Pregatirea clio-ului pt sezonul rece, iarna, ...ca se apropie
![]() ![]() ![]() |
Pregatirea clio-ului pt sezonul rece, iarna, ...ca se apropie
CGB |
![]()
Post
#121
|
||
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|||
sandman_ |
![]()
Post
#122
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
daca citesti printre randuri, vei vedea ca ai spus exact ce zisesem eu mai sus.
|
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
CGB |
![]()
Post
#123
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
sa nu mergeti cu lanturile puse daca nu-i zapada pe sosea. stricati asfaltul !!!!!!
|
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
hai....gata cu galshava...cel mai bine e sa ai iarna un dozator de palinca, niste lemne, ceva benzina in canistra si ca printr-o coincidenta niste carne de gratar, dupa gust. Se amesteca si toata lumea e fericita
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
CGB |
![]()
Post
#125
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
ca bine zici. ce-i mai frumos decat un gratar la botu masinii intre nameti, stropit din belsug cu palinca.
![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Cred ca ati luat-o toti razna si sunteti departe de topic...
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
eu voiam sa pun capat tensiunilor. Aveam intentii bune. Revenind la topic, am gasit pe site-ul de la good-year ca pe bicorp merg si roate de 13. Voi verifica la salariu' la dezmembrari. Oricum, pe fata voi pune 13/14 cu cauciucuri de iarna, iar pe spate 2 din rotile originale (sare sunt mai intregi) cu 2 dintre caucicurile care sunt pe ele (lafel, care sunt mai intregi). Cine imi va spune ca nu e sigur s.a.m.d, eu ii voi spune ca oricum, iarna nu e ca vara
![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
moradi |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 29 August 04 From: Miercurea Ciuc ![]() |
EL_BGD cred ca iti faci iluzii la fel ca mine.
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio Bicorp Extreme
2005-1,5dCi,60kw
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#129
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
gumele se pstreza mai bine daca sunt depozitate cand sunt montate pe jantÀ, presurizate.
Cu toate astea, trebuie asezate fie orizontal (talonul este lipit de podea), fie agÀtzate, fie oblic. In nici un caz nu e recomandat sÀ fie depozitate vertical (asa cum sunt montate pe masina. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Markos |
![]()
Post
#130
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
QUOTE(octav_ @ Nov 1 2005, 08:19 PM) Cauciucurile Sava Eskimo s3 cam la ce pret sunt? METRO offer from 17.11.2005 to 30.11.2005 Sawa Eskimo S3 175/65R14 or 185/60R14 or 185/65R14 -> 1.463.600 ROL, VAT included 165/70R13 -> 1.106.600 ROL, VAT incl. 175/70R13 -> 1.225.600 ROL, VAT incl. 195/65R15 -> 1.761.100 ROL, VAT incl. Hope this will help you. Excellent prices for decent quality, in my opinion. |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
octav_ |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 846 Joined: 16 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Thanks Markos.
|
--------------------
Clio
RS 197
2009 2.0 16V
|
|
reno-cosmin_m |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 27 October 05 From: Timisoara ![]() |
Anul trecut cred ca am folosit lanturile de 2 ori cam 5 min de fiecare data pentru ca nu puteam iesi din parcare. Mai mult a durat montarea si demontarea decat mersu cu lanturi.Problema de uzura la pneuri vine in momentul in care circuli pe o strada curatata. Oricum nu e confortabil de loc sa circuli pe o strada curatata cu lanturi.
|
--------------------
Renault
19 TXE
1989 Cosmin
Renault 19 1721 cmc |
|
Kata |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@moradi
cele de 185/55 r15 si cele de 175/65 r14 au aceeasi dimensiune exterioara, iar ultimele is cu 1cm mai subtiri.... nu inteleg de ce s-ar incarca primele cu zapada si ultimele nu? evident ca sa pui jante de tabla de 14 si cauciucuri mai inguste iarna e un avantaj... ![]() ![]() PS: as fi vrut sa discutam aici si niste sfaturi cum sa conducem iarna (sau e vreun alt topic?) |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
k0b3 |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
La IPSO Iasi este o oferta interesanta pentru Clio: anvelopa Barum + janta de tabla: 259 RON/bucata.
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#135
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
DacÀ vara trebuie sa conduci atent, iarna trebuie sa conduci foarte atent!
Ai ceatzÀ, deci vizibilitate redusa, deci spatiu si timp de reactie mai mic. Ai zapada sau polei, deci stabilitate redusa si imposiblitatea miscarilor bruste, de ultim moment, deci trebuie sa reduci considerabil viteza. Ideal este sa nu franezi deloc pe astfel de suprafete, dar daca esti nevoit, trebuie sa franezi cat mai finutz si treptat. Nu trebuie sa arunci piciorul in frana, ci sa o "storci". La fel cu acceleratia. Miscarile bruste de volan duc la pierderea aderentei uneia dintre punti. Rampele se urca cu cea mai mare treapta de viteza posibil, dar sa nu moara motorul. La coborare, exclusiv frana de motor, treapta de viteza cea mai mica posibil(dar sa se pastreze o viteza rezonabila). |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Kata |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@sandman
nu stiu cum e la Renault, dar la vechea masina (Opel) nu mergea sa bag din a IIa in a Ia ca sa fac frina de motor... de asemenea ABS-ul mi se pare o belea iarna, mai ales daca prinzi polei dedesubt... alte sfaturi ? cu cat mergeti maxim in orash, de exemplu in Buc? This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 09:47 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Daca va duceti prin metro/selgros/cora etc sa va luati lopeti sa nu va puna mama dracului s-o luati pe cea demontabila din plastic. Am avut si eu asa ceva acum 2 ierni si la prima zapada am rupt-o si nu mai era buna decat de bagat undeva.
Daca vreti treaba buna luati-va partea metalica (eu am una clasica, taraneasca), apoi coada pe care o scurtati si vi le montati sau apelati la un tamplar. Ocupa mai mult loc in portbagaj, rugineste la margini, dar ii puteti face o husa la partea metalica dar in caz de zapada n-o sa cedeze in mana. Lanturile sunt bune doar cat iesi din impas. Daca le lasi montate pe masina o iarna intreaga nu numai ca vor fi uzate ceva mai mult, dar cred ca le vei arunca direct, deoarece toate sarmele din el vor fi strambate iar la viteza (chiar si mica) vor face ca toti dracii. |
--------------------
.
.
.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#138
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
QUOTE(Kata @ Nov 18 2005, 11:58 AM) nu stiu cum e la Renault, dar la vechea masina (Opel) nu mergea sa bag din a IIa in a Ia ca sa fac frina de motor... de asemenea ABS-ul mi se pare o belea iarna, mai ales daca prinzi polei dedesubt... alte sfaturi ? cu cat mergeti maxim in orash, de exemplu in Buc? QUOTE nu stiu cum e la Renault, dar la vechea masina (Opel) nu mergea sa bag din a IIa in a Ia ca sa fac frina de motor... La mine merge. Cand e cutia rece, merge mai greu, dar cu dubla debreiere merge cam intotdeauna. Daca n-ai sincron, e posibil sa nu-ti iasÀ. IncearcÀ acum si cu dubla debreiere si vezi ce iese. QUOTE de asemenea ABS-ul mi se pare o belea iarna, mai ales daca prinzi polei dedesubt... Asa e: iarna soferul franeaza muuuult mai bine ca ABS. DacÀ franezi cum am zis eu mai sus, atunci iti intra ABS mai tarziu, iar daca intra, poti sa-l neutralizezi mai usor. QUOTE alte sfaturi ? cu cat mergeti maxim in orash, de exemplu in Buc? Cred cÀ acesta e singurul caz in care iarna e ca vara: atat iarna, cat si vara, trebuie sa adaptezi viteza la conditiile de mediu/trafic. In oras, esential este sa poti opri cat mai scurt, ceea ce inseamna viteza redusa pe polei. Eu merg pe zapada si cu 80-90-100 in afara localitatilor, daca e drum drept si LIBER, pentur ca stiu cum imi franeaza masina, etc... La fel si in localitate: daca e liber, tot 50, insa la treceri de pietoni e mai buclucash... @laurentziu83 : mai multa atentie la limbaj, te rog. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Gata, editam, editam, io-s mai ghiolban de felu' meu
![]() Daca va fac un topic zilele astea despre cum se controleaza o masina prin nameti ma iertati? ![]() @cristib: pe unde sunt domnisoarele, ca le caut si eu? ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
moradi |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 29 August 04 From: Miercurea Ciuc ![]() |
@kata
Ma gandesc ca la 185x55/15" suprafata de contact este mai mare decat 175x65/14". Am gasit niste jante au codul KFZ5969 5,5Jx14" 4x100 ET36 echivalente cu R1-1132 5,5Jx14"FH 4x100 ET36. Diferenta este ca la cea din urma mai apare FH din cate am citit pe net ar fi un cod al fabricantului... Attached thumbnail(s) plusone.gif ( Size: 4.76k ) Number of downloads: 4 |
--------------------
Renault
Clio Bicorp Extreme
2005-1,5dCi,60kw
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Got a question, nu radeti
![]() De ce iarna toata lumea fuge innebunita dupa jante de tabla... alea originale de aluminiu ce au? ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#142
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
cauta la topicul despre iarna din sectiunea Generalitati Megane, pagina 25, postul nr. 08 de pe pagina
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
moradi |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 29 August 04 From: Miercurea Ciuc ![]() |
Azi am "ĂźncÄlĆŁat" maĆina cu jante de tablÄ -- 5,5x14" ET36 Ći cauciucuri de iarna Matador 175x65x14". Le-am Ći probat 200km: concluzie Matador sunt puĆŁin zgomotoase la rulare dar pastreazÄ bine direcĆŁia Ći se comportÄ destul de bine la frĂąnare. Cateva posturi Ăźn urmÄ am avut o discuĆŁie referitoare la ce tip de jante s-ar potrivi la Bicorp Ći am pus pe "tapet" ET-ul. Pe janta cu care a venit maĆina AL am ET43 iar astea de tablÄ au ET36, se vede diferenĆŁa;ET36 se apropie destul de mult de etrier dar merge.
This post has been edited by moradi: 20 Nov 2005, 00:43 |
--------------------
Renault
Clio Bicorp Extreme
2005-1,5dCi,60kw
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Nu e de la ET. Este de la faptul ca e janta pe 14". Puteai sa iei janta pe 13" cu orice ET vroiai tu si iti lovea in etrier.
ET-ul este distanta de la mijlocul jantei la axul de prindere sau altfel spus iti arata cu cati mm iese janta in exterior (sau intra in interior) fata de mijlocul ei. In cazul tau (si al meu ca am pus aceleasi jante) ET 36 inseamna un offset pozitiv (adica axul de prindere este in exteriorul axului jantei) de 36mm fata de 43mm cat era la cele de aliaj. Pun o poza spre exemplificare, ET 36 (43) se incadreaza la "inset wheel". Daca initial aveai cauciucuri de 185, cu cauciucurile de 175 puse pe jantele cu ET 36 ai marginea exterioara a cauciucului cu 2mm mai in exterior decat la cele de 185. Attached thumbnail(s) et.JPG ( Size: 15.04k ) Number of downloads: 5 |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
CGB |
![]()
Post
#145
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
am bagat sambata juma de rezervor de motorina euro3 de la OMV (eu de obicei bag numai superEuro4 de la Rompetrol). din intamplare aveam la mine un paharel de plastic, in care am scurs niste motorina. l-am pus in portbagaj si azi dimineata....surpriza....inghetase. cu toate ca era o cantitate mica (2 linguri de motorina
![]() o sa fac treaba asta si cu neste motorina de la Rompetrol... P.S am alimentat de la statia OMV de sub podul Grant (daca o stiti...) asa ca degeaba ne luam lopetele,saculeti cu sare, paturici si alte chestii, daca dupa o noapte cu -20grade ingheata motorina pe furtunele tractorashului ![]() P.P.S astia cu benzinare...nu radeti, ca un prieten a alimentat iarna trecuta de la petrom (benzina) si a doua zi dimineata avea dopuri de gheata pe furtunele de la alimentare ![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
Kata |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@moradi
jantele le-ai luat de noi? |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
moradi |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 29 August 04 From: Miercurea Ciuc ![]() |
@ kata
da sunt noi. le-am cumparat de la o firma din oras, importator direct de anvelope si jante auto. Au adresa WEB http://www.sigmagum.ro , Ăźn curĂąnd vor Ăźncepe Ći comerĆŁul on-line. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp Extreme
2005-1,5dCi,60kw
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
Ieri mi-am luat si eu dupa luuuuuuungi cautari 4 jante pe 14 (voiam 2) + cauciucuri ...... 2 cauciucuri sunt aproape ca noi, 1 e 70% dus iar al patrulea e 80-90% terminat. La telefon, cauciucurile erau de iarna, la fata locului am observat ca sunt all weather + nu stiu cat de vechi sunt) (nu sunt incantat in privinta asta), dar oricum, voiam sa nu fac iarna cu jantele actuale deci ma declar multumuit. Pana acum e bine, le-am luat si le-am pus direct pe masina si pana la 120 nu bat, nu scot zgomote si sunt destul de confortabile, chiar daca arata execrabil. Toata treaba a costat 280 ron. Sfatul meu:
Daca nu vreti sa dati la magazin 240/200/poate mai putin de 200 ron, cautati la dezmembrari. P.S. Ce presupune roluitul si cam cat costa ca vad ca aproximativ toata lumea face chestia astea la rotile sh ?! (nu radeti ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
Kata |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@moradi
tu nu erai de la polul frigului? mai rezisti? @EL_BGD sincer, mi se pare ca faci cam multe compromisuri. sa iei cauciucuri de iarna uzate e cam sinucidere. un coleg a luat tot sh asta iarna ca tine si le-a dus a 3a zi inapoi ca nici macar ca alea de vara nu tineau pe zapada. mai bine luai resapate... roluitul inseamna la jantele de tabla sa fie indreptate (se baga la o masinarie parca). se face la orice vulcanizare mai acatarii.... @restul fratilor, m-ati innebunit cu ET-urile astea... bicorpurile din seria Campus vin cu jante tabla de 14 in dotare si care ar trebui sa mearga si pe Extreme. cat au astea ET-ul, stie cineva? |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
sandman_ |
![]()
Post
#150
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
QUOTE(EL_BGD @ Nov 20 2005, 11:14 PM) P.S. Ce presupune roluitul ? DupĂ€ o pĂŒerioada de folosire, periada in care se trece peste o sumedenie de damburi si print-o groaztĂ€ de gropi, jantele nu mai au frontiera circulara (asa cum era nouĂ€), ci are multe tesituri, indoituri, etc. Roluirea e procedeul prin care forma jantei e readusa (sau cel putin se incearca) la forma initiala. In mare, roata se pune pe un ax si este rotita in jurul acestuia, iar "buza" jantei (atat cea interioara, cat si cea exterioara, e prinsa intr-un sistem care are grija sa mentina raza constanta. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 11:21 |