Mașinile electrice fac față la o iarnă grea?
![]() ![]() ![]() |
Mașinile electrice fac față la o iarnă grea?
IsNa |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|||
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#92
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Se disipa in mod termic dar incalzeste aerul din jurul ei. In cazul aerotermei se incalzeste aerul si eventual se incalzesc si obiectele. Cand ai incalzire cu infrarosii nu se incalzeste aerul deoarece nu se disipa energie in aer (decat daca e umed). Energia se disipa la contactul cu obiectele opace, in special cele inchise la culoare. Asta e motivul pentru care ai nevoie de consum mai mic pentru ca incalzesti obiectele in mod direct. Daca treci in fata unui panou cu infrarosii iti incalzeste imediat hainele si pielea.
Eu am patit-o sa trec prin fata unui panou de credeam ca e un televizor LCD inchis si am fost surprins de cum ma dogorea ![]() This post has been edited by spy_oh_joy1389: 8 Mar 2012, 17:38 |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
Axe |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce intelegeti voi prin inverter
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Axe |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
http://www.fujitsu-general.ro/file/tehnologia-ipam.pdf
This post has been edited by Axe: 8 Mar 2012, 21:20 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Adica o pompa de caldura: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioning#Heat_pumps
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 8 Mar 2012, 19:36) Pai eu in masina/casa vreau sa am aer si obiecte calde uniform. Nu ma ajuta sa am stratul cel mai exterior de haine cald si sa respir aer inghetat. In final, si caldura obiectelor se disipa in aer. Asta e scopul final. QUOTE(Axe @ 8 Mar 2012, 19:50) Principiul functioneaza la orice temperatura, dar schimbatorul care absoarbe caldura trebuie sa ramana curat de gheata. Cum realizezi asta cand mergi cu masina prin ceata la 1 grC si schimbatorul trebuie sa aiba -15 grC (sa zicem)? |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
asgard1955 |
![]()
Post
#99
|
membru Group: Members Posts: 1.665 Joined: 8 July 09 From: BH ![]() |
Sistemele de incalzire ce incalzesc obiectele si nu aerul sunt boala curata pentru ca temperatura corpului este mare si a mediului inconjurator mica. Corpul cedeaza caldura si apare raceala.
|
--------------------
Dacia
Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre
2011 "Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#100
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
dar nici cum e acum cu aeratoarele, cand iti baga jetul de aer cald de nu poti sa respiri.
din nefericire pasii tehnologici vor fi mici pentrumaximizarea marjelor daca eu, gigel cumpar led puternic cu 1 euro sa zic, nu de la chinezi direct ci de la unul care e reseller. are omul o marja de 15-20% sa zicem ca e decent. producatorul are si el o marja de minim 20% ca sa fie decent. deci fabrica auto, care cumpara cantitati impresionante cel mult 0.1 euro. si il vinde prin valoare adaugata de productie la cativa zeci de euro acel led (ca o componenta a unui intreg care e vandut cu sute de euro sau chiar mii de euro daca sunt vandute sub un brand premium) Pai daca ar fi sa bage 10 inovatii din astea intr-o singura generatie dupa calculele de mai sus ca sa isi pastreze marjele lor de (citez) "15%" un vehicul de serie (dezi sau sute de mii de modele vandute) care arata ca un prototip ar costa exact cat prototipul in sine, care are o gramada de ore manuale nu pe linii de productie |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
"Jetul" de aer cald il poti directiona spre picioare, sau il poti distribui prin toata masina. Nu? Si nu zice nimeni sa faci 25 grade in masina iarna...
Funny in privinta merjelor... se vede ca nu lucrezi in industria auto. Aici marjele generale sunt de 5-10% la cei care pot spune ca merg bine. La mai putin de atat fug investitorii de tine ca necuratul de tamaie. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#102
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
mai sa fie. ce mai marje generale.
poti sa imi dai si date oficiale, ca tu lucrezi in domeniu. as vrea sa fac distinctie de marja de profit DUPA ce bagi tot felul de costuri in plus. adica ce a facut dacia acum. fabrica din maroc e pe dacia bagata. deci performantele lor sunt slabute, pentru ca au cheltuieli imense. zi-mi tu cu ce gresesc, cand afirm ca se cumpara piesele (necesarul pt a produce un reper) cu niste valori mizere si sunt comercializate la valori impresionante. Despre afaceri si manevrele care se fac pt a reduce profitul brut a.i. sa scazi si impozitul pe profit este la ordinea zilei in orice mare corporatie si firma de o astfel de anvergura. Sau vrei sa imi spui ca tu lucrezi la dacia in top management si stii prea bine ca nu este asa, cu mana pe inima. Eu stiu din experienta la nivel corporate cu diversele firme...anyway...scuze de offtopic colegilor, dar sincer, glumele alea cu 5% poate tin la copii care n-au muncit o zi din viata lor in vanzari, achiztii, productie. |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Datele "oficiale" de care vorbesti sunt usor de obtinut: rapoartele financiare sunt publice pt. majoritatea companiilor auto (OEM si furnizorii majori cu unele exceptii), ele fiind detinute public.
Cred ca nu e greu de inteles ca costurile unei intreprinderi nu se rezuma la pretul componentelor si materialelor pe care le cumpara. N-ar trebui sa fie greu de inteles de ce o masina costa mai mult decat cantitatea materialelor brute din componenta ei. Te invit si pe tine in industria asta, si cu putina perseverenta o sa ajungi sa intelegi unde se duc banii. Pana atunci, te poti incalzi cu teorii conspirationiste dupa plac. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu prin tehnologia inverter inteleg urmatoarele :
din ce 220V alternativ la 50Hz intra intr-un redresor apoi intr-un invertor (dispozitiv electronic ) care are rolul de a face din curent continu curent alternativ cu frecventa variabila care are rolul de a varia turatia compresorului de la AC , la motoarele de curent alternativ singurul fel prin care se poate varia turatia este variatia frecventei sint si unele masini care au chestia asta la compresoarele de AC , cele cu climatronic |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
corbex |
![]()
Post
#105
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ce gasesti in bilanturile marilor companii e un vax. Salariile nesimtite ale elitelor , de ordinul milioanelor pe an sint, din puct de vedere legal, costuri. Din punct de vedere al bunului simt sint profituri. Bilanturile nu spun nimic despre asta.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
@bygy007
In discutia de aici, prin inverter se intelege aerul conditionat care merge 'invers', adica face caldura. (Imagineaza-ti ca pui radiatorul ala din fata in cabina...). E singurul mod in care dintr-un watt consumat poti in anumite conditii sa faci mai multi watti de caldura. http://www.comfort.uk.com/faq.htm#cop |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
io am gasit asta deci e cam ceea ce am zis eu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai marea majoritate a masinilor electrice au la baza tehnologia asta , bateria da CC exista un invertor care face din CC CA trifazat la tensiunea motorului , cam asa ceva
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
OK, am inteles, dar vorbim in continuare de lucruri diferite:
-tu te referi la modul de actionare a compresorului; -eu (Axe de fapt, ca el a adus vorba) ma refer la inversarea functiei de racire a acestuia inspre una de incalzire, ca singur mod de crestere a eficientei energetice; chestia asta la masini cu motor termic eu n-am auzit sa se foloseasca, nici nu pare sa aiba vreun sens, dar cine stie? in schimb la o electrica pura, de ce nu? Cele doua nu se exclud una pe alta. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
kxz |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
QUOTE(Synyster @ 21 Feb 2012, 12:22) In acelasi timp, mai ales in State, hibridele se vand foarte foarte bine, ceea ce e o alta gogorita din punctul meu de vedere, un hibrid folosit ca o masina obisnuita consuma ca o masina obisnuita, plus poluarea datorata bateriilor, asa ca nu vad avantajul. QUOTE Jay Leno este printre primii proprietari de Chevrolet Volt și a mărturisit recent că nu a alimentat încă mașina, deși a parcurs peste 17.700 de kilometri la bordul său în ultimele 11 luni. Practic, modelul a circulat în principal în modul electric, autonomia declarată, de 64 kilometri în modul electric, fiind suficientă pentru naveta lui Leno, care însumează doar 56 de kilometri. Celebrul comediant a ajuns să conducă Volt-ul în fiecare zi, iar modelul a devenit automobilul său preferat. "Mi-au livrat Volt-ul pe 12 decembrie 2010. Mi l-au dat cu rezervorul plin. Am folosit mai puțin de jumătate din cantitate. Îl conduc în fiecare zi și este mașina cu care merg de acasă la birou și oriunde am treabă. Poți merge 64 de kilometri gratis, spuneau ei (n.r. cei de la GM), iar modul în care o conduc eu nu pornește niciodată motorul pe benzină. Este, cu adevărat, o realizare. Stiu că unii oameni s-au săturat să tot spun asta, dar chiar așa este. Stii că este o mașină bună pentru că ei pierd bani pentru fiecare unitate vândută", a declarat Jay Leno într-un interviu pentru NewYork Times. “O incarcare completa pentru un Mitsubishi i-Miev necesita 20 de kilowati, desi bateria este de 16 kw (4 kw sunt pierderi cu sistemul de racire al bateriei), pentru care pretul este de 3 lei noaptea si 6 lei ziua (32 bani pe kw)”, a declarat Mihai Marcolt, membru CIGRE. http://www.wall-street.ro/articol/Auto/105...in-Romania.html Mievul are o autonomie declarata de 150 km, daca in realitate mergi 100km cu 3-6 lei e super... |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
AndreiMR |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Da, pentru naveta lui scurta de 56 de km, prin California unde nu e niciodata frig, e ok Volt, la fel cum ok e si un Tesla, un Leaf sau o alta masina 100% electrica. In acelasi timp, la un drum lung Jay Leno poate pleca cu oricare din cele peste o suta de masini pe care le are
![]() This post has been edited by Synyster: 10 Mar 2012, 09:30 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
Axe |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Tehnologia inverter se refera la modificarea compresorului si aduce o functionare lina, gradata, silentioasa si economica.
http://www.splitsystemairconditioners.com.au/inverter.html |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
catavencu |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 14 February 05 ![]() |
QUOTE(kxz @ 9 Mar 2012, 22:08) “O incarcare completa pentru un Mitsubishi i-Miev necesita 20 de kilowati, desi bateria este de 16 kw (4 kw sunt pierderi cu sistemul de racire al bateriei), pentru care pretul este de 3 lei noaptea si 6 lei ziua (32 bani pe kw)”, a declarat Mihai Marcolt, membru CIGRE. http://www.wall-street.ro/articol/Auto/105...in-Romania.html Mai, ce stil au toti sa prezinte preturi defalcate, din care sa lipseasca tot felul de componente de pret. 32 de bani per kWh este fara TVA. Cu TVA, in cazul in care aveti abonament de tip monom cu rezervare, un kWh este 0,4206 lei. 20 kWh ar insemna 8,4 lei. Sunt foarte scumpe inca aceste variante de automobil, orice calcul si comparatie de rentabilitate fata automobilele pe carburanti conventionali e o aiureala. Pretul lor de achizitie le descalifica din start. This post has been edited by catavencu: 10 Mar 2012, 10:48 |
-------------------- |
|
LuluMOB |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(Axe @ 10 Mar 2012, 11:37) Tehnologia inverter se refera la modificarea compresorului si aduce o functionare lina, gradata, silentioasa si economica. http://www.splitsystemairconditioners.com.au/inverter.html E clar, n-am inteles eu bine, intelesul e cel dat si de bygy. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.176 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
toate aerele conditionate au aceasta functie reversibila incalzire racire , cred ca mai putin cele auto
schimbarea se face simplu ca sa racesti in casa , bagi presiune in radiatorul din unitatea de afara , aia se incalzeste , si in casa se raceste cind incalzesti in casa , bagi presiune in radiatorul din casa si ala de afara se raceste asta e principiul pompei de caldura (frigiderul) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Axe |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Aparatele de aer sunt fie simple(fac doar rece) fie cu pompa de caldura-schimbator(cald-rece) fie cu pompa de caldura si tehnologie inverter. Sunt trei lucruri diferite, nu le confundati pe ultimele doua
![]() Tehnologia inverter a aparut recent, aparate cu pompa de caldura se fac de ani buni. This post has been edited by Axe: 10 Mar 2012, 18:22 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
IsNa |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Si totusi, cu "inverter" sau fara: cum faci o pompa de caldura sa merga atunci cand schimbatorul ce absoarbe caldura e la temperatura megativa si se incarca cu gheata din atmosfera?
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Axe |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Cred ca secretul sta in tipul freonului folosit !? De aceea aparatele tip inverter functioneaza garantat pana la -15grd. Parca m-as putea obisnui si cu asta, la temp inferioare -15 sa las masina pe dreapta si sa merg cu metroul.
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
kxz |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
QUOTE(Synyster @ 10 Mar 2012, 09:28) Da, pentru naveta lui scurta de 56 de km, [...] in Romania singurul motiv pentru care ti-ai cumpara hibridul e pentru ca vrei sa fi "cool" si "verde", desi oricum un hibrid nu e deloc ecologic; economic vorbind nu ai niciun avantaj. dar cam cat crezi tu ca merge un roman obisnuit cu masina pe zi, incat e neeconomic? bucuresteanul obisnuit se duce zilnic la predeal, sau cum? pentru cheltuielile de dupa achizitionare sigur e foarte economica. Din pacate acum pretul initial e prea prohibitiv, in romania se mai adauga faptul ca majoritatea stam la bloc si e mai greu sa te joci cu prelungitoarele, sa tragi curent de la etaju' 4 pana'n parcare.... |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 10:31 |