De iarna...., cauciucuri si dotari de iarna
![]() ![]() ![]() |
De iarna...., cauciucuri si dotari de iarna
R19/16v |
![]()
Post
#1681
|
||
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|||
aleksanders |
![]()
Post
#1682
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
@ ssilviu - off topic- fie ca tine - in gama b-stone sunt impartite in iarna si vara - odata ce are indice de viteza t 91 un b390 - - eu il consider un cauciuc nu numai de vara - probabil ca ma insel
This post has been edited by aleksanders: 18 Dec 2007, 14:16 |
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#1683
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 18 Dec 2007, 13:39) Cred ca s-a pus punctul pe I in cele din urma, cele mai bune anvelope si adecvate pt acel sezon le pui la rotile motoare.Asta la vista, baby! ![]() Asta este parerea ta...gresita dupa ce spun unii care sunt fabricanti...daca poti sa o sustii cu date tehnice atunci da, astfel....nu are rost sa dai asa un verdict pt. ca asa ti se pare tie normal.... eu am adus in spriinul afirmatiilor mele parerea celor de la Michelin....vad ca si R19/16v stie tot la fel....si probabil ca mai sunt si altii...repet daca la noi este "obiceiul" de a pune anvelopele bune pe fata nu inseamna ca asa este bine... aleksanders - vezi ca o iei pe ulei...nu are de-a face indicele de viteza nimic cu tipul anvelopei.....ala este cu totul altceva....si ca sa continuo OFF....ala iti spune pana la ce viteza anvelopa se comporta exact pt. ce a fost fabricata... si prin afirmatia facuta mi-am facut o idee cam cat de multe sti despre anvelope...asa ca ![]() ![]() This post has been edited by cj98czh: 18 Dec 2007, 14:23 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Manuel |
![]()
Post
#1684
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
T si 91 sunt indici de viteza si de incarcare, n-au nicio treaba cu profilul. B390 e o anvelopa de vara, din cate am inteles destul de proasta. Eu am GY care e un pic peste, dar nu foarte mult, la testele ADAC obtinand o stea din 3 posibile.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
- VS15CMA
2013 / 2.0 CDTI / 165CP "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#1685
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
manuel- am vazut - http://www.bridgestone.eu/English/Global/F...oneDatabook.pdf
|
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#1686
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(aleksanders @ 18 Dec 2007, 15:14) @ ssilviu - off topic- fie ca tine - in gama b-stone sunt impartite in iarna si vara - odata ce are indice de viteza t 91 un b390 - - eu il consider un cauciuc nu numai de vara - probabil ca ma insel sigur te inseli ...ce treaba are magarul popei si cu turla bisericii? ![]() in cazul asta, ce treaba au indicii de viteza si de greutate cu profilul anvelopei? ... faci confuzii mari... iti dau un sfat.. abordeaza si da sfaturi doar pt subiectele pe care chiar le stapanesti... pt ca altfel e posibil sa ii induci pe altii in eroare care mai citesc pe aici.. fara suparare, ok?!! |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1687
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
gata,ati omorat omul...ideea era alta, unde montam 2 anvelope de iarna si eu raman in continuare la parerea ca putea motoare merita ce e mai bun
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#1688
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai concluzia e clara, producatorii zic ca pe puntea spate... noi romanii pt ca mergem la tzara cu ele pe teren accidentat, punem pe puntea fata, pt ca in majoritatea cazurilor este cea motrica
tin minte de cand eram mic (acum 20-25 de ani) ca tata la dacie facea la fel, lua 2 cauciucuri noi si le punea pe fata, si apoi le trecea pe spate ![]() probabil ca mai trebuie sa mai treaca vreo 20 ani ca sa ne schimbam si noi mentalitatea si sa avem incredere in ce zic cei mai destepti ca noi... si poate atunci vom avea si bani sa ne cumparam fara probleme 4 anvelope noi ![]() |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
Christu |
![]()
Post
#1689
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.094 Joined: 9 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Procentul masinilor cu tractiune spate in occident este net superior fata de cel inregistrat in Romania. Este un fapt pe care ei il iau ca atare.
Noi luam ca atare faptul ca masinile cu punte spate sunt destul de putine. |
--------------------
Alfa
Romeo
159 ex: Renault Megane Sedan 2007
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#1690
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
ma scuzati daca pt voi indicele de greutate si marimea vitezei nu dicteaza profilul cauciucului - si nu am facut remarci tendentioase la adresa nimanui ca o ia pe ulei si altele - aici era vorba doar unde s epun anvelopele - eu am sa zic ca voi- se pun pe spate- asta daca o sa am tractiune spate si cu asta cred ca subiectul este inchis -
This post has been edited by aleksanders: 18 Dec 2007, 15:46 |
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#1691
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 18 Dec 2007, 13:41) * une traction avec des pneus hiver montés à l'avant seulement est déséquilibrée à l'arrière, et risque plus facilement de partir en tête-à-queue. * une propulsion avec des pneus hiver montés à l'arrière seulement est déséquilibrée à l'avant, et risque de partir tout droit dans les virages. e adevarat ca la noi predomina expresiile "tractiune pe fata" si "tractiune pe spate", dar sint unii care au importat exprimarea folosita in citatul de mai sus, conform careia se numeste "tractiune" situatia in care rotile motoare sint in fata si "propulsie" situatia in care rotile motoare sint in spate. pe forumul autoshow a fost un topic lung pe tema asta, atit cu argumente cit si cu impunsaturi. citatul de mai sus foloseste aceeasi diferentiere si explica riscurile in fiecare caz. observati ca in fiecare caz rotile de iarna sint montate pe axa motrice (la "tractiune" pe fata, la "propulsie" pe spate). situl citat de tine, cj98czh, este situl Michelin pentru SUA, normal ca se leaga de masinile lor cu "propulsie", "tractiune pe spate". nu cred ca ai demonstrat ceva cu acel filmulet. situl citat de R19/16v este situl francez si faca clar diferentierea intre cele doua tipuri de tractiune si in ambele cazuri pune rotile de iarna pe axa motrice. si fara toata discutia asta, tot pe rotile din fata as fi pus o pereche de cauciucuri de iarna (cred ca am scris roti in loc de cauciucuri mai sus, scuze). motivul e ca dintr-un derapaj usor mai poti sa iesi daca ai aderenta pe rotile motrice dar daca nu ai? daca iti fug rotile motrice pentru ca ai cauciuri proaste? ce faci? spui rugaciunea si astepti impactul? LE: evident ca prefer sa string putin cureaua si sa pun 4 cauciucuri de iarna. unde intra 2 mai intra 2, desi acum la mine nu intra nici unul ![]() This post has been edited by Rimio de Vassur: 18 Dec 2007, 16:16 |
--------------------
.
.
.
|
|
aleksanders |
![]()
Post
#1692
|
![]() . Group: Members Posts: 2.976 Joined: 6 November 07 From: ... ![]() |
multumesc rimio
|
--------------------
.
.
- .
. ....
|
|
ciobi |
![]()
Post
#1693
|
![]() BMF Group: Members Posts: 254 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa nu devenim neaparat academicieni. Ai dreptate ce zici tu ...dar sa fim cinstiti ca am inteles cu totii ceea ce s-a dorit a fi transmis...chiar daca s-au folosit exprimari atat de reprobabile ca "tractiune pe fata" sau "tractiune pe spate". Repet nu zic ca nu ai dreptate...dar asta e un forum si deci nu toti posesorii de renault stapanesc asa de bine aceste precizari tehnice efectuate de reviste de specialitate.
Atat cu scurtul offtopic. In rest ai dreptate, ceea ce si in prima parte ai avut. Am "atacat" spirtul tendentios al afirmatiei, care mi s-a parut a fi. |
--------------------
Renault
Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF
2007
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#1694
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
ma uit in urma si nu gasesc nici un mesaj al tau. inseamna ca la mesajul meu te-ai referit cind ai spus ca ai atacat spiritul tendentios.
daca e asa, nu e vorba de nici un spirit tendentios. am vrut doar sa fac o precizare, tocmai pentru ca mi s-a parut ca nu s-a facut diferenta intre termenii din acel citat. daca impresia mea a fost gresita, scuze. oricum, nu am vrut sa atac/lezez pe nimeni. a fost doar o precizare si o parere personala asupra temei de discutie. |
--------------------
.
.
.
|
|
ciobi |
![]()
Post
#1695
|
![]() BMF Group: Members Posts: 254 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
@off topic: am priceput precizarea si in acelasi timp dorinta ta.
scuzele mele. |
--------------------
Renault
Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF
2007
|
|
LNG |
![]()
Post
#1696
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#1697
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
am goodyear eagle nct 5 (echiparea standard). am mai facut o iarna demult cu 2 sava+2 semperit, toate de vara, si atunci a fost zapada, nu ca acum.
|
--------------------
.
.
.
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1698
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Si a mers bine?
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
acergy |
![]()
Post
#1699
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 December 07 ![]() |
Multi vad ,putini pricep...
Parerea specialistilor este ca anvelopele in stare mai buna se monteaza pe puntea spate(in cazul megane),si asta in cazul in care posesorul urmareste programul de interschimbare al pneurilor intre axe.Daca vine vorba si de anvelope de iarna,recomanda schimbarea pentru ambele axe. Eu personal ma incadrez tot in grupa 0,1% ... A,si am o intrebare:de ce ''fraierii'' aia de nemti inca mai fabrica masini cu puntea motrica spate???Poate la ei iarna nu e asa de grea ca la noi... Suntem varza,tot ca oile am ramas-''asa schimba bunicu caucioacele,alea bune pe fata,sa tragaaaa.....'' Scuze,dar asta e parerea mea si... nu numai a mea! ![]() |
--------------------
renault
megane 2
2005-bicorp-confort dinamique-1.6 16V
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#1700
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
ce este "programul de interschimbare intre axe"? te referi cumva la pagina 5.11 din manual care spune:
"Permutare roti Aceasta practica este nerecomandata" ? vreau sa stiu cum e mai bine. am citit argumente pro si contra mai sus. tu ai si alte argumente in afara de vrajelile cu bunicu', oile si fraierii? si talmes-balmesul ala cu nemtii care pun tractiune pe spate ce legatura are cu discutia asta? vrei sa deschizi un topic tractiune vs. propulsie? da-i drumul, vreau sa vad daca apare ceva nou fata de razboiul care a fost pe autoshow. @meganus_bicorpus: nu am avut probleme, am adaptat viteza la drum si m-am descurcat bine. evident, m-as fi descurcat mai bine cu 4 cauciucuri de iarna dar bugetul nu a fost de acord. |
--------------------
.
.
.
|
|
LNG |
![]()
Post
#1701
|
. Group: Members Posts: 320 Joined: 6 August 07 ![]() |
Tata nu a avut niciodata gume de iarna si are carnet de 18 ani si 600.000km, si nu a avut probleme, eu cred deci ca se poate si fara, dar mai greu.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
acergy |
![]()
Post
#1702
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 December 07 ![]() |
Rimio,de ce ''permutarea'' se gaseste in manual la pagina 5.11 ???
Eu nu prea 'agreez' persoanele care nu citesc si respecta recomandarilor producatorilor,indiferent in ce domeniu! Daca tu stii mai bine(si sunt multi ca tine)de ce nu se schimba manualele astea odata??? ![]() |
--------------------
renault
megane 2
2005-bicorp-confort dinamique-1.6 16V
|
|
19vik |
![]()
Post
#1703
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
La mine e la pagina 5.07. Probabil ca el are alta versiune de manual, avand si masina noua. Permutarea nu e recomandata datorita prezentei senzorilor de presiune in roti, dar nu toate versiunile de Megane au aceasta optiune.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
VladL |
![]()
Post
#1704
|
![]() Bored at work Group: Members Posts: 292 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni, am o dilema in privinta combinatiei dimensiune janta tabla cu cauciuc de iarna.
Altfel spus am o oferta de jenti de tabla de 15" 6Jx15 ET49 si vreau sa pun pe ele anvelope de 195/65/R15. Credeti ca voi avea probleme? Am vazut ca pentru Megane jentile de tabla recomandate au 6 1/2x15 ET49 pentru aceleasi anvelope. In privinta anvelopelor de iarna ce mi-ati recomanda la dimensiunea asta si care sa nu-mi sparga bugetul care nu-l am ![]() Si inca o intrebare ar fi daca prezoanele de la jentile de aluminiu merg puse pe cele de tabla. Daca nu, de unde pot lua din Bucuresti si cam pe la ce pret se mai invart. Oare la dezmembrari se gasesc? Merci, This post has been edited by VladL: 19 Dec 2007, 09:12 |
--------------------
Renault
Megane Sedan II.2 Luxe Privilege - 1.5 100CP
2006
|
|
19vik |
![]()
Post
#1705
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
La Megane, jentile de tabla sunt de 6,5", la Clio sunt de 6" si de 6,5" cu anvelope de 185/60/R15, dar cred ca merg montate si cum vrei tu. Prezoanele nu se potrivesc, la Renault costa cam 17 lei bucata, la Logan, identice, sunt cam 9 lei bucata.
This post has been edited by 19vik: 19 Dec 2007, 10:12 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#1706
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
Pe de alta parte...eu stiu ca "se potrivesc" (pentru ca le am montate acum pe masina impreuna cu jante de tabla) insa caut si eu sa le inlocuiesc, intrucat stiu ca nu e recomandata asocierea.
Despre cauciucuri+jante...eu am acum 195/65/R15 puse pe jante de Scenic, care au latimea doar de 6J. Cumva-cumva si astea "se potrivesc" (nu-i foarte academic ce-am facut, dar e practic, avand in vedere ca jantele le-am luat cu 100 lei/buc) L.E. 17 lei / prezon mi se pare jaf la drumul mare (avand in vedere ca am nevoie de 16). Pentru toate 16 mi s-ar parea ok daca as da in jur de 100 lei. Din nou, nu-i academic, insa cred ca raman cu cele de la aliaje. |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
VladL |
![]()
Post
#1707
|
![]() Bored at work Group: Members Posts: 292 Joined: 14 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Merci de raspunsuri baieti. Cam care ar fi riscurile la combinatia aste de janta+cauciuc?
De exemplu, opel asta are aceste tipuri de jante cu anvelope de 195/65/R15 din fabrica si ford cred ca la fel. Dupa mine nu cred ca ar fi probleme daca se merge normal. Tot nu mi-ati spus de unde pot lua prezoane. Merci, |
--------------------
Renault
Megane Sedan II.2 Luxe Privilege - 1.5 100CP
2006
|
|
norisss |
![]()
Post
#1708
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 2 September 04 From: Buc ![]() |
eu am 195/65/15 pe jante de 6 de 4 ierni
nu e nicio problema...m-am ghidat atunci dupa skoda ocatavia 1 care avea de serie 195/65/15 pe jante de 6 din fabrica.De fapt am jante de Megane 1, si nu se vede balonul mai umflat. |
-------------------- Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
|
|
19vik |
![]()
Post
#1709
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
aaddrryyss: eu nu am jenti de aliaj, nu bag mana in foc, dar din ce am vazut, prezoanele au suprafata de asezare (strangere) dreapta, in timp ce la tabla, prezoanele sunt conice si de asemenea gaurile pentru prezoane, deci strangerea ar fi cam problematica.
VladL: preturile aproximative pe care ti le-am spus sunt la reprezentante, poti cauta in targ la Vitan, pentru Logan. This post has been edited by 19vik: 19 Dec 2007, 10:34 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
aaddrryyss |
![]()
Post
#1710
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 26 June 07 ![]() |
asta cu potrivirea prezoane-jante-cauciucuri e o problema specifica, ce ne chinuie acum, in sezonul rece. Si o avem multi.
Chiar ar fi de ajutor daca cei ce stiu ar enumera locatiile de unde au luat prezoane si preturile. Ne ajuta pe toti sa trecem peste o problema...de iarna. Right ? |
--------------------
Dacia
1410
2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th August 2025 - 06:34 |