Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

53 Pages « < 13 14 15 16 17 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ITP - Inspectia Tehnica Periodica

andu911
post 24 Aug 2008, 04:43
Post #421


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




mariane, am si eu o intrebare... de ce in Romania e o nebunie generala cu noxele la ITP ? Unde auzi... noxe, noxe, noxe...

Eu am asistat la TUV la masina mea cand am luat-o din Germania... Stii ce i-au testat aia ? Frane, stopuri, faruri, semnale si cam atat. N-a parait-o nimeni sa-i ia vreo noxa.
La noi in schimb, nu mi-a pus nimeni aparatul pe faruri sa vada daca bat corect...dar i-au bagat furtunul in fund sa vada noxele.

Si cu toate astea, masinile din Romania polueaza mult mai rau decat cele din Germania...

Nu zic ca e vina celor de la ITP, ca probabil oamenii trebuie sa treaca si ei acolo niste valori, ca asa se cere... dar e penibil sa iei noxele la un Audi din 2007.

This post has been edited by andu911: 24 Aug 2008, 04:46


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian mgn
post 24 Aug 2008, 05:50
Post #422


megane ... reno megane !


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 5 April 08
From: timisoara




dar la un Megane din 2007 nu-i ? biggrin.gif tongue.gif


--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp 18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension- - Smoked taillights BMC filters-Chrome window trims-Xenon
Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line

Vanity, definitely my favorite sin!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Aug 2008, 12:17
Post #423


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




ba da, dar ma gandeam la un A6 pe care l-am vazut cu furtunu-n fund la ITP smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Aug 2008, 17:52
Post #424


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Draga andu911,din cate stiu eu in Germania verificarea tehnica se face la TUV sau la Dekra iar de gaze se ocupa alte ateliere abilitate de autoritatile in materie.Eu,personal,am fost la inceputul anului impreuna cu un prieten sa-si aduca o masina de la nemti.Am cautat ce a vrut el am gasit si handler-ul a a venit cu noi sa facem actele.Ca sa putem parasi Germania a trebuit sa facem si verificarile de rigoare asa ca prima data ne-a dus la un atelier modest,de cartier dar care era abilitat pentru efectuarea ASU sau cum naiba le spun nemtii la gaze.Iti dai seama ca eram cu ochii pe ei ca pe butelie! biggrin.gif Exact aceleasi proceduri care le-as fi facut si eu la masina respectiva le-au facut si cei doi baieti de la atelier!!Punct cu punct!Verificat concordanta seriei caroseriei cu actele,temperatura ulei,turatii,etanseitate,etc!Doar aparatul era de o generatie foarte noua(chiar ma rodea invidia! laugh.gif )in rest totul la fel.Am primit formularul ce atesta ca masina este ok si l-am rugat pe colegul meu (el vorbeste nemteste bine de tot)sa-i intrebe pe baieti care sunt limitele maxim admise.Vreau sa-ti spun ca sunt identice cu ale noastre.Apoi am plecat la TUV-Sud.Acolo a venit un nene a luat masina a bagat-o intr-o hala cu patru fluxuri de inspectie.Colegul meu a plecat intr-un pavilion sa plateasca inspectia iar eu urmaream tot ce se face din spatele unui perete de sticla.A ridicat capota,a citit(cu mare atentie!) numarul de identificare,a verificat ca anvelopele sa fie conforme cu actele si sanatate buna! A terminat cu identificarea!L-a durut fix in basca de seria motor!Si io "lustruiesc" la serii motor de ma gasesc dracii! wacko.gif Apoi a deschis raportul de inspectie si l-a pus sub lama stergatorului de parbriz.A plecat cu masina pe flux si s-a oprit pe un canal prevazut cu un cric hidraulic.A aparut o gagica( blink.gif blink.gif blink.gif )ce purta o sapca si un halat pe care scria TUV s-a bagat in canalul de vizitare a potrivit bratele elevatorului si a ridicat de pe sol puntea fata.A mai venit inca un angajat a tras putin de roti s-a uitat la capetii de bara si la caseta de directie si gata!Puntea jos,ridicat puntea spate tras/invartit un pic de roti si servus!Directia standul de franare.Din stand a intrat pe un aliniament unde erau aparatele de faruri s-a uitat fata aia la reglaje apoi si la restul instalatiei electrice si cam gata povestea!Au scris ceva in raportul respectiv au pus niste stampile iar fata a plecat impreuna cu prietenul meu in pavilionul unde era si casieria si in cateva minute au fost gata si actele!Nu tu poze,nu tu cautat trusa,nu stingator nu triunghi s.a.m.d!!!Per total toata inspectia a durat 14 minute mari si late de cand a intrat si pana a iesit masina de pe flux!Toata lumea relaxata,zambitoare nu stresata ca noi! sad.gif Pai sa tot faci,frate,inspectii in conditiile alea!
Este posibil ca masina ta sa fi avut deja testul de gaze facut si sa fi fost nevoie sa mai faci doar verificarea propriuzisa si de aceea nu ai vazut si testul de gaze.
Sa incerc sa-ti raspund si la intrebare:pentru ca un autovehicul sa fie declarat admis la itp regulamentul prevede ca,printre altele,la raportul de inspectie ce se deschide obligatoriu pentru fiecare masina in parte sa fie anexat si buletinul de opacitate sau de analiza a gazelor de esapament.Ca-i masina noua,veche nu conteaza!Buletinul trebuie sa apara!Si vreau sa-ti spun ca am avut cateva (rare ce-i drept) surprize neplacute cu emisii poluante peste normele admise la masini foarte tinere!
In consecinta:mogulii de la RAR au spus ca la itp se face si testul de gaze si basta!N-avem ce mai comenta!In plus,Doamne-feri,sa-ti gaseasca monitorul vre-un raport de inspectie (la autovehicul)ce sa nu aiba si buletinul de noxe anexat!!Asa ca penibil-nepenibil tre' sa facem gazele si la Audi sau Renault din 2007 dar si la Dacia 1300 din o mie noua sute toamna! blush.gif Mai spui nu ti-au verificat colegii mei farurile.Or fi uitat? biggrin.gif

This post has been edited by marian-j: 24 Aug 2008, 18:08


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 24 Aug 2008, 18:10
Post #425


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Total offtopic, Doamne iarta-ma!

QUOTE
... sa-i intrebe pe baieti care sunt limitele maxim admise.Vreau sa-ti spun ca sunt identice cu ale noastre ...


Mai, sa fie !?! biggrin.gif

Da' ce nu inteleg eu este ce-i framantarea si stresul de care vorbesti? Cine este stresat? (Nu ma refer la stresul ce-o sa-l mananci cand o sa vad ca imi faci avion tractorasul !!! Astazi, spre TM si retur, era pe post de crucisator da tot l-am antrenat putin cu >4000 rpm sa nu-i cada greu cand i-o veni randul.)


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Aug 2008, 18:26
Post #426


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Sa-ti spun cinstit?Ma scoate din pepeni faza cu blocajul masinii si re-efectuarea itp de un monitor RAR.Nu ti tot una sa te tot simti ca la Big-brother!Basca "urarile" clientului/lor!
Cat despre tractorasul dumitale?Nu-ti fa griji!Nu ti-l fac avion!Numa' un pic!! blush.gif Cat despre 4000-ul pomenit?Da-i numa' ca nu-l doare!Din cand in cand trebuie sa-si mai "sufle nasul" si motorasul,nu? biggrin.gif
Zici ca azi ai renuntat la soferie si te-ai facut capitan(sau carmaci mai bine zis!) de vas? laugh.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Aug 2008, 19:09
Post #427


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Eu n-am intrebat din cauza ca mi-e frica sa se strice motorul... pai mai bine sa se strice la itp, decat in trafic... ideea mea era ca de ce se pune accentul atat de mult pe noxe si mai putin pe elementele de siguranta, gen faruri si pneuri.

Multe masini trec ITP in Romania cu niste anvelope pe care in Germania nici pe cele mai jalnice masini nu le gasesti. Cu totii stim ca asta inseamna distanta de franare mult mai mare...
Degeaba ies bine franele la ITP, fiindca acel stand de franare, din cate am eu impresia, este dintr-un material abraziv si prinde foarte bine orice cauciuc chiar si uzat. In schimb, pe strada degeaba ai frane bune, daca ai cauciucuri proaste.

Si tind sa cred ca limita de uzura a anvelopelor este mai blanda in Romania, decat in Germania.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 24 Aug 2008, 20:35
Post #428


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Minim 1,6 mm pe lege... insa ADAC-ul recomanda schimbarea lor deja de la 4 mm... a fost mai demult un test in revista lor cu cauciucuri noi versus exact aceleasi cauciucuri la 4 mm, si distanta de franare era mai mult decat dubla...
In privinta ITePeului nemtesc, acesta consta din 2 chestii separate:
HU = Hauptuntersuchung (inspectia principala);
AU = Abgasuntersuchung (inspectia de gaze).
De aceea la multe masini de pe mobile.de o sa vedeti notite de genul: HU/AU 12.10. = inspectia principala si cea de gaze valabile pana in luna 12 2010...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Aug 2008, 20:37
Post #429


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




parca din fabrica au 7 sau 8 mm, iti dai seama ce franare e la 1,6 mm


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 24 Aug 2008, 21:00
Post #430


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Cand nu are lera sa masoare cu precizie, neamtul de rand baga muchia unei monede de 1 euro in profil: cum bordura galbena a monedei are aproximativ 4 mm, daca marginea interioara a acestei borduri dispare in profil, inseamna ca e inca ok... daca insa aceasta margine e vizibila, e semn de vant in portofel... smile.gif
Iti dai seama ce comportament are masina la 1,6 mm, nu numai la franare, dar si ce rapid apare acvaplanarea...

This post has been edited by Vio: 24 Aug 2008, 21:02


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Aug 2008, 22:04
Post #431


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Dupa stiinta mea motoarele diesel sunt concepute din start sa reziste si la testele de opacitate.Daca se strica motorul in timpul testului(bineinteles efectuat corect!!!) acel motor avea,cu siguranta,una sau mai multe defectiuni.
Sa-ti spun drept nu am sesizat sa se puna mai mult accent pe "gaze" decat pe alte capitole din planul de operatii.Sau poate parea asa din cauza faptului ca testarea noxelor a aparut mai tarziu in "folclor" si lumea nefiind familiarizata cu procedurile cauta lamuriri si astfel acest subiect este deschis mai des decat altele care sunt mai familiare.
Nu stiu cat e limita maxima de uzura a profilelor pneurilor la nemti dar la noi este de 1,6mm.Nu vorbim acum de motociclete sau masini de lucrari.Astea au alte limite.In consecinta se poate spune despre un pneu ce are inaltimea profilul de 1,6 mm ca e destul de uzat dar nu pot respinge vehicul pentru anvelopa uzata sub limita minim admisa.
Rolele standurilor de frana sunt acoperite cu o imbracaminte bazata pe corindon macinat sau alte materiale foarte dure precum si din diferite tipuri de rasini sintetice si imita foarte bine asfaltul .In plus RAR-ul a impus(printre multe alte cerinte ce trebuie sa le indeplineasca standurile de franare) si coeficientul minim de frecare dintre rola si pneu.Acesta trebuie sa fie minim 0,6 in stare umeda.Ori pentru a indeplini aceasta cerinta rolele sunt de-a dreptul abrazive exact cum bine ai remarcat.
P.S.
Scuze!Pana am editat eu deja Vio ne-a adus informatii noi.Multumim! smile.gif
Iata ca si limita maxima de uzura la caucioace e identica si la noi si la nemti!

This post has been edited by marian-j: 24 Aug 2008, 22:21


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 29 Aug 2008, 08:43
Post #432


Haha


Group: Members
Posts: 9.011
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




am facut si eu ITP-ul la Serus si am trecut din prima, cum era de asteptat.

toata nebuneala m-a costat fix 100 lei (fara degresarea discurilor, care oricum nu au facut-o). au fost super amabili chiar daca masina era murdara si am mai si intarziat blush.gif

This post has been edited by wolfin: 29 Aug 2008, 08:43


--------------------
pegas 3120 - Curand de provincie ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 30 Aug 2008, 16:11
Post #433


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(Vio @ 24 Aug 2008, 21:35)
Minim 1,6 mm pe lege... insa ADAC-ul recomanda schimbarea lor deja de la 4 mm... a fost mai demult un test in revista lor cu cauciucuri noi versus exact aceleasi cauciucuri la 4 mm, si distanta de franare era mai mult decat dubla...


Eu stiam ca se recomanda schimbarea pneurilor atunci cand ajung la indicatorul de uzura. Ala e la 1,6 mm. Si potrivit producatorilor, de acolo incep sa scada performantele pe ud. Nu in general.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 31 Aug 2008, 02:29
Post #434


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Randul vechi de cauciucuri mai avea peste 4 mm "carne" si intra ABS la franari puternice.... cum am pus cauciucuri noi, nu mai intra ABS deloc.

Ca sa nu zic ca iarna pe zapada, chiar daca ai anvelope de iarna cu profilul de 4 mm abia pleci de pe loc... si de-abia te opresti la 10km/h. Cu anvelope noi nici nu simti ca esti pe zapada...

Sau in curbe, intru in curbe cu viteza si ajung sa ma tin eu de volan ca sa nu ma duc intr-o parte, dar masina e tot pe traiectorie. Cu anvelopele uzate, in afara faptului ca scartaie, intra ESP.

Toate le-am experimentat si de cand m-am convins ce inseamna cauciucurile noi, am zis ca o sa le schimb imediat ce scad sub 5 mm.

This post has been edited by andu911: 31 Aug 2008, 02:32


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 31 Aug 2008, 13:29
Post #435


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Dupa stiinta mea,odata depasita viteza de 5-10 km/h(adica atunci cand senzorii pot furniza ABS-ului informatii clare) franarea este asistata de sistemul ABS la fiecare utilizare a franei de serviciu.Sau ma insel?
Este posibil ca la franarile mai violente ABS-ul sa-si faca simtita mai pregnant prezenta si sa dea impresia ca doar atunci intra in functie,insa eu asa stiu ca el lucreaza si la franarile mai line.Va rog sa ma corectati daca gresesc. blush.gif
Despre ESP nu pot spune nimic deoarece "trotinetele" din dotare nu au sistemul respectiv si nici nu am condus suficient timp o masina dotata cu asa ceva incat sa-mi pot forma o parere proprie.Cunosc doar teoretic cateva din avantajele ce le ofera acest sistem(taaare bun la "casa" omului,din cate imi dau eu seama! smile.gif )
Si eu sunt deacord cu cei ce cred ca e mai bine sa ne inlocuim anvelopele inainte ca acestea sa ajunga la pragurile maxime de uzura.Destul de haios pragmatismul nemtilor cu moneda de 1 euro! biggrin.gif

This post has been edited by marian-j: 31 Aug 2008, 13:30


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danezu
post 1 Sep 2008, 10:25
Post #436


un fost proprietar de megan.....


Group: Members
Posts: 914
Joined: 3 January 06
From: Bucuresti




QUOTE(wolfin @ 29 Aug 2008, 08:43)
am facut si eu ITP-ul la Serus si am trecut din prima, cum era de asteptat.

toata nebuneala m-a costat fix 100 lei (fara degresarea discurilor, care oricum nu au facut-o). au fost super amabili chiar daca masina era murdara si am mai si intarziat blush.gif
*





Si eu am facut ITP-ul tot la Serus,100 lei,saptamana trecuta,am fost de dimineata la prima ora si am scapat sa-mi opreasca masina cei de la RAR,imi era frica doar de xenoane sa nu zica ceva.... smile.gif

Bafta!


--------------------
Saab 9-3 2.2 TiD Vector
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 1 Sep 2008, 15:41
Post #437


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Sunt de-a dreptul invidios pe cei de la Serus! blush.gif
Ce noroc pe ei sa se se "distreze" cu masini asa noi! biggrin.gif
Domnilor wolfin si Danezu,nu pot decat sa ma bucur ca v-ati scapat(cel putin pentru viitorii doi ani) de grija itp!
Bafta si drum bun! smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Sep 2008, 17:20
Post #438


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(marian-j @ 31 Aug 2008, 13:29)
Dupa stiinta mea,odata depasita viteza de 5-10 km/h(adica atunci cand senzorii pot furniza ABS-ului informatii clare) franarea este asistata de sistemul ABS la fiecare utilizare a franei de serviciu.Sau ma insel?
Este posibil ca la franarile mai violente ABS-ul sa-si faca simtita mai pregnant prezenta si sa dea impresia ca doar atunci intra in functie,insa eu asa stiu ca el lucreaza si la franarile mai line.Va rog sa ma corectati daca gresesc. blush.gif
*



Eu stiam ca atunci cand se blocheaza una din roti, aceasta este deblocata automat, dupa care daca iar se blocheaza, iar este deblocata...etc

Abs functioneaza tot timpul, masoara continuu viteza la roti.

Cam acelasi lucru se intampla la ESP, numai ca acolo se actioneaza franele numai pe anumite roti, cand se sesizeaza o diferenta intre traiectoria masinii si pozitia volanului.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 1 Sep 2008, 17:51
Post #439


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06





biggrin.gif

Gumele pot avea ''carne'' peste 4 mm, dar daca sunt batrane, degeaba...
Se comporta ca si cum ar fi uzate ''slick"...: functionarea semnificativa/sesizabila a sistemelor de asistenta (ABS, ESP etc.) la parametri de solicitare inferiori, pierderi de aderenta si stabilitate...
Iar ABS mai intra si atunci cand gumele de pe aceeasi punte au profiluri diferite, deci si probabilitatea de a avea coeficienti diferiti de aderenta (inconditiile unei presiuni egale in pneurile aceleiasi axe).

Mai auzi cate unul: "Dom'le, am derapat ca pe ghetus, desi aveam gume cu carne destula pe ele...Erau alea ale masinii, dom'le, de numai 5 ani...Proaste cauciucurile astea! Nu se mai face nimic ca pe vremuri!"

Intr-adevar, cum a zis si nenea Marian Inspectorul, sistemele ABS / ESP monitorizeaza permanent rotile (mai exact turatia lor), intervenind mai mult sau mai putin discret atunci cand trebuie.

Scuze pentu off-topic... blush.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 1 Sep 2008, 17:54
Post #440


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Multumesc,andu 911! smile.gif
O colega tocmai si-a luat un Seat Cordoba nou si are(sau cel putin asa scrie in lista dotarilor laugh.gif ) si ESP.Daca da Dumnezeu sa prindem iarna asta un pic de zapada,am un platou imens in spatele halei si de nu scot io si tranzistorii si integratele si senzorii de pozitie volan din ESP-ul ala sa nu-mi zici pe nume! blush.gif Ma voi da o tura si pe sosea si cand o sa am cat de cat o idee cam cu ce se mananca ESP-ul promit sa revin cu pareri personale.Pana atunci le urmaresc (cu mare interes!) pe ale voastre.Ciao!M. smile.gif
P.S.
In timp ce eu editam,colegul Adila16 a facut o precizare foarte importanta ce mie mi-a scapat total din vedere!Intrdevar,caucioacele astea au prostul obicei sa se degradeze si sa-si piarda din performante in timp chiar daca profilele sunt(aparent) in buna stare!

This post has been edited by marian-j: 1 Sep 2008, 18:05


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 1 Sep 2008, 17:59
Post #441


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Nu trebe sa te chinui sa evacuezi din schema, rand pe rand, senzorii si piesulicile alea electronice: are intrerupator de activare/inhibare.... Parol! biggrin.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 1 Sep 2008, 19:43
Post #442


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Din ce stiu io e numai ptr inhibare pe care o face doar ptr un tinp(zeci de secunde) dupa care se reactiveaza automat. Probabil alea mai de la inceput aveau ON/OFF. Oricum esenta a prins-o @andu911 ambele sunt legate de frana;ABS te defraneaza ca sa nu blocheze rotile iar ESP franeaza la comanda calculatorului, ambele ca sa ne tina pe traiectorie. A fost un filmulet de la Mercedes f sugestiv despre ESP. Tipu suceste volanul stanga dreapta f rapid apoi ia mainile de pe volan si masina (calculatorul) incepe sa franeze independent pe roti stanga /dreapta pana o stabilizeaza.

http://ro.wikipedia.org/wiki/ESP

This post has been edited by verde: 1 Sep 2008, 19:52


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 1 Sep 2008, 20:06
Post #443


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




e simplu sa testezi ESP... la 90-100 km la ora faci de cateva ori stanga-dreapta (scurt, nu mult, ca incepi sa te balansezi smile.gif ) si o sa auzi niste huruituri si se aprinde becul

daca vrei sa-l simti cu adevarat iei o curba puternic si vei simti cum derapezi si la un moment dat te opresti brusc din derapaj

din experienta... pe zapada e mai bine sa mergeti fara ESP, sau macar la plecarea de pe loc sa fie dezactivat.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 5 Sep 2008, 16:16
Post #444


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




O roata dezechilibrata care se simte usor pe la 50km/h e motiv de respigere la ITP? Ma gandesc ca o sa se simta pe role cand o pune la testul de franare!!


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 5 Sep 2008, 22:51
Post #445


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Standurile de franare simuleaza o viteza de aproximativ 5km/h.
In consecinta,daca janta sau anvelopa nu au deteriorari vizibile nu ai de ce sa iti faci griji.Inspectia se face doar pe fluxul dedicat si nu include si probe in traseu! smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 6 Sep 2008, 10:07
Post #446


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Oricum e in plan o anvelopa noua pereche cu rezerva.Cred ca va fi intai anvelopa si apoi revizia , ptr ca deja nu mai suport situatia si mereu am in cap pretul unei casete de directie. Multumesc de raspuns. O zi buna!


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 7 Sep 2008, 08:09
Post #447


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Bine te-ai gandit!Nu ca ar fi chiar o asa mare amenintare pentru caseta,bataia rotii respective,dar de ce sa o chinui inutil?Acuma,ce nu stiu eu este varsta anvelopei de pe roata de rezerva.Daca e deodata cu masina atunci cam are doi ani de "trandavie"!Sa ai grija sa nu-ti faca figuri cand o vei pune la munca alaturi de o surata mai "proaspata"!
Multa sanatate si bafta la itp!Ciao!M. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 7 Sep 2008, 17:37
Post #448


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Corect aproape 2 ani , dar ma gandesc la cele de la vanzare ca si alea au cel putin un an de cand stau prin depozite simagazii. Si cred ca voi reusi anul viitor sa achizitionez inca 2 bucati care sper sa fie mai pricopsite si vor intra tot la inaintare , astea vor trece pe spate.Cam in 2 saptamani sper sa ma laud cu ITP-ul .Voi reveni atunci.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 8 Sep 2008, 22:30
Post #449


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




trebuie sa fac si eu itp la megane-ul meu, o simpla intrebare, cat costa?

multumesc,


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 8 Sep 2008, 22:36
Post #450


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ai citit si tu mai sus? Paginile precedente...?!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
53 Pages « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 10:59
Dacia