Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

MARE PROBLEMA MARE LA MEGANE Classic 1.6l, 16V, VA ROG MULT DE TOT SA MA AJUTATI !!!

aionut
post 1 Oct 2005, 16:36
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Salutare!! Incep prin a-mi cere scuze adminului acestui forum in cazul in care postul meu se va referi la o problema deja discutata.
Oameni buni...sunt posesorul unui Renault Megane Sedan Classic 1.6l, 16v pe benzina, an de fabricatie 2002. Am 60.000 km cu el. Am efectuat deja revizia de 60.000km (s-a schimbat acea curea de distributie de la motor (sper ca am zis bine...sunt necunoscator in materie de masini), am schimbat deja toate cele 4 bobine care creeaza probleme acestui tip de masina, am schimbat bujiile, am schimbat filtrul de benzina...spun toate acestea...ca sa elimin posibilele cauze ale problemei pe care o acuz eu). Problema care ma supara de cateva mii de km este urmatoarea. In timpul mersului (in trepte diferite de viteza, la turatii diferite ale motorului, cu totul aleator)...motorul manifesta o "pierdere de putere"...sau cel putin asa o interpretez eu. Are parca niste mici zvacniri...nu mai trage...pentru un interval de cateva secunde...dupa care revine la normal. De obicei asta se intampla la un mers constant...cu o viteza constanta. De asemenea...mi s-a intamplat..ca la plecare...cand bag in viteza a 1-a...masina sa nu plece de pe loc...desi am calcata pedala de acceleratie la maxim....plecarea sa se realizeze cu o mica intarziere de cateva secunde....ca si cum motorul n-ar primi benzina. Marea mea DIFICULTATE este aceea ca revizia de 60.000km am realizat-o la MACH1...si problema asta a aparut la 4 zile dupa revizie. Ulterior am mers la ei la service sa le semnalez aceasta problema...si unul din angajatii service-ului s-a suit in masina...si culmea...atunci nu s-a manifestat problema acuzata de mine (dupa cum am spus...problema se manifesta aleator...nu exista niste "conditii" de repetabilitate...adica nu depinde de turatia motorului...de viteza masinii sau de treapta de viteza in care ma aflu). Am continuat investigatiile mergand la IPSO. Acolo mi s-a facut un test din acela electronic (cu calculatorul de bord conectat la calculatorul lor...pentru a "citi" vreo problema de natura electronica). Si acolo pe tester n-a aparut nimic...am realizat cu ei atunci pe loc si un test efectiv de condus in trafic. Nici atunci nu a aparut problema. Am depus o reclamatie la Grupul Renault-Nissan...la Vocea Clientului. Am primit de la acestia un raspuns...cum ca sa ma duc si la alte service-uri (Cobalcescu, Automarkus Group...concesionari Renault). Am decis sa fac urmatorul lucru...notez pe un carnet timp de 2-3 sapt. toate cazurile in care imi apare problema acuzata de mine (treapta de viteza, turatia motorului, viteza masinii...totul se petrece aleator...nu depinde de nici unul din acesti factori). Cineva de la MACH1 a inaintat ideea ca ar putea fi de vina senzorul (comandat de calculatorul autoturismului) care decide cate benzina sa dea motorului in functie de turatia acestuia (cica ar exista un asemenea senzor). Acum cand postez pe acest forum sunt in perioada celor 2-3 sapt. in care notez de fiecare data cand apare problema. Dupa o cercetare atenta mi-am dat seama...ca problema apare dupa ce merg mai mult cu masina...adica pe un drum scurt...nu se manifesta...trebuie sa se incalzeasca. Foarte des apare aceasta probleam dupa ce am mers vreo ora sau 2 cu masina...dupa ce folosesc mult treapta 1 si march-arriere (problema se manifesta si chiar la treapta 1 si la march-arriere...pur si simplu o bag in una din vitezele astea...apas acceleratia....ridic piciorul dupa ambreiaj...si chiar si cu acceleratia calcata pana la podea...masina nu pleaca de pe loc...decat...dupa cateva secunde. nu mereu se intampla asa...dar...dupa ce merg mai mult cu masina...aceasta problema apare.). Sper ca nu v-am plictisit cu acest post al meu. Apelez la voi....in speranta s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema...si poate imi da vreo sugestie. Cei de la MACH1 sunt depasiti de problema...si mi-au zis...ca sa astept pana "pica" acea piesa....sau ansamblu....care determina acest mers neregulat al motorului. La asa raspuns nu m-asteptam din partea unor profesionisti. Cei de la IPSO au ridicat si ei din umeri...au zis ca nu au mai intalnit pana acum problema mea. Poate cine stie...gasesc rezolvare pe acest forum. Astept cat mai multe idei...sugestii...pentru a le transmite si eu celor de la service. Va multumesc anticipat.

This post has been edited by aionut: 1 Oct 2005, 16:39


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 1 Oct 2005, 17:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Nu am mai auzit asa ceva... blink.gif

Posibil computerul de bord...sau filtrul de benzina...


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 1 Oct 2005, 20:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




motorul doar are gaura de putere sau se si opreste? E un senzor, posibil a fi intr-adevar senzorul de turatie. Eu, in locula tau, as merge la service si as cere curatarea tuturor senzorilor. Sau poti sa iei manualul de reparatii si sa o faci tu dar daca zici ca nu prea te pricepi mai bine mergi la service.


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 1 Oct 2005, 21:21
Post #4


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Motorul se manifesta ca si cum n-ar sesiza sarcina si isi face corectiile numai dupa sonda de oxigen. Sau nu reactioneaza la sesizarea sarcinii. Posibil sa fie vorba de potentiomentrul clapetei de acceleratie, vernierul lui sa nu mai faca contact ca lumea, mai ales cand se incalzeste. Nu cred ca se poate schimba potentiometrul independent de corpul clapetei de acceleratie pt. ca potentiometrul nu e ajustabil. Ca o paranteza, la M2 s-au pus 2 potentiometre, pt. redundanta, poate ca urmare a unor lectii invatate pe M1.
Raspunsul pe care l-ai primit la Mach 1 mi se pare corect; atata vreme cat te duci la ei si masina merge brici, cum ar putea sa gaseasca ceva defect? Daca e vorba de ceea ce sugerez eu, defectul nu lasa "urme" in computer, asa ca nu se poate depista; pana cand piesa respectiva nu va cadea de tot sau sa se manifeste continuu n-ai ce face.
E o idee sa te duci si in alte service-uri, poate s-a mai lovit careva fix de problema ta.
Mai revino cu detalii pe masura ce-ti mai notezi in carnetel.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xorx
post 2 Oct 2005, 22:09
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 17 June 05




Face si cu rezervorul plin ochi?? O chestie asemanatoare am patit tot cu MI 1,6 in jur de 60kkm din cauza pompei de benzina din rezervor. Dar la mine ra mult mai nasol ca mergea la ralanti si mure instant cind o turam.. era ca si cum dadea in nas .. nici nu vreau sa ma gindesc cum m-am intors cu ea de la Tg. Mures. Abia pe la brasov m-au sunat de la service si mi-au spus sa merg numai cu reservoru plin. Si din benzinarie-in-benzinarie am ajuns pina la Buc.

OK, scuze de putin off-topic


--------------------
Renault Influence 1,6
Renault Megane II Sedan, 1,6L, Influence, Vert Cuivre, iunie 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 3 Oct 2005, 21:34
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Masina face asa si cand e plin rezervorul si cand e la jumatate...n-are legatura cu cantitatea de benzina din rezervor. Filtru de benzina a fost inlocuit...deci il excludem si pe acela. Cei de la MACH1...ma rog unul de la service..a avansat ipoteza unui senzor de benzina (eu nu ma pricep la motoare..masini...dar mi-a zis ca e posibil sa fie de vina acel senzor..care in functie de turatia motorului am inteles ca da o anumita cantitate de benzina motorului. El a "curatat" acel senzor...mai mult de atat nu stiu.) Chestia cu vernierul de la pedala de acceleratie e posibila...acesta problema pe care o acuz eu se manifesta cand am piciorul apasat pe acceleratie..fie cand accelerez asa usor de tot (imediat dupa o decelerare). O sa sugerez si asta cu pedala de acceleratia...asta mi s-a parut cea mai plauzibila pana acum....sunt chiar curios ce o sa-mi zica cei de la service. Partea cu pompa de benzina...nu e...deoarece s-a facut un test cu manometrul si a iesit ok la acest test. Multumesc ptr. toate ideile voastre. O sa continui investigatia. Ptr. a face teste la toate cele mentionate de voi....pot cere asa ceva la service? Probabil voi printa intreg post-ul meu cu raspunsurile voaste si il voi citi celor de la service laugh.gif . Sa speram ca voi gasi hiba acestei probleme. Va multumesc si mai astept raspunsuri la aceasta problema a mea. Va voi tine la curent cu ceea ce voi afla de la service...si daca voi rezolva problema. Inca o data va multumesc ptr. sprijinul acordat.

P.S.: motorul nu moare...are doar gaura de putere...dar...dupa cum am mai scris si in primul post...la treapta 1-a am patit sa calc acceleratia pana la podea si motorul sa nu plece in primele secunde...ci cu o intarziere de cateva secunde. Mai mentionez ca ...aceste zvacniri...pierderi de putere (gauri de putere) se manifesta pe un interval de 1 secunda maxim 2 si apoi motorul isi revine....mai ales daca apas un pic mai tare pedala de acceleratie...si trec de 3100 de RPM. Problema se manifesta in gama 700 RPM - 3100 RPM. Am inclinat spre ideea cu vernierul de la pedala de acceleratie...deoarece am remarcat...ca acesta problema de pierdere de putere se manifesta dupa ce incalzesc bine motorul (adica fie merg mult)...fie folosesc mult treapta 1-a si march-arrier-ul...de exemplu la o parcare mai dificila...unde trebuie sa fac mai multe manevre si la care folosesc mult trepta a 1-a si mach-arrierul.

Si la final...intr-adevar...daca acolo nu se manifesta problema...nu pot gasi un raspuns ptr. aceasta....dar...totusi...un service profesional...in care lucreaza niste mecanici profesionisti...ar putea sa abordeze de genul urmator problema: "-Da domnule, pai...o asemenea problema ar putea fi generata de partea de alimentare cu benzina a motorului...sau de partea electrica...bujii...bobine." In schimb...ei n-au verificat toate acestea. Poate cer eu prea mult...dar...eu din punctul de vedere al unui nepriceput...asa as fi procedat.

This post has been edited by aionut: 3 Oct 2005, 21:44


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 4 Oct 2005, 20:06
Post #7


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Tind sa cred ca e de la potentiometrul clapetei de acceleratie mai ales fiindca spui ca face in gama de turatie 700-3100 practic in plaja de turatie pe care o folosesti cel mai des. S-ar putea sa aibe o uzura in zona aceasta si sa nu mai faca contact cum trebuie (asta aleator), iar cum ai trecut de zona asta intr-o zona mai putin uzata merge cum trebuie. Ai doua variante: te duci la service si le spui sa-l verifice, la sange, si sa-l schimbe sau astepti sa nu mai faca contact deloc.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 4 Oct 2005, 22:57
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




Are cumva M1 acceleratie fara cablu? Sau unde se afla acel potentiometru de care se vorbeste aici?

Eu inclin sa cred ca sunt ceva probleme cu bobinele de inductie ale masinii (apa sau umezeala, sau rugina pe cap la bujie).


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 4 Oct 2005, 23:08
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




AM ACEIASI PROBLEMA!!!! SERVICE-UL NU STIE CE ARE!!!
Bujii noi, pompa benzina noua, injectoare bune, pe tester e OK, LAMBDA e noua!
Nu mai stiu ce sa-i fac, se manifesta IDENTIC cu ce a descris AIONUT, nu mai pot, m-a exasperat!
SERVICE-ul ridica din umeri (MACH 1), am cheltuit o avere si nimic!, masina intrerupe in special dimineata, nu pot pleca de pe loc, tuseste, dupa o incalzire isi mai revine dar tot intrerupe, merge bine doar la turatii mari, problema se va manifesta din ce in ce mai rau, aviz celor carora simptomele sunt la inceput. Ajutor!

AM mai observat ceva, problema care e absolut aleatoare la inceput, are agravari pe drum accidentat - o fi ceva electronic, contacte, placa de baza cip???


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 4 Oct 2005, 23:19
Post #10


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(cri123 @ Oct 4 2005, 11:57 PM)
Are cumva M1 acceleratie fara cablu? Sau unde se afla acel potentiometru de care se vorbeste aici?

Eu inclin sa cred ca sunt ceva probleme cu bobinele de inductie ale masinii (apa sau umezeala, sau rugina pe cap la bujie).

Vad ca ai M1. N-ai descoperit daca are sau nu cablu de accel.? Daca nu, iti spun eu: are.
Raspunsurile la celelalte intrebari sau sugestii le gasesti in topic. Citeste cu atentie.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 4 Oct 2005, 23:23
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




M1 are cablu de acceleratie, oricum sper sa nu aveti asa o problema ca a noastra, e de rau, ma gandesc sa vand masina!


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 4 Oct 2005, 23:28
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




QUOTE
AM ACEIASI PROBLEMA!!!! SERVICE-UL NU STIE CE ARE!!!
Bujii noi, pompa benzina noua, injectoare bune, pe tester e OK, LAMBDA e noua!
Nu mai stiu ce sa-i fac, se manifesta IDENTIC cu ce a descris AIONUT, nu mai pot, m-a exasperat


Sunt sigur ca este ceva minor...un contact, un senzor ceva de genul asta.

Sunt curios ce draq fac aia de la service...in afara de schimbat bucsi s-or mai pricepe le ceva mad.gif ?
Incearca si pe forumurile din strainatate poate acolo gasesti mai multe raspunsuri...

PS
Ati curatat vro data injectoarele...adica scoase de pe galerie si suflate?
Stiu pe cineva cu hyundai care se manifesta aproximativ la fel ca la voi si era din cauza injectoarelor murdare.


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 4 Oct 2005, 23:40
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




sa repet, cei de la MACH1 au luat-o pe indelete:

BUJII - noi
Pompa benzina - noua
Lambda - noua
INJECTOARE - verificate pe debimetru
Bobine - verificate
Variator - curatat

Dupa lupta asta masina mergea mai bina, am plecat multumit si dupa aprox. 500 KM face la fel!
De aceea zic ca problema e mai serioasa decat pare la prima vedere! Dimineata nu poti pleca de pe loc, ca nu se mai tureaza imediat nu mai conteaza, nu PLEACA in viteza 1 de pe loc!


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 5 Oct 2005, 00:38
Post #14


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Mai am o idee. Se poate sa fie de la circuitul de reaspiratie a vaporilor de benzina din rezervor. Schematic arata asa:
untitled2or.th.jpg
Cei mai important in schema:
2- canistra (asa ii zice)
3- supapa (electrovalva)
4- tub de recirculare vapori benzina
5- tub recirculare vapori ulei (+alte gaze)
6- teu
7- tub recirculare vapori ulei + vapori benzina
R- conducta de vapori ce vine de la rezervor
MA- orificiu de respiratie

Ar trebui facut urmatorul test:
- cu motorul oprit
- se scoate tubul 4 din teul 6 si se lasa in aer (atentie pe unde il lasati sa atarne)
- se astupa locul ramas gol (gaura) din teu
- se merge asa un timp (cat e nevoie: o ora, o zi, o saptamana) pana ce se lamureste treaba: ori nu mai face urat, si atunci acolo e buba, ori face din nou, si nu e de acolo.

Daca faceti proba si nu-i de acolo, ma mai gandesc. Daca e de acolo, cel mai probabil e de la canistra (ceva defect, infundat, etc) sau (mai putin probabil) de la supapa (3).

Ma gandesc ca fenomenul poate proveni si de la o inecare cu benzina sau, dimpotriva, aer fals pt. o perioade scurte de timp.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 5 Oct 2005, 07:04
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(cipman @ Oct 5 2005, 12:19 AM)
Vad ca ai M1. N-ai descoperit daca are sau nu cablu de accel.? Daca nu, iti spun eu: are.
Raspunsurile la celelalte intrebari sau sugestii le gasesti in topic. Citeste cu atentie.

Am citit cu atentie. Intrebarea mea era unde e acel potentiometru de la acceleratie, asta fiindca STIU ca masina mea are cablu de acceleratie smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 5 Oct 2005, 08:42
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




Apropo de mers inecat, eu am uitat sa precizez ca testul de NOXE (facut la momentul cand motorul intrerupea rau de tot) arata valori mari de CO, si miroasea a benzina parca nearsa la esapament.
"Specialistul" MACH a zis ca e amestecul bogat (nu stiu ce inseamna) si ca e din cauza sondei lamda care nu "citeste" corect. Am schimibat-o, a mers bine un timp scurt, NOXELE erau corecte dupa interventie dar apoi fenomenul a aparut, la inceput mai discret si apoi din CE IN CE MAI URAT, deci e o agravare GRADUALA (initial mici intreruperi pana la a nu mai pleca de pe loc in faza grava!). Evolutia de la manifestarea minora la cea grava se face in cateva luni (timp in care parcurg cam 5000 km).

Voi face si testul cu tubul 4 din teu.

Poate ca schimband sonda lambda, s-a umblat la contacte, motorul si-a revenit temorar dar la scurt timp problema a revenit.
Sa fie de la imperfectiuni contacte? fire oxidate?


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atoma
post 5 Oct 2005, 17:53
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 3 May 05
From: constanta




O parere ...

daca observati ca masina mananca multa benzina... atunci ar fi bine sa schimbati garniturile de la supape... un alt tip de masina aceeasi problema..lipsa putere... (uneori) ... (piese schimbate inainte... injectie, injectoare, comp bord.... si in final a venit un inginer din afara reprezentant al respectivei firme si a dat solutia... wink.gif ... la respectiva firma aparea problema inca din primii 10000 km... materiale proaste folosite...)

This post has been edited by atoma: 5 Oct 2005, 17:54


--------------------
Seat Ibiza 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 5 Oct 2005, 17:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




QUOTE
daca observati ca masina mananca multa benzina... atunci ar fi bine sa schimbati garniturile de la supape... un alt tip


Posibil...
Ce tip de masina? Tot renault?


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 5 Oct 2005, 18:02
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




Megan-ul nu consuma forte mult ( in ciuda intreruperilor repetate de motor si al testului cu noxe care nu arata bine- "amestec bogat"): afara cam 5,7 %, in oras variabil functie de trafic, poate usor mai mult, e destul de greu sa-mi dau seama exact, comparativ cu o masina care nu are problema asta.
CUM ADICA GARNITURILE DE SUPAPE? CE LEGATURA ARE CU PIERDEREA DE PUTERE? ULEI NU MANACA NICI O PICATURA! daca sunt garniturile trebuie sa consume si ulei, eu asa stiu.

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 11:56


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vbocan
post 5 Oct 2005, 19:19
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 29 May 05
From: Timisoara




Am avut exact aceeasi problema la vechea masina, un Cielo. La mine a fost o fisa de la bujie. Am rezolvat schimband tot setul, a fost vreo 900 de mii.
Vezi daca pe turometru, la ralanti, observi mici variatii de turatie. Daca da, fisele sunt.


--------------------
Renault Megane 4 Estate 2017 / Intens / 1.5 dCi 110 CP EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 5 Oct 2005, 19:40
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




Nu am "mici" variatii de turatie, ci mai degraba turatia scade sub 300 rpm apoi revine la 600 si apoi sta acolo destul de constant, mai scade putin uneori dar in principiu e destul de stabila odata ce s-a incalzit, daca accelerez brusc nu vrea sa se tureze imediat, astept 1 sau 2 secunde, e mai nasol cand e rece motorul, seamana cu ce se intampla cand sunt fisele de vina?

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 11:56


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 5 Oct 2005, 21:23
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




@BWhite

Exact ca si tine...cand merge inecat masina....cel putin la a 1-a...cand pleaca greu dupa loc...tot asa si la mine...lasa in urma un miros de gaze nearse cum trebuie...exact cum ai descris tu...doar ca la mine...la testul de noxe...la IPSO...a iesit OK. Si la mine...tot asa...la relanti....scade turatia sub alea 500RPM..ptr. 2 secunde...dupa care isi revine...dar atunci...parca tuseste un pic motorul...si parpaie...parca ar fi motocicleta...si scoate un miros...de gaze.

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 11:56


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V A L I
post 5 Oct 2005, 21:31
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 20 September 05
From: BV




Mie mi-au spus cei de la service ca variatia de turatie la relanti e normala daca e ~ +/-50rpm . Daca ai asa mari variatii , e posibil sa fie de la fise , dar presupun ca isi dadeau seama aia de la service daca era de la aia (sau nu ?? : ) . Oare nu poti sa faci un test cu computerul pe masina , in mers .. ca asa static ..poate nu se vede ce are smile.gif ( zic si eu..)


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 2006 / 1.5 dci / 65 cai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aionut
post 5 Oct 2005, 21:42
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 1 October 05




Pai nu aveau cum sa isi dea seama...caci testul de noxe se realizeaza la relanti....la mine apare acea inecare a motorului...cu noxe...si alte nebuneli...cand se mai incalzeste motorul...si cand am ambreiajul apasat si ma pregatesc sa bag in treapta a 1-a. Atunci scade relanti-ul pe la vreo 300 RPM pentru vreo 2 secunde dupa care creste la loc la 500-600 RPM....dar cand este la 300 RPM....motorul parca tuseste si scoate gaze....nu vizibile...dar se simt prin miros...ca si cum n-ar fi arse cum trebuie. Cam asta ar fi...multumesc ptr. inca o solutie...aceea de a verifica fisele. Mai astept pareri.


--------------------
Renault Megane Sedan Classic 2001
Renault Megane Classic, 1.6l 16V 110CP, 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 5 Oct 2005, 21:46
Post #25


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(cri123 @ Oct 5 2005, 08:04 AM)
Am citit cu atentie. Intrebarea mea era unde e acel potentiometru de la acceleratie, asta fiindca STIU ca masina mea are cablu de acceleratie smile.gif

Iar raspunsul meu a fost, dinainte de a pune tu intrebarea:
QUOTE(cipman @ Oct 1 2005, 10:21 PM)
Nu cred ca se poate schimba potentiometrul independent de corpul clapetei de acceleratie pt. ca potentiometrul nu e ajustabil.

Unde o fi potentiometrul, ghici ciuperca ce-i?


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 5 Oct 2005, 22:04
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(aionut @ Oct 5 2005, 09:42 PM)
Pai nu aveau cum sa isi dea seama...caci testul de noxe se realizeaza la relanti....la mine apare acea inecare a motorului...cu noxe...si alte nebuneli...cand se mai incalzeste motorul...si cand am ambreiajul apasat si ma pregatesc sa bag in treapta a 1-a. Atunci scade relanti-ul pe la vreo 300 RPM pentru vreo 2 secunde dupa care creste la loc la 500-600 RPM....dar cand este la 300 RPM....motorul parca tuseste si scoate gaze....nu vizibile...dar se simt prin miros...ca si cum n-ar fi arse cum trebuie. Cam asta ar fi...multumesc ptr. inca o solutie...aceea de a verifica fisele. Mai astept pareri.

PRBLEMA lui AIONUT si a mea este identica si are urmatoarele caractere:
E PROGRESIVA SPRE AGRAVARE
E ALEATORIE IN FAZA DE DEBUT (apare, merge bine un timp, apoi revine din ce in ce mai nasol)
DE aceea uneori testul de gaze poate fi normal, atunci cand nu intervine defectiunea, dar cand am mers cu ea atunci cand era de nesuportat a iesit rau testul de NOXE! au schimbat ei sonda au mai frecat ceva si au zis ca e OK, nu a fost, motiv ptr care acum iar face ca toti dracii@@@


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 5 Oct 2005, 22:55
Post #27


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




@BWhite:
- amestec bogat insemna bogat in benzina (prea multa benzina); la motoarele pe benzina raportul aer/benzina trebuie sa aiba o anumita valoare (apar abateri doar la regimuri tranzitorii); daca e prea multa benzina => o parte din ea nu mai are oxigen cu care sa arda => creste nivelul de CO (din lipsa de oxigen ca sa arda la CO2) si nivelul de vapori de benzina nearsa.
- testul de noxe imi intareste convingerea ca, atunci cand motorul merge rau, merge inecat; cauzele pot fi multe, din pacate
- nu cred ca e vorba de fise, sau de circuitul de aprindere in general
- am recitit ce ai postat si vad ca nu mentionezi daca la service s-a testat/curatat/verificat senzorul de rotatie (turatie) al motorului
- toti senzorii (sondele) importanti pt. functionarea motorului sunt monitorizati de computerul de injectie; circuitele sunt astfel concepute incat sa nu existe cazuri, in functionarea normala, in care circuitul sa prezinte rezistenta 0 (scurt) sau rezistenta infinita (circuit intrerupt); daca ar exista intreruperi/contacte oxidate/scurt atunci aceste evenimente sunt inregistrate de computer si apar la diagnoza.
- la service n-ar fi trebuit sa te puna sa schimbi sonda fara sa ti-o masoare


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri123
post 5 Oct 2005, 23:00
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.620
Joined: 16 April 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(cipman @ Oct 5 2005, 10:46 PM)
Unde o fi potentiometrul, ghici ciuperca ce-i?

tongue.gif Am inteles smile.gif Acum stiu si unde e potentiometrul biggrin.gif

Revenind la topic, masina mea are urmatoarea comportare la rece: primele 10-20 de secunde de mers, daca incerc acceleratii bruste in viteza 1-a, parca motorul vrea sa moara. Nu face asa mai mult de 1-2 ori, dupa care nu mai are nici o treaba. Turatia chiar se duce sub prima linie (500 rpm parca la M1).

Banui insa ca face asta fiindca e motorul rece, fiindca nu am observat nici un alt fel de comportament suspect (exceptand variatiile de la relanti, +- 50-100rpm, sta undeva peste prima linie).


--------------------
Renault Laguna 2 2006 2.0T dopat cu 30 ponei
Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atoma
post 5 Oct 2005, 23:27
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 3 May 05
From: constanta




QUOTE(BWhite @ Oct 5 2005, 06:02 PM)
afara cam 5,7 %, in oras variabil functie de trafic, poate usor mai mult, e destul de greu sa-mi dau seama exact, comparativ cu o masina care nu are problema asta.
CUM ADICA GARNITURILE DE SUPAPE? CE LEGATURA ARE CU PIERDEREA DE PUTERE? ULEI NU MANACA NICI O PICATURA! daca sunt garniturile trebuie sa consume si ulei, eu asa stiu.

supapele sunt puse cu capetele in jos... un capat este in cilindru...alt capat este intr-o alta camera..nu stiu cum se numeste exact... si se misca...jos sus... (cand garnitura care face etansarea intre camerele astea este stricata..masina nu-si mai face amestecul aer..benzina bine(nu are legatura cu uleiul... este posibil sa-ti manance putin si sa nu observi)...si exact asa ii facea ... cateodata masina mergea super...si cateodata...parca se ineaca..nu accelera pt cateva secunde...apoi o lua din loc... wink.gif

eu acum nu zic ca asta ai sigur la masina... dar banuiesc .....pt ca aceleasi probleme le avea si prietenul meu si aia de la service nu stiau ce sa-i faca... masina prietenului era un kalos cu motor 1,4 16V 96 cai putere... dar lui ii consuma destul de mult... in oras cu un plin facea 300km... nu am facut niciodata un calcul dar banuiesc ca este mult aprox 45l---in aprox 300km

ce probleme mai avea... relanti-ul avea variatii...cateodata..ba mai mic...ba mai mare...si cateodata mergea perfect ...variatiile erau destul de mari...

masina pe langa lipsa de putere pe care o avea se mai tura cateodata singura... daca apasa pe ambreaj in mers..ii statea turatia pe la 2000...sau 4000 rpm... toata lumea a crezut ca este de la benzina..de la injectie..sau de la comp....dar sau inselat...

salutare...oricum era o idee... si daca ar fi asta cred ca ai scapa usor... decat sa schimbi comp...sau injectia... wink.gif (banuies...pt ca am avut o data experienta cu un matiz...si a trebuit sa schimb 6 supape cu tot cu garnituri... si in 3 ore... era gata wink.gif )

This post has been edited by atoma: 5 Oct 2005, 23:29


--------------------
Seat Ibiza 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BWhite
post 5 Oct 2005, 23:31
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 October 05
From: Bucuresti




@ CIPMAN
La SERVICE a fost asa: dupa ce s-a luat si s-au eliminat pe rand bujii, injectie, pompa, au pus laptopul, m-au chemat si toti cei 4 specialisti mi-au aratat pe laptop ca sonda lambda nu are valoarea corecta (era o valoare sub limita inferioara).
Nu era 0 nu era nici in scurt, au zis ei ca SIGUR e Lambda, ca nu are ce sa FIE ALTCEVA (parerea mea e ca nu erau f. siguri pe ei, deoarece au facut un consiliu de 1/2 ora si tot vorbeau intre ei, unu zicea asa, altul asa, eu eram la 25 metri ca nu am voie in service!) Cum nu am timp de pierdut am zis sa o schimbe, a mers mai bine, dar a doua zi am simtit foarte fin ca intrerupe dar nu ca inainte, le-am zis, am fost dupa 3 zile la ei, am lasat-o peste noapte, iar test cu laptop de dimineata, si CONCLUZIA LOR: totul OK, am zis multam si am plecat, dar iata ca acum dupa 6000 k, s-a agravat treptat asa cum stie ea.
NU cred ca o sonda se strica asa repede, sa tot o schimbi, clar ca nu e de acolo! Piesa e originala, nu are cum sa cada asa rapid!
Omu a zis ca a curatat senzorul volanta si cel de la clapeta aer (variator), s-a ameliorat asa cum am zis, NOXELE OK, nu mirosea a benzina nearsa dar iata ca dupa toata tevatura tot acolo am ajuns.
Eu voi schimba sapt asta: senzor turatie volanta si fise (sa fie noi), dau banu' sa vad odata care pe care, ori eu ori meganu!

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 11:56


--------------------
RENAULT MEGANE 2001, 1,6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 13:14
Dacia