Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

23 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Amortizoare Laguna II, probleme, recomandari

koybudala
post 11 Apr 2010, 17:13
Post #181


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 6 August 08




Hello, scuze daca ma bag unde nu trebuie, dar nu gasesc alt topic pentru asta. De arcuri s-a vorbit foarte putin in general. Mie mi s-a rupt arcul dreapta fata din senin acum o saptamana, si vreau sa mi-l schimb singur. Ma poate ajuta cineva cu inforamtii, daca trebuie desfacut ceva si de jos (de langa roata) sau ajunge partea de sus de pe capota. Si cum imi dau seama ca arc trebuie sa pun in loc. Il am in mana, s-a cam lungit si rupt, dar nu scrie pe el nimic (nici macar de ce s-a rupt). Mersi ptr orice raspuns


--------------------
Renault Laguna II 2002 Dynamique 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 11 Apr 2010, 21:08
Post #182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Cea mai buna solutie pentru problema ta este sa inlocuiesti ambele arcuri. Fie pui unele noi luate din reprezentanta pe baza seriei de sasiu (cea mai buna varianta intrucat si celalat este uzat avand deja 8 ani) fie cauti unele la dezmebrari de pe o masina mai noua si care sunt in stare buna. In functie de optiunea ta poti alege alte si alte marci, insa pot schimba tinuta masinii, si nu intotdeauna fac pereche buna cu amortizoarele. Cauta cu atentie si vei vedea ca sunt destui colegi de forum care au schimbat si arcurile si amortizoarele si au oferit pareri pertinente atat ca recomandari cat si piese nerecomandate.
Sugestia mea... in niciun caz nu-l schimba doar pe cel rupt. Bafta si alegere inteleapta !


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 13 Apr 2010, 14:34
Post #183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Asa cum am promis revin.. am fost la mecanic si mi-a confirmat ce banuiam eu : amortizoarele spate sunt curse iar bucsele din cap cu care se prind pe caroserie sunt duse. Fara sa exerciti mare forta amortizorul se misca suficient. Le voi schimba. Bafta!


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 13 Apr 2010, 18:16
Post #184


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Vezi ca si eu am patit o faza similara, la o inspectie vizuala mecanicul a zis "amortizoarele spate sunt curse". De curiozitate, am mers la un test de amortizoare, sa vad cele de pe fata cum sunt. Si surpriza: spate in jur de 75%. Valoare la care nu avea nici un rost sa le schimb. Mai mult de atat, am aflat ca sunt pe gaz, deci nu prea avea ce sa curga. rolleyes.gif
Daca ai demontat vre-un amortizor si se simte ca e slab, atunci ok, daca nu, mergi la un test (e 30 lei) si vezi cum stai cu toate 4.
Pe langa amortizor mai este un kit de montaj (bucsa, rulment, draq le stie exact ca nu m-a interesat prea tare) care se vinde separat. Cred ca aici in topic daca mai sapi un pic gasesti detalii, inclusiv preturi.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 13 Apr 2010, 20:22
Post #185


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut din nou! Multumesc de sprijin, insa am fost langa el cand a facut constatarea si am vazut pete de ulei (chiar daca sunt pe gaz amortizoarele au si ulei in interior) pe corpul amortizorului, lucru care nu l-am vazut la ultima constatare. In plus am simtit o schimbare neplacuta a comportamentului masinii in ultima vreme. In ce priveste bucsa superioara de prindere .....este deteriorata vizibil si chiar daca ar fi fost intreaga in timp cauciucul sufera modificari si isi pierde proprietatile. Mai mult pe spate toate sunt la locul lor... nu atarna nimic, nici la toba, arcuri sau alte componente. Bafta si inca odata multumesc !
A... preturile le-am gasit ok pe un site (fara reclama - ingaraj.ro).

This post has been edited by jordi: 13 Apr 2010, 20:24


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koybudala
post 25 Apr 2010, 17:54
Post #186


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 6 August 08




Hello, mersi si eu de raspuns. Am gasit intre timp topicul cu arcuri, dar nu e asa explicit pentru problema mea. Arcul mi s-a rupt in Austria si imi bloca o roata (dreapta fata) sa se mai invarta. Aici costa o ora de manopera 91€, ceea ce e un pic exagerat, asa ca am incercat sa o repar singur. Intai sa tai bucata de arc, ce bloca roata (circa 1 spira). Cu panza de bonfaiar nici o sansa. Am taiat in 4 ore cam 3mm din arc, ceea ce m-a enervat peste masura. Am cumparat un Flex si un cablu lung de curent sa ajung de la o priza pana unde a ramas masina. Am taiat bucata de arc si a aparut urmatoarea problema: Un arc trebuie sa aiba pentru a incapea intre opritorul de sus de pe amortizor si cel de jos de pe placa un nr fix de spire, sau un nr exact plus fix jumatate. Altfel aluneca arcul prin fanta de pe flansa de jos. Am taiat deci inca o data sa raman cu fix 2 spire si jumatate din 4 si surpriza: nu pot sa inghesui arcul. Am cumparat si presa pentru arcuri, si alta surpriza: presa nu incape in jurul arcului, daca arcul e inca pe masina. Deci trebuie dat jos amortizorul. Am citit tot topicul de amortizoare si nimeni nu a explicat cum se face. Nu pare mare filozofie, dar m-am blocat la primul surub. Exista o tabla in partea de jos de pe amortizor, care intr-o parte are prins cu un surub ceva. Nu stiu ce e. Daca era Dacie ziceam ca e bieleta antiruliu, dar nu sunt sigur. Oricum, acest surub care trece prin tabla de pe amortizor are o piulita pe el si atat. Daca invart piulita, se invarte si surubul, si in spate n-am nici un fel de control, deoarece e bucata de cauciuc acolo si un bulb de fier din care iese o bara. Ma poate ajuta cineva care a dat singur vreodata jos un amortizor ? Mersi mult.


--------------------
Renault Laguna II 2002 Dynamique 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dondan
post 25 Apr 2010, 19:09
Post #187


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 25 October 08
From: oradea




Surubul ala de care zici tu este de la bieleta antiruliu.In mod normal ar trebui sa aiba o fanta unde se poate fixa o cheie de 17 fixa.Forteaza un pic cauciucul ala de protectie sa vezi daca are fanta aia daca nu iti trebuie un cleste de instalator "papagal"i se zice.
Amortizorul nu e asa de greu sa il dai jos.
Este prins de port fuzeta cu un surub de 12.desfaci surubul si apesi portfuzeta in jos cu piciorul sa iasa din locasul ala il desfaci de sus dupa caroserie si vine jos.
Sa ai grija cum pui arcul nou pe amortizor,ca nu e tot una cum il pui te uiti pe partea cealalta cum sint puse spirele jos in suportul de la amortizor si asa il asezi si tu.
Arcul tau fiind rupt nui ai nevoie de presa cand il dai jos.
Presa o sa iti trebuiasca cand il pui la loc.
Operatiunea asta se face cu amortizorul jos:stringi arcul in presa,bagi amortizorul prin arc si pui tampoanele si placa aia mare peste arc ca sa poti strange piulita amortizorului.
O data strans poti desface presa de pe arc fara nici un risc.
Deci practic toate se monteaza jos tampoanele au locul lor unde se aseaza pe arc nu prea ai ce sa gresesti.


--------------------
Renault Laguna 2 Laguna 2 privilege estate 2005 - BH 70 DON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 25 Apr 2010, 19:10
Post #188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Ti-am raspuns aici: "batai puntea fata ...."Bafta.


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 25 Apr 2010, 19:30
Post #189


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




Si eu am schimbat amortizoarele spate cu SACHZ pe gaz si din cite imi amintesc am observat (si nu numai eu) pe cel din dreapta mai mult noroi umed ca si cind ar fi fost amortizorul curs dar daca voi ziceti ca pe spate sint cu gaz...sint nedumerit.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koybudala
post 26 Apr 2010, 18:05
Post #190


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 6 August 08




Hello, mersi mult de tot pentru raspuns. Am sa ma stradui sa desfac din nou bieleta aia. Ceea ce nu prea intelegt e "suportul fuzeta" si surubul ala de 12. Amortizorul intra cu partea de jos intr-o bucata de tabla indoita rotund care are pe fiecare parte 2 suruburi mai mari de 12. Alea nu trebuie desfacute ? Unde e ala de 12 ? De fapt: ce e ala suport fuzeta ? Mersi inca o data.


--------------------
Renault Laguna II 2002 Dynamique 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dondan
post 26 Apr 2010, 18:25
Post #191


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 25 October 08
From: oradea




Portfuzeta este aia de care e prins telescopul suruburile alea doua sunt de 12.
Merge cheie de 19 pe ele. Alea sa le desfaci primele ca altfel scoti mai greu telescopul.
Spor.


--------------------
Renault Laguna 2 Laguna 2 privilege estate 2005 - BH 70 DON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koybudala
post 26 Apr 2010, 21:44
Post #192


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 6 August 08




Mersi mult de tot. Am sa ma apuc de demontat cu prima ocazie.


--------------------
Renault Laguna II 2002 Dynamique 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dondan
post 27 Apr 2010, 19:07
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 25 October 08
From: oradea




asta e presa de arcuri daca gasesti pe la cineva ti-ar fi de mare ajutor

Attached thumbnail(s)
Mobile_Photo_27.04.2010__20_01_29.jpg ( Size: 781.21k ) Number of downloads: 1041


--------------------
Renault Laguna 2 Laguna 2 privilege estate 2005 - BH 70 DON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koybudala
post 27 Apr 2010, 19:35
Post #194


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 6 August 08




Am luat o presa de arcuri care arata putin altfel (are un singur filet si fiecare carlig e dublu), in principiu e totusi la fel, dar mi se pare ciudat ca nu ajunge sa prinda decat o spira de arc. Nu e destul de lunga, sau ajunge sa strang o spira pentru a incapea pe amortizor ?


--------------------
Renault Laguna II 2002 Dynamique 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dondan
post 27 Apr 2010, 20:06
Post #195


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 25 October 08
From: oradea




E buna si aia.In principiu arcul nu trebuie comprimat numai atat cat sa poti pune accesoriile pe el ca pe urma il strangi cu piuita pe amortizor.
Succes.


--------------------
Renault Laguna 2 Laguna 2 privilege estate 2005 - BH 70 DON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 4 May 2010, 16:59
Post #196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Am o mare problema si sper sa ma ajutati cu solutia. Am cumparat amortizoarele spate (bineinteles Kayaba) si astazi am fost la mecanic pentru a le inlocui. Din ce parea a fi o operatie de maxim 30-40 min. am avut cea mai mare surpriza (neplacuta). A desfacut amortizorul in partea de sus, a desfacut si surubul de jos insa nu a reusit sub nicio forma sa scoata amortizorul de pe punte in partea de jos........s-a gripat si desi a incercat toate solutiile inclusiv ciocane ( ceea ce m-a facut sa ma urc pe pereti dar m-am abtinut data fiind situatia) nu a reusit sa scoata bucsa de pe punte. Pentru ca ma grabeam a remontat cele doua suruburi urman ca maine sa-i las masina. Rugamintea mea este sa-mi spuneti daca ati mai intalnit asa ceva si care a fost solutia. Multumesc. Nu vreau sa-mi omoare masina cu ciocane. Multumesc!


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gAnY
post 4 May 2010, 17:29
Post #197


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 6 February 10
From: Paris




Mie mii s-a rupt un arc, si daca tot a trebuit sa schimb arcu, le-am luat pe amândoua Monroe, Doar ca nu s-au potrivit, am mers la renault, am luat 2 arcuri si 2 telescoape la 405 €


--------------------
Renault Laguna III 2.0 dCI 180 GT 4Control 2008
Renault Laguna II 1.9 dCI 120
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 4 May 2010, 19:57
Post #198


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Daca arcurile le puteai lua din reno, aceleasi amortizoare le puteai lua din piata identice cu cele originale dar la alte preturi. Exemplu personal: Telescop spate, marca Apa Kyb pret reprezentanta IPSO 430lei/buc, amortizor Kayaba, pret www.ingaraj.ro 222lei/buc. Am cumparat 2 buc spate cu factura, garantie si pot spune ca sunt seriosi (numai ca nu le-am montat) Bafta.


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MACA
post 14 May 2010, 21:24
Post #199


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 3 October 08




Da Jordi si eu am muscato am luat amortizoarele pe spate si sambata trecuta am zis ca ma apuc sa le schimb ceea ce credeam ca se rezolva in o ora maxim 2 , dar sulpriza nici acum n-am reusit sa scot bucsa aia de metal din punte:| e intepenita rau de tot luni ma duc pana la un service sai arat sa vad cum le scot de acolo:D


--------------------
Renault Laguna II 1.8 16v Privilege 2001 - HD-08-HOG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 15 May 2010, 13:28
Post #200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Eu am reusit sa o scot..cu multa munca din partea mecanicului. Problema este ca se gripeaza bucsa in punte si se scoate foarte greu. Puntea este filetata si exista riscul mare, daca nu esti atent sa strici filetul. La mine a muncit 3-4 ore sa le scoata........asa ca bafta! Bine ca n-am incercat eu ........... huh.gif

This post has been edited by jordi: 15 May 2010, 13:33


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marcel76
post 16 May 2010, 12:41
Post #201


membru


Group: Members
Posts: 146
Joined: 3 January 10




salutare;asa am patit si eu cu amortizoarele pe spate, insa sa rezolvat prin incalzire cu aotogen in cateva minute si au iesit usor dupa aia.numai bine


--------------------
Renault laguna 2 1.9 dci 107 hp 2001 expression - BT 10
Renault Koleos 2011 150 hp automat 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 17 May 2010, 17:22
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut! Da si incalzitul este o solutie, insa eu nu o agreez pemtru ca se poate decali puntea si asa cum am spus se poate distruge filetul din punte. Oricum este bine ca am rezolvat-o ...toti.... Bafta! 124.gif


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MACA
post 18 May 2010, 12:20
Post #203


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 3 October 08




jordi totusi cu ce tio scos bucsa aia din punte?


--------------------
Renault Laguna II 1.8 16v Privilege 2001 - HD-08-HOG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 18 May 2010, 18:22
Post #204


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Saut! Din ce am inteles un fel de presa cu care a impins bucsa din exterior catre interior, si din ce am vazut pe bucsa........cu niste ciocane 053.gif Bafta!

This post has been edited by jordi: 18 May 2010, 18:22


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 25 May 2010, 15:25
Post #205


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




In curand voi avea de schimbat amortizoarele pe fata. Masina are aproape 165 000 de km, de 30 000 sigur n`au fost schimbate, inainte de asta, nu stiu, si am inteles ca trebuie schimbate si flansele si rulmentii, tinand cont de km masinii.

Acum intrebarea mea este : ce sa pun ca sa nu mai fie nici prea moale, nici prea scump, dar nici prea rigide? si eventual unde?


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 25 May 2010, 16:27
Post #206


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Daca ai chef de experiente, pune altceva decat KAYABA. Cum ai ajuns la concluzia ca trebuiesc schimbate ?Flansele si rulmentii le examinezi cu atentie si le schimbi doar la nevoie, sau daca te scot banii afara din casa...


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 25 May 2010, 16:41
Post #207


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




Salut ! nici prea moale nici prea tare, nici prea ieftin nici prea scump...........lasa-le pe alea. radmasa.gif . Ai vazut parerile pe aici, cine vrea sa pastreze reno. pune kayaba, cine vrea altceva face experiente.....pe bani. Decizia este a ta, insa nu te grabi. Ale mele aveau peste 190k si mai mergeau. Bafta!


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 25 May 2010, 18:35
Post #208


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(matrix67b @ 25 May 2010, 17:27)
Daca ai chef de experiente, pune altceva decat KAYABA. Cum ai ajuns la concluzia ca trebuiesc schimbate ?Flansele si rulmentii le examinezi cu atentie si le schimbi doar la nevoie, sau daca te scot banii afara din casa...
*


Pai am batai oribile pe fata, mai ales pe dreapta, stiu ca e de la flanse, dar masina are 165 000 de km imediat, si ma gandeam ca ar fi o idee buna sa trec pe ceva mai serios. Pe masina sunt Monroe acum, si am gasit Kayaba la 225 bucata, culmea, mai ieftine decat Monroe, acelasi echivalent pe gaz.
Nu ma scot banii afara din casa, dar ma scot zgomotele din masina. Si chiar daca sa zicem nu sunt uzate de tot, masina e barca, barca, si trconcane la denivelari teribil.
Plus ca daca schimb amortizoarele, am inteles ca trebuie si flansele si rulmentii. Nu intamplator ceream pareri...


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 31 May 2010, 16:08
Post #209


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Salut am si eu de schimbat amortizoare spate,Laguna 2 2002 1.9 tdi, ce-mi recomandati pe gaz,ulei sau ce marca.


--------------------
Renault Laguna 2002-2 - BT-PFL
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 31 May 2010, 17:44
Post #210


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




parerea unanima pare a fi kayaba originale numai luat de la magazine de piese auto.


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
23 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 12:41
Dacia