Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
andu911 |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
boozywoozy |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
sau daca nu vrei sa-l iei pe al lui andu ti-l pot da eu,mers cam 8k Km,stare ca noua si nu la 800,nici la 600 ci 350.
|
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
intudose |
![]()
Post
#243
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 3 January 08 ![]() |
am si eu o nelamurire:cum se curata egr ?ca eu mai am o galerie de admisie,i-am desfacut partea electrica si nu prea vad cum s-ar putea scoate partea mecanica(partea din interiorul admisiei)?am incercat,s-a rupt in bucati(marginea) si tot nu am putut sa o scot de acolo..daca reusesc sa o curat motorul trage mai bine,ma gandesc ca la 200.000mi de km s-o fi infundat si ea pe acolo...la galeria pe care am facut testul canalele care comunica cu admisia erau aproape infundate..are vreo legatura egr asta cu fumul negru?
|
--------------------
Renault
Laguna/Velsatis
2001/2007/privilege/initiale
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Incearca sa incalzesti galeria cu o lampa de gaz, foloseste spray antirugina....
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mihnis |
![]()
Post
#245
|
![]() MeMbRu normal Group: Members Posts: 502 Joined: 2 September 07 From: Tirgu Mures ![]() |
deci.am avut mici probleme cu acel dat in nas..la 2000 si ceva de ture....si intr-un final am scos mufa de la EGR si am facut un drum de 40 KM..parca masina e alta..urca mai usor in turatii si pe langa asta nu mai da in nas deloc..se poate circula o vreme ..pana am timp sa il desfac..fara EGR?
|
--------------------
Renault
Laguna II Dinamique
2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav
- MS xx yyy
|
|
renodood |
![]()
Post
#246
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu faci o poza unde e mufa respectiva? Imi recomanda Silviu sa o curat sa mai scap de fum , si as vrea sa testez si eu mersul fara ea putin, sa vad ce diferenta are.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Ai furtunul ala gros pe unde scapa ulei si sub el EGR-ul.
Mufa este gri, cu 5 fire daca nu ma insel. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
andu911 |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(intudose @ 17 Apr 2009, 22:41) am si eu o nelamurire:cum se curata egr ?ca eu mai am o galerie de admisie,i-am desfacut partea electrica si nu prea vad cum s-ar putea scoate partea mecanica(partea din interiorul admisiei)?am incercat,s-a rupt in bucati(marginea) si tot nu am putut sa o scot de acolo..daca reusesc sa o curat motorul trage mai bine,ma gandesc ca la 200.000mi de km s-o fi infundat si ea pe acolo...la galeria pe care am facut testul canalele care comunica cu admisia erau aproape infundate..are vreo legatura egr asta cu fumul negru? Trebuie sa demontezi galeria... Eu am demontat galeria, dupa care am spart in bucati vechiul egr cu un dorn sau o daltita si un ciocan. Cu atentie sa nu lovesti prea tare in galerie ci doar in valva. Dar acum merg cu ea deconectata... |
--------------------
-
-
-
|
|
mihnis |
![]()
Post
#249
|
![]() MeMbRu normal Group: Members Posts: 502 Joined: 2 September 07 From: Tirgu Mures ![]() |
da.e gri....daca e curata....si se scoate un picut ciudat..adica eu degeaba am tras o vreme de ea.are o mica smecherie.in partea dreapta sus are o mica fanta.bagi o surubelnita acolo si ridici putin.in acelasi timp tragi de mufa.si voila, e afara
@andu..si nu e nici o problema daca se circula fara EGR conectat? @renodood..sper sa intelegi din schita This post has been edited by bologa21: 5 May 2009, 06:16 Attached thumbnail(s) mufa_EGR.jpg ( Size: 255.86k ) Number of downloads: 1892 |
--------------------
Renault
Laguna II Dinamique
2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav
- MS xx yyy
|
|
VF1BG0 |
![]()
Post
#250
|
![]() Gone 4 a while Group: Members Posts: 1.608 Joined: 12 March 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bologa21 @ 5 May 2009, 05:56) ...se scoate un picut ciudat..adica eu degeaba am tras o vreme de ea.are o mica smecherie.in partea dreapta sus are o mica fanta.bagi o surubelnita acolo si ridici putin.in acelasi timp tragi de mufa.si voila, e afara @andu..si nu e nici o problema daca se circula fara EGR conectat? din cate stiu eu exista o scula speciala pentru scos EGRul si in principiu e vba de rotirea EGRului. Daca o sa cautati prin dialogys o sa vedeti cum arata scula. iar odata decuplat EGRul .. o sa scoata mai mult fum ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi
2002 / Expression; 2002 / Privilege
- B-XX-Z4T kituri de reparatie macarale electrice!
|
|
renodood |
![]()
Post
#251
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
O voi scoate azi si ii voi da cateva acceleratii mai puternice, sa vad ...
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
mihnis |
![]()
Post
#252
|
![]() MeMbRu normal Group: Members Posts: 502 Joined: 2 September 07 From: Tirgu Mures ![]() |
nu scoate mai mult fum
|
--------------------
Renault
Laguna II Dinamique
2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav
- MS xx yyy
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
QUOTE(bologa21 @ 4 May 2009, 21:14) deci.am avut mici probleme cu acel dat in nas..la 2000 si ceva de ture....si intr-un final am scos mufa de la EGR si am facut un drum de 40 KM..parca masina e alta..urca mai usor in turatii si pe langa asta nu mai da in nas deloc..se poate circula o vreme ..pana am timp sa il desfac..fara EGR? De mult ma cugetam sa scot fisa de la egr. Azi am deconectat-o si eu. Intr-adevar masina ia mai usor viteza si are reprize mai bune iar sincopele alea au disparut...nu erau prea dese oricum, doar dupa perioade cand mergeam mai mult in oras apareau. M-am dus pana la Fundulea in proba. Mi-e teama sa nu se intepeneasca insa in galerie din cauza ca e inchis tot timpul si nu mai circula gaze prin el. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
mihnis |
![]()
Post
#254
|
![]() MeMbRu normal Group: Members Posts: 502 Joined: 2 September 07 From: Tirgu Mures ![]() |
dan..la mine e o solutie de moment.pana este timp de desfacut si curatat.nici la mine nu erau foarte dese pierderile de cuplu dar acum macar am aflat de unde vine problema
|
--------------------
Renault
Laguna II Dinamique
2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav
- MS xx yyy
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Eu l-am curatat acum 2-3 saptamani si nu s-a schimbat nimic....nu era prea murdar oricum.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Am avut de cand am decuplat egr-ul vreo trei mesaje de injectie defecta. Simptomul clasic al pierderii de putere...calcam degeaba acceleratia...nu se ducea peste 100. Opream, scoteam cardul, porneam iar si plecam fara alt mesaj de eroare. La o saptamana pac, iar injectie defecta. Aparea la mers constant pe la 90-100 la 2000 de ture. Am fost la reno azi sa schimb cablul ala de deschide capota ca s-a rupt si mi-au pus-o pe tester. Cica mesajul de eroare aparea din cauza ca am decuplat egr-ul. Mai mult, au spus ca nu se cupleaza fisa pur si simplu ci ca se reinitializeaza, sau ceva de genul asta....calculatorul trebuie sa "reinvete egr-ul" Masina se misca mai bine decat cu el cuplat inainte de decuplarea de care va povestesc mai sus, nu da inca in nas, dar nici nu se misca asa bine ca cu fisa scoasa. Astept pareri
![]() |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Dane , am mers si eu o perioada scurta cu el decuplat si dupa reconectare am avut acea pierdere de putere de care pomenesti dar era permanenta. Am rezolvat-o prin resetare UCH si de atunci nu mi-a mai facut figuri
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Mda...la mine nu e permanata dar uite ca a reaparut. Deschide aiurea EGR-ul la turatii joase...nu stiu daca e vina EGR sau calculatorul de injectie da comanda aiurea. A facut dimineata de vreo doua ori. O sa ma interesez de pretul uni EGR de Solentza diesel ca la Renault e aproape 8 milioane. Nu stiu daca merge si de Logan. O sa incerc si varianta cu scoaterea bornei. Totusi pe mine ma duce gandul la o rescriere a softului de injectie. Ma deranjeaza mai multe chestii...inca una ar fi ca atunci cand plec fara sa calc acceleratia, incet asa, scade turatia usor sub 800..uneori pe frana tine mai sus de 800 alteori nu.
This post has been edited by Dan73: 23 May 2009, 09:32 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Eu zic sa-i faci cateva verificari inainte de a lua unul nou: scoate-l din galerie , verifica dpdv mecanic daca-si face cursa complet, daca nu agata cumva, daca talerele stau bine pe scaune, tija sa nu aiba urme de calamina..etc
Cu el scos si cu mufa bagata , pune pe cineva sa bage si sa scoata cartela (doar atat!) si urmareste-i cursa. Apoi fa-i o verificare electrica: masoara bobina , verifica mufa. Vezi ca in PDF-urile noastre gasesti configuratia mufei la cap EGR. Iarasi , vezi sa nu ai cumva fire intrerupte ca tu esti patit.. Oricum, aici este cauza daca zici ca merge bine masina cu el decuplat. Si incearca si cu resetare.. Mai vorbim! |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Pai l-am scos acum cateva saptamani si l-am curatat. E in regula, inchide bine, oricum nu era prea murdar. Nu mi-a dat in cap sa pun contactul si mufa cand era scos. Diferenta nu e mare dar masina trage mai bine chiar si la turatii joase cand e decuplat egr-ul
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
TheAlphonso |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 11 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(VF1BG0 @ 5 May 2009, 07:21) din cate stiu eu exista o scula speciala pentru scos EGRul si in principiu e vba de rotirea EGRului. Daca o sa cautati prin dialogys o sa vedeti cum arata scula. iar odata decuplat EGRul .. o sa scoata mai mult fum ![]() QUOTE(Dan73 @ 23 May 2009, 10:17) Pai l-am scos acum cateva saptamani si l-am curatat. E in regula, inchide bine, oricum nu era prea murdar. Nu mi-a dat in cap sa pun contactul si mufa cand era scos. Diferenta nu e mare dar masina trage mai bine chiar si la turatii joase cand e decuplat egr-ul Tot in topic-ul asta, cu cateva pagini in urma click aici, am uploadat si scula ce se foloseste la scoaterea EGR-ului din galerie si modalitatea de demontare si curatare a EGR-ului. Nu e suficient sa-l scoti si sa-l cureti cu valvele intr-o singura pozitie. Trebuie sa ii aplicati o tensiune in mufa pentru a-l face sa se deschida pentru a-l curata si in interior. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCi 88kW
2002 Privilege
- B-XX-LIF
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
the alphonso,ai pus punctul pe "i" deoarece nici mecanicii nu mai fac asa ceva ptr ca au fost scoliti pe dacia diesel si la aia asa se facea.
Ca sa completez cele zise de tine,acest EGR are o garnitura de tabla usor curbata,mare grija la ea ptr ca foarte multe "defecte" apar si de la ea... Mai trebuie verificate suruburile,sa fie fixe si bine stranse,mare atentie la cat strangeti ptr ca aveti galeria de admisie din aliaj foarte moale,personal am patit-o cu suruburi... Dupa ce v-ati asigurat ca EGR este curatat bine,ca nu mai are urma de calamina pe el,verificati,deci,etanseitatea saibei si prinderile suruburilor apoi abia treceti pe la un test CLIP sa reinitializeze EGR ( cu conditia ca acesta sa fi fost nou!!! ). Daca are nevoie cineva de un EGR cumparat de la reprezentanta si mers cu el maxim 8000 km il voi vinde ca nu mai am ce face cu el deoarece am vandut masina asteptand acum un 2.0 T.Tin sa precizez de pe acum ca pretul il veti face voi insa voi considera ofertele gen 50 ron ca bataie de joc si voi raspunde cu aceeasi moneda deoarece nu am lumanari ptr pomeni.Sa zicem un pret de 2,5 mil ptr acela care este chiar disperat dupa aceasta piesa si stiind cat de costisitoare e aceasta masina il voi trimite multumit ca am reusit sa ajut un "prieten" lagunar... Multa sanatate si Doamne ajuta!! |
--------------------
ex renault
laguna 2
2002 1.9 dci dynamique
- gl 41 nyk
|
|
seby_tudor |
![]()
Post
#263
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 9 March 09 ![]() |
Boozywoozy un 200 iti dau eu pe el dar saptamana viitoare ca ma duc cu masina la un mecanic sa vad daca intradevar este de la egr .
|
--------------------
renault
laguna 2
2002 privilege
- b-81-nne
|
|
amadi |
![]()
Post
#264
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 971 Joined: 17 January 08 From: Mehedinti ![]() |
sal all. am citit tot ce ati scris p-acilea si din propria-mi experienta va dau un sfat: nu mergeti fara egr. apar tot felul de erori in calculator si dupa un timp o sa va lase masina in drum si nici Sf. Sisoe nu o mai repara.
daca va merge masina mai bine fara mufele puse la egr, debitmetru de aer, trs, sau pus turbo pe direct, faceti un pustiu de bine si curatati galeria de admisie. fiecare piesa pusa de fabrica e munca unor ingineri nu a unor "mecanici" de cartier care isi testeaza fanteziile pe banii vostri. revin la discutie, bobina de la egr nu este doar un simplu electromagnet care deschide si inchide o supapa, ea citeste si rezistenta care o suporta acele valve functie de presiunea de gaze venite de la turbina. daca printr-o simpla curatare a egr-ului nu se rezolva problemele, e numai bun de ... schimbat. inca ceva, verificati si instalatia electrica daca ati avut scurgeri de ulei! in general sub protectia de plastic ramane ulei si degradeaza invelisul firelor care intra in scurtcircuit. Boozywoozy mai inereseaza oferta. da-mi un mesaj sa vb cum facem This post has been edited by amadi: 28 May 2009, 10:52 |
--------------------
renault
laguna 2
2002 privilege :( 1.9 dci 120hp
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#265
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Pai si care ar fi motivele pentru care masina ar ramane in drum? Mai concret. Sunt multi care merg cu EGR decuplat...cel putin la laguna fara geometrie variabila nu da nici o eroare. La mine a dat,e drept dar nu a fost foarte grav. Sa mearga cineva fara debitmetru nu am auzit desi cu el defect da, insa fara trs chiar ca nu cred ca e posibil. Turbo pe direct cred ca vrea sa fie fara reglaj al cantitatii de gaze care il antreneaza...cred ca s-ar face praf destul de repede.
Pustiul ala de bine pe care il recomanzi l-au facut multi pe aici si au descris detaliat procedura. De asemenea si problema cu instalatia electrica si uleiul scurs pe ea e foarte cunoscuta. Acum..daca tot aduci in discutie "opera unor ingineri"...impresia mea e ca tu cand ai facut remap ai modificat tot ceva facut de ingineri in fabrica. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
paulush |
![]()
Post
#266
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 15 July 08 ![]() |
http://www.sonax.store.ro/sonax.php?id=1093
as incerca acest produs pentru curatarea fara demontare a galeriei de admisie...! a mai folosit cineva? as dori un sfat despre aceasta procedura...ca sa nu fac vreo prostie ! |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 expression 1,9 dci 110 hp multi stiu multe, nimeni pe toate!!!
|
|
amadi |
![]()
Post
#267
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 971 Joined: 17 January 08 From: Mehedinti ![]() |
dap, am incercat sa scot din renault ferari. merge, dar un egr de .. toata jena strica toata jucaria. propun la toti lagunisti sa-si curete galeriile de admisie pt ca "," calamina depusa acolo de ani de zile tine loc de debitmetru. asa cum am scris earlier instalatia electrica e facuta sa se strice.
eu am ramas cu masina in drum din cauza erorilor date de egr in calculator pt ca era memoria plina si nu a mai dus. pt consultatii vedeti si manualul de reparatii ca ala are date mai concrete. mai e postat odata dar asta e 29 May 2009, 01:30: bai fratzilor, cine e administrotor acilea? pai primesc interdictii la 3 zile sa postez ceva?! ce e, sunt oftopic?! ![]() This post has been edited by amadi: 29 May 2009, 01:30 Attached File(s) ![]() |
--------------------
renault
laguna 2
2002 privilege :( 1.9 dci 120hp
|
|
mihnis |
![]()
Post
#268
|
![]() MeMbRu normal Group: Members Posts: 502 Joined: 2 September 07 From: Tirgu Mures ![]() |
salut
Vreau sa ma apuc de marea curatenie adica galerie+EGR Imi puteti spune daca am nevoie de ceva garnituri de schimb? Ustensile si alte cele. Multumesc anticipat ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II Dinamique
2003/1,9 Dci, 88 KW,Carminat Nav
- MS xx yyy
|
|
gabriel/rr |
![]()
Post
#269
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 26 April 09 ![]() |
mr bologa EGR inseamna exhaust gas recirculation,adica rolul sau este mai mult spre partea depoluare,dar prin reintroducerea gazelor de esapament reci,adica mai bogate(nearse total in cilindri)se cistiga si un plus de putere,deci EGR-ul dispune nu numai de electromagnetul de bypas,care este comandat in RCO,ci si de un potentiometru de pozitie care informeaza calculatorul de deschidere sertare ,fata de cerere (de unde firele multe in cupla),adica ca la radio,x ohmi=xmm deplasare sertare,deschiderea acestora fiind in functie de anumiti parametrii,adica temperaturi,pozitie pedala,turatie,etc(calc stie mai bine).daca vrei sa demontezi galeria si EGR,ai nevoie de garnitura galeriei(obligatoriu,pacat de munca)tubulare de 10mm,13mm,surubelnita dreapta,rabdare,spor,vointa.ai grija cum demontezi EGR,acesta este cam cota pe cota,sfatul meu este sa-l imoi cu degripant,si sa-l iei din aproape in aproape(vezi ca urechile de fixare sunt foarte fragile)spor!
![]() |
--------------------
renault
laguna
2004/2L/privilege
- b90kdb
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Mr. Gabriel...Gazele de esapament nu sunt reci, dimpotriva, sunt mai calde decat aerul ce vine din intercooler la admisie. Principala functie a EGR e sa scada temperatura in camera de ardere astfel incat sa rezulte mai putini compusi ai azotului NOx care sunt cancerigeni. Acesti oxizi ai azoului se formeaza mai usor la temperaturi mai mari. Insa, efectul de scadere al temperaturii in camera de ardere nu e dat de temperatura gazelor de esapament ci de ceea ce contin ele. Dinspre evacuare patrund prin EGR in admisie dioxid de carbon in principal dar si alti compusi ...vapori de apa, monoxid de carbon etc, care au un efect de dilutie reducand cantitatea de oxigen care participa la ardere.
Cu oxigen mai putin nu se mai ating temperaturi asa mari ca in cazul in care gazele de esapament nu s-ar recircula si efectul e ca aceasta ardere are loc un pic mai incet, de unde rezulta un minus la putere, nu un plus. Efectul benefic este, cum spusei, scaderea cantitatii de oxizi ai azotului. Sper ca nu te-am suparat ![]() This post has been edited by Dan73: 1 Jun 2009, 19:31 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 17:48 |