Dacia Bigster, fratele mai mare al lui Duster
![]() ![]() ![]() |
Dacia Bigster, fratele mai mare al lui Duster
GBX |
![]()
Post
#511
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
|
||
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|||
dizzy |
![]()
Post
#512
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.063 Joined: 11 February 04 ![]() |
pe demonstratelea, la benzinar de 1.4T si 140CP merge mai frumos, cuplu bun, elasticitate , mai bine decat 2.0 aspirat
dar, un TD de 2.0 si 140 cp le da clasa ambelor; Ma refer la turisme de genul Passat; This post has been edited by dizzy: 2 Apr 2025, 14:01 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
vallixx |
![]()
Post
#513
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu, este exact invers.
Motorul mare (de cilindree mare), aspirat, care este capabil de cuplu maxim mare, la ture putine poate genera un foarte mic procent din cuplul maxim disponibil, pentru care trebuie sa te duci sus in ture, uzual peste 4000 rpm. In timp ce un motor turbo chiar daca este mic iti poate furniza 100% din cuplu la turatii de sub 2000 rpm. Puterea este cuplul x rpm, deci e fenomenul e acelasi, doar ca mai bagi si turatia in calcule. This post has been edited by vallixx: 2 Apr 2025, 14:07 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#514
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GBX @ 2 Apr 2025, 13:59) @Vallixx Corect, deși nu aș pune în legătură directă (echivalență) cuplul și puterea, dar da, sunt în dependență! Dar hai să ne referim la comportamentul dinamic: Luăm un motor mare, să zicem aspirat, care produce 150 CP. Ala, la turații mici, furnizează o cotă substanțială din acea putere. Adică se traduce în cuplu mare la turații mici. Acum, ne referim la un motor de un litru și puțin, care, cu turbina din dotare, POATE AJUNGE la o putere de 150CP. Booon, doar că acest motor, la turații mici, furnizează doar o fracțiune din putere, adică cuplu mic. Dacă la o mașină de șosea nu e chiar așa enervant, pleacă mai molcom, dar recuperează pe parcurs, dacă ne referim la un SUV, ce poate are de urcat niște dâmburi ori de cărat ceva remorcă, că de aia se numește UTILITY, cam fix acolo unde ai nevoie de cuplu, la manevre cu viteză redusă, nu prea îl ai. Dacă mai ai și o cutie automată "isteață"... literalmente toate motoarele turbo aspirate downsized au cuplu maxim la 1500-1800 rpm..... In special cel citata mai dvreme.... Nu te ocupi cu asta dar nici nu te pricepi. 2 Apr 2025, 14:07: QUOTE(wolfin @ 2 Apr 2025, 13:53) si traducerea...una e sa urci dealul cu 1500 r/min..si alta cu 3.500...cu piciorul pe ambreaj sa nu moara caii ![]() jimny urca dealul la 4000 rpm si 10 km/h...... fara picior pe ambreiaj. Inda o data, transmisia facea diferneta nu motorul. This post has been edited by einstein1984: 2 Apr 2025, 14:07 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
GBX |
![]()
Post
#515
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Ce să zic... Am avut Opel Record de 2.2 litri, aspirat, sub 80CP, trăgea remorca ca un tractor. Pleca de pe loc fără probleme, incărcat cu gresie si faiantă de frecau aripile spate pe roti și urca dealurile fără probleme, așa încărcat. Dar ajungea la 80km/h după o săptămână (chiar și gol).
În schimb, cu o skoda rapid închiriată, motor de 1 si ceva, benzină, turbo (cred), cu ceva peste 100cai, pleca de pe loc, în rampă relativ mică, de parcă era moartă. This post has been edited by GBX: 2 Apr 2025, 14:12 |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
wolfin |
![]()
Post
#516
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#517
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.340 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
QUOTE(GBX @ 2 Apr 2025, 13:59) @Vallixx Corect, deși nu aș pune în legătură directă (echivalență) cuplul și puterea, dar da, sunt în dependență! Dar hai să ne referim la comportamentul dinamic: Luăm un motor mare, să zicem aspirat, care produce 150 CP. Ala, la turații mici, furnizează o cotă substanțială din acea putere. Adică se traduce în cuplu mare la turații mici. Acum, ne referim la un motor de un litru și puțin, care, cu turbina din dotare, POATE AJUNGE la o putere de 150CP. Booon, doar că acest motor, la turații mici, furnizează doar o fracțiune din putere, adică cuplu mic. Dacă la o mașină de șosea nu e chiar așa enervant, pleacă mai molcom, dar recuperează pe parcurs, dacă ne referim la un SUV, ce poate are de urcat niște dâmburi ori de cărat ceva remorcă, că de aia se numește UTILITY, cam fix acolo unde ai nevoie de cuplu, la manevre cu viteză redusă, nu prea îl ai. Dacă mai ai și o cutie automată "isteață"... Totul depinde de cum este dimensionata turbina si de turatia de Pmax: - o turbina cu inertie redusa face cuplu mare la turatii reduse, dar cuplu nu asa ridicat la turatii mai mari, iar asta se traduce intr-o putere mai mica la, sa zicem, 5000 rpm - turbina cu inertie mai mare, dar si volum mai mare, poate face un cuplu mai mic la turatii reduse (fata de prima varianta), dar la turatii ridicate poate creste cantitatea de aer, implicit cantitatea de carburant, implicit cuplul motor, implicit puterea Turbinele si compresoarele de aer au facut posibila scaderea cilindreei pentru a obtine aceleasi puteri si cupluri motor precum motoarele mai mari. In general, motoarele moderne au turbinele dimensionate pentru a avea atat cuplu motor la turatii scazute, cat si suficienta umplere la turatii ridicate pentru o putere mai mare. De asemenea, comportamentul masinilor depinde si de alti factori decat de cilindree si turbina: cum este reglat motorul, cum este etajata cutia de viteze, ce pierderi sunt pe trenul rulant etc. Pentru o masina moderna, as prefera oricand una turbo, uneia aspirate. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
axabrt |
![]()
Post
#518
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
singurul dezavantaj la motorul turbo pe benzina este fiabilitatea mai mica fata de motoarele mai vechi . Ford pune in mod curent fie 2.7Ecoboost fie 3.0Ecoboost Pe de alta parte avea si 2.0 Diesel, Isuzu are 1.9 Diesel , toyota are si ea un diesel. |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#519
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GBX @ 2 Apr 2025, 14:08) Ce să zic... Am avut Opel Record de 2.2 litri, aspirat, sub 80CP, trăgea remorca ca un tractor. Pleca de pe loc fără probleme, incărcat cu gresie si faiantă de frecau aripile spate pe roti și urca dealurile fără probleme, așa încărcat. Dar ajungea la 80km/h după o săptămână (chiar și gol). În schimb, cu o skoda rapid închiriată, motor de 1 si ceva, benzină, turbo (cred), cu ceva peste 100cai, pleca de pe loc, în rampă relativ mică, de parcă era moartă. Sunt 2 explicatii. 1. Difera cutiile de viteze si etajarea loc. Si cat de grea este fiecare masina. 2. Trebuie vazut cat cuplu (din totalul) disponibil avea Opelul la turatia la care plecai de pe loc (ceea ce e greu sa afli pentru ca fabricantul comunica intotdeauna cuplul maxim) versus cat cuplu avea Skoda la turatia la care plecai de pe loc. Ce pot sa-ti spun e ca daca presupunem ca plecai de pe loc la 2000 rpm, Skoda avea cuplul maxim constructiv, Opelul nu stiu daca avea 50%. Dar 50% din 2.2 aspirat ar fi posibil sa fie mai mult decat cuplul maxim de la 1.0 turbo. QUOTE(cristic1982 @ 2 Apr 2025, 14:12) - turbina cu inertie mai mare, dar si volum mai mare, poate face un cuplu mai mic la turatii reduse (fata de prima varianta), dar la turatii ridicate poate creste cantitatea de aer, implicit cantitatea de carburant, implicit cuplul motor, implicit putereate. Asa este, dar va veni si cu un turbo lag ceva mai pronuntat. Nu stiu cum este turbina de la Megane, dar lag-ul la turatii joase este sesizabil. La inceput, cand am trecut de la motor aspirat la turbo, mi s-a parut destul de deranjant. Acum m-am obisniut, am adaptat un pic si stilul de mers si nu ma mai deranjeaza, dar initial..... This post has been edited by vallixx: 2 Apr 2025, 14:32 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
miki |
![]()
Post
#520
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.210 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2025, 15:05) ... jimny urca dealul la 4000 rpm si 10 km/h...... fara picior pe ambreiaj. Inda o data, transmisia facea diferneta nu motorul. QUOTE(GBX @ 2 Apr 2025, 15:08) Ce să zic... Am avut Opel Record de 2.2 litri, aspirat, sub 80CP, trăgea remorca ca un tractor. ... În schimb, cu o skoda rapid închiriată, motor de 1 si ceva, benzină, turbo (cred), cu ceva peste 100cai, pleca de pe loc, în rampă relativ mică, de parcă era moartă. QUOTE(wolfin @ 2 Apr 2025, 15:10) Deci mereti la TD cu Bipster?! |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
wolfin |
![]()
Post
#521
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
axabrt |
![]()
Post
#522
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
eu mi as lua un jumny
se parcheaza usor, poti sa urci si pe scari cu el |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#523
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(miki @ 2 Apr 2025, 14:24) Era interesant sa ne fi spus colegul care zice ca a mers cu Bipsterul, ce motorizare avea. Evident nu ne va spune pentru ca nu a mers cu el, asa cum nu ne va spune nici despre comportament si zgomot din acelasi motiv. Bipster nu ma tenteaza si clar nu-mi voi lua, dar un TD cu versiunea de 1.8 parca mi-ar placea sa fac. In era 0.9-urilor, 1.0, 1.2 sau 1.33-urilor ....un 1.8 este ![]() This post has been edited by vallixx: 2 Apr 2025, 14:31 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
wolfin |
![]()
Post
#524
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
1.8 e aspirat
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
axabrt |
![]()
Post
#525
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Poate sa ia 2.5 de la Ford. Tot aspirat
Sau de la Toyota. Dar atenție 1.8 ăla e făcut pentru eficiență și nu pentru performanță. Deci în practică și neajutat de sistemul hibrid e mai mort decât un 1.4 de generație veche adicatelea pe vorbe Fiat Punto 1.4 16V MultiAir (105 CP) The 1.8-litre, 4-cylinder model will provide up to 107bhp of power This post has been edited by axabrt: 2 Apr 2025, 14:41 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#526
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.351 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vallixx |
![]()
Post
#527
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu, asa trageam remorca eu cu Dacia 1310 cu cutie in 4.
Nu halea 15 ce-i drept, dar 11-12 cred ca da. @wolfin & axa Mda, stiu ca e aspirat....ma gandeam la asta.....dar totusi....suna sexy 1.8. ![]() This post has been edited by vallixx: 2 Apr 2025, 14:49 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
marksman |
![]()
Post
#528
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.677 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
wolfin |
![]()
Post
#529
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
va intoarceti la clasice
![]() |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
axabrt |
![]()
Post
#530
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
1.8 GTI pe golf 2 e sexi.
Ala de zici tu in nici un caz |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
marksman |
![]()
Post
#531
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.677 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#532
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.180 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
wolfin |
![]()
Post
#533
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
taxe mari la 1.8
1.6 e milfa ![]() |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
GBX |
![]()
Post
#534
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2025, 14:42) Eu spuneam că încărcat peste măsură (în anii 90 nu erau rechini cu dube de transport pe la noi), am cărat mare parte din materialele necesare renovării cu opelul. Uneori, aveam si remorcă. Și mă refer strict la plecarea de pe loc, inclusiv în rampă. Trăgea fără probleme. Consuma destul de mult, e adevărat. Nu era deloc fâșneț, dar de tras, trăgea bine. |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
marksman |
![]()
Post
#535
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.677 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#536
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.063 Joined: 11 February 04 ![]() |
1.8 de pe GTI nu avea mai mult de 115CP;
Dar era cazanul mai mic si mai usor |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
marksman |
![]()
Post
#537
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.677 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Păi Polo de azi e de dimensiunile Golfului de atunci.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#538
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.063 Joined: 11 February 04 ![]() |
e chiar mai mare Polo si greutatea e clar mai mare cu vreo 200-400 kg
; |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
axabrt |
![]()
Post
#539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.960 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
YRX |
![]()
Post
#540
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da' de ca comparati voi 1,xx turbo cu 1,xx aspirat in 3, 4 cilindri. Comparati 1 litru si ceva turbo cu 440 cu in, sau cu 427,7 cu in....
/ Ramai prost cand apas pa' NOS /... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 10:51 |