ITP - Inspectia Tehnica Periodica
![]() ![]() ![]() |
ITP - Inspectia Tehnica Periodica
andu911 |
![]()
Post
#421
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
adrian mgn |
![]()
Post
#422
|
![]() megane ... reno megane ! Group: Members Posts: 1.073 Joined: 5 April 08 From: timisoara ![]() |
dar la un Megane din 2007 nu-i ?
![]() ![]() |
--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp
18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension-
- Smoked taillights
BMC filters-Chrome window trims-Xenon Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line
Vanity, definitely my favorite sin! |
|
andu911 |
![]()
Post
#423
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
ba da, dar ma gandeam la un A6 pe care l-am vazut cu furtunu-n fund la ITP
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
marian-j |
![]()
Post
#424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Draga andu911,din cate stiu eu in Germania verificarea tehnica se face la TUV sau la Dekra iar de gaze se ocupa alte ateliere abilitate de autoritatile in materie.Eu,personal,am fost la inceputul anului impreuna cu un prieten sa-si aduca o masina de la nemti.Am cautat ce a vrut el am gasit si handler-ul a a venit cu noi sa facem actele.Ca sa putem parasi Germania a trebuit sa facem si verificarile de rigoare asa ca prima data ne-a dus la un atelier modest,de cartier dar care era abilitat pentru efectuarea ASU sau cum naiba le spun nemtii la gaze.Iti dai seama ca eram cu ochii pe ei ca pe butelie!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Este posibil ca masina ta sa fi avut deja testul de gaze facut si sa fi fost nevoie sa mai faci doar verificarea propriuzisa si de aceea nu ai vazut si testul de gaze. Sa incerc sa-ti raspund si la intrebare:pentru ca un autovehicul sa fie declarat admis la itp regulamentul prevede ca,printre altele,la raportul de inspectie ce se deschide obligatoriu pentru fiecare masina in parte sa fie anexat si buletinul de opacitate sau de analiza a gazelor de esapament.Ca-i masina noua,veche nu conteaza!Buletinul trebuie sa apara!Si vreau sa-ti spun ca am avut cateva (rare ce-i drept) surprize neplacute cu emisii poluante peste normele admise la masini foarte tinere! In consecinta:mogulii de la RAR au spus ca la itp se face si testul de gaze si basta!N-avem ce mai comenta!In plus,Doamne-feri,sa-ti gaseasca monitorul vre-un raport de inspectie (la autovehicul)ce sa nu aiba si buletinul de noxe anexat!!Asa ca penibil-nepenibil tre' sa facem gazele si la Audi sau Renault din 2007 dar si la Dacia 1300 din o mie noua sute toamna! ![]() ![]() This post has been edited by marian-j: 24 Aug 2008, 18:08 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#425
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Total offtopic, Doamne iarta-ma!
QUOTE ... sa-i intrebe pe baieti care sunt limitele maxim admise.Vreau sa-ti spun ca sunt identice cu ale noastre ... Mai, sa fie !?! ![]() Da' ce nu inteleg eu este ce-i framantarea si stresul de care vorbesti? Cine este stresat? (Nu ma refer la stresul ce-o sa-l mananci cand o sa vad ca imi faci avion tractorasul !!! Astazi, spre TM si retur, era pe post de crucisator da tot l-am antrenat putin cu >4000 rpm sa nu-i cada greu cand i-o veni randul.) |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
marian-j |
![]()
Post
#426
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Sa-ti spun cinstit?Ma scoate din pepeni faza cu blocajul masinii si re-efectuarea itp de un monitor RAR.Nu ti tot una sa te tot simti ca la Big-brother!Basca "urarile" clientului/lor!
Cat despre tractorasul dumitale?Nu-ti fa griji!Nu ti-l fac avion!Numa' un pic!! ![]() ![]() Zici ca azi ai renuntat la soferie si te-ai facut capitan(sau carmaci mai bine zis!) de vas? ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
andu911 |
![]()
Post
#427
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Eu n-am intrebat din cauza ca mi-e frica sa se strice motorul... pai mai bine sa se strice la itp, decat in trafic... ideea mea era ca de ce se pune accentul atat de mult pe noxe si mai putin pe elementele de siguranta, gen faruri si pneuri.
Multe masini trec ITP in Romania cu niste anvelope pe care in Germania nici pe cele mai jalnice masini nu le gasesti. Cu totii stim ca asta inseamna distanta de franare mult mai mare... Degeaba ies bine franele la ITP, fiindca acel stand de franare, din cate am eu impresia, este dintr-un material abraziv si prinde foarte bine orice cauciuc chiar si uzat. In schimb, pe strada degeaba ai frane bune, daca ai cauciucuri proaste. Si tind sa cred ca limita de uzura a anvelopelor este mai blanda in Romania, decat in Germania. |
--------------------
-
-
-
|
|
Vio |
![]()
Post
#428
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Minim 1,6 mm pe lege... insa ADAC-ul recomanda schimbarea lor deja de la 4 mm... a fost mai demult un test in revista lor cu cauciucuri noi versus exact aceleasi cauciucuri la 4 mm, si distanta de franare era mai mult decat dubla...
In privinta ITePeului nemtesc, acesta consta din 2 chestii separate: HU = Hauptuntersuchung (inspectia principala); AU = Abgasuntersuchung (inspectia de gaze). De aceea la multe masini de pe mobile.de o sa vedeti notite de genul: HU/AU 12.10. = inspectia principala si cea de gaze valabile pana in luna 12 2010... |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
andu911 |
![]()
Post
#429
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
parca din fabrica au 7 sau 8 mm, iti dai seama ce franare e la 1,6 mm
|
--------------------
-
-
-
|
|
Vio |
![]()
Post
#430
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Cand nu are lera sa masoare cu precizie, neamtul de rand baga muchia unei monede de 1 euro in profil: cum bordura galbena a monedei are aproximativ 4 mm, daca marginea interioara a acestei borduri dispare in profil, inseamna ca e inca ok... daca insa aceasta margine e vizibila, e semn de vant in portofel...
![]() Iti dai seama ce comportament are masina la 1,6 mm, nu numai la franare, dar si ce rapid apare acvaplanarea... This post has been edited by Vio: 24 Aug 2008, 21:02 |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
marian-j |
![]()
Post
#431
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Dupa stiinta mea motoarele diesel sunt concepute din start sa reziste si la testele de opacitate.Daca se strica motorul in timpul testului(bineinteles efectuat corect!!!) acel motor avea,cu siguranta,una sau mai multe defectiuni.
Sa-ti spun drept nu am sesizat sa se puna mai mult accent pe "gaze" decat pe alte capitole din planul de operatii.Sau poate parea asa din cauza faptului ca testarea noxelor a aparut mai tarziu in "folclor" si lumea nefiind familiarizata cu procedurile cauta lamuriri si astfel acest subiect este deschis mai des decat altele care sunt mai familiare. Nu stiu cat e limita maxima de uzura a profilelor pneurilor la nemti dar la noi este de 1,6mm.Nu vorbim acum de motociclete sau masini de lucrari.Astea au alte limite.In consecinta se poate spune despre un pneu ce are inaltimea profilul de 1,6 mm ca e destul de uzat dar nu pot respinge vehicul pentru anvelopa uzata sub limita minim admisa. Rolele standurilor de frana sunt acoperite cu o imbracaminte bazata pe corindon macinat sau alte materiale foarte dure precum si din diferite tipuri de rasini sintetice si imita foarte bine asfaltul .In plus RAR-ul a impus(printre multe alte cerinte ce trebuie sa le indeplineasca standurile de franare) si coeficientul minim de frecare dintre rola si pneu.Acesta trebuie sa fie minim 0,6 in stare umeda.Ori pentru a indeplini aceasta cerinta rolele sunt de-a dreptul abrazive exact cum bine ai remarcat. P.S. Scuze!Pana am editat eu deja Vio ne-a adus informatii noi.Multumim! ![]() Iata ca si limita maxima de uzura la caucioace e identica si la noi si la nemti! This post has been edited by marian-j: 24 Aug 2008, 22:21 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
wolfin |
![]()
Post
#432
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.011 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
am facut si eu ITP-ul la Serus si am trecut din prima, cum era de asteptat.
toata nebuneala m-a costat fix 100 lei (fara degresarea discurilor, care oricum nu au facut-o). au fost super amabili chiar daca masina era murdara si am mai si intarziat ![]() This post has been edited by wolfin: 29 Aug 2008, 08:43 |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#433
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(Vio @ 24 Aug 2008, 21:35) Minim 1,6 mm pe lege... insa ADAC-ul recomanda schimbarea lor deja de la 4 mm... a fost mai demult un test in revista lor cu cauciucuri noi versus exact aceleasi cauciucuri la 4 mm, si distanta de franare era mai mult decat dubla... Eu stiam ca se recomanda schimbarea pneurilor atunci cand ajung la indicatorul de uzura. Ala e la 1,6 mm. Si potrivit producatorilor, de acolo incep sa scada performantele pe ud. Nu in general. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
andu911 |
![]()
Post
#434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Randul vechi de cauciucuri mai avea peste 4 mm "carne" si intra ABS la franari puternice.... cum am pus cauciucuri noi, nu mai intra ABS deloc.
Ca sa nu zic ca iarna pe zapada, chiar daca ai anvelope de iarna cu profilul de 4 mm abia pleci de pe loc... si de-abia te opresti la 10km/h. Cu anvelope noi nici nu simti ca esti pe zapada... Sau in curbe, intru in curbe cu viteza si ajung sa ma tin eu de volan ca sa nu ma duc intr-o parte, dar masina e tot pe traiectorie. Cu anvelopele uzate, in afara faptului ca scartaie, intra ESP. Toate le-am experimentat si de cand m-am convins ce inseamna cauciucurile noi, am zis ca o sa le schimb imediat ce scad sub 5 mm. This post has been edited by andu911: 31 Aug 2008, 02:32 |
--------------------
-
-
-
|
|
marian-j |
![]()
Post
#435
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Dupa stiinta mea,odata depasita viteza de 5-10 km/h(adica atunci cand senzorii pot furniza ABS-ului informatii clare) franarea este asistata de sistemul ABS la fiecare utilizare a franei de serviciu.Sau ma insel?
Este posibil ca la franarile mai violente ABS-ul sa-si faca simtita mai pregnant prezenta si sa dea impresia ca doar atunci intra in functie,insa eu asa stiu ca el lucreaza si la franarile mai line.Va rog sa ma corectati daca gresesc. ![]() Despre ESP nu pot spune nimic deoarece "trotinetele" din dotare nu au sistemul respectiv si nici nu am condus suficient timp o masina dotata cu asa ceva incat sa-mi pot forma o parere proprie.Cunosc doar teoretic cateva din avantajele ce le ofera acest sistem(taaare bun la "casa" omului,din cate imi dau eu seama! ![]() Si eu sunt deacord cu cei ce cred ca e mai bine sa ne inlocuim anvelopele inainte ca acestea sa ajunga la pragurile maxime de uzura.Destul de haios pragmatismul nemtilor cu moneda de 1 euro! ![]() This post has been edited by marian-j: 31 Aug 2008, 13:30 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Danezu |
![]()
Post
#436
|
![]() un fost proprietar de megan..... Group: Members Posts: 914 Joined: 3 January 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(wolfin @ 29 Aug 2008, 08:43) am facut si eu ITP-ul la Serus si am trecut din prima, cum era de asteptat. toata nebuneala m-a costat fix 100 lei (fara degresarea discurilor, care oricum nu au facut-o). au fost super amabili chiar daca masina era murdara si am mai si intarziat ![]() Si eu am facut ITP-ul tot la Serus,100 lei,saptamana trecuta,am fost de dimineata la prima ora si am scapat sa-mi opreasca masina cei de la RAR,imi era frica doar de xenoane sa nu zica ceva.... ![]() Bafta! |
--------------------
Saab 9-3
2.2 TiD
Vector
|
|
marian-j |
![]()
Post
#437
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Sunt de-a dreptul invidios pe cei de la Serus!
![]() Ce noroc pe ei sa se se "distreze" cu masini asa noi! ![]() Domnilor wolfin si Danezu,nu pot decat sa ma bucur ca v-ati scapat(cel putin pentru viitorii doi ani) de grija itp! Bafta si drum bun! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
andu911 |
![]()
Post
#438
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(marian-j @ 31 Aug 2008, 13:29) Dupa stiinta mea,odata depasita viteza de 5-10 km/h(adica atunci cand senzorii pot furniza ABS-ului informatii clare) franarea este asistata de sistemul ABS la fiecare utilizare a franei de serviciu.Sau ma insel? Este posibil ca la franarile mai violente ABS-ul sa-si faca simtita mai pregnant prezenta si sa dea impresia ca doar atunci intra in functie,insa eu asa stiu ca el lucreaza si la franarile mai line.Va rog sa ma corectati daca gresesc. ![]() Eu stiam ca atunci cand se blocheaza una din roti, aceasta este deblocata automat, dupa care daca iar se blocheaza, iar este deblocata...etc Abs functioneaza tot timpul, masoara continuu viteza la roti. Cam acelasi lucru se intampla la ESP, numai ca acolo se actioneaza franele numai pe anumite roti, cand se sesizeaza o diferenta intre traiectoria masinii si pozitia volanului. |
--------------------
-
-
-
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#439
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
![]() Gumele pot avea ''carne'' peste 4 mm, dar daca sunt batrane, degeaba... Se comporta ca si cum ar fi uzate ''slick"...: functionarea semnificativa/sesizabila a sistemelor de asistenta (ABS, ESP etc.) la parametri de solicitare inferiori, pierderi de aderenta si stabilitate... Iar ABS mai intra si atunci cand gumele de pe aceeasi punte au profiluri diferite, deci si probabilitatea de a avea coeficienti diferiti de aderenta (inconditiile unei presiuni egale in pneurile aceleiasi axe). Mai auzi cate unul: "Dom'le, am derapat ca pe ghetus, desi aveam gume cu carne destula pe ele...Erau alea ale masinii, dom'le, de numai 5 ani...Proaste cauciucurile astea! Nu se mai face nimic ca pe vremuri!" Intr-adevar, cum a zis si nenea Marian Inspectorul, sistemele ABS / ESP monitorizeaza permanent rotile (mai exact turatia lor), intervenind mai mult sau mai putin discret atunci cand trebuie. Scuze pentu off-topic... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#440
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Multumesc,andu 911!
![]() O colega tocmai si-a luat un Seat Cordoba nou si are(sau cel putin asa scrie in lista dotarilor ![]() ![]() ![]() P.S. In timp ce eu editam,colegul Adila16 a facut o precizare foarte importanta ce mie mi-a scapat total din vedere!Intrdevar,caucioacele astea au prostul obicei sa se degradeze si sa-si piarda din performante in timp chiar daca profilele sunt(aparent) in buna stare! This post has been edited by marian-j: 1 Sep 2008, 18:05 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#441
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Nu trebe sa te chinui sa evacuezi din schema, rand pe rand, senzorii si piesulicile alea electronice: are intrerupator de activare/inhibare.... Parol!
![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
verde |
![]()
Post
#442
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Din ce stiu io e numai ptr inhibare pe care o face doar ptr un tinp(zeci de secunde) dupa care se reactiveaza automat. Probabil alea mai de la inceput aveau ON/OFF. Oricum esenta a prins-o @andu911 ambele sunt legate de frana;ABS te defraneaza ca sa nu blocheze rotile iar ESP franeaza la comanda calculatorului, ambele ca sa ne tina pe traiectorie. A fost un filmulet de la Mercedes f sugestiv despre ESP. Tipu suceste volanul stanga dreapta f rapid apoi ia mainile de pe volan si masina (calculatorul) incepe sa franeze independent pe roti stanga /dreapta pana o stabilizeaza.
http://ro.wikipedia.org/wiki/ESP This post has been edited by verde: 1 Sep 2008, 19:52 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
andu911 |
![]()
Post
#443
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
e simplu sa testezi ESP... la 90-100 km la ora faci de cateva ori stanga-dreapta (scurt, nu mult, ca incepi sa te balansezi
![]() daca vrei sa-l simti cu adevarat iei o curba puternic si vei simti cum derapezi si la un moment dat te opresti brusc din derapaj din experienta... pe zapada e mai bine sa mergeti fara ESP, sau macar la plecarea de pe loc sa fie dezactivat. |
--------------------
-
-
-
|
|
verde |
![]()
Post
#444
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
O roata dezechilibrata care se simte usor pe la 50km/h e motiv de respigere la ITP? Ma gandesc ca o sa se simta pe role cand o pune la testul de franare!!
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
marian-j |
![]()
Post
#445
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Standurile de franare simuleaza o viteza de aproximativ 5km/h.
In consecinta,daca janta sau anvelopa nu au deteriorari vizibile nu ai de ce sa iti faci griji.Inspectia se face doar pe fluxul dedicat si nu include si probe in traseu! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
verde |
![]()
Post
#446
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Oricum e in plan o anvelopa noua pereche cu rezerva.Cred ca va fi intai anvelopa si apoi revizia , ptr ca deja nu mai suport situatia si mereu am in cap pretul unei casete de directie. Multumesc de raspuns. O zi buna!
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
marian-j |
![]()
Post
#447
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Bine te-ai gandit!Nu ca ar fi chiar o asa mare amenintare pentru caseta,bataia rotii respective,dar de ce sa o chinui inutil?Acuma,ce nu stiu eu este varsta anvelopei de pe roata de rezerva.Daca e deodata cu masina atunci cam are doi ani de "trandavie"!Sa ai grija sa nu-ti faca figuri cand o vei pune la munca alaturi de o surata mai "proaspata"!
Multa sanatate si bafta la itp!Ciao!M. ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
verde |
![]()
Post
#448
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Corect aproape 2 ani , dar ma gandesc la cele de la vanzare ca si alea au cel putin un an de cand stau prin depozite simagazii. Si cred ca voi reusi anul viitor sa achizitionez inca 2 bucati care sper sa fie mai pricopsite si vor intra tot la inaintare , astea vor trece pe spate.Cam in 2 saptamani sper sa ma laud cu ITP-ul .Voi reveni atunci.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#449
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
trebuie sa fac si eu itp la megane-ul meu, o simpla intrebare, cat costa?
multumesc, |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#450
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Ai citit si tu mai sus? Paginile precedente...?!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 10:59 |