EX Renault
Laguna II
- BY 228 CS
GrandTour Privilége 1,9dCi / 120HP/2002 Hyundai i20 Classic Pack2
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Pai presiunea trebuie sa se duca in sarcina pe la 2 atmosfere si ceva in mod normal dar nu cred ca la tine era prea mare, adica mai mare de atat. Chiar si la 2 atmosfere da pe la senzor daca exista ulei din abundenta. Nu vad de ce ar fi presiunea mai mare cu o turbina pe duca. As imi explic eu, poate gresesc.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Hadrianvs |
![]()
Post
#327
|
![]() Fericit FOST proprietar de reno Group: Members Posts: 234 Joined: 8 February 08 ![]() |
Nu stiu. Faptul e ca atunci cand s-a dus turbina uleiul dadea afara (si)pe la damper. Acum e curat.
This post has been edited by Hadrianvs: 22 Jul 2009, 19:40 |
--------------------
EX Renault
Laguna II
- BY 228 CS
GrandTour Privilége 1,9dCi / 120HP/2002 Hyundai i20 Classic Pack2
|
|
Privilex |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru privilegiat Group: Members Posts: 548 Joined: 26 September 07 From: Bucuresti ![]() |
are cineva vreun egr de vanzare?
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI 120cp / Laguna 3 2.0dCI 130cp
2005-Privilege / 2014
|
|
andu911 |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
eu am partea electrica...
|
--------------------
-
-
-
|
|
cobretti3x |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 21 August 08 From: Baia Mare ![]() |
Nu merita sa pui unul folosit. Sunt unele care nu se pot desface in doua (aici ma refer ca, nu se poate desface partea mecanica de cea electrica pentru a fi curatat) doar spart. asa am avut eu pe amea. Lam desfacut de curiozitate si..... nu va vine sa credeti ce gasiti acolo, mai multa calamina decat pe supapa. Eu am dat pe unul nou 550ron si e Pierburg. Asa ca nu stiu daca merita sa dai sa zicem 200-300ron pe una folosita. Numai bine
Nu functiona din 2 motive 1 - intre partea mecanica si partea electrica s-a adunat atata calamina incat s-a blocat arcul si tija pe deschis 2 - partea electrica a fost rasucita din partea de plactic si sa rupt contactul care face legatura cu bobina This post has been edited by cobretti3x: 24 Jul 2009, 09:22 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Expresion
- MM-07-FCL
140Hp 2002 Laguna 2
1.9 dCi 140Hp 2002 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 11:07 |