Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cu Ce Benzina Alimentati Megane-ul, + discutii despre benzine in general

cipman
post 13 Aug 2005, 23:11
Post #61


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(sandman_ @ Aug 13 2005, 03:01 PM)
Dom'le, ce zici 'mneata nu e deloc gresit, insa omiti anumite aspecte:

1. Cifra octanica mai mare, implica lungimea lantului catenar mai mare, implica putere calorica mai mare (bubuie mai tare).

2. Aceea si cifra octanica mai mare implica un grad de autoaprindere mai mic, deci explozia e mai bine controlata, deci ai putere mai mare.

lucruri care sunt mai sesizabile decat cele mentionate in dizertatia de mai sus.

Aspectul nr. 1 e normal sa-l omit fiindca e complet pe dos. Capacitatea antidetonanta a hidrocarburii scade odata cu cresterea lungimii lantului ce nu este intrerupt de ramificari.
De exemplu, daca luam 2 hidrocarburi cu acelasi numar de atomi de carbon, sa zicem 4 atomi (ca sa desenez mai putin):

C-C-C-C, si

C-C-C
.. |
..C (eliminati cele patru puncte din desen, puse doar ca sa iasa schema cum trebuie)

atunci prima hidrocarbura are CO mai mic decat cea de a doua. Teoretic (dpdv al preciziei valorilor CO) prima are CO de 91 iar cea de-a doua are CO de 98. Diferenta mare, nu-i asa?
Un alt exemplu:
- prima hidrocarbura are lantul atomilor de carbon: C-C-C-C-C (5 atomi in linie)
-a doua are C-C-C-C-C-C (6 atomi in linie).
Rezultatul: prima are CO cam 61 iar a doua are CO de 25. Din nou, o alta mare diferenta. Este?
Sa nu credeti ca am tinut minte valorile. M-am uitat in grafice.

Benzina eu un amestec de hidrocarburi. Dintre ele, cele mai importante sunt (sau, mai bine zis, erau) hidrocarburile aromatice pt. ca au moleculele formate din unul sau mai multe nuclee benzenice cu sau fara catene laterale (de carbon). Cu cat respectivele nuclee benzenice au lanturi laterale mai multe si mai lungi, cu atat le scade rezistenta la detonatie. Un alt avantaj al hidrocarb. aromatice e ca aproape toate au CO>100 si, in plus, au punctul de fierbere situat foarte convenabil. Nenorocirea (de aceea am zis "erau" intr-una din parantezele anterioare) e ca s-a descoperit ca respectivele hidrocarburi sunt foarte cancerigene. Exista cateva dintre ele la care, daca iti expui pielea timp de o luna, faci un cancer de toata frumusetea. De aceea se observa, in compozitia benzinei euro 4/5, o concentratie mai mica de hidrocarburi aromatice fata de cea euro 3. Avem si legi care interzic importul sau producerea de combustibili cu o concentratie mai mare de 42% (sau cam asa) de hidrocarb. aromatice.
Valoarea antidetonanta a unei hidrocarburi, data de sporirea compactitatii moleculei, creste ca urmare a cresterii rezistentei la atacul moleculei de oxigen si, ca atare, la formarea de peroxizi si de flacari reci.

Din aspectul nr. 2 nu pricep nimic. Inainte de prima virgula e un fel de definitie (pe care n-am omis-o) si dupa aceea e un non sens. In primul rand in motoare nu avem explozii. Eu nu doresc nimanui sa aiba explozii in motor. Avem arderi. Care pot fi normale sau anormale. Arderile anormale sunt: arderea cu detonatie si arderea cu aprinderi secundare. Iar arderea normala e formate din trei faze: intarzierea la declansarea arderii rapide, arderea rapida, arderea moderata.
Daca e vorba de "explozie mai bine controlata" banuiesc ca te referi la "controlul arderii normale". Acest lucru se traduce prin reducerea la minimum a duratei de ardere fiindca asta duce la randament si putere maxime. Si asta se face prin 2 metode:
1. micsorarea duratei de propagare a flacarii (prin marirea vitezei de propagare a frontului de aprindere sau/si prin reducerea distantei strabatute de frontul de flacara)
2. reducerea adancimii zonei de ardere (grosimii flacarii turbulente).
Dintre cele doua metode doar prima parte din paranteza de la pct. 1 ne intereseaza, celelalte implicand factori constructivi (si parca era vorba ca nu schimbam motorul cand punem o benzina de CO superioara). Dupa cum ziceam mai sus, o benzina cu CO superioara arde mai lent (subliniez: in aceeasi camera de ardere, cu acelasi raport de compresie). Sper ca se vede acum ca rezultatul e exact pe dos.
Ce ai spus despre o benzina cu CO mai mare ca ar produce o putere mai mare e valabil numai daca se mareste raportul de compresie (lucru permis de noua CO mai mare). Dar nu asta e cazul nostru ca doar nu schimbam raportul de compresie.

@caktuss: Sa stii ca si eu am impresia, ori de cate ori spal masina, mai ales daca fac si interiorul, ca masina merge mai bine, mai dispar din zgomotele suspecte si motorul merge mai rotund. Fara gluma. Si asta nu de ieri de azi sau numai la masina asta. De la prima dacie, de acum 18 ani. Sa fie de la vreo picatura de apa care, vrei nu vrei, poate mai intra in rezervor? Dar, te rog, nu-mi raspunde. Nu vreau sa stiu de ce mi se pare. Asa mai am un motiv in plus sa spal masina si nu vreau sa-l pierd ca si asa o spal cam rar.

Pentru cei care au chef de un experiment: Trimiteti pe altcineva sa faca plinul la masina (cu rezervorul cat mai gol) dar sa nu va spuna sub nici o forma (inclusiv suma de bani exacta sau bonul) ce benzina a bagat, de 95, 98, 99+ sau 100. Si sa faca, aleator, plinul cu calitati diferite. Sa zicem 10 plinuri. Numai sa-si noteze kilometrajul si calitatea corespondenta de benzina. Notati cand vi s-a parut ca merge mai bine sau mai rotund sau a consumat mai putin. Confruntati la sfarsitul perioadei experimentului. O sa fie tare interesant rezultatul. Numai sa fiti consecventi si sa fie pe durata a 10-12 plinuri.

Bun. Acestea fiind zise, din punctul meu de vedere, subiectul (nu thread-ul) e incheiat. Si asa am "dizertat" prea mult.

Mai spun o ultima data, cu alte cuvinte, si gata: nu-i nici o greseala sa puneti in rezervor o benzina cu CO mai mare (dar nu mult mai mare); doar ca nu se obtine nimic palpabil decat o gaurica mai mare in buzunar. Atat.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 14 Aug 2005, 13:36
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(cipman @ Aug 14 2005, 12:11 AM)
Pentru cei care au chef de un experiment: Trimiteti pe altcineva sa faca plinul la masina (cu rezervorul cat mai gol) dar sa nu va spuna sub nici o forma (inclusiv suma de bani exacta sau bonul) ce benzina a bagat, de 95, 98, 99+ sau 100. Si sa faca, aleator, plinul cu calitati diferite. Sa zicem 10 plinuri. Numai sa-si noteze kilometrajul si calitatea corespondenta de benzina. Notati cand vi s-a parut ca merge mai bine sau mai rotund sau a consumat mai putin. Confruntati la sfarsitul perioadei experimentului. O sa fie tare interesant rezultatul. Numai sa fiti consecventi si sa fie pe durata a 10-12 plinuri.

eu cu aceeasi benzina in rezervor (din acelasi plin) uneori am impresia ca masina abia merge, alteori ca accelereaza super bine.

e clar ca de vina sunt eu smile.gif


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grizzly
post 14 Aug 2005, 18:39
Post #63


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 25 July 05




Cred ca am gresit forumul smile.gif
I HATE CHEMISTRY !!!


--------------------
MII Estate 1.9 dCi Confort Privilege - dintre toate optiunile NU am pus jante 17" si senzori presiune in roti
Renault Mascott 3.0 dCi 115 CP, Double Cab, Bena 4.5mx2.2mx2.3m (inaltime) ... omologat la 3500 kg -> categ B :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresss
post 14 Aug 2005, 18:49
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 11 August 05




cipman:
eu cand o sa fiu mare vreau sa fiu ca tine wub.gif


--------------------
MII 1.5 DCI 100CV
Luxe privilege - rojo fuego
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 15 Aug 2005, 14:04
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




excelenta argumentatie!
la cata chimie am facut eu in facultate si m-ai rupt in doua!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 15 Aug 2005, 16:23
Post #66


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Asadar,
Concluzia topicului e urmatoarea:
Cine merge pe 98 , respectiv 100 nu este convins de argumente sa renunte la aceasta benzina. - cazul meu ...
Cine merge pe 95, iar nici un argument nu-l poate convinge sa treaca pe 98... cazul lui Liviu.

Asa ca ... in afara de o lectie de chimie ... nimic interesant !


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 15 Aug 2005, 18:06
Post #67


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Argumentele sunt in text. Daca nu le vezi, nu le vezi. Nu-i nici o nenorocire. Sau, daca nu esti de acord cu ele, nu e nici o suparare. Esti binevenit sa le combati. Oricum, argumentele n-au fost date ca cineva sa renunte la a folosi ce fel de benzina crede de cuviinta. Sunt date mai mult pt. cei nehotarati sau care chiar nu stiu ce sa aleaga.
Si sunt convins ca n-ai vazut sau nu ai inteles argumentele pt. ca ai luat-o ca pe o lectie de chimie. Pt. informarea ta, si, eventual, a altora, respectivele cunonstinte nu se dobandesc la cursurile de chimie, ci la cele de motoare. Si se fac pe durata a trei semestre plus inca unul la specializare. E drept ca se folosesc si cunostinte de chimie, dar numai dintre cele de baza (care se fac la liceu!). Din pacate, n-am cum reda intr-un forum ceea ce se invata intr-un an si jumatate plus laboratoare plus proiecte de semestru si nici n-am cum sa traduc fiecare cuvintel ca sa fie pe intelesul oricui.

E ca in medicina sau avocatura sau ca in multe alte domenii, inclusiv cizmarie: cine e de meserie, cheltuieste (timp si/sau bani) mai putin si se descurca mai usor in chestiuni legate de domeniul lui. Asta e. N-avem ce-i face.

Cine nu intelege si ia de bun ce am zis eu, foarte bine. Cine nici nu intelege si nici nu ia de bun, la fel de foarte bine. Nu m-ar incanta cu nimic sa nu mai fie nimeni care sa puna de 99 sau de 100.

Ca cineva pune de 98 sau de 95, cam tot aia e. La 100.000 de km diferenta e cam de 100 de Euro dati, mai mult sau mai putin, pe benzina. Neglijabil. Ambele sunt trecute pe capacul busonului rezervorului (parca). Dar nicaieri nu e trecuta benzina de 100 sau 99+.
In plus, in Certificatul de Acceptare in Garantie al masinii scrie:
QUOTE
Pentru autovehiculele echipate cu motoare pe benzina ce respecta normele de depoluare EURO III, se utilizeaza exclusiv benzina fara plumb 95 - EURO III, comercializata prin firmele cu distributie nationala.
.
Cred ca nu mai e necesar, dar totusi: daca va duceti la service in garantie, recomandarea mea e sa nu va "laudati" ca puneti altceva in afara de benzina de 95. Puteti da de careva care, poate din alte motive, sa va gaseasca nod in papura si sa va refuze garantia.

Iar concluzia topicului, ca sa fim corecti, s-o lasam sa fie trasa de fiecare care citeste, dupa cum poate si dupa cum vrea.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 15 Aug 2005, 18:49
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




am capul calendar... dupa lectia de chimie...

lectie care ma lasa pe mine cu o mare intrebare pana la urma - ce efect asupra motorului are benzina 99+ sau super 100 fata de cea de 95 ?

(sa numi ziceti "reclama" wink.gif )


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nicotine
post 15 Aug 2005, 18:52
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 September 04
From: Bucuresti




@Cipman la ce pagina scrie de "exclusiv benzina CO95 euro III" ?


--------------------
MII Sedan 1.6 16v Confort Privilege Beige Angora 2005; sistem supraveghere presiune pneuri; bavete noroi fata spate
, etrieri vopsiti rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 15 Aug 2005, 19:23
Post #70


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(caktuss @ Aug 15 2005, 07:49 PM)
lectie care ma  lasa pe mine cu o mare intrebare pana la urma  - ce efect asupra motorului are  benzina 99+ sau super 100 fata de cea de 95 ?

Cine poate sti cu adevarat, in mod practic? Teoretic am expus deja. Benzina de-abia a aparut. Curios e ca n-am vazut-o la pompa (pe cea de 100 - OMV) nici in Austria nici in Franta. Nici nu stiu ce contine exact. Oricum CO= 100 nu are. E mai mult o valoare comerciala.

@Nicotine: Nu e la o pagina anume. E o foaie A5, separata de Carnetul de garantii si servicii, atasata (capsata) de carnet. E scrisa pe o singura pagina si cam asta e singurul subiect (ce combustibil sa folosesti) in afara de nume, masina, serii, etc si se cheama (asa scrie pe post de titlu) precum am zis: Certificat de Acceptare in Garantie. Pe care l-am semnat si stampilat (masina e pe firma) de luare la cunostinta! In josul lui scrie ca un exemplar se ataseaza carnetului de garantie si al doilea se .....


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grizzly
post 15 Aug 2005, 21:02
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 25 July 05




Felicitari celor priceputi ! Sunteti tari baieti. Pacat ca nu pot eu sa inteleg ce spuneti voi acolo sad.gif
Anyway, I will drive a dci


--------------------
MII Estate 1.9 dCi Confort Privilege - dintre toate optiunile NU am pus jante 17" si senzori presiune in roti
Renault Mascott 3.0 dCi 115 CP, Double Cab, Bena 4.5mx2.2mx2.3m (inaltime) ... omologat la 3500 kg -> categ B :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ramon
post 17 Aug 2005, 14:12
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 August 05




Salutare.
O sa va dau cateva indicii despre benzina romanesca (din Bucuresti)
1. De la Shell MI-A INGHETAT IARNA IN REZERVOR!!! Asta suna a poveste pescareasca, da daca o simti pe pielea ta, nu-i chiar asa dragutz
2. Benzina de la Luk oil are mult sulf in ea. se simte la miros si la fumul scos pe teava, nu stiu la motor daca afecteaza in vreun fel.
3. Absolut toate au apa in ele. La Mol mai putina decat la Petrom, da tot e.
Nu exista un criteriu de benzina care-i buna sau nu, ci doar statiile sunt mai bune sau mai proaste, cel mai bine alegeti o statie (MOL sau OMV) si alimenteaza de la ea. Lucratorii de la statii au "smenurile" cu apa in benzina. Unii mai mult, altii mai putin.
Bafta


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 17 Aug 2005, 15:14
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




Am mers 5 ani jumate cu un M I classic cu benzina Petrom de 95 (pur si simplu pt ca benzinaria era in drumul meu catre spital) si nu am avut nici cea mai mica problema, desi altii o injurau la greu.
Acum, cu M II nou, am mers pe benzine mai scumpe (Petrom 99 si OMV 100) ca deh, era masina noua si in rodaj dar cred ca, dupa cele citite aici, nu mai are nici un rost sa bat Constanta in cautarea benzinariilor care le livreaza, asa ca o se revin la benzinaria mea clasica.
P.S. 1. Felicitari cipman pt prezentare; in concediul asta, cu OMV 100, am avut de cateva ori senzatia crestrii de putere cand ridicam pedala la urcatul dealurilor, inainte sa retrogradez in viteza dar nu am indraznit sa intreb pe nimeni sa nu ma creada cineva ca sunt nebun. Pur si simplu masina zvacnea inainte de parca o accelerai in loc sa ridici pedala. Acum sunt lamurit si o sa schimb mai devreme (comoditatea ne omoara).
2. Faza cu subiectivismul relatata de dmc este perfect adevarata. Fac un plin la OMV cu 100 si masina zbura ca nebuna si mai fac unul dupa doua zile la exact aceeasi pompa si abia se taraste. Asa ca e mai bine ca fiecare sa faca in asa fel incat sa fie multumit.


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 17 Aug 2005, 15:20
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




Si aoleu, era sa uit:
Din nefericire, in patria noastra draga, toate cunostintele onor participantilor la forumuri, elaborate si acumulate cu greu, privind octanele, delcourie, detonatiile, etc, palesc viguros in fata unui sistem de productie si distributie a carburantilor rapanos si pagubos, in care esti furat de la poarta rafinariei si pana la pompa, in care amestecatul benzinei cu apa sau alte mizerii a devenit o traditie mioritica si in care singura grija este sa-si umfle cat mai mult buzunarele.

This post has been edited by dili: 17 Aug 2005, 15:22


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 18 Aug 2005, 10:58
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Fratilor,luminati-ma si pe mine!
Ma ajuta cu ceva - in afara ca mi se goleste portofelul foarte repede - faptul ca alimentez cu OMV 100 ?


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renonino
post 18 Aug 2005, 11:57
Post #76


Cuore Sportivo


Group: Members
Posts: 107
Joined: 13 July 05




Ma cam doare capul de la lectia de chimie (sunt avocat si e cam greu cu materiile realiste) dar subscriu la cele spuse despre smecheriile din benzinariile romanesti, indiferent de firmament.


--------------------
Alfa Romeo 147 1.6 TS 2006

Daewoo Matiz E 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ramon
post 18 Aug 2005, 15:03
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 17 August 05




Testul imbatabil pentru calitatea benzinei. Umple o sticla curata cu benzina si las-o cinci zile nemiscata in soare (pe balcon si fara sa fumezi pe langa ea wink.gif. O sa vezi singur rezultatu. Daca are depuneri sau apa, schimba urgent statia, chiar daca e OMV. Merita sa mergi 2km in plus la fiecare alimentare decat sa schimbi jumate din motor la 100.000 km.
Bafta


--------------------
Renault Megane 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 18 Aug 2005, 16:28
Post #78


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




nu cred ca rezolvi nimik cu metoda asta ramon, calitatea carburantului poate varia la aceeasi pompa de la o saptamana la alta asa ca...


--------------------
307 berlina, 1.6 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 29 Aug 2005, 13:08
Post #79


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




QUOTE(cipman @ Aug 11 2005, 01:04 AM)
...Adica 0.5 il inmultim cu 5%, adica rezultatul e 0.025%. Merita sa platesti cu 5 sau 10% mai mult ca sa castigi 0.025%?

Mai inmulteste o data si vezi ca iti iese o valoare de 10 ori mai mare wink.gif

Trecand peste asta, influenta CO a benzinei folosite depinde foaaaaaaaarte mult si de motor. Motoarele mai noi, cu injectie electronica si ECU au avansul reglat de acesta din urma (ECU), care are senzor de detonatii, face o mediere pe ultimele n ture si regleaza avansul in functie de ce-i dai sa manance.
Pe langa CO a benzinei (care in devinitiv, si la 99+, si la OMV100, si la V.power e tot 98), mai conteza si aditivii pusi in ea de catre producator. 99 si 100 sunt CO echivalente ale combustibilului.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RoVal1972
post 24 Nov 2005, 00:41
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 434
Joined: 22 November 05
From: Bucuresti




Se pare ca l-am suparat pe Cipman... Am deschis un topic deja existent.
Sorry, am uitat sa bag search.
Cert e ca am citit topicul asta si tot nu m-am lamurit. But that's life !

Ciao. huh.gif


--------------------
Renault Megane Sedane 2005 1.6. 16V
________________________________________________
Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V + Clima& Xenon+ full airbags. Noir nacre. Nov. 2005
ex. Renault Megane Classic 1.6 16V. 2001
ex. Dacia 1310 1.6l. 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 24 Nov 2005, 00:57
Post #81


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




N-ai suparat pe nimeni. Cel mult pe cei care vor da un search de acum incolo.

Precizeaza ce nelamuri mai ai. Dar, mai intai, fa o confruntare a ceea ce ai semnat tu cu ce anume am semnat eu. Gasesti mai sus, adica AICI citat de pe hartoaga pe care am semnat-o eu.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RoVal1972
post 24 Nov 2005, 01:02
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 434
Joined: 22 November 05
From: Bucuresti




Ok ! Thanks ! Cred ca am intzeles gresit ce am citit pe formular/ce mi-a zis baiatu' de la firma.
Tre' sa fie euro III...


--------------------
Renault Megane Sedane 2005 1.6. 16V
________________________________________________
Renault Megane Sedan Privilege 1.6 16V + Clima& Xenon+ full airbags. Noir nacre. Nov. 2005
ex. Renault Megane Classic 1.6 16V. 2001
ex. Dacia 1310 1.6l. 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 24 Nov 2005, 08:49
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Numai asa de chestie am pus benzina mai ieftina ca motorina de 3,15lei. Dar in rest 99+ de 3,45


--------------------
ML 350 - BC-35-SDS 2013
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 24 Nov 2005, 11:00
Post #84


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




In Austria, benzina de 95 e cu 1 cent mai scumpa decat motorina.
la Jet, langa mine, preturile sunt:
M=0,979; B91=0,979; B95=0,989; B98=1,069
la OMV, M, B91, B95 sunt tot f. apropiate si sunt toate sub 1€, iar B100 e 1,094; Acum vreo luna, B100 era 1,250€


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 13 Dec 2005, 12:43
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Eu am o problema cu astia de la Mol. De mult timp ii intreb de unde aduc carburantii ,iar de la statii primesc doar raspunsuri evazive ,cu toate ca sunt obligati sa afiseze in fiecare benzinarie de la ce rafinarie provin combustibilii. Am vorbit si la mol romania care m-au "aburit"(ASA CRED EI) cum ca sunt din Slovenia si Ungaria si ca au sa puna in statii lista ...bla , bla. Ei au pus pe dracu, ca sunt mai bine de 3 saptamani de cand am vb cu ei. In plus am vb cu unul mai vorbaret de acolo si mi-a spus ca sunt de la petrom de la rafinaria de langa Ploiesti(MAI PUTIN UN SORTIMENT).Asa ca si la pret la ei (mol) benz super 38100 la petrom 34800. De gasca tare ungurasii astia nu??????????? Sincer ma si miram ca si astia ar fi scos nu stiu ce benz si motorina acum cu nu mai stiu ce mari calitati.


--------------------
ML 350 - BC-35-SDS 2013
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 13 Dec 2005, 13:21
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Eu in a mea am pus numai OMV 100 si la revizie la 15 am schimbat flitrul de benzina si cand au scos benzina era neagra.Asa ca ce sa mai zic de altii!Daca asta care e cea mai scumpa si adusa din Austria bla,bla face in halul asta restul cum or fi?


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kebbius
post 13 Dec 2005, 13:28
Post #87


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




eu pun de obicei de la petrom...95 sau top 100 si n-am avut nici o problema. top 100 mai pun de obicei cand plec la drum lung...ca parca ar trage mai bine. nu sunt convins ca e chiar asa, dar chestia asta ma face sa ma simt mai bine.

...pana cum n-am avut nici o problema...am schimbat filtrul de benzina pe la 22 000 de km dar numai ptr ca sunt eu maniac ptr ca n-avea nimic.


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zyppo
post 13 Dec 2005, 13:42
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 207
Joined: 23 February 05
From: Bucuresti




Initial am pus OMV 100 si am mers citeva plinuri. Apoi am trecut la OMV 95 si Mol 95. Sincer nu am sesizat nici o diferenta nici la consum si nici la putere. Acum pun Lukoil de 98. De asemenea nici o diferenta sesizabila.

Referitor la sursa de productie a benzinei ... De exemplu, la OMV o parte a benzinei de 95 este adusa de la Arpechim. La fel ca si cea de la Petrom. Sincer ma indoiesc sa fie o diferenta intre ele, tinind cont ca vin de la aceeasi rafinarie.

Cred totusi ca problema ramine tot la statiile de benzina ! Am o cunostiinta care lucreaza la peco din '80. Nu o data mi-a povestit cite tone (!) de apa adaugau dupa ce descarcau cisternele.


--------------------
Renault Megan Sedan 2004 - 1.6 16v
MEGANE II Sedan 1,6 16v - 2005.
Confort Privilege - Negru, Clima, ESP, Xenon.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai5
post 14 Dec 2005, 09:36
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 2 September 04
From: Craiova




Eu de obicei alimentez de la Mol. Imi este cel mai la indemana, si in plus n-am avut niciodata probleme cu benzina, iar servirea este ok (cred ca la ei am platit prima data cu cardul, iar de vreo 2 ori s-a intamplat sa primesc bonus din partea casei ceva placintele, sucuri, etc).
Saptamana trecuta am pus din noul sortiment EVO (he, he, mi se deconteaza benzina wink.gif ) si mi s-a parut super! Nu zic ca n-o fi vorba si de ceva autosugestie...

This post has been edited by Mihai5: 14 Dec 2005, 09:39


--------------------
Renault Megane II Sedan - DJ-06- 2005-1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1967
post 14 Dec 2005, 09:47
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 29 March 05
From: Bacau




Problema era de pret si producator.Mi-e ca vand aceeasi Marie.... cu vreo 4000 la litru mai scump . Atat.


--------------------
ML 350 - BC-35-SDS 2013
MERCEDES ML 350 BLUETEC , TOT ALL INCLUSIVE
MEGANE 2.2 1,9 DCI ALL INCLUSIVE
Nu-mi pare rau ca sunt roman, ci ca altii sunt...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 08:44
Dacia