Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

103 Pages « < 55 56 57 58 59 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

De iarna...., cauciucuri si dotari de iarna

R19/16v
post 18 Dec 2007, 13:56
Post #1681


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Probabil pentru ca asa "face lumea". Si Michelin vine si va spune: "Bai, nu-i bine cum faceti! Uitati de ce!"


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 18 Dec 2007, 14:14
Post #1682


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




@ ssilviu - off topic- fie ca tine - in gama b-stone sunt impartite in iarna si vara - odata ce are indice de viteza t 91 un b390 - - eu il consider un cauciuc nu numai de vara - probabil ca ma insel

This post has been edited by aleksanders: 18 Dec 2007, 14:16


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Dec 2007, 14:15
Post #1683


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(meganus_bicorpus @ 18 Dec 2007, 13:39)
Cred ca s-a pus punctul pe I in cele din urma, cele mai bune anvelope si adecvate pt acel sezon le pui la rotile motoare.Asta la vista, baby! cool.gif
*




Asta este parerea ta...gresita dupa ce spun unii care sunt fabricanti...daca poti sa o sustii cu date tehnice atunci da, astfel....nu are rost sa dai asa un verdict pt. ca asa ti se pare tie normal.... eu am adus in spriinul afirmatiilor mele parerea celor de la Michelin....vad ca si R19/16v stie tot la fel....si probabil ca mai sunt si altii...repet daca la noi este "obiceiul" de a pune anvelopele bune pe fata nu inseamna ca asa este bine...

aleksanders - vezi ca o iei pe ulei...nu are de-a face indicele de viteza nimic cu tipul anvelopei.....ala este cu totul altceva....si ca sa continuo OFF....ala iti spune pana la ce viteza anvelopa se comporta exact pt. ce a fost fabricata... si prin afirmatia facuta mi-am facut o idee cam cat de multe sti despre anvelope...asa ca tongue.gif tongue.gif

This post has been edited by cj98czh: 18 Dec 2007, 14:23


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 18 Dec 2007, 14:18
Post #1684


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




T si 91 sunt indici de viteza si de incarcare, n-au nicio treaba cu profilul. B390 e o anvelopa de vara, din cate am inteles destul de proasta. Eu am GY care e un pic peste, dar nu foarte mult, la testele ADAC obtinand o stea din 3 posibile.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active - VS15CMA 2013 / 2.0 CDTI / 165CP
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 18 Dec 2007, 14:26
Post #1685


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...






--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 18 Dec 2007, 14:36
Post #1686


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(aleksanders @ 18 Dec 2007, 15:14)
@ ssilviu - off topic- fie ca tine - in gama b-stone sunt impartite in iarna si vara - odata ce are indice de viteza t 91 un b390 - - eu  il consider un cauciuc nu numai de vara - probabil ca ma insel
*



sigur te inseli ...ce treaba are magarul popei si cu turla bisericii? smile.gif
in cazul asta, ce treaba au indicii de viteza si de greutate cu profilul anvelopei? ... faci confuzii mari... iti dau un sfat.. abordeaza si da sfaturi doar pt subiectele pe care chiar le stapanesti... pt ca altfel e posibil sa ii induci pe altii in eroare care mai citesc pe aici.. fara suparare, ok?!!


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 18 Dec 2007, 14:40
Post #1687


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




gata,ati omorat omul...ideea era alta, unde montam 2 anvelope de iarna si eu raman in continuare la parerea ca putea motoare merita ce e mai bun


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 18 Dec 2007, 14:48
Post #1688


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




pai concluzia e clara, producatorii zic ca pe puntea spate... noi romanii pt ca mergem la tzara cu ele pe teren accidentat, punem pe puntea fata, pt ca in majoritatea cazurilor este cea motrica

tin minte de cand eram mic (acum 20-25 de ani) ca tata la dacie facea la fel, lua 2 cauciucuri noi si le punea pe fata, si apoi le trecea pe spate smile.gif
probabil ca mai trebuie sa mai treaca vreo 20 ani ca sa ne schimbam si noi mentalitatea si sa avem incredere in ce zic cei mai destepti ca noi... si poate atunci vom avea si bani sa ne cumparam fara probleme 4 anvelope noi smile.gif


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 18 Dec 2007, 15:06
Post #1689


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




Procentul masinilor cu tractiune spate in occident este net superior fata de cel inregistrat in Romania. Este un fapt pe care ei il iau ca atare.
Noi luam ca atare faptul ca masinile cu punte spate sunt destul de putine.


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 18 Dec 2007, 15:44
Post #1690


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




ma scuzati daca pt voi indicele de greutate si marimea vitezei nu dicteaza profilul cauciucului - si nu am facut remarci tendentioase la adresa nimanui ca o ia pe ulei si altele - aici era vorba doar unde s epun anvelopele - eu am sa zic ca voi- se pun pe spate- asta daca o sa am tractiune spate si cu asta cred ca subiectul este inchis -

This post has been edited by aleksanders: 18 Dec 2007, 15:46


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 18 Dec 2007, 16:03
Post #1691





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




QUOTE(R19/16v @ 18 Dec 2007, 13:41)
* une traction avec des pneus hiver montés &agrave; l'avant seulement est déséquilibrée &agrave; l'arri&egrave;re, et risque plus facilement de partir en t&ecirc;te-&agrave;-queue.
* une propulsion avec des pneus hiver montés &agrave; l'arri&egrave;re seulement est déséquilibrée &agrave; l'avant, et risque de partir tout droit dans les virages.


e adevarat ca la noi predomina expresiile "tractiune pe fata" si "tractiune pe spate", dar sint unii care au importat exprimarea folosita in citatul de mai sus, conform careia se numeste "tractiune" situatia in care rotile motoare sint in fata si "propulsie" situatia in care rotile motoare sint in spate. pe forumul autoshow a fost un topic lung pe tema asta, atit cu argumente cit si cu impunsaturi.

citatul de mai sus foloseste aceeasi diferentiere si explica riscurile in fiecare caz. observati ca in fiecare caz rotile de iarna sint montate pe axa motrice (la "tractiune" pe fata, la "propulsie" pe spate).

situl citat de tine, cj98czh, este situl Michelin pentru SUA, normal ca se leaga de masinile lor cu "propulsie", "tractiune pe spate". nu cred ca ai demonstrat ceva cu acel filmulet.
situl citat de R19/16v este situl francez si faca clar diferentierea intre cele doua tipuri de tractiune si in ambele cazuri pune rotile de iarna pe axa motrice.

si fara toata discutia asta, tot pe rotile din fata as fi pus o pereche de cauciucuri de iarna (cred ca am scris roti in loc de cauciucuri mai sus, scuze). motivul e ca dintr-un derapaj usor mai poti sa iesi daca ai aderenta pe rotile motrice dar daca nu ai? daca iti fug rotile motrice pentru ca ai cauciuri proaste? ce faci? spui rugaciunea si astepti impactul?

LE: evident ca prefer sa string putin cureaua si sa pun 4 cauciucuri de iarna. unde intra 2 mai intra 2, desi acum la mine nu intra nici unul sad.gif sper sa tina vremea cu mine, iar eu o sa ma tin departe de munti iarna asta.

This post has been edited by Rimio de Vassur: 18 Dec 2007, 16:16


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 18 Dec 2007, 16:12
Post #1692


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




multumesc rimio


--------------------
. . - . .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciobi
post 18 Dec 2007, 16:16
Post #1693


BMF


Group: Members
Posts: 254
Joined: 20 December 05
From: Bucuresti




Hai sa nu devenim neaparat academicieni. Ai dreptate ce zici tu ...dar sa fim cinstiti ca am inteles cu totii ceea ce s-a dorit a fi transmis...chiar daca s-au folosit exprimari atat de reprobabile ca "tractiune pe fata" sau "tractiune pe spate". Repet nu zic ca nu ai dreptate...dar asta e un forum si deci nu toti posesorii de renault stapanesc asa de bine aceste precizari tehnice efectuate de reviste de specialitate.

Atat cu scurtul offtopic.

In rest ai dreptate, ceea ce si in prima parte ai avut. Am "atacat" spirtul tendentios al afirmatiei, care mi s-a parut a fi.


--------------------
Renault Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 18 Dec 2007, 16:23
Post #1694





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




ma uit in urma si nu gasesc nici un mesaj al tau. inseamna ca la mesajul meu te-ai referit cind ai spus ca ai atacat spiritul tendentios.

daca e asa, nu e vorba de nici un spirit tendentios. am vrut doar sa fac o precizare, tocmai pentru ca mi s-a parut ca nu s-a facut diferenta intre termenii din acel citat. daca impresia mea a fost gresita, scuze.
oricum, nu am vrut sa atac/lezez pe nimeni. a fost doar o precizare si o parere personala asupra temei de discutie.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciobi
post 18 Dec 2007, 16:26
Post #1695


BMF


Group: Members
Posts: 254
Joined: 20 December 05
From: Bucuresti




@off topic: am priceput precizarea si in acelasi timp dorinta ta.
scuzele mele.


--------------------
Renault Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LNG
post 18 Dec 2007, 16:35
Post #1696


.


Group: Members
Posts: 320
Joined: 6 August 07




QUOTE(Rimio de Vassur @ 18 Dec 2007, 16:03)
LE: evident ca prefer sa string putin cureaua si sa pun 4 cauciucuri de iarna. unde intra 2 mai intra 2, desi acum la mine nu intra nici unul sad.gif sper sa tina vremea cu mine, iar eu o sa ma tin departe de munti iarna asta.
*



Cu ce ti-e incaltata masinuta acum? icon_mrgreen.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 18 Dec 2007, 17:35
Post #1697





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




am goodyear eagle nct 5 (echiparea standard). am mai facut o iarna demult cu 2 sava+2 semperit, toate de vara, si atunci a fost zapada, nu ca acum.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 18 Dec 2007, 21:17
Post #1698


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Si a mers bine?


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
acergy
post 18 Dec 2007, 21:40
Post #1699


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 13 December 07




Multi vad ,putini pricep...
Parerea specialistilor este ca anvelopele in stare mai buna se monteaza pe puntea spate(in cazul megane),si asta in cazul in care posesorul urmareste programul de interschimbare al pneurilor intre axe.Daca vine vorba si de anvelope de iarna,recomanda schimbarea pentru ambele axe.
Eu personal ma incadrez tot in grupa 0,1% ...
A,si am o intrebare:de ce ''fraierii'' aia de nemti inca mai fabrica masini cu puntea motrica spate???Poate la ei iarna nu e asa de grea ca la noi...
Suntem varza,tot ca oile am ramas-''asa schimba bunicu caucioacele,alea bune pe fata,sa tragaaaa.....''
Scuze,dar asta e parerea mea si... nu numai a mea! wink.gif


--------------------
renault megane 2 2005-bicorp-confort dinamique-1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 18 Dec 2007, 22:34
Post #1700





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




ce este "programul de interschimbare intre axe"? te referi cumva la pagina 5.11 din manual care spune:
"Permutare roti
Aceasta practica este nerecomandata" ?

vreau sa stiu cum e mai bine. am citit argumente pro si contra mai sus. tu ai si alte argumente in afara de vrajelile cu bunicu', oile si fraierii?
si talmes-balmesul ala cu nemtii care pun tractiune pe spate ce legatura are cu discutia asta? vrei sa deschizi un topic tractiune vs. propulsie? da-i drumul, vreau sa vad daca apare ceva nou fata de razboiul care a fost pe autoshow.

@meganus_bicorpus: nu am avut probleme, am adaptat viteza la drum si m-am descurcat bine. evident, m-as fi descurcat mai bine cu 4 cauciucuri de iarna dar bugetul nu a fost de acord.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LNG
post 18 Dec 2007, 23:06
Post #1701


.


Group: Members
Posts: 320
Joined: 6 August 07




Tata nu a avut niciodata gume de iarna si are carnet de 18 ani si 600.000km, si nu a avut probleme, eu cred deci ca se poate si fara, dar mai greu. icon_mrgreen.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
acergy
post 19 Dec 2007, 00:05
Post #1702


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 13 December 07




Rimio,de ce ''permutarea'' se gaseste in manual la pagina 5.11 ???
Eu nu prea 'agreez' persoanele care nu citesc si respecta recomandarilor producatorilor,indiferent in ce domeniu! Daca tu stii mai bine(si sunt multi ca tine)de ce nu se schimba manualele astea odata??? sad.gif


--------------------
renault megane 2 2005-bicorp-confort dinamique-1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 19 Dec 2007, 08:47
Post #1703


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




La mine e la pagina 5.07. Probabil ca el are alta versiune de manual, avand si masina noua. Permutarea nu e recomandata datorita prezentei senzorilor de presiune in roti, dar nu toate versiunile de Megane au aceasta optiune.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladL
post 19 Dec 2007, 09:10
Post #1704


Bored at work


Group: Members
Posts: 292
Joined: 14 December 06
From: Bucuresti




Oameni buni, am o dilema in privinta combinatiei dimensiune janta tabla cu cauciuc de iarna.
Altfel spus am o oferta de jenti de tabla de 15" 6Jx15 ET49 si vreau sa pun pe ele anvelope de 195/65/R15.
Credeti ca voi avea probleme? Am vazut ca pentru Megane jentile de tabla recomandate au 6 1/2x15 ET49 pentru aceleasi anvelope.
In privinta anvelopelor de iarna ce mi-ati recomanda la dimensiunea asta si care sa nu-mi sparga bugetul care nu-l am biggrin.gif.
Si inca o intrebare ar fi daca prezoanele de la jentile de aluminiu merg puse pe cele de tabla. Daca nu, de unde pot lua din Bucuresti si cam pe la ce pret se mai invart. Oare la dezmembrari se gasesc?
Merci,

This post has been edited by VladL: 19 Dec 2007, 09:12


--------------------
Renault Megane Sedan II.2 Luxe Privilege - 1.5 100CP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 19 Dec 2007, 09:39
Post #1705


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




La Megane, jentile de tabla sunt de 6,5", la Clio sunt de 6" si de 6,5" cu anvelope de 185/60/R15, dar cred ca merg montate si cum vrei tu. Prezoanele nu se potrivesc, la Renault costa cam 17 lei bucata, la Logan, identice, sunt cam 9 lei bucata.

This post has been edited by 19vik: 19 Dec 2007, 10:12


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 19 Dec 2007, 10:15
Post #1706


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




Pe de alta parte...eu stiu ca "se potrivesc" (pentru ca le am montate acum pe masina impreuna cu jante de tabla) insa caut si eu sa le inlocuiesc, intrucat stiu ca nu e recomandata asocierea.

Despre cauciucuri+jante...eu am acum 195/65/R15 puse pe jante de Scenic, care au latimea doar de 6J. Cumva-cumva si astea "se potrivesc" (nu-i foarte academic ce-am facut, dar e practic, avand in vedere ca jantele le-am luat cu 100 lei/buc)

L.E. 17 lei / prezon mi se pare jaf la drumul mare (avand in vedere ca am nevoie de 16). Pentru toate 16 mi s-ar parea ok daca as da in jur de 100 lei.
Din nou, nu-i academic, insa cred ca raman cu cele de la aliaje.


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladL
post 19 Dec 2007, 10:28
Post #1707


Bored at work


Group: Members
Posts: 292
Joined: 14 December 06
From: Bucuresti




Merci de raspunsuri baieti. Cam care ar fi riscurile la combinatia aste de janta+cauciuc?
De exemplu, opel asta are aceste tipuri de jante cu anvelope de 195/65/R15 din fabrica si ford cred ca la fel. Dupa mine nu cred ca ar fi probleme daca se merge normal.
Tot nu mi-ati spus de unde pot lua prezoane.
Merci,


--------------------
Renault Megane Sedan II.2 Luxe Privilege - 1.5 100CP 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 19 Dec 2007, 10:28
Post #1708


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




eu am 195/65/15 pe jante de 6 de 4 ierni
nu e nicio problema...m-am ghidat atunci dupa skoda ocatavia 1 care avea de serie 195/65/15 pe jante de 6 din fabrica.De fapt am jante de Megane 1, si nu se vede balonul mai umflat.


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 19 Dec 2007, 10:30
Post #1709


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




aaddrryyss: eu nu am jenti de aliaj, nu bag mana in foc, dar din ce am vazut, prezoanele au suprafata de asezare (strangere) dreapta, in timp ce la tabla, prezoanele sunt conice si de asemenea gaurile pentru prezoane, deci strangerea ar fi cam problematica.
VladL: preturile aproximative pe care ti le-am spus sunt la reprezentante, poti cauta in targ la Vitan, pentru Logan.

This post has been edited by 19vik: 19 Dec 2007, 10:34


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aaddrryyss
post 19 Dec 2007, 11:08
Post #1710


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 26 June 07




asta cu potrivirea prezoane-jante-cauciucuri e o problema specifica, ce ne chinuie acum, in sezonul rece. Si o avem multi.
Chiar ar fi de ajutor daca cei ce stiu ar enumera locatiile de unde au luat prezoane si preturile. Ne ajuta pe toti sa trecem peste o problema...de iarna. Right ?


--------------------
Dacia 1410 2001 / Renault Megane 1.5 dci 85CP Privilege 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
103 Pages « < 55 56 57 58 59 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th August 2025 - 06:34
Dacia