Amortizoare Laguna II, probleme, recomandari
![]() ![]() ![]() |
Amortizoare Laguna II, probleme, recomandari
koybudala |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 6 August 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II
2002 Dynamique 1.9dci
|
|||
jordi |
![]()
Post
#182
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Cea mai buna solutie pentru problema ta este sa inlocuiesti ambele arcuri. Fie pui unele noi luate din reprezentanta pe baza seriei de sasiu (cea mai buna varianta intrucat si celalat este uzat avand deja 8 ani) fie cauti unele la dezmebrari de pe o masina mai noua si care sunt in stare buna. In functie de optiunea ta poti alege alte si alte marci, insa pot schimba tinuta masinii, si nu intotdeauna fac pereche buna cu amortizoarele. Cauta cu atentie si vei vedea ca sunt destui colegi de forum care au schimbat si arcurile si amortizoarele si au oferit pareri pertinente atat ca recomandari cat si piese nerecomandate.
Sugestia mea... in niciun caz nu-l schimba doar pe cel rupt. Bafta si alegere inteleapta ! |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
jordi |
![]()
Post
#183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Asa cum am promis revin.. am fost la mecanic si mi-a confirmat ce banuiam eu : amortizoarele spate sunt curse iar bucsele din cap cu care se prind pe caroserie sunt duse. Fara sa exerciti mare forta amortizorul se misca suficient. Le voi schimba. Bafta!
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
cdadan |
![]()
Post
#184
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Vezi ca si eu am patit o faza similara, la o inspectie vizuala mecanicul a zis "amortizoarele spate sunt curse". De curiozitate, am mers la un test de amortizoare, sa vad cele de pe fata cum sunt. Si surpriza: spate in jur de 75%. Valoare la care nu avea nici un rost sa le schimb. Mai mult de atat, am aflat ca sunt pe gaz, deci nu prea avea ce sa curga.
![]() Daca ai demontat vre-un amortizor si se simte ca e slab, atunci ok, daca nu, mergi la un test (e 30 lei) si vezi cum stai cu toate 4. Pe langa amortizor mai este un kit de montaj (bucsa, rulment, draq le stie exact ca nu m-a interesat prea tare) care se vinde separat. Cred ca aici in topic daca mai sapi un pic gasesti detalii, inclusiv preturi. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
jordi |
![]()
Post
#185
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut din nou! Multumesc de sprijin, insa am fost langa el cand a facut constatarea si am vazut pete de ulei (chiar daca sunt pe gaz amortizoarele au si ulei in interior) pe corpul amortizorului, lucru care nu l-am vazut la ultima constatare. In plus am simtit o schimbare neplacuta a comportamentului masinii in ultima vreme. In ce priveste bucsa superioara de prindere .....este deteriorata vizibil si chiar daca ar fi fost intreaga in timp cauciucul sufera modificari si isi pierde proprietatile. Mai mult pe spate toate sunt la locul lor... nu atarna nimic, nici la toba, arcuri sau alte componente. Bafta si inca odata multumesc !
A... preturile le-am gasit ok pe un site (fara reclama - ingaraj.ro). This post has been edited by jordi: 13 Apr 2010, 20:24 |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
koybudala |
![]()
Post
#186
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 6 August 08 ![]() |
Hello, mersi si eu de raspuns. Am gasit intre timp topicul cu arcuri, dar nu e asa explicit pentru problema mea. Arcul mi s-a rupt in Austria si imi bloca o roata (dreapta fata) sa se mai invarta. Aici costa o ora de manopera 91€, ceea ce e un pic exagerat, asa ca am incercat sa o repar singur. Intai sa tai bucata de arc, ce bloca roata (circa 1 spira). Cu panza de bonfaiar nici o sansa. Am taiat in 4 ore cam 3mm din arc, ceea ce m-a enervat peste masura. Am cumparat un Flex si un cablu lung de curent sa ajung de la o priza pana unde a ramas masina. Am taiat bucata de arc si a aparut urmatoarea problema: Un arc trebuie sa aiba pentru a incapea intre opritorul de sus de pe amortizor si cel de jos de pe placa un nr fix de spire, sau un nr exact plus fix jumatate. Altfel aluneca arcul prin fanta de pe flansa de jos. Am taiat deci inca o data sa raman cu fix 2 spire si jumatate din 4 si surpriza: nu pot sa inghesui arcul. Am cumparat si presa pentru arcuri, si alta surpriza: presa nu incape in jurul arcului, daca arcul e inca pe masina. Deci trebuie dat jos amortizorul. Am citit tot topicul de amortizoare si nimeni nu a explicat cum se face. Nu pare mare filozofie, dar m-am blocat la primul surub. Exista o tabla in partea de jos de pe amortizor, care intr-o parte are prins cu un surub ceva. Nu stiu ce e. Daca era Dacie ziceam ca e bieleta antiruliu, dar nu sunt sigur. Oricum, acest surub care trece prin tabla de pe amortizor are o piulita pe el si atat. Daca invart piulita, se invarte si surubul, si in spate n-am nici un fel de control, deoarece e bucata de cauciuc acolo si un bulb de fier din care iese o bara. Ma poate ajuta cineva care a dat singur vreodata jos un amortizor ? Mersi mult.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2002 Dynamique 1.9dci
|
|
dondan |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 25 October 08 From: oradea ![]() |
Surubul ala de care zici tu este de la bieleta antiruliu.In mod normal ar trebui sa aiba o fanta unde se poate fixa o cheie de 17 fixa.Forteaza un pic cauciucul ala de protectie sa vezi daca are fanta aia daca nu iti trebuie un cleste de instalator "papagal"i se zice.
Amortizorul nu e asa de greu sa il dai jos. Este prins de port fuzeta cu un surub de 12.desfaci surubul si apesi portfuzeta in jos cu piciorul sa iasa din locasul ala il desfaci de sus dupa caroserie si vine jos. Sa ai grija cum pui arcul nou pe amortizor,ca nu e tot una cum il pui te uiti pe partea cealalta cum sint puse spirele jos in suportul de la amortizor si asa il asezi si tu. Arcul tau fiind rupt nui ai nevoie de presa cand il dai jos. Presa o sa iti trebuiasca cand il pui la loc. Operatiunea asta se face cu amortizorul jos:stringi arcul in presa,bagi amortizorul prin arc si pui tampoanele si placa aia mare peste arc ca sa poti strange piulita amortizorului. O data strans poti desface presa de pe arc fara nici un risc. Deci practic toate se monteaza jos tampoanele au locul lor unde se aseaza pe arc nu prea ai ce sa gresesti. |
--------------------
Renault Laguna 2
Laguna 2 privilege estate
2005
- BH 70 DON
|
|
jordi |
![]()
Post
#188
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Ti-am raspuns aici: "batai puntea fata ...."Bafta.
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Si eu am schimbat amortizoarele spate cu SACHZ pe gaz si din cite imi amintesc am observat (si nu numai eu) pe cel din dreapta mai mult noroi umed ca si cind ar fi fost amortizorul curs dar daca voi ziceti ca pe spate sint cu gaz...sint nedumerit.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
koybudala |
![]()
Post
#190
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 6 August 08 ![]() |
Hello, mersi mult de tot pentru raspuns. Am sa ma stradui sa desfac din nou bieleta aia. Ceea ce nu prea intelegt e "suportul fuzeta" si surubul ala de 12. Amortizorul intra cu partea de jos intr-o bucata de tabla indoita rotund care are pe fiecare parte 2 suruburi mai mari de 12. Alea nu trebuie desfacute ? Unde e ala de 12 ? De fapt: ce e ala suport fuzeta ? Mersi inca o data.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2002 Dynamique 1.9dci
|
|
dondan |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 25 October 08 From: oradea ![]() |
Portfuzeta este aia de care e prins telescopul suruburile alea doua sunt de 12.
Merge cheie de 19 pe ele. Alea sa le desfaci primele ca altfel scoti mai greu telescopul. Spor. |
--------------------
Renault Laguna 2
Laguna 2 privilege estate
2005
- BH 70 DON
|
|
koybudala |
![]()
Post
#192
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 6 August 08 ![]() |
Mersi mult de tot. Am sa ma apuc de demontat cu prima ocazie.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2002 Dynamique 1.9dci
|
|
dondan |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 25 October 08 From: oradea ![]() |
asta e presa de arcuri daca gasesti pe la cineva ti-ar fi de mare ajutor
Attached thumbnail(s) Mobile_Photo_27.04.2010__20_01_29.jpg ( Size: 781.21k ) Number of downloads: 1041 |
--------------------
Renault Laguna 2
Laguna 2 privilege estate
2005
- BH 70 DON
|
|
koybudala |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 6 August 08 ![]() |
Am luat o presa de arcuri care arata putin altfel (are un singur filet si fiecare carlig e dublu), in principiu e totusi la fel, dar mi se pare ciudat ca nu ajunge sa prinda decat o spira de arc. Nu e destul de lunga, sau ajunge sa strang o spira pentru a incapea pe amortizor ?
|
--------------------
Renault
Laguna II
2002 Dynamique 1.9dci
|
|
dondan |
![]()
Post
#195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 25 October 08 From: oradea ![]() |
E buna si aia.In principiu arcul nu trebuie comprimat numai atat cat sa poti pune accesoriile pe el ca pe urma il strangi cu piuita pe amortizor.
Succes. |
--------------------
Renault Laguna 2
Laguna 2 privilege estate
2005
- BH 70 DON
|
|
jordi |
![]()
Post
#196
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Am o mare problema si sper sa ma ajutati cu solutia. Am cumparat amortizoarele spate (bineinteles Kayaba) si astazi am fost la mecanic pentru a le inlocui. Din ce parea a fi o operatie de maxim 30-40 min. am avut cea mai mare surpriza (neplacuta). A desfacut amortizorul in partea de sus, a desfacut si surubul de jos insa nu a reusit sub nicio forma sa scoata amortizorul de pe punte in partea de jos........s-a gripat si desi a incercat toate solutiile inclusiv ciocane ( ceea ce m-a facut sa ma urc pe pereti dar m-am abtinut data fiind situatia) nu a reusit sa scoata bucsa de pe punte. Pentru ca ma grabeam a remontat cele doua suruburi urman ca maine sa-i las masina. Rugamintea mea este sa-mi spuneti daca ati mai intalnit asa ceva si care a fost solutia. Multumesc. Nu vreau sa-mi omoare masina cu ciocane. Multumesc!
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
gAnY |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 6 February 10 From: Paris ![]() |
Mie mii s-a rupt un arc, si daca tot a trebuit sa schimb arcu, le-am luat pe amândoua Monroe, Doar ca nu s-au potrivit, am mers la renault, am luat 2 arcuri si 2 telescoape la 405 €
|
--------------------
Renault
Laguna III 2.0 dCI 180 GT 4Control
2008 Renault Laguna II 1.9 dCI 120
|
|
jordi |
![]()
Post
#198
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Daca arcurile le puteai lua din reno, aceleasi amortizoare le puteai lua din piata identice cu cele originale dar la alte preturi. Exemplu personal: Telescop spate, marca Apa Kyb pret reprezentanta IPSO 430lei/buc, amortizor Kayaba, pret www.ingaraj.ro 222lei/buc. Am cumparat 2 buc spate cu factura, garantie si pot spune ca sunt seriosi (numai ca nu le-am montat) Bafta.
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
MACA |
![]()
Post
#199
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 3 October 08 ![]() |
Da Jordi si eu am muscato am luat amortizoarele pe spate si sambata trecuta am zis ca ma apuc sa le schimb ceea ce credeam ca se rezolva in o ora maxim 2 , dar sulpriza nici acum n-am reusit sa scot bucsa aia de metal din punte:| e intepenita rau de tot luni ma duc pana la un service sai arat sa vad cum le scot de acolo:D
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.8 16v Privilege
2001
- HD-08-HOG
|
|
jordi |
![]()
Post
#200
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Eu am reusit sa o scot..cu multa munca din partea mecanicului. Problema este ca se gripeaza bucsa in punte si se scoate foarte greu. Puntea este filetata si exista riscul mare, daca nu esti atent sa strici filetul. La mine a muncit 3-4 ore sa le scoata........asa ca bafta! Bine ca n-am incercat eu ...........
![]() This post has been edited by jordi: 15 May 2010, 13:33 |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
Marcel76 |
![]()
Post
#201
|
![]() membru Group: Members Posts: 146 Joined: 3 January 10 ![]() |
salutare;asa am patit si eu cu amortizoarele pe spate, insa sa rezolvat prin incalzire cu aotogen in cateva minute si au iesit usor dupa aia.numai bine
|
--------------------
Renault
laguna 2
1.9 dci 107 hp 2001 expression
- BT 10 Renault Koleos 2011 150 hp automat 4x4
|
|
jordi |
![]()
Post
#202
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Da si incalzitul este o solutie, insa eu nu o agreez pemtru ca se poate decali puntea si asa cum am spus se poate distruge filetul din punte. Oricum este bine ca am rezolvat-o ...toti.... Bafta!
![]() |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
MACA |
![]()
Post
#203
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 3 October 08 ![]() |
jordi totusi cu ce tio scos bucsa aia din punte?
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.8 16v Privilege
2001
- HD-08-HOG
|
|
jordi |
![]()
Post
#204
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Saut! Din ce am inteles un fel de presa cu care a impins bucsa din exterior catre interior, si din ce am vazut pe bucsa........cu niste ciocane
![]() This post has been edited by jordi: 18 May 2010, 18:22 |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
renodood |
![]()
Post
#205
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
In curand voi avea de schimbat amortizoarele pe fata. Masina are aproape 165 000 de km, de 30 000 sigur n`au fost schimbate, inainte de asta, nu stiu, si am inteles ca trebuie schimbate si flansele si rulmentii, tinand cont de km masinii.
Acum intrebarea mea este : ce sa pun ca sa nu mai fie nici prea moale, nici prea scump, dar nici prea rigide? si eventual unde? |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Daca ai chef de experiente, pune altceva decat KAYABA. Cum ai ajuns la concluzia ca trebuiesc schimbate ?Flansele si rulmentii le examinezi cu atentie si le schimbi doar la nevoie, sau daca te scot banii afara din casa...
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
jordi |
![]()
Post
#207
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut ! nici prea moale nici prea tare, nici prea ieftin nici prea scump...........lasa-le pe alea.
![]() |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
renodood |
![]()
Post
#208
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(matrix67b @ 25 May 2010, 17:27) Daca ai chef de experiente, pune altceva decat KAYABA. Cum ai ajuns la concluzia ca trebuiesc schimbate ?Flansele si rulmentii le examinezi cu atentie si le schimbi doar la nevoie, sau daca te scot banii afara din casa... Pai am batai oribile pe fata, mai ales pe dreapta, stiu ca e de la flanse, dar masina are 165 000 de km imediat, si ma gandeam ca ar fi o idee buna sa trec pe ceva mai serios. Pe masina sunt Monroe acum, si am gasit Kayaba la 225 bucata, culmea, mai ieftine decat Monroe, acelasi echivalent pe gaz. Nu ma scot banii afara din casa, dar ma scot zgomotele din masina. Si chiar daca sa zicem nu sunt uzate de tot, masina e barca, barca, si trconcane la denivelari teribil. Plus ca daca schimb amortizoarele, am inteles ca trebuie si flansele si rulmentii. Nu intamplator ceream pareri... |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#209
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut am si eu de schimbat amortizoare spate,Laguna 2 2002 1.9 tdi, ce-mi recomandati pe gaz,ulei sau ce marca.
|
--------------------
Renault
Laguna
2002-2
- BT-PFL Botosani
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
parerea unanima pare a fi kayaba originale numai luat de la magazine de piese auto.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 12:41 |