CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
mede0105 |
![]()
Post
#3121
|
||
![]() mede Group: Members Posts: 44 Joined: 15 November 11 From: RM.Valcea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2005 1.6 16V
- VL 15 AMD
|
|||
argon |
![]()
Post
#3122
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Diac @ 21 Mar 2013, 11:36) Aici e de vina cutia foarte scurta, nu neaparat motorul. Asta e marele minus la Megane 2 pe benzina, ca la 130 la ora motorul are peste 4000 rpm, merge pe hartoape, dar asta nu e o masina deloc potrivita pe autostrada ![]() This post has been edited by argon: 21 Mar 2013, 12:07 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Diac |
![]()
Post
#3123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Da cand bagi piciorul in ea la 130, zboara!
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
argon |
![]()
Post
#3124
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asa e, dar e vorba de viteza de croaziera, una e sa mergi cu orele la 3000 rpm, si alta e la 4500, consumul de asemenea, difera.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#3125
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Din păcate da, ar fi mers o a 6-a treaptă.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
jenka.e |
![]()
Post
#3126
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Ehh am mai scris aici că am o D1300 din 1972, cu CV 4+1, mulți km la bord. Cu 2 pers la bord "cere" viteza a V-a la 80/h!!!
Același lucru îl pot spune pt MII 1,6, 16v. Perfect adevărat cu "necesitatea vitezei VI. În rest, motorul K7M poate merge foarte bine și la turații reduse dar nu prea are"șvunk". Snaga apare după 2500-2800t/min la motor. CV e cea care "ajută" motorul pt obținerea randamentului optim prin alegerea regimurilor optime de funcționare a întregului ansamblu. Dacă Auto e încărcată mai mult de jumate din sarcină, comportamentul și consumul motoarelor va fi diferit, evident. Alegerea treptelor de demultiplicare se face și funcție de sarcina la care e supus motorul și CV. De aici și consumul. La deal nu o să urci cu 50/h în treapta a V-a pt că motoru "nu poate". În palier (adică fără pante....), fără vînt din față și "ușor" (1-2 persoane) M II 1,6 "poate liniștit rula și la turații sub 2000 t/min cu consumuri mici 3,2-3,9 l/100. Cum "o calci" sare la 15-17 l/100 km consumul instant. ssilviu confirmă cele scrise și de mine cu faptul că motorul nu suferă de la regimurile "subturate"dar fac mențiunea că totul depinde de sarcina la care supunem auto! Uneori, în sarcină urcare în pante lungi și/sau abrupte uneori scazi consumul alegînd o treaptă de viteză inferioară față de una superioară (în ciuda regulii că la treapta superioară randamentul ar fi mai mare... numai că asta e valabil în palier) și "călcînd " pedala de accelerație cu ușoară insistență. Ce nu știu unii că numai la motoarele de capacitate cil mare (cu aspirație...) sau la cele cu turbo "călcatul pedalei" cu "răutate" ajută. La motoarele mici cu aspirație, la turație de sub 2800 nu este "moment" și deci cam greu cu puterea. Nu e de unde! Trebuie mai clar?? This post has been edited by jenka.e: 21 Mar 2013, 22:04 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
rada ion |
![]()
Post
#3127
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 26 February 13 ![]() |
jenca ai dreptate! se vede ca le ai, mai demult si eu am spus ca la M 2 1.6 16v se poate scade la instant putin sub 4% dar putini au crezut, asta deoarece nu stiu sa mearga economic sau au vreo problema la masina si nu-si dau seama
|
--------------------
renault
safrane
1993
- db 07 cmo
|
|
argon |
![]()
Post
#3128
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ala nu e mers in conditiile reale din trafic oriunde ai fi. Iti iei injuraturi de la toata lumea, singurul loc unde poti face asta e pe banda de urgenta pe autostrazi, cand se da un consum, se da in trafic, nu in conditii speciale ca nu e relevant, vorbim a ne aflam in treaba.
This post has been edited by argon: 22 Mar 2013, 09:52 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#3129
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Da, și eu am scos 3,9 pe Ploiești București, incercând să scot cel mai mic consum mediu. Dar asta e de incercat o dată și atât.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
pepelutza |
![]()
Post
#3130
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
Eu cred , parerea mea, ca nu este ok pentru ambreiaj sa ai 50 km/h intr-a 5 si sa accelerezi chiar usor de o faci tot cred ca-l fortezi . Repet ,parerea mea !
This post has been edited by pepelutza: 22 Mar 2013, 10:14 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#3131
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Eu sunt curios ce explicație tehnică dai pentru asta
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
pepelutza |
![]()
Post
#3132
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
Nu ma hazardez in explicatii , este parerea mea buna sau rea asta e.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
ritter |
![]()
Post
#3133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
Nu omoara ambreiajul, dar omoara altceva (legat de injectie, subturatie, etc)
Si da, daca motorul de 1.6 ar fi avut treapta 6 era mult mai ok. Plus antifonare pe masura ![]() |
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
Cypry Brasov |
![]()
Post
#3134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 725 Joined: 4 January 13 ![]() |
Orce inbunatatire ar fi fost buna!Sa nu uitam ca la noi sunt cam putini km unde se poate merge linistit cu 130 km /h asa ca 5 trepte sunt suficiente !Parerea mea!
|
--------------------
DACIA
Duster
2017
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#3135
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Antifonare, da, dar la Laguna este, deci la altă clasă! Cu puțină străduință se poate antifona fără pb!
Asta e concepția mașinii și trebuie să ne mulțumim cu asta. Nu putem pretinde RR cu bani de Trabant!!! Am mai scris, îmi place și Octavia dar numai cu motor 1,9 TDi mai ales datorită suspensiei independenhte spate. Dacă o compar cau RM II cu aceleași capacități cil și cu același combustibil (fără a lua în calcul scîrțîitul plasticelor - ce pe drumuri bune nu se aude) p+refer RM. La amotorul de 1,6, aspirat prefer tot RM. Am mers cu amîn-patru și știu cum e. Consumuri.le sînt decente și-mi pare rău că nu avem opțiunea de a monta turbo pe aceste motoare de 1,6... Mamă ce mașină "trăznet " ar fi, cu toți "greierașii (ce pot fi "rezolvați" după cum s-a mai scris). Deci, cui nu-i place să-și cumpere alta mai nouă și mai bună. La vîrsta mea, la experiența (și banii) mei eu sînt mulțumit |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
ritter |
![]()
Post
#3136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
Toate Octaviile 2 aveau suspensie spate independenta, nu numai 1.9 TDI.
OFF-Topic. |
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#3137
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
|
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
qwertyuiop |
![]()
Post
#3138
|
Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 22 March 09 From: Buc ![]() |
legat de consum sub 4 - cu ce te avantajeaza sa ai asa consum ? cand tu mergi subturat si faci mai mult rau motorului ?
eu am 8.9 medie mers in ultimii 400 km , 80% in afara localitatii , 20% bucuresti , fara ore de varf, schimbat pe la 3000rpm , dusa si in 5000 rpm , cei care merg ca bosorogii subturat ii sfatuiesc sa verifice valva egr , or sa aiba o surpriza |
--------------------
-
-
-
|
|
Diac |
![]()
Post
#3139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Poti sa-mi spui unde s-o caut la masina mea? Ca trebuie s-o verific neaparat!
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
semit |
![]()
Post
#3140
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
deasupra turbinei
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#3141
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(qwertyuiop @ 23 Mar 2013, 15:31) legat de consum sub 4 - cu ce te avantajeaza sa ai asa consum ? cand tu mergi subturat si faci mai mult rau motorului ? eu am 8.9 medie mers in ultimii 400 km , 80% in afara localitatii , 20% bucuresti , fara ore de varf, schimbat pe la 3000rpm , dusa si in 5000 rpm , cei care merg ca bosorogii subturat ii sfatuiesc sa verifice valva egr , or sa aiba o surpriza Avantajul e în buzunar și în curățenia plămînilor noștri, ai tuturor! Ce știi în legătură cu "subturat"? Definești cumva? Motorului îi face rău ceea ce am scris anterior: nepotrivirea regimului de sarcină, la care e supus motorul, cu curba de putere pe care o poate livra motorul! Fiecare poate tura pînă în zona roșie, și pe loc și în viteza I dar asta e spre beneficiul "benzinarilor". 3000 t/min este zona în care INDIFERENT DE SARCINĂ motorul are zona de cuplu optim. Eu și alții pe aici explicăm că regimul de turație și consum ține de efortul la care este supus K4M sau oricare altul. Alte firme (Audi, Toyota, WV, Ford etc) au dezvoltat motoare cu cilindri decuplabili pentru a avea CONSUMURI MICI, cît mai mici, optimizarea făcănd-o comp-ul și cuplînd cilindri funcție de sarcină. Acum poate ai să pricepi că tendința de a consuma mai puțin cu randament mare este legat de diverse metode de optimizare adoptate de producători. Și introducerea Torbo, admisia variabilă, injecția multipunct, injecția directă, injectarea de apă, adaus de H și O, bujii cu gaură cu mulți electrozi și mai știu eu ce "miununi" au același scop: la turații nu prea mari, consum cît mai mic, lucru mecanic mare.... D-aia s-a inventat și Fulia defazoare..... |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#3142
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(qwertyuiop @ 23 Mar 2013, 16:31) legat de consum sub 4 - cu ce te avantajeaza sa ai asa consum ? cand tu mergi subturat si faci mai mult rau motorului ? Sunt curios ce zic oamenii ca tine când merg cu o mașină cu motor 1.6 pe benzină cu indicator de schimbare a treptei de viteză. Care la o accelerație liniștită, se aprindă sub 2000 rpm. Îți spune să schimbi viteza deși nu ai ajuns la 2000 rpm. Cum o să ți se pară? ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
qwertyuiop |
![]()
Post
#3143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 22 March 09 From: Buc ![]() |
@jenk.a - eu cred ca poti sa scoti consum si sub 3 daca te chinui un pic , calculand "regimul de sarcina" cu turatia motorului , in "palier" neaparat ,
la megane 2 1.6 - consumul mediu extraurban dar de renault e de 5.7 , inca nu au auzit de tine cred , aici vb de un motor aspirat in 16 v , tu daca mergi sub 2000 rpm e treaba ta , nu iti dau eu sfaturi , nu sunt specialist @ssilviu - "oamenii ca mine" ar reactiona normal si ar schimba peste 2500 rpm , tre sa fi un pic idiot sa sch sub 2000 rpm , cum de altfel daca vrei consumuri mici sa iti iei un motor in 16 v |
--------------------
-
-
-
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#3144
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(qwertyuiop @ 23 Mar 2013, 20:48) @jenk.a - eu cred ca poti sa scoti consum si sub 3 daca te chinui un pic , calculand "regimul de sarcina" cu turatia motorului , in "palier" neaparat , la megane 2 1.6 - consumul mediu extraurban dar de renault e de 5.7 , inca nu au auzit de tine cred , aici vb de un motor aspirat in 16 v , tu daca mergi sub 2000 rpm e treaba ta , nu iti dau eu sfaturi , nu sunt specialist @ssilviu - "oamenii ca mine" ar reactiona normal si ar schimba peste 2500 rpm , tre sa fi un pic idiot sa sch sub 2000 rpm , cum de altfel daca vrei consumuri mici sa iti iei un motor in 16 v Colega de forum, se pare că sîntem mai mulți "idioți" pe aici care CU O SINGURĂ PERSOANĂ LA BORD ne permitem să schimbăm vitezele și să rulăm la turații sub 2000 t/min. Nu ai definit "subturat" cu toate că ți s-a explicat că e vb de sarcina la care e supus motorul (nu reiau, sînt convins că nu citești cu una sau două pagini mai în urmă). cei care sînt atenți la mașina lor și mai au "ureche muzicală" știu să schimbe vitezele cînd motorul "cere". Cei mai "tineri" și cu mai puțină experiență stau cu ochii în turometru. Unii dintre noi am condus auto pe vremea cînd turometrul era un lux (și pot să-ți spun că am niște sute de mii de km cu D 1300 descrisă anterior, ca pilot și copilot, zi și noapte...) și nu avem nevoie neaparat de acel indicatot pt că "simțim companionul". Nu-mi "cîntă" nici fulia defazoare, schimb uleiul la termene și km indicați, bujiile sînt "uscate", nu consumă ulei chiar deloc. (dor cutia de viteze face nazuri uneori în treapta I și MArr). Dacă mă iubește mașina, o să mă țină... pt că eu încerc să nu-mi bat joc de ea. Am mai scris, acum vre-un an, că nu sînt obligat să fac vînzare benzinarilor dacă fabricantul mașinii o să-mi recomande să merg numai cu 3000 t/min dacă nu vreau să fac dragster din RM II. Ai dreptate, fiecare se distrează pe banii lui, dar aici scriem din experiențele noastre privind consumul raportate la regimurile de funcționare alese de noi în condițiile date de sarcină, anotimp, uzura pneurilor, calitate benzină și ce o mai fi acolo . Nu uita că uneori și garda la sol și calitatea (rugozitatea) îmbrăcăminții asfaltice își spune cuvîntul la consum! Iar despre tehnica de șofat... nu mai pomenesc! Consumurile de uzină se fac pe stand conform unui standard (am mai scris- și n-ai citit) care nu se potrivește cu realitatea atît "în sus cît și în jos". This post has been edited by jenka.e: 23 Mar 2013, 21:45 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
pavel.bogdan |
![]()
Post
#3145
|
![]() Membru Group: Members Posts: 82 Joined: 31 March 10 ![]() |
București-Brașov-București 6,2. Regim de viteză legal, 4 persoane + bagaje.
|
--------------------
renault
megane 2
2007 - Privilege megane 1.6 16V
|
|
qwertyuiop |
![]()
Post
#3146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 22 March 09 From: Buc ![]() |
nu iti bati joc de masina daca schimbi la 2800-3000 rpm , parerea mea de nespecialist , si legat de mersul subturat am vb din experienta - eu vreo 2 ani am fost plecat , a mers taicamiu cu masina , mers subturat , schimbat pana in 2500 rpm , in conditiile descrise de tine , acum vreo 2 luni la revizie mecanicul mi-a recomandat sa nu mai merg ca "bosorogii" pt ca valva egr era plina de ulei , mi-a recomandat sa schimb la peste 2500 rpm , si sa nu merg sub 2000 rpm ,
si am mersi si cu masina fara turometru iar rugozitatea imbracamintii asfaltice este in mod indubitabil un factor esential in acest complex de factori care stabilesc acest consum ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#3147
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
qwertyuiop, tu ai motorizare diesel, nu?
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
qwertyuiop |
![]()
Post
#3148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 22 March 09 From: Buc ![]() |
1.6 diesel
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#3149
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Și atunci de ce aduni mere cu pere?
Antevorbitorii tăi "se răfuiesc" pe metode de exploatare a benzinarelor ![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#3150
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(qwertyuiop @ 23 Mar 2013, 21:40) nu iti bati joc de masina daca schimbi la 2800-3000 rpm , parerea mea de nespecialist , si legat de mersul subturat am vb din experienta - eu vreo 2 ani am fost plecat , a mers taicamiu cu masina , mers subturat , schimbat pana in 2500 rpm , in conditiile descrise de tine , acum vreo 2 luni la revizie mecanicul mi-a recomandat sa nu mai merg ca "bosorogii" pt ca valva egr era plina de ulei , mi-a recomandat sa schimb la peste 2500 rpm , si sa nu merg sub 2000 rpm , si am mersi si cu masina fara turometru iar rugozitatea imbracamintii asfaltice este in mod indubitabil un factor esential in acest complex de factori care stabilesc acest consum ![]() Valva de admisie de cînd n-a fost curățată? Dacă e mult ulei pe acolo înseamnă că ți s-a pus prea mult ulei în baie și se aruncă unde nu trebuie. Mie nici un mecanic nu mi-a recomandat nimic de cînd e mașina pt că vreo doi din ei aveau Renault, unul Laguna 1,6 iar celălat RM II 1,6 și ambii aveau 40,42 de ani precum și minim 15 ani de experiență în zona Renault. Curățarea valvei se recomandă pt că altfel depunerile ar putea obtura marginile și vclapeta nu s-ar mai putea închide suficient, ca să nu mai spun că strică "curgerea aerului" pe acolo. Mecanicul tău poate recomanda orice dar nu știe că indiferent de regimul de funcționare gazele recirculate se culeg din carter și ele apar și cînd motorul e noi și cînd e vachi, și la turație mică și la cea mare... Nu trebuie să fii specialiszt ci doar să fii curios și să te informezi/instruiești. E adevărat că dacă nu ai aptitudini tehnice ți se poate "povesti" orice. Ca să nu uit, "omorîtul motorului" nu are legătură cu gazele recirculate și aruncate lîngă valva ci cu alegerea treptelor și regimurilor nepotrivite de funcționare. <span class='edit'>23 Mar 2013, 22:06:</span> QUOTE(qwertyuiop @ 23 Mar 2013, 21:48) Prietene, ești atehnic și nu știu ce troll ești pe aici! Renault nu fabrică RM II cu motor de 1,6 Diesel! Uite, mai studiază pe aici: http://www.la-service.ro/bucuresti/noutati/read/egr This post has been edited by jenka.e: 23 Mar 2013, 22:08 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 10:47 |