Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

30 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi

andu911
post 12 Apr 2009, 16:28
Post #241


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




vezi daca ai partea mecanica(supapa) in stare buna... ca iti trimit eu partea electrica
Si iesi de cateva ori mai ieftin.

Ca din moment ce iti da eroarea aia, la tine e problema electrica. S-a ars ceva in interiorul partii electrice.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 14 Apr 2009, 11:55
Post #242


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




sau daca nu vrei sa-l iei pe al lui andu ti-l pot da eu,mers cam 8k Km,stare ca noua si nu la 800,nici la 600 ci 350.


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
intudose
post 17 Apr 2009, 22:41
Post #243


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 3 January 08




am si eu o nelamurire:cum se curata egr ?ca eu mai am o galerie de admisie,i-am desfacut partea electrica si nu prea vad cum s-ar putea scoate partea mecanica(partea din interiorul admisiei)?am incercat,s-a rupt in bucati(marginea) si tot nu am putut sa o scot de acolo..daca reusesc sa o curat motorul trage mai bine,ma gandesc ca la 200.000mi de km s-o fi infundat si ea pe acolo...la galeria pe care am facut testul canalele care comunica cu admisia erau aproape infundate..are vreo legatura egr asta cu fumul negru?


--------------------
Renault Laguna/Velsatis 2001/2007/privilege/initiale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 19 Apr 2009, 09:03
Post #244


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Incearca sa incalzesti galeria cu o lampa de gaz, foloseste spray antirugina....


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihnis
post 4 May 2009, 21:14
Post #245


MeMbRu normal


Group: Members
Posts: 502
Joined: 2 September 07
From: Tirgu Mures




deci.am avut mici probleme cu acel dat in nas..la 2000 si ceva de ture....si intr-un final am scos mufa de la EGR si am facut un drum de 40 KM..parca masina e alta..urca mai usor in turatii si pe langa asta nu mai da in nas deloc..se poate circula o vreme ..pana am timp sa il desfac..fara EGR?


--------------------
Renault Laguna II Dinamique 2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav - MS xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 4 May 2009, 21:25
Post #246


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




Nu faci o poza unde e mufa respectiva? Imi recomanda Silviu sa o curat sa mai scap de fum , si as vrea sa testez si eu mersul fara ea putin, sa vad ce diferenta are.


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 4 May 2009, 23:15
Post #247


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ai furtunul ala gros pe unde scapa ulei si sub el EGR-ul.
Mufa este gri, cu 5 fire daca nu ma insel.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 May 2009, 23:18
Post #248


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(intudose @ 17 Apr 2009, 22:41)
am si eu o nelamurire:cum se curata egr ?ca eu mai am o galerie de admisie,i-am desfacut partea electrica si nu prea vad cum s-ar putea scoate partea mecanica(partea din interiorul admisiei)?am incercat,s-a rupt in bucati(marginea) si tot nu am putut sa o scot de acolo..daca reusesc sa o curat motorul trage mai bine,ma gandesc ca la 200.000mi de km s-o fi infundat si ea pe acolo...la galeria pe care am facut testul canalele care comunica cu admisia erau aproape infundate..are vreo legatura egr asta cu fumul negru?
*



Trebuie sa demontezi galeria...

Eu am demontat galeria, dupa care am spart in bucati vechiul egr cu un dorn sau o daltita si un ciocan. Cu atentie sa nu lovesti prea tare in galerie ci doar in valva.
Dar acum merg cu ea deconectata...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihnis
post 5 May 2009, 05:56
Post #249


MeMbRu normal


Group: Members
Posts: 502
Joined: 2 September 07
From: Tirgu Mures




da.e gri....daca e curata....si se scoate un picut ciudat..adica eu degeaba am tras o vreme de ea.are o mica smecherie.in partea dreapta sus are o mica fanta.bagi o surubelnita acolo si ridici putin.in acelasi timp tragi de mufa.si voila, e afara

@andu..si nu e nici o problema daca se circula fara EGR conectat?

@renodood..sper sa intelegi din schita

This post has been edited by bologa21: 5 May 2009, 06:16

Attached thumbnail(s)
mufa_EGR.jpg ( Size: 255.86k ) Number of downloads: 1892


--------------------
Renault Laguna II Dinamique 2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav - MS xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VF1BG0
post 5 May 2009, 07:21
Post #250


Gone 4 a while


Group: Members
Posts: 1.608
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




QUOTE(bologa21 @ 5 May 2009, 05:56)
...se scoate un picut ciudat..adica eu degeaba am tras o vreme de ea.are  o mica smecherie.in partea dreapta sus are o mica fanta.bagi o surubelnita acolo si ridici putin.in acelasi timp tragi de mufa.si voila, e afara

@andu..si nu e nici o problema daca se circula fara EGR conectat?

*





din cate stiu eu exista o scula speciala pentru scos EGRul si in principiu e vba de rotirea EGRului. Daca o sa cautati prin dialogys o sa vedeti cum arata scula.

iar odata decuplat EGRul .. o sa scoata mai mult fum smile.gif... parerea mea


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi 2002 / Expression; 2002 / Privilege - B-XX-Z4T
kituri de reparatie macarale electrice!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 5 May 2009, 07:32
Post #251


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




O voi scoate azi si ii voi da cateva acceleratii mai puternice, sa vad ...


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihnis
post 5 May 2009, 07:59
Post #252


MeMbRu normal


Group: Members
Posts: 502
Joined: 2 September 07
From: Tirgu Mures




nu scoate mai mult fum


--------------------
Renault Laguna II Dinamique 2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav - MS xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 5 May 2009, 22:31
Post #253


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(bologa21 @ 4 May 2009, 21:14)
deci.am avut mici probleme cu acel dat in nas..la 2000 si ceva de ture....si intr-un final am scos mufa de la EGR si am facut un drum de 40 KM..parca masina e alta..urca mai usor in turatii si pe langa asta nu mai da in nas deloc..se poate circula o vreme ..pana am timp sa il desfac..fara EGR?
*


De mult ma cugetam sa scot fisa de la egr. Azi am deconectat-o si eu. Intr-adevar masina ia mai usor viteza si are reprize mai bune iar sincopele alea au disparut...nu erau prea dese oricum, doar dupa perioade cand mergeam mai mult in oras apareau. M-am dus pana la Fundulea in proba. Mi-e teama sa nu se intepeneasca insa in galerie din cauza ca e inchis tot timpul si nu mai circula gaze prin el.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihnis
post 6 May 2009, 08:04
Post #254


MeMbRu normal


Group: Members
Posts: 502
Joined: 2 September 07
From: Tirgu Mures




dan..la mine e o solutie de moment.pana este timp de desfacut si curatat.nici la mine nu erau foarte dese pierderile de cuplu dar acum macar am aflat de unde vine problema


--------------------
Renault Laguna II Dinamique 2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav - MS xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 6 May 2009, 10:07
Post #255


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Eu l-am curatat acum 2-3 saptamani si nu s-a schimbat nimic....nu era prea murdar oricum.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 22 May 2009, 23:16
Post #256


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Am avut de cand am decuplat egr-ul vreo trei mesaje de injectie defecta. Simptomul clasic al pierderii de putere...calcam degeaba acceleratia...nu se ducea peste 100. Opream, scoteam cardul, porneam iar si plecam fara alt mesaj de eroare. La o saptamana pac, iar injectie defecta. Aparea la mers constant pe la 90-100 la 2000 de ture. Am fost la reno azi sa schimb cablul ala de deschide capota ca s-a rupt si mi-au pus-o pe tester. Cica mesajul de eroare aparea din cauza ca am decuplat egr-ul. Mai mult, au spus ca nu se cupleaza fisa pur si simplu ci ca se reinitializeaza, sau ceva de genul asta....calculatorul trebuie sa "reinvete egr-ul" Masina se misca mai bine decat cu el cuplat inainte de decuplarea de care va povestesc mai sus, nu da inca in nas, dar nici nu se misca asa bine ca cu fisa scoasa. Astept pareri smile.gif


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 22 May 2009, 23:51
Post #257


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Dane , am mers si eu o perioada scurta cu el decuplat si dupa reconectare am avut acea pierdere de putere de care pomenesti dar era permanenta. Am rezolvat-o prin resetare UCH si de atunci nu mi-a mai facut figuri


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 23 May 2009, 09:26
Post #258


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Mda...la mine nu e permanata dar uite ca a reaparut. Deschide aiurea EGR-ul la turatii joase...nu stiu daca e vina EGR sau calculatorul de injectie da comanda aiurea. A facut dimineata de vreo doua ori. O sa ma interesez de pretul uni EGR de Solentza diesel ca la Renault e aproape 8 milioane. Nu stiu daca merge si de Logan. O sa incerc si varianta cu scoaterea bornei. Totusi pe mine ma duce gandul la o rescriere a softului de injectie. Ma deranjeaza mai multe chestii...inca una ar fi ca atunci cand plec fara sa calc acceleratia, incet asa, scade turatia usor sub 800..uneori pe frana tine mai sus de 800 alteori nu.

This post has been edited by Dan73: 23 May 2009, 09:32


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 23 May 2009, 09:56
Post #259


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Eu zic sa-i faci cateva verificari inainte de a lua unul nou: scoate-l din galerie , verifica dpdv mecanic daca-si face cursa complet, daca nu agata cumva, daca talerele stau bine pe scaune, tija sa nu aiba urme de calamina..etc
Cu el scos si cu mufa bagata , pune pe cineva sa bage si sa scoata cartela (doar atat!) si urmareste-i cursa. Apoi fa-i o verificare electrica: masoara bobina , verifica mufa. Vezi ca in PDF-urile noastre gasesti configuratia mufei la cap EGR. Iarasi , vezi sa nu ai cumva fire intrerupte ca tu esti patit..
Oricum, aici este cauza daca zici ca merge bine masina cu el decuplat. Si incearca si cu resetare..
Mai vorbim!


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 23 May 2009, 10:17
Post #260


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Pai l-am scos acum cateva saptamani si l-am curatat. E in regula, inchide bine, oricum nu era prea murdar. Nu mi-a dat in cap sa pun contactul si mufa cand era scos. Diferenta nu e mare dar masina trage mai bine chiar si la turatii joase cand e decuplat egr-ul


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 26 May 2009, 07:22
Post #261


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(VF1BG0 @ 5 May 2009, 07:21)
din cate stiu eu exista o scula speciala pentru scos EGRul si in principiu e vba de rotirea EGRului. Daca o sa cautati prin dialogys o sa vedeti cum arata scula.

iar odata decuplat EGRul .. o sa scoata mai mult fum smile.gif... parerea mea
*




QUOTE(Dan73 @ 23 May 2009, 10:17)
Pai l-am scos acum cateva saptamani si l-am curatat. E in regula, inchide bine, oricum nu era prea murdar. Nu mi-a dat in cap sa pun contactul si mufa cand era scos. Diferenta nu e mare dar masina trage mai bine chiar si la turatii joase cand e decuplat egr-ul
*


Tot in topic-ul asta, cu cateva pagini in urma click aici, am uploadat si scula ce se foloseste la scoaterea EGR-ului din galerie si modalitatea de demontare si curatare a EGR-ului.
Nu e suficient sa-l scoti si sa-l cureti cu valvele intr-o singura pozitie. Trebuie sa ii aplicati o tensiune in mufa pentru a-l face sa se deschida pentru a-l curata si in interior.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 26 May 2009, 12:31
Post #262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




the alphonso,ai pus punctul pe "i" deoarece nici mecanicii nu mai fac asa ceva ptr ca au fost scoliti pe dacia diesel si la aia asa se facea.
Ca sa completez cele zise de tine,acest EGR are o garnitura de tabla usor curbata,mare grija la ea ptr ca foarte multe "defecte" apar si de la ea...
Mai trebuie verificate suruburile,sa fie fixe si bine stranse,mare atentie la cat strangeti ptr ca aveti galeria de admisie din aliaj foarte moale,personal am patit-o cu suruburi...
Dupa ce v-ati asigurat ca EGR este curatat bine,ca nu mai are urma de calamina pe el,verificati,deci,etanseitatea saibei si prinderile suruburilor apoi abia treceti pe la un test CLIP sa reinitializeze EGR ( cu conditia ca acesta sa fi fost nou!!! ).
Daca are nevoie cineva de un EGR cumparat de la reprezentanta si mers cu el maxim 8000 km il voi vinde ca nu mai am ce face cu el deoarece am vandut masina asteptand acum un 2.0 T.Tin sa precizez de pe acum ca pretul il veti face voi insa voi considera ofertele gen 50 ron ca bataie de joc si voi raspunde cu aceeasi moneda deoarece nu am lumanari ptr pomeni.Sa zicem un pret de 2,5 mil ptr acela care este chiar disperat dupa aceasta piesa si stiind cat de costisitoare e aceasta masina il voi trimite multumit ca am reusit sa ajut un "prieten" lagunar...
Multa sanatate si Doamne ajuta!!


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seby_tudor
post 27 May 2009, 20:18
Post #263


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 9 March 09




Boozywoozy un 200 iti dau eu pe el dar saptamana viitoare ca ma duc cu masina la un mecanic sa vad daca intradevar este de la egr .


--------------------
renault laguna 2 2002 privilege - b-81-nne
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amadi
post 28 May 2009, 10:08
Post #264


Membru autentic


Group: Members
Posts: 971
Joined: 17 January 08
From: Mehedinti




sal all. am citit tot ce ati scris p-acilea si din propria-mi experienta va dau un sfat: nu mergeti fara egr. apar tot felul de erori in calculator si dupa un timp o sa va lase masina in drum si nici Sf. Sisoe nu o mai repara.
daca va merge masina mai bine fara mufele puse la egr, debitmetru de aer, trs, sau pus turbo pe direct, faceti un pustiu de bine si curatati galeria de admisie. fiecare piesa pusa de fabrica e munca unor ingineri nu a unor "mecanici" de cartier care isi testeaza fanteziile pe banii vostri.
revin la discutie, bobina de la egr nu este doar un simplu electromagnet care deschide si inchide o supapa, ea citeste si rezistenta care o suporta acele valve functie de presiunea de gaze venite de la turbina. daca printr-o simpla curatare a egr-ului nu se rezolva problemele, e numai bun de ... schimbat.
inca ceva, verificati si instalatia electrica daca ati avut scurgeri de ulei! in general sub protectia de plastic ramane ulei si degradeaza invelisul firelor care intra in scurtcircuit.
Boozywoozy mai inereseaza oferta. da-mi un mesaj sa vb cum facem

This post has been edited by amadi: 28 May 2009, 10:52


--------------------
renault laguna 2 2002 privilege
:( 1.9 dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 28 May 2009, 11:24
Post #265


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Pai si care ar fi motivele pentru care masina ar ramane in drum? Mai concret. Sunt multi care merg cu EGR decuplat...cel putin la laguna fara geometrie variabila nu da nici o eroare. La mine a dat,e drept dar nu a fost foarte grav. Sa mearga cineva fara debitmetru nu am auzit desi cu el defect da, insa fara trs chiar ca nu cred ca e posibil. Turbo pe direct cred ca vrea sa fie fara reglaj al cantitatii de gaze care il antreneaza...cred ca s-ar face praf destul de repede.
Pustiul ala de bine pe care il recomanzi l-au facut multi pe aici si au descris detaliat procedura. De asemenea si problema cu instalatia electrica si uleiul scurs pe ea e foarte cunoscuta.
Acum..daca tot aduci in discutie "opera unor ingineri"...impresia mea e ca tu cand ai facut remap ai modificat tot ceva facut de ingineri in fabrica.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulush
post 28 May 2009, 15:13
Post #266


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 15 July 08




http://www.sonax.store.ro/sonax.php?id=1093
as incerca acest produs pentru curatarea fara demontare a galeriei de admisie...! a mai folosit cineva? as dori un sfat despre aceasta procedura...ca sa nu fac vreo prostie !


--------------------
Renault Laguna II 2003 expression 1,9 dci 110 hp
multi stiu multe, nimeni pe toate!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amadi
post 28 May 2009, 20:25
Post #267


Membru autentic


Group: Members
Posts: 971
Joined: 17 January 08
From: Mehedinti




dap, am incercat sa scot din renault ferari. merge, dar un egr de .. toata jena strica toata jucaria. propun la toti lagunisti sa-si curete galeriile de admisie pt ca "," calamina depusa acolo de ani de zile tine loc de debitmetru. asa cum am scris earlier instalatia electrica e facuta sa se strice.
eu am ramas cu masina in drum din cauza erorilor date de egr in calculator pt ca era memoria plina si nu a mai dus. pt consultatii vedeti si manualul de reparatii ca ala are date mai concrete.
mai e postat odata dar asta e

29 May 2009, 01:30:
bai fratzilor, cine e administrotor acilea? pai primesc interdictii la 3 zile sa postez ceva?! ce e, sunt oftopic?! blink.gif

This post has been edited by amadi: 29 May 2009, 01:30

Attached File(s)
Attached File  injectie_laguna.pdf ( 3.59mb ) Number of downloads: 387


--------------------
renault laguna 2 2002 privilege
:( 1.9 dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihnis
post 1 Jun 2009, 08:13
Post #268


MeMbRu normal


Group: Members
Posts: 502
Joined: 2 September 07
From: Tirgu Mures




salut
Vreau sa ma apuc de marea curatenie adica galerie+EGR
Imi puteti spune daca am nevoie de ceva garnituri de schimb?
Ustensile si alte cele.
Multumesc anticipat cool.gif


--------------------
Renault Laguna II Dinamique 2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav - MS xx yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel/rr
post 1 Jun 2009, 17:26
Post #269


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 26 April 09




mr bologa EGR inseamna exhaust gas recirculation,adica rolul sau este mai mult spre partea depoluare,dar prin reintroducerea gazelor de esapament reci,adica mai bogate(nearse total in cilindri)se cistiga si un plus de putere,deci EGR-ul dispune nu numai de electromagnetul de bypas,care este comandat in RCO,ci si de un potentiometru de pozitie care informeaza calculatorul de deschidere sertare ,fata de cerere (de unde firele multe in cupla),adica ca la radio,x ohmi=xmm deplasare sertare,deschiderea acestora fiind in functie de anumiti parametrii,adica temperaturi,pozitie pedala,turatie,etc(calc stie mai bine).daca vrei sa demontezi galeria si EGR,ai nevoie de garnitura galeriei(obligatoriu,pacat de munca)tubulare de 10mm,13mm,surubelnita dreapta,rabdare,spor,vointa.ai grija cum demontezi EGR,acesta este cam cota pe cota,sfatul meu este sa-l imoi cu degripant,si sa-l iei din aproape in aproape(vezi ca urechile de fixare sunt foarte fragile)spor! wacko.gif


--------------------
renault laguna 2004/2L/privilege - b90kdb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 1 Jun 2009, 19:16
Post #270


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Mr. Gabriel...Gazele de esapament nu sunt reci, dimpotriva, sunt mai calde decat aerul ce vine din intercooler la admisie. Principala functie a EGR e sa scada temperatura in camera de ardere astfel incat sa rezulte mai putini compusi ai azotului NOx care sunt cancerigeni. Acesti oxizi ai azoului se formeaza mai usor la temperaturi mai mari. Insa, efectul de scadere al temperaturii in camera de ardere nu e dat de temperatura gazelor de esapament ci de ceea ce contin ele. Dinspre evacuare patrund prin EGR in admisie dioxid de carbon in principal dar si alti compusi ...vapori de apa, monoxid de carbon etc, care au un efect de dilutie reducand cantitatea de oxigen care participa la ardere.
Cu oxigen mai putin nu se mai ating temperaturi asa mari ca in cazul in care gazele de esapament nu s-ar recircula si efectul e ca aceasta ardere are loc un pic mai incet, de unde rezulta un minus la putere, nu un plus. Efectul benefic este, cum spusei, scaderea cantitatii de oxizi ai azotului.
Sper ca nu te-am suparat smile.gif

This post has been edited by Dan73: 1 Jun 2009, 19:31


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
30 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 17:48
Dacia