Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ABS la Clio

EL_BGD
post 24 Nov 2005, 14:04
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




pai daca doar una se blocheaza (cea de pe gura de canal), iar cealalta franeaza normal....computeru' nu cred ca le citeste pe ambele blocate, decat daca chiar sunt.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 24 Nov 2005, 14:21
Post #32


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Cred ca modalitatea in care actioneaza ABS-ul va va lamuri:
1. la franare se analizeaza continuu vitezele de rotatie ale rotilor,
2. atunci cand o roata tinde sa se roteasca mai incet decat roata care se invarte cel mai repede (aici computerul tine cont si de posibilitatea ca rotile de pe o parte sa se roteasca mai repede decat celelalte 2 datorita rularii in curba, dar controleaza exact aceasta marja de posibilitate), ABS deblocheaza frana de pe roata respectiva pentru un interval foarte scurt de timp, pana cand ea reajunge la viteza de rotatie a rotii etalon (cea cu viteza cea mai mare), dupa care lasa din nou frana sa actioneze si revine la pct. 1

La franare insotita de activarea ABS, scartiitul rotilor este prezent, dar pe intervale foarte scurte de timp (doar primul dintre acestea fiind in general sesizat auditiv de catre sofer). O analiza atenta a suprafetei pe care s-a franat va releva totusi existenta a mai multe astfel de foarte mici "patinari", dintre care prima este cea mai vizibila. Chiar si la o masina care franeaza cu ABS, un expert tehnic poate determina de la ce distanta a fost actionata frana (desi lipsesc darele clasice de cauciuc pe asfalt).

Marea hiba a ABS ramane ca blocarea tuturor rotilor in acelasi timp (si urmand aceeasi curba de decelerare - greu de obtinut, dar nu imposibil), care este interpretata eronat ca oprire completa a masinii, ceea ce determina neactivarea ABS-ului, deci franele raman blocate, iar masina aluneca sanie. Modelele foarte noi si scumpe de ABS contracareaza partial aceasta hiba de proiectare prin utilizarea unui senzor suplimentar de miscare cu mercur, care sa indice daca masina chiar s-a oprit (viteza = 0), dar nici acest senzor nu este capabil sa ofere informatii exacte la viteze mici.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dya
post 24 Nov 2005, 14:30
Post #33


Membru fost gras


Group: Members
Posts: 386
Joined: 25 August 05




Tudor, nu am inteles, ce vrei sa spui cu marea hiba a ABS ca raman rotile blocate?
Adica dupa ce ai franat mai multa vreme si apoi iei piciorul de pe pedala de frana rotile raman blocate in continuare?
Scuze, chiar nu am priceput din ce ai explicat, poti sa mai explici o data?
Multumesc.


--------------------
Nissan Qashqai 2008 1.5dCI 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 24 Nov 2005, 14:53
Post #34


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Pe exemplu:
E gheata mare pe jos, pui frana brusca, rotile se blocheaza toate si in exact acelasi timp + mod (curba de decelerare), pentru o fractiune de secunda masina aluneca sanie ...

... aici ar trebui sa intervina ABS-ul, care sa elibereze franele de pe cele 4 roti si apoi sa sa incerce o noua franare ...

... dar cea mai rapida roata se invarte cu 0 rpm, la fel ca si celelalte 3, ceea ce in mintea ABS-ului inseamna masina s-a oprit (viteza = 0 km/h), deci nu este cazul sa deblocheze frana, astfel ca masina, care in realitate nu s-a oprit ci aluneca sanie, va continua sa alunece sanie, cu toate cele 4 roti blocate, exact situatia pentru evitarea careia s-a inventat si exista ABS-ul.
Sper ca acum e limpede.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 Nov 2005, 14:56
Post #35


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




QUOTE(Tudor @ Nov 24 2005, 03:53 PM)
Pe exemplu:
E gheata mare pe jos, pui frana brusca, rotile se blocheaza toate si in exact acelasi timp + mod (curba de decelerare), pentru o fractiune de secunda masina aluneca sanie ...

Asta e teorie sau practica ? ... ca la masinuta mea nu am reusit asa ceva niciodata ... oricat de gheata zapada era pe jos tot ma masa pedala de frana in talpa ... biggrin.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dya
post 24 Nov 2005, 14:59
Post #36


Membru fost gras


Group: Members
Posts: 386
Joined: 25 August 05




pentru mine e clar, multumesc Tudor


--------------------
Nissan Qashqai 2008 1.5dCI 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vardan1110
post 24 Nov 2005, 15:26
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 23 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Race @ Nov 18 2005, 03:42 PM)
Eu ma intreb de ce v-ati mai luat ABS pe masini,daca tot e asa prost.Vad ca toate geniile condusului si fizicii s-au adunat aici.Hai sa facem o incercare:mergem pe zapada sau ploaie,stabilim un loc,o viteza,si linie de la care franam.Eu promit ca nu o sa fac altceva decat bag frana in podea.Cel care accepta provocarea poate face ce vrea,fara a trage frana de mana.Sa vedem care opreste mai repede...Makinenilor !

lol
Dnule race, tu atotstiutorul tu care zici de noi ca ne-am adunat aicea ca sa comentam despre ABS. Zine, o zine tu, cum e cu contrazisul tuturor specialistilor care au pus pe masini ABS-ul si afirma ca e o frana mult mai sigura decat cea comuna. VREI SA FACI TEST ZICI: mai bine te uiti pe net k s-au facut o gramada de teste de catre specialisti.Crezi tu ca esti mai destept ca ei? Poate masina ta e altfel poate a ta franeaza singura poate ca nu tre nici sa apesi pedala de frana.TOTUSI DACA TI MORTIS FACEM SI ACEST TEST (eu ma ofer) si promit ca nu am o masina cu un super abs ci un abs obisnuit Bafta


--------------------
Renault Clio 2001 dec Symbol
Nu e clio breun bolid ceva dar E MASHINUTZA MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valiusbug
post 24 Nov 2005, 18:19
Post #38


posesor reno


Group: Members
Posts: 105
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




hmmm... vardan - cred ca ai inteles gresit postul lui Race - mai uita-te o data la masina din semnatura lui... blink.gif


--------------------
renault clio symbol 1,4 8v 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_linu
post 25 Nov 2005, 21:44
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 13 September 04
From: Cluj-Napoca




Uite ce se spune pe site-ul inventatorului acestui sistem (ABS) - Robert Bosch, despre senzorii care masoara viteza de rotire a rotilor:

"Wheel speed sensor

The ECU uses the signals from the wheel-speed sensors to compute the speeds of the wheels. Two different operating principles are used: passive (inductive) and active (Hall) speed sensors. Active sensors are becoming more and more widespread. They use a magnetic field for the contactless detection of the wheel speed and are capable of recognizing the direction of rotation as well as a standstill"


--------------------
... parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vardan1110
post 25 Nov 2005, 22:10
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 23 November 05
From: Bucuresti




Sorry acum am vazut imi pare rau Scuzati-ma si nu va suparati


--------------------
Renault Clio 2001 dec Symbol
Nu e clio breun bolid ceva dar E MASHINUTZA MEA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 25 Nov 2005, 23:08
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




QUOTE(Tudor @ Nov 24 2005, 02:21 PM)

Marea hiba a ABS ramane ca blocarea tuturor rotilor in acelasi timp (si urmand aceeasi curba de decelerare - greu de obtinut, dar nu imposibil), care este interpretata eronat ca oprire completa a masinii, ceea ce determina neactivarea ABS-ului, deci franele raman blocate, iar masina aluneca sanie. Modelele foarte noi si scumpe de ABS contracareaza partial aceasta hiba de proiectare prin utilizarea unui senzor suplimentar de miscare cu mercur, care sa indice daca masina chiar s-a oprit (viteza = 0), dar nici acest senzor nu este capabil sa ofere informatii exacte la viteze mici.

asa ceva tre sa recunosc ca nu am mai auzit pana acum ! e in toate un inceput ! in traducere libera insemna ca pe gheata vei putea obtine o decelerare colosala intr-un timp infinitezimal ! absul nu o va percepe desi caderea de viteza de la 30 kmh de exeplu la 0 se va face in 0.000000000000000001 secunde ? si mai mult de atat se vor opri toate rotile prietene cu tot respectul dar nu stiu unde ai vazut sau auzit tu chestia asta ! sunt foarte curios si te rog chiar sa argumentezi ! mi sincer mi se pare ca este imposibila !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 25 Nov 2005, 23:40
Post #42


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




@Sorin: am spus (cat am putut de clar, dar se pare ca nu destul) ca rotile se blocheaza, nu masina. Pe gheata, rotile se pot bloca foarte usor. Cand m-am referit la curba de decelerare, m-am referit la curba de decelerare a vitezei de rotatie a rotilor, nu la curba de decelerare a masinii. Poate nu am fost destul de limpede.
ABS-ul analizeaza viteza de rotatie a rotilor, comparand intre valorile inregistrate pe fiecare roata. Nu conteaza cat de repede sau de incet se blocheaza rotile. Daca toate 4 o fac concomitent si in acelasi fel (la toate momentele intermediare de citire a valorilor vitezelor de rotatie, intre momentul actionarii franei si momentul in care toate 4 rotile nu ve mai invart, vitezele de rotatie sunt identice), ABS-ul nu se activeaza.

Ca sa fiu si mai clar, dau un exemplu dus la extrem: daca va aflati in masina ancorata pe o platforma de transport autoturisme ce se deplaseaza cu o viteza de 10 km/h, aveti motorul masinii dvs. pornit si frana calcata (si in mod evident masina dvs. sta nemiscata pe platforma), credeti ca exista vreun senzor care sa activeze ABS de pe masina dvs., tinand cont de faptul ca in realitate si masina dvs. se deplaseaza in spatiu cu aceeasi viteza de 10 km/h (ca parte a ansamblului platforma - masina transportata)?
(Nu vreau sa fac bascalie de nimeni, daca cineva se simte ofensat imi cer scuze)

@Andrei: am spus ca e putin probabil, dar crede-ma ca e posibil. Eu am patit-o de 2 ori: o data cu un Volvo 850 si o data cu primul Renault Clio detinut. Este posibil ca, obisnuita de pe Dacie, ca in astfel de cazuri "sa faci pedala" (cine a avut Dacia stie despre ce vorbesc, un fel de "ABS manual") sa te ajute sa actionezi foarte rapid si foarte util intr-o situatie similara, fara sa-ti dai seama ce s-a intamplat in realitate (poate ca nici eu n'as fi bagat de seama, daca prima data cand am patit-o nu as fi avut in dreapta un mecanic cu foarte multa experienta, care mi-a atras atentia asupra fenomenului; experienta a fost foarte neplacuta: eram la inceput de iarna pe autostrada spre Pitesti, exact pe podul peste Arges, aveam cam multa viteza, am vazut masini busite in fata, am franat brusc, pe jos era sticla, ABS-ul nu s-a activat, am rulat sanie si am avut norocul chior sa ma stecor la milimetru printre masinile oprite; pana la Arges si dupa aceea drumul a fost curat fara gheata, doar acolo se formase gheata de la umiditatea raului, am aflat apoi ca asta se intampla frecvent; si acum "imi mai tremura genunchi" cand imi amintesc, ca atunci a trebuit sa-l las pe cel din dreapta sa conduca mai departe).


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 26 Nov 2005, 20:09
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




nu stiu de unde ai scoso pe asta cu masina ! ideea se referea la roti ! masina este evident ca nu se va opri ! CONCLUZIE : este aberant din punct de vedere al fizicii Newtoniene aplicate sa poti spune ca roata unui autovehicul va trece de la o viteza unghiulara mare la viteza zero instanteneu ! exista o variatie anormala in curba decelerarii ! ea va avea o panta de gen tangenta de 89.999 daca vrei dar variatia asta brusca va fi inregistrata de un abs functional si de calitate iar rotile nu se vor bloca ! daca e asa cum zici tu ar trebui sa fie tangenta de 90 ! incerca sa calculezi tangenta de 90 sa vezi ce obtii !

un ABS defect poate face ceea ce zici tu ( desi imi vine greu a crede) !

PS : poate imi spui si mie totusi unde am scris eu ca masina se opreste pt ca am impresia ca nu citesti cu atentie posturile si dai raspunsuri la misto !

This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 17:06


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 28 Nov 2005, 11:43
Post #44


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Sorin, chiar nu raspund la misto (poti sa verifici toate posturile scrise de mine pe forum). Imi cer scuze daca prin ce am scris te-ai simtit luat la misto. Nu asta a fost intentia mea.
Sunt perfect de acord cu tine ca o roata nu poate trece de la o viteza unghiulara mare la viteza 0 intr-o fractiune extrem de mica de timp. Eu nici nu am ridicat aceasta problema. Am afirmat ca, asa cum la franare se poate bloca o roata, exista o probabilitate redusa sa se blocheze toate 4. In plus, exista o probabilitate si mai redusa ca toate cele 4 roti sa se blocheze in acelasi mod. In acest caz apare pacalirea ABS-ului. Nu am analizat nicicum in cat timp se blocheaza rotile, cat de repede decelereaza ele, ci doar daca curba de decelerare este aceeasi pentru toate 4, m-am referit la blocarea tuturor 4 concomitent si in acelasi mod.
Desi eu nu am gasit vreo sursa in care sa citesc asta, este posibil ca ABS-urile actuale sa analizeze si variatia de viteza unghiulara a rotilor, pentru a depista decelerarile nenaturale, dar si aceasta tehnologie, desi aduce un plus inportant, tot nu poate furniza ABS-ului o informatie vitala: atunci cand toate rotile au viteza 0, masina sta pe loc sau inca se mai afla in miscare?


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 28 Nov 2005, 20:39
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




revin : pt curbe de decelerare mai mari deca normalul nu se blocheaza rotile ! indiferent de megacoincidentele intre roti ! una sau 4 vor obtine aceeasi decelerare imposibila fizic si deci abs-ul va sesiza aceasta !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chrome
post 9 Oct 2006, 11:57
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 24 October 05




Astazi am tras o mare sperietura pentru ca eram sa fac accident la 20 de ora cu 8m spatiu de franare. Pe scurt am iesit de pe o strada desfundata intrand pe o zona cu asfalt. In zona intersectiei, pe vreo 10 m erau urme de noroi/mazga. Eu dau sa accelerez fix cand cel din fata pune frana. Eram in 1-a si aveam probabil in jur de 20-30 de ora. Calc frana. Intra ABS-ul masina isi continua drumul spre fundul celui din fata. Calc cu putere pedala. ABS-ul in continuare scadea presiunea in sistemul de franare. Ajung cu pedala la fund, masina inca nu se oprise. Intr-un final se opreste la 10 cm de fundul celui din fata. Eu am ramas blocat. Inclusiv cu piciorul pe frana. Desi masina se oprise, ABS-ul caraia de zor. Eliberez pedala, se opreste din carait. Uimit ma uit in spate. Am parcurs 8m sanie desi in mod normal probabil ca in 2-3 m ma opream cu toata mazga de acolo. Am franat si pe nisip fara ABS si nu m-am dus sanie ca azi cu ABS cu tot wacko.gif Nu prea inteleg ce s-a intamplat. Tudor a zis in posturile de mai sus ca daca se blocheaza simultan toate cele 4 roti, se opreste interventia ABS-ul. La mine nu. Are asta o problema?. Am mai patit de 2 ori pe suprafete alunecoase si e tare naspa sa ramai fara frana la viteza mica. Am mai condus si alte masini cu ABS sau fara dar nu mi s-a intamplat niciodata sa nu se opreasca masina in situatii atat de simple. E defect de conceptie sau are al meu ceva. A mai patit cineva la fel?


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 9 Oct 2006, 12:29
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Daca tot erai in viteza 1 la 20 km/h puteai pur si simplu sa ridici picioru de pe acceleratie ca viteza scadea brusc, chiar daca nu se oprea masina dar la mine frana de motor in viteza 1 ma "da in nas" ca sa zic asa.

Se mai intampla ca ABS-ul sa faca figuri la viteze mici si pe aderenta mica, desi mie nu mi s-a intamplat niciodata dar am mai auzit la altii.

This post has been edited by diesel_power: 9 Oct 2006, 12:31


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihye
post 9 Oct 2006, 12:36
Post #48


  


Group: Members
Posts: 316
Joined: 4 May 06
From: TM




La viteze mai mici masina incarca puntea fata mai putin, mai sunt si cauciucurile care pot fi uzate sau slabe. Daca sunt GT 2 sa vezi la iarna...


--------------------
 Fiat GP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chrome
post 9 Oct 2006, 13:01
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 24 October 05




Faza cu frana de motor e buna insa n-am avut timp asa de mare de reactie. Mi-am amintit doar sa calc cu putere frana cand mi-am dat seama ca a incepe sa se slabeasca. Faza dura e ca am ajuns pana la podea cu ea.

Anvelope sunt GT2 dar nu sunt uzate. Iarna trecuta am avut de iarna pe fata si pe spate astea si au fost ok.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
disperat
post 9 Oct 2006, 13:27
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 29 September 06




Am avut si eu cateva experiente cu ABS-ul. Iata care ar fi concluziile mele: pe asfalt uscat impresia a fost ca masina franeaza f bine in conditii de urgenta insa vibratiile care se simt sunt foarte neplacute. In conditii de iarna, la viteza mica, apasarea puternica a franei duce la ... nimic (parerea mea). E ca si cum nu ai avea frana deloc. Adica calc frana, rotile se blocheaza, ABS-ul le da drumul, iar se blocheaza si tot asa. Nu tipati la mine, asta e impresia mea. E adevarat, masina nu derapeaza, dar nici nu franeaza. Cred ca in unele situatii ar fi mai eficienta blocarea rotilor astfel incat cauciucul sa-si "faca loc" prin gheata, polei sau noroi pana la asfalt. Dapa cateva experiente neplacute legate de ABS eram hotarat sa ma duc la Service si sa le zic sa-l dezactiveze. Pana la urma n-am mai facut-o. Deci in concluzie e bun ABS-ul dar nu intotdeauna.


--------------------
Renault Clio Symbol 2002 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 10 Oct 2006, 13:25
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Pe zapada/asfalt umed sau alte situatii in care aderenta e redusa mi se pare mai bine cu ABS decat fara, masina franeaza, nu se intampla sa lipseasca cu desavarsire frana. E adevarat ca intra ABS-ul mai repede dar masina franeaza binisor. Oricum in asemenea situatii e musai de folosit frana de motor la viteze mai mari iar frana de serviciu la viteze mai mici.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario8119
post 10 Oct 2006, 16:55
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 17 April 06




Concluzii :
Pt sorinV .... ca si Tudor dau si eu un exemplu dus la extrem : Masina se adla suspendata (sa zicem pe un elevator sau orice altceva) pornesti masina ... ii dai a 5 -a (chestia asta am facut-o la dacie....pt km multi...consum mic....stiu doar cei cu benzinca trasa din rezervor etc...nu conteaza asta ) si aici vorind despre o masina cu ABS. .... sa spunem ca vrei sa opresti invartirea rotilor....calci frana....din cate spune sorinV inseaman ca ar proni abs...deoarece rotile s-ar oppri instant (chiar se opersc instant) si tot sorin spune ca abs ar trebui sa observe ca masina s-a oprit brusc de la 180 km/h la 0 .... si sa porneasca ABS.... blink.gif IN NICI UN CAZ! . Sunt perfect de acord cu tudor.... pe ABS nu il intereseaza ca roata s-a oprit in 0.00000000000001 secunde ci il intere4seza viteza unei roti fata de cea mai "rapida" roata (roata etalon) . Dc diferenta este 0 ...(ca si in cazul dus de mine la extrem) at. ABS considera ca masina sta pe loc....si nu mai intervine
Pt Tudor ... partea cu "hiba"....nu mi se pare a fi chiar o hiba....deoarece in cazurile acestea rare masina cu ABS se trensforma intr-o masina fara ABS....nu mai rau...deci nu e un dezavantaj fata de o masina fara ABS....si bineinteles ca are si o solutie....care am invatat-o totzi de la masinile fara ABS (mai exact batrana Dacie) si anume : pedala frate.... sunt poate peste 90% sanese ca daca iei picorul de pe pedala si apesi incodata brusc sa nu se mai blocheze toate 4 concomitent...si sa intervina ABS.

Cu speranta ca nu v-am deranjat si plictisit......va urez mult succes...si cat mai putine situatii "fara ABS" (fara franari bruste vreau sa zic... nu fara sa intervina ABS)


--------------------
Renault Clio 2006 1.5 DCi
Renaul Clio Symbol Fidji 1.5 DCi, 80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 10 Oct 2006, 17:56
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Din proprie experienta (5-6 cazuri, din care 2 memoriale - am avut emotii ca nu se va opri la timp Micutza) pot afirma ca ABS-ul e un mare plus pentru siguranta pasagerilor, si nu numai.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 11 Oct 2006, 08:29
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




@Mario8119 "cazul dus de tine la extrem" nu e bun deloc. Daca ridici masina pe elevator sau faci ce vrei tu cu ea astfel incat sa se invarta rotile fata si spatele sta pe loc, ABS-ul se va dezactiva si ti se aprinde in bord martorul ABS. El considera ca exista un defect in sistemul ABS de vreme ce sesizeaza miscare doar la o roata sau 2 si la restul nu. Chestia mi s-a intamplat mie iarna cand mi s-au blocat rotile spate si am plecat cu ele taras... Revenind la utilitatea ABS, eu sunt foarte incantat de el, pe carosabil ud m-a salvat dintr-o situatie din care o fractiune de secunda eram convins ca nu am cum sa ies fara sa lovesc masina. Chiar stateam si nu imi venea sa cred ca nu am lovit nimic. In schimb iarna... trebuie sa fii extrem de precaut, si eu am sesizat ca nu ai pic de frana pe zapada/ gheata.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 11 Oct 2006, 09:34
Post #55


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




Bineinteles ca sistemul ABS este un plus pentru orice masina. Si probabil in 99% din cazuri chiar ajuta la scurtarea distantei de franare.
Dar, exista si exceptii, ca in orice caz si la orice sistem. O chestie pe care o patesc relativ frecvent cu Megane-ul mai ales (nissanul este mai greu si mai "asezat" ) este franatul pe suprafete denivelate, la viteze mici. Se intampla ca o roata sa sara de pe sosea (sa piarda aderenta) situatie interpretata de sistem ca un caz de actionare a ABS-ului. Rezultatul....poate fi infiptul in dosul celui din fata...daca nu esti pe faza. Nu te astepti, franezi lejer, pentru ca viteza pe care o ai nu necesita o franare mai puternica. Si te trezesti la 2..3 m in spatele celuilalt cu ABS-ul activat complet aiurea. Daca nu esti pe faza...ti-o furi. De obicei scap tot cu asa numita pedala. Dar un sofer mai neexperimentat are sanse foarte mari sa si-o ia


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chrome
post 11 Oct 2006, 17:57
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 24 October 05




Sa revin si eu cu problema mea. Prin urmare este normal sa imi caraie pompa de ABS chiar si dupa oprirea masinii atat timp cat nu am eliberat pedala? Plus ca daca am ajuns pana la fund cu pedala cum se mai face presiune in sistem, atata timp cat si in carte scrie ca daca intra ABS-ul pedala se apasa cu putere? Sunt in ceata.

A, si ca sa nu se inteleaga altceva, ABS e f folositor la viteze mai mari.

This post has been edited by Chrome: 11 Oct 2006, 17:58


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_rotty
post 8 Dec 2006, 16:14
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 July 06




scuze am citit putin in graba si poate am omis vre-un post referitor la ceea ce urmeaza sa va spun. la o frana mai brusca ce-i drept pe o suprafata destul de alunecoasa a intrat abs-ul in functiune, a tremurat puternic pedala, si-a facut treaba dar odata cu trepidatiile din pedala s-a auzit un carait destul de puternic si sunt sigur ca nu au facut rotzile pe asfalt. nu cunosc bine problema si poate ma lamureste cineva dak e ceva normal sau "asa face toate" sau e o problema numai la mine. ms


--------------------
Renault Symbol Phase 4 EXPRESSION 2006 mpi 1,4 8v - AB 48 ROT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 Dec 2006, 16:20
Post #58


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Mai cauta pe site si citeste putin ... e foarte normal.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renderman
post 13 Dec 2006, 19:12
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 25 February 06




Io am trecut de pe clio pe un matiz, afara incepuse sa ninga, cel din fata mea a fanat, fanez si eu: masina a luat-o pe diagonala, cu rotile blocate. Cu abs nu am patit niciodata asa ceva. Intr-adevar ai impresia ca masina nu franeaza, insa nu vreau sa stiu cum s-ar comporta in momentul acela fara abs... principalul plus nu e in parerea mea distanta de franare ci faptul ca rotile nu pierd aderenta si poti lua de volan stanga-derapta (daca ai unde)


--------------------
Renault Symbol Expression 1.4 8V 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 14 Dec 2006, 11:12
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Asta pentru ca ai apasat pe frana pana s-au blocat rotile. Se intampla la orice masina care nu are ABS. Si eu am trecut de la Clio la matiz de vreo saptamana.

Pe gheata este bine sa franezi la limita blocarii rotilor, la masinile fara ABS, si la limita intrarii ABS-ului, la cele echipate cu asa ceva. Franarea "pedal to the metal" nu este cea mai fericita alegere.
Pentru gheata recomand anvelope de iarna, pentru orice masina, chiar daca are ABS sau nu. Prefer o masina cu anvelope de iarna fara ABS, in locul uneia cu ABS si anvelope de vara. Nu trebuie niciodata sa ajungi sa folosesti ABS-ul, el e doar un back-up.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:38
Dacia