Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

nu porneste megane I, electromotor? bendix? relee?

nicuxo
post 12 Sep 2009, 11:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 12 January 08
From: Bucuresti




am o problema care ma innebuneste cand imi e lumea mai draga. ii pun contactul, se sting martorii de la bord, invart cheia iar electromotorul nu cupleaza. doar se aude un click scurt (uneori nici macar acesta). fac aceasta manevra de cateva ori...pana la urma cupleaza si porneste la sfert. care sa fie problema? a mai avut cineva un necaz asemanator? in momentul in care sucesc cheia pe demaror, se opreste radioul, semn ca undeva ajunge curentul dar nu cupleaza.
sunt zile in care aceasta problema nu apare. porneste fara niciun fel de probleme.


--------------------
renault megane II 1,5 DCI 2006 sedan - B 781 KTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 12 Sep 2009, 15:33
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




da jos electromotorul si du-te cu el la un meserias... se rezolva rapid..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicuxo
post 12 Sep 2009, 21:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 12 January 08
From: Bucuresti




daca il dau jos, trebuie sa scot bornele la baterie. nu e nicio problema? am vazut ca este cam "ascuns" si imi e teama sa nu fac vreun scurt.


--------------------
renault megane II 1,5 DCI 2006 sedan - B 781 KTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 12 Sep 2009, 21:57
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Obligatoriu sa le dai jos..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Roby_B
post 12 Sep 2009, 22:16
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 45
Joined: 21 March 09




Simptomul descris de tine se traduce in principiu prin "lipsa curent".

Asta se poate datora mai multor cauze, incepand de la bornele de la baterie care pot fi foarte oxidate si atunci sa nu-si mai poate indeplini corect functia, baterie dusa (nu cred ca e cazul tau, pt ca ai zis ca sunt momente in care porneste) sau in cel mai rau caz electromotorul.

Inainte sa demontezi electromotorul verifica starea bornelor si daca e nevoie inlocuieste-le (sunt ieftine).

Am mai intalnit exact aceeasi problema la vreo 2 Dacii si era din borne.

Succes!


--------------------
Renault Megane Break 1,9 dCi 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 13 Sep 2009, 02:29
Post #6


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Daca nu-i din borne e din periile colectoare de la electromotor sau din bendix.
Adica ar trebui sa faci ce ti s-a mai spus: jos electromotorul.
In manualul de reparatii, precum si in programul oficial de revizii de la batrana Dacie era scris ca trebuie sa se faca o revizie completa a electromotorului la fiecare 10.000 km. Treaba e valabila la orice masina, indiferent de anul de fabricatie. Evident ca la un interval de rulaj mai mare.
In acest fel te feresti de surprize neplacute cand ti-e lumea mai draga (Murphy nu doarma niciodata) si de reparatii costisitoare.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicuxo
post 13 Sep 2009, 10:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 12 January 08
From: Bucuresti




treaba este ca o am din martie 2006 masina a mers excelent. nu i-am schimbat decat pivotii, ceva bucsi, placute, ulei si filtre. atat. nu am demontat de la ea niciodata nimic. cred ca a venit vremea sa mai schimb si eu cate ceva...
a fost o minune ca am iesit din iarna cu aceasta baterie, dar de cand a trecut frigul nu am mai avut probleme cu, curentul. bornele sunt neoxidate si tot mai mult cred ca este din cauza electromotorului.
o sa caut un electrician sa imi rezolve problema

13 Sep 2009, 15:21:
aveti idee ce preturi sunt la demontare-reparare-montare electromotor?

This post has been edited by nicuxo: 13 Sep 2009, 14:21


--------------------
renault megane II 1,5 DCI 2006 sedan - B 781 KTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 13 Sep 2009, 14:56
Post #8


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 875
Joined: 30 October 07




Carbuni uzati/blocati,mizerie pe colector sau solenoid.Trebuie sa ajungi la un electrician.


--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995). - nr. de Bacau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sans_doute
post 15 Sep 2009, 12:57
Post #9


Asa-zis membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 29 May 08
From: Iasi




am patit eu asa ceva, doar ca problemele le aveam cand motorul era cald. dimineata pornea tot timpul f usor.
am fost la reprezentanta si mi-au zis ca este dus rotorul de la electromotor. si nu se comanda separat. mi-au calculat cam 1000 ron cu tot cu manopera.
dar ca sa poata vedea ce are, l-au dat jos si l-au curatat. de atunci nu mai am nicio problema, se pare ca era doar imbacsit.
asa ca incearca varianta asta - dat jos electromotor si curatat - au ei niste solutii speciale.
bafta


--------------------
Renault Megane Classic 2002 1.6 16V
Ne mai auzim.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicuxo
post 18 Sep 2009, 19:09
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 12 January 08
From: Bucuresti




multumesc tuturor pentru sfaturi. asa voi face, il voi da jos si apoi il voi curata.


--------------------
renault megane II 1,5 DCI 2006 sedan - B 781 KTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 12 Jan 2010, 15:45
Post #11


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




chiar daca au trecut 4 luni....pentru cine cauta si vrea sa stie ce e cu de marorul .pun mai jos poze cu partile componente si carbunii uzati.
- simptomul era la rece pornea ok , la cald ok- dar in ambele cazuri parca aveam bateria moarta, daca mergeam 2-3 km si se incalzea motorul putin la contact in pozitia demaroro nu se intampla nimic doar martorii normali in bord, uneori la pornire scotea fum si un zgomot ca de polizor(erau placutele de cupru de pe carbuni ajunse la rotor care frecau )
-am motor 1.9 dti f9q744 59 kw, demaror valeo d6ra105 de 1.3 kw.nu am in poza
carbunii noi 28 ron si platoul de ebonita 9 ron care se cam sparge cand schimbi carbunii.eu nu prea l-am spart..adica l-am ciobit un pic cu bratele de la arc.atentie deci sa nu eliberati brusc arcul.
-se demonteaza pe rampa(sau elevator, groapa)de sub masina bieleta anticuplu care sustine cutia de viteeza si e din aluminiu cu cauciuc la ambele capete, se desurubeaza de la suportul motorului (dreapta sofer) piulita complet, se ridica motorul (cu un cric si o bucata de lemn bagata sub baia de ulei in zona de langa busonul de golire unde e mai plat) pana aproape de capatul surubului suportului.
eeeei abia acum ai loc sa poti scoate demarorul altfel e cam imposibil .
-dupa care, te bagi sub masina demontezi de pe demaror cu cheie de 14 tubulara si prelungitor masa de pe demaror -ATENTIE mai ramane un fir si anume ala care leaga contactul cheia cu bendixul (incerc sa pun un film cu modul in care functioneaza bendixul mai jos) pe care o sa-l scoti mai tarziu.
Acum se scot cele 3 suruburi cu cheie de 13 tubulara.Si urmeaza sa rotesti demarorul intr-o pozitie convenabila si sa desurubezi piulita care tine firul de comanda de pe bendix(tubulara mica de 6 sau 8 cred).
-scoateti de marorul.el va arata ca mai jos.
-curatati praful de carbune din rortor dupa demontare cu chei torx, inlocuiti carbunii(eu am gasit nemtesti cu clema putin diferita la carbunele care se leaga pe bendix-a trebuit sa o indoi sa fie cam la fel si mai la interior) si platoul daca l-ati spart pe ala original.Eu am gasit si rotor -200 ron, bendix 80 ron/valeo deci se gasesc separat dar tre sa cutati.Eu nu am scos rotorul de tot, doar am bagat surubelnita pe langa magnetii stator si l-am scuturat/a curs mult pamant(carbune praf) de acolo, praful se cam elimina singur din rorot, din ce am vazut la platou are o forma care permite evacuarea prafului cand se pune in miscare rotorul.
Operatiunea inversa la montare si nu uitati daca e nevoie bagati niste vaselina mai buna dar numai daca e nevoie-bendixul nu trebuie uns prea mult arcul lui se poate naclai cu praf de carbuni si vaselina dupa care merge mai greu deci nu exagerati cu vaselina.bucse nu prea are are un rulment in capatul unde e coroana de angrenare pe volanta si inca unul in capatul opus la perii-de aceea nu se strica precum legendarele de dacii(nu stiu cum or fi boschurile tot cu rulment sau cu bucsa)/valeo sunt foarte scumpe dar chiar dau puterea care scrie, sunt de 2 ori mai usoare si mult mai rezistente/ fiabile.Pentru asta tre sa operati la timp, la primul semn de carbuni uzati, altfel cheltuiti cu rotorul-bendixul-reductorul etc.

Attached thumbnail(s)
IMG_6964.JPG ( Size: 481.67k ) Number of downloads: 3658
IMG_6965.JPG ( Size: 480.4k ) Number of downloads: 3737
IMG_6966.JPG ( Size: 473k ) Number of downloads: 3764
IMG_6967.JPG ( Size: 488.81k ) Number of downloads: 3947
IMG_6968.JPG ( Size: 455.1k ) Number of downloads: 11085
IMG_6969.JPG ( Size: 460.57k ) Number of downloads: 9399
IMG_6970.JPG ( Size: 476.71k ) Number of downloads: 9496
IMG_6971.JPG ( Size: 478.32k ) Number of downloads: 9708
IMG_6972.JPG ( Size: 385.92k ) Number of downloads: 9194


Attached File(s)
Attached File  m36_Electromotor.avi ( 1.86mb ) Number of downloads: 1351
Attached File  d09electromotorul.avi ( 1.17mb ) Number of downloads: 1514


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calcaneu
post 12 Jan 2010, 17:48
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 4 July 05




Foarte bun postul playeroo, vezi te rog daca poti baga la tutoriale megane 1, ca deja toate batranicile noastre se pregatesc de revizii de genul asta. Mersi !


--------------------
Renault Megane Break 1.9 dTI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2furious
post 17 Feb 2010, 23:49
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 February 10




Problema asta o am si eu.. nu cupleaza.. in pozitia cheii in care motorul ar trebui sa porneasca se aude doar un click si nu se intampla nimic. Dar ciudat e faptul k nu intotdeauna(se intampla sa nu am problema asta luni de zile, apoi iarasi apare- mai ales iarna). Bineinteles impinsa porneste, iar la urmatoarele chei dupa oprire poneste din prima..:| Deci clar nu e de la baterie. Am inteles dupa post-urile voastre k ar fi electromotorul de vina.. dar oare nu exista posibilitatea sa fie pb cu contactul??


--------------------
Renault Megane 1997 1.6 - MS 79 NIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 18 Feb 2010, 08:28
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Problema e 99% de la electromotor, sunetul pe care-l auzi este de la bendix care joaca si rol de contactor (electric) pt. electromotorul propriuzis. De obicei sunt uzate periile sau contactul din bendix.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2furious
post 18 Feb 2010, 18:01
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 February 10




mersi de informatie.. o duc maine la un mecanic.. sper totusi sa nu ma coste prea mult reparatia. biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 1997 1.6 - MS 79 NIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 18 Feb 2010, 23:36
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Mai degraba la un electrician... n-ar trebui sa coste mult, daca omul e de bun-simt. Da-i de inteles ca stii despre ce e vorba dar fara a lasa impresia ca-i dai lectii, ca doar el este specialistul (""). O defectiune identica (la o Solenta) a avut un coleg de-al meu astazi, s-a rezolvat in 10 min + 10 min montatul pe masina in pauza de masa.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hermanghita
post 28 Apr 2010, 11:53
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 10




Salut. Problema mi-a cea mai mare este ca nu porneste deloc. Bag cartela nu se aude nimic nu apare contactu nu se deblocheaza volanu .Cind bag cartela imi spune sa apas frina si start dar nimic ( contact ,pornire ciuciu) Am verificat sigurantele sint in regula ,poate sa fie de vina cititorul? Am uitat sa mentionez ca bateria este buna se si vede verde pe gemuletul ala .Astept niste rspunsuri si idei MS


--------------------
Renault megane2 megane2 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 28 Apr 2010, 19:31
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




chiar daca ai megane II, incerc sa insir ce-mi trece acum prin minte smile.gif
- ai verificat toate sigurantele ? cutia din habitaclu, cutia din compartimentul motor si siguranta de pe borna acumulatorului ?
- farurile, claxonul, radio-cd-ul, luminile de curtoazie functioneaza ?
- ce face led-ul rosu din bord cand apesi butonul de pornire ? stins / clipeste / aprins ?
- incearca sau roaga un prieten priceput sa verifice releele din compartimentul motor


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hermanghita
post 28 Apr 2010, 19:51
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 10




Farurile merg si ledul clipeste casetofonul nu merge si bordul nu se aprinde

28 Apr 2010, 19:52:
nu stiu unde sint releele

28 Apr 2010, 19:56:
Acum chiar nu stiu ce sa fac ,astept sa-mi vina cartela de la reparat si sa vad atunci ce mai face

This post has been edited by hermanghita: 28 Apr 2010, 19:56


--------------------
Renault megane2 megane2 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valyl
post 1 Jun 2010, 20:15
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 12 May 10




am si eu o problema... functioneaza orice tine de electric, bord, martori la bord, faruri, claxon, casetofon,geamuri, doar nu schiteaz nimic, nici car nici mar... bateria e pe verde... ce o fii de vina?... sleep.gif


--------------------
Renault Megane 2 Bicorp 2008 - diesel 1.5/105
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
playeroooo2000
post 1 Jun 2010, 21:40
Post #21


de ce inca mai merge?


Group: Members
Posts: 330
Joined: 26 October 05




eu am un cunoscut care a avut o problema cu chek injection la 1.9 dci m 2 .2 130cp.la un moment dat nu a mai pornit. a evitat de prima data service reno si a fost la un service din oras....i-a dat ca diagnostic egr busit.am verificat egrul lui si functiona, s-a dus la un alt service din oras si ala i-a spus de calculator busit, au vrut sa schimbe multe...inclusiv calculatorul de injectiet. s-a rezolvat la service reno cu niste oameni care se pricep intr-adevar, era o problema din softul calculatorului de injectie.cost o diagnoza la reno ...atata ar fi trebuit sa coste reparatia daca mergea din prima la ei.


--------------------
renault megane classic peste 500.000 km 2001 1,9 dti 59 kw/80 cp dynamique - Y944 GHC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 17 Jun 2010, 20:24
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




va salut. am si eu un megane 1 (1.6-90cp din '96) cu o problema cu pornitul... Sunt posesor nou. Masina pornea perfect, pana acum 2 zile cand gata, dusa, nu mai vrea de nici un fel sa porneasca. Bateria invarte de rupe..sad.gif


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 17 Jun 2010, 20:55
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




Sa o luam cu inceputul...led-ul rosu din bord ce spune?


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 17 Jun 2010, 21:06
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




nus tiu ce are de nu mai merge deschiderea din cheie, ca am inteles ca daca nu o deschizi din butonul de pe cheie nu porneste. ledul de pe cheie se aprinde da' masina nu se deschide. O deschid cu chiea, obijnuit si nu porneste nici moarta



--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 19 Jun 2010, 00:09
Post #25


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Eu am patis in felul urmator, becurile clipeau, bateria invartea si nema scanteia biggrin.gif

Am platit un electrician si a venit la masina. Acolo a constatat ca dintr-un manunchi de fire erau rupte 3 sau 4 fire biggrin.gif injectia, geamul electric stanga, stergatoarele si semnalizarea. Le-a refacut contactul, le-a izolat si acum masina porneste brici. Totul tine de electrician.


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 20 Jun 2010, 11:58
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




QUOTE(Madriann @ 17 Jun 2010, 21:55)
...led-ul rosu din bord ce spune?
*


Ala ma interesa. Parca spuneai ca iti merge demarorul, dar nu pleaca injectia.
QUOTE(urzik @ 17 Jun 2010, 22:06)
O deschid cu chiea, obijnuit si nu porneste nici moarta
*


Incearca sa armezi/dezarmezi tinand cheia cat se poate de aproape de plafoniera, unde e receptorul. Pe urma, cand te plictisesti, scoate bornele de la baterie pentru 10-15 min.
pe urma mai vedem


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 20 Jun 2010, 16:30
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




da, este treaba cu imobilizatorul...deci nu vrea nici moarta, si cu bornele scoase si cu cheia langa sensorul de pe plafoniera si tot ce s-a mai scris p aici am incercat si nu vrea, c sa mai...


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Madriann
post 21 Jun 2010, 08:52
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 967
Joined: 1 April 06
From: Tunisia




radmasa.gif
Hombre, sper ca nu te-ai asteptat sa porneasca cu bornele scoase. Ideea era sa deconectezi bornele pentru 10-15 min, apoi sa le conectezi la loc si sa-i dai o cheie. Circula o legenda cum ca asa se revine la setările default ale calculatorului...personal, n-as baga mana in foc.

Nu mi-ai raspuns inca, e a treia oara (si ultima): LED-ul rosu, din bord, dintre ceasuri, ce spune? (clipeste intermitent, e stins tot timpul, ce se intampla cand armezi/dezarmezi?)


--------------------
Renault Megane RT 1,6e 8v 1996
Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urzik
post 21 Jun 2010, 11:28
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 16 June 10




esti pus pe glume, faci haz de necaz sad.gif
Masina a stat si mai mult de 15 min fara baterie, o noapte intreaga.
Cand pun contactul, beculetul rosu clipeste des...invarte dar nu porneste.
Am vorbit cu baiatul de la baia mare (calin_bm) si ii trimit calculatorul sa-i scoata detot jegu asta de imobilizator. Am vazut ca a mai facut chestia asta la mai multi de aici de pe forum si m-am hotarat si eu...

This post has been edited by urzik: 21 Jun 2010, 11:52


--------------------
renault megane 1996. 1.6-55kw
Dambovita
Megane I -1996, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 21 Jun 2010, 23:23
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Urzica, daca spuneai de la inceput ce-i cu LED-ul rosu ai fi fost lamurit demult... . Am patit la fel cand am luat masina. Incearca sa citesti intrebarile pana la sfarsit si apoi sa raspunzi.

Nu-i obligatoriu sa elimini imobilizatorul, exista si alte rezolvari, sunt aici pe forum copii care te pot lamuri.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 16:38
Dacia