Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 3 4 5 6 7 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Rodaj Clio - totul despre rodajul unei masini noi, topic reunit

Chrome
post 22 Mar 2006, 10:41
Post #121


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 24 October 05




Mi se pare in pic ciudata discutia asta despre intreruperea EGR-ului in mod voit. Daca se strica si n-ai bani sa il repari mai ca merge compromisul. Dar asa parca nu isi are rostul. Motorul e matematica pura de la un cap la altul si e greu sa prezici care vor fi beneficiile sau neajunsurile opririi lui. Nu stii cat de mult raceste el temperatura in camera de ardere. Ne lipsesc clar metodele de evaluare. Si faza cu stiu masini care il au dezactivat si e ok nu este relevanta. Poate sa intervina o uzura accentuata a motorului in timp, pot sa creasca noxele (in special NOx), poate sa moara catalizatorul, etc..

De ce transformam toate masinile in dacii 1300 la care toata lumea se pricepe si umbla dupa cum il taia capul?!


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 22 Mar 2006, 11:36
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Pai asta e boala romanului, "repara pana strica tot"...ii place sa faca "imbunatatiri" de-astea.
Mai auzisem la unii o faza, sa faca downgrade la Logan sa o faca euro 2 ca sa fie mai sprintena..de ce nu si-au luat Solenza???
Ca aia au fost idioti cand au pus EGR, sa-l scoatem noi...


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3xtreme
post 24 Mar 2006, 15:34
Post #123


Fraier incepator


Group: Members
Posts: 100
Joined: 31 January 06




si ce parere aveti de chip tunning, apropo, ca tot vorbim de rodaj wink.gif ?


--------------------
Renault Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP 2004 / 2007
Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 24 Mar 2006, 17:25
Post #124


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Vezi ca s-a discutat pe tema asta.


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3xtreme
post 25 Mar 2006, 17:41
Post #125


Fraier incepator


Group: Members
Posts: 100
Joined: 31 January 06




Exact, acolo toti sunt extaziati de modificari aduse la ce au pus "idiotii" care au conceput masinile in ele. =))


--------------------
Renault Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP 2004 / 2007
Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 26 Mar 2006, 20:18
Post #126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




extreme te grabesti ca si cu fabricarea motoarelor de la pitesti ! (la noi se face asamblare cu majoritatea pieselor venite din afara si asta o stiu de la un inginer care lucreaza chiar in uzina ) . in fine conteaza mai putin

idiotii aia care au conceput motoarele nu au vrut sa scoata untul din motor ci au urmarit compromisul intre fiabilitate si performante !

un chip poate face minuni la dinamica dar poate face si ravagii la mecanica ! deci e cu dus intors

in alta ordine de idei daca vrea careva sa isi scoata acea infima parte de recirculare la motorul de 1.4 poate sa scoata furtunul care iese din capacul de chiulasa si intra in filtrul de aer ! rezultatul o sa fi afumarea comp motor , consum mai mare si putere nimik . plus senzatia de trabant . oricum nu trebuie in nici un caz obturat furtunul !!!


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raul
post 28 Mar 2006, 15:24
Post #127


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 18 March 06
From: Tirgu Mures




Mi s-a spus la preluarea masinii de la dealer ca rodajul la Symbol ar dura pana la 3000 km, adica dupa aceea arata motorul "ce poate" si ca performante si ca consum.

Ce parere aveti ?


--------------------
renault clio symbol 2006 fidji
Renault Clio Symbol Fidji 2006 1.4 16V rosu VIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 28 Mar 2006, 16:00
Post #128


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Citeste in cartea tehnica a masinii, in functie de motorizarea ta. Asa se face rodajul, sa cum scrie acolo.
Sfat: n-o subtura. Desigur, nici sa nu exagerezi cu acceleratiile, dar un mers mai alert in rodaj nu-i strica, cu respectarea numarului maxim de turatii din cartea tehnica atat pentru demaraje cat si pentru viteza maxima.

later edit: scuze, am mai citit o data ce ai intrebat tu si mi-am dat seama ca am fost un pic pe langa intrebare.
da, dupa un anumit numar de km motorul ajunge la performantele lui optime. in cazul meu a fost dupa 6000 km, conform manualului. si au avut ceva dreptate, desi nu am putut verifica exact laugh.gif


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 28 Mar 2006, 17:57
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




@SorinV

Mai adauga si compromisul noxelor, in afara de fiabilitate si performante.

Motorul de 1.4 NU ARE EGR. Dezactivarea EGR-ului a adus intotdeauna o crestere a performantelor motorului, bineanteles cu cresterea poluarii, fapt mai putin interesant pentru utilizatorul de rand.

Furtunul care iese din capacul de chiulasa si filtrul de aer va scoate fum doar un cazul uzarii motorului, ceea ce nu prea e cazul prea repede. Oricum nu-l scot de acolo, atata timp cat nu-mi scoate fum pe acolo, n-are rost.

This post has been edited by cmandrei: 29 Mar 2006, 08:55


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raul
post 28 Mar 2006, 20:34
Post #130


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 18 March 06
From: Tirgu Mures




Ce e aia "EGR" ?


--------------------
renault clio symbol 2006 fidji
Renault Clio Symbol Fidji 2006 1.4 16V rosu VIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 29 Mar 2006, 09:27
Post #131


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Uite aici http://www.reno.ro/index.php?showtopic=43952 si aici http://www.reno.ro/index.php?showtopic=43276 Raul ... ar trebui sa mai search si tu putin smile.gif [stiu ca daca dai search cu EGR nu gasesti nimic ... dar no' mai incerci ...]

This post has been edited by cmandrei: 29 Mar 2006, 13:36


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristid
post 29 Mar 2006, 12:00
Post #132


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 January 05




Mai exista o mica problemuta legata de eliminarea recircularii gazelor din carter.
La motoarele cu aprindere prin scanteie, atunci cand motorul este antrenat (frana de motor), in carter apare o usoara depresiune care face ca aerul din compantimentul motorului sa fie aspirat prin furtunul de recirculare. In mod normal acest furtun este conectat in filtru de aer, in zona cu aer filtrat. Daca este deconectat si lasat liber, va aspira aer nefiltrat cu continut mare de praf, transformand in scurt timp uleiul intr-o "pasta de slefuit", uzura motorului crescand dramatic.


--------------------
Clio Symbol DCI 65 Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 29 Mar 2006, 21:28
Post #133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




@laurentiu
EGR este un proces ! SUPAPA EGR nu are motorul de 1.4 pt ca nu are nevoie !
dar face exaust gas recirculation prin preluarea gazelor arse care in loc sa iasa prin evacuare ies pe langa segmetii pistonului si ajung in carterele inf si superior unde creeaza presiune . daca acel furtun ar fi dus in evacuare si nu in admisie atunci masina nu ar fi facut recirculare ! deci face !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 29 Mar 2006, 23:19
Post #134


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




SorinV, gresesc daca afirm ca odata cu "anularea" EGR-ului, motorul nu mai porneste? Chestia asta stiu ca nu este valabila insa pentru motorul 1.9 D.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 31 Mar 2006, 20:52
Post #135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




merge si fara egr !in sensul ca porneste! dar va merge prost !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibibikeru
post 13 Jul 2007, 23:49
Post #136


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 16 April 07




Stau si citesc ca prostu, toata lumea vorbeste de dezactivarea egr care duce la cresterea emisiei de gaze poluante, toti vor sa o faca pt a creste puterea motorului sau sa se simta mai bine si NIMENI nu se gandeste si la poluarea mediului. Tocmai mi s-a confirmat a "n"-a oara ca traim in romania si pe nimeni nu intereseaza decat sa se simta el bine. Dezactivati toti egr, poluati din ce in ce mai mult si probabil peste cateva zeci de ani o sa murim cu totii (doamne ajuta) din cauza fenomenelor atmosferice din ce in ce mai grave cauzate in cea mai mare parte datorita gazelor emise de catre autoturisme.
Din "n" posturi nu am vazut unul singur in care sa scrie "stati putin oameni buni dar din moment ce polueaza mai mult asta nu e un lucru rau? la asta nu va ganditi?"


--------------------
Renault Clio II 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 14 Jul 2007, 13:35
Post #137


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




Tragic dar adevarat ... Te miri de ce sunt atatea vijelii prin tara si in america de sud a nins mad.gif Parerea mea este sa lasam inginerii sa-si faca treaba , ca ei stiu mai bine cum trebuie sa functioneze un motor. Putin putere in plus nu ajuta prea mult nu ?

Revenind la subiectul topicului, eu sunt in rodaj si de obicei schimb la 2500 / 3000 si alteori la 2000 ( treapta 1). Ma gandeam ca scopul lui este sa nu stai mult timp la acea turatie . Daca schimbi la 3000 pe benzina nu este mare nenorocire nu ? Eu sunt obligat sa merg maxim cu 90 km/h nu 120 , acolo avand 3000 de turatii si la drum lung numai cu 90 merg. O fi o problema, ar trebui sa merg cu 80 ?
Va multumesc pentru rabdare si ma scuzati daca am zis ceva gresit . Corectati-ma daca asa este happy.gif


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL - B 40 KAR 2007
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 14 Jul 2007, 20:39
Post #138


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Din cate stiu eu la 1.4 8v in rodaj este recomandat sa nu depasesti 3000-3500rpm. Poti linistit sa mergi cu 3000rpm oricat insa eu nu as depasi 3000.

Eu cat eram in rodaj si imi permitea soseaua (autostrada de ex.) mergeam constant cu 2500rpm (turatia maxima recomandata pt rodaj la dci).


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 14 Jan 2008, 10:47
Post #139


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




Va salut, sunt nou pe aici, am luat pe 22 decembrie un Symbol 1.4 8V. Pana acum am aproximativ 300 km. As dori sa ma ajutati cu cateva informatii. Sunt in dubiu la faza cu rodajul. In carte scrie sa nu mergi cu motorul peste 2500-3000 de ture si sa nu depasesti viteza de 120 km/h pana nu faci cam 2000 de km. Doresc sfaturi. Sa merg in afara Bucurestiului sau pot sa merg si prin Bucuresti dar s anu depasesc parametrii de mai sus. Mentionez ca e prima mea masina si nu stiu cum se face rodajul (asta pentru a linisti persoanele care probabil acum rad).
Va multumesc anticipat! excl.gif


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jri22
post 14 Jan 2008, 12:04
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 4 January 07




asa cum s-a scris si mai sus, recomandabil este sa faci rodajul in afara zonelor urbane, respectind cele prescrise de producator refereritor la viteza si turatie motor...asta nu inseamna ca masina nu poate fi totusi rodata si in ciclu urban(la fel, respectind cele preczate de producator)...multa bafta si sa stapinesti sanatos, mult timp si fara evenimente masinuta...


--------------------
renault clio 2002 1.2 16v HB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 14 Jan 2008, 12:30
Post #141


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




Ms de sfat, acum 15 minute vorbeam cu cineva si imi spunea ca rodajul vine facut din fabrica dar ca trebuie respectat ce scrie in carte cu privire la cei 2000 de km. E adevarat ca si pe forum am citit asta dar unii dintre noi spun ca rodajul nu vine facut din fabrica. Nici nu stiu ce sa mai cred, treaba e ca as pleca la drum lung in afara orasului dar nu am unde sa ma duc... Prin oras merg cum scrie la carte. Se mai spunea pe site sa nu mergi cu ea subturata. Ce inseamna subturata? Pana la cate totatii pe minut pot spune ca e subturata? eu merg cu ea si la 2000-2500 rot/ minut schimb viteza. Sub 2000 de rotatii pe minut se zice ca e subturata?


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Jan 2008, 12:35
Post #142


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Hmm asta cu turatiile este foarte ciudata treaba ... din punct de vedere al discutiei http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41060 ... pentru ca nu se ajunge nicicum la o "solutie" acceptata de toti ... spre exemplu eu nu consider ca masinuta mea este subturata daca merg cu ea la 50-60km/h in treapta 5 ... deci spor la citit si condus smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 14 Jan 2008, 12:53
Post #143


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




Cand am facut scoala de soferi am facut pe Logan. Instructorul ala mi-a zis: "se ruleaza cu 1500 rot pe minut, cand masina ajunge la 2000 de rotatii pe minut se schimba viteza"
Am ramas cu ideea asta...


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Jan 2008, 12:54
Post #144


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Exact ce ti-am spus ... teoria e pentru fiecare altfel ... plus ca exista o "mica" diferenta intre diesel si benzina.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 14 Jan 2008, 13:02
Post #145


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Bine-ai venit pe forum!
Eu zic sa nu-ti bati prea mult capul cu turatiile astea, in perioada de rodaj schimba "in sus" peste 2500 iar "in jos" ceva sub 2000 si va fi bine, banuiesc ca esti incepator.
Dupa ceva experienta in condus ai sa incepi sa "simti" cand motorul se "opinteste" sau "urla" !
Daca stai cu ochii atintiti pe turometru pierzi din vedere "esentialul conducerii" ! biggrin.gif

Despre rodaj, cel mai bun, dupa mine, este un drum "intins", cat mai lin.

LE

This post has been edited by adi_ar: 14 Jan 2008, 13:15


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 14 Jan 2008, 13:38
Post #146


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




da, e adevarat ca sunt incepator. Nu pot spune ca simt prea bine cand e turat dar totusi imi dau seama cand se intampla si schimb vitezele.


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 14 Jan 2008, 13:38
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




In cel mai fericit caz in fabrica se tine motorul la banc un nr de ore de functionare.Dar restul ansamlelor directie, suspensie,cutie viteze sunt virgine.Asa ca tre sa mergi prudent o perioada pana se acumuleaza putina uzura, un fel de superfinisaj ptr piesele in frecare.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 14 Jan 2008, 13:44
Post #148


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




Deci pana la urma sa merg usor, fara sa turez motorul, exact cum scrie in carte iar daca apuc sa ies si prin afara orasului ar fi OK. Eu asta am inteles. Daca am inteles gresit sa ma corectati. E foarte dificil cand nu ai mai avut masina si esti pe cont propriu.
Va multumesc!


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Jan 2008, 13:46
Post #149


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Da asa sa faci smile.gif.
Cred ca bine ar fi sa nu treci de 3000 rpm (indiferent de treapta) si sa nu mergi spre exemplu in treapta III cu 20km/h. smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmgmarius
post 15 Jan 2008, 09:45
Post #150


Invisible to everyone


Group: Members
Posts: 418
Joined: 21 December 07




Stimati colegi, am aflat alta bomba: Imi spune un coleg ca dupa ce fac primii 2000 de km cu masina, adica dupa ce termin perioada de rodaj trebuie sa ma duc cu masina la service sa ii faca aia nu stiu ce revizie si sa imi schimbe uleiul ca altfel pierd garantia. Am sunat imediat dealerul de la Serus si mi-a spus ca trebuie sa vin la service la 15.000 de km sau la 1 an, care din aceste evenimente se intampla primul, ceea ce trebuie sa recunosc scrie si in carte. Voi ce spuneti? Trebuie sau nu s amerg dupa rodaj la service?


--------------------
Renault Symbol Music 1.4 8V dec 2007
Numai cei ce ies din tipar intra in istorie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 3 4 5 6 7 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 01:29
Dacia