Probleme acumulator
![]() ![]() ![]() |
Probleme acumulator
Gil26 |
![]()
Post
#301
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|||
hspinache |
![]()
Post
#302
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Am studiat valoare tensiune de incarcare si am constatat ca dupa pornire , la inceput tensiunea este 14.8v . apoi dupa un timp , coboara la 13.5 , unde ramine pina la oprire . Nu stiu de ce exista acesta varianta ,dar am senzatia ca nu prea poate sa incarce bateria . Nu am ideie cu ce valoare curent incarca la acesta tensiune de incarcare . Se poate face ceva ?
This post has been edited by hspinache: 22 Jan 2021, 18:37 |
--------------------
Ren
-
-
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
S-a mai discutat, asa fac toate, nu e nici o problema, asa trebuie sa fie.
|
--------------------
.
.
.
|
|
clau166 |
![]()
Post
#304
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
O prima mare diferenta intre efb/agm si baterie standard e tipul de incarcare. In timp ce la bateria standard alternatorul produce constant curent si e mentinuta o tensiune 13,5 volti dupa ce bateria e incarcata la cele dotate din fabrica cu baterie efb/agm poti avea surpriza ca alternatorul sa fie complet deconectat si comandat sa nu incarce deloc. Daca ai baterie AGM si o schimbi fizic cu una standard vei uza mult mai rapid bateria standard din cauza ciclurilor limitate de descarcare si al adancimii de descarcare permise de o baterie standard.
@Gil26 Din graficul nr 2 de mai sus cu puterea debitata de alternator se pot observa destule momente cand puterea depaseste 2200-2400w si tinand cont de o tensiune de aprox 15volti putem concluziona ca alternatorul poate debita 160-170amperi. Presupun ca pe masina ta ca si pe a mea nu ai alternator mai puternic de 130amperi. Pot presupune ca e suprasolicitat alternatorul pe perioade scurte de timp ? In cazul acesta o baterie descarcata profund sau chiar uzata ma gandesc ca ar prelungi perioada de suprasolicitare a alternatorului. La masina mea am vazut maxim vreo 3000w. Am baterie veche si intreb doar in ideea sa nu cumva ca eu fara sa vreau sa afectez fiabilitatea alternatorului folosind o baterie veche care totusi porneste bine chiar si la -10 grade. Nu am avut posibilitatea sa monitorizez incarcarea bateriei dar ar fi interesant daca se poate face usor. This post has been edited by clau166: 22 Jan 2021, 19:54 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#305
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
@ clau166, exact asta am scris si exemplificat prin incarcarea pilotata in timp (vezi alura graficelor) a bateriei EFB (in cazul meu). Apoi bine ca softul si ”hardul” masinii mele, ale tale si cat si a altor colegi nu ”tin cont” de aceste ”calcule”. La prima presupunere alternatorul este de 150A, la a doua nu este "suprasolicitat", iar daca tot doresti sa ”observi” poti vedea si celelalte valori mai ales sarcina alternatorului in acele foarte scurte perioade de timp (si mai pot extrage alti cativa parametri referitori la incarcarea pilotata dar consider ca nu are rost).
Referitor la bateria veche si fiabilitatea alternatorului tau ar fi bine daca ai monitoriza aceste valori (plus alte cateva), iar daca le si interpretezi corect atunci te poti lamuri foarte usor. Dar la fel ca si in celelalte cazuri de ”probleme” pe care le-ai semnalat grija insa ca unele valori sunt citite direct (iar asta trebuie facuta conform) iar altele sunt calculate\interpolate (si valorile\formulele din diagnoza pot sa fie diferite de ceea ce presupunem credem sau "calculam" noi, pot da exemple destule). Toate cele bune! PS: doar ca info, o formula este: PutereAlternator "PR1029", "222057", "10*(A*256 + B )", "0", "0", "W", "7E0" si mnemonicul DID_$2057, 16 bits, 2 bytes, scala 1, increment 10, unitate W This post has been edited by Gil26: 23 Jan 2021, 00:26 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
hspinache |
![]()
Post
#306
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Da , am inteles ca incarcare cu 13.5 v este normal . Dar:
- cit trebuie sa mergem dupa o pornire ca sa se incarce la loc ; teoretic ce curent de incarcare ar avea cu 13.5v ? - putem , fara sa ne dam seama , sa degradam bateria prematur ? As fi vrut sa achizitionez o baterie tip EFB , desi nu am sistem start-stop , dar nu stiu daca se va incarca . Nu am gasit clar care sint regulile cerute la incarcare pentru o astfel de baterie . This post has been edited by hspinache: 24 Jan 2021, 13:00 |
--------------------
Ren
-
-
|
|
clau166 |
![]()
Post
#307
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 29 May 10 From: Arges ![]() |
Daca montezi baterie efb in locul celei standard cea efb va sta ca sefa. E conceputa pentru regimuri mai stricte de folosire si chiar sa tina toata electronica masinii fara pic de curent de la alternator pentru perioade scurte. Una efb montata in locul celei standard va primi permanent curent si va sta in float deci ii va lungi perioada de viata functionand intr-un regim lejer fata de cum a fost proiectata.
Nu poti degrada prematur bateria pentru ca la pornire motor bateria e incarcata cu tensiune mare. Nu poti alege sa ii furnizezi 13,5 volti. Scade ea la 13,5 abia dupa ce e incarcata. Deci dupa cum vezi n-ai cum sa o uzezi pentru ca atata timp cat e descarcata calculatorul masinii are program sa o incarce pe ea cu prioritate. Bateria efb se incarca fara probleme. Are aproximativ aceeasi tensiune. Nu va exista nicio problema de incarcare atata timp cat nu cumperi capacitate dubla si tai locasul bateriei sa incapa una de capacitate dubla. Daca iti cumperi o bricheta de masina cu afisaj voltmetru vei vedea variatia tensiunii mai usor. In principiu poti vedea acolo cand incarcarea scade de la 14,6-14,8 volti spre 13,5-13,8 Volti. Atunci poti considera ca ai incarcat bateria. Incarcarea unei baterii depinde de temperatura exterioara si de consumatorii de pe masina dar si de capacitatea bateriei. Pe timp de iarna necesita mai mult timp pentru incarcare pentru ca si consumatorii sunt mai multi. This post has been edited by clau166: 25 Jan 2021, 08:15 |
--------------------
Renault
Megane III PH2 1.5 dci K9K 636
2012
|
|
clamba |
![]()
Post
#308
|
Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 8 May 14 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(clau166 @ 25 Jan 2021, 08:13) cand tensiunea scade de la 14,6-14,8 volti spre 13,5-13,8 Volti, atunci poti considera ca ai incarcat bateria. acelasi rationament am si eu, tot voltmetru am. cat despre iarna, cred ca e mai mult curent folosit la pornire decat vara, de asta dureaza mai mult pana scade tensiunea din instalatie. alternatorul are suficienta putere sa si incarce acumulatorul in cel mai scurt timp cat si sa sustina toata electrica/electronica. mai sus se vehicula 150A. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer K9K 836
2013 ex Renault Twingo D4F 702 2002
ex Corsa C Z14XEP 2005 |
|
hspinache |
![]()
Post
#309
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Doua baterii , mi s-au degradat prematur , adica dupa 18-20 luni . Din acesta cauza , incerc sa ma lamuresc si m-am gindit sa echipez cu o baterie efb. Am citit ca sint mai rezistente .
|
--------------------
Ren
-
-
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
problema este in alta parte ... fie au avut acumulatorii o priblema, fie ceva ii distruge ... cu o singura exceptie nu a crapat nici o baterie la mine mai repede de 5 ani ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#311
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Un consumator in standby, gen alarma, poate duce la uzura prematura a bateriei.
Trebuie verificat cu un ampermetru montat in serie intre bornele + si cablul +, ce consum de curent ai cu masina incuiata. Daca este mai mare de 0.01-0.02A, trebuie scoase sigurantele pe rand pana descoperi circuitul pe care ai consumul. Apoi verifici consumatorii de pe acel circuit. Matizul tatalui meu are un consum de 0.03 A din cauza alarmei (bine, si bateria de doar 35Ah) si din aceasta cauza schimba bateriile cam la 2 ani. Dar nu vrea sa renunte la inchiderea centralizata. This post has been edited by Laurentziu83: 26 Jan 2021, 10:31 |
--------------------
.
.
.
|
|
hspinache |
![]()
Post
#312
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Am inteles.
Ce insemna un auto cu multi consumatori electrici in dotare ? Se refera la ceva ce vine din fabricatie sau ceva ce se adauga ulterior ? Si daca merge motorul ce importanta are ? This post has been edited by hspinache: 26 Jan 2021, 16:26 |
--------------------
Ren
-
-
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#313
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cand merge motorul se incarca bateria.
Cand nu mai merge, orice bec aprins din masina consuma bateria. Eu iti recomand sa consulti un electrician, sa-ti verifice instalatia electrica. |
--------------------
.
.
.
|
|
hspinache |
![]()
Post
#314
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Am fost la reprezentanta , verificat , este corect .
Intrebarea am scris-o deoarece , producatorii de baterii , pentru cele mai scumpe variante , din aceasi clasa , au acesta recomnandare , pe care eu nu o inteleg. This post has been edited by hspinache: 29 Jan 2021, 09:14 |
--------------------
Ren
-
-
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#315
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Tare imi e ca s-au rezumat la o verificare cu testerul si atat.
As recomanda sa te duci si la un electrician auto, sa-ti puna ampermetrul intre borne in stand-by. Daca iti spune ceva de incarcare insuficienta, gen 13.4V (asa e gandit sistemul), sa il ignori, ca nu aia e cauza. This post has been edited by Laurentziu83: 29 Jan 2021, 10:47 |
--------------------
.
.
.
|
|
IonutGligan |
![]()
Post
#316
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Salutari, care e diferenta intre bateriile EFB si AGM ?
Care este peste cealalta dpdv calitativ/ durabilitate ? |
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
xmisterx |
![]()
Post
#317
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.662 Joined: 12 October 17 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 Privilege 1.9 dci 120 hp Clio life evo 2019 0.9 75 HP
|
|
IonutGligan |
![]()
Post
#318
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Tot nu stiu care sa o aleg dintre Varta Blue EFB start stop si Varta Silver AGM start stop...
|
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#319
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Rombat EFB sau AGM .. depinde ce ai avut pe masina ..
This post has been edited by cj98czh: 30 Nov 2021, 08:27 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
costas78 |
![]()
Post
#320
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 26 August 20 From: Constanta ![]() |
IonutGligan, masina mea are Varta Silver AGM, asta a pus reprezentanta din Frankfurt inainte sa o cumpar eu. Am factura.
|
--------------------
Renault
Megane 3 K9K 636
Grandtour 1,5dci 110CP 2014
|
|
IonutGligan |
![]()
Post
#321
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Asta mi-a si venit pana la urma... Varta Silver AGM start stop comandata seara si dimineata livrata de emag...
Ce e ciudat ca scrie pe cutie ca expira in 08.11.2022 dar nu gasesc data fabricatiei pe ea... ci doar lotul care scrie ca e ca data expirarii... This post has been edited by IonutGligan: 30 Nov 2021, 17:13 |
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#322
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu sta de multa vreme pe vreun raft ... este ca noua 🤣
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
lupukel |
![]()
Post
#323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 17 December 17 From: Iasi ![]() |
Eu cand mi-am schimbat bateria am cautat oe renault, si am sunat inainte sa comand sa verific data fabricatiei, si pot sa iti zic ca pe astea oe aia scrie. Surpriza a fost sa descopar ca e tot un rombat
![]() Deci consistent cu ce zice colegul, fa-i retur si ia una pe care scrie data fabricatiei nu data expirarii, chiar un rombat ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
2012 1.5 dci 110 CP K9K836
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
de cate ori a trebuit sa cumpar am mers la un centru Rombat .. verifici cand estr fsbricsts, ti-o pun ei sus ... nu ca asts este o pb. dar imi dsu gsrantis pe loc ... si pt. ca sunt singurii din cate stiu care dsu 3 ani garantie si pt. ca au cel mai mic pret .. iau de la ei, dar fiecare cum considera ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Am trecut si eu astazi la a 3a baterie din viata masinii: Caranda Suprema 75Ah
Incape la fix in compartimentul ei, brida de fixare vine perfect pe ea, trebuie doar mutate prinderile bridei de la borna. Ca dimensiuni, conform brosurii, are 278x175x190mm. [attachmentid=1628139809] Bateria veche avea 5 ani, pornea fara probleme, insa nu voiam sa ma lase in concediu cum m-a lasat prima. La cea noua, mi-a transmis montatorul "vedeti ca o sa va lase alternatorul in curand, incarca doar 13.4 volti". I-am explicat ca asa e normal la masina asta, ca asa cum incarca ea au tinut binemersi bateriile 7.5, respectiv 5 ani, in final mi-a trecut 13.8 curent de incarcare acolo. Oricum, ma indoiesc ca voi avea nevoie de garantie la ea. Cea noua a fost 446 de lei. This post has been edited by Laurentziu83: 20 Jun 2022, 18:14 |
--------------------
.
.
.
|
|
hspinache |
![]()
Post
#326
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Cit mergi pe saptamina [in ore]? Cite porniri ? Cit consuma masina in st-by ?
|
--------------------
Ren
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#327
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
si de ce esti asa mandru ca intra la fix, ca doarsunt standardizate marimile in vreo 3 dimensiuni?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#328
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
@hspinache: folosesc masina doar in week-end si pe distante lungi, nu se punea problema sa stau cu ea descarcata. Insa o vreau mai mare pentru ca m-am saturat de mesajele "battery low, start engine" pe care le aveam cu bateria de 55ah daca stateam mai mult cu radioul pornit si motorul oprit sau cand incarcam diverse la camping.
Consumatori in standby nu am, a pornit fara probleme si dupa 6 saptamani cu baterie veche de 5 ani. @einstein: erau discutii cum ca e posibil sa nu incapa bateria in compartimentul dedicat. Fiind insa la un centru Caranda (era cel mai aproape de casa), au putut verifica care e cea mai mare baterie ce incape in compartiment. A intrat fara nici o modificare, gen sa nu mearga puse bridele la loc, etc. |
--------------------
.
.
.
|
|
Valizak |
![]()
Post
#329
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 23 September 21 ![]() |
Exide Agm 70A 560 lei la vrum pe Viilor cu garantie si tot ce trebuie.
|
--------------------
Renault
Megane
2015 Limited 1,5 dci 110cai
|
|
graphine |
![]()
Post
#330
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 6 September 22 ![]() |
A pus cineva baterie AGM in locul uneia EFB? Functioneaza totul normal?
Conform varta, se poate unlocui dar totusi se pare ca exista niste diferente la voltajul de incarcare. Charging_AGM.jpg Charging_Flooded.jpg Nu am masurat inca, dar daca bateria de fabrica EFB este incarcata conform graficului de mai sus, ar fi necesar cresterea voltajului cu 0.4V daca se monteaza o baterie AGM. Exista niste sigurante care pot modifica voltajul citit si au ca efect marirea tensiunii de incarcare, de exemplu https://www.hkbelect.com/product/244-mk3-mi...ompatible-2010/ Nu stiu daca sunt sigure sau compatibile cu renault (este necesara prezenta unei sigurante "alternator sensing"), a incercat cineva? O alta optiune ar fi modificarea parametrilor in DDT, de exemplu: [attachmentid=1628141872] Parametrul C_U_Floating ar putea controla voltajul "float" din graficele de mai sus Din ce am citit pe forum, exista de fabrica baterii AGM pe anumite modele, daca am putea citi si compara valorile cu DDT am putea sa ne dam seama exact ce parametri controleaza voltajul si care sunt diferentele de configuratie intre AGM si EFB. |
--------------------
Renault
Captur
2015
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 09:00 |