cat "traieste" un dci?
![]() ![]() ![]() |
cat "traieste" un dci?
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|||
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
As folosi acum un elf 900 5w40 in special pentru faptul ca este full sintetic...si mai face si o economie de carburant de 6%
![]() |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
In marketing e full sintetic, in realitate nu.
Daca vrei full sintetic la 5W40 nu iei in considerare Elf, pentru ca nu au asa ceva in gama. Tehnologie sintetica inseamna 66% sintetic, dar e un improvement fata de semisintetic cum e 10W40 care inseamna 33% sintetic. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
adi68 |
![]()
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.014 Joined: 16 September 11 ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 18 Aug 2014, 08:05) Pozele sunt facute acasa, dupa o scurta plimbare..la jumatatea traseului aveam afisat un consum de 3%.Masina a avut mereu 3 ocupanti, 100 km/h in afara localitatii si 70-80 km/h in localitate, fara AC ca era destul de frig. Poate si din cauza aceasta motorul a cedat asa repede. |
--------------------
Renault
Megane 2
2007
- B07ADI
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#155
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Fara indoiala
![]() Daca te uiti prin posturile stimabilului, ai sa vezi ca in majoritatea cazurilor are consum sub 4, deci e exemplul perfect de mers batranesc, iar consecintele sunt evidente. Cu uzura minima datorata acestui stil vin si restul de probleme. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Sharpe |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 11 April 05 From: B u c u r e s t i ![]() |
Am intrebat de ulei-ul 2T pt ca aveam o banuiala in legatura cu motorina EVO de la MOL. De la achizitia masinii din semnatura(5630 KM la bord) pana la implinirea varstei de 4 ani(47300 KM la bord) am alimentat exclusiv cu motorina Euro 5 EVO de la Mol, convins fiind ca este cel mai bun combustibil de pe piata, la acea vreme. Surpriza am avut-o la schimbarea distributiei, cand pe langa inlocuirea lichidului de frana am rugat mecanicul sa-mi curete si EGR-ul, dorind sa preintampin problemele deja cunoscute. Valva EGR arata impecabil, dar teava in forma de U era colmatata aproape in intregime, avand un spatiu central de aproximativ 4 mm. Mecanicul meu l-a chemat pe 'tata' mecanicilor din hala de la Serus sa-si dea cu parerea in legatura cu 'minunea' descoperita. Marele specialist a dat vina instantaneu pe mine, ca nu exploatez corespunzator autovehiculul, aka motorina de la tractor, mers subturat si ulei de motor de slaba calitate. Dupa explicatiile mele punctuale: cea mai buna motorina(parerea mea de atunci), schimb al treptelor de viteaza la 3k ture, mers deloc sub 2k ture si ulei sintetic 5w30, a concluzionat ca singura cauza ramane motorina proasta. Drept urmare la recomandarea lui am trecut la motorina Petrom cea mai ieftina. La 84310 KM am repetat operatiunea de curatare, iar depunerile de pe conducta au reprezentat cam 1/3 din cele gasite prima data.
This post has been edited by Sharpe: 10 Jun 2015, 11:35 |
--------------------
VOLVO
V70
III SUMMUM 2012
- B 74 BFL
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Sa inteleg ca daca merg cu 100 km/h in afar si cu 70 in localitate, turatia este mereu intre 2200 si 2700 merg batraneste??
In pozele alea Average este la 67,1 km/h care arata ca s-a mers destul de tare si destul de mult timp This post has been edited by meganus_bicorpus: 10 Jun 2015, 12:21 |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
De cate ori a vazut 4000rpm motorul tau? Si nu alea din 2 in 2 ani la ITP.
Singurele 2 motorine cu cifra cetanica 55 din RO se vand de catre Rompetrol si Socar. Restul vand doar 51. Pui de 55 ai motorul mai curat, cu pretul unui cost per litru mai mare, cu costul unui consum mai mare si cu pretul unei puteri usor scazuta. Dar toata lumea vrea ieftin, putin sa avem cu ce ne lauda. Desi dupa ce dai banii pe reparatie nu mai tii masina inca 200.000Km si 10 ani deci poti sa faci ce ai facut de la inceput. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 10 Jun 2015, 12:45 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#159
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Nici cu piese OEM, ceea ce ma indoi ca folosesti, nu vei mai face 200k.
Probabil maxim 50. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu il face "ca nou"?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
aqua |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.250 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
al meu mai are 900 de km pana la 120 de mii, 8 ani vechime, merge si se simte in regula, urmeaza un schimb de distributie
|
--------------------
ex. megane dci,
ex. Sportage GDI
2017 Sportage 2020 AWD T-GDI
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Reparatia se face in reprezentanta si folosesc doar piese de origine
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#163
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
cristi.r |
![]()
Post
#164
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 8 Jun 2015, 22:51) Ce ma uimeste foarte mult sunt depunerile negre din interiorul motorului, parca cineva a vopsit blocul pe interior cu vopsea neagra, la fel e si pompa de ulei. Am dat comanda de pistoane echipate, astept sa vad in cat timp mi le aduc. La cati km ziceai ca schimbi uleiul ? Ce mai rad aia de la reprezentanta cand vad asta. Ce-si zic ei in sinea lor: "Renault se pricepe la fiabilitate. Calculele lor dau bine de tot. Uite aici un exemplar ![]() Totusi, cu depunerile alea n-ai niste poze ? <span class='edit'>10 Jun 2015, 15:07:</span> QUOTE(madhorsefuzzy @ 10 Jun 2015, 13:42) Pui de 55 ai motorul mai curat, cu pretul unui cost per litru mai mare, cu costul unui consum mai mare si cu pretul unei puteri usor scazuta. Dar toata lumea vrea ieftin, putin sa avem cu ce ne lauda. Vise ! Motorina de 55 doar se aprinde mai repede, nu obligatoriu arde si mai bine. Ideea este ratia de aditivare, pe care noi n-o s-o stim niciodata. Restul sunt prosti ca nu vand 55, nu ? Sau asta e o alta reclama mascata ? Ce-i mai iubiti pe benzinarii sufletului... This post has been edited by cristi.r: 10 Jun 2015, 14:09 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Din pacate nu mai am acum poze cu pelicula neagra lipita de peretii motorului, dar crede-ma ca pe viitor tot la 15 k km voi schimba uleiul, doar ca vreau sa folosesc unul full sintetic si tot Elf.
Diferenta dintre 10w40 si 5w40 se vede undeva pe la -20 de grade C, in rest motorul lucreaza la fel cu ambele uleiuri, caracteristica lor pe plaja de temperatura obisnuita de lucru este aceeasi. repet, am la firma Loganuri cu peste 300k km care folosesc doar ulei dacia 10w40 si nu consuma gram de ulei si nici nu scot fum...nu norma uleiului si intervalul de schimb este problema. |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#166
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Cat de dezinformat esti,... Fie cum zici tu, ca doar e masina ta. Oricum, dupa inchiderea motorului, rezultatele nu vor mai fi cuantificabile, din motivul expus de colegul de mai sus: este putin probabil sa mai tii masina inca 200k km sau 10 ani. In consecinta, este o mare greseala macar sa-si mai dea cu parerea cineva la ceea ce stii tu ca e bine... Bafta multa in continuare. Si bravo Renault ca fac bani fara sa bage mana in buzunarul nimanui...
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 10 Jun 2015, 15:01) Vise ! Motorina de 55 doar se aprinde mai repede, nu obligatoriu arde si mai bine. Ideea este ratia de aditivare, pe care noi n-o s-o stim niciodata. Restul sunt prosti ca nu vand 55, nu ? Sau asta e o alta reclama mascata ? Ce-i mai iubiti pe benzinarii sufletului... Daca se aprinde mai repede arde mai complet. Ca are ceva mai mult timp, pistonul tot o cursa completa trebuind sa faca. Puterea calorica este in schimb mai mica, de unde rezulta un consum mai mare si o accelerare mai lenta. Sau m-am documentat eu prost.QUOTE(meganus_bicorpus @ 10 Jun 2015, 15:18) Din pacate nu mai am acum poze cu pelicula neagra lipita de peretii motorului, dar crede-ma ca pe viitor tot la 15 k km voi schimba uleiul, doar ca vreau sa folosesc unul full sintetic si tot Elf. Deci a fost doar o intamplare, uleiul si intervalul nu au avut legatura si vei continua cu un ulei full sintetic Elf 5W40. Pentru ca oricum intre 10W40 si 5W40 nu e nici o diferenta la cald. Diferenta dintre 10w40 si 5w40 se vede undeva pe la -20 de grade C, in rest motorul lucreaza la fel cu ambele uleiuri, caracteristica lor pe plaja de temperatura obisnuita de lucru este aceeasi. repet, am la firma Loganuri cu peste 300k km care folosesc doar ulei dacia 10w40 si nu consuma gram de ulei si nici nu scot fum...nu norma uleiului si intervalul de schimb este problema. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
nicu_45 |
![]()
Post
#168
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 5 December 12 ![]() |
in carnetul meu de intretinere scrie :din 10 in 10 mii la diesel si din 15 in 15 mii la benzinare...masina e din 2007 (si carnetul e enident de atunci) in privinta calitatii uleiului 10 sau 15 w 40 s-au scris si se vor mai scrie multe pe tema asta...stima NICU !!
|
--------------------
Renault Megane Sedan
2.2 1.6 16v
dec 2007
|
|
cuki46 |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 3 February 13 ![]() |
sti de ce masiniile din strainatate au atatia km fara probleme?
Pentru ca aia merg constant pe autostrada cu 150-160 km/h adica 3500rpm-4000rpm. Pe degeaba ii dai tu 4000rpm timp de 1-2-3-7 secunde...ca motorul sa se curete tre sa mergi o vreme buna in treapta maxima undeva la peste 3000rpm, adica aprox 140-160km/h. Daca nu ai asemea drumuri macar 1 data la 2 luni max...vinde masina, ia una cu sub 50-60k km sau noua...daca stai numai in oras, atunci benzina scrie pe fruntea ta...chiar daca bagi mai multi bani/100km parcursi...macar nu bagi atatia bani in reparatii. |
--------------------
2017 MB C220 /
2012 Fluence
2012
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#170
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 10 Jun 2015, 16:50) Daca se aprinde mai repede arde mai complet. Ca are ceva mai mult timp, pistonul tot o cursa completa trebuind sa faca. Puterea calorica este in schimb mai mica, de unde rezulta un consum mai mare si o accelerare mai lenta. Sau m-am documentat eu prost. Citeste despre keropur, de exemplu. Este o buna baza de plecare. Mai sunt si alti aditivi ca asta. Care se ocupa special de curatenia motorului. Pe de alta parte, la un regim de mers batranesc nici mama motorinei de 60 (asta e parca maximul peste care nu se mai vede diferenta la aprindere) sau cu aditivii sufletului nu mai ajuta. Am mers foarte multi kilometri cu rompetrolul de 55 exact pe considerentul asta. Si n-am avut niciun avantaj. La fel fugea, la fel scotea fum, etc. In schimb cu motorina "scumpa" de la altii am avut consumuri mai mici decat cu cea standard. Consumurile alea mai mici n-au cum sa fie cu ardere incompleta, ca ECU-ul ala nu sta degeaba cand eu calc acceleratia sau ma duc pana spre 4000 rpm. This post has been edited by cristi.r: 10 Jun 2015, 17:43 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai singurul considerent pentru care merg cu Efix 55 este fix curatenia motorului si sanatatea DPF-ului prin arderea mai completa.
Altfel imi place mai mult cum se misca cu motorina standard de la Carrefour Militari (teoretic un Efix 51 poate chiar fara aditivi suplimentari fata de baza ca sa fie mai ieftina). Imi pare mai nervoasa pe acceleratii si imi consuma si mai putin. Nu stiu cu cat dar se vede clar la un drum Buc. - Valcea si retur facut de zeci de ori. Din pacate nu am cum sa verific fumul scos la a mea din cauza DPF-ului care lasa esapamentul curat. Si pana la o eventuala problema nu ma apuc sa desfac motorul. This post has been edited by madhorsefuzzy: 10 Jun 2015, 18:25 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Sharpe |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 11 April 05 From: B u c u r e s t i ![]() |
Pe considerentul curatarii injectoarelor si a motorului am alimentat si eu cu Effix d'ala scump ultimele 4 plinuri. Nu am simtit nicio diferenta fata de ieftineala de la Petrom, doar ca mi-a crescut consumul potrivit CB-ului.
|
--------------------
VOLVO
V70
III SUMMUM 2012
- B 74 BFL
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Tot deranjul asta eu il vad din doua motive...1)uleiul nu mai are aceeasi calitate, deoarece consumul de ulei a trecut de la 0g intre schimburi la 500g/1000 km instant dupa revizia de la 210k km..2)EGR nu a lucrat corect, nu s-a inchis perfect si a permis accesul funinginei in camera de ardere.....si poate ar mai fi si o a treia cauza, adica asa trebuia sa se intample!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
espacern |
![]()
Post
#174
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 10 Jun 2015, 13:11) Reparatia se face in reprezentanta Acolo sunt specializati in schimb ulei......nu reconditionat motoare. Chiar daca folosesti piese de calitate manopera e bemolul.....la fabrica unde se asambleaza motorul este "curat" ca la farmacie si asta chiar conteaza. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Pai si unde ar trebui sa fac reparatia, in sufragerie????
Eu sunt multumit de modul de lucru, masina este garata pe o rampa, motorul a fost complet demontat si curatat, ba chiar in seara asta chiulasa sta intr-o solutie de curatat, pentru eliminarea completa a depunerilor.Vreau sa zic ca acolo este foarte curat (pentru un service), piesele deja curatate sunt pastrate pe un banc de lucru, acoperit cu folie, piesele noi le-am vazut eu in cutii si acolo au ramas pana la montajul final.Mecanicul a lucrat cu manusi la demontare, electricianul a separat cablajul de motor fara sa rupa nicio clema. Acces intr-o fabrica pt montaj nu am , ma multumesc si asa, plus ca am atat garantia manoperei cat si garantia calitatii pieselor, eventualele probleme se pot trata peste tot in tara, la orice reprezentanta |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
red_apple |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Foarte corect cum gandesti , o interventie la motor de genul asta se face numai intr-un service care se respecta cat de cat ...nu in spatele blocului la o bere cu prietenii.
This post has been edited by red_apple: 10 Jun 2015, 21:00 |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
espacern |
![]()
Post
#177
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cand trebuie schimbat motorul la Renault (garantie) se alege solutia "motor echange standard" si nu reparatie.....chiar si asa tot nu e de calitatea unui motor nedesfacut si de garantie mai bine sa nu ajungi acolo.
Doar am informat mai sus....atat! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
red_apple |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Ce vezi tu in reclame/clipuri ca e curatenie ca la farmacie ...pai normal doar n-ai vrea sa-ti arate pe camera cum inchide usa cu piciorul pe linia de productie sau alte magarii , la fel si cu "motor echange standard" sa nu crezi tu ca motorului tau vechi de x ani o sa-i acorde maxima atentie pentru curatenie etc.Ca sa nu mai aduc in discutie si cat ar costa asa ceva....Si nu cred ca se practica treaba asta , n-au ei timp la fabrica sa stea sa-ti repare tie motorul prin te miri ce camera pline de "gunoaie" after assembly line.
This post has been edited by red_apple: 10 Jun 2015, 21:08 |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
espacern |
![]()
Post
#179
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(red_apple @ 10 Jun 2015, 21:03) Ce vezi tu in reclame/clipuri ca e curatenie ca la farmacie Am fost in fabrica de asta....si nu ca vizitator. http://www.renault.fr/apres-vente/revision...hange-standard/ This post has been edited by espacern: 10 Jun 2015, 21:25 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
red_apple |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Nu e motor de Rolls sau Bugatti asa ca...se da buleala si acolo la greu pe partea de assamblare ghinionul lor e ca se face o inspectie la final de "lucrare" si asta daca ai noroc.
This post has been edited by red_apple: 10 Jun 2015, 21:16 |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 20:00 |