Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Comportament pe zapada, cat ajuta ESP+ASR

bvirgil
post 21 Oct 2007, 12:38
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Nu am apucat sa-mi conduc inca Laguna pe zapada si voiam sa aflu de la voi ce comportament are. Ma intereseaza in special optiunea ESP care din cate stiu joaca rol si de anti-patinaj la pornirea de pe loc. Ajuta la pastrarea aderentei la urcarea unei pante inzapezite?

Intreb asta pentru ca anul trecut, intr-un Logan, a trebuit sa apelam la lanturi in timp ce o Laguna II urca fara probleme.

Astept pareri.


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 21 Oct 2007, 12:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




te ajuta, dar nu foarte mult... tot tu esti cel care decide in final.. asa ca grija mare...

21 Oct 2007, 13:43:
intr-un mod definitoriu te ajuta cauciucurile de iarna...

This post has been edited by corvinarh: 21 Oct 2007, 12:43


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 21 Oct 2007, 13:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




De acord cu corvinarh. Bazeaza-te mai mult pe cauciucuri de iarna decat pe ASR. ASR nu face altceva decat sa franeze putin roata care pierde aderenta.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 21 Oct 2007, 14:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




am observat ca esp-ul intra foarte brutal la aceasta masina
eram pe dn1 anul trecut, iarna, cu nitica zapada pe jos, si in mai toate curbele se aprindea martorul galben care indica o masina alunecand, moment in care masina frana violent, incercand sa corecteze directia de mers.
de mentionat ca nu mergeam mai mult de 50-60 km/h iar cauciucurile erau in prima treime din viata lor


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 21 Oct 2007, 14:32
Post #5


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Nu aveam ESP pe Laguna si asta e unul dintre motivele pentru care nu mai am masina smile.gif. Astea zise, ESPul nu genereaza aderenta pe nici o suprafata, el cel mult o "imparte" rotilor care mai au contact bun.

Pe zapada, doar anvelopele de iarna si/sau lanturile cresc aderenta. Cum nu poti umbla cu lanturi decat rar, anvelopele de iarna sunt obligatorii la o masina de talia si greutatea Lagunei. Asta daca nu vrei senzatii tari.

Ex: rulam cu 80 pe un drum absolut drept, zapada 4 centimetri. Anvelope de vara smile.gif. Vad in departare o duba oprita pe carosabil si incep sa incetinesc, atingand frana usor si punand 3 la cutie, debraind moale de tot. Rezultatul? Nimic. Pe distanta pe care in mod normal as fi oprit de 4 ori, de abia am resuit sa reduc la 40 km/h si sa evit prin ocolire. Daca venea ceva din fata, santul era al meu. Cu anvelope de iarna asa ceva nu se intampla.

La obiect, ESPul ajuta la limita, nelasand masina sa derapeze necontrolat, sa se puna de-a latul soselei, etc. ASRul sau echivalentul de la reno nu lasa rotile sa patineze cand cuplul transmis lor depaseste aderenta. In nici un caz nu te baza doar pe electronica pentru a creste aderenta pe timp de iarna.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 21 Oct 2007, 14:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




eu fara esp am scapat elegant cu laguna din 2002 - eram in turcia, cu un prieten in fata, mergeam in jur de 160-170 cand el a intrat pe o portiune cu criblura si a inceput sa arunce in spate o ploaie de pietre... dupa o franare destul de brusca, masina a intrat in derapaj dreapta, dar am redresat-o rapid... si asta a fost tot...
cu esp, pe laguna din 2006, cu rotile de 205/60/16, la 80 de km la ora era sa sar de pe sosea, pe asfalt uscat... ca si cu rotile de 225/45/17, la o franare brusca, dar la viteza de cca 160...


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 21 Oct 2007, 15:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




QUOTE(corvinarh @ 21 Oct 2007, 14:40)
era sa sar de pe sosea, pe asfalt uscat
*




ce inseamna asta? cum se manifesta?


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 21 Oct 2007, 16:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




la 80 la ora. intr-o curba pe care laguna fara esp nu o simtea, laguna cu esp a plecta de spate si abia am redresat-o, iar la 160 pe drum drept mi-a iesit unul de pe un drum lateral si noroc ca eram destul de departe de el, pentru ca atunci cand am franat a intrat in tangaj stanga - dreapta....


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 21 Oct 2007, 16:28
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




cum adica fara esp nu o simtea si datorita esp-ului a plecat de spate? esp-ul nu iti corecteaza traiectoria ci te scoate in derapaj?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 21 Oct 2007, 16:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




asa credeam si eu.,... dar a reactionat otal diferit... si asta in conditii de asfalt uscat...


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 21 Oct 2007, 16:38
Post #11


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Ma tem ca ESPul lui corvinarh e in nota generala a masinii lui. O "lamaie". Asa ceva nu exista cu un ESP care functioneaza normal.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 21 Oct 2007, 16:42
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




sa stii ca mi s-a intamplat destul de des sa ma trezesc pe asfalt uscat cu semnul de esp aprins..


21 Oct 2007, 17:44:
stii bh..., eu am avut ocazia sa fac diferenta intre o masina cu esp si fara esp, intre una facuta pentru vest si rahaturile care ne sunt bagtae pe gat in tara ca masini noi... de aici poate si atitudinea mea fata de RNR...

This post has been edited by corvinarh: 21 Oct 2007, 16:44


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 21 Oct 2007, 16:52
Post #13


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Te inteleg perfect, este exact motivul pentru care am hotarat de ani de zile sa nu cumpar masina noua in ro. Si multa lume are senzatia asta.. Dar suntem off topic aici.

In ce priveste ESPul pe uscat, e normal. La orice masina, daca depasesti limitele aderentei. La Laguna 2 treaba asta intervine foarte devreme datorita puntii spate primitive si a setarii prea moi a suspensiei. Intra in balans lateral (tangaj) la orice schimbare brusca de directie, cu atat mai mult in una gen "testul elanului". Balansul duce rapid la distribuirea excesiva a fortelor pe unele roti, cauzand ruperea aderentei la celelalte si actiunea "prematura" si violenta a ESPului.

Fara el e si mai grav. Comportamentul dinamic al Lagunei 2.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 21 Oct 2007, 17:02
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




daca iti face asa ceva pe zapada, nu prea mai ai cum sa scapi... eu am incercat sa-i explic sa fie atent, dandu-i ca exemplu ce am patit eu pe asfalt uscat...

21 Oct 2007, 18:03:
cred ca la mine comportamentul esp-ului este denaturat de amortizoarele si arcurile moi - asa-zisul pachet de drumuri grele...

This post has been edited by corvinarh: 21 Oct 2007, 17:03


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 21 Oct 2007, 17:24
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




confirm inca o data faptl ca ESP-ul intra violent la laguna 2

- am impreisa se intampla ceva , ori tu conduci prea repede pe drumuri prea proaste ori e ceva neinregu;la cu setarile masinii tale, la drumul catre sovata- dus intors s-a mers destul de repede pe curbe si laguna din semnatura statea super bine pe viraje la viteza mare


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 21 Oct 2007, 17:52
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Ca sa revenim on-topic, la zapada si esp+asr. Ma refer in special la situatia cand urci la munte in a II-a si cand rotile incep sa patineze si nu mai poti inainta fara lanturi. In momentul in care rotile pierd aderenta si patineaza, nu intervine esp-ul ca sa refaca aderenta franand roata care patineaza? Sau ajutorul pe care-l ofera e modest si tot lanturile te ajuta sa-ti continui drumul?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 21 Oct 2007, 18:26
Post #17


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(bh07xyk @ 21 Oct 2007, 15:32)
Astea zise, ESPul nu genereaza aderenta pe nici o suprafata, el cel mult o "imparte" rotilor care mai au contact bun.

Pe zapada, doar anvelopele de iarna si/sau lanturile cresc aderenta.


Nu e destul de clar?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
budyspy
post 21 Oct 2007, 21:24
Post #18


ce nu te omoara, te intareste!!!!!


Group: Members
Posts: 88
Joined: 16 August 07
From: slobozia




pe zapada, in special la urcarea unor pante ceva mai inclinate cu esp-ul nu faci nimic. eu am patit-o la o succesiune d epante, pe drumul de la moeciu spre pestera, anul asta pe 1 ianuarie. nu am putut urca decat in momentul in care am dezafectat esp-ul. esp.ul incerca sa corecteze turatia motorului pe fiecare roata (nu sunt mecanic, nu stiu sa o explic altfel), dar omoram ambreiajul si nici nu urca. a fost mai bine fara esp.
repet la urcarea unor pante ceva mai inclinate. pe drum normal nu am avut probleme.


--------------------
renault laguna II 2007/1,9 dci/expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 21 Oct 2007, 21:34
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@bvirgil: ala e ASR-ul (sau Traction Control) si intr-adevar asa face, franeaza roata care pierde aderenta. O sa simti masina vibrand cam ca la ABS din cauza socurilor la franare. ESP-ul tine cont de mai multi parametrii decat ASR-ul: unghiul volanului, viteza, acceleratia laterala. Si actioneaza pe toate rotile. ASR-ul doar pe puntea motoare si doar franeaza pur si simplu roata care patineaza.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GARDIANUL PUBLIC
post 21 Oct 2007, 22:30
Post #20


Utilizator Renault


Group: Members
Posts: 47
Joined: 4 April 07
From: Bucuresti




ASR-ul e una ... ESP-ul e alta.
Fara ESP... Laguna se comporta ca o barca de Passat Variant.
ESP-ul face toti banii la Laguna... mai ales la viteze foarte mari... 150 si peste...

Cine critica ESP-ul ... ori are probleme cu masina... ori cere prea mult de la ea.

This post has been edited by GARDIANUL PUBLIC: 21 Oct 2007, 22:31


--------------------
Renault Laguna II Grandtour 2002 / Privilege, 1.9 dci 120 CP 6tr ESP 16'
Nu tot ce zboara se mananca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 22 Oct 2007, 07:45
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




ce intelegi tu prin a cere prea mult de la masina?


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sb-55-dan
post 22 Oct 2007, 08:30
Post #22


Membru si atat


Group: Members
Posts: 833
Joined: 6 July 05




Total deacord cu GARDIANUL. Mai fratilor ce naiba aveti cu ESP-ul de la Laguna? Functioneaza SUPER BINE. Ieri am urcat la Paltinis, am cauciucuri de vara si nu am avut nici o problema sa urc pante cu zapada. Nu stiu ce probleme aveti voi cu ESP-ul de pe Lagunele voastre, insa la masina din semnatura functioneaza f multumitor. In concluzie nu mai aberati asa fara rost, ESP-ul functioneaza F BINE la Laguna II.
DRIVE SAFE!!!! sofer1.gif


--------------------
renault Laguna II, Laguna III 2003, 2011
Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 22 Oct 2007, 08:55
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




am si eu ESP pe masina este posibil sa am si ASR?

acesta vine pachet adica ESP + ASR?

m-am tot uitat pe fisa tehnica si nu vad nimic legat de asa ceva


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 22 Oct 2007, 09:06
Post #24


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




De regula ESP include ASR, acesta este o componenta a sistemului ESP. Exista unele masini cu ASR dar fara ESP. Denumirile difera de la un producator la altul.
Ex: la Alfa am VDC(Vehicle Dynamics Control) care este un ESP mai evoluat. Am si ASR, parte a VDC. ASRul nu lasa rotile sa patineze la plecari de pe loc. Doar acesta este decuplabil, tocmai pentru a putea porni pe gheata/zapada.
Cu ASRul decuplat, la a mea, ESPul (VDC) intra mai tarziu, preferabil de exmplu pe circuit. Pe strada nici nu ma gandesc sa il decuplez.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 22 Oct 2007, 15:26
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




Pe zapada, in special daca e inmuiata sau pe polei, de baza sint cauciucurile si o conducere prudenta ,fara frinari si accelerari bruste. Cit priveste ESP,pentru o functionare buna trebuie sa fie in stare buna ABS-ul, pentru ca semnalele care vin la ESP sint de la senzorii ABS de la roti, iar comenzile de frinare/defrinare sint date PRIN ABS, care de altfel NU e decuplabil. ESP-ul ajuta comportamentul dinamic al masinii, dar nu inlocuieste soferul. Daca la viteza mai mare bruschezi volanul ,ESP-ul crede ca asa vrei tu ,si te lasa inclusiv sa iesi de pe sosea!
Pe zapada batatorita si inghetata sau pe polei trebuie cauciucuri de iarna in stare buna sau, si mai bine cauciucuri cu "cuie" ca nici lanturile nu ajuta prea mult.


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 22 Oct 2007, 15:33
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Lamuriti-ma si pe mine. La Laguna II, ESP-ul nu are inclusa si functia ASR? Adica, din cate stiu, la o plecare in forta de pe loc, martorul se aprinde si impiedica rotile sa patineze, le franeaza, taie alimentarea...si nu stiu ce mai face.

Prin urmare, nu ajuta la urcarea unei pante inzapezite?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 22 Oct 2007, 16:10
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




Dat fiind faptul ca de cind se fabrica masina a evoluat, avind tu o varianta mai veche poti afla doar de la constructor cu ce a fost dotata masina. La mine produsa in 2007, 2.0 dCi/150 cp. ESP-ul are ASR(cu reducere a puterii motorului in caz de patinare si frinare in caz de supravirare,adica derapaj) CSV (controlul SUBVIRARII) ,ABS cu repartitie electronica a frinarii pe cele 4 roti si asistenta la frinarea de urgenta.Pachetul"drumuri grele" pentru Romania inseamna scut protectie motor si SUSPENSII INTARITE!


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 Oct 2007, 16:24
Post #28


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(corvinarh @ 22 Oct 2007, 08:45)
ce intelegi tu prin a cere prea mult de la masina?
*



Orice masina are o limita. Limita care este extinsa putin de ESP. Dar putin. Multi fac greseala sa considere ca daca au masina cu ESP pot sa mearga cu 200 la ora si sa ia curbe de 90 de grade si sa se astepte ca ESP-ul ii va pune pe traiectoria pe care si-o doresc. Nimic mai gresit.

De altfel domeniul de activitate in termeni de viteza este unul foarte redus la ESP-ului. Daca de exemplu pentru o masina fara ESP viteza maxima de intrare intr-o curba este de 65 km/h, pentru una dotata cu ESP limita aia de viteza nu creste cu mai mult de 10 km. Deci atentie, nu inseamna ca poti sa intri in curba aia cu 165 la ora, ca deh, ai esp.

Asadar prin 'a cere prea mult de la masina' inseamna sa ai pretentia ca esp-ul sa sfideze legile fizicii... Si de cele mai multe ori sa dai vina pe masina. Cand singura problema e intre volan si scaun ...

This post has been edited by ssilviu: 22 Oct 2007, 16:26


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 22 Oct 2007, 19:23
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




cand am facut comparatia cu 80 de km pe curba, era vorba de aceeasi maniera de abordare, dar cu masini diferite ca varsta... nu era vorba de viteze diferite... asa ca... lasa sarcasmul ssilviu....


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 Oct 2007, 19:58
Post #30


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(corvinarh @ 22 Oct 2007, 20:23)
cu masini diferite ca varsta...


Dar cu alt tren de rulare ... q.e.d ... rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 13:33
Dacia